RSS

rozkład jazdy autobusu 201

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: rozkład jazdy autobusu 201





Temat: 10.III.2008 / AUTECHRE - Szyb Wilson, Katowice
Organizatorzy zapewniają powrót busami z koncertu (Szyb Wilsona) pod klub Elektro (Plac Sejmu Śląskiego), gdzie odbędzie się afterparty. Do Szybu Wilsona dojechać możecie w następujący sposób:

Echo Taxi Katowice
tel. (0-32) 201-42-00

Hallo Taxi Katowice
tel. 96-27
tel. (0-32) 203-77-77

Inter Taxi
tel. (0-32) 252-72-66

Karolina Taxi
tel. 96-22
tel. (0-32) 201-01-01

Radio Taxi
tel. 91-91
z tel. kom. 32-91-91
tel. 0-800-100-919

Tele Taxi
tel. (0-32) 257-95-55

Taxi Rondo Katowice
tel. 96-26
tel. (0-32) 205-26-26

Silesia cars: tel. (0-32) 300 00 00

Dojazd autobusem Do Szybu Wilson:

nr 12 z Dworca PKP wysiąść na przystanku: Janów Wolności
nr 76 z Dworca PKP wysiąść na przystanku: Janów Wolności
nr 30 z Dworca PKP wysiąść na przystanku: Nikiszowiec Wilson

Rozkład jazdy samochodem:

1. Z trasy (79) Katowice-Mysłowice po ujrzeniu reklamy SELGROS skręcić w prawo na Nikiszowiec po przejechaniu 400m ponownie w prawo na Nikiszowiec, po 500m jesteś na miejscu.
2. Z Warszawy: po minięciu IKEA zjazd na Bielsko, następnie na Mysłowice, dalej zobacz 1.
3. Z Bielska: z trasy Bielsko-Warszawa zjazd w prawo na Mysłowice, dalej zobacz 1.
4. Z Krakowa: z trasy A4 zjazd na Łódź, następnie w prawo na Mysłowice, dalej zobacz 1.
5. Z Wrocławia: w kierunku Waszawy, następnie na Mysłowice, dalej zobacz 1.



Temat: Poznaniakom gratulujemy MPK
A wpadłes Loki na to, że może kierowcy też by chcieli iść na wigilię?? A w GOPie jest tak:
# W dniu 24 grudnia 2005 r.:
- autobusy i tramwaje kursować będą wg rozkładów jazdy na soboty; od godz. 18:00 rozpoczną się zjazdy do zajezdni;
- komunikacja nocna funkcjonować będzie wg specjalnych rozkładów jazdy.
# W dniu 25 grudnia 2005 r.:
- całkowicie zawieszone zostaje kursowanie linii tramwajowych nr 16 (za wyjątkiem kursów nocnych), 24, 37, 38 i 41 oraz autobusowych nr 26, 46, 88, 89, 90, 91, 97, 98, 100, 106, 116, 138/238, 139 (za wyjątkiem kursów nocnych), 140, 154, 160, 165, 177, 188, 201 (za wyjątkiem kursów nocnych), 215, 230, 292, 296, 600, 657 (za wyjątkiem kursów nocnych), 662, 673, 676, 677, 690, 710, 805, 807, 811, 830 (za wyjątkiem kursów nocnych), 954, 959 i 998 oraz ograniczone zostaje kursowanie linii tramwajowych nr 11 i 15 oraz autobusowej nr 912;
- pozostałe linie tramwajowe i autobusowe kursować będą wg rozkładów jazdy na niedziele i święta;
- na liniach MZKP wprowadzone zostają ograniczenia kursowania w godzinach porannych.
# W dniu 31 grudnia 2005 r.:
- autobusy i tramwaje kursować będą wg rozkładów jazdy na soboty; od godz. 20:00 rozpoczną się zjazdy do zajezdni;
- komunikacja nocna funkcjonować będzie wg specjalnych rozkładów jazdy.
# W dniu 1 stycznia 2006 r.:
- całkowicie zawieszone zostaje kursowanie linii tramwajowych nr 16 (za wyjątkiem kursów nocnych), 24, 37, 38 i 41 oraz autobusowych nr 138/238, 657 (za wyjątkiem kursów nocnych), 662 i 673 oraz ograniczone zostaje kursowanie linii tramwajowych nr 11 i 15 oraz autobusowej nr 912;
- pozostałe linie tramwajowe i autobusowe kursować będą wg rozkładów jazdy na niedziele i święta;





Temat: PUSTYNNE MIRAŻE 2005 - 30-31lipca
Impreza na Saharze w centrum Europy? Proszę bardzo!!
PUSTYNNE MIRAŻE 2005 - propozycja programu imprezy
I dzień 30 lipiec 2005r.

10.30 - Plener malarski - artyści z terenu Ziemi Olkuskiej i nie tylko
10.00 - Rozpoczęcie samochodowego Rajdu Pustynnego o puchar Starosty Ziemi Olkuskiej cenna nagroda od Starosty (zapisy od g. 9.00, strat 10,00 - zakończenie ok. 16.00, wpisowe: 150 zł od załogi, kontakt: Janusz Tobiński tel. 032-645 63 92, 0608 825 258)
14.00 - Siatkówka plażowa z gościnnym udziałem mistrzów Polski (wpisowe: 10,00 zł-drużyna; zapisy od 10,00 do 13.00 w punkcie informacyjnym na miejscu; info: tel. 0602 583 025 – Grzegorz Kaliś)
14.00 - Konkursy dla dzieci - raj dla dzieciaków w piachu
15.00 - Pokaz samochodów terenowych Mitsubishi -z możliwością przejażdżki
15.30 - "Zlot" koniarzy, western - widowisko i możliwością przejażdżki konnej
16.00 - Skoki spadochronowe - przystojniaki kapią z nieba (zakończenie ok.17.00)
17.00 - Zwariowana jazda na snowbordzie po pustyni za quadem- tak też można, a co!!
18.00 - Wróżby w bunkrze - w zależności od zainteresowania, czas: do 3 h
18.00 - Kabaret BEZ ŁYSEGO z Zabrza - trochę śląskiego humoru.
18.30 - Konkursy dla dorosłych - i tu będzie kupa śmiechu
19.00 - Zespół hip - hopowy SYGNATURA
20.00 - Duet Paweł Kuźmicz & Maciek Machl - swing i jazz
21.00 - Etniczny pokaz "Światło- dźwięk -taniec" - pierwotna magia na pustyni.
21.30 - "Kino plenerowe" z niespodzianką
22.30 - Zabawa taneczna - godz. 4,55 do wschodu słońca

II dzień 31 lipiec 2005r.
POPRAWINY:) - bo każda dobra impreza ma poprawiny:)

13.00 - Biegi terenowe ( wpisowe: 10,00 zł-osoba; zapisy od 11,00 do 12,00 w punkcie informacyjnym. Start ok. 13.00 zakończenie ok.15,30; info: Grzegorz Soboń tel. 0602 383 201 )
16.00 - Fitness na piasku - DANCE PARTY ON THE DESERT- część I, z możliwością ćwiczeń - profesjonaliści z Dąbrowy Górniczej
17.00 - Piłka nożna na piasku ( wpisowe: 15,00 zł-drużyna; zapisy od 13,00 do 16,00 w punkcie informacyjnym. Start ok. 17.00 zakończenie ok.19,00; info: tel. 0602 583 025 – Grzegorz Kaliś)
19.00 - Koncert kapeli góralskiej HAJDUK ze Szczyrku - klasyczne, góralskie granie
21.00 - Fitness na piasku - DANCE PARTY ON THE DESERT- część II
21.30 - Mamy „klepisko”... - zapraszamy na DISCO !
A ponadto: szarmanccy panowie, piękne kobiety, balety, bufety i ... finał (niestety )

Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość niewielkich zmian lub przesunięć w programie.

Bliższe informacje oraz rozkłady jazdy autobusów dowożących na imprezę:
www.chechlo.com.pl



Temat: Rekordomania
Top 25 tras wewnątrzwojewódzkich

1*Tarnobrzeg - Ustrzyki Dolne*przez Rzeszów, Uherce, Polańczyk*249 km*Tarnobrzeg*Podkarpackie*w wakacje
2*Mielec - Wetlina*przez Rzeszów, Lesko, Cisną *211 km*Mielec*Podkarpackie*kilka kursów
2*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Lubań, Zgorzelec*211 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
4*Bolesławiec - Kudowa Zdrój*przez Legnicę, Świdnicę, Dzierżoniów, Kłodzko*210 km*Bolesławiec*Dolnośląskie*
5*Bogatynia - Wrocław*przez Zgorzelec, Strzelno, Środę Śląską*202 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
6*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Strzelno, Zgorzelec*201 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
6*Zamość - Biała Podlaska*przez Krasnystaw, Chełm, Okuninkę, Włodawę*201 km*Biała Podlaska*Lubelskie*w wakacje
8*Stalowa Wola - Bukowiec*przez Rzeszów, Uherce*200 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*w wakacje
9*Zgorzelec - Kłodzko*przez Jelenią Górę, Wałbrzych*195 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
10*Szczecin - Szczecinek*przez Stargard Szczeciński, Złocieniec*186 km*Szczecinek*Zachodniopomorskie*kilka kursów
11*Poznań - Kępno*przez Jarocin, Krotoszyn*182 km*Ostrów Wielkopolski*Wielkopolskie*
12*Olsztyn - Gołdap*przez Biskupiec, Kętrzyn, Węgorzewo*179 km*Suwałki*Warmińsko-Mazurskie*
12*Koszalin - Szczecin*przez Płoty, Goleniów*179 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*
14*Wrocław - Świeradów Zdrój*przez Legnicę, Lwówek Śląski, Gryfów Śląski*174 km*Wrocław*Dolnośląskie*
15*Stalowa Wola - Rymanów Zdrój*przez Rzeszów, Krosno, Iwonicz Zdrój*171 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*
15*Kraków - Krynica*przez Myślenice, Mszanę Dolną, Piwniczną*171 km*Kraków*Małopolskie*
17*Wrocław - Zgorzelec*przez Legnicę, Bolesławiec*170 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
18*Częstochowa - Wisła*przez Katowice*169 km*Częstochowa*Śląskie*
18*Wrocław - Zgorzelec*przez Środę Śląską, Legnicę, Bolesławiec*169 km*Wrocław*Dolnośląskie*
20*Kraków - Muszyna*przez Brzesko, Nowy Sącz, Piwniczną*167 km*Nowy Sącz*Małopolskie*
20*Koszalin - Świnoujście*przez Kołobrzeg, Rewal*167 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*w wakacje
22*Rzeszów - Ustrzyki Górne*przez Sanok, Ustrzyki Dolne*166 km*Sanok*Podkarpackie*kilka kursów
22*Poznań - Koło*przez Słupcę, Sompolno, Dęby*166 km*Koło*Wielkopolskie*
24*Warszawa - Myszyniec*przez Ostrołękę*165 km*M. Łasisz*Mazowieckie*
25*Wałcz - Kołobrzeg*przez Mirosławiec, Drawsko Pomorskie, Świdwin*164 km*Wałcz*Zachodniopomorskie*w wakacje w weekendy

Z podanej przez Arka trasy Zamość - Biała Podlaska uwzględniłem wariant dłuższy; trochę sztucznie wygląda rozpiska kursów Wrocław - Zgorzelec/Bogatynia.
Źródło: Krajowy Rozkład Jazdy Autobusów.



Temat: Zmiany rozkładów jazdy od 1 czerwca br.
(za http://www.kzkgop.info/aktualnosci/stale/)

Z dniem 1 czerwca 2004 r. wprowadzone zostają następujące zmiany tras i
rozkładów jazdy na liniach KZK GOP:

A. Linie autobusowe

1. Na wniosek gminy Imielin skorygowane zostają godziny odjazdów autobusów
linii 66 (wydłużenie kursów do przystanku Golcówka ZPW)
2. Na wniosek pasażerów skorygowane zostają odjazdy po godz. 22:00 na
liniach 77 i 149.
3. W celu poprawy oferty przewozowej linia nr 109 skierowana zostaje w
kierunku jazdy do Janowa ulicą Grundmanna z obsługą przystanków Załęże
Cmentarz i Katowice Sobieskiego.
4. Na wniosek pasażerów zmienione zostają odjazdy w godzinach porannych na
liniach 130 i 177.
5. Na wniosek gminy Gliwice skorygowany zostaje przebieg trasy linii 209 na
Osiedlu Obrońców Pokoju.
6. Na wniosek gminy Katowice oraz pasażerów linia 632 skierowana zostaje
przez Osiedle Witosa.
7. W celu dostosowania oferty przewozowej do występujących potoków
pasażerskich skorygowany zostaje rozkład jazdy linii 840 i 870. Na linii 870
uruchomione zostają nowe przystanki: Chorzów Racławicka (w kierunku Katowic)
i Chorzów Hala Sportowa (w kierunku Gliwic).
8. Na wniosek gminy Ruda Śląska oraz pasażerów na linii 23 uruchomione
zostają dodatkowe kursy wykonywane w dni targowe (czwartki). Kursy
realizowane na trasie skróconej z Zabrza do Chorzowa Batorego oznakowane
będą jako linia 923.
9. Na liniach nr 39, 96, 127, 135, 139, 146, 167, 169, 176, 201, 227, 280,
608, 623, 708, 735 i 820 skorygowane zostają czasy przejazdów między
przystankami.
10. Linie nocne N-11, N-24 i N-25 zostają zlikwidowane, ich kursy włączone
zostają do rozkładów jazdy linii (odpowiednio) 130, 735 i 146.

B. Linie tramwajowe

1. W celu dostosowania oferty przewozowej do występujących potoków
pasażerskich skorygowane zostają godziny odjazdów na liniach 31, 33/23 i 37.

---

Do powyższego warto dodać o zmianie taboru na 39/3 (tylko w czwartki, z B na
C) oraz o zmianie taboru na liniach tramwajowych (ale szczegółów brak, bo
taki jeden wziął tabelki i jeszcze nie oddał, a nie pamiętam szczegółów ;-).





Temat: [Pr] Uzdrawianie miejskiej komunikacji (d ługie)

|  - Z każdym nowo wprowadzonym rozkładem jazdy przez KZK GOP w Bytomiu
| drastycznie zmniejsza się częstotoliwość kursów.

Gratuluję spostrzegawczości... :(

| W ostatnim numerze "Gońca
| Górnośląskiego" jedna z czytelniczek podała tego przykład - przerwa
pomiędzy
| popołudniowymi kursami autobusu 201 wynosi prawie 4,5 godziny. Wydaje mi
| się, że wprowadzenie takiego rozkładu jazdy z nowym rokiem zakrawa już na
| kpiny.

Nie tylko tego...

| Dyskutowano o tym ostatnio w Tygodniku Informacyjnym
| Świętochłowickiej Telewizji Miejskiej z 17 stycznia. Wypowiadał się tam
| naczelnik Wydziału Komunikacji Urzedu Miejskiego, podając przyczyny
takiego
| stanu rzeczy. Okazuje się, że gmina boryka się z rosnącym stale
| dofinansowaniem na komunikację,

ROTFL!

| zaś deficyt w KZK GOP w Bytomiu

KZK w Bytomiu? Interesujące... ;)

| Ponadto pan naczelnik podał powód tak drastycznego
| okrojenia częstotliwości kursów. Otóż Bytomski KZK GOP poinformował go, że
| przeprowadził badania frekwencji, czyli "obłożenia" poszczególnych kursów,
z
| których miało niezbicie wynikać, że pomiędzy godziną 16:30 a 22:00 nikt
| autobusami nie jeździ,

Badania? Oni chyba sobie kpiny urządzają (albo badania przeprowadzają osoby
z wadą wzroku co najmniej -7 dioptrii bez okularów).

| Swoją
| drogą ciekawi mnie, jacyż to "eksperci" doszli do takiej budującej
| konkluzji?

Oj, wielcy eksperci... Od siedmiu boleści...

| Z programu ŚTM wynikało ponadto, że ów nieszczęsny KZK GOP na
| kursowanie autobusów ogłasza przetargi.

Amerykę odkrył :)))

| Proponuję więc rozpisać przetarg wśród mieszkańców, w
| wyniku którego wyłoniono by przewoźnika czy przewoźników dysponujących
| odpowiednimi pojazdami.

Mimo wszystko (ze względu na swoje zdrowie i życie, jako potencjalnego
pasażera) wolałbym nie...

| Określono by wymogi,
| jakie te pojazdy winny spełniać a także wysokość wszelkich opłat
| koncesyjnych.

No i drugie KZK chcą robić...

| Komunikacja taka od lat funkcjonuje pomiędzy Katowicami a Sosnowcem i
| pozostałymi miastami Zagłębia. Autobusy są schludne, kursują regularnie,
| "obłożenie" pełne przy jednoczesnej gwarancji miejsca siedzącego a opłaty
za
| przewóz nie wygórowane.

ROTFL x 10!!!!

( Ze szczególnym uwzględnieniem linii D Katowice - Gołonóg).





Temat: Zamkniecie ulicy Katowickiej w Swietochlowicach
(za www.kzkgop.com.pl)

Zamknięcie ul. Katowickiej w Świętochłowicach  

KZK GOP w Katowicach informuje, że w związku z remontem ulicy
Katowickiej w Świętochłowicach, nastąpi zmiana organizacji ruchu
komunikacji autobusowej i tramwajowej w dniach 21-23 września 2002 r.

Funkcjonowanie komuikacji tramwajowej:

Linia tramwajowa nr 7 kursować będzie na trasach:
Katowice Zawodzie Pętla - Chorzów Rynek
Bytom Plac Sikorskiego - Bytom Łagiewniki Targowisko

Linia tramwajowa nr 17 kursować będzie na trasie
Bytom Plac Sikorskiego - Chebzie Pętla

Pociąg nocny PN-221 kursować będzie na trasie
Chorzów Rynek - Katowice Pętla Słoneczna (według skoordynowanego
rozkładu jazdy)

Pociągi nocne PN-223 oraz PN-224 obsługiwane będą autobusową
komunikacją zastępczą według obowiązujących rozkładów jazdy

Na odcinku Chorzów Batory Piekarska - Bytom Łagiewniki Targowisko
funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako
T-7 / 17

Jednocześnie informujamy że w okresie zmiany organizacji ruchu zostaje
zmieniona obsługa następujących przystanków tramwajowych:

"Świętochłowice Bytomska" - kierunek Bytom czasowo zostaje
przeniesiony na ul. Wyzwolenia w miejsce istniejącej zatoki (rejon
skrzyżowania ul. Wyzwolenia z ul. Bytomską)

"Świętochłowice Szpital" - kierunek Bytom zostanie przeniesiony na ul.
Szpitalną w rejon Posterunku Policji

Dodatkowo w kierunku Chorzowa Batorego uruchamia się obsługę
autobusowego przystanku "Świętochłowice Dworcowa".

Funkcjonowanie komunikacji autobusowej:

Autobusy linii nr 101 i 201 w kierunku do Chorzowa Batorego będą
kursowały objazdem od ul. Bytomskiej ulicami Sikorskiego, 1-go Maja,
Metelowców do ul. Wojska Polskiego bez obsługi istniejących
przystanków Bytomska, Dworcowa i Katowicka. W zamian zostaną ustawione
tymczasowe przystanki przy ul. Sikorskiego i Metalowców.





Temat: Jutro strajk generalny?
A propos komunikacji zastępczej. W ramach ciekawostki wklejam komunikat
prasowy KZK GOP z 1997 roku:

KOMUNIKACYJNY ZWIĄZEK KOMUNALNY GÓRNOŚLĄSKIEGO OKRĘGU PRZEMYSŁOWEGO W
KATOWICACH

KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA

1. Zgodnie z rozkładami jazdy kursować będą autobusy linii:

5, 14, 15 ,17 ,19 ,20 ,22 ,22bis, 23, 39, 52, 53, 67, 68, 73, 78, 83, 85,
89, 92, 94, 96, 97, 98, 103, 105, 111, 112, 114, 119, 121, 127, 132, 135,
139, 140, 142, 144, 146, 147, 154, 155, 158, 165, 166, 167, 168, 173, 174,
176, 179, 183, 184, 185, 192, 198, 199, 201, 213, 215, 219, 220, 223, 225,
230, 234, 255, 277, 292, 600, 601, 614, 623, 633, 634, 637, 646, 649, 663,
664, 665, 700, 708, 788, 809, 810, 813, 814, 820, 850, 860, 885, 888, 933,
952, 953, 982, 995, MB.

2. Komunikacja zastępcza (w niepełnym wymiarze) funkcjonować będzie na
następujących liniach:

7, 8, 11, 13, 16, 24, 34, 42, 43/133, 44, 47, 49, 57, 58, 59, 61, 66, 79,
81, 88, 99, 107, 115, 116, 124, 130, 149, 150, 160, 175, 194, 269, 299,
622, 632, 636, 674, 710, 723, 803/806, 805, 931.

3. Kursować będą autobusy Zrzeszenia Transportu Prywatnego, w których ważne
będą bilety miesięczne KZK GOP, na liniach:

D       Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 808, 818, 815)
K       Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec - Mysłowice - Katowice
(trasa zbliżona do linii 18)
5       Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze
(trasa zbliżona do linii 299, 690, 723)

oraz na liniach na których bilety KZK GOP nie będą obowiązywać:

Z       Jaworzno - Mysłowice - Katowice        
(trasa zbliżona do linii 18)
U       Ujejsce - Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 175, 635)
G       Zabrzez Dworzec PKP - Sośnica - Gliwice Plac Piastów
(trasa zbliżona do linii 32)

4. Na terenie Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic,
Katowic, Mysłowic, Psar, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Tychów i Zabrza
funkcjonować będą linie minibusowe ZTP.

5. Bilety miesięczne KZK GOP będą również ważne w pociągach następujących
relacji:
"  Katowice - Łazy
"  Katowice - Bytom
"  Katowice - Gliwice
"  Katowice - Sławków
"  Katowice - Chełm Śląski
"  Katowice - Tychy
"  Katowice - Mikołów

(przypomnę przy okazji, że wówczas tramwaje jeździły cały czas, za
wyjątkiem okresu blokady Ronda)





Temat: Okres Wszystkich Świętych - 2008

W dniach 1 listopada 2008 r. (sobota, Wszystkich Świętych) i 2 listopada 2008 r. (niedziela, Dzień Zaduszny) komunikacja miejska KZK GOP kursować będzie wg poniższych zasad.

Komunikacja tramwajowa:
Linie 1, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22/32, 31 i 36kursować będą wg rozkładów jazdy na soboty.
Linie 3, 26 i 27 kursować będą wg rozkładów jazdy na dni robocze.
Linie 4 i 5 kursować będą według rozkładów jazdy na dni robocze w okresie ferii i wakacji.
Linie 24, 28 i 38 kursować będzie wg specjalnego rozkładu jazdy.
Linia 35 nie będzie kursować.
Komunikacja zastępcza za tramwaj kursować będzie następująco:
- linia T-7: wg rozkładu jazdy na soboty,
- linia 970: wg specjalnego rozkładu jazdy,
- linia 607: wg rozkładu jazdy na dni robocze.

Komunikacja autobusowa funkcjonować będzie wg rozkładów jazdy na soboty, z następującymi zmianami:
Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania (w godz. ok. 9-18) lub wydłużone zostanie kursowanie na następujących liniach: 6, 39, 47, 76, 109, 140, 154, 165, 175, 201, 230, 288, 292, 616, 634, 637, 673, 674, 840 i 949.
Uruchomione zostają następujące linie (wg specjalnych rozkładów jazdy): 236, 969 i 973.
Linie 805 (w kierunku Katowic) i 807 (w obydwu kierunkach) będą obsługiwać przystanek Będzin Cmentarz Komunalny.
Ze względu na zmianę taboru na liniach autobusowych 0, 12, 13, 48, 70, 72, 74, 77, 115, 130, 177, 193, 296, 632, 663, 664, 665, 675, 688, 689 i 830 nie będą kursować autobusy niskopodłogowe (za utrudnienia z tym związane - przepraszamy).
Ponadto, w dniu 1 listopada linie autobusowe 23, 39, 146, 155, 230, 255 i 850 nie będą obsługiwać przystanków przy centrach handlowych oraz nie będą kursować linie 250, 750, S-6, S-7, S-8, S-9, S-10 i S-15. W dniu 2 listopada obsługa centrów handlowych odbywać się będzie bez zmian.

Z uwagi na zmianę organizacji ruchu obowiązywać będą objazdy w niektórych miastach regionu. Informacje na temat tras objazdowych podamy w późniejszym terminie.

W celu ułatwienia dojazdu w rejon cmentarzy oraz powrotów do domów uruchomione zostaną dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe (tzw. linie cmentarne). Linie te kursować będą w dniach 1 i 2 listopada w godz. ok. 9-18 i obowiązuje w nich taryfa jak dla linii zwykłych.

w Gliwicach:
- C-1 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Sikornik - Trynek Toruńska (co 10 minut),
- C-2 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Gliwice Plac Piastów (co 10 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe),
- C-3 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Gliwice Poniatowskiego (Cmentarz Lipowy) (co 10 minut),
- C-4 na trasie okrężnej Gliwice Plac Piastów - Cmentarz Lipowy - Cmentarz św. Wojciecha - Gliwice Plac Piastów (co 20 minut).

Przy Cmentarzu Centralnym linia C-1 obsługiwać będzie przystanek w zatoce (przy wiacie), natomiast dla linii C-2 i C-3 obowiązywać bedzie przystanek przy wysepce na przeciw wejścia głównego na cmentarz.

w Katowicach:
- C-5 na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego - Katowice Cmentarz Komunalny (co 20 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe),
- C-8 na trasie Katowice Dworzec PKP - Bogucice - Zawodzie - Szopienice Szpital Geriatryczny (co 30 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe);

Na Dworcu PKP linia C-5 odjeżdżać będzie ze stanowiska nr 11, a linia C-8 - ze stanowiska nr 1.

w Będzinie i Sosnowcu:
- C-6 na trasie Będzin Kościuszki - Pogoń - Sosnowiec - Dańdówka - Niwka Kościół (co 20 minut),

Przystanek końcowy (do wysiadania) oraz początkowy Niwka Kościół zlokalizowany zostanie na ulicy Wojska Polskiego, na wysokości przystanku tramwajowego.

w Chorzowie i Siemianowicach Śląskich:
- C-7 na trasie Chorzów Batory Pętla - Chorzów II - Chorzów Stary - Michałkowice - Siemianowice Powstańców Pętla (co 30 minut);

w Mysłowicach:
- C-9 na trasie Mysłowice Targ Miejski - Mikołowska - Brzezinka - Kosztowy Pętla (co 20 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe).

linie tramwajowe:
- S-1 na trasie Sosnowiec Wspólna - Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy,
- S-2 na trasie Katowice Plac Wolności - Szopienice Pętla.




Temat: [kopm] Zmiany od 1 kwietnia 2003 r.
za: http://www.kzkgop.com.pl/aktualnosci/stale/

Zmiany rozkładów jazdy od dnia 01.04.2003 r.  

Z dniem 01.04.2003 r. zmianie ulegają rozkłady jazdy następujących
linii:

Komunikacja autobusowa:

Linii nr 11, 44, 76 i 911 poprzez dostosowanie pojemności taboru do
potrzeb przewozowych (w soboty),
Linii nr 43 poprzez wyłączenie kursów o bardzo niskich napełnieniach,
zmianie typu taboru oraz skrócenie trasy linii w dni wolne (wyłączenie
obsługi Dobieszowic),
Linii nr 119bis poprzez zmianę numeracji na linię nr 170,
Linii nr 133 poprzez wyłączenie kursów o bardzo niskich napełnieniach
oraz zmianę typu taboru,
Linii nr 135 poprzez skrócenie trasy na terenie Tarnowskich Gór z
pominięciem obsługi centrum miasta oraz zawieszenie kursowania linii w
dni wolne,
Linii nr 141 poprzez zmianę trasy w centrum Sosnowca (skierowanie
linii poprzez Aleję Zwycięstwa) wraz z likwidacja kursów po szczycie
porannym,
Linii nr 165 poprzez zmianę sposobu obsługi dzielnicy Klimzowiec
(przejazd ul. Wojska Polskiego i Gałeczki bezpośrednio do ul.
Katowickiej, przystanek Chorzów Gałeczki Ogrodnictwo przeniesiony
przed skręt w ul. Astrów obok sklepiku warzywnego),
Linii nr 219 poprzez zmianę trasy (przejęcie części kursów linii nr
220) wraz z zawieszeniem kursowania linii nr 220,
Linii nr 299 na dni robocze poprzez uruchomienie dodatkowych kursów w
godzinach przedpołudniowych.
Linii nr 662 poprzez koordynację z liniami nr 43, 133 i 170 na
wspólnym ciągu komunikacyjnym do Siemianowic Śl.,
Linii nr 735 poprzez wydłużenie trasy na terenie Tarnowskich Gór z
jednoczesną obsługą rejonu kopalni zabytkowej oraz uruchomienie
kursowania linii w dni wolne,
Linii nr 788 poprzez zmianę sposobu obsługi centrum Mysłowic
(wszystkie kursy będą kończyły się na przystanku obok Szpitala),
Linii nr 982 na dni robocze poprzez opóźnienie kursu z Mikołowa Dworca
z godz. 12:55 na 13:00 oraz kursu z Rudy Śl. Orzegowa13:49 na 13:54,
Linii nr 297 poprzez dostosowanie pojemności taboru do potrzeb
przewozowych (w dni robocze, autobus kursujący w godzinach szczytu).

Komunikacja tramwajowa:

Linii nr 3 - zmiana taboru z podwójnego na pojedynczy w dni robocze po
godzinie 19:00 oraz zmiana częstotliwości z 20 na 30 minut w niedziele
i święta,
Linii nr 4 - zmiana taboru z podwójnego na pojedynczy w dni robocze po
godzinie 18:00 oraz zmiana częstotliwości z 15 na 30 minut w niedziele
i święta w godzinach 4:00 - 9:00,
Linii nr 5 - zmiana częstotliwości kursowania w dni robocze w
godzinach szczytu z 20 na 10 minut,
Linii nr 8 - koordynacja rozkładu jazdy,
Linii nr 9 - zwiększenie ilości kursów przy jednoczesnej zmianie
taboru z podwójnego na pojedynczy,
Linii nr 10 - ograniczenie ilości kursów na linii,
Linii nr 18 - optymalizacja i koordynacja rozkładu jazdy,
Linii nr 19 - zmiana taboru z podwójnego na pojedynczy, zmiana
częstotliwości z 10 na 7 minut, oraz ograniczenie częstotliwości
kursowania w niedziele i święta w godzinach przedpołudniowych,
Linii nr 29 - ograniczenie częstotliwości kursowania z 30 na 60 minut
w niedziele i święta w godzinach 4:00 - 9:00,
Linii nr 30 - ograniczenie częstotliwości z 10 na 20 minut w dni
robocze.

Jednocześnie informujemy, że w związku z brakiem dofinansowania do
komunikacji zbiorowej przez Samorząd Województwa KZK GOP z dniem 1
kwietnia 2003 r. zawiesza się kursowanie linii nocnych
charakteryzujących się niskim stopniem wykorzystania, w sposób
następujący:
Linie autobusowe nr N-4, N-29, N-32, N-33, N-37, N-48, N-88, N-X,
N-12, N-14, N-21, N-81 oraz linie tramwajowe nr PN-201, PN-202,
PN-203, PN-205 zostają zawieszone w całości.
Linie autobusowe nr N-1, N-6, N-11 będą kursowały jedynie w nocy z
piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę.





Temat: Autobusy - podsumowanie
Ja też zrobiłem małe podsumowanie zmian, jakie wprowadzono w bieżącym
roku na liniach KZK GOP. Nie wiem, czy udało mi się wypisać wszystko.
Najwyżej proszę o uzupełnienie.

1 stycznia 2000
- korekta rozkładów linii nr 10, 155, 166, 255, 910 i 921

10 stycznia 2000
- korekta rozkładu linii nr 51, likwidacja linii nr 951

1 luty 2000
- korekty rozkładów linii nr 46, 57, 187, 201, 692, 699, 803, 806,

26 luty 2000
- korekta rozkładu linii nr S-2

1 marca 2000
- korekta rozkładu linii nr 19, 142, 174, 646, 812, 869
- likwidacja linii nr 19-N

1 kwietnia 2000
- zmiana trasy linii nr 673 i 802 - pominięcie Ronda
- korekta rozkładu linii nr 633 i 634
- zmiana trasy linii nr 735 - skierowanie w Bytomiu przez
Racjonalizatorów i Francuską

1 maja 2000
- korekta rozkładu linii nr 200, 250, 600, 601, S-1,
- zmiana trasy linii 55 (pętla techniczna Gołonóg Universal)
- wariant alternatywny na trasie linii 115 - jeden kurs przez Osiedle
Witosa Kossutha

1 czerwca 2000
- korekta rozkładów linii 70 oraz 720
- zwiększenie liczby kursów w soboty na 111
- wprowadzenie kursów przeciwbieżnych na linii 107

19 czerwca 2000
- zmiana tras linii 225-1 i 225-2 - likwidacja przeciwbieżnego układu
tych linii
- uruchomienie linii S-4 (Łagiewniki Hit-Obi - Miechowice Pętla) i S-5
(Łagiewniki Hit-Obi - Osiedle Tysiąclecia III)

1 lipca 2000 roku
- korekta rozkładów jazdy linii 110, 192, 250, S-1
- skrócenie czasów przejazdu na linii 804
- zwiększenie częstotliwości linii 70 w soboty,
- zmiana trasy linii 788 i 995 - dojazd do pętli Mysłowice Real,
ponadto linia 995 w niektórych kursach dojeżdża do Kopalni Ziemowit w
Lędzinach.
- uruchomienie wakacyjnych linii 232 (!) i 650

1 sierpnia 2000 roku
- korekty rozkładów jazdy linii 199 i 788.
- zmiana trasy linii nr 121, 147, 215 i 982 - skierowanie tych linii
do nowowybudowanej pętli Orzegów Waniora.

1 września 2000
- nowa linia okrężna 969 - Siewierz Rynek -
Wojkowice Kościelne - Sulików - Siewierz Rynek.
- dodatkowy przystanek Kamieniec Szkoła na linii 20 - obsługiwany
tylko w niektórych kursach
- zmiana trasy linii 37 i 48 - nowy przebieg ulicą Ligocką
- korekty rozkładów jazdy linii 16, 186, 242, 243 i
236.

18 września 2000
- uruchomienie linii S-6 (Środula Auchan - Sosnowiec Dworzec PKP), S-7
(Środula Auchan - Będzin Dworzec PKP) i S-8 (Środula Auchan - Dąbrowa
G. Centrum)

1 października 2000
- ograniczenia kursów na linii 73
- korekta rozkładu linii 103 - kurs przez Ossy
- zmiana trasy linii 246 - kursy do Sączowa z pominięciem Podtąpkowic

25 października 2000
- wariant alternatywny linii S-3 do Osiedle Paderewskiego Powstańców.

1 listopad 2000

- korekty rozkładów 6, 24, 58, 58 bis, 99, 135, 160, 178, 199, 217,
257, 288, 624, 676, 817,
- ograniczenia na liniach nr 40, 202, 616, 677, 721, 722,
- likwidacja kursu do Wojkowic na linii nr 35
- zawiesza się kursowanie linii 124 i 924
- zmiana trasy linii 26 - wydłużenie trasy do Szpitala Wojewódzkiego,
- zmiana częstotliwości kursowania linii nr 34, zwiększenie oferty w
dni wolne
- zmiana trasy linii nr 141, Sosnowiec Urząd Miejski - Pogoń Akademiki
(okrężna)
- zmian atrasy linii nr 221 - obsługa osiedli Środula i Zagórze,

15 listopad 2000
- uruchomienie linii przyspieszonej nr 881 na trasie Bytom Dworzec PKP
- Zabrze Goethego

1 grudnia
- zmiana trasy linii nr 70 - skierowanie linii na ulicę Morawa w
Szopienicach
- zmiana trasy linii nr 213 - przedłużenie linii z
do hipermarketu "Auchan" w Mikołowie
- zmiana trasy linii nr 246 - pominięcie sołectwa Podtąpkowice we
wszystkich kursach
- uruchomienie obsługi linii nr 801 w dni wolne
- zwiększenie częstotliwości na liniach nr 952 i 953 na odcinku
Osiedle Rachowy - Zamoście w Lędzinach
- uruchomienie linii okrężnej przyspieszonej nr 853 relacji Auchan
Mikołów - Piotrowice - Ochojec Piotrowice - Auchan Mikołów
- uruchomienie linii okrężnej przyspieszonej nr 857 relacji Katowice
Brynów Pętla Tramwajowa - Panewniki - Auchan Mikołów

11 grudnia
- korekta rozkładu linii nr 144
- zmiana trasy linii S-3 (zwiększenie ilości przystanków na Os.
Paderewskiego)
- zmiana trasy linii nr 633 i 634 - wyłączenie z obsługi dwóch
przystanków w Dąbrowie Górn.

I na rok 2000 to chyba wszystko.

ASO





Temat: [Pr] Uzdrawianie miejskiej komunikacji (d ługie)
"Goniec Górnośląski" nr 5/2388 30.01-5.02.2003 r.

    Nasz czytelnik ze Świętochłowic Antoni N. jest prawie przekonany, że
coraz to większe problemy z miejską komunikacją autobusową można by było
rowiązać definitywnie na szczeblu gminy.
 - Z każdym nowo wprowadzonym rozkładem jazdy przez KZK GOP w Bytomiu
drastycznie zmniejsza się częstotoliwość kursów. W ostatnim numerze "Gońca
Górnośląskiego" jedna z czytelniczek podała tego przykład - przerwa pomiędzy
popołudniowymi kursami autobusu 201 wynosi prawie 4,5 godziny. Wydaje mi
się, że wprowadzenie takiego rozkładu jazdy z nowym rokiem zakrawa już na
kpiny. Dyskutowano o tym ostatnio w Tygodniku Informacyjnym
Świętochłowickiej Telewizji Miejskiej z 17 stycznia. Wypowiadał się tam
naczelnik Wydziału Komunikacji Urzedu Miejskiego, podając przyczyny takiego
stanu rzeczy. Okazuje się, że gmina boryka się z rosnącym stale
dofinansowaniem na komunikację, zaś deficyt w KZK GOP w Bytomiu gwałtownie
się pogłębia, stąd jego kasa permamentnie świeci pustkami i ine stać go na
utrzymanie komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia. Dziwne, że popadło
akurat na Świętochłowice. Ponadto pan naczelnik podał powód tak drastycznego
okrojenia częstotliwości kursów. Otóż Bytomski KZK GOP poinformował go, że
przeprowadził badania frekwencji, czyli "obłożenia" poszczególnych kursów, z
których miało niezbicie wynikać, że pomiędzy godziną 16:30 a 22:00 nikt
autobusami nie jeździ, toteż ich kursowanie stało się zupełnie zbędne. Swoją
drogą ciekawi mnie, jacyż to "eksperci" doszli do takiej budującej
konkluzji? Z programu ŚTM wynikało ponadto, że ów nieszczęsny KZK GOP na
kursowanie autobusów ogłasza przetargi. Wyłonieni spośród oferentów
kandydaci spełniający określone wymagania, a więc dysponujący odpowiednim
pojazdem, wygrywają potem taki przetarg i obsługują daną linię. Na tym
odcinku powstaje właśnie "wąskie gardło", gdyż KZK GOP coraz rzadziej stać
na opłacenie swych usługodawców. O wpływach z wyśrubowanych cen biletów,
zwłaszcza tych po 3,50, nie wspominano. Pomyślałem sobie, że skoro KZK GOP w
Bytomiu organizuje przetargi na przewozy, to dlaczego by nie miała tego
zrobić nasza gmina? Proponuję więc rozpisać przetarg wśród mieszkańców, w
wyniku którego wyłoniono by przewoźnika czy przewoźników dysponujących
odpowiednimi pojazdami. Gwarantuję, że tacy się znajdą. Określono by wymogi,
jakie te pojazdy winny spełniać a także wysokość wszelkich opłat
koncesyjnych. Z ustaleniem trasy przejazdu, częstotliwością i szczegółowym
rozkładem jazdyDochód z opłat za działalność gospodarczą wpływał by do kasy
gminy, a z przewozów do kieszeni przewoźników. Jeżeli jeszcze relacje
pomiędzy podatkami a wpływami przewoźników byłyby właściwe, wszyscy winni
być zadowoleni, a zwłaszcza mieszkańcy. Wydaje mi się także, że zachowanie
tych relacji gwarantowałoby nawet nieco niższe od obowiązujących w
autobusach miejskich, cen za przejazd. W ten oto, wydaje się
nieskomplikowany sposób doczekalibyśmy całkowitego uniezależnienia od KZK
GOP. Komunikacja taka od lat funkcjonuje pomiędzy Katowicami a Sosnowcem i
pozostałymi miastami Zagłębia. Autobusy są schludne, kursują regularnie,
"obłożenie" pełne przy jednoczesnej gwarancji miejsca siedzącego a opłaty za
przewóz nie wygórowane. Dlaczego nie mielibyśmy spróbować i my?

Pi-Gall





Temat: BZP nr 145/2004
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 145 z dnia 2004.08.25

[wybór informacji]

***

POZYCJA 41824

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Międzygminny Związek Komunikacyjny, Jastrzębie-Zdrój - ŚWIADCZENIE
USŁUG PRZEWOZOWYCH W MIEJSKIEJ KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ NA TERENIE
POWIATU WODZISŁAWSKIEGO.

Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie
usług przewozu osób w miejskiej komunikacji autobusowej na terenie
powiatu wodzisławskiego, organizowanej przez Zamawiającego według
rozkładów jazdy, na liniach 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208,
209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 i 218..

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data rozpoczęcia:
01.05.2005; data zakończenia: 30.04.2013.

Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

***

POZYCJA 41825

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego,
Katowice - obsługa linii autobusowej komunikacji miejskiej nr 998.

Opis/przedmiot zamówienia: Świadczenie usług przewozowych na linii
autobusowej komunikacji miejskiej w Chorzowie nr 998 relacji: Gwarecka
- Estakada - Gałeczki. Linia kursuje zgodnie z rozkładem jazdy i
obsługiwana jest dwoma autobusami o pojemności od 20 do 40 miejsc..

Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data rozpoczęcia:
01.01.2005; data zakończenia: 31.12.2007.

Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: Wykonawcy ubiegający się o
udzielenie zamówienia winni dysponować taborem autobusowym,
spełniającym m.in. następujące wymagania: autobus - 2 szt. o
pojemności od 20 do 40 miejsc; autobusy nie starsze niż z roku 2001.,
liczba drzwi co najmniej dwoje, posiadają poręcze ułatwiające wejście
inwalidom i osobom w podeszłym wieku, posiadają elektroniczne
kasowniki o min. dziesięciocyfrowym systemie kasowania w ilości min. 1
sztuka, wyposażone w silnik spełniający normę czystości EURO,
posiadający sprawną wentylację uchylne okna dachowe, otwierane boczne
okna lub inne podobne urządzenia, ogrzewanie i oświetlenie wewnętrzne,
posiadają łączność telefoniczną/radiową pomiędzy kierującym autobusem
a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, mającym łączność z Policją i
Pogotowiem Ratunkowym, wyposażone w zestaw wyposażone są w zestaw
tablic kierunkowych, trwale zamocowanych w autobusie, obejmujący:
tablicę umieszczoną z przodu pojazdu (1 szt.), zawierającą następujące
informacje: numer linii, przystanek docelowy i ważniejsze przystanki
lub miejscowości na trasie danej linii, oraz znak firmowy i skrót
nazwy Zleceniodawcy, tablicę boczną (1 szt.), zawierającą następujące
informacje: numer linii, przystanki krańcowe i ważniejsze pośrednie
przystanki (ewentualnie miejscowości) na trasie danej linii, oraz znak
firmowy i skrót nazwy Zleceniodawcy, tablicę tylną (1 szt.),
zawierającą co najmniej numeru linii oraz znak firmowy i skrót nazwy
Zleceniodawcy. Tablice powinny być sporządzone i oświetlone w sposób
zapewniający ich czytelność dla wszystkich pasażerów we wszystkich
warunkach pogodowych w dzień i w nocy.

Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

***

POZYCJA 41928

Ogłoszenie o postępowaniu BZP nr 97/2004, poz. 29081

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - usługi

Zarząd Transportu Miejskiego, Warszawa - Opracowanie studium
wykonalności budowy parkingów strategicznych Parkuj i Jedź (Park &
Ride).

Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania studium
wykonalności dla budowy parkingów typu Parkuj i Jedź (Park & Ride) w
lokalizacjach: Wilanowska, Połczyńska, Włościańska..

Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

Konsorcjum Polinvest-Proeko, ul. Brożka 3, 30-347 Kraków, woj.
małopolskie, tel. 0-12 263-70-02, fax 0-12 263-70-01, e-mail:

Cena: 369500 PLN

Oferta z najniższą ceną: 369500 PLN / oferta z najwyższą ceną: 369500
PLN

Liczba otrzymanych ofert: 8





Temat: Warszawskie telebusy



Autobus wezwiesz przez telefon

Jarosław Osowski, 2008-06-29, ostatnia aktualizacja 2008-06-29 23:24

Nowy pomysł Zarządu Transportu Miejskiego - wzorem Berlina i Krakowa warszawiacy mogliby zamawiać przez telefon kurs swojego autobusu. Ma to być ułatwienie głównie dla pasażerów z nowych osiedli, których przybywa na peryferiach, a przy okazji oszczędność dla miasta
O telebusach mówi "Gazecie" szef ZTM Leszek Ruta. Na razie nie podaje konkretnego terminu, ale byłby to kolejny krok po wprowadzeniu na peryferyjne ulice mikrobusów.

Dzielnice zaspały

Do Warszawy dociera właśnie ostatnia partia z 50 zamówionych jelczy i solin, które zabierają najwyżej 45-60 osób. Urzędnicy chcieli, by kursowały wąskimi uliczkami, gdzie trudno manewrować większym autobusom. Niestety, plany te nie do końca się powiodły - mikrobusy są, ale nie mają którędy jeździć, bo większość samorządów w dzielnicach przespała czas na budowę wysepek przystankowych, pętli, załatanie dziur w jezdniach czy zerwanie z nich progów spowalniających. Nawet pomysłodawca mikrobusów burmistrz Bemowa Jarosław Dąbrowski nie zdążył w terminie i mieszkańcy osiedli w okolicy ul. Osmańczyka i Obrońców Tobruku pojechali nową linią 201 miesiąc później, niż obiecywano. Miejsce do zawracania mikrobusowej linii 204 na os. Derby (Białołęka) deweloper wytyczył z kolei w przeddzień jej uruchomienia. Po czterech miesiącach widać, że cieszy się ona sporym zainteresowaniem - mieszkańcy tego osiedla mają wygodne i w miarę częste połączenie ze szkołami, bazarem, basenem i przystankiem tramwajowym w stronę centrum.

W sumie od marca powstało sześć nowych linii mikrobusowych w pięciu dzielnicach. A co z pozostałymi? - W piątek podpisałem rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę zatok przystankowych wzdłuż ul. Włodarzewskiej na Szczęśliwicach. Liczę na to, że mikrobusy pojadą tamtędy od września - mówi burmistrz Ochoty Wojciech Komorowski. - Najpóźniej w piątek ZTM będzie znał naszą odpowiedź - słyszymy od wiceburmistrza Bielan Ryszarda Modzelewskiego, który dla linii mikrobusowej szykuje trasę wzdłuż Kwitnącej na Chomiczówce przez Księżycową do Fortu Wawrzyszew. Były tam problemy z miejscem pod pętlę.

- Niektóre przebudowy ulic nie wypaliły - przyznaje dyrektor Ruta. Dlatego część mikrobusów trzeba było skierować na te trasy, które są najmniej uczęszczane (np. 161 ze Zbójnej Góry do Błot). ZTM dostał za to sygnał od władz Wilanowa, które po wakacjach chętnie skierowałyby mikrobusy do Miasteczka Wilanów. Zapowiada też taką linię wzdłuż ul. Mrówczej w Wawrze.

Dzwonisz i masz

Są jednak takie miejsca w Warszawie, gdzie nawet mikrobus wydaje się zbyt wielki, a mieszkańcy muszą mieć dojazd. Np. kierowca mikrobusowej linii 206 z Odolan do Nowych Włoch (dziesięć minut jazdy) przez większą część dnia jest jedyną osobą na pokładzie. Powietrze zamiast pasażerów wożą też zazwyczaj kierowcy linii 202 (dookoła Bródna, Zacisza i Targówka). - I właśnie dlatego myślimy o wprowadzeniu mikrobusów na telefon. Po to, żeby jeździły tylko wtedy, kiedy są potrzebne - mówi dyrektor ZTM, powołując się na przykład krakowski, choć telebusy wprowadziły też m.in. Berlin, Lyon i uważana za prekursora tego rozwiązania Genua.

Urzędnicy tego włoskiego miasta asystowali rok temu przy inauguracji telebusów w Krakowie, gdzie obsługują trzy osiedla na obrzeżach. Nie mają ściśle ustalonej trasy. Dyspozytor wysyła je tam, skąd dostał wezwanie (trzeba zadzwonić z półgodzinnym wyprzedzeniem). Żeby wyeliminować żartownisiów, pasażer podaje mu swój kod. Telebusem, który czasem wozi nawet po jednej, dwie osoby, ale zdarza się, że i po kilkanaście, można się dostać do autobusu w stronę centrum. - Początkowo mieszkańcy mieli dużo obaw, ale teraz są zadowoleni, bo nie muszą się przejmować rozkładem jazdy. To dla nich bardzo komfortowe rozwiązanie - ocenia Bartosz Piłat, dziennikarz "Gazety" w Krakowie.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

http://miasta.gazeta.pl/w...ez_telefon.html



Temat: BZP nr 142/2004
Mając na uwadze uwagi na grupie dyskusyjnej dotyczące formy
publikowania ogłoszeń z BZP, przedstawiam nową, skróconą koncepcję.

***

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 142 z dnia 2004.08.20
POZYCJA 41107

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Katowice: obsługa linii autobusowej komunikacji miejskiej nr 236

Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Komunikacyjny Związek Komunalny
Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, ul. Wita Stwosza 31, 40-042
Katowice

Opis przedmiotu zamówienia: Świadczenie usług przewozowych na linii
autobusowej komunikacji miejskiej nr 236 relacji: Pilchowice
Leboszowice - Knurów Szczygłowice. Linia kursuje zgodnie z rozkładem
jazdy i obsługiwana jest jednym autobusem o pojemności od 86 do 115
miejsc.

***

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 142 z dnia 2004.08.20
POZYCJA 41160

Ogłoszenie o postępowaniu BZP nr 73/2004, poz. 23401

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - roboty budowlane

Katowice: MODERNIZACJA TRASY TRAMWAJOWEJ NR 6/41 UMOŻLIWIAJĄCEJ
FUNKCJONOWANIE NOWOCZESNEGO TRAMWAJU NISKOPODŁOGOWEGO-STACJA BRACKA
WRAZ Z LINIAMI KABLOWYMI ORAZ ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI

Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

Oznaczenie oferty częściowej: 1

Przedsiębiorstwo PRINŻBUD-5 Sp. z o.o., ul. Sądowa 7, 41-605
Świętochłowice

Cena: 2 754 096,94 PLN

Liczba otrzymanych ofert: 2

***

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 142 z dnia 2004.08.20
POZYCJA 41206

Ogłoszenie o postępowaniu BZP nr 89/2004, poz. 27155

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - usługi

Rybnik: Obsługa linii komunikacji miejskiej autobusami o pojemności
minimum 70 miejsc

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa linii komunikacji
miejskiej autobusami o pojemności minimum 70 miejsc.

Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

Przedsiębiorstwo Spedycyjno Transportowe Transgór, ul. Jankowicka 9,
44-201 Rybnik

Cena: 4084560.00 PLN

Liczba otrzymanych ofert: 2

***

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 142 z dnia 2004.08.20
POZYCJA 41207

Ogłoszenie o postępowaniu BZP nr 90/2004, poz. 27402

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - usługi

Rybnik: obsługa linii komunikacji miejskiej autobusami o pojemności
minimum 100 miejsc

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: obsługa linii komunikacji
miejskiej autobusami o pojemności minimum 100 miejsc.

Nazwa i adres wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

Przedsiębiorstwo Spedycyjno Transportowe Transgór S.A., ul. Jankowicka
9, 44-201 Rybnik, woj. śląskie, tel. 032 4222651, fax 032 4223703,

Cena: 6456000.00 PLN

Liczba otrzymanych ofert: 2





Temat: Okres Wszystkich Świętych - 2007
KZK GOP w Katowicach

Funkcjonowanie komunikacji miejskiej w okresie Wszystkich Świętych
w dniach 1 i 2 listopada 2007 r.

W dniach 1 listopada 2007 r. (czwartek, Wszystkich Świętych) i 2 listopada 2007 r. (piątek, Dzień Zaduszny) komunikacja miejska KZK GOP kursować będzie wg poniższych zasad.

Komunikacja tramwajowa:

1. Linie 3, 4, 5, 7, 9, 11, 15, 19, 22, 24, 26, 27, 32 i 36 kursować będą wg rozkładów jazdy na dni robocze.
2. Linia 38 kursować będzie wg specjalnego rozkładu jazdy.
3. Linie 23, 28, 30, 33, 35 i 37 nie będą kursować.
4. Pozostałe linie (tj. 1, 6, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 20, 21, 31, 34 i 41) kursować będą wg rozkładów jazdy na soboty.
5. Komunikacja zastępcza za tramwaj na ul. Gliwickiej w Katowicach, tj. linie T-7 i 970 kursować będą wg rozkładów jazdy na dni robocze.

Komunikacja autobusowa funkcjonować będzie wg rozkładów jazdy na soboty, z następującymi zmianami:

1. Zwiększona zostanie częstotliwość kursowania (w godz. ok. 9-18) lub wydłużone zostanie kursowanie na następujących liniach: 6, 39, 47, 76, 109, 140, 165, 175, 194, 201, 230, 288, 292, 616, 637, 673, 674, 803, 806, 840, 949.
2. Uruchomione zostają następujące linie (wg specjalnych rozkładów jazdy): 236, 933, 969 i MB.
3. Linie 805 (w kierunku Katowic) i 807 (w obydwu kierunkach) będą obsługiwać przystanek Będzin Cmentarz Komunalny.
4. Ze względu na zmianę taboru na liniach autobusowych 0, 12, 13, 48, 66, 70, 72, 74, 77, 115, 130, 154, 177, 193, 296, 632, 634, 663, 664, 665, 675, 688, 689, 734, 830 i 931 nie będą kursować autobusy niskopodłogowe (za utrudnienia z tym związane - przepraszamy).
5. Uruchomione zostaną dodatkowe tymczasowe przystanki autobusowe:
- w dniach od 27 października do 4 listopada - w Katowicach - Załęże Cmentarz dla linii minibusowej 970 (przy wejściu na cmentarz przy ul. Pośpiecha),
- w dniach od 29 października do 4 listopada - w Krupskim Młynie - dla linii 129 i 729 (na wysokości cmentarza przy ul. Tarnogórskiej).

Ponadto, w dniu 1 listopada linie autobusowe 23, 39, 109, 146, 155, 230, 255, 662 i 850 nie będą obsługiwać przystanków przy centrach handlowych oraz nie będą kursować linie 250, 750, S-3, S-6, S-7, S-8, S-9, S-10 i S-15. W dniu 2 listopada obsługa centrów handlowych odbywać się będzie bez zmian.

Z uwagi na zmianę organizacji ruchu obowiązywać będą objazdy:

* od dnia 31 października do 2 listopada włącznie - w Gliwicach - linie 57, 93, 259, 280 i 692 w kierunku centrum Gliwic kursować będą ul. Andersa i Styczyńskiego,
* od dnia 31 października do 2 listopada włącznie - w Gliwicach - linie 187, 209, 699 i 702 w kierunku Osiedla Obrońców Pokoju kursować będą nadal dotychczas obowiązującym objazdem (tj. ul. Toszecką - św. Wojciecha - Ligocką - Obrońców Pokoju - Paderewskiego) z obsługą tymczasowych przystanków na ul. św. Wojciecha (przy skrzyżowaniu z ul. Bażancią i z ul. Bończyka), natomiast w kierunku centrum Gliwic obowiązywać będzie objazd ul. Ligocką - Folwarczną - Bernardyńską - Orląt Śląskich - Toszecką, przystanki na ul. św. Wojciecha nie będą obsługiwane (w zamian uruchomiony zostanie przystanek tymczasowy na ul. Orląt Śląskich przy skrzyżowaniu z ul. Toszecką).

W celu ułatwienia dojazdu w rejon cmentarzy oraz powrotów do domów uruchomione zostaną dodatkowe linie autobusowe (tzw. linie cmentarne). Linie te kursować będą w dniach 1 i 2 listopada w godz. ok. 9-18 i obowiązuje w nich taryfa jak dla linii zwykłych.

* w Gliwicach:
- C-1 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Sikornik - Trynek III (co 10 minut),
- C-2 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Gliwice Plac Piastów (co 10 minut),
- C-3 na trasie Gliwice Cmentarz Centralny - Gliwice Poniatowskiego (Cmentarz Lipowy) (co 10 minut),
- C-4 na trasie okrężnej Gliwice Plac Piastów - Cmentarz św. Wojciecha - Cmentarz Lipowy - Gliwice Plac Piastów (co 20 minut) (uwaga, z uwagi na objazdy linia kursować będzie w odwrotnej relacji niż w latach ubiegłych);

Przy Cmentarzu Centralnym linia C-1 obsługiwać będzie przystanek w zatoce (przy wiacie), natomiast dla linii C-2 i C-3 obowiązywać bedzie przystanek przy wysepce na przeciw wejścia głównego na cmentarz.

* w Katowicach:
- C-5 na trasie Katowice Dworzec PKP - Osiedle Paderewskiego - Katowice Cmentarz Komunalny (co 20 minut),
- C-8 na trasie Katowice Dworzec PKP - Bogucice - Zawodzie - Szopienice Szpital Geriatryczny (co 30 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe);

Na Dworcu PKP linia C-5 odjeżdżać będzie ze stanowiska nr 11, a linia C-8 - ze stanowiska nr 1.

* w Będzinie i Sosnowcu:
- C-6 na trasie Będzin Kościuszki - Pogoń - Sosnowiec - Dańdówka - Niwka Kościół (co 20 minut),

Przystanek końcowy (do wysiadania) oraz początkowy Niwka Kościół zlokalizowany zostanie na ulicy Wojska Polskiego, na wysokości przystanku tramwajowego.

* w Chorzowie i Siemianowicach Śląskich:
- C-7 na trasie Chorzów Batory Pętla - Chorzów II - Chorzów Stary - Michałkowice - Siemianowice Powstańców Pętla (co 30 minut);

* w Mysłowicach:
- C-9 na trasie Mysłowice Targ Miejski - Mikołowska - Brzezinka - Kosztowy Pętla (co 20 minut, obsługa przez autobusy niskopodłogowe) (uwaga, obowiązywać będzie zmieniona, w porównaniu z ubiegłym rokiem, trasa na odcinku w centrum miasta).



Temat: Jedzie pociąg z daleka - koordynacja rozkł


Lepiej, zwłaszcza na głównych trasach kolejowych, ma być już po 15
grudnia, kiedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy PKP. Jednym z celów
strategicznych biura koordynacji jest, by pociągi jeździły w ruchu
cyklicznym. Chodzi o to, żeby podróżny wiedział, że np. pociąg z
Kędzierzyna-Koźla do Opola odjeżdża zawsze o pełnej godzinie, a z Opola do
Wrocławia zawsze kwadrans po pełnej godzinie. Stałe końcówki minutowe mają
ułatwić życie podróżnym.


Oby weszło w życie. Może gdzieś w Polsce wreszcie powstanie takt. Były
już kiedyś, ale po 1989 przestało na tym komukolwiek zależeć.


Do końca roku kolej utrzyma wszystkie dotychczasowe połączenia lokalne,
ale co będzie dalej - nie wiadomo.
- Problem dotyczy np. linii Jelcz-Laskowice-Opole, z której rano korzysta
100-150 osób dojeżdżających na 7-7.30 do pracy do Opola - powiedział
Stanisław Biega. - PKP chciało ją zlikwidować, ale dzięki działaniom
zarządu województwa do końca roku te połączenia będą utrzymane. Nasze
biuro dąży do tego, by pociągi jeździły tam, gdzie jest najwięcej


Kurcze, a lekka jednostka elektryczna? Drogie to jak jasny pieron, ale
może jest rozwiązaniem? Dlaczego w Polsce myśli się tylko o
szynobusach spalinowych???


podróżnych. Z drugiej strony staramy się przekonać PKS do prowadzenia
przewozów tam, gdzie pasażerów jest za mało na pociąg. Np. na odcinku
Kluczbork-Fosowskie jeżdżą pociągi, które mają 420 miejsc, a korzysta z
nich jednorazowo 20 osób. To frekwencja na autobus.


...szynowy...


Część problemów powinien rozwiązać autobus szynowy. Opolszczyzna, jako
pierwsze województwo, będzie miała taki pojazd. Tylko nam na razie udało
się zgodnie z procedurą przeprowadzić przetarg. Dotyczył on czterech
szynobusów, ale na początek będą prawdopodobnie dwa-trzy. Wszystko zależy
od możliwości finansowych.


Pół na pół... Nie będzie pierwszy, nie będzie pierwszy z przetargu,
będzie najprawdopodobniej pierwszy z puli środków na to przeznaczonych
(10% kwoty jaka jest przeznaczana na dotacje na regionalne przewozy
kolejowe w danym województwie).


Pierwszy autobus szynowy powinniśmy mieć w czerwcu 2003 roku. Koordynator
proponuje, by jeździł on na trasie Kędzierzyn-Koźle-Nysa-Kamieniec
Ząbkowicki, bo tam PKP ponosi największe straty. Dzięki szynobusowi
łatwiej będzie się dostać do Otmuchowa, Prudnika i Paczkowa, a więc
miejscowości atrakcyjnych turystycznie. Kolejne szynobusy zdaniem
koordynatora powinny się znaleźć na linii Nysa-Opole-Kluczbork.


No nie... Napewno Kamieniec - Nysa przynosi największe straty!?
napewno frekwencja pozwoli tam na wprowadzenie szynobusu!? Dlaczego
zatem są plany uwalenia Nowy Świętów - Głuchołazy a nie tej linii (no
i oby nie). Za to jak widzę samorząd uparty na punkcie dawnej tab.
201. Trochę to bez sensu IMHO - prawdopodobnie upadnie 206 i 161, a
koniecznie musi zmartwychwstać 201. Nie neguję sensu, ale czemu ma to
się odbyć (de facto: wzmacnianie gwiaździstego układu połączeń centrum
- peryferie) kosztem innych, też odgrywających jakąś rolę, połączeń
wojewódzkich nie-do-stolicy.


są przygotowywane propozycje przekazania jej samorządom. Miałby nią władać
prywatny operator, który podpisałby umowę z samorządami.


Cudowny prywatny operator... Ile razy już słyszeliśmy o tym...


- Mniej zamożni będą mogli pojechać osobowym do Częstochowy, a tam będzie

zapewnia Stanisław Biega. - Z Opola będzie można wyjechać o godz. 6.15 i

przesiadce będzie można dojechać do Opola na 20.20. Standard pociągu
osobowego do i z Częstochowy będzie lepszy niż normalnie.


Szkoda, że nie wypalił pomysł z pośpiechem z Nysy :(. W ogóle nie do
końca wierzę, żeby S. Biega mówił dokładnie to, co ta pani redaktor
zapisała. Po pierwsze naprawdę nie sądzę (ale oczywiście mogę się
mylić), żeby 235 była aż tak słabo obłozona. Jechałem w obecnym
rozkładzie osobowym z Nysy do Kamieńca i Jaworzyny o 18:24 i miał
dobrą frekwencję (był to piątek o ile dobrze pamiętam). Może chodzi o
dodatkowe kursy w międzyszczycie?
Ze swojej strony szczerze powiem - nie wieje pełnym optymizmem. Gorące
brawa za walkę o takt, za walkę o połączenia na 201, za jednak obronę
kursów na 215, z drugiej zaś pytania - dlaczego zaniedbuje się
połączenia peryferyjne, głównie chodzi o tab. 161, 206 i 235? Żal 161,
bo uważam, że 2 pary na trasie Kluczbork - Fosowskie - Strzelce wcale
nie muszą być skazane na totalną porażkę. Była już tu kiedyś dyskusja,
że powinno dokonać się inwestycji na tym odcinku, polegających na
innej lokacji p.o. na tej trasie. Wystarczyłby przecież peron na 1
kibel tylko przy jednym z torów, wyposażony w 2 latarnie. Co do 206,
to mam nadzieję że ocaleje, z drugiej strony samorząd powinien
zawalczyć o przejęcie linii i uruchomienie do spółki z CD przejścia
granicznego. Niestety, sądzę że stałoby się to możliwe dopiero po
dogadaniu się z Czechami aby zawiesili swoje tranzytowe kursy, co
pozbawiłoby jakichkolwiek wpływów z tej linii PKP i szybko chciałaby
się jej pozbyć. Co Kędzierzyn - Nysa - Otmuchów - Kamieniec, to
uważam, że podobnie jak na 202, za duża jest frekwencja na pojedyńczy
szynobus. Mogę się jednak mylić. No i pozostają stałe pytania - co z
tab. 221 Nysa - Brzeg, która miała bardzo dobrą frekwencję i z tab.
158 Racławice - Racibórz???

Z pozdrowieniami
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek[at]rowery[dot]com