RSS

Rozkład jazdy autobusów wejherowskich

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozkład jazdy autobusów wejherowskich





Temat: Nowy nabytek MZK wejherowo.
Hmm... Przychylam się do zdania Kolinsa i też s ądzę, że machnięcie ręk ą nie jest chyba jakim ś wielkim problemem, tym bardziej, że przystanki tej kategorii znajduj ą się z reguły w miejscach mniej uczęszczanych. Całkowite wyeliminowanie przystanków na ż ądanie doprowadziłoby do sytuacji, w której autobus musiałby się zawsze na takim "zadupiu" zatrzymywa Ś, mimo tego, że nikt na przystanku nie stoi (kierowca nie może pomin ą Ś "zwykłego" przystanku), a to z kolei spowodowałoby wzrost niezadowolenia w śród podróżnych, a w konsekwencji mogłoby doj ś Ś do ich odwrócenia od komunikacji miejskiej, bo "przecież jedzie się za długo". Każdy kij ma dwa ko ące.

Zabrzmi to może brutalnie, ale po to ludzie maj ą oczy, żeby odebra Ś stosunkowo prosty komunikat, że przystanek jest na ż ądanie. A oznakowanie takich przystanków w Wejherowie jest dobre: wyra źny napis na znaku pod wizerunkiem autobusu i na rozkładzie jazdy-oddzielna, wielka tabliczka z równie wielkim napisem "PRZYSTANEK NA Ż ĄDANIE".



Temat: Akcja protestacyjana w MZK Wejherowo!
W ostatnim czasie nagminnie spóźniają sie autobusy. Czy to wina korków, czy tez rozkładu jazdy? A może kierowcy? Mam ostatnio przyjemność (jeżeli to tak można określić) jeździć kom. miejską po Wejherowie. Na linii nr 2 zdarza sie, że autobusy jeżdżą nieraz razem - czyli jeden po drugim. Nie wiem, czy tak to ma wyglądać? Może tu już nie chodzi o częstotliwość, tylko o wyjeżdżenie kilometrów, żeby gmina (jak twierdzi jeden z Prezydentów) dopłaciła do każdego km? Pytam się kierowcy, dlaczego jest tak opóźniony... kierowca nic nie odpowiada... A może sie boi mówić prawdę? Jeden z nich w końcu powiedział mi, że są duże korki, a on nie ma nawet czasu na wyrównanie tego na pętli!!
Czyli rozkład jazdy jest tak ułożony, że nie uwzględnia on miejskiego ruchu. Ulice powinny być puste chyba! "Jedź szybko na ile się da. Klient i tak poczeka..."





Temat: Wejherowo [pom] Prezydent namieszał?
" "U W A G A !!!

Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym (29.05.2007) o godzinie 12.00
Zarząd Spółki poinformowany został przez Przewodniczącego Komisji Zakładowej
NSZZ "Solidarność" Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o. o
decyzji w sprawie podjęcia akcji strajkowej dnia 30.05.2007 roku. Dostarczona
informacja nie zawiera żadnych konkretów dotyczących tej decyzji i dlatego
informuję, że mogą wystąpić zakłócenia w realizacji rozkładu jazdy
wykonywanego autobusami MZK Wejherowo.

Bez zakłóceń realizowane będą rozkłady jazdy linii:
Nr 11, trasa Pruszkowskiego [Kąpino] - Gniewowo
Nr 12, trasa Wejherowo DW PKP [Bolszewo] - Gowino
,
które na zlecenie naszej Spółki obsługiwane są niskopodłogowymi autobusami
firmy "Gryf".
Za utrudnienia w korzystaniu z wejherowskiej komunikacji miejskiej
przepraszam.

Z poważaniem:
Prezes Zarządu
Dyrektor Zakładu
Czesław KORDEL"
www.mzkwejherowo.pl

Info za Panoramą TVP3 (o 21.30) - jutro między 6 a 8 cała komunikacja MZK
Wejherowo stoi.





Temat: Wejherowo [pom] Prezydent namieszał?


" "U W A G A !!!

Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym (29.05.2007) o godzinie 12.00
Zarząd Spółki poinformowany został przez Przewodniczącego Komisji
Zakładowej
NSZZ "Solidarność" Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o. o
decyzji w sprawie podjęcia akcji strajkowej dnia 30.05.2007 roku.
Dostarczona
informacja nie zawiera żadnych konkretów dotyczących tej decyzji i dlatego
informuję, że mogą wystąpić zakłócenia w realizacji rozkładu jazdy
wykonywanego autobusami MZK Wejherowo.

Bez zakłóceń realizowane będą rozkłady jazdy linii:
Nr 11, trasa Pruszkowskiego [Kąpino] - Gniewowo
Nr 12, trasa Wejherowo DW PKP [Bolszewo] - Gowino
,
które na zlecenie naszej Spółki obsługiwane są niskopodłogowymi autobusami
firmy "Gryf".
Za utrudnienia w korzystaniu z wejherowskiej komunikacji miejskiej
przepraszam.

Z poważaniem:
Prezes Zarządu
Dyrektor Zakładu
Czesław KORDEL"
www.mzkwejherowo.pl

Info za Panoramą TVP3 (o 21.30) - jutro między 6 a 8 cała komunikacja MZK
Wejherowo stoi.


Zgadza się, robi się ciekawiej.
http://www.wejher.info/
galeria.php?mod=showgallery&cat=12&PHPSESSID=b8d8945688a4a6cad4e815ea1da197­ad

długi adres, nie wiem, czy przejdzie, więc na stronie:
http://www.wejher.info/
w galerii można znaleźć zdjęcie ulotki, która o tym strajku mówi.
Link do galerii jest w górnym prawym rogu, potem po prawej są podkategorie.





Temat: 09.12 i 10.12.2006 r. Szlaki regionu gdańskiego
Witam. Po emocjonujących wygranych naszych siatkarzy czas się trochę rozluźnic przez świątecznym obżarstwem.
Już w najbliższą sobotę proponuję wycieczkę po okolicach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego - jak spadnie śnieg może potowarzyszą nam narciarze ....

09.12.2006 r. [sobota] Całkiem optymalnie ...
Szlaki Regionu Gdańskiego XVIII [etap 2]. ZŁOTA KARCZMA - Dolina Radości - wzniesienie Marii - Dolina Ewy - Droga Nadleśniczych - Dolina Świemirowska - Mała Gwiazda - Łysa Góra - Opera Leśna - Wzgórze Olimpijskie - SOPOT ok. 17 km.

Zbiórka przed dworcem PKP Gdańsk Wrzeszcz o godz. 8:50. Dojazd pociągiem SKM: Chylonia: 8:05, Gdynia: 8:15, Sopot 8:29.
Odjazd autobusem lini 110 o godz. 9:05. Proszę zakupić bilet do 30 minut o wartości 2,80 lub 1,40.

W niedzielę 10.12.06 za to wybierzemy się w zachodnią część i sprawdzając nowy rozkład jazdy PKP i SKM i testując nowy nabytek kolejowy - szynobus.

Szlaki Regionu Gdańskiego XIII [etap 2]. MRZEZINO - Podole - Połchowo - Rekowo Dolne - WEJHEROWO 19 km

Zbiórka na dworcu Gdynia Główna PKP przy palmie o godz. 8:45. Odjazd szynobusu wg nowego rozkładu jazdy o godz. 9:05. W Mrzezinie o 9:33.
Cena biletu wycieczkowego ok. 5,50 PLN. Dojazd pociągiem SKM z Gdańska o godz. 8.00, Oliwa 8:14, Sopot 8:20.
Powrót pociągiem SKM z Wejherowa o godz.: 14:11, 14:42.

Tym samym w tym roku skończymy w całości szlaki w regionie Pobrzeża Kaszubskiego i zrobimy sobie małe podsumowanie na wycieczkach.
Jak spadnie śnieg - na co liczę - możliwość skorzystania z nart - bo trasa całkiem lekka i przyjemna !!!
Zapraszam




Temat: Nowa linia autobusowa

Wejherowo. Będzie nowa linia autobusowa

Już od 17 grudnia mieszkańcy Śmiechowa, a w szczególności Osiedla Sikorskiego, nie będą musieli martwić się o transport autobusowy. MZK uruchamia nową linię autobusową Nr 16 w relacji Śmiechowo, osiedle Sikorskiego – ul. Transportowa – Urząd Skarbowy.

- Linia ma realizować potrzeby transportu publicznego przede wszystkim dla mieszkańców Osiedle Sikorskiego, ułatwiać bezpośredni dojazd do Urzędu Skarbowego i Centrum Wejherowa ze wszystkimi jego instytucjami i urzędami publicznymi. Decyzję i polecenie jej uruchomienia wydał Prezydent Miasta Wejherowa, a potrzeby w zakresie transportu miejskiego zgłaszali mieszkańcy oraz radni.
(...)
- Linia 16 jeździć będzie w dni robocze i soboty mniej więcej co godzinę, zapewniając dojazd do centrum na około
kwadrans przed pełną godziną i powrót kwadrans po pełnej godzinie - wyjaśnia Czesław Kordel, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Wejherowie.
Dodatkowych informacji na ten temat udziela Dyspozytor MZK, tel. 058 572 29 33. Szczegółowe rozkłady jazdy na słupkach przystankowych oraz na stronie internetowej www.mzkwejherowo.pl.
(ALBI)




Temat: Wejherowo [pom] Prezydent namieszał?


Podaję za:
http://wejherowo.naszemiasto.pl/wydarzenia/720204.html

Wejherowo. Rada pracowników MZK zarzuca prezydentowi miasta popełnienie
przestępstwa


Robi sie coraz ciekawiej:

Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o. uprzejmie informuje, że od dnia 20 kwietnia 2007 roku zatrudniony zostanie do obsługi w wejherowskiej sieci komunikacyjnej na linii autobusowej Nr 11 "Pruszkowskiego [Kąpino] - Gniewowo" niskopodłogowy autobus firmy
PRZEWOZY AUTOBUSOWE "GRYF".
Autobus pracuje dla potrzeb MZK Wejherowo i realizuje dotychczasowy rozkład jazdy.

Wszelkie reklamacje lub uwagi można całodobowo kierować do DYSPOZYTORA MZK Wejherowo tel. 058 572 29 33.






Temat: [Wrocław] Komunikacja autobusowa
Po co są fikcyjne rozkłady jazdy autobusów?

Wrocławskie MPK, a szczególnie dział planowania, ma za nic pasażerów. Oto jeden z przykładów: o godz. 4.12 z Pracz Odrzańskich rusza autobus nocny linii 245, który powinien być na ul. Wejherowskiej o 4.30. Z tej samej ulicy o godz. 4.32 rusza autobus linii 119 w kierunku Sołtysowic. Tym autobusem do Wrozametu jedzie - z przesiadką na ul. Broniewskiego - wielu pracowników, którzy nie mają szans, by zdążyć się przesiąść - pisze Bartek na Alert24.

Ostatnio zmieniono nawet rozkład linii 245 i teraz powinien przyjeżdżać niby cztery minuty wcześniej - ale to tylko teoretycznie, bo "245" i tak jedzie zawsze opóźniony i autobus 119 na ten nocny nie czeka, a ludzie spóźniają się do pracy. Czy tak trudno, aby autobus linii 119 czekał na autobus 245 jedną-dwie minuty? Przecież kierowcy mają radiostacje!

Pomijam fakt, że nieraz już jadąc miejskim autobusem, patrzyłem w rozkład kierowcy, na tzw. pixel, i co widziałem? Na przykład linia 118 od przystanku CH Korona ma do następnego przystanku, czyli do Bruecknera, pięć minut na przejazd, podczas gdy wystarczyłyby trzy minuty. Autobus 128 ma w rozkładzie z pl. Kromera do mostów Warszawskich, chociaż w rzeczywistości jedzie dwie. W taki sposób kierowcy autobusów stoją na przystankach i równają czas według rozkładu, a my, pasażerowie, siedzimy w tych autobusach i tracimy czas, zamiast się przemieszczać!

Rozumiem, że nieraz się nie da ustalić dokładnie czasu przejazdu, bo raz są korki, a raz ich nie ma - tak się tłumaczy to pasażerom i mediom na ich pytania. Ale jak jedzie się autobusem, to słychać, jak kierowcy skarżą się na absurdalne rozkłady jazdy i nikt nic z tym nie robi.

Źródło: Alert24.pl
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6681356,Po_co_sa_fikcyjne_rozklady_jazdy_autobusow_.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=4778157



Temat: SKM zapowiada zmiany
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,2348482.html

SKM zapowiada zmiany

 mich 20-10-2004 , ostatnia aktualizacja 20-10-2004 19:33

Kolejki SKM będą jeździły do Brzeźna jeszcze tylko do połowy grudnia. I tak
pociągi kursują praktycznie puste.
Finansowaniem linii nie są zainteresowane ani miasto, ani samorząd
wojewódzki. Szans rozwoju tego połączenia nie widzi też SKM, która planuje
silniejszą ekspansję poza Trójmiasto.

Połączenie SKM Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port zamiera od lat. Od końca
2002 roku kolejki nie dojeżdżają do Nowego Portu, tylko kończą trasę w
Brzeźnie (nie było pieniędzy na remont przejazdu przez tory kolejowe).

- Całkowite zawieszenie połączeń na tej linii jest bardzo prawdopodobne od
nowego rozkładu jazdy [czyli od połowy grudnia - red.]. Ostateczna decyzja
zostanie podjęta w ciągu najbliższego tygodnia - zapowiedział Paweł
Wróblewski, rzecznik spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak, że losy kolejki są już przesądzone.
Niekorzystne położenie przystanków SKM na tej trasie oraz konkurencja ze
strony tramwajów i autobusów powodują, że kolejki jeżdżą prawie puste.

SKM wiąże swoją przyszłość z rozwojem połączeń poza Trójmiasto. Kolejki
dojeżdżają już teraz m.in. do Wejherowa, Lęborka, Tczewa, Smętowa i
Szymankowa.

Od 2 listopada żółto-niebieskie pociągi mają docierać aż do Malborka.
Początkowo będą to cztery pociągi dziennie do i z Malborka.

- Nowa oferta przewozów może być atrakcyjna szczególnie dla osób uczących
się i pracujących w Trójmieście. Ceny naszych biletów są średnio o 20
procent niższe niż spółki PKP Przewozy Regionalne - mówi Wróblewski.

Szczegółowe informacje o rozkładach jazdy nowych połączeń znajdą się na
tablicach na peronach SKM.





Temat: Wejherowo [pom] Prezydent namieszał?


Nie wiem co ugraja prezydenci i prezes na braku podwyzek plac, bo
zdaje sie, ze to postawili sobie za punkt honoru. Ta postawa jest tym
bardziej nie zrozumiala, gdy wezmie sie pod uwage fakt, iz sporo
grosza do tej pory w ta firme wlozono.


http://www.wejher.info/index.php?mod=news&id=1688
oraz
http://wejherowo.naszemiasto.pl/wydarzenia/723854.html
podają:

Przekazanie linii autobusowej obcemu przewoźnikowi w Miejskim Zakładzie
Komunikacji w Wejherowie stało się faktem. Trasę nr 11 z Kąpina do Gniewowa
obsługuje autobus z kartuskiej firmy Gryf. Pasażerowie mogą być jednak
spokojni, dla nich nic się nie zmieni.

- Kartuskie autobusy na potrzeby naszej komunikacji zostały oklejone

wejherowskie kasowniki, kierowcy sprzedają też nasze bilety po zwykłych
cenach - wyjaśnia Czesław Kordel, prezes MZK Wejherowo. - Autobus odjeżdża z
tradycyjnych przystanków, według naszego starego rozkładu jazdy. Oddanie
dwóch linii obcemu przewoźnikowi planowaliśmy od dawna, naszą decyzję
przyspieszył wypadek jednego z autobusów, uszkodzenia wyłączyły go na pewien
czas z eksploatacji, po prostu zabrakło nam pojazdów.

Oddanie linii obcemu przewoźnikowi jest związane z żądaniami podwyżek płac
pracowników. W firmie sprzedane zostaną dwa stare autobusy, a zakup nowych
wstrzymano. W ten sposób mają być zaoszczędzone pieniądze, które zostaną
przekazane na podwyżkę wynagrodzeń dla pracowników.

- Poprzez zlecenie przejazdów na jednej linii zachowujemy ciągłość kursów
przy jednoczesnym obniżeniu kosztów - przyznaje Czesław Kordel. - Jako prezes
robię wszystko, by autobusy kursowały normalnie.

Dodajmy, że niedługo planowane jest oddanie jeszcze jednej linii obcemu
przewoźnikowi, na razie nie zadecydowano, której. Na takie działania zarządu
firmy nieprzychylnie patrzą związki zawodowe.

- Nie rozumiemy, jak można oddać dobrowolnie swoją linię obcej firmie - pyta
Ryszard Janiuk, przewodniczący Rady Pracowniczej MZK. - Jesteśmy tym
zbulwersowani.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Wypadków i kolizji było u nas kilkanaście, 2 razy nawet dwa miejskie autobusy
się z lekka stuknęły. Jakoś wtedy nie było problemów z komunikacją miejską,
tylko z brakiem rezerwy - i daliśmy radę spokojnie.
A tu nagle kolejne debilne tłumaczenie prezesa... Coraz mocniej śmierdzi tu
prokuraturą.





Temat: SKM


Czy usługi przewozowe SKM/PKP podlegaja jakiejkolwiek ocenie ?
To co dzieje sie z SKM to już skandal. Kolejka ktora przewozi 150tys
pasazerow dziennie ograniczyla liczbe kursow z 10 na 2 co godzine


Nieprawda lub raczej półpradwa. O ile np. po południu w kierunku Gdańska
faktycznie jeżdżą 2 pociągi na godzinę o tyle w przeciwną stronę  jest
znacznie lepiej.


Pacjenta traktuje sie jak pasożyta, nie zapewniono nawet transportu zastępczego,
do tego w nocy SKM wogole nie jezdzi od gdyni gl do grabowka,
zeby jeszcze autobus z glownej jechal do wejherowa , ale tak wymyslili ze
najpierw jazda kolejka potem 3km autobusem i znowu kolejka ,zamiast puscic tylko od
gdanska do wejherowa autobus ?


I znowu uogólniasz. KKA nie jest we wszystkie nocki lecz tylko wybrane a
poza tym podobna sytuacja była podczas prac na odcinku Gdynia
Chylonia-Gdynia Główna i nie słyszałem by z tego powodu ktoś narzekał.
Na dodatek nie raczyłeś nawet się dokładnie zapoznać z rozkładem
komunikacji zastępczej - stacjami przesiadkowymi są Gdynia Wzgórze Św.
Maksymiliana i Gdynia Grabówek. Puszczenie autobusu na całej trasie jest
bez sensu - w grę wchodzi raptem całe 7 pociągów a przejazd autobusem
zająłby zdecydowanie więcej czasu.


Kto wogole odpowiada za jakosc uslug swiadczonych przez SKM, a moze nadzor obudzi sie dopiero jak kolejka pojedzie po sniadaniu ,obiedzi i kolacji
i tak ma byc do konca roku bo po gdyni glownej ma byc oliwa remontowana


Za przeproszeniem pie...sz od rzeczy. Planowany remont Oliwy nie ma nic
wspólnego z remontem peronu w Gdyni Głównej. Kto Ci takich bzdur
naopowiadał, że remont Oliwy będzie oznaczał znowu bajzel w rozkładzie?
Poszukaj sobie czy podczas remontu Zaspy i Redłowa były jakiekolwiek
większe utrudnienia w ruchu SKMek i przestań opowiadać bzdury. Poza tym
po raz kolejny informuję, że obecne utrudnienia w ruchu SKMek NIE SĄ
spowodowane remontem peronu w Gdyni Głównej(pomijam kwestię, że w
związku z tym remontem aktualnie składy dłuższe niż EN71+EN57 nie mogą
kursować). Jak widać czytanie ze zrozumieniem jest bardzo rzadko
spotykaną w narodzie umiejętnością.

FUT warning: pl.regionalne.trojmiasto





Temat: Nowy nabytek MZK wejherowo.
zycie zmienilo troche moj punkt widzenia na ta sprawe - kiedys tez bym sie oburzala, ale...
tu gdzie mieszkam na wszystkie autobusy na wszystkich przystankach trzeba machac. nie mozna tego nigdzie przeczytac - jestes turysta? jestes tu pierwszy tydzien? jedziesz pierwszy dzien do pracy? i co? nie zatrzymal sie autobus choc stalas/es pod samym znakiem, patrzac ze lzami w oczach jak odjezdza Twoj jedyny srodek transportu (albo biegnac za nim i machajac obiema rekoma jak na helikopter - tak probowala moja kolezanka) - nikt sie nie oburzy, wszyscy beda sie smiac - bo to dobra historia, ktora przytrafia sie prawie wszystkim...

co wiecej!! na bilet nalezy miec odliczone pieniazki - w Wejherowie chyba tez jest to zalecane - ale tutaj nie dostaniesz reszty... wszystkie monetki wrzucamy do skarbonki przy kierowcy, automatycznie sie licza, a po reszte gapa moze zasuwac na peryferie miasta - razem z biletem drukuje sie kwota jaka mozna w jakims odleglym biurze odebrac.

i jeszcze Wam powiem!! jak sie kiedys nawkurzalam, napalilam obok przystanku z nerwow (obok) gdy tylko "dwojka" smiala sie spoznic piec minut. moje piec minut przanaczone na kawe i papierosa przed praca!! Skandal!!
teraz z usmiechem wysluchuje tlumaczenia ludzi spoznionych do pracy o pol godziny, bo autobus mial opoznienie 40 min, nie pojechal wcale, zrobil sobie objazd inna uliczka.. rozklad jazdy to nie gwarancja a wskazowka mniej wiecej o jakim czasie mozna sie autobusu spodziewac

nikt jednak nie ma za zle kierowcom - oni sami urzadzili strajk pod koniec lata - protestujac przeciwko temu ze nie sa w stanie zapewnic wlasciwej jakosci uslug

mozna tu kupic taka kartke pocztowa - szkielet siedzacy na przystanku - kiedys nie rozumialam ..

pozdrawiam wszystkich korzystajacych z MZK - doceniajcie, oj doceniajcie
(poza durnymi kierowcami prowadzacymi jak chlop furmanke,przepraszam Chlopa, gorzej niz on ta furmanke, ale o tym juz kiedys pisalam)



Temat: Wspólny bilet także w Redzie

Wspólny bilet za trzy miesiące

W końcu! Po dwóch nieudanych próbach udało się utworzyć Metropolitarny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Ta instytucja w najbliższych miesiącach ma wprowadzić bilet ważny od Wejherowa po Pruszcz Gdański - w autobusach, trolejbusach, tramwajach i SKM, a za dwa lata całkowicie przejmie organizowanie komunikacji miejskiej w metropolii.
(...)
Tym razem się udało. - Wspólny bilet pojawi się w sprzedaży pod koniec wakacji - zadeklarował na środowej konferencji marszałek województwa pomorskiego Jan Kozłowski.
(...)
Wtedy (we wrześniu-przyp. e-reda.pl) właśnie w kasach po raz pierwszy w historii będziemy mogli kupić bilet ważny w pojazdach komunikacji miejskiej w Luzinie, Wejherowie, Redzie, Rumi, Kosakowie, Gdyni, Sopocie, Gdańsku, Żukowie, Kolbudach i Pruszczu Gdańskim. Dodatkowo bilet będzie uprawniał do przejazdów pociągami SKM na całej trasie biegnącej przez Trójmiasto - od Luzina do Pruszcza Gdańskiego.

Przygotowano trzy typy biletów - pierwszy, najtańszy, będzie umożliwiał korzystanie z komunikacji miejskiej na terenie metropolii, ale bez prawa jazdy SKM. Ważny przez miesiąc ma kosztować 140 zł, za 24-godzinny zapłacimy 12 zł. Bilet drugiego typu pozwoli na podróżowanie komunikacją miejską na terenie jednego z istniejących zarządów komunikacji (MZK Wejherowo, ZKM Gdynia lub ZTM Gdańsk) oraz pociągami SKM na całej trasie od Luzina do Pruszcza Gdańskiego. Ta wersja ma kosztować odpowiednio 170 zł (na miesiąc) i 15 zł (24-godziny). Najdroższy wspólny bilet będzie ważny we wszystkich autobusach, trolejbusach, tramwajach i pociągach SKM na terenie metropolii. Cena: odpowiednio 200 i 18 zł.

W sprzedaży będą również bilety ulgowe za połowę ceny.

Czy nie dało się taniej? - Te ceny to odzwierciedlenie tego, ile miasta obecnie dopłacają do swojej komunikacji publicznej - tłumaczy Kołodziejski. - Jeśli chcemy, by bilety w Trójmieście były tak tanie jak np. w Warszawie, musimy dopłacać do nich tyle, ile w stolicy.
(...)
Według naszych informacji, wzorem Gdyni w całym Trójmieście wprowadzone zostaną strefy taryfowe, a wzorem Gdańska pojawią się bilety czasowe, ale tylko jednogodzinne. Stanie się to jednak najwcześniej w przyszłym roku.

- Miasta-członkowie związku zadeklarowały gotowość do pełnej integracji już 1 stycznia - mówi Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska. - Być może tak szybko to się nie stanie, ale jest pewne, że w najpóźniej w 2009 roku przestaną istnieć ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku. Wtedy zintegrowane zostanie wszystko, od zarządzania liniami komunikacyjnymi po rozkłady jazdy i barwy pojazdów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto




Temat: [Pr] Wspólny bilet od 2008 roku
(aż dziwne, nikt nie zauważył tego art?)

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/574925.html?ses_nm=e083029954...

Wspólny bilet od 2008 roku

Czwartek, 2 marca 2006r.

1 stycznia 2008 roku z jednym biletem będziemy mogli dojechać z Pruszcza do
Wejherowa. Po trzech latach negocjacji Rada Metropolitarna Zatoki Gdańskiej
doszła do porozumienia w sprawie powstania związku komunikacyjnego.

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda, Żukowo, Pruszcz Gdański,
Kolbudy, Kosakowo i Luzino będą miały wspólne bilety, taryfę oraz dopasowane
rozkłady jazdy.
- Początek został zrobiony, od 1 stycznia 2008 nastąpi pełna integracja
transportu. Będzie wspólny zarząd dla całej aglomeracji - mówi Jan
Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego.
Teraz fachowcy od komunikacji miejskiej muszą dograć kluczowe kwestie
związane z rozliczaniem, angażowaniem przewoźników, ustaleniem cen etc.
Docelowo w projekt zaangażowana zostanie także Szybka Kolej Miejska.
- Wspólny bilet dla wszystkich miast to bardzo duży sukces. Ułatwi to przede
wszystkim życie mieszkańcom. Oczywiście, będzie to kosztować budżet Sopotu,
ale się opłaci - mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski
- W praktyce oznacza to przejazd autobusami, tramwajami, trolejbusami i
pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej na jednym bilecie - dodaje Wojciech
Szczurek, prezydent Gdyni.
Wczorajsze ustalenia spowodują, że zarządy komunikacji miejskiej w Gdańsku,
Gdyni i Wejherowie ulegną likwidacji, a w ich miejsce powstanie jeden z
siedzibą w Gdańsku. Właśnie ta kwestia budziła spore kontrowersje wśród
urzędników.
- Nie było ,obrony Częstochowy". Zależało nam na porozumieniu. Od początku
kibicowaliśmy powstaniu związku komunikacyjnego - wyjaśnia Błażej
Słowikowski z gdańskiego magistratu.

Bartłomiej Rabij (maj), (joś) - Dziennik Bałtycki





Temat: Jeden związek komunikacyjny w Trójmieście!


Wspólny bilet od 2008 roku

Czwartek, 2 marca 2006r.

1 stycznia 2008 roku z jednym biletem będziemy mogli dojechać z Pruszcza do Wejherowa. Po trzech latach negocjacji Rada Metropolitarna Zatoki Gdańskiej doszła do porozumienia w sprawie powstania związku komunikacyjnego.

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Wejherowo, Rumia, Reda, Żukowo, Pruszcz Gdański, Kolbudy, Kosakowo i Luzino będą miały wspólne bilety, taryfę oraz dopasowane rozkłady jazdy.
- Początek został zrobiony, od 1 stycznia 2008 nastąpi pełna integracja transportu. Będzie wspólny zarząd dla całej aglomeracji - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego.
Teraz fachowcy od komunikacji miejskiej muszą dograć kluczowe kwestie związane z rozliczaniem, angażowaniem przewoźników, ustaleniem cen etc.
Docelowo w projekt zaangażowana zostanie także Szybka Kolej Miejska.
- Wspólny bilet dla wszystkich miast to bardzo duży sukces. Ułatwi to przede wszystkim życie mieszkańcom. Oczywiście, będzie to kosztować budżet Sopotu, ale się opłaci - mówi prezydent Sopotu Jacek Karnowski
- W praktyce oznacza to przejazd autobusami, tramwajami, trolejbusami i pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej na jednym bilecie - dodaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wczorajsze ustalenia spowodują, że zarządy komunikacji miejskiej w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie ulegną likwidacji, a w ich miejsce powstanie jeden z siedzibą w Gdańsku. Właśnie ta kwestia budziła spore kontrowersje wśród urzędników.
- Nie było obrony Częstochowy". Zależało nam na porozumieniu. Od początku kibicowaliśmy powstaniu związku komunikacyjnego - wyjaśnia Błażej Słowikowski z gdańskiego magistratu.

Bartłomiej Rabij (maj), (joś) - Dziennik Bałtycki



Temat: Busiarstwo na terenie PKP.


(...)
W relacji Gdynia-Kościerzyna widać co daje przyzwoity rozkład jazdy PKP...


I super czas przejazdu, który związuje Kościerzynę coraz bardziej z Gdańskiem
(PKSy) niż Gdynią. :)


| Wejherowo (?) - busiarstwo m.in. przez Górę Pomorską PKP,:)
Busy jadą tam gdzie nie dojedzie PKP...


.. tam, gdzie nie dojedzie SKM co 30/15 minut (a nie PKP).:) Jedyny
nietradycyjny przewoźnik, który chciał wejść na równoległą do kolei linię
został w powiecie wejherowskim wycięty nie przez PKP (które nie mogły nic
zaoferować), ale przez własną głupotę. :) Za to wzdłuż linii SKM
"konkurencja" to jedynie (do)finansowane przez miasta komunikacje miejskie.
Ostatni zwykły kurs przewoźnika regionalnego na trasie Wejherowo - Reda -
Gdynia został wykonany 31 sierpnia 2006 r. Teraz jeżdżą tylko dalekobieżne i
sezonowe.


| Gdynia - chyba największy skandal w Pomorskim - busiarstwo (półlegalne)
| na liniach Gdynia - Puck - Władysławo (- Hel).
Tutaj busy to uzupełnienie oferty PKP a nie konkurencja (chociażby ze
wzgledu na czas przejazdu).


Powiedz to pasażerom. Czas przejazdu? Na Puck - GGO różnica rozkładowa między
legalnymi przewoźnikami autobusowymi a PKP PR to jakieś 3-4 minuty na korzyść
PKP PR. Półlegalni są szybsi od PKP PR o jakieś 5-8 minut. :)

Po (prawdopodobnym) podniesieniu szlakowej na Reda-Hel dla szynobusów do
120 km/h, pojawieniu się latem tramwajów wodnych i po uwzględnieniu korków
(auto)busom będzie trudno zwojować cokolwiek


To ciekawe. Po ewentualnym zastosowaniu w sezonie na Gdynia - Hel szynobusów
to jedyną rozsądną drogą na Hel/Władek będzie podróż autobusem/busem z
kierowcą, który zna schematy korków i rozsądne objazdy. :) Tramwaje wodne
dopływają do Helu i Jastarni więc na to, co dzieje się w Pucku czy Władku
mają marginalny wpływ (ZTCW raptem jeden kurs tramwaju obsługiwany był przez
podstawionego podeń busiarza). Poza tym, tramwaje mają niewystarczającą
pojemność dla dominujących kierunków.


GK


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





Temat: E-karta miejska
[quote="andrev1989"][i]Dla mnie kompletną ignorancją będzie (wyczytałem to na podstawie Wejherowa) że podróżny, który będzie korzystał z autobusu sporadycznie będzie zmuszony zakupić bilet u kierowcy. I teraz naswa się pytanie, czy ceny biletów u kierowcy spadną, bo jak wiemy nawet ulgowych nie ma... To jest kompletna paranoja, poza tym podobno wogóle nie wolno przez kierowcę sprzedawać biletów droższych niż w kiosku, zresztą taka ustawa nawet jest.[/i][/quote]Podróżny który korzysta sporadycznie z komunikacji publicznej np. raz na tydzień czy raz na dwa też sobie będzie mógł wyrobić kartę ale nie spersonifikowaną. Natomiast ktoś kto przyjeżdża do Rybnika raz w na trzy miesiące czy też Rybniczanin który korzysta bardzo rzadko z km kupi sobie bilet u kierowcy. Słyszałem, że te sprzedawane u kierowcy mają być obciążone minimalną opłatą. Niestety ale rybnicki ZTZ jest jednym z najgorszych w Polsce (65 miejsce w Polsce wg rankingu Zajezdni w zeszłym roku) toteż nie dziwią tu już nikogo takie bzdury jak:
- kuriozalnie drogie bilety zakupywane u kierowców na liniach podmiejskich np. 43 do Rud - w kiosku 2,80 zł, u kierowcy 5 zł!!!
- pazerne stosowanie ulgi, w 90% miast w Polsce stosuje 50%, a w Rybniku tylko ok. 40% (N-2,10 U-1,20 a nie 1,05!)
- zdzieranie na biletach u kierowców, większość przedsiębiorstw się z tego wycofała
- oferta biletowa taka jak za czasów stanu wojennego oferta w sklepie spożywczym (ocet i zapałki )
Mam nadzieję, że E-karta będzie jakimś pozytywnym przełomem w dziedzinie oferty biletowej. Może nie wiesz, że problemem rybnickiej komunikacji jest też to że w przeciwieństwie do innych dziedzin życia tego ciekawego miasta rządzą nią dziadki w wieku emerytalnym Jedynie rozkłady jazdy są robione trochę lepiej niż w pobliskim MZK ale to niewielkie pocieszenie bo dużo gorzej niż w KZK GOP.



Temat: Wielkanoc 2009 - zmiany kursowania autobusów
PKS Gdańsk
12 kwietnia 2009 (Wielkanoc)
Kursują tylko linie 856 (Gdańsk – Buszkowy Górne), 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) i 876 (Gdańsk – Bielkówko) wg specjalnych rozkładów jazdy.
Gmina Kolbudy obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 856 przez Łapino i Lisewiec, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
Na linii 860 (Gdańsk – Kolbudy – Kościerzyna) wykonane zostaną kursy:
- z Gdańska: 7:30, 11:25, 14:40, 20:10
- z Kościerzyny: 5:15, 11:50, 16:10, 20:20
Gmina Pruszcz Gdański obsługiwana jest jednym autobusem kursującym na linii 876 przez Pruszcz Gdański do Bielkówka, wg specjalnego rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.
Pozostałe linie nie kursują.
13 kwietnia 2009 (Poniedziałek Wielkanocny)
Nie kursują autobusy do Suwałk i Płocka oraz do Kaliningradu.
Linie 856 i 876 kursują jak w dniu 12 kwietnia.
Nie zostanie wykonany kurs o godzinie 8:00 Gdańsk – Kościerzyna. Pozostałe kursy funkcjonują wg rozkładu jazdy umieszczonego na przystankach.

PKS Słupsk
Dnia 9-10 kwietnia 2009r. - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.
Dnia 11 kwietnia 2009r. (WIELKA SOBOTA) - komunikacja funkcjonuje według sobotniego rozkładu jazdy z ograniczeniem do godz. 16:00.
KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA NIE FUNKCJONUJE ! (Poza przyjazdami kursów z tras)
DODATKOWY KURS Słupsk-Bydgoszcz o godz. 10:30 i Bydgoszcz-Słupsk o godz.16:40
AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA-SŁUPSK-USTKA KURSUJĄ DO GODZ. 16:00
Dnia 12 kwietnia 2009r. I DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - KOMUNIKACJA NIE FUNKCJONUJE
Dnia 13 kwietnia 2009r. II DZIEŃ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH - komunikacja funkcjonuje według świątecznego rozkładu jazdy od godz. 13:00 w ograniczonym zakresie.
AUTOBUSY ‼NIEBIESKIEJ LINII” USTKA - SŁUPSK- USTKA KURSUJĄ 13:00 - 20:00
KOMUNIKACJA DALEKOBIEŻNA W KIERUNKACH:
Warszawa godz. 5:30, Jelenia Góra godz. 7:45, Łódź godz. 10:30, Hrubieszów 18:00 Katowice godz. 18:45, Zakopane godz. 19:15, Warszawa godz. 22:05 i dodatkowy kurs Bydgoszcz godz. 10:30.
W dniu 14 kwietnia 2009r. (wtorek) - komunikacja obsługiwana będzie wg roboczego rozkładu jazdy bez kursów szkolnych.

PKS Wejherowo
2009.04.09. (Czwartek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
2009.04.10. (Piątek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej
2009.04.11. (Sobota) - komunikacja funkcjonować będzie wg rozkładów sobotnich, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
Linia 650: Kurs o godzinie 21:00 z Karwi do Pucka
Linia 652: Kurs o godzinie 20:10 z Jastrzębiej Góry do Pucka
Linia 652: Kurs o godzinie 20:45 z Pucka do Jastrzębiej Góry
Linia 656: Kurs o godzinie 18:55 z Pucka do CH Port Rumia
Linia 656: Kurs o godzinie 20:05 z CH Port Rumia do Pucka
Linia 660: Kurs o godzinie 20:12 z Białogóry do Pucka
Linia 660: Kurs o godzinie 21:15 z Pucka do Białogóry
Linia 670: Kurs o godzinie 19:12 z Będargowa do Wejherowa
Linia 670: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Będargowa
Linia 678: Kurs o godzinie 19:52 z Linii do Wejherowa
Linia 678: Kurs o godzinie 21:20 z Wejherowa do Linii
Linia 691: Kurs o godzinie 17:46 z Wierzchucina do Wejherowa
Linia 692: Kurs o godzinie 19:30 z Wejherowa do Wierzchucina
Linia 694: Kurs o godzinie 19:29 z Sasina do Wejherowa
Linia 694: Kurs o godzinie 20:30 z Wejherowa do Sasina
2009.04.12. (Niedziela) - komunikacja organizowana przez PKS Wejherowo nie będzie funkcjonować
2009.04.13. (Poniedziałek) - komunikacja bedzie funkcjonować zgodnie z rozkładem niedzielno świątecznym, ponadto niżej wymienione kursy nie zostaną wykonane:
Linia 650: Kurs o godzinie 6:00 z Karwi do Gdyni
Linia 650: Kurs o godzinie 9:45 z Gdyni do Karwi
2009.04.14. (Wtorek) - komunikacja funkcjonować będzie jak w dni powszednie wolne od nauki szkolnej



Temat: TDP?





[cut]
rozpiska wywieszona w ZKM Gdynia byla na dwie kartki. Generalnie caly
Sopot i centrum Gdyni az po Rumie

Pewnie bedzie za to zjebka ale zacytuje ZKM Gdynia :

W związku z wyścigiem kolarskim Tour de Pologne w dniu 3 września 2001r.
nastąpią poważne zakłócenia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
organizowanej przez ZKM w Gdyni.

GDYNIA
W godz. 13:00 - 17:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: Hutnicza, Estakada Kwiatkowskiego (do zjazdu przy Bazie
Kontenerowej), Janka Wiśniewskiego, plac Konstytucji, Dworcowa, 10 Lutego,
Skwer Kościuszki, Borhardta, Armii Krajowej, Sędzickiego, Sienkiewicza,
Mickiewicza, Skargi, Siemiradzkiego, Legionów, Stryjska, al. Zwycięstwa
(jezdnia w kierunku centrum Gdyni).
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w stanie zapewnić na większości linii autobusowych i trolejbusowych
regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy. W związku z tym zmienione
zostaną trasy linii jeżdżących w/w ulicami, np. autobusy kursujące normalnie
ul. Janka Wiśniewskiego pojadą równoległą ul. Morską.
Ponadto ze względu na start wyścigu w Gdańsku na ul. Spacerowej i przejazd
kolumny kolarzy przez Chwaszczyno, ZKM w Gdyni nie będzie w stanie w godz.
12:00 - 13:00 zapewnić na liniach autobusowych Z, 07 i 171 regularnych
odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy.

SOPOT
W godz. 9:00 - 17:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: al. Niepodległości (jezdnia w kierunku Gdyni), Haffnera,
Powstańców Warszawy, Grunwaldzka, 3 Maja, Kościuszki, Podjazd. Ulice
Haffnera i Powstańców Warszawy zamknięte będą dla ruchu drogowego do ok.
godz. 19:00.
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w tym czasie w stanie zapewnić na liniach autobusowych S, 09, 21,
144, 181, 185, 187 i 244 regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy.
Od godz. 9:00 do końca wyścigu ruch w obu kierunkach na al. Niepodległości
będzie się odbywać jezdnią w kierunku Gdańska, w zwiazku z czym przystanki
Goyki, Malczewskiego i Wejherowska w kierunku Gdyni zostaną zawieszone.
Trasa linia 21 zostanie skrócona do pętli Orłowo SKM - "Klif", a linie 144 i
187 zostaną zawieszone.
Uruchomiona zostanie linia 177 na trasie Kamienny Potok - Brodwino,
natomiast minibusy linii 185 jeździć będą na trasie Kamienny
Potok-Kujawska - Kamienny Potok SKM - Sienkiewicza. Zawieszone zostaną także
kursy do przystanku "Wejherowska" na linii 244.

RUMIA
W godz. 14:00 - 16:00 całkowicie zamknięte będą dla ruchu drogowego
następujące ulice: Grunwaldzka (jezdnia w kierunku Wejherowa), Ceynowy,
Żwirki i Wigury, Kosynierów, Starowiejska i Dąbrowskiego.
Zamknięcie w/w ulic spowoduje duże zatory w ruchu drogowym. ZKM w Gdyni nie
będzie w tym czasie w stanie zapewnić na liniach autobusowych J, R, 83, 84,
85, 86 i 173 regularnych odjazdów zgodnie z rozkładami jazdy. Zmianie ulegną
trasy linii:
R - autobusy do Rumi dojeżdżać będą ul. Morską i Sobieskiego; koniec trasy
przy dworcu PKP;
J - autobusy od strony Wejherowa dojeżdżać będą tylko do dworca PKP,
natomiast powrót do Wejherowa będzie się odbywać przez Łężyce, Koleczkowo,
Nowy Dwór Wejherowski;
83 - linia zostanie zawieszona;
85 i 86 - autobusy od strony ul. Sobieskiego dojeżdżać będą do dworca PKP;
173 - autobusy będą jeździły na trasie: Gdynia Chylonia Dworzec PKP - Rumia
Dworzec PKP oraz Rumia Partyzantów - Gdynia Plac Kaszubski.
Dodatkowo w Rumi od godz. 9:00 do 14:00 zamknięta będzie dla ruchu drogowego
ul. Dąbrowskiego na odcinku od ul. Piłsudskiego do Gdańskiej. W tym czasie
objazd zostanie poprowadzony ulicami: Gdańską, Świętojańską i Piłsudskiego.

Koniec cytatu.

Ndingue





Temat: Rozkład SKM stanie na głowie


SKM wprowadza zmiany

Zmiana rozkładu jazdy, więcej pociągów, które będą częściej kursować do tego remonty peronów i być może nowe połączenie do Malborka - to najważniejsze zmiany jakie w planuje wprowadzić Szybka Kolej Miejska.

Od 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Dla pasażerów oznacza częstsze, bo co 7-8 minutowe kursowanie pociągów na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna i co 15 min. z Gdańska Głównego do Wejherowa. - Wydłużyliśmy także godziny szczytu przewozowego. Dziś rozpoczyna się on od godz. 6 i trwa do 9, w nowym rozkładzie rozciągnęliśmy go do godz. 20. - mówi Maciej Lignowski, członek zarządu SKM.

Oprócz tego zwiększono ilość pociągów na odcinku między Gdynią Chylonią a Wejherowem, które w godzinach szczytu będą kursować średnio co 15 minut. -Więcej niż do tej pory będzie także pociągów do Rumi i Redy, które również będą kursować w cyklu 15-minutowym - zapewnia Maciej Lignowski.

Ze względu na to, że miedzy Rumią a Wejherowem przebiegają tylko dwa tory kolejowe, po których oprócz pociągów SKM poruszając się także pociągi Intercity, towarowe czy Przewozów Regionalnych, 15-minutowy czas oczekiwania na pociąg może się nieco wydłużyć.

Zmiany dotyczą także trasy: Wejherowo - Gdańsk Główny. Wydłużono godziny szczytu przewozowego. Ranny potrwa do godz 9:39 (wcześniej do 8:11), a popołudniowy od 12:30 do 19.00.

W tym czasie kolejki będą kursować do 15 minut na tej trasie.
- Uruchomiliśmy dodatkowo dwie pary pociągów z Redy do Gdańska Głównego w porannym szczycie przewozowym (od godz. 9:15 do 12:15) i pięć pociągów z Gdańska do Redy w przedziale czasowym (10:00-13:30).

Jak zapewnia Maciej Lignowski, nowy rozkład jest skorelowany z rozkładami innych pociągów, autobusów i trolejbusów. - Wspólnie prowadziliśmy prace and rozkładem i staraliśmy się żeby nasze pociągi w szczycie porannym i popołudniowym zapewniały przyjazd i odjazd pociągów Intercity czy wojewódzkich. Na te pierwsze i ostatnie ekspresy i Intercity jest zapewnione połączenie -zapewnia Maciej Lignowski. - Jednak nie zawsze udało nam się dopasować rozkład do kursujących na odcinku: Gdańsk - Wejherowo autobusów czy trolejbusów, jednak jesteśmy otwarci i staramy się żeby nasze pociągi zazębiały się z przewoźnikami miejskimi, jak Zakładem Komunikacji Miejskiej czy przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej.

Wiadomo też, że wygasająca 13 grudnia umowa dotycząca honorowania okresowego biletu obowiązującego na trasie Gdańsk Główny - Tczew zostanie przedłużona. - Jest wola samorządu by bilet okresowy dalej był honorowany. Formalnie umowy o przedłużeniu nie ma, jednak z naszej strony mogę zapewnić, że zrobimy wszystko żeby w jak najszybszym czasie umowa została przedłużona.

Pewne jest także, że w nowym roku nie będzie podwyżki cen biletów, jednak biorąc pod uwagę rosnące koszty energii elektrycznej nie można tego wykluczyć w kolejnych latach. - Wzrost cen biletów to ostatnia rzecz jaką chcielibyśmy zrobić. Ostatnia podwyżka o 12 proc. miała miejsce w zeszłym roku. Po analizie okazało się, że już po niej nasze bilety były droższe w stosunku do innych przewoźników obsługujących te same trasy. Jednak już wiemy, że w przyszłym roku zapłacimy za energię o 30 proc. więcej. To jednak nie przełoży się na podwyżki.

Wzrost przychodów SKM upatruje właśnie w nowym, atrakcyjniejszym rozkładzie jazdy, licząc na wzmożony napływ klientów.

W planach natomiast pozostaje remont peronów SKM, a co za tym idzie poprawy bezpieczeństwa przez zainstalowanie monitoringu i przystosowania ich do potrzeb niepełnosprawnych. W pierwszej kolejności SKM zajmie się przystankami leżącymi na trasie, po której będą przemieszczać się kibice Euro 2012. Do 2011 wyremontowane mają zostać perony SKM: Wrzeszcz, Politechnika, Żabianka, Sopot, Sopot Wyścigi, Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Niedługo skończy się remont stacji SKM Oliwa w Gdańsku.

- Zostaną one wyposażone w urządzenia ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostanie się na peron i do pociągu - słyszymy od Macieja Lignowskiego.

Najmniej pewną inwestycją w nadchodzącym roku jest uruchomienie połączenia z Malborkiem, bo choć władze samorządowe tego miasta są zainteresowane takim pomysłem wszystko, jak zwykle, zależy od pieniędzy.


Źródło:http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=30800



Temat: gdynia-lębork utrudnienia?
Wstrzymanie ruchu na trasie Wejherowo - Lębork

Z powodu prac remontowych wstrzymany zostanie ruch na trasie Wejherowo -
Lębork. Pociągi nie będą tam kursowały od piątku 8 czerwca br. od godziny
2.00 do piątku 22 czerwca br. do godziny 21.00. Oznacza to jednak, że zmiany
rozkładu jazdy dotkną również niektóre pociągi wyjeżdżające w trasę już w
dzień Bożego Ciała, tj. w czwartek 7 czerwca br.

Nocne pociągi dalekobieżne USTRONIE i PODLASIAK w Tczewie zostaną podzielone
na dwie grupy wagonów. Tzw. grupa krajowa pojedzie od Tczewa objazdem przez
Chojnice i Szczecinek, a na właściwą trasę wróci w Słupsku, zaś tzw. grupa
łącznikowa zawiezie podróżnych udających się do Trójmiasta. Identycznie
będzie w kierunku powrotnym. Objazdem pojedzie także pociąg międzynarodowy z
Berlina do Kaliningradu i Ełku.

Pociągi dzienne, głównie kursujące pomiędzy Olsztynem a Szczecinem, dojadą z
jednej strony do Wejherowa, z drugiej strony do Lęborka, a pomiędzy tymi
stacjami pasażerowie będą mogli korzystać z zastępczych autobusów. Te
pociągi i autobusy będą na siebie wzajemnie czekały. Dotyczy to pociągów:
ALBATROS, BRYZA, GRYF, RYBAK.

Większość pociągów dalekobieżnych może być opóźnionych nawet do
kilkudziesięciu minut. Z opóźnieniem, nie większym jednak niż pół godziny,
będą kursowały pociągi regionalne na trasie Lębork - Słupsk - Koszalin -
Białogard - Runowo Pom. - Stargard Szcz. - Szczecin Gł. Wszystkie te zmiany
będą rzutowały także na pociągi kursujące na innych trasach na Pomorzu. Za
wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Szczegółowe informacje o organizacji ruchu pasażerskiego na Pomorzu 8 -
22.06.2007

źródło: PKP PR

W związku z zawieszeniem ruchu pociągów spowodowanym pracami torowymi
prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Strzebielino
Morskie - Bożepole Wielkie - Godętowo linii Gdynia Gł. - Kołobrzeg od dnia
08.VI godz. 2.00 do godz. 21.00 dnia 22.VI.2007 nastapią istotne zmiany w
kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity.

Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.

źródło: PKP Intercity

Uprzejmie informujemy, iż w dniach 08-22 czerwca 2007r. na odcinku Lębork -
Godętowo - Bożepole Wielkie - Strzebielino Morskie obowiązywać będzie
autobusowa komunikacja zastępcza. Pociągi SKM jadące od strony Wejherowa
będą kończyć bieg na stacji Strzebielino Morskie natomiast pociągi SKM
jadące z Słupska będą kończyć bieg na stacji Lębork.

Rozkład Jazdy Pociągów SKM:
Kierunek Tczew
Kierunek Słupsk

Rozkład Jazdy autobusowej komunikacji zastępczej:
Lębork
Godętowo
Bożepole Wielkie
Strzebielino Morskie

źródło: PKP SKM





Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?


| Na Stoczni, Grabówku i Leszczynkach megafony są. Jakoś info nie
| poleciało...

| A może weźmiesz na to poprawkę, że całość podłączona jest do
| Głównej/Chyloni.

A w czym to przeszkadza? Do tej pory nie było z tym problemu i nagle
według Ciebie nie da się?


Ach wiesz awaire nieprzewidziane na SKM do bardzo nieprzyjemnych nie należą.
To jest raczej koszmar, który za wszelką cenę trzeba skończyć. Wszyscy są
zdenerwowani, poziom adrenaliny sięga zenitu. Poza tym info jak już zostaje
puszczone powinno być niezaprzeczalne, a przy takim bałaganie ciężko
powiedzieć jak się sprawy potoczą i nawet sam informujący nie wie co
miałby/mógłby powiedzieć.


| Wystarczyło zmienić relację poc. jadącego do Chyloni na Wejherowo. W
| betonowym ZKM Gdynia dzieje się tak wielokrotnie. W betonowym SKM nikt
| na to nie wpadnie bo to za trudne.

| Ulica to nie jest to samo co jezdnia, że możesz sobie prawie że tańczyć z
| obiegami. W SKM wszystko działajak w zegarku

nie działa


Ano działa. Bałagan jaki następuje przy awwrii trybiku sam widzisz.


| i nie można po prostu wyrzucić
| jednego trybiku.

Można. Jeśli poc. w Chyloni stoi 60 minut to w tym czasie jest w stanie
pojechać do Wejherowa i wrócić. Czyż nie? Trzeba tylko pomyśleć.


w 60 minut nie pojedziesz do Wejowa, z Wejowa do Gdańska, a z tamtąd jeszcze
na Chylonię. Tak w przypadku SKM powinnoby wyglądać.


SKM to nie PR, które się wozi przez pół kraju.


Ano ostatnio SKM wozi się.


| Tak poza tym średnio wierzę, że nie pojawiła się żadna
| informacja o tym, że Wejherowo się nie zatrzymuje na przystankach SKM od
| Głównej do Chyloni.

A jednak, Stałem, czekałem, nie było żadnej informacji.




| Ostatnimy czasy puściłeś dwie informacje, które mocno
| się mijają z prawdą:
| 1) Zapełnienie SuperSprintera - 10 osób

I dalej tak twierdzę. Nie wiem co się dzieje po zmianie rozxkładu, ale
wcześniej tak było.


G***O jechałem dwa razy jak jeździła do Gdyni i raz po przedłużeniu do
Malborka i dziesięć osób to może w przedziale było, o ile nie więcej.
Swoje ciągłe dywagacje na ten temat zapewne podpierasz na jednym dniu jakimś
przedświątecznym, albo zaraz po wprowadzeniu RJ.


| 2) Brak aktualnień RJ, gdy na następny dzień specjalnie wszystkie przez
| Ciebie wymienione stacje SKM obskoczyłem i wszędzie nowe wisiały.

Zmartwię Cię, ale w dalszym ciągu na większości przystanków nie ma
aktualnego rozkładu jazdy, szczególnie w kierunku Gdańska.


G***O wszystko cała Gdynia jest aktualna, z tego co widzę Gdańsk Polibuda,
Stocznia, Wrzeszcz, Główny też. Nie mam przeciwwzkazań, aby powiedzieć że
aktualne jest wszystko, bo do tej pory od kiedy żeś niedocięgnięcia
zarzucił nie zauważyłem niczego co byłoby nieaktualne.
Acha 9129 jeździ do Chyloni, czyli rozkład SKM mówi prawdę.


| Zdzierać sobie gardło o tej porze roku na zdrowie nie wychodzi. Jak
| uświadomiłem sobie, że nie jedzie po prostu poszukałem alternatywy
| (poszedłem na 296).  Tak też robią ludzie z eSKaeMu.

| Tzn jak? Wskakują do pędzących SKM po torach dalekobieżnych?

| Czy środkiem alternatywnym do SKM jest tylko SKM?

Samochód osobowy? Gratuluję podejścia.


Chociażby ZKM Gdynia+ZKM Gdańsk ew. + PKP-PR. Jak eSKaeMka stoi to moi
kumple z Redy idą na R+J i się nie narzeka.


| Umiejętne skomunikowanie i jego jakość stoi po dwóch stronach barykady.
| Sorki, ale z tego co mi wiadomo bardziej częste, a za razem bardziej
| bolesne jest to, że bus się spóźnia i na SKm się nie zdąrza.

Chyba jednak nie, bo co jest bardziej bolesne? Spóźnienie autobusu i
oczekiwanie 7,5-15-30 minut na pociąg czy spóźnienie pociągu i oczekiwanie
90-120 minut na autobus w nocy?


Wiesz zazwyczaj bus jeździ częściej od SKM. Tym bardziej jeśli się mówi o
takich kursach jak np. do Lęborka, z którego też ludzie dosyć często
korzystają.


| Jeszcze w sprawie SKM muszę znów ją pochwalić. Jechałem raz z kamionki
| SKMką do której na Redłowie wchodzili kibice. Przyszedł gościu i mię o
| tym oznajmił. Tak więc nie jest tak betonowo aż. Nie wiem, czy jadąc
| pociągiem PR też o tym bym się dowiedział.

Nie bronię PR, ale u nich też się zdarzają chwile dobroci dla pasażerów, w
różnych sytuacjach.


Jak się dowalają o kolejne dotacja to może są i trochę milsi.

Pozdrawiam
Karol (Tyson) Domagalski





Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?


| Na Stoczni, Grabówku i Leszczynkach megafony są. Jakoś info nie
| poleciało...

A może weźmiesz na to poprawkę, że całość podłączona jest do
Głównej/Chyloni.


A w czym to przeszkadza? Do tej pory nie było z tym problemu i nagle według
Ciebie nie da się?


| Wystarczyło zmienić relację poc. jadącego do Chyloni na Wejherowo. W
| betonowym ZKM Gdynia dzieje się tak wielokrotnie. W betonowym SKM nikt
na
| to nie wpadnie bo to za trudne.

Ulica to nie jest to samo co jezdnia, że możesz sobie prawie że tańczyć z
obiegami. W SKM wszystko działajak w zegarku


nie działa


i nie można po prostu wyrzucić
jednego trybiku.


Można. Jeśli poc. w Chyloni stoi 60 minut to w tym czasie jest w stanie
pojechać do Wejherowa i wrócić. Czyż nie? Trzeba tylko pomyśleć. SKM to nie
PR, które się wozi przez pół kraju.

 Tak poza tym średnio wierzę, że nie pojawiła się żadna


informacja o tym, że Wejherowo się nie zatrzymuje na przystankach SKM od
Głównej do Chyloni.


A jednak, Stałem, czekałem, nie było żadnej informacji.

Ostatnimy czasy puściłeś dwie informacje, które mocno


się mijają z prawdą:
1) Zapełnienie SuperSprintera - 10 osób


I dalej tak twierdzę. Nie wiem co się dzieje po zmianie rozxkładu, ale
wcześniej tak było.


2) Brak aktualnień RJ, gdy na następny dzień specjalnie wszystkie przez
Ciebie wymienione stacje SKM obskoczyłem i wszędzie nowe wisiały.


Zmartwię Cię, ale w dalszym ciągu na większości przystanków nie ma
aktualnego rozkładu jazdy, szczególnie w kierunku Gdańska.


Może po prostu żeś jej nie usłyszał tak jak niby ja nie zostałem
poinformowany przez chłopka który latał po Świętojańskiej i niby wszystkim
mówił o awarji.


Nie mówiłem, że dzisiaj ktoś informował o awarii tb.


| Zdzierać sobie gardło o tej porze roku na zdrowie nie wychodzi. Jak
| uświadomiłem sobie, że nie jedzie po prostu poszukałem alternatywy
| (poszedłem na 296).  Tak też robią ludzie z eSKaeMu.

| Tzn jak? Wskakują do pędzących SKM po torach dalekobieżnych?

Czy środkiem alternatywnym do SKM jest tylko SKM?


Samochód osobowy? Gratuluję podejścia.


Umiejętne skomunikowanie i jego jakość stoi po dwóch stronach barykady.
Sorki, ale z tego co mi wiadomo bardziej częste, a za razem bardziej
bolesne jest to, że bus się spóźnia i na SKm się nie zdąrza.


Chyba jednak nie, bo co jest bardziej bolesne? Spóźnienie autobusu i
oczekiwanie 7,5-15-30 minut na pociąg czy spóźnienie pociągu i oczekiwanie
90-120 minut na autobus w nocy?


Jeszcze w sprawie SKM muszę znów ją pochwalić. Jechałem raz z kamionki
SKMką
do której na Redłowie wchodzili kibice. Przyszedł gościu i mię o tym
oznajmił. Tak więc nie jest tak betonowo aż. Nie wiem, czy jadąc pociągiem
PR też o tym bym się dowiedział.


Nie bronię PR, ale u nich też się zdarzają chwile dobroci dla pasażerów, w
różnych sytuacjach.

Pozdrawiam | mario.





Temat: Prasówki
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 07673.html

[Bydgoszcz, Toruń] Bilet aglomeracyjny dla Bydgoszczy i Torunia

Bydgosko-toruński bilet aglomeracyjny oficjalnie zaoferowały w czwartek władze obu miast. Bilet umożliwia przejazd koleją i korzystanie z komunikacji miejskiej.

"Jeden bilet, ważny na trasie Bydgoszcz-Toruń i Toruń-Bydgoszcz, a także w autobusach i tramwajach w każdym z tych miast, to istotny krok w kierunku budowania przyszłej aglomeracji, a także myślenia o Bydgoszczy i Toruniu jako o jednym organizmie miejskim" - zapowiedział podczas inauguracyjnego przejazdu w czwartek marszałek województwa Piotr Całbecki.

Kujawsko-Pomorskie wprowadziło jeden wspólny, zintegrowany bilet komunikacji publicznej, ważny w pociągach oraz przez godzinę po wyjściu z pociągu, na liniach tramwajowych i autobusowych na terenie miast włączonych do projektu szybkiej kolei metropolitalnej BiT City. Samorząd województwa, który jest jego inicjatorem, dopłaci do niego w tym roku 3,7 mln zł, a władze każdego z miast zrezygnowały z części zysków z biletów, szacowanej na 200 tys. zł.

Kolej BiT City, obsługiwana przez PKP, to jedno z przedsięwzięć budujących przyszłą metropolię bydgosko-toruńską. Jeden wspólny bilet na przejazd pociągiem na trasie Bydgoszcz-Toruń (lub Toruń- Bydgoszcz), honorowany dodatkowo w komunikacji miejskiej w obrębie obu miast, ma ułatwić przyszłą integrację obu miast, a w przyszłości objąć także Włocławek.

Jednorazowy bilet aglomeracyjny, na razie ważny tylko między Toruniem i Bydgoszczą, kosztuje 10,50 zł. Jego posiadacz przez godzinę od zakończenia podróży koleją będzie mógł się poruszać także komunikacją miejską Bydgoszczy lub Torunia. Sam bilet kolejowy na trasie Bydgoszcz-Toruń (Toruń-Bydgoszcz) kosztuje 10 zł, a bilety komunikacji miejskiej to dodatkowe 2,10 zł w Toruniu i 2,20 zł w Bydgoszczy.

"Cieszę się, że tak szybko udało nam się tę sprawę przeprowadzić (...) samorząd naszego województwa rozpoczął przygotowania zaledwie we wrześniu" - podkreślił marszałek Całbecki.

Po wprowadzeniu 9 grudnia nowego rozkładu jazdy, znacznie zwiększyła się częstotliwość połączeń kolejowych na trasie Bydgoszcz-Toruń i Toruń-Bydgoszcz. W szczycie pociągi kursują średnio co pół godziny.

W ostatnich dniach o wprowadzeniu wspólnego biletu na komunikację publiczną poinformowały także samorządy województw pomorskiego i małopolskiego.

Od 1 stycznia ze wspólnego biletu na komunikację publiczną można korzystać w 13 pomorskich miastach i gminach. Nowy bilet funkcjonuje tam w gminach: Kolbudy, Kosakowo, Luzino, Pruszcz Gd., Wejherowo, Żukowo oraz miastach: Gdańsku, Gdyni, Pruszczu Gd., Redzie, Rumi, Sopocie i Wejherowie. Zintegrowany bilet obejmuje autobusy, tramwaje, trolejbusy, a także kolej (Szybka Kolej Miejska - SKM).

Jeden bilet na połączenie kolejowe i komunikację wprowadzono także w Krakowie. Od Nowego Roku pasażerowie mogą korzystać z jednego miesięcznego biletu aglomeracyjnego obejmującego połączenie kolejowe pomiędzy Krzeszowicami i Krakowem oraz wybrane linie lub całą komunikację miejską w Krakowie.

Wspólny bilet obejmujący komunikację miejską oraz podmiejską kolejową funkcjonuje też w Warszawie.



Temat: Strajk SKM


Kolega z PKP własnie mnie poinformował że o godzinie 24.00 staje SKM.
Komunikacja zastępcza przewidziana jest od godziny 4.30.


PAP, MFi /2005-01-30 14:21:00
Szybka Kolej Miejska w Trójmieście znów stanie?

Szybka Kolej Miejska (SKM) w Trójmieście znów może stanąć. Związkowcy
spółki PKP SKM w Trójmieście grożą strajkiem, jeśli nie zostaną
zrealizowane zapisy umowy podpisanej w piątek nad ranem.

Strajk miałby się rozpocząć w poniedziałek o godz. 15.00.

Na mocy umowy pomiędzy komitetem strajkowym a prezesem PKP SA Andrzejem
Wachem na stanowisko prezesa SKM miał powrócić Mikołaj Segeń.

"Nie otrzymaliśmy, żadnego pisma, żadnej decyzji (potwierdzającej
podpisane porozumienie -PAP), a tzw. pocztą pantoflową dowiedzieliśmy
się, że spotkał się zarząd PKP SA i przegłosował, że nie będzie takiej
zmiany" - powiedział PAP członek komitetu protestacyjnego trójmiejskiej
SKM, Tadeusz Winiarski.

Podkreślił, że związkowcy dają czas władzom PKP do poniedziałku do
godziny 15.00 na przesłanie decyzji potwierdzającej zapisy porozumienia,
później będą strajkować.

Już w nocy z czwartku na piątek załoga SKM strajkowała, domagając się
przywrócenia na stanowisko dotychczasowego prezesa. Na jego miejsce
został powołany Janusz Dettlaff, który wcześniej był szefem spółki PKP
Przewozy Regionalne. Negocjacje z prezesem Andrzejem Wachem PKP SA
trwały od godziny 18.00 w czwartek i zakończyły się podpisaniem
porozumienia w piątek przed piątą rano.

Argumentem za odwołaniem prezesa Mikołaja Segnia miał być "brak
koordynacji rozkładu jazdy". Nie zgadzała się z tym rada nadzorcza
spółki, a pracownicy postanowili stanąć w obronie swogo dotychczasowego
szefa.

Środowisku związane z SKM uważa, że prawdziwym powodem odwołania prezesa
było przekonanie, że SKM, rozwijając sieć obsługiwanych połączeń,
odbiera klientów, a tym samym wpływy spółce PKP Przewozy Regionalne.
Pracownicy SKM obawiali się też, że ich spółka zostałaby zlikwidowana.

Przez wiele lat pociągi SKM kursowały na trasie z Gdańska do Wejherowa,
obecnie trasa SKM przebiega z Lęborka do Tczewa i Elbląga, planuje się
uruchomienie linii do Iławy.

Były rzecznik spółki PKP S.A. Jacek Prześluga (od 26 stycznia pełni
funkcję rzecznika spółki Intercity - PAP) powiedział w rozmowie z PAP,
że nie będzie komentował nie potwierdzonych informacji
rozpowszechnianych przez związkowców. "Nic się nie dzieje, przynajmniej
według mojego przekonania" - dodał.

###
Kurcze ciekawe jak mają ludzie wrócić z pracy? :/ Autobusem z Gdyni do
Gdańska? :
Nie mogą strajkować w inny sposób? Np. nie sprawdzając biletów?





Temat: [Wrocław] Przebudowa ul. Lotniczej
Jeżdżą jak sardynki w puszce

Nadesłał: abm; mt, am/Alert24 2008-04-02, ostatnia aktualizacja 2008-04-02 13:11

We Wrocławiu, od chwili zamknięcia linii tramwajowej z Leśnicy do Centrum, podróżni przeżywają gehennę. Ponieważ autobus zastępczy tkwi w korkach, większość pasażerów przesiada się do autobusu linii 409, który jeździ na trasie Leśnica - Złotniki - Żerniki - Nowy Dwór - Centrum, omijając Lotniczą. Problem w tym, że autobus ten kursuje w godzinach porannego szczytu co pół godziny, a ludzie jadą stłoczeni jak sardynki. Niektórzy w ogóle nie mają szansy wsiąść do pojazdu.
- Od poniedziałku 409 jest tak zapchany, że już na czwartym przystanku od wyjazdu z pętli na Leśnicy nie zabiera pasażerów - mówi oburzona pasażerka, która zawiadomiła nas o problemie. - Tłok, ścisk, poszturchiwania i awantury - to normalka. Na każdym przystanku ludzie próbują się jednak wcisnąć do środka, żeby nie czekać pół godziny na kolejny autobus. Słychać krzyki, przepychanki, kierowca wielokrotne próbuje zamykać drzwi. Jest nieznośnie gorąco - żali się pasażerka. - Czy nie wystarczyłoby puścić dodatkowych autobusów przynajmniej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu? - pyta internautka?

- Częstotliwość kursowania autobusów nie zależy od nas - mówi Iwona Czarnacka, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Na tej trasie jeżdżą autobusy przegubowe - najdłuższe jakie ma MPK. Trasę oraz czas przejazdu ustala Wydział Transportu Urzędu Miasta, my jedynie udostępniamy autobusy i tramwaje. Nie mamy tylu pojazdów, żeby spełnić wszystkie wymogi pasażerów. Już teraz wypożyczamy 20 autobusów od innych przewoźników. Właśnie zamówiliśmy ok. stu nowych autobusów. Pierwsza partia (ok. 30) zostanie dostarczona w wakacje. To powinno usprawnić komunikację. Jeśli dostalibyśmy od Urzędu Miasta polecenie zwiększenia częstotliwości kursowania linii 409, musielibyśmy wynająć kolejne autobusy. Ze strony MPK nie możemy zrobić nic więcej.

Rzeczniczka mówi jednak, że istnieje możliwość usprawnienia ruchu do Leśnicy. - Proponuję, żeby pasażerowie rozważyli możliwość dojazdu do Centrum pociągiem. Podróż z Leśnicy do Centrum zajęłaby im 20 minut, autobusem, jeśli ten utknie w korku, czas wydłuża się do półtorej godziny - przyznaje rzeczniczka MPK.

Częstotliwość kursowania linii 409 na trasie Leśnica - Centrum nie zmieni się. - Musieliśmy wyłączyć z ruchu tramwaje na prawie całym odcinku od Lotniczej do Szczecińskiej - mówi kierownik działu Transportu Publicznego Arkadiusz Worońko. -Teraz kursują wahadłowo na trasie Leśnica - ul. Szczecińska. Wybudowaliśmy ''mijankę'', która pozwala na kursowanie tramwajów co 5 min. Dzięki temu tę trasę pokonuje się w 20 min. Tramwaje dojeżdżają do pętli przy ul. Szczecińskiej, gdzie są podstawione autobusy, które wiozą pasażerów do ul. Wejherowskiej, a stamtąd jeżdżą aż trzy autobusy do centrum. Uznaliśmy, że takie rozwiązanie będzie funkcjonowało sprawniej niż uruchomienie bezpośredniego autobusu do centrum, który tkwiłby 40 min w korku na ul. Szczecińskiej.

Arkadiusz Worońko przyznaje, że trzykrotne przesiadanie się może być dyskomfortem dla pasażerów. Jednak jeśli pasażer zdecyduje się na jazdę tramwajem wahadłowym, nie musi kupować dodatkowych biletów na autobus. Bilet skasowany w tramwajach wahadłowych jest ważny przez następne 90 min.

- Tłok w autobusie linii 409 jest spowodowany tym, że ludzie nie lubią się przesiadać - mówi Arkadiusz Worońko. - Linia 409 w godz. 6.30 - 8 kursuje w stronę Centrum co 15 min, później co pół godziny. Przez najbliższy tydzień będziemy monitorować ten obszar Wrocławia. Jeśli okaże się, że autobus ma opóźnienia i nie jeździ zgodnie z rozkładem, bądź jest przepełniony, spróbujemy dołożyć jeszcze jeden autobus w godzinach porannych - dodaje kierownik.

Wygląda na to, że pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość aż do końca września, gdy tramwaje i autobusy powrócą na swoje trasy po remoncie.

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,5080280.html



Temat: busiki, że tak powiem, czyli padaka dolnośląska

<ciach rozważania z sensem

A ja miałem (nie)przyjemność dwukrotnego korzystania z uroków busów na
trasie Choczewo - Wejherowo.
Choczewo to niewielka miejscowość na Kaszubach. Pomimo, iż nie jest to jakiś
zarąbiście wielki ośrodek, pełni rolę centrum zakupowo-komunikacyjnego dla
pobliskich miejscowości letniskowych (Lubiatowo, Kopalino, Sasino, Stilo).
Komunikacja publiczna z 3city wygląda tam następująco: "byle do Wejherowa, a
dalej to już z górki" (SKM co 1/2h, wielki plus dla tego środka komunikacji
za sprzedaż biletów w kioskach i częste kursowanie).
Za pierwszym razem, że tak powiem, dałem się sfrajerować. Otóż na "dworzec"
autobusowy w Choczewie (wysepka pod wiatą - tyle, żeby nie można było
powiedzieć, że to tylko przystanek) podjechał, popyrkując z cicha, busik z
dyktą "Wejherowo" za szybą. Była godzina 9.30. Busik wyłączył silnik i
wypluł pasażerów. Ja i jeszcze paru innych "zielonych" miastowych wsiadło do
tego czegoś i zapłaciło po piątaku za jazdę. Tymczasem o 9.43 setra
wejherowskiego PKSu do Wejherowa, zabierając bardziej kumatych miejscowych
pasażerów, minęła nasz stojący spokojnie busik, który ruszył dopiero o 9.55.
W dodatku okazało się, że o ile autobus jedzie w miarę prosto do celu, to
busik jeszcze telepie się po jakichś wioskach. Wszystko to było jednak
czarno na białym wyłuszczone na rozkładzie wiszącym na przystanku (godzina
odjazdu i lista przystanków), więc pretensji o dezinformację mieć nie mogę.
Oczywiście w środku busa było zdecydowanie za ciasno, zdążyłem już jednak
przywyknąć, że busów nie projektuje się z myślą o moich gabarytach.
Wystawiłem więc nogi na bok. To coś jechało jednak ponad godzinę, a do tego
było niemiłosiernie zatłoczone (10os. w przejściu, na szczęście bus był z
tych podwyższonych) i za każdym razem, jak ktoś przechodził do tyłu,
musiałem giczoły wciągać. Ponadto busik był piekarnikiem na kółkach, bo
lufcika nie można było otworzyć, gdyż z tyłu siedziała babcia cierpiąca na
migdałki. Gdy dotelepałem się do Wejherowa i po otwarciu drzwi rozprężająca
się materia ludzka wyrzuciła mnie na zewnątrz, stwierdziłem, że następnym
razem (wtedy celem podróży był Hel) skorzystam z pekaesu.
Tydzień później chciałem jechać tak, żeby być w Gdyni o 14. Niestety
pomiędzy 9 a 13 w rozkładzie PKSu ziała wielka czarna dziura (bo przecież
wszyscy przyzwoici obywatele są wtedy w pracy). Był tylko bus o 10.33.
O ile jednak tamten bus był w miarę przystosowany do pełnienia swoich
funkcji, to ten był przerobionym burakowozem. Niski był jak typowy
dostawczak, a jednak i w nim znaleźli się chętni na jazdę na stojąco ze
zgiętymi plecami i schyloną głową (ja bym chyba zgięty wpół muskał tyłkiem
sufit). No i oczywiście siedzenia ulokowane tak blisko siebie, jak tylko
pozwalają przeszkody natury technicznej. I zero przewiewu, o lufciku możba
było pomarzyć, był tylko mikroskopijny szyberdach nad głową kierowcy.
Złego słowa nie mogę powiedzieć tylko na kierowców. Zawsze byli uprzejmi,
kulturalni i mili. Nie przekraczali dozwolonej prędkości i (w miarę)
trzymali się rozkładu. Tym niemniej będę starał się unikać busów, jeśli
tylko będzie jakaś alternatywa. Za dużo niedogodności.

Pozdrawiam,





Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?


Pierwsze: Faktycznie trzeba było poinformować o jeździe bezpostojowej.
Mnie
jednak zastanawia jedna rzecz. Otóż jestem peien, że ten kadłubek siedzący
za megafonem w Gdyni Głównej/Chyloni wcale nie należy do SKM, a
informowanie o problemach jest w jego obowiązku i ma to robić bez wezwania
ze strony SKM. Niestety ten kadłubek jest tak jedno komurkowy, że widzi
tylko Gdynię Główną, nie zwracając uwagi na inne stacje SKM.
Założę się, że eSKaeMka (właściwie nie tylko ona PIC na pewno też)
chciałaby
wprowadzić własną zapowiadczkę, ale w tym niestety PLK (czy kto tam za te
kadłubki odpowiada) ma monopol tak jak Cargo w maszynistach i lokach.
Drugie: Polacy tacy głupi nie są i na pewno to zauważyli, że tak trzeba
zrobić.


Jakoś ani w sobotę, ani w niedzielę (podczas remontu) nie stanowiło to
problemu. Co jest istotniejsze? Fakt, że w dzień wolny od pracy pociąg
wjedzie na peron po przeciwnej stronie peron czy to, że w godzinach szczytu
przez 50 minut nic nie pojedzie?


| Rzeczywiście. Ciekawe jak Ci to wyszło, skoro pociąg stoi w Chyloni 60
| minut i nie jedzie to gdyby pojechał w tym czasie do Wejherowa i wrócił,

a
| nawet jeśli nie to wróciłby na pusto. Da się, trzeba tylko chcieć.

Powrót na pusto = koszta + wkurzeni pasażerowie na peronach. Jeśli takie
coś
trzeba by zrobić to na pewno wymusiłoby to powrót na Gdańsk Główny, bo nie
ma SKMek z Wejowa kończących bieg w Chyloni, wprowadzając takie coś może i
jeden bałagan byś posprzątał, ale za drugi rozniecił.


Jakie znaczenie ma powrót na pusto, wśród jadących rozkładowo pociągów, kto
się wkurzy za to, że pośró rozkładowych pociągów przemknie nierozkładowy?.
Ważne, że w kierunku Wejherowa nie zaserwowało się 5 pociągów do Chyloni
zatrzymujących się i 3 do Wejherowa+2 do Lęborka omijających stacje.


Czyli albo nie zapadła ostateczna decyzja i wpływały sprzeczne informacje,
albo po prostu kadłubek z PLK( czy kto tam za niego odpowiada) widząc, że
na Głównej wszystko jest dobrze (bo przecież czy pociąg jedzie po
dalekobieżnych czy nie nie robi różnicy, ważne że jedzie w swoje miejsce o
swojej porze) nie zasygnalizował problemów


Swoja pora to znaczy +15'??


Zapewne jest podobnie jak na Grabówku, bo zapewne ta sama osoba za te
stacje
odpowiada

| ani w Wejherowie


Jakie to ma dla pasażera znaczenie? Rozkład MUSI być aktualny.

Żeby nie zasłodzić, te, które są aktualne zawierają błędy ortograficzne.
Extra.


| Tia, wracaj sobie autobusami, gdy stoisz na peronie i co chwilę widzisz
| jadący z dużą prędkością twój pociąg SKM, niezatrzymujący się na Twojej
| stacji...

Uwierz mi, że jak się coś takiego widzi to chyba tylko matołki takie jak
ty
czekają na zbawienie. Wsiada się do pierwszego co leci, albo idzie się na
busy.


Jakoś z 70 osób na Grabówku ani jedna tak nie zrobiła. Ciekawe dlaczego?


| Ech, szczególnie w nocy, gdzie częśtotliwość SKM ~ 35/70 minut,a ZKM ~
| 90/120

W nocy się takie tłumy nie jeżdżą i tak odczuwalne to nie jest.


Tłumy może i nie, ale jeśli pasażerowie z jednego pociągu gremialnie
przesiadają się do 4 autobusów to znaczy, że przesiadka jest istotna.


Mi ręcę też opadają, jak piszesz cośtam pod cytatem, co się do niego
bezpośrednio nie odnosi.


Bo nie chce mi się marnować czasu na dyskusje z Tobą w wielu wątkach.


Wiesz jak uważasz SKM za beton, a PR nie jest to weź


Czy gdzieś tak stwierdziłem? Nie, ale Ty nie widzisz nic oprócz białego
(SKM) i czarnego (PR).


Za to ty jesteś przez wszystkich grupowiczów uwielbiany tylko ja o coś się
dopierniczam.


Nikt nie musi mnie uwielbiać. Jednak patrząc po zdaniu piszących, większośc
nie uważa SKM za wybijający się twór, tak jak Ty. Ci, którzy idą murem za
Tobą to albo dzieci, albo daltoniści: białe i czarna, czarne i białe i nic
więcej.

Pozdrawiam | mario.





Temat: SKM do Słupska!
"Karol Domagalski":


Przesunięcie SPRINTERA na 15.15 (wrzeszcz) bardzo mi odpowiada. Z
niewielkim tylko przyspieszeniem kroku idzie na niego zdążyć z PG (wliczam
co prawda wspomaganie tramwajowe)


Spójrz jednak na to, że chyba lepiej by było, gdyby zdążyli na niego ludzie
z Gdańska Gł.
Odrobinkę więcej pasażerów.


Muszę powiedzieć, że SPRINTER 16.29 (wrzeszcz) to już odjeżdża dla mnie 10
minut za późno.


Za to dla ludzi kończących pracę w okolicy 16 jest raczej w sam raz.
Nie każdy jest studentem ;)


Gdyby udało go się te 10 minut przyspieszyć, to nie dość, że nie musiałbym
czekać na niego to jeszcze miałbym przesiadkę w Gdyni na autobus 102 ( a w
gruncie rzeczy możnaby to też brać pod uwagę przy jego trasowaniu, w
szczególności że autobus tej linii jeździ raz na 1,5h a kurs 16.44/46(w
zależności od tego na którym przystanku przydworcowym wsiadamy) jest jego
ostatnim kursem danego dnia).


102 jednak - z szacunkiem dla urokliwości - jest linią o marginalnej liczbie
pasażerów... ;)
W tym wypadku to ZKM Gdynia powinien dostosować się do rozkładu pociągów, a
nie na odwrót ;)


Co do SPRINTERÓW okołopołudniowych i wieczornego.... Praktycznie jedynyni
ich podróżni to właśnie ludzie przyjeżdżający ze stron dalszych, bez nich
to i tak byłyby muchowozy.


21.20 z Gdańska do Słupska? No nie wiem... ;)
Okołopołudniowy zgadzam się, że nie musi koniecznie jeździć (chociaż zapewne
pusty by nie jeździł ;), ale wieczorny był bardzo dobrym pomysłem.


Hmmm  z Gdyni jest przecież 6.50 to jest raptem minuta po 6.49.


Pisałem o Chylonii ;)


Nie rozumiem za to żalów o poc. 6.49? przecież takiego odjeżdżającego
teraz z Gdyni nie ma.


Ale z Chylonii jest. Jechałeś nim kiedyś? :)
Bo wg źródeł korzystających z tego pociągu w Chylonii zwykle kończą się
miejsca siedzące.


Jest 6.30, 6.42, 7.00. Zmianę która nastąpi można ewntualnie opisać tak:
poc. 6.30 jest przesuniety dwie minuty do przodu,


I właściwie nie wiadomo po co, bo w Gdańsku 6.55, we Wrzeszczu 6.50. Nie
bardzo widzę ludzi, którzy zdążą z niego do pracy na 7.
A z kolei 6.50 we Wrzeszczu to nawet dla studentów na 7.30 za wcześnie.


a zamiast dwóch pociągów 6.42 i 7.00 powstaje jeden pociąg 6.50.
Jak dla mnie ten 6.50 jest nawet spoko.


Ale dla ludzi pracujących w Gdańsku i zaczynających pracę o 8 jest
zdecydowanie za wcześnie. I na to trzeba patrzeć. Na zajęcia na PG i UG też
jest za wcześnie.
Poza tym na odcinku Chylonia - Gdańsk Sprinterem zyskuje się 15 minut i to
jest - zwłaszcza rano - bardzo dużo czasu.
Zresztą, obecna frekwencja tego o 6.49 (Chylonia) jest najlepszym dowodem na
to, że powinien on zostać w obecnych godzinach.


Jeśli wypadałoby zaczynać na 7.30 to jazda na całej trasie z Grabówka
SKMką będącą w Głównej o 6.45 powodowałabay, że pozostałoby od godziny
przyjazdu na SKM -Politechnika do zajęć 15 minut. Zazwyczaj na rano sobie
większą rezerwę daję. Przesiadka na Głownej do Sprintera 6.50 powoduje, że
we Wrzeszczu byłbym 7.06 i 24 minuty jeszcze czasu. No owszem jest to
rozwiązanie lepsze gdy zaczyna się gdzieś na wydziałach skrajnych
praktycznie sąsiadujących z ulicą Do Studzienki.


Mimo wszystko więcej zajęć chyba zaczyna się o 8.15 ;)
I więcej osób zaczyna pracę na 8.00 w Gdańsku. Przyjazd do Gdańska na 45
minut przed ósmą jest bez sensu.


| I jeszcze - jaki jest sens uruchamiania pociągu od strony Wejherowa tylko
| do Gdyni Gł.?! Że niby te 3 minuty wystarczą na przesiadkę?! Ten pociąg
| dojechałby do Gdańska i wrócił na 13.25 do Gdyni.
3 minuty na przesiadke SKM - SKM zazwyczaj starczają. :-)


Chciałbym zobaczyć co się dzieje, gdy pociąg spóźnia się o minutę ;)
Poza tym, wpierdziela mnie fakt, że pociągi dalekobieżne od strony Słupska
muszą albo jechać do Tczewa, albo kończyć bieg w Gdyni. Że niby dlaczego?

Pozdrawiam,
Sorrow.




Strona 1 z 2 • Wyszukano 32 wyników • 1, 2