RSS

rozkład jazdy autobusów bytom

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: rozkład jazdy autobusów bytom





Temat: Zamkniecie ulicy Katowickiej w Swietochlowicach
(za www.kzkgop.com.pl)

Zamknięcie ul. Katowickiej w Świętochłowicach  

KZK GOP w Katowicach informuje, że w związku z remontem ulicy
Katowickiej w Świętochłowicach, nastąpi zmiana organizacji ruchu
komunikacji autobusowej i tramwajowej w dniach 21-23 września 2002 r.

Funkcjonowanie komuikacji tramwajowej:

Linia tramwajowa nr 7 kursować będzie na trasach:
Katowice Zawodzie Pętla - Chorzów Rynek
Bytom Plac Sikorskiego - Bytom Łagiewniki Targowisko

Linia tramwajowa nr 17 kursować będzie na trasie
Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla

Pociąg nocny PN-221 kursować będzie na trasie
Chorzów Rynek - Katowice Pętla Słoneczna (według skoordynowanego
rozkładu jazdy)

Pociągi nocne PN-223 oraz PN-224 obsługiwane będą autobusową
komunikacją zastępczą według obowiązujących rozkładów jazdy

Na odcinku Chorzów Batory Piekarska - Bytom Łagiewniki Targowisko
funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako
T-7 / 17

Jednocześnie informujamy że w okresie zmiany organizacji ruchu zostaje
zmieniona obsługa następujących przystanków tramwajowych:

"Świętochłowice Bytomska" - kierunek Bytom czasowo zostaje
przeniesiony na ul. Wyzwolenia w miejsce istniejącej zatoki (rejon
skrzyżowania ul. Wyzwolenia z ul. Bytomską)

"Świętochłowice Szpital" - kierunek Bytom zostanie przeniesiony na ul.
Szpitalną w rejon Posterunku Policji

Dodatkowo w kierunku Chorzowa Batorego uruchamia się obsługę
autobusowego przystanku "Świętochłowice Dworcowa".

Funkcjonowanie komunikacji autobusowej:

Autobusy linii nr 101 i 201 w kierunku do Chorzowa Batorego będą
kursowały objazdem od ul. Bytomskiej ulicami Sikorskiego, 1-go Maja,
Metelowców do ul. Wojska Polskiego bez obsługi istniejących
przystanków Bytomska, Dworcowa i Katowicka. W zamian zostaną ustawione
tymczasowe przystanki przy ul. Sikorskiego i Metalowców.





Temat: Z rowerkiem koleja - lawina chamstwa w PKP

Ciekawe, jakie jeszcze PKP podejmie dzialania, zeby wygonic klientow.


Ja tez mam przyklad, nierowerowy ale zawsze cos.

Mieszkam na stale w Kedzierzynie-Kozlu ale pracuje w Krakowie. Jesli
zachce mi sie spedzic niedziele w domu to do Krakowa jade w
poniedzialek rano  wg rozkladu:

K-K --Gliwice
pociag osobowy relacji Opole - Bytom
odjazd z K-K 5.43
przyjazd do Gliwic 6.19

Gliwice --Kraków
pociag pospieszny relacji Gliwice - Przemysl
odjazd z Gliwic 6.29
przyjazd do Krakowa bodajze 8.42.

Zachecony tak milym polaczeniem postanowilem z niego skorzystac.
Pociag do Kedzierzyna przyjechal planowo, ale odjechal dopiero o 5.55.
Domyslam sie ze czekal na pospieszny z Lublina do Kudowy bo zaraz po
jego wjezdzie odjechal. Do Gliwic osobowka przyjechala o 6.35,
pospiesznego juz nie bylo. Wsiadam w osobowy do Katowic wraz z grupka
okolo 20 zawiedzinych pasazerow, oczywiscie osobowka tez odjechala z
opoznieniem ale to nic. Siedze spokojnie wiedzac ze wg poprzedniego
rozkladu jazdy lapalem w Katowicach pospieszny z Czestochowy i bylem w
Krakowie przed 10. Wysiadam w Katowicach i czytam rozklad jazdy, wraz
z ta sama grupka pasazerow odchodze zawiedziony i wsciekly. Jest 7.30
a najblizszy pociag z Katowic do Krakowa jest za piec czy dziesiec
dziewiata i na dodatek jest to osobowy. chcac nie chcac pomaszerowalem
na dworzec PKS a tam autobusy co godzine, wiec skorzystalem z tego
srodka transportu a wraz ze mna grupka pasazerow z Kedzierzyna.
Ja wszystko rozumiem ze pociag spoznia sie bo cos sie stalo, ale
dlaczego:
- pociag osobowy z K-K do Gliwic spoznia sie ZAWSZE,
- skoro zawsze odjezdza za 5 szosta to dlaczego pisze w rozkladzie ze
za 17 szosta,
- dlaczego w Gliwicach pospieszny nie czeka na tego opozninego
osobowego,
- dlaczego nie da sie wniesc takich poprawek w rozkladzie zeby mozna
bylo sie z jednego przesiasc na drugi,

Stalosc spozniania sie tego pociagu jest taka ze jak kiedys
zapowiedzieli go w K-K w godzinie odjazdu ze 'wjezdza' to pasazerowie
dojezdzajacy nim do pracy mowili miedzy soba: 'niech nie zartuja, bo
jak odjedzie planowo to wszyscy ludzie na peronie zostana'.

Domyslam sie ze opozniony odjazd jest spowodowany tym ze na szlaku K-K
- Slawiecice sa 3 tory ale caly ruch idzie tylko po jednym. Tylko ze
te pozostale 2 tory sa nieczynne chyba "od zawsze", wiec to nie jest
chwilowa awaria i ukladajac rozklad wiedziano ze tak jest i bedzie.

Kazek







Temat: [pr] Autobusy są nasze!
MC stwierdził(a) co następuje::


| PKM Bytom nie podaje nigdzie żadnych taryf i cenników (bo ich nie posiada
| w ogóle), jak równiez nie publikuje żadnych rozkładów jazdy. Pasażer
| przychodzi na przystanek i na podstawie dostępnego tam rozkładu jazdy
| wraz
| z nagłówkiem, że przewoźnikiem jest KZK GOP, podejmuje decyzję o tym czy
| jedzie, czy nie. Podjeżdża autobus, oznakowany "Przewóz na zlecenie KZK
| GOP", w którym widnieją cenniki i taryfy KZK GOP. Wsiadając zawiera umowę
| przewozu z KZK GOP.

To jest wyjątkowo jednostronna interpretacja. Na przystankach wiszą
rozkłady KZK, więc wypada zapytać gdzie sa te autobusy KZK GOP, które
obsługują te linie, skoro nie są nimi pojazdy PKM. Z tego widać, że to
przede wszystkim KZK nie wywiązuje się ze swoich zobowiazań wobec
pasazerów, a PKM tylko usiłuje ratować sytuację. Na miejscu KZK nie
podnosiłbym tej kwestii.


ROTFL! A na drugie masz Falandysz?

Wykaż, że świadcząc usługi przwozowe musisz mieć własne pojazdy, a nie
możesz posługiwać się podwykonawcą.


W paragrafach PP nie ma mowy o "sposobie zwyczajowo przyjętym przez KZK
GOP". Jest "sposób ...", ale niekoniecznie przez KZK, które nie ma
żadnych uprawnień do ustalania zwyczajów. Więc ten argument jest chybiony.


Oświadczenie konduktora to złamanie umowy z KZK i wprowadzanie pasażera
w błąd, a tym samym wyłudzenie pieniędzy.

Pasażer nie musi wiedzieć kto go wozi i jakie są między podmiotami
relacje. On zawiera umowę z KZK i jemu powinien płacić.

eMeM





Temat: Remont przy Rondzie
W sobotę i niedzielę prowadzone będą prace remontowe przy Rondzie w
Katowicach. Oczywiście tramwaje nie będą kursować. Niestety z powodu
totalnego bajzlu jaki panował dzisiaj na Wita Stwosza nie mogę podać
jeszcze żadnych oficjalnych informacji, o rozkładach jazdy nie
wspominając. Wszystko to dopiero jutro.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że będę mnóstwo atrakcji (dla miłośników).

Linia 6 kursować będzie na trasie Chorzów Stadion Śląski - Bytom Plac
Sikorskiego. Wyjazdy i zjazdy z i do zajezdni Zawodzie nastąpią przez
Załęże i Chorzów Batory.

Linia 11 kursować będzie na trasie Chorzów Stadion Śląski - Chebzie Pętla.

Linia 12. Jej też będzie dotyczyć zamknięcie. Otóż wyjazdy i zjazdy pojadą
przez Załęże i Chorzów Batory. Najfajniejsze będzie wyjeżdżanie tyłem na
Plac Hutników przy wyjazdach po torze technicznym. Poza tym należy
pamiętać o tym, że sposób zawieszenia sieci trakcyjnej nad tym torem
wyklucza możliwość przejazdu jakiegolwiek wagonu, poza N-ką. Czyli albo
sieciowcy to poprawią, albo będziemy mieli zatrzymania co chwilę.

Linia 13 kursować będzie z Siemianowic do Pętli Słonecznej. Wyjazdy i
zjazdy: przez Załęże, Chorzów Batory, Chorzów Rynek, Węzłowiec, Bytków
(!).

Linia 14 będzie podzielona. 5 pociągów będzie kursować z Katowic do
Mysłowic, a jeden z Alfredu do Pętli Słonecznej. Wyjazdy tego jednego
pociągu oczywiście przez pół województwa.

Linia 16 kursować będzie z Rynku w Katowicach do Brynowa. Wyjazdy i zjazdy
wymagać będą manewrów na Rynku (wjechać na Brynów da się tylko od strony
Ronda).

Linia 41: z Bytomia do Stadionu.

Kursować będą dwie linie autobusowej komunikacji zastępczej: Rynek -
Stadion i Rynek - Słoneczna. Najprawdopodobniej kursować będą przeguby,
ale KZK nie potrafi znaleźć przewoźnika, który będzie za grosze jeździł na
tych zatramwajach.

Pociągi nocne nie wykonają kursów na północ Katowic. Będą jeździć
autobusy.

Na razie wiadomo tyle. Jutro szczegóły i rozkłady jazdy.





Temat: Przetargi - BZP nr 9/02
| | Oprócz tego niezmiernie ważne jest, by oddzielić takie WPK-2 od nacisków
| | gmin, by nie było tak, że każdy ciągnie ten wózek w swoją stronę, a de
facto
| | stoi on w miejscu. I to jest właściwie problem również (ale w sumie w
trochę
| | mniejszym stopniu mojego WPK-3).

| To jest akurat problem każdego jednego systemu KM po prostu dlatego, że to
| gmina ją ma organizować.

Nie do końca. Bo jeżeli weźmiesz taki Krakow, Poznań, czy Wrocław, to
granica gminy mniej więcej pokrywa się tam z terenem obsługiwanym przez KM,
a w Warszawie KM zajmuje się miasto i w sumie nie ma nacisku gmin (chyba że
dają ekstra kasę). W GOPie takiego szczebla brakuje, więc problem jest
specyficzny i lokalny.

| | Dlatego proponowałbym jakieś obowiązkowe
| | składki gmin na wspólną KM i nadzór nad nią z wyższego szczebla
| | samorządowego - obecnie niestety województwa (WPK, nie?), ale lepiej by
| | było, gdyby powstał jakieś urząd i rada aglomeracji.

| Wystarczy odpowiednie biuro (nieduże) przy Urzędzie Marszałkowskim.

Może i wystarczy. W sumie dla mnie, to cały GOP powinien być powiatem, ew.
województwem. Ale to mało realne :-(((

| A co z koordynacją rozkładów jazdy, itp.? Przecież taki system by się
| szybko rozpadł - dlaczego autobus np. z Bytomia miałby wjeżdżać do
| Tarnowskich Gór?

Ponieważ mieszkańcy Bytomia chcą dojeżdżać do Tarnowskich Gór. A koordynacja
rozkładów linii międzygminnych mogłaby być wzorowana na koordynacji linii
obsługiwanych wspólnie przez wiele przedsiębiorstw PKS - dogadanie się
między przedsiębiorstwami. Wszyscy musieliby działać na jednym systemie
elektronicznych kasowników i mogłoby być cacy. Jeżeli rzeczywiście to gminy
muszą w GOP organizować KM, to nie wiem, czy tak nie byłoby najlepiej,





Temat: Prace torowe na Pogodzie
W dniach 27-30 listopada 2004 r. ze względu na remont torowiska
tramwajowego na ulicy Siemianowickiej i Pogodzie w Bytomiu nastąpią
zmiany w kursowaniu tramwajów linii nr 6, 8 i 41.

Linie 6 i 41 kursować będą na trasach Katowice Plac Wolności lub
Zawodzie Pętla - Chorzów - Łagiewniki Zajezdnia, a linia nr 8 kursować
będzie na trasie Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego ze
zwiększoną częstotliwością ruchu.

Na trasach Chorzów Stabika - Bytom Plac Sikorskiego (jako linia T-6)
oraz Bytom Plac Sikorskiego - Dąbrówka Wielka Pętla (jako linia T-8)
uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Autobusy linii
T-6 nie będą obsługiwać przystanków Bytom Siemianowicka i Bytom Park
Mickiewicza. Dodatkowo uruchomione zostają istniejące przystanki
autobusowe: Bytom Pogoda (dla linii T-8 w kierunku Dąbrówki Wielkiej),
Bytom Matejki (dla linii T-8 w kierunku Placu Sikorskiego) i Bytom
Katowicka (dla linii T-6 i T-8 w kierunku Placu Sikorskiego, a w
kierunku Chorzowa i Dąbrówki Wielkiej obsługiwane będzie tymczasowe
stanowisko na ulicy Katowickiej). Przesiadki z i do tramwajów linii 6 i
41 odbywać się będą na przystanku Chorzów Polna.

***

Tyle komunikatu. Po dzisiejszej inspekcji okazało się, że niezawodny
Meteor nie zawiódł, i jak zwykle podstawił U15 :-) Oznakowanie w
tramwajach w porządku jak na nasze standardy, w autobusach różnie.
Przewoźnicy dość luźno interpretują rozkład jazdy i nie wiadomo po jaką
cholerę odstawają postój zamiast w bocznej uliczce, to centralnie na
środku głównej drogi - dokładnie przy przystanku Chorzów Polna. No i
rzecz najfajniejsza - szaraki trójkątujące na zajezdni Łagiewniki ;-)

Parę fotek:
http://zeus.polsl.gliwice.pl/~kbojda/misc/20041127/





Temat: Wroclaw i nowy rozklad


| Ex Wielkopolanin Poznan - Przemysl

| Rozumiem, że już nie przez Bytom?


Od nowego rozkladu jazdy wyprawa pospiesznym z Katowic do Poznania przez
Bytom to ponad 6 godzin (!!!). Jesli przypomnimy sobie (ha ha) 1938 rok,
kiedy z onego Bytomia jechalo sie w granicach 5:20 do Berlina, to pusty
smiech ogarnia (ale przez Gliwice, Zagan). W tej sytuacji placenie za
pospieszny jest podobnym dowcipem, co z Krakowa do Zakopanego.


| Zaniedługo stację w Bytomiu pozamykają i ktoś zgasi światło...


Niestety, sam przejazd z Katowic do Bytomia trwa juz ponad 35 minut
pociagiem - czyli dluzej niz z Katowic do Gliwic. A linia jest wymarzona
zeby przejac parszywy ruch autobusowy nna linii Katowice - Bytom - ale stwor
zwany Zakladem Przewozow Aglomeracyjnych w Katowicach ma tylko taka nazwe,
bo przewozow aglomeracyjnych w najwiekszej aglomeracji Polski po prostu juz
NIE MA. Kolejowych. Jest to kuriozum na miare bardzo Dalekiego Wschodu.


Faktycznie, coraz smutniej sie tam robi - ile jest teraz par pociagow w
relacji Gliwice - Zabrze  Pn. - Bytom? (bo w poprzednim rozkladzie bylo
chyba 5 par osobowych na dobe). Nie wspominajac o tym, ze Bytom -
Mikulczyce - Pyskowice powoli rozbieraja (podobno juz nawet towar tam nie
jezdzi, a w Gliwicach nad Toszecka z 6 lat temu postawili nowy wiadukt -
do
dzis nie zagospodarowany ;-(  )
O linii Mikulczyce - Brynek to w ogole szkoda gadac (tam w ogole leza
jeszcze szyny?)


Tak, jeden pokrzywiony tor, po ktorym jezdzi SM42 z pociagiem roboczym i
zwija resztki slupow trakcyjnych. Podobny widok na Gornym Slasku to dzien
powszedni - wkrotce taki los spotka 50% linii w tym regionie (bardzo szybko
to idzie, tak ze wezcie sie za aktualizacje map z lat 1996-98, gdzie sa
linie zelektryfikowane zaznaczone, a teraz po prostu nie ma tam nic. Zaorane
pole (np. Tychy-Myslowice Wesola itp.)

Najzabawniejsze jest to, ze w ksiazce Krzyska Soidy wydanej pare lat temu na
75lecie DOKP Katowice zobaczycie mase zdjec z poznych lat 80-tych z szumnymi
inauguracjami trakcji elektryczne na tych nowych, blyszczacych odcinkach.

JH

JH





Temat: 2x111N znow w akcji.


Witam
<CIACH
;-) Na Lagiewnikach przejezdzamy historyczna (1939-1945) trasa linii 17,
czyli nieuzywanym torem do Bytomia. Po przejechaniu skrzyzowania motorman
otwiera drzwi i biegnie na druga strone ulicy obrocic kluczyk w
skrzyneczce.
Ludzie nie za bardzo wiedza o co chodzi (no bo w koncu po co czytac
ogloszenia na rozkladach jazdy?). Wreszcie motorman wraca i oznajmia, ze
jedzie do Bytomia, jak ktos chce do Swietochlowic, to tam stoi autobus


T-7.
Około 21.30 motorman tylko raz zatrzymał się na torze niewłaściwym i
odbył dłuższy spacer z kluczykiem w ręce.
<CIACH


za to
mijal nas 13N rob. #61R...


Dziś rano ciekawy widok - 13N rob. #61R (wieżowy)  jedzie  z Łagiewnik po
torze
właściwym, wyprzedzając 111+111 !!!
<CIACH


Jeszcze troche i dojezdzam do Batorego, gdzie na
przystanku Dworzec PKP kierowca uprzejmie wypieprza wszystkich z autobusu,
wskazujac na przystanek 40-tki na ulicy BoWiD-owcow. Potem jedzie zawrocic
porzy wiadukcie na Piekarskiej i wraca aby na kilka minut zablokowac
skrzyzowanie stojac na przystanku tramwajowym. Swoja droga, to chyba
lepiej
by bylo, gdyby T-7 dojezdzal do zajezdni na Batopym, a zatmtad
wyjezdzalaby
normalna 7-ka.


Tak, to chyba to byłby lepszy pomysł.
<CIACH


Informacje i zastepcze rozklady sa drukowane na bialym papierze...
Czyzby w KZK zolty sie skonczyl?


Ale ciekawsza od koloru jest treść niektórych wywieszek.
W Łagiewnikach wiszą sobie rozkłady następujących linii:
17
T-7 autobus
T-7 tramwaj (sic!)
Więc te 111N nie obsługują linii 7, lecz linię T-7 .




--
*----------------------------------------------------------*
Jarosław Dubowski, Bytom

*----------------------------------------------------------*





Temat: Wycinka drzew, przejazd Plassera, wymiana sieci i przesunięcie przystanku
***

W dniu 21 września 2002r. przeprowadzony zostanie kolejny etap robót przy
wycince drzew w rejonie ulicy Tarnogórskiej w Bytomiu. Prace prowadzone
będą w godzinach 6:30-15:00.

Pociągi linii 19 wyjadą z zajezdni po zakończeniu robót. Pociągi nr 92,
94, 96, 98 i 381 wyjadą z zajezdni przed rozpoczęciem robót i do czasu
włączenia się do planu odbędą postój na przystanku Bytom Olimpijska.

ZKT-3 zapewni komunikację zastępczą i podstawi 3 autobusy na godzinię
5:02, 5:32 i 6:12 na przystanek Stroszek Zajezdnia, które kursować będą na
trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Plac Sikorskiego wg rozkładu jazdy
pociągów planowych linii 19.

***

W nocy z 18/19 września 2002r. nastąpi przejazd podbijarki torowej Plasser
& Theurer Beaver-108R. Podbijarka wyjedzie z zajezdni Chorzów Batory o
godz.23:30 i pojedzie na miejsce robót torowych do Zabrza trasą linii 7 i
5 przez Bytom.

***

W nocy z 18/19 i 19/20 września 2002r. Górna Sieć Zawodzie przeprowadzi
wymianę sieci trakcyjnej na pętli Mysłowice Dworzec PKP. Prace rozpoczną
się o godz.23:30 po przejeździe poc.2606 w kierunku Sosnowca, a zakończą o
godz.4:00.

Pociąg nocny PN-214 wykona kursy tylko do przystanku Dańdówka Trójkąt,
skąd po odczekaniu do planowego odjazdu wykona kursy powrotne do Zawodzia.

ZKT-5 zapewni komunikację zastępczą i podstawi autobus na godz.0:39 i 3:15
na przystanek Dańdówka Trójkąt, który wykona kursy na trasie Dańdówka
Trójkąt - Mysłowice Dworzec PKP za pociąg nocny.

***

Z dniem 15 września 2002r. do odwołania przesuwa się przystanek tramwajowy
"Świętochłowice Bytomska" dla linii 7 i 17 w obydwu kierunkach jazdy o
kilkadziesiąt metrów w kierunku Mijanki.

***





Temat: Extrówki.
HeJ
Memphis popełnił był:


| Czy w Waszych miastach funkcjonują przewozy pracownicze dla osób
| zatrudnionych w KM?

W GOPie istaniały, istnieją i przynajmniej jeszcze jakiś czas będą istnieć
:-)

|  Chodzi mi o coś podobnego do warszawskich ekstrówek -
| autobusów, które wyjeżdżają po zjeździe ostatniego autobusu z zajezdni, by
| odwieść tych kierowców, który mieszkają na peryferiach. Trasa jest ustalana
| na bieżąco, w zależności od potrzeb pasażerów - odgórnie wyznaczony są (w
| praktyce) tylko obsługiwane miejscowości. Powrót odbywa się podobnie -
| dowożeni są kierowcy na najwcześniejsze wyjazdy.
|
| Czy u Was też te trasy nie są stałe, lecz kształtowane w zależności od
| potrzeb?

Nasze nocki zawsze miały rozkład jazdy i trasę ułożoną. Ale jak trzeba było
to sie ją zmieniało. KZK nocki obecnie kasuje, nie uruchamiając nic w
zamian najcześciej, więc pozostają własne nogi/samochód/itp.

Autobusy nocne, poza tymi niedobitkami w Katowicach i Bytomiu pozostaną po
1.06 jeszcze w PKM Gliwice i PKM Świerklaniec. Gliwickie "cywili" nie
zabierają, natomiast co do świerklanieckich nie mam żadnej pewności (raz w
życiu tylko mi mignął N/15 w Bytomiu).


N/15??? Takiego nie widziałem... Rzeczone wcześniej N widziałem raz na Stroszq,
bardzo wyraźnie "trasa operatywna" (głęboki wjazd w osiedle", ale z sobie tylko
znanych źródeł wiem, że jako taki rozkład i jakoa taka trasa kiedyś była i może
wciąż jest.

Podobnież też jak się wcześniej umówisz, to masz szansę się przejechać
(przynajmniej kiedyś tak było), ale osobiście nigdy nie korzystałem.

Natomaiast jak jutro będizesz na PKMie się o nocki dowiadywał, to zapytaj się o
coś, co kiedyś mi się na oczy rzuciło. W rozkładowni na jednym z segregatorów
były wypisane linie - wszystkie pasujące do PKM Świerklaniec, do tego N, oraz,
co bardzo tajemnicze, 10. Nie było natomiast N/15, ani też 15 samego.

PZDR
bm





Temat: Mam Kingsajz

Dlaczego upierasz sie przy likwidacji 6-ki (autobus) na odcinku Chorzow -
Katowice? Rozumiem obcinanie autobusow do Bytomia, bo szybki tramwaj ma
isc do Bytomia, ale do Gliwic niestety nie. Przy braku biletu
przesiadkowego likwidacja tego odcinka szostki moze byc ryzykowna. Pol
biedy jezeli chodzi o kursy szczytowe - wtedy 840 jezdzi co 15 minut.
Niestety nie wiem, czy wiesz, ze od 16-tej przy twoich zalozeniach
pozostanie 6 (slownie: szesc!!!) kursow 840 do Gliwic (16.15, 16.45,
18.00, 19.00, 20.00 i 21.00), a to zdecydowanie za malo, nie uwazasz? (nie
dawno nie zmiescilem sie do 840 o 19-tej!). Powiem wiecej! W dni wolne 840
jedzie z Zabrza do Katowic przed 6-ta rano, a nastepny po 9tej. Nastepny o
12tej, potem juz co godzine (tabor B!!!!, jechales kiedys w ogole?)...
Wybacz, ale w tym momencie obcinanie 6-tki jest bzdura!

Zauwaz tez, ze podane przez ciebie wyliczenia moga byc dobre przy
zalozeniu przejazdow Katowice - Bytom. Niestety likwidujac 6 i
pozostawiajac niezmienione rozklady 840 dokladasz do tego kierunek
Gliwice. Masakra...

Mozliwe rozwiazania:
- KRR lub wspolny bilet z PKP (BUHAHAHHAHA) ;-(((
- szybki tramwaj do Gliwic (hehehe) ;-(
- bilet przesiadkowy w KZK (...)
- autobus do Gliwic (840?) po DTS, z ludzka czestotliwoscia poza szczytem
(do Chebzia jezdzi normalny tramwaj - 11, jazda dalej tramwajem to strata
czasu i nie mow mi Memphis, ze tak nie jest)
- zwiekszenie czestotliwosci 840 (do 19-tej co 20 minut)
- (rozwiazanie tymczasowe) - 6tka przez Batory i os. 1000-lecia
- ???

WILQ

PS: Przy okazji doradzalbym zluzowanie czasow na 840 - spoznienia rzedu 20
minut na starcie, to gruba przesada. 6-tka, ktora na Rondzie stoi w tym
samym korku co 840, nie spoznia sie z odjazdem ze Stawowej prawie nigdy.





Temat: Dzisiejsze zatramwaje i inne sonderzugi
KZK cierpi chyba na rozdwojenie jaźni, bo z jednej strony wykłóca się
ciągle z PKMem Bytom, sądzi się z nim, odsuwa od przetargów, itd., a z
drugiej strony funduje mu co chwilę dodatkową pracę przewozową. Dzisiejsze
zatramwaje linii T-7 obsługiwał właśnie PKM Bytom (chyba S.A., ale czort
ich tam wie, czy nie sp.z o.o. ;-). Na dodatek nadgorlicy z zajezdni
Rozbark wylepili tabliczki z numerem linii T-7/17. Wyjechały trzy
przegubowce - 7239, 7240 (oba ex MPK Włocławek) i 7241 (ex PKM
Jastrzębie). Trasa zatramwajów również różni się od tej oficjalnej - w
kierunku Chorzowa Batorego autobusy nie jadą ulicą Dworcową, tylko fundują
pasażerom wycieczkę turystyczno-krajoznawczą przez Hutę Florian i Zgodę.

W PKT tradycyjnie też zakłady rozmijają się z decyzjami zarządu i jednak
się numeracja pociągów na 7-ce nie dublowała. ZKT-3 uruchomił "swoje"
pociągi 704 i 706, a Chorzów pozostałe (701-703, 705 i 707-708).
Chorzowscy lakiernicy ślicznie wymalowali od szablonu tablice kierunkowe
dla 7-ki (oraz wylepili tablice dla 17-tek), a radzionkowscy olali sprawę
dokładnie. Różniła się też od planowanej obsada taborowa - na 7-ce po
stronie bytomskiej miały być solówki, a były dwa składy, a na 17-tce miały
być trzy stodwóje, a zaplątała się stopiątka solo (poc.172). Tablice
"zmiana trasy" zjawiły się w co trzecim wagonie...

Zatramwajów na 19-tce nie udało mi się zobaczyć, bo jak akurat byłem w
Bytomiu to planowo jechał poc.194, a za niego akurat autobusu nie ma (bo
są tylko trzy).

Poza tym miały miejsce dwa zatrzymania - najpierw przy "Złotym Rogu" w
Chorzowie wyleciała na zwrotnicy jakaś stodwója (ciekawe, czy udało się
zmusić kierowców z T-7 do podjeżdżania jeden przystanek dalej, pod
zajezdnię w Chorzowie Batorym...). A chwilę później na Rynku w Katowicach
wykoiła się jedną osią N-ka 1100... Rozkład jazdy N-ki później już w ogóle
nie obowiązywał - pociąg specjalny jeździł tam gdzie mu kontrola ruchu
powiedziała, że ma jechać. "Kierownik pociągu" w osobie ASO tradycyjnie
zbytnio się przejął swoją rolą i odstawiał cyrki w stylu wrzeszczenie do
pasażerów na przystanku "Specjalny gotów do odjazdu!" (jak już to chyba do
motorowego należy takie coś mówić? poza tym jak jest czerwone światło na
skrzyżowaniu, albo ktoś akurat wsiada do wagonu to było to trochę nie na
miejscu), a nastepnie wieszanie się na lince sygnału alarmowego w wagonie.
Pasażerowie się tylko uśmiechali z politowaniem...





Temat: Remont na Bałtyckiej i wykolejenie w Świętochłowic ach
Pojechałem sobie dzisiaj pooglądać pierwszą w historii komunikację
zastępczą za tramwaj w wydaniu KZK GOP.
Z powodu budowy DTŚ w Chorzowie od dziś do niedzieli nie kursują tramwaje
na odcinku Chorzów Strzelców Bytomskich - Świętochłowice Gazownia.

9 i 17 jeżdżą do zajezdni w Hajdukach. Ciekawie wygląda przejazd dwuskładu
bytomskiego po chorzowskiej zajezdni (mina motorniczego, który
najprawdopodobniej pierwszy raz w życiu jest na tej zajezdni też jest
ciekawa ;)). Regulatorzy z punktu przy Inwalidzkiej w ramach programu
walki z nudą zajmowali się przekładaniem zwrotnic przed wjazdem na
zajezdnię.

Pod Gazownią dość ciekawie jest usytowaniy przystanek "zatramwajów" -
autobusy zawracają na środku skrzyżowania, a słupek jest postawiony na
jednym z boków skrzyżowania. Odległość tramwaj-zatramwaj to koło 40m (w
tym przejście przez ruchliwą jezdnię). Na przystanku, uwaga, rozkład jazdy
"zatramwaju"! (to się wcześniej nie zdarzało).

Same autobusy zastępcze to oczywiście 3 sztuki M11 z PKM Bytom z ohydnymi
tablicami KZKowskimi. Oznaczone są jako "9/17". Oczywiście nigdzie nie ma
wzmianki, że jest to komunikacja zastępcza (a linie łamane występują w KZK
normalnie również). Autobusy jadą dość dziwnym objazdem przez Dąbrowskiego
i zatrzymują się na przystankach zarówno autobusowych jak i tramwajowych.

I jeszcze słówko o tym wykolejeniu: około 13 wypadła z szyn czerwona
stodwója #190 gdzieś w centrum Świętochłowic. Przez chwilę 7 i 17 jechały
od zajezdni w Batorym do Rynku w Chorzowie. Później inna czerwona
stodwójka (#206) ściągała 190 do zajezdni. Szkoda tylko, że 190 była
obrócona tyłem, bo byłoby całkiem ładne zdjęcie czerwonego składu 102Na.

A pod Konstalem 2*105N2k czekało na załadunek, a za bramą kolejny skład...
Ile tego jeszcze ma być?





Temat: Remont w Świetochłowicach - dzień ostatni
Jutro, punktualnie o 4:00 rano przywrócony zostanie ruch na trasie
Świętochłowice - Łagiewniki. A dzisiaj celem uwiecznienia na kliszy paru
ciekawostek pojechałem na małą "wizję lokalną".

Początek - poc.4001 do Chorzowa Batorego i właściwie nic ciekawego. Potem
autobus T-7 - Ikarus 280 bodajże #648 (oczywiście PKM Gliwice) i znów nic
ciekawego. Wysiadłem po drodze w Piaśnikach i poszedłem sobie pooglądać
końcówkę remontu. Najpierw do szefa od torowców, żeby nikt nie krzyczał
jak będę łaził po budowie i robił zdjęcia. Ale i tak się doczepił jeden
facet (kierownik inwestycji) i stwierdził, że ZUTiKT-2 to tylko
podwykonawca i należy się zwrócić do niego. Na wiadukcie stał wagon
4N-116R + dwie lorki załadowane betonowymi płytami (podobno wykonywał
próby obciążeniowe wiaduktu). A nieopodal pracowała w pocie czoła nasza
jedyna obecnie podbijarka - Beaver #108R. Jak ktoś bardzo chce to sfocić
gdzieś na trasie, to obsługa twierdziła, że zjeżdżają dziś wieczorem.

W Łagiewnikach (i potem w Bytomiu) niestety czekała mnie smutna
niespodzianka - jak się okazało dwa z trzech pociągów linii 17 były
obsługiwane przez stodwójki z dwoma światełkami (a jak niektórzy wiedzą,
ja do takowych nie wsiadam). Więc 14 minut przymusowego postoju.
Chwilę wcześniej jechał skład 2*111N - poc.702 i usłyszałem w rozmowie
jakiegoś faceta z motormanem, że wczoraj na tym przystanku wykoleił się
jeden ze składów 111N i potłukł sobie coś (pokazywał na okruchy szkła
leżącego na chodniku).

Do Bytomia dojechałem, ale po stwierdzeniu, że poc.171 to wagon 163
poszedłem na Piekarską żeby sobie chwilkę odsapnąć. Wagonik 954,
drożdżówka, gazetka - jechało się elegancko :)). KZK dotarło na Piekarską
- wycięli stare słupki, postawili swoje, ale ich nie pomalowali i nie
przywiesi rozkładów jazdy.

Kolejnym punktem programu obowiązkowego był pociąg 4016 - w normalnych
warunkach nieistniejący i na dodatek pociąg o najwyższym obecnie numerze.
Zaczaiłem się na niego pod zajezdnią w Hajdukach. Na szczęście przyjechała
normalna stodwójka (nie żadne "dwuślipie badziewie" ani Różowa Pantera).

I na koniec (najciekawsze) - pociągi 4103 i 4105 (normalnie obsługiwane
przez ZKT-3 Bytom, ale w chwili obecnej przez ZUTiKT-2 Chorzów).
Przyjechałem do Katowic, poczekałem chwilkę i jedzie pociąg 4103
obsługiwany przez... stodwójkę!!! Wagon 225 wtoczył się majestatycznie na
Rynek rozchlapując po drodze wodę, która się uzbierała chwilę wcześniej
podczas oberwania chmury. Nie mogłem sobie odmówić przyjemności
przejechania się na Plac Miarki i zrobienia zdjęcia :)).

A potem już do domu się suszyć ;-P.





Temat: Jutro strajk generalny?
A propos komunikacji zastępczej. W ramach ciekawostki wklejam komunikat
prasowy KZK GOP z 1997 roku:

KOMUNIKACYJNY ZWIĄZEK KOMUNALNY GÓRNOŚLĄSKIEGO OKRĘGU PRZEMYSŁOWEGO W
KATOWICACH

KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA

1. Zgodnie z rozkładami jazdy kursować będą autobusy linii:

5, 14, 15 ,17 ,19 ,20 ,22 ,22bis, 23, 39, 52, 53, 67, 68, 73, 78, 83, 85,
89, 92, 94, 96, 97, 98, 103, 105, 111, 112, 114, 119, 121, 127, 132, 135,
139, 140, 142, 144, 146, 147, 154, 155, 158, 165, 166, 167, 168, 173, 174,
176, 179, 183, 184, 185, 192, 198, 199, 201, 213, 215, 219, 220, 223, 225,
230, 234, 255, 277, 292, 600, 601, 614, 623, 633, 634, 637, 646, 649, 663,
664, 665, 700, 708, 788, 809, 810, 813, 814, 820, 850, 860, 885, 888, 933,
952, 953, 982, 995, MB.

2. Komunikacja zastępcza (w niepełnym wymiarze) funkcjonować będzie na
następujących liniach:

7, 8, 11, 13, 16, 24, 34, 42, 43/133, 44, 47, 49, 57, 58, 59, 61, 66, 79,
81, 88, 99, 107, 115, 116, 124, 130, 149, 150, 160, 175, 194, 269, 299,
622, 632, 636, 674, 710, 723, 803/806, 805, 931.

3. Kursować będą autobusy Zrzeszenia Transportu Prywatnego, w których ważne
będą bilety miesięczne KZK GOP, na liniach:

D       Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 808, 818, 815)
K       Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec - Mysłowice - Katowice
(trasa zbliżona do linii 18)
5       Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze
(trasa zbliżona do linii 299, 690, 723)

oraz na liniach na których bilety KZK GOP nie będą obowiązywać:

Z       Jaworzno - Mysłowice - Katowice        
(trasa zbliżona do linii 18)
U       Ujejsce - Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 175, 635)
G       Zabrzez Dworzec PKP - Sośnica - Gliwice Plac Piastów
(trasa zbliżona do linii 32)

4. Na terenie Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic,
Katowic, Mysłowic, Psar, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Tychów i Zabrza
funkcjonować będą linie minibusowe ZTP.

5. Bilety miesięczne KZK GOP będą również ważne w pociągach następujących
relacji:
"  Katowice - Łazy
"  Katowice - Bytom
"  Katowice - Gliwice
"  Katowice - Sławków
"  Katowice - Chełm Śląski
"  Katowice - Tychy
"  Katowice - Mikołów

(przypomnę przy okazji, że wówczas tramwaje jeździły cały czas, za
wyjątkiem okresu blokady Ronda)





Temat: O świętokrzyskich EN81


Tu nie o to chodzi.
Chodzi o to że PKP poprzez blokowanie poc.tow. przez kible traci
klientów towarowych którym zależy na szybkości. I to są straty idące w
miliardach w skali kraju. Np. klient chce zeby jego towar jechał 2 dni
z Lublina do Szczecina a on z powodu ciągłego przepuszczania kibli
jedzie 3 dni.  I wtedy klient wynajmuje TIRa, a PKP ma g...


Po pierwsze: bus nie jedzie szybciej od pociągu - chyba, że to, po
czym jedzie pociąg, już dawno nie jest torami. Tam, gdzie tory są jako
- taka różnica wynosi nawet 100% (Puck - Hel) na korzyść pociągu. I to
przy założeniu, że busiarz ma ograniczenia prędkości głęboko gdzieś
(nic bym nie mówił, gdybym nie musiał jeździć). Zdrowego rozsądku też
mu raczej brakuje (ile ludzi wejdzie do Sprintera?).

Po drugie: TIR nie jedzie szybciej od pociągu. Przynajmniej wtedy, gdy
przestrzega przepisów. Pociag staje - racja. A TIR twoim zdaniem
jedzie bez przerwy? Interesujące. Bo z tego co wiem, to nie ma w
Polsce tras, na których nie byłoby skrzyżowań.

I w końcu Twój rekordowy argument, dlaczego TIRy/busy wygrywają z
pociągami. Ile towaru/ludzi trzeba przewieźć TIRem/busem, a ile
pociągiem, żeby się opłacało? Własnie. A zdecydowaną większość
zleceniodawców stanowią małe i średnie firmy, dla których puszczenie
pociągu (oprócz tego, że jest niemożliwe finansowo) nie ma żadnego
sensu. To samo z przewozami pasażerskimi: jeżeli pociąg miałby stawać
co 800m i wieźć 15 pasażerów to się na pewno nie opłaci. I tam musi
pojechać bus. Natomiast jeżeli blisko 150 chce przejechać trasę około
20km to busy nie mają racji bytu - pociąg będzie szybszy,
wygodniejszy, i nawet tańszy.

Acha, jeszcze jedna mała uwaga: busów na ogół nie trzeba dotować, bo
dla większości busiarzy zgłoszenie się po dotację to samobójstwo. Bo
nie powiesz mi, że to normalne, że wchodząc do busu opłatę daję 'na
tacę' (szkoda, że busiarz nie mówi 'Bóg zapłać', a przed wpłatą 'co
łaska'), nie dostaję żadnego potwierdzenia przejazdu (czyli VAT idzie
do kieszeni), a 'firma' boi się wywiesić rozkład jazdy.

Jak ważne są pociągi, przekonaliśmy się kiedyś w Trójmieście (pech
chciał, że jechałem wzdłuż Trójmiasta akurat tego dnia). Pociągi (SKM)
zostały zastąpione autobusami ze względu na strajk. Przejazd Stogi -
Oliwa trwa normalnie 30~40 minut (zależy, czy jedzie się do centrum
tramwajem, czy autobusem), wtedy - ponad 1,5h. Pozazdrościć. No ale
każdy lubi co innego - może Ty lubisz stać w korkach. Ja tam jednak
preferuję szybki przejazd z punktu A do B.





Temat: [pr] Mediacje ws. tramwaju 25
za: http://www.bedzin.pl/Default.aspx?docId=8462&newsId=549&templId=8

MEDIACJE W SPRAWIE TRAMWAJU NR 25

 Dzięki mediacjom prowadzonym przez prezydenta Będzina 24 marca 2006
r. o godz. 15.00 nastąpi otwarte spotkanie w sprawie tramwaju nr 25,
na które zaproszeni zostali m.in. przedstawiciele Tramwajów Śląskich
S.A., KZK GOP, radni Rady Miejskiej w Będzinie, starosta będziński,
prezydent Dąbrowy Górniczej, burmistrz Wojkowic.  

 Od wtorku w Urzędzie Miejskim w Będzinie prowadzi strajk głodowy
Marek Bugajski, niezależny radny z Będzina. Codziennie spotyka się ze
strajkującym prezydent Będzina Radosław Baran nakłaniając radnego do
zaprzestania głodowej formy protestu. Stan zdrowia M. Bugajskiego nie
pogarsza się   strajkujący pije soki owocowe, kawę i herbatę.

W lutym prezydent Będzina był organizatorem spotkania połączonych
komisji Rady Miejskiej i przedstawicieli KZK GOP oraz Tramwajów
Śląskich S.A. Przez prezydenta Będzina rozpatrywane i przedstawiane
były różne warianty mające ustrzec przed likwidacją linię tramwajową
nr 25 relacji Wojkowice Żychcice - Będzin Grodziec   Będzin centrum  
Dąbrowa Górnicza.

Już na początku 2006 r., w odpowiedzi na pismo KZK GOP, prezydent
Będzina zwrócił uwagę, że likwidacja linii tramwajowej nr 25 spotka
się z bardzo negatywnym odbiorem społecznym.

Na wniosek prezydenta Będzina Radosława Barana 16 marca br. odbyło się
głosowanie na posiedzeniu Zarządu KZK GOP, w którym rozpatrywano
utrzymanie tramwaju linii nr 25. Niestety nawet deklarowana dopłata ze
strony miasta Będzina nie ustrzegła przed likwidacją linii, a jedynie
głos prezydenta Będzina opowiadał się za jej zachowaniem. Podczas
głosowania członkowie Zarządu KZK GOP podtrzymali stanowisko (przy
przeciwnym głosie prezydenta Będzina) o likwidacji, od 1 marca 2006
r., linii tramwajowej nr 25 oraz nr 8 (Bytom). Decyzja, zdaniem
Tramwajów Śląskich S.A., podyktowana była wysokimi kosztami utrzymania
infrastruktury technicznej niezbędnej do funkcjonowania tramwaju na
tej trasie.

Od 1 kwietnia 2006 r. dotychczasową linię tramwajową nr 25 z Wojkowic
do centrum Będzina zastąpi linia autobusowa nr 25. Autobusy będą
pokonywały trasę obsługiwaną poprzednio przez tramwaj z uwzględnieniem
wszystkich przystanków. Rozkład jazdy będzie zbliżony do
dotychczasowego.

Wszelkie uwagi ze strony mieszkańców związane z funkcjonowaniem
komunikacji w tym rejonie mogą być kierowane na specjalny numer
telefonu (0-32) 267-64-19, od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do
11.00. Osobą odpowiedzialną za kontakt z mieszkańcami jest p. Piotr
Prochoń.





Temat: Przebudowa wiaduktu Świętochłowicach
[w nawiasach kwadratowych są moje komentarze]

Od dnia 15.06.2000 do 5.07.2000 trwać będzie przebudowa torowiska w
związku z budową DTŚ w Świętochłowicach, ul.Bytomska.

W związku z tym zmienią się trasy lub rozkłady (albo i jedno i drugie)
linii 7, 17, 40 i 41.

* linia 7
trasa: Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki - Piaśniki Skrzyżowanie
częstotliwość: 28 minut
ilość pociągów: codziennie 2 uruchamiane przez ZKT-3
tabor: 2*111N
[za przystankiem Piaśniki Skrzyżowanie ma być postawiony kozioł oporowy
jakby tak komuś się zapomniało, że ma skończyć jazdę; poza tym od
Łagiewnik do Piaśnik kursować będzie lewym torem w kierunku Katowic]

* linia 17
trasa: Chebzie Pętla - Łagiewniki - Bytom Plac Sikorskiego
częstotliwość: 28 minut
ilość pociągów: codziennie 3 uruchamiane przez ZUTiKT-2
tabor: 2*102N
[poc.173 ma wyjazd trasą 6-tki, więc mamy stodwójkę liniowo na tej trasie,
pozostałe zjazdy i wyjazdy trasą 11-tki]

* linia 40
trasa: Chorzów Rynek - Chorzów Batory - Zawodzie Pętla
częstotliwość: 7 minut
ilość pociągów: w dni robocze 16, w dni wolne 8 uruchamiane przez ZUTiKT-2
tabor: w dni robocze po połowie: 1*102N/1*105N, w dni wolne tylko 1*102N
[rozkład jest daremny aż do kwadratu, jeżdżą po 3 na raz, itp.]

* linia 41
pociągi 4103 i 4105 uruchamiane będą przez ZUTiKT-2 taborem 2*105N

* Na trasie: Łagiewniki Targowisko - Świętochłowice - Chorzów Batory
Dworzec PKP kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza, oznaczona
jako "T-7".
Kursować będzie z częstotliwością 14 minut. Będzie obsługiwana codziennie
przez 4 autobusy (w dni robocze - przegubowe, w dni wolne - krótkie).
Najprawdopodobniej jeździć będzie PKM Bytom.

[ogólnie będzie ciekawie, ale częstotliwość 14 minut na odcinku Piaśniki -
Chorzów Batory oraz 7 minut do Załęża to zdecydowanie za mało; ciekawe,
czy KZK się wysili i powiesi zmienione rozkłady na przystankach...]





Temat: Stroszek i Gazownia w sobote.

W sobote mialem sprawy do zalatwienia w Chorzowie, wiec oczywiscie
wybralem sie tam "najkrotsza mozliwa droga". Stojac na dworcu autobusowym
w Zabrzu (na szczescie pociag mi uciekl ;-))) Zobaczylem stojacy 158 i
pomyslalem, ze nigdy nie jechalem z Rokitnicy do Stroszka. Wiec wsiadlem
;-))))

158 - firma Ampex, organizator MZKP. TRAGEDIA!!!!! Dawno juz nie jechalem
tak rozpieprzona PR-ka! Autobus w stanie rozlatujacym sie, jakies
zwisajace kable, pourywane rurki, dziury w drzwiach (woda z kaluz chlapie
do srodka!), srednia predkosc 30km/h. Na podjazdach na Mikulczyckiej i
przed Rokitnica zwalnial do 5km/h. Chodzil tak glosno, ze zagluszal mi
puszczonego na max walkmana....
Dawne tory w okolicach Rokitnicy: Wzdluz Ofiar Katynia na dawnym "nasypku"
tramwajowym jest kladziony przewod gazowy, wiec wszystko jest
rozbebeszone. Duze straty na Helence. Na linii 32 juz prawie nie ma szyn!
W Stolarzowicach w ogole juz nie widac gdzie tramwaj jezdzil ;-(

Dalej jechalem tramwajka 19 Stroszek - Bytom

19 - z ciekawostek: w okolicach ulicy Weglowej jest rozbierany lacznik
miedzy torami (ten maksymalnie krzywy). Na torze w kierunku Stroszka
nie ma juz zwrotnicy. W okolicach Chrzanowskiego jeszcze mijanka z
N-ka+lorka.

38 - szybka wizyta na Piekarskiej i jazda w otwartych drzwiach N-ki w
wiosennym sloneczku... Hmmmm.. pieknie ;-)))
1118 ma juz nalepki KZK ;-(

6 - na Metalowcow nie wysiadalem, ale wypatrzylem jakis zolty dach za
brama Konstalu. Znowu cos jedzie do Warszawki...

9/17 - przejechalem sie najnowsza linia tramwajowa ;-) PR-ka z PKM
Bytom... Nic ciekawego poza zakonczeniem na Gazowni... Aha! na
przystankach tramwajowych sa rozklady dla 9/17, ale na przystankach
autobusowych na Dabrowskiego juz nie ma!
Jeszcze jedno - napis nad drzwiami PR-ki: "Prosze nie bawic sie
przyciskiem. Wystarczy jeden krotki sygnal" ;-))))

17 - od Gazowni jechalem juz normalnym tramem. Zauwazylem, ze 9 i 17
nabieraja niezlego opoznienia jadac od Batorego... W Swietochlowicach
buduja sie wiadukty nad DTS - tramwaj bedzie mial swoj "prywatny"
dwutorowy. Dalej oczywiscie klimaty Chropaczowa i Lipin.... Na Chebziu
widze odjezdzajace 29 ;-(

29 - pan motorman byl bardzo uprzejmy, bo zatrzymal sie w polowie petli,
zeby mnie wpuscic ;-) Poza tym 29 jak 29 - 111N nic ciekawego ;-)

4 - dojezdzam do domu... Spozniony "jedyne" 2,5 godziny ;-))))))))

Bardzo lubie te spontaniczne wycieczki ;-)

WILQ

PS: Przypominam, ze kwestia zwiedzania torow na Rokitnicy jest wciaz
otwarta...





Temat: Przebudowa ulicy Wolno ci w Zabrzu
Informacje poniższe są nieoficjalne, ale w miarę pewne.

Od dnia 22 lipca 2002r. od wyjazdu do odwołania wstrzymany zostaje ruch
tramwajowy w rejonie placu Wolności w Zabrzu w związku z II etapem
przebudowy ulicy Wolności. Jednocześnie całkowicie i ostatecznie
zawieszony zostaje ruch tramwajowy na pętli przebiegającej przez Plac
Dworcowy w Zabrzu.

Ruch pociągów planowych i nocnych przebiegać będzie następujaco:

Linia nr 3:
- na trasie Makoszowy Dworzec PKP - Zabrze Brysza kursować będzie poc.31
codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu wg wariantowego rozkładu
jazdy i obsługiwany będzie taborem typu 2x111N przez ZKT-4 Gliwice, wyjazd
i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19, 18 i 29 przez Rudę
Południową,
- na trasie Mikulczyce Dworzec PKP - Zabrze Plac Teatralny kursować będzie
poc.32 codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu wg wariantowego
rozkładu jazdy i obsługiwany będzie taborem typu 2x111N przez ZKT-4
Gliwice, wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19 i 5
przez Biskupice.

Linia nr 4:
- kursować będzie na trasie Wójtowa Wieś Pętla - Gliwice Zajezdnia w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 13
pociągów o numeracji 401-408, 411, 412, 414, 416 i 417 taborem typu 2x105N
(poc.401-408) i 1x105N (poc.411, 412, 414, 416 i 417) przez ZKT-4 Gliwice
oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie
przez 6 pociągów o numeracji 401-406 taborem typu 1x105N przez ZKT-4
Gliwice, wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Gliwice.

Linia nr 29:
- kursować będzie na trasie Chebzie Pętla - Zabrze Lompy Pętla w dni
robocze z 20-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 3
pociągi o numeracji 291-293 taborem typu 1x105N przez ZKT-4 Gliwice oraz w
dni wolne z 30-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 2
pociągi o numeracji 291-292 taborem typu 1x105N przez ZKT-4 Gliwice,
wyjazd i zjazd nastąpi z zajezdni Stroszek trasą linii 19 i 9 przez Godulę
lub 19 i 18 przez Rudę.

- Linia nr 30:
kursować będzie na stałej trasie w dni robocze z 10-minutową
częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 6 pociągów o numeracji
301-306 taborem typu 1x105N przez ZKT-3 Bytom oraz w dni wolne z
30-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 2 pociągi o
numeracji 301-302 taborem typu 1x105N przez ZKT-3 Bytom, wyjazd i zjazd
nastąpi z zajezdni Stroszek.

Na linii nr 18 wprowadzone zostają korekty rozkładu jazdy na dni robocze i
wolne.

Zawieszone zostaje kursowanie linii nr 5.

Pociągi nocne:
- PN-241 i PN-242 nie wyjadą,
- PN-243 kursować będzie zgodnie z dotychczas obowiązującym rozkładem
jazdy.

Uruchomiona zostaje autobusowa komunikacja zastępcza:

Linia nr T-3:
- kursować będzie na trasie Makoszowy Dworzec PKP - Mikulczyce Dworzec PKP
codziennie z 40-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez
2 wozy taborem typu C,
- od przystanku Zabrze Brysza do przystanku Zabrze Plac Teatralny autobusy
kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanku Zabrze Stalmacha.

Linia nr T-4:
- kursować będzie na trasie Gliwice Zajezdnia - Zabrze Lompy Pętla w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 8
wozów taborem typu C oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu
i obsługiwana będzie przez 6 wozów taborem typu C (w soboty) i B (w
niedziele i święta),
- od przystanku Zabrze de Gaulle'a do przystanku Zabrze Dom Górnika
autobusy kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanków Zabrze
Goethego (w kier.Zabrze Lompy stan.8, w kier.Gliwice Zajezdnia stan.1),
Zabrze Plac Krakowski i Zabrze Brysza.

Linia nr T-5:
- kursować będzie na trasie Biskupice Pętla - Zabrze Goethego w dni
robocze z 10-minutową częstotliwością ruchu i obsługiwana będzie przez 5
wozów taborem typu B oraz w dni wolne z 15-minutową częstotliwością ruchu
i obsługiwana będzie przez 3 wozy taborem typu B,
- od przystanku Zabrze Bytomska autobusy kursować będą trasą objazdową do
przystanku Zabrze Goethego, skąd zawracać będą w kierunku Biskupic
(odjazdy ze stan.6).

Za pociągi nocne:
- za pociągi nocne PN-241 i PN-242 kursować będą dwa autobusy (obsługa
taborem typu B) wg wariantowego rozkładu jazdy,
- autobusy kursować będą trasą objazdową z obsługą przystanku Zabrze
Goethego (stan.1 i 8).

Przewoźnicy obsługujący linie komunikacji zastępczej są oczywiście na
razie utajnieni. Z przecieków wynika, że mogą być nimi PKM Sp.z o.o.
Gliwice oraz Transkom s.c. Piekary Śląskie.





Temat: Opole/Dolny Śląsk: Zróbmy to razem!
Otrzymaliśmy niedawno od jednego z pasażerów następującego maila
(niżej). Jest to "odpowiedź na odpowiedź" czyli odpowiedź owego
pasażera na odpowiedź otrzymaną z UMWO.

Ania
www.okoko.go.pl

***

Sz. P. Andrzej Kasiura
Członek Zarządu Województwa Opolskiego

Dziękuje za odpowiedź.

Szanowny Panie po raz kolejny powtarza Pan w piśmie że połączenia Nysa-
Kamieniec Ząbkowicki i Opole- Jelcz Laskowice są ważne społecznie
"gdzie komunikacja kolejowa stanowi jedyny środek transportu
publicznego" natomiast Nysa-Brzeg nie.

A więc wyprowadzę Pana z błędu. Linia Nysa-Kamieniec Ząbkowicki
wiedzie przez Paczków gdzie jest granica województwa. Na odc. Nysa-
Paczków kursuje komunikacja autobusowa PKS, która realizuje 77 kursów
zwykłych i
13 pospiesznych z czego 24 kursy na odc. Nysa-Paczków kosztują
zaledwie 4,20 zł gdzie PKP oferuje cenę 6,50 zł. To dlatego tą linią
nikt nie jeździ.

Natomiast na linii Nysa-Brzeg to może i jest 70 kursów jak pisze Pan w
piśmie ale ceny w komunikacji autobusowej na odc. Nysa-Grodków czy
Grodków -Brzeg rozpoczynają się od 7,20 zł w PKP jest to 6,50 zł a
Nysa-Brzeg w PKS cena od 11 zł a PKP to tylko 9 zł.

Ponownie więc pytam bo nie dostałem na to odpowiedzi czy z punktu
widzenia społecznego warto utrzymywać połączenia kolejowe gdzie nikt
nie jeździ (Nysa-Paczków-Kamieniec Ząbkowicki) bo nawet PKS jest dużo
tańszy.

Dodatkowo poruszana jest kwestia deficytu linii Nysa-Brzeg na składy
wagonowe dużo droższe niż autobus szynowy. A przecież na linię Nysa-
Brzeg był już planowany dobry rozkład jazdy dla autobusu szynowego ale
nie zostało to zrealizowane bo Państwo uznaliście że linia Nysa-
Kamieniec Ząbkowicki jest ważniejsza od Nysa-Brzeg, która miała
ożyć po wprowadzeniu szynobusu (lepszy rozkład jazdy, krótszy czas
jazdy, niższe koszty) ale nie dopuszczono do tego. I to jest Pana i
całego Urzędu Marszałkowskiego wina a nie PKP bo to państwo jesteście
ORGANIZATOREM
PRZEWOZÓW KOLEJOWYCH w województwie opolskim.

Jednocześnie ponownie oczekuje prostej odpowiedzi:

Dlaczego bardziej opłaca się utrzymamie pociągu Nysa-Kamieniec Ząbk z
3 osobami niż Nysa-Brzeg z 20-25 osób?

Dlaczego zasłaniacie się Państwo złym stanem linii Nysa-Brzeg skoro w
rozkładzie jazdy pociągów 2006/7 ułożono prawie idealny rozkład jazdy
na tej linii dla autobusu szynowego:
Nysa 5:30- Brzeg 6:31 powrót Brzeg 6:35- Nysa 7:35
Nysa 9:33-Brzeg 10:36 powrót Brzeg 10:45-Nysa 11:49
Nysa 14:30-Brzeg 15:30 powrót Brzeg 15:35-Nysa 16:35
Nysa 16:37-Brzeg 17:38 powrót Brzeg 18:25- Nysa 19:29
z czasem jazdy tylko od 1 godz. do 1 godz. 04 min podczas gdy skład
tradycyjny lokomotywa z wagonem jechała 1godz. 21 min; PKS od 1 godz.
20 min-1 godz. 40 min.

Dlaczego uzależniacie Państwo wznowienie przewozów na tej linii min.
od uwarunkowań technicznych (baza taborowa oraz personel potrzebny do
obsługi linii)? Czyżby stan linii już nie przeszkadzał (dla autobusu
szynowego czas jazdy krótszy o 20 min)? Mam wrażenie że szukacie
Państwo wymówki.

Rozumiem że mieszkańcy Grodkowa, Olszanki, Lipowy Śląskiej i innych
miejscowości na tej linii mogą płacić krocie za bilet PKS bo pociągi w
innych regionach województwa mogą wozić powietrze bo są tam bardziej
potrzebne i to za nasze mieszkańców tego województwa pieniądze. Nawet
województwa ościenne lepiej dbają o swoich mieszkańców bo przywracają
kursowanie pociągów na liniach dawno zamkniętych:

DOLNOŚLĄSKIE otwarło linie Zebrzydowa-Lwówek Śl. i Lubin- Legnica;
ŚLĄSKIE otwarło Bytom-Gliwice; WIELKOPOLSKIE otwarło Piła- Wałcz a
OPOLSKIE zamknęło Nysa-Brzeg.

WSTYD PANOWIE. Wolałbym mieszkać w innym województwie i przy
najbliższej okazji się z tego regionu wyprowadzę.





Temat: Na lotnisko 4*dziennie...
http://www.wyborcza.pl/Iso/Regiony/Katowice/Aktualnosci/040kak10119.html

Lotnisko odcięte od Katowic

W ciągu ostatnich pięciu lat w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w
Pyrzowicach przybyło kilkanaście międzynarodowych i krajowych połączeń
lotniczych. W tym samym czasie rozkład jazdy autobusu z Katowic na lotnisko
nie zmienił się ani razu. Z Katowic na lotnisko wciąż można dojechać tylko
cztery razy dziennie...

Przyspieszony autobus linii nr 885 odjeżdża spod katowickiego dworca PKP na
lotnisko cztery razy dziennie: o 5, 9.25, 12 i 15.48. Podróż trwa godzinę.
Jak zdążyć na odlot do Monachium, skoro samolot startuje o 15.30, a autobus
odjeżdża z Katowic o 15.48? Można oczywiście wyjechać kursem o 12 i spędzić
potem na lotnisku dwie i pół godziny. Ale czym dojechać z lotniska do
Katowic, skoro samolot z Frankfurtu ląduje o 18.20, a ostatni autobus do
Katowic odjeżdża z lotniska o 17?

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP i Międzygminny Związek Komunikacji
Pasażerskiej w Tarnowskich Górach dla osób, które chcą dojechać na lotnisko
autobusem, mają jeszcze kilka propozycji. Można je z góry określić ofertą
dla... wytrwałych. Można bowiem dojechać na lotnisko z Bytomia lub
Tarnowskich Gór. Problem w tym, że jazda autobusem, za którego wygląd i
jakość w innych krajach Europy można by pójść do więzienia, do najlżejszych
nie należy. Przykład: linia nr 53 zanim dojedzie na lotnisko, zatrzymuje się
na 41 przystankach...

- Katowice aspirują do miana stolicy regionu i miasta w pełni europejskiego,
a komunikacja z portem lotniczym, łączącym nas z Europą, jest gorzej niż
skandaliczna. A przecież mieszkańcy Katowic mają coraz więcej spraw do
załatwienia w porcie. Nie każdy dysponuje samochodem i nie każdego stać na
taksówkę - skarżył się "Gazecie" Ryszard Rutkowski, jeden z klientów
lotniska.

Dlaczego przez pięć lat KZK GOP nie zmienił rozkładu linii nr 885, by
dostosować kursy do oczekiwań pasażerów? - Nikt u nas nie interweniował w
tej sprawie - mówi Paweł Barteczko, rzecznik KZK. Dodaje, że w ostatnich
tygodniach do KZK zwróciło się jednak Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze
[zarządza portem w Pyrzowicach - przyp. red.], by rozwiązać problem niskiej
jakości autobusów, które kursują do portu.

Michał Faryna, wiceprezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, mówi, że
rozmowy nie dotyczą tylko kiepskiej jakości wozów, ale i dostosowania liczby
kursów autobusu do przylotów i odlotów samolotów. Jest tylko jeden
problem. - 35 tys. zł miesięcznie. Na tyle KZK GOP ocenił koszty
funkcjonowania takiej linii. Dlatego na razie zgodziliśmy się co do tego, że
autobus na lotnisko nie powinien jechać dłużej niż 45 minut. Takie są
standardy - mówi wiceprezes Faryna.

KZK GOP oczekuje, że pieniądze na linię do lotniska wyłożą GTL lub samorząd
województwa. Linia na lotnisko ma charakter ponadlokalny, więc za nią
odpowiada sejmik. - Przecież zapewnienie komunikacji z lotniskiem nie jest
zadaniem GTL - odpowiada Faryna na pytanie, czy GTL wyłoży te pieniądze.

- W firmach obok lotniska pracuje dziś ponad 500 osób. Przykładowo firmy
kurierskie płacą za busa, który wozi ich pracowników do domu po pracy. Z
nimi też KZK mógłby się porozumieć. Nie można bezradnie rozkładać rąk,
trzeba też szukać pieniędzy - dodaje Faryna. Jego zdaniem większość osób
korzysta dziś w drodze na i z lotniska z własnych samochodów lub taksówek.
Część robi to tylko dlatego, że nie ma innego wyjścia. Ale jeśli ludzie
dowiedzą się, że można też jeździć wygodnie autobusem, z pewnością z tego
będą korzystać.
Lucjan Kępka, wicemarszałek województwa, stawia sprawę jasno: - Linia na
lotnisko, o wysokim standardzie, musi kursować. Lotnisko jest przecież
wizytówką regionu. Wizytówką, bez względu na to, ile osób będzie nim
jechało, musi też być autobus na lotnisko. Od rozwiązania między innymi tego
problemu uzależnimy w przyszłym roku naszą dotację do KZK GOP.

Piotr Purzyński
03-06-2001 22:14





Temat: Prace torowe w Bytomiu
W związku z wymianą rozjazdów torowych w Bytomiu na placu Sikorskiego oraz
na ulicy Katowickiej, a także szyn w torze pomiędzy zwrotnicami na ulicy
Katowickiej w dniach 11 i 12 listopada 2000r. nastąpią zmiany w kursowaniu
tramwajów w Bytomiu. Prace rozpoczną się w dniu 11 listopada od godz.0:20
(po przejeździe poc.604 w kierunku Katowic i poc.703 w kierunku Chorzowa
Batorego), a zakończą w dniu 13 listopada o godz.4:00.

Wymienione zostaną następujące zwrotnice:
- wyjazdowa z placu Sikorskiego w prawo na ulicę Katowicką,
- wyjazdowa z placu Sikorskiego w lewo na ulicę Katowicką,
- elektryczna na skrzyżowaniu ulic Katowickiej w Jagiellońskiej.

Linia 5:
Kursować będzie na trasie: Zabrze Dworzec PKP - Bytom Jagiellońska. Zjazdy
pociągów obsługiwanych przez ZKT-3 odbywać się będą przez wycofywanie od
trójkąta torowego Bytom Jagiellońska do trójkąta torowego Bytom Urząd
Miejski.

Linia 6:
Kursować będzie na trasie Brynów Pętla - Chorzów Metalowców. Obsługiwana
będzie przez 5 pociągów taborem typu 2*105N przez ZKT-5 wg wariantowego
rozkładu jazdy.

Linia 7:
Kursować będzie na trasie Zawodzie Pętla - Bytom Jagiellońska.

Linia 8:
Kursować będzie na trasie Dąbrówka Wielka Pętla - Bytom Katowicka-miejsce
robót. Obsługiwana będzie przez 2 pociągi taborem typu 2*111N przez ZKT-3
wg wariantowego rozkładu jazdy (zjazdy i wyjazdy odbywać się będą z
zajezdni Chorzów Batory).

Linia 9:
Kursować będzie na trasie Chorzów Rynek - Bytom Jagiellońska.
W dniu 11 listopada pociagi linii 9 nie zjadą do zajezdni Stroszek, lecz
odbędą postój na Placu Sikorskiego. W dniu 12 listopada wyjazd nastąpi
nowymi składami wagonów.
Wyjazd poc.93 w kierunku Chorzowa odbędzie się trasą linii 7 i 17. Zjazd
poc.95 z Chorzowa do Bytomia również nastąpi trasą linii 7 i 17.

Linia 18:
Kursować będzie na trasie Chebzie Pętla - Bytom Jagiellońska.

Linia 19:
Kursować będzie na trasie Stroszek Zajezdnia - Bytom Chrzanowskiego -
Bytom Szkoła Górnicza. Nie będzie obsługiwany przystanek Bytom Urząd
Miejski.

Linia 30:
Kursować będzie na trasie Biskupice Pętla - Bytom Jagiellońska.

Linia 38:
Kursować będzie na stałej trasie. Wyjazd z zajezdni Stroszek nastąpi lewym
torem na odcinku Bytom Urząd Miejski - Bytom Plac Kościuszki.

Linia 41:
Kursować będzie na trasie Katowice Plac Miarki - Chorzów Metalowców.
Obsługiwana będzie przez 4 pociągi taborem typu 2*105N przez ZKT-3 wg
wariantowego rozkładu jazdy. Wyjazdy i zjazdy odbędą się z zajezdni
Zawodzie.

Pociągi nocne:
PN-231 nie wykona kursów do Placu Sikorskiego. W zamian pojedzie do pętli
Bytom Szkoła Górnicza.
PN-221, PN-223 i PN-232 w kursach do Placu Sikorskiego dojadą tylko do
trójkąta Bytom Jagiellońska.

Wyjazdy z zajezdni Stroszek (poza liniami 8, 9, 38 i 41) odbywać się będą
planowo. Zjazdy (poza liniami 8, 9, 38 i 41) odbywać się będą przez
wycofywanie pociągów od trójkąta torowego Bytom Jagiellońska do ulicy
Chrzanowskiego.

Na przystanku Bytom Siemianowicka (stanowisko linii 6/41 w kierunku Placu
Sikorskiego) zostanie ustawiony skład wagonów 111N wraz z motorniczym jako
rezerwa czynna.

Na trasie: Chorzów Rynek - Bytom Szkoła Górnicza zostanie uruchomiona
autobusowa komunikacja zastępcza (linia 41T) wg wariantowego rozkładu
jazdy. Obsługiwać ją będzie 8 autobusów krótkich z PKM Bytom.
Autobusy komunikacji zastępczej od przystanku Bytom Kopalnia Rozbark do
przystanku Bytom Chrzanowskiego obsługiwać będą następujące przystanki:
- kierunek Bytom Szkoła Górnicza: Bytom Pogoda, Bytom Plac Sobieskiego,
Bytom Sąd;
- kierunek Chorzów Rynek: Bytom Kolejowa, Bytom Dworzec PKP, Bytom Miarki.

[Decyzja RKK/PKT/I/00/108/1108/]





Temat: KZK GOP - Rondo komunikat
Przebudowa Ronda im. gen. Ziętka w Katowicach od 1 maja 2004 r.

Od dnia 1 maja 2004 r. rozpoczyna się przebudowa Ronda im. gen. Ziętka w
Katowicach. Na czas robót zmianie ulegnie organizacja ruchu tramwajowego.

W dniach 1-3 maja 2004 r. prowadzone będą prace przy podłączeniu
tymczasowego torowiska. Linie tramwajowe funkcjonować będą następująco:

linia nr 6 kursować będzie na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Chorzów
Stadion Śląski,
linia nr 11 kursować będzie na trasie Chebzie Pętla - Chorzów Stadion
Śląski,
linia nr 12 kursować będzie na stałej trasie, lecz wg specjalnego rozkładu
jazdy,
linia nr 13 kursować będzie na trasie Siemianowice Plac Skargi - Katowice
Słoneczna Pętla,
linia nr 14 kursować będzie na trasie Wełnowiec Plac Alfreda - Katowice
Słoneczna Pętla oraz Mysłowice Dworzec PKP - Katowice - Chorzów Rynek,
linia nr 16 kursować będzie na trasie Brynów Pętla - Katowice Rynek,
linia nr 31 kursować będzie zamiast linii nr 41 na trasie Bytom Politechnika
Śląska - Chorzów Stadion Śląski,
linia nr 37 kursować będzie na stałej trasie, lecz wg specjalnego rozkładu
jazdy,
linie nr 20, 23 i 36 nie będą kursować.
Uruchomione zostaną linie autobusowej komunikacji zastępczej:

linia T-6 kursować będzie na trasie Katowice Rynek - Chorzów Stadion Śląski
obsługując następujące przystanki: Katowice Rynek (przy Teatrze Śl.),
Katowice Sokolska (na wysokości przystanku tramwajowego), Dąb Huta Baildon
(autobusowy), Dąb Kościół (autobusowy), WPKiW Wesołe Miasteczko (na
wysokości przystanku tramwajowego), Osiedle! Tysiącl ecia ZOO (autobusowy),
WPKiW Wejście Główne (na wysokości przystanku tramwajowego) oraz Chorzów
Stadion Śląski (na placu przy Pętli Zachodniej),
linia T-16 kursować będzie na trasie Katowice Rynek - Katowice Słoneczna
Pętla obsługując następujące przystanki: Katowice Rynek (przy Teatrze Śl.),
Katowice Olimpijska (nowoutworzony), Katowice GIG (autobusowy - w kierunku
Pętli Słonecznej), Katowice Misjonarzy Oblatów (na wysokości przystanku
tramwajowego - w kierunku Rynku) oraz Katowice Słoneczna Pętla.
SCHEMAT ORGANIZACJI RUCHU (1-3 MAJA)
http://www.kzkgop.info/aktualnosci/tymczasowe/schemat_010504.jpg
Od dnia 4 maja 2004 r. do odwołania (prawdopodobnie na okres około pół roku)
obowiązywać będzie następująca organizacja ruchu:

linia nr 6 kursować będzie na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Katowice -
Siemianowice Plac Skargi,
linia nr 11 kursować będzie na trasie Chebzie Pętla - Katowice - Katowice
Słoneczna Pętla,
linia nr 12 kursować będzie na stałej trasie, lecz wg specjalnego rozkładu
jazdy,
linia nr 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Katowice -
Chorzów Rynek,
linia nr 16 kursować będzie na trasie Brynów Pętla - Katowice Rynek,
linia nr 31 kursować będzie zamiast linii 41 na trasie Bytom Politechnika
Śląska - Katowice - Wełnowiec Plac Alfreda,
linia nr 36 kursować będzie na stałej trasie, lecz wg specjalnego rozkładu
jazdy (kursować będzie tylko w soboty),
linia nr 37 kursować będzie na stałej trasie, lecz wg specjalnego rozkładu
jazdy (kursować będzie we wszystkie dni tygodnia),
uruchomiona zostanie linia nr 33 w relacji Katowice Słoneczna ! Pętla -
Chorzów Metalowców (kursy realizowane na trasie Katowice Słoneczna Pętla -
Chorzów Stadion Śląski oznakowane będą jako linia nr 23),
linie nr 13 i 20 nie będą kursować.
Przystanek Katowice Rondo będzie nieczynny - w zamian uruchomiony zostanie
przystanek Katowice Bank, zlokalizowany w rejonie banku Pekao.

Na trasie Katowice Rynek - Katowice Słoneczna Pętla kursować będzie linia
autobusowa T-16 (obsługiwać będzie przystanki tak jak w dniach 1-3 maja).

SCHEMAT ORGANIZACJI RUCHU (OD 4 MAJA)
http://www.kzkgop.info/aktualnosci/tymczasowe/schemat_040504.jpg

Marek Klimek





Temat: Autobusy - podsumowanie
Ja też zrobiłem małe podsumowanie zmian, jakie wprowadzono w bieżącym
roku na liniach KZK GOP. Nie wiem, czy udało mi się wypisać wszystko.
Najwyżej proszę o uzupełnienie.

1 stycznia 2000
- korekta rozkładów linii nr 10, 155, 166, 255, 910 i 921

10 stycznia 2000
- korekta rozkładu linii nr 51, likwidacja linii nr 951

1 luty 2000
- korekty rozkładów linii nr 46, 57, 187, 201, 692, 699, 803, 806,

26 luty 2000
- korekta rozkładu linii nr S-2

1 marca 2000
- korekta rozkładu linii nr 19, 142, 174, 646, 812, 869
- likwidacja linii nr 19-N

1 kwietnia 2000
- zmiana trasy linii nr 673 i 802 - pominięcie Ronda
- korekta rozkładu linii nr 633 i 634
- zmiana trasy linii nr 735 - skierowanie w Bytomiu przez
Racjonalizatorów i Francuską

1 maja 2000
- korekta rozkładu linii nr 200, 250, 600, 601, S-1,
- zmiana trasy linii 55 (pętla techniczna Gołonóg Universal)
- wariant alternatywny na trasie linii 115 - jeden kurs przez Osiedle
Witosa Kossutha

1 czerwca 2000
- korekta rozkładów linii 70 oraz 720
- zwiększenie liczby kursów w soboty na 111
- wprowadzenie kursów przeciwbieżnych na linii 107

19 czerwca 2000
- zmiana tras linii 225-1 i 225-2 - likwidacja przeciwbieżnego układu
tych linii
- uruchomienie linii S-4 (Łagiewniki Hit-Obi - Miechowice Pętla) i S-5
(Łagiewniki Hit-Obi - Osiedle Tysiąclecia III)

1 lipca 2000 roku
- korekta rozkładów jazdy linii 110, 192, 250, S-1
- skrócenie czasów przejazdu na linii 804
- zwiększenie częstotliwości linii 70 w soboty,
- zmiana trasy linii 788 i 995 - dojazd do pętli Mysłowice Real,
ponadto linia 995 w niektórych kursach dojeżdża do Kopalni Ziemowit w
Lędzinach.
- uruchomienie wakacyjnych linii 232 (!) i 650

1 sierpnia 2000 roku
- korekty rozkładów jazdy linii 199 i 788.
- zmiana trasy linii nr 121, 147, 215 i 982 - skierowanie tych linii
do nowowybudowanej pętli Orzegów Waniora.

1 września 2000
- nowa linia okrężna 969 - Siewierz Rynek -
Wojkowice Kościelne - Sulików - Siewierz Rynek.
- dodatkowy przystanek Kamieniec Szkoła na linii 20 - obsługiwany
tylko w niektórych kursach
- zmiana trasy linii 37 i 48 - nowy przebieg ulicą Ligocką
- korekty rozkładów jazdy linii 16, 186, 242, 243 i
236.

18 września 2000
- uruchomienie linii S-6 (Środula Auchan - Sosnowiec Dworzec PKP), S-7
(Środula Auchan - Będzin Dworzec PKP) i S-8 (Środula Auchan - Dąbrowa
G. Centrum)

1 października 2000
- ograniczenia kursów na linii 73
- korekta rozkładu linii 103 - kurs przez Ossy
- zmiana trasy linii 246 - kursy do Sączowa z pominięciem Podtąpkowic

25 października 2000
- wariant alternatywny linii S-3 do Osiedle Paderewskiego Powstańców.

1 listopad 2000

- korekty rozkładów 6, 24, 58, 58 bis, 99, 135, 160, 178, 199, 217,
257, 288, 624, 676, 817,
- ograniczenia na liniach nr 40, 202, 616, 677, 721, 722,
- likwidacja kursu do Wojkowic na linii nr 35
- zawiesza się kursowanie linii 124 i 924
- zmiana trasy linii 26 - wydłużenie trasy do Szpitala Wojewódzkiego,
- zmiana częstotliwości kursowania linii nr 34, zwiększenie oferty w
dni wolne
- zmiana trasy linii nr 141, Sosnowiec Urząd Miejski - Pogoń Akademiki
(okrężna)
- zmian atrasy linii nr 221 - obsługa osiedli Środula i Zagórze,

15 listopad 2000
- uruchomienie linii przyspieszonej nr 881 na trasie Bytom Dworzec PKP
- Zabrze Goethego

1 grudnia
- zmiana trasy linii nr 70 - skierowanie linii na ulicę Morawa w
Szopienicach
- zmiana trasy linii nr 213 - przedłużenie linii z
do hipermarketu "Auchan" w Mikołowie
- zmiana trasy linii nr 246 - pominięcie sołectwa Podtąpkowice we
wszystkich kursach
- uruchomienie obsługi linii nr 801 w dni wolne
- zwiększenie częstotliwości na liniach nr 952 i 953 na odcinku
Osiedle Rachowy - Zamoście w Lędzinach
- uruchomienie linii okrężnej przyspieszonej nr 853 relacji Auchan
Mikołów - Piotrowice - Ochojec Piotrowice - Auchan Mikołów
- uruchomienie linii okrężnej przyspieszonej nr 857 relacji Katowice
Brynów Pętla Tramwajowa - Panewniki - Auchan Mikołów

11 grudnia
- korekta rozkładu linii nr 144
- zmiana trasy linii S-3 (zwiększenie ilości przystanków na Os.
Paderewskiego)
- zmiana trasy linii nr 633 i 634 - wyłączenie z obsługi dwóch
przystanków w Dąbrowie Górn.

I na rok 2000 to chyba wszystko.

ASO





Temat: KZK GOP: zmiany od 1 i 4 pa dziernika


2. Na liniach nr 16, 23/923, 28, 42, 55, 79, 91, 175, 213, 242, 243,
635, 904, 921, 928, S-6, S-7 i S-8 wprowadzone zostają zmiany
rozkładów jazdy.


S-6 zatrzyma się dodatkowo na przystanku Rudna Prema-Milmet.

213 będzie również kursować w soboty ale zostaje skrócona do Halemby Osiedle
II, tylko 2 kursy w R i 2 w S pojadą do Mikołowa - Wygody. Przez Ligotę Domy
Akademickie pojedzie tylko jeden kurs w nowej relacji Piotrowice Pętla -
Halemba Osiedle II. W przeciwną stronę nie będzie już kursu przez akademiki.
Będzie za to dostępny dla pasażerów kurs zjazdowy drugiego wozu (powraca
drugi wóz) z Wygody do Nowego Bytomia.

904 - dodatkowy kurs na trasie Zagórze Zaj. Sielec Wawel Rudna Piaski


Czeladź Będzin Zaj.
4. Zmiana trasy nastąpi również na linii nr 672. Linia ta kursować
będzie na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego -
Giszowiec - Murcki - Stara Wesoła - Wesoła Kopalnia. Zmiana ta
znacząco poprawi warunki dojazdu z Wesołej do Centrum Katowic, jak
również umożliwi dojazd z Wesołej i Murcek do Osiedla Paderewskiego i
południowej części centrum Katowic, tworząc całkiem nowe połączenie
komunikacyjne.


672 będzie również kursować w nocy na trasie K-ce Dw. PKP - Murcki Rynek.


Autobusy linii 673 kursować będą natomiast w obydwu
kierunkach ulicami: Warszawską i 1 Maja w Katowicach (dotychczas
jeździły al. Korfantego i Roździeńskiego). [...]


Należy dodać, że 673 nie będzie już podjeżdżać na przystanek Murcki Szyb
Stanisław.
689 również tam nie dojedzie. Pozostanie tylko 695.


6. Linia nr 108 kursować będzie w relacji Giszowiec Kolista Pętla -
Nikiszowiec - Szopienice - Dąbrówka Mała - Bogucice - Koszutka -
Józefowiec Ściegiennego.


Tym samym 108 znika z Bohaterów Monte Cassino i Zawodzia.
Do Ściegiennego dojedzie przez Misjonarzy Oblatów i Szczecińską, a z

Nie będzie już kursów dojazdowych od Cmentarza Komunalnego do Giszowca.


8. Nowe rozkłady jazdy, zapewniające lepszą regularność kursowania
autobusów, wprowadzone zostają również na liniach nr 0, 9, 10, 11, 30,
50, 61, 110, 196, 297, 615, 674, 688, 804, 910, 911.


688 i 788 zatrzymają się dodatkowo na przystankach Czułów Osiedle i Czułów
Astrów.


9. Kursy nocne na trasach obsługiwanych dotychczas przez linie nr N-2,
N-3 i N-6 wykonywane będą przez autobusy oznakowane numerami 909, 911
i 930, obsługujące również dodatkowe przystanki.


909: Katowice Dw. PKP Brynów Ochojec Os. Odrodzenia Piotrowice
Ligota Domy Akadem. Panewniki Skrz. Kokociniec Ligota Brynów
Katowice Dw. PKP

911: Katowice Dw. PKP - Sokolska - i dalej jak 11 do Czeladź Pętla

930: [Giszowiec Kopalnia po trasie 30 / Katowice Dw. PKP -] - Sokolska -
Józefowiec - Bytków - Michałkowice - Bańgów Osiedle II; z Giszowca jeden
kurs tylko w kier. Bańgowa


Jednocześnie, również od 4 października wprowadzona zostaje korekty
rozkładów jazdy na liniach nr 223 i 806.


A poza tym:
- w nowych rozkładach 23 i 923 nadal jest błąd - Zabrze Apteka i Hala
Sportowa obowiązują w kierunku Zabrza, z kolei Zabrze Ślęczka i Os. Matejki
powinny się znajdować w kierunku do Katowic. Jakiś czas temu zgłaszałem to
ale nikt się tym nie przejął...
- "28" czwarty raz zostaje wycofana z odcinka Kol. Cieśle - Sławków ZPR.
Kiedy znów tam powróci? Dlaczego komunikat oficjalny nie informuje o tej
zmianie?
- w nowym rozkładzie "55" nadal widnieje w wykazie przystanków pętla
techniczna Gołonóg Uniwersal. Wg tej samej zasady powinna być również
dopisane w rozkładzie 296 pętla Brynów Baza PKS. Bądźcie konsekwentni,
fachoffcy ;-)
- pojawia się dodatkowy kurs 904 na trasie: Zagórze Zajezdnia Zagórze
Gwiezdna Sielec Wawel Piaski Czeladź Będzin Zajezdnia
- 910 pojedzie w kierunku dworca PKP przez Krasińskiego, również brak
wzmianki o tej zmianie

Zmieniają się nazwy przystanków:
- Brynów PKS -Brynów Baza PKS
- Katowice Cmentarz Komunalny Dom Pogrzebowy -Katowice Dom Pogrzebowy
- Osiedle Odrodzenia I -Osiedle Odrodzenia Radockiego
- Osiedle Odrodzenia II -Osiedle Odrodzenia Kościół
- Osiedle Odrodzenia Pętla -Osiedle Odrodzenia Łętowskiego
- Osiedle Paderewskiego Geant -Osiedle Paderewskiego Centrum Handlowe
- Tychy Al. Niepodległości -Tychy Komenda Policji (dot. 688, w rozkładzie
   788 mimo, że jest nowy nadal jest stara nazwa)





Temat: [PR]Czym zajma sie poznanscy radni na wtorkowej sesji?


| Może pozostać na tej trasie skoro jest na nią zapotrzebowanie, np. z
| dwiema brygadami (lub wozami, niepotrzebne skreślić), a do pozostałego
| autobusu dołożyć jeszcze jeden i utworzyć nową linię "wyprostowaną".

Cały bajer polega na braku taryfy przesiadkowej. Wszystkie centra
handlowe na trasie 850 są obsługiwane również przez inne linie
komunikacyjne (M1 przez 250, a Plejada przez dwie S-ki i 750), więc nie
uważam, żeby wjeżdżanie tam jeszcze 850 było celowe. Podobnie z
Miechowicami - od Placu Szpitalnego można podjechać do Karbia czym bądź
i tam się przesiąść - ale nie z tą taryfą.
ż
| Oczywiście o dodatkowej brygadzie przy braku pieniędzy nie ma sensu
| dywagować ale podyskutować można.

Nie żebym się czepiał, ale z ciekawości zapytam - czemu z uporem piszesz
o brygadach? A pieniążki są, tylko trzeba chcieć je wydać sensownie, a
nie bezsensownie. Nie wiem ile jest wozokm na linii (autobusowej) nr 15,
ale jakby ją tak ciachnąć to z pewnością by na korektę 850 wystarczyło.


Obecnie na linii 15 jeżdżą 3 wozy co daje 30-minutową częstotliwość w
szczycie. Zabierając jeden wóz częstotliwość spada do 45 minut ale nie
powinno to stanowić problemu, ponieważ na prawie całej trasie 15
pokrywa się z linią tramwajową. Do Kuźnicy Rudzkiej z Bytomia jedzie
też linia 39 (co 35 minut cały dzień), a ulicą Kasprowicza w Zabrzu linia
111 (co 30 minut szczyt, 60 poza).
Pozyskany wóz dajemy na linię 870 z trasą Bytom Dworzec - Łużycka -
Karb - Gliwice Zajezdnia - Dąbrowskiego - Pl. Piastów - Częstocho-
wska - (ul. Konarskiego, Zabrska, Chorzowska) - Dąbrowskiego (za
wiaduktem koło przystanku tramwajowego) - itd. do Bytomia.
Czas przejazdu całej trasy ok. 70 minut, dłuższy postój tylko w Bytomiu.
Częstotliwość - 45 minut (2 wozy).
Na linii 850 zostają 2 wozy co daje częstotliwość ok. 70 minut.
Pozostaje jeszcze ułożenie sensownych rozkładów jazdy ale nie podejmuję
się tego zadania, bo z częstotliwościami 45 i 70 minut nie da się idealnie
skoordynować odjazdów (zrobiłem małą symulację i wyszły momentami
odstępy 5 lub 10 minut, a maksymalne 45, po zmianie częstotliwości 850
na 67,5' jest trochę lepiej bo pojawia się tylko jeden odstęp minimalny
10 minut).
Przyszedł mi do głowy jeszcze lepszy pomysł, który wymagałby skrócenia
postoju 870 w Bytomiu do 10 minut, częstotliwość zwiększyłaby się do
40 minut. Z kolei 850 musiałby jeździć rzadziej (ze wzgledu na lepszą
koordynację rozkładów jazdy), bo co 80 minut.
Przykładowy rozkład jazdy na godziny szczytu wyglądałby tak:
5- 00" 20
6 - 00  20" 40
7 - 20  40"
8 - 00  40
" - linia 850

Pzdr
Jacek Sobota





Temat: Katowicko-tyskie okołocmentarne wędrówki
Wybrałem się dzisiaj za rana poobserwować parę rzeczy i przy okazji pofocić
(a może odwrotnie? ;-). Na pierwszy ogień poszedł przegubek na linii 70.
Ik280.26-146 jako 70/3 został uwieczniony na pętli w Borkach.

Później przyszedł czas na jedyną KZKowską linię cmentarną w Katowicach,
znaną pod oznaczeniem kodowym C-5, które to oznaczenie nie znalazło się na
rozkładach jazdy (tych całych dwóch co wiszą, czyli dokręconego na słupku na
11 stanowisku dworca oraz wypisanego cały rok na przystanku 674 pod bramą
cmentarza komunalnego). C-5/2 jadący jako pierwszy, okazał się być
brzezińskim 120MM/2-148. Kierowca chyba też był z Brzezinki, bo miał
trudności logistyczne w dotarciu do Jagiellońskiej, a później z zawracaniem
przy cmentarzu. Za szybą tablice, a na wyświetlaczach "JELCZ S.A." (ten
napis zniknął po pierwszym kółku). Jako C-5/1 jeździł M11-046.

Przy pomocy 120MM/2-125 jako 653/2 przedostałem się do Mikołowa, gdzie
miałem zamiar złapać tyski specjalny CmD. Ów specjalny, ku mojemu wielkiemu
zdziwieniu, okazał się być gniotopodobnym jelczydłem M11-160 z włączonym
ogrzewaniem. Udało mi się nie rozpłynąć zanim dojechałem do Tychów... Jak na
linię jeżdżącą średnio raz na 2-3 godziny, przy jeszcze rzadszym kursowaniu
czegokolwiek innego na trasie Mikołów-Tychy to pomysł z krótkim autobusem
był, delikatnie mówiąc, chybiony.

Pozostałe tyskie linie cmentarne za to w pełnej obsadzie
Ikarusowo-przegubowej, łącznie sztuk 16. Wszystkie trzy (CmA, CmB i CmC)
jeżdżą co 10 minut, co i tak jest za mało, bo biedne Ikarusy są napakowane
na full. Organizacja ruchu (drogowego w ogóle) na ulicy Mikołowskiej przy
cmentarzu komunalnym to jest kpina. Przystanek autobusowy jest, ale obok nie
ma gdzie stać (a stoi tam średnio 4-5 Ikarusów w jednym czasie). Tak więc
autobusy zatrzymują się 200 metrów wcześniej, na zjeździe z wiaduktu nad
Beskidzką (między wyjazdem od Katowic, a zjazdem na Tychy). A ludzie wędrują
stamtąd po ulicy. Wszystko dlatego, że tuż przed przystankiem jest wjazd na
parking pod cmentarzem i prawy pas, zamiast służyć autobusom (jest nawet
napis "BUS" na nim) służy za prawoskręt na parking.
Obok przystanku fiacik uno z MZK Tychy służący za informację i punkt
sprzedaży biletów, na wszystkich przystankach w mieście szczegółowe
komunikaty i rozkłady jazdy. Z komunikacji miejskiej w drodze z cmentarza
skorzystał nawet prezes Tyskich Linii Trolejbusowych wraz z małżonką,
którego widziałem jak wsiadał do CmB :-)

W drodze do Katowic wypadło skorzystać z gazika na 1-ce. Oczywiście gazik
napakowany maksymalnie, bo linia jeździ wg rozkładu niedzielnego i z
niedzielnym taborem (gaziki, L120, itp.). Tak więc o ile komunikacja
okołocmentarna w samym mieście Tychach jest ok, o tyle linie międzymiastowe
(do Mikołowa czy Katowic) leżą i kwiczą.

A w Katowicach, poza tym co pisałem powyżej, jak zwykle kuriozalne przeguby
na 600/601 wożące maksymalnie po 10 osób (nikt o zdrowych zmysłach nie
jedzie tymi liniami na jakikolwiek cmentarz przecież). No i te dyskusje przy
rozkładach jazdy, jak te linie w ogóle jeżdżą (większość podróży odbywa się
na chybił-trafił).

No i to tyle, jutro coroczny obowiązkowy punkt programu, czyli Bytom ul.
Piekarska ;-)




Strona 2 z 4 • Wyszukano 113 wyników • 1, 2, 3, 4