RSS

rozkład jazdy LINIA

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: rozkład jazdy LINIA





Temat: Komunikacja miejska w Pabianicach (MZK)
Nalezaloby zostawic tramwaje. Caly dotychczasowy odcinek powinien byc
dwutorowy. Powinna powstac linia tramwajowa na Bugaj (jak to kiedys w planach
bylo).

Rozklad jazdy mozna by bylo ulozyc tak naprzemian z Lodzi do pabianic jezdzily
tramwaje na Bugal i na Wiejska. Linie Bugaj - Wiejska wpasowac pomiedzy kursy
dwoch lini do Lodzi.

W godzinach szczytu w dni powszednie linie Lodz-Bugaj i Lodz-Wiejska moglyby
sie nawet dublowac.

Linia Lodz - Pabianice moglaby kursowac noca co mniej wiecej poltorej godziny z
wjazdem na Bugaj.

W dni robocze w godzinach szczytu na glownej ulicy miasta tramwaj moglby sie
pojwaiac co 6 minut, drugi okres mniejszego szczytu - co 8 minut, z wieczorem i
wczesnym ranem co 10 minut. Pora poznowieczorna kursy co 15 minut (raz
podmiejski raz miejski).

Duzy szczyt od 6:00 do 8:00 i od 14:00 do 17:00
Mniejszy szczyt - 8:00 - 14:00 i od 17:00 do 20:00

W soboty godziny od 6:00 do 15:00 co 8 minut, poznie co 10 minut po 20 co 15
minut

Niedziele pomiedzy 9:00 a 20 co 10 minut pozostaly czs co 15 minut.

1) Dworzec PKP, Wiejska, Szpital, Jana Pawla II, Sniadeckiego, Wilenska, Orla,
Kilinskiego, Sw Jana, Partyzancka
2) Karniszewicka, Lutomierska, Partyzancka, sw, Jana, Kilinskiego, Waltera-Janke
3) DW-PKP - Wiejska - Szpital, Jana Pawla II, Grabowa, Powstancow-W-wy,
Wyspianskiego, Lutomierska, Partyzancka, Tkaniny Techniczne
4) 20 stycznia (granice miasta), Waltera-Janke, Drewnowska, Bugaj, Kopernika,
Konstantynowska, Partyzancka, Lutomierska
5) Rzgowska, Warszawska, Konstantynowska, Rypultowicka
6) Sw-Jana/Karniszewicka, Sw jana, Kilinskiego, Moniuszki, Wiejska, Jana Pawla
II, skrajna
7) Waltera-Janke, Nawrockiego, Roweckiego, Orla, Kilinskiego, Sw-Jana
8) Duzy Skret - Warszawska - Mysliwska, 20 stycznia, Roweckiego, Orla, Grabowa,
Jana Pawla II, Szpital, Park Miejski (z powrotem Laska, Wiejska)

Linie podmiejskie jak obecnie - numeracja literowa (aby zachowac np. D).

Linia nocna - DW-PKP, Wiejska, Wilenska, Powst-W-wy, Wyspianskiego, Zamkowa,
Kilinskiego, Roweckiego, Nawrockiego, Waltera-Janke, Myslwiska, Warszawska,
Konstantynowska, Partyzancka, Lutomierska




Temat: Linia nr. 6 nie ma dla Granata większego znaczenia
Linia nr. 6 nie ma dla Granata większego znaczenia

Co maja do powiedzenia pasażerowie na temat likwidacji tej linii? . Opinia
pasażerów Granata nie interesuje. Nagle wszystko temu prezesowi
pzreszkadza..... czy to nie jest zbyt wymowne?

Re:Linia nr. 6 nie ma dla Granata z MZK większego znaczenia!

Wystarczy w całym mieście (oczywiście odpowiednio zmodyfikowana ) jedna linia
autobusowa na przykład "12 i pół".
VIP

29.11.03 09:53:00
Re: MZK nie ma większego znaczenia! - Roman (29.11.03 11:55:00)

"Dom publiczny" w komunikacjach miejskich (i nie tylko) będzie tak długo,
dopóki jaśnie nam panujący Demos nie zrozumie, że tylko prywatna własność,
oparta o reguły wolnego rynku są w stanie zagwarantować zaspokojenie potrzeb
indywidualnych i społecznych na poziomie możliwości realizacji.
Mówiąc po ludzku: należy cofnąć dotacje MZK i bić po łapach tych, którzy
zabraniają prywatnym transportowcom zaistnieć w Opolu.
CZY KTOŚ POTRAFI SOBIE WYOBRAZIĆ JAK BY DZIAŁAŁO MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO
FRYZJERSKIE ???
A może jest ktoś, kto tęskni do restauracji czy kawiarni należących do
Gminnych Spółdzielni, albo do WSS SPOŁEM?
Re: MZK nie ma większego znaczenia! - VIP (29.11.03 12:15:00)

Na ul. Katowickiej niedaleko szpitala od pewnego czasu stoi nowy
przystanek "BUS Panorama". Czy ktoś wie co to za linia ? Żadnego rozkładu
jazdy na nim nie ma.
I co najdziwniejsze rzadko kto wsiada na pzrystanku- a postawiono nowiutki
przystanek, ciekawe komu pan prezes się przysłużył?
Na ZWM przed Brzozową przystanek w niemal "gołym polu- stoli tylko rozkład
na felgach a wsziadaja tam ludzie jadący do pracy. PARANOJA< PARANOJA






Temat: Zmiany na Ursynowie ( od 01.09 )
Zmiany na Ursynowie ( od 01.09 )
1.Wyprostowanie 179 - OK
2.204 - bez sensu! - linia ta miałaby dojeżdżać zatłoczoną Puławską do stacji
metra Wilanowska. Jako linia dowożąca pasażerów ursynowskich do metra mogłaby z
Pileckiego skręcać w Herbsta i dalej Jastrzębowskiego dojeżdżać do Ursynowa Płn.
Rozkład jazdy można skoordynować z linią 179 - w dni powszednie z obu pętli
(Kabaty, Ursynów Płn.)co 5 minut autobus naprzemiennie linii 179 i 204 (w
godzinach szczytu), co 8 minut poza godzinami szczytu, w pozostałe dni co 10 minut
3.136 - Wyprostowany przebieg na odcinku ursynowskim i służewieckim - OK :-)
Na Ochocie nie wprowadzałbym zmian (dobry dojazd do Dworca Zachodniego).
Wydłużenie trasy na Młynów - świetny pomysł!
4.143- od Ronda Wiatraczna proponowałbym przedłużenie trasy Al. Stanów
Zjednoczonych, Trasą Łazienkowską do Metra Politechnika, dalej Waryńskiego do
Placu Konstytucji (jako rekompensata dla Grochowa po zlikwidowanej trasie 515).
5. 168 - bezsensownie długa trasa do Jeziorek! Proponuję skrócić tę linię do
Ursynowa Zachodniego. Poza tym OK!
6.157 - pozostawiłbym bez zmian
7. Wyprostowanie i skrócenie 165 - bardzo dobre!
8. Wyprostowanie 166 - bardzo dobre !
9. 185 z Ursynowa Zach. zamiast I. Gandhi (po co tam aż 6 linii?)z Pileckiego
Herbsta i Jastrzębowskiego i dalej bez zmian jak obecnie.
10.Wydłużenie 193 - bardzo dobre!
11. 305 - OK
12. 306 - OK
13. 515 - pominięcie 150 tysięcznego Ursynowa to nieporozumienie. Zamiast
Wałbrzyską proponuję nieznaczne wydłużenie trasy na południe : Doliną
Służewiecką, Rodowicza, Bartoka, KEN, Puławską, Al. Wilanowską, Marynarską i
dalej bez zmian.
Przystanki : Nowoursynowska, Metro Ursynów, Al. Lotników, Metro Wilanowska,
Rzymowskiego
14. 505 pozostawiłbym bez zmian (przez Puławską ). Wyprostowanie na Ursynowie dobre.




Temat: linia 27
linia 27
dlaczego mpk zamieza wprowadzic zmiany ktore nie sa korzystne dla pasazerow
nie dziwie sie protestom mieszkancow abramowic ze nie chca skrocenia trasy
jestem mieszkanka metowa i tez chcialabym korzystac z tego udogodnienia ale
nie w takiej formie jaka proponuje mpk chcialabym aby autobusy z 27
jezdzily na trasie metow centum lublina np hempla , pl wolnosci lub plac
litewski dbojetnie wtedy wszyscy mogliby korzystac z polaczen we
wszystkich kierunkach duzo mlodych ludzi dojezdza do szkol lub uczelni a
autobusy 27 nie dosc ze jezdzily kilka razy w ciagu dnia to jeszcze
mialy wyjatkowo niewygodnie opracowany poranny rozklad jazdy zawsze zbyt
wczesnie lub zbyt pozno powinny jezdzic np co 30 min i wtedy kazdy
znalazlby dogodna dla siebie pore przeciez gmina doplaca mpk do obslugi
takich pozamiejskich linii korzystanie z busikow wiaze sie niestety z
ryzykiem ze w godzinach szczytu nawet jesli przyjedzie to nie zatrzyma sie
bo jest przeladowany lub tez nie ma mozliwosci wejscia z dzieckiem w taki
scisk albo niech tych busikow bedzie taka ilosc ktora zapewni wygodny dojazd
ogranicza sie busom obslugiwanie pewnych tras zakazuje sie zatrzymywania na
przystankach mpk i wypuszczania pasazerow pod grozba mandatu a samemu nie
dba aby ludzi w przyzwoitych warunkach dowiesc do szkol i pracy lublin nie
jest szczegolnie rozleglym miastem wiec nie rozumiem dlaczego ta i tak zbyt
krotka linia ma byc jeszcze krotsza skoro w niewiele miejsc mozna za cene
biletu dojechac to trudno sie spodziewac aby taka linia byla dochodowa
miasto i tak mialoby pewna korzysc gdyby czesc mieszkancow mogla pozostawic
samochody w garazach i korzystac z uslog mpk a nie robic korki i zajmowac
miejsca parkingowe ja sama chetnie zamienie jazde samochode na bilet
miesieczny jesli stanie sie to tylko mozliwe



Temat: do wszystkich jeżdzących 718 i 805
gosienka78 napisała:

> wlasnie obejrzalam sobie rozklad jazdy 805 i stwierdzam, ze jest potrzebna
> korekta czasu jaki zajmuje mu przejechanie trasy z petli przy FOC do np.
> Szkolnej, trzeba byc niezlym sprinterem zeby to przejechac w 4 min. i zabrac
> ludzi z przystankow zwlaszcza w roku szkolnym, ale i w wakacje (i bez tego
> remontu na drodze) autobus ktorym jezdze zwykle do pracy zamiast byc o 7.15
> zawsze przyjeżdzał o 7.20 no najwczesniej 7.18.

Jeżeli nie ma korków autobus może pokonać odcinek pomiędzy Rejtana a Szkolną w
ciągu 2 minut, i nie jest to żaden wyczyn dla kierowcy.
Jako takie pocieszenie, powiem ci że ja czasami to czekam na 135 przy
Dw.Wileńskim nawet po 20 minut, a czasami to potrafi wcale nie przyjechać przez
godzine, a potem jadą 3 razem, jeden po drugim.

> A wolniejszy czas jazdy nie
> bedzie musial obowiazywac caly dzien bo mozna go wydluzyc tylko w godzinach
> szczytu.

Nie praktykowało się nigdy i nie praktykuje w ZTM różnych czasów przejazdów w
rozkładach między przystankami z uwagi na korki. Rozkłady są takie, aby kierowca
jechał 50km|h.

A moze ktos pomysli i posci jeszcze jeden autobus np. z Pustelnika
> niedaleko ulicy Wspólnej mozna by zrobic petle dla autobusu ktory by jezdzil
> tylko rano

Gdyby taka linia powstała, to jaki sens miało by istnienie 805, jak była by
między nimi różnica jednego przystanku. Całe szczęście ZTM 805 nigdy nie ruszy z
pod Marki FOC.
A taki autobus który jeździ tylko rano nie istnieje. Instnieją tylko linie
okresowe, kursujące w godzinach szczytu w dni powszednie.
Oczywiście pomijam już kwotę jaką by chciał ZTM za taką linię.




Temat: Nowa linia ZTM nr 733 : Parole - Warszawa, Okęcie
Nowa linia ZTM nr 733 : Parole - Warszawa, Okęcie
Gmina Nadarzyn napisała:

Nowa linia ZTM nr 733 : Parole - Warszawa, Okęcie

Po długich i żmudnych negocjacjach prowadzonych przez Wójta Gminy Nadarzyn z
Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie – od dnia 10 listopada uruchomiona
zostanie nowa linia autobusowa o nr 733. Przewidzianych jest 10 kursów nowej
linii w ciągu dnia, w tym dwa kursy poranne (godz. 05:00-06:00) wydłużone do
Starej Wsi, Krakowian i Parol oraz dwa takie same kursy w godzinach
popołudniowych (godz. 15:00-16:00).

Podstawowa trasa: OKĘCIE - Aleja Krakowska - RASZYN - Aleja Krakowska -
Mszczonowska - FALENTY - Aleja Krakowska - JANKI - Aleja Krakowska -
Mszczonowska - WOLICA - Aleja Katowicka - Paszków - Aleja Katowicka - NADARZYN
- Aleja Katowicka - Sienkiewicza - Kościelna - Mszczonowska - RUSIEC - Aleja
Katowicka - URZUT - Aleja Katowicka - ROZAL1N - ul. Przemysłowa - ul.
Młochowska - MŁOCHÓW - ul. Mazowiecka - Aleja Kasztanowa - RUSIEC - Aleja
Katowicka - NADARZYN - ul. Mszczonowska - Plac Poniatowskiego - OKĘCIE.

Kurs wydłużony : OKĘCIE Krakowska - RASZYN - Aleja Krakowska – Mszczonowska -
FALENTY - Aleja Krakowska - JANKI - Aleja Krakowska – Mszczonowska - WOLICA -
Aleja Katowicka - Paszków - Aleja Katowicka – NADARZYN - Aleja Katowicka -
Sienkiewicza - Koście1na - Mszczonowska - RUSIEC - Aleja Katowicka - URZUT -
Aleja Katowicka - ROZALIN - ul. Przemysłowa – ul. Młochowska – MŁOCHÓW - ul.
Mazowiecka – KRAKOWIANY - Wola Krakowiańska – GARBATKA - PAROLE – MŁOCHÓW -
Kasztanowa – RUSIEC - Aleja Katowicka - STARA WIEŚ - ul. Grodziska do pętli -
NADARZYN – Okęcie.

Obowiązywać będą bilety komunikacji podmiejskiej. Dokładny rozkład jazdy znany
będzie w ciągu najbliższych dni. Wstępnie ustalono, iż pierwszy kurs autobusu
z Młochowa będzie o godz. 04:36, a ostatni o godz. 22:36.




Temat: WARSZAWSKIE TRAMWAJE
WARSZAWSKIE TRAMWAJE
Zmiany, jakie chce nam - pasażerom - zafundować nasze miasto są co njmniej
bulwersujące. Likwidacja lub skracanie linii jest czystym zamydlaniem oczu.
Zawsze tak było, że jak sobie z czymś władza nie radziła, to znalazło się od
razu parę tematów zastępczych. Teraz kolej na tramwaje. Niech nie skręcają.
Czy to oznacza, że będziemy jeździć tramwajami tylko po prostej? Jeśli
motorniczy nie radzi sobie ze zmianą zwrotnicy, to może przy każdej postawić
bezrobotnego i płacić mu za przestawianie zwrotnicy w odpowiednim kierunku? I
jeden i drugi będzie zadowolony. Dlaczego nie rozpoczniemy jednak od
likwidacji "stad", którymi jeżdżą tramwaje. Po co je likwidować, jeśli można
im nieznacznie zmienić rozkład jazdy. Skracając okres oczekiwania, a nie
wydłużania go. Skrócono niektóre tramwaje z dwóch do jednego wagonu. Głupota.
Likwidacja oznacza już tylko debilizm. Czy po to zabrano jeden wagon z nr 47,
by pasażerowie przesiedli się do innych linii lub autobusów? Sprytne. Teraz,
gdy tłok w tramwaju jest nie do zniesienia, ludzie naprawdę wolą się
przesiadać, niż czuć się jak sardynka w puszce. I jaka będzie teraz
decyzja ? "Ponieważ linią 47 jeździ bardzo mało pasażerów, Tramwaje
Warszawskie podjęły decyzję o wycofaniu nierentownej linii". I co Wy na
to ??? Mam rację? Ile jest jeszcze w Warszawie takich "nierentownych,
skręcających" linii? Co z nimi będzie? A może by tak nie likwidować 47, tylko
przedłużyć mu trasę do Huty? Zapewne wielu pasażerów by się ucieszyło z tego
faktu, bo nie musieliby wysiadać na Potockiej, stać na przystanu i czekać na
6, 15, 17 lub 27, które jeżdżą stadami (co za tym idzie, jeśli 47 jest
ostatnie w tym stadzie, to czekamy na kolejny tramwaj od 10 do 15 minut na
bardzo nieprzyjemnym, słabo oświetlonym przystanku). Pozdrawiam wszystkich
JAJOGŁOWYCH, którzy w swoich "genialnych" pomysłach biorą pod uwagę wszysto,
oprócz nas, biednych pasażerów.



Temat: wydłużony 202
Fassi dobry pomysł z Proszowicami, ale czy brałeś pod uwagę fakt, że od
granicy miasta do granicy Proszowic jest 30 kilometrów. Mam znajomą w pracy
która codziennie dojeżdza z tego właśnie miasta do pracy w Krakowie i szlag ją
trafia. Pierd...na busiarnia robi tam co chce, rozkład jazdy wygląda tak "
chcę to jadę, niechcę to nie jadę". Fakt nasz PKS jedzie do Proszowic jednym
kursem o 22:15 (odjazd z Ronda Kocmyrzowskiego), ale jest tak zarypany ludźmi,
że szok. Każdy woli zapłacić 2 PLN w PKS niż 3 PLN busiarzowi, ale co z tego
jak taki kurs jest jeden. Kiedyś rozmawiałem z koleżanką na temat jej dojazdów
i z tego co ona mówi przydał by sie jakiś stały bus.
Fassi, jeśli chodzi o 241. Dokładnie pamiętam tą linię. Powstała we wrześniu
1989 r i kursowała na trasie: Pleszów-Igołomia-Wawrzeńczyce-Nowe Brzesko-
Kowala-Proszowice. Pętla w Proszowicach była usytuowana bardzo niefortunie bo
przy szpitalu. Ponoć PKS nie zgodził się na korzystanie ze swojego dworca
który usytuowany jest w samym centrum Proszowic, szpital natomiast jest na
uboczu miasta. Linię obsługiwały tylko Migi z obecnej KB, częstotliwość w
ciągu całego dnia to kurs co ok 2,5 godziny. Hulała tylko jedna brygada,
przejazd z Pleszowa do Proszowic trwał ok. 50-55 minut. Czestotliwość czasem
rozciągała się do 3 godzin ponieważ kursy 241 skoordynowane były z ówczesną
linią 211 kursującą do Igołomii. Dlaczego padła? Powód był prosty, kto chciał
jechać z Proszowic do Krakowa no około (przez Kowale i Nowe Brzesko) i potem
jeszcze tramwajem z Pleszowa. Poza tym pętla w Proszowicach też była
niewypałem. Wtedy jeszcze w miarę normalnie kursował PKS i wszystko to złożyło
się na przemianowanie tej linii na pośpieszną E i zmianę jej trasy na Nowe
Brzesko- Rondo Mogilskie.
Teraz ewentualnie planując taką linię skierował bym ją po trasie busiarni tj
przez Wzgórza, Kocmyrzów, Biurków i tak dalej do Proszowic. Pętla musiała by
być w centrum, choć i szpital wchodził by w grę, gdyż autobus musiał by
przejechać przez całe Proszowice żeby dotrzeć do szpitala, wcześniej 241
jechała tylko obrzeżami miasta przez krótki dystans i zaraz opuszczała miasto.
Ogólnie pomysł extra, tylko chyba do realizacji w sferze marzeń.

PZDR.
Karol37



Temat: Autobusem przez Jamno bez mostu...
Szynobus - dlaczego nie ?
Szynobus na trasie Mielno Koszalin szybko się nie pojawi. Dlaczego ?
Nie byłaby to opłacalna ekonomicznie inwestycja. Powód jest dość prosty.
Linia kolejowa Koszalin - Mścice - Ustronie Morskie - Kołobrzeg jest dość
obciążona , w większości tranzytem towarowym, jest ona ponadto w dość nie
najlepszym stanie i co najważniejsze - jest jednotorowa. Mijanki są tylko w
Mścicach i Ustroniu Morskim. Aby szynobus był opłacalny - musi dość szybko i
często kursować na odcinku Koszalin - Mścice - Mielno, a na to nie pozwala
rozkład jazdy innych składów. Kto będzie chciał jeżdzić pociągiem kursującym 3-
4 razy dziennie , gdzie czas przejazdu w jedną stronę wyniesie 40-50 minut (
często długi postój w Mścicach ). Kiedyś jeżdziłem dość często pociągiem ( ze
względu na cenę i niewielki ścisk w porównaniu do autobusów w tamtym okresie )
i dobrze pamiętam postoje w Mścicach. Od tego czasu linia na pewno nie
poprawiła swej kondycji - wręcz odwrotnie stan torowisk na pewno się pogorszył.

Poprawienie stanu lini kolejowej do Mielna przez Mścice, remont stacji w
Mielnie oraz zakup jednego szynobusu na pewno będzie więcej kosztować niż 4
miliony.

Wracając do pomysłu mostu - myślę że można by było połączyć kilka pomysłów na
raz. Po pierwsze - są miejsca gdzie odległość między brzegami wynosi około 1,5
km ( 1500 metrów). Wystarczyło by w lini prostej na trasie przebiegu wybudować
kilka małych wysepek na filary nośne mostu - tak aby rozpiętość przęsła nie
wynosiła więcej niż 200-250 metrów, Wysokość mostu nad lustrem jeziora nie
powinna być większa niż 10-15 metrów ( tak aby jachty mogły swobodnie pływać -
i nie musi być na całej długości). Ponadto koszt budowy na pewno by się
rozłożył na 2-3 lata. Po drugie - cały most nie musi być wiszący - część trasy(
przęsła skrajne: wjazdowe i zjazdowe mogą być na filarach lub grobli.
Po trzecie: na warunki Koszalina wystarczy po 2 pasy ruchu w każdą stronę i
ewentualnie dodatkowy środkowy pas awaryjny. Po co przedrażać inwestycje.




Temat: Zatrzymania tramwajów - spis.
No dobra - pojechał ten autobus do Franciszkańskiej... Tylko po co zawracał
jadąc za tramwajem linii 1?. Kilka minut później pojawi następny autobus. Też
zawrócił. Po co? Ponoć należy oszczędzać czyz nie? P:

Za taką głupotę należy winić NR. Czy tak trudno było wpaśc na to, że widząc
autobus KZ odjeżdzający z miejsca wykolejenia po tym jak odjechał wstawiony na
tory wykolejony tramwaj powiedzieć kierowcy że nie ma potrzeby aby wracał?

I dlaczego miał tylko pojechać do miejsca które i tak nie stanowi rozwiazania
problemu braku dojazdu? Na dodatek tam gdzie kierowca się głowił jak tym
Ikarusem miałby na tym skrzyzowaniu zawrócić. Tak trudno było skierować go do
Zachodniej?
Taki duzy koszt w porównaniu z z kolejnym bezsensownym kółkiem?

Ludzie po 45 minut opóźnienia oczekiwali dojazdu do dogodnego miejsca przesiadki
a nie wysadzeniu ich tam gdzie mieliby czekać kolejne kilkanaście minut na
tramwaj. Czy MPK nie potrafi zrozumieć zę w takiej sytuacji należy dowieźć
niejedynie do najbliższego przystanku na którym coś jedzie raz na dwadzieścia
minut ale tam gdzie mogą przesiąść sie w większą ilośc linii aby ndrobić stratę
czasu.

Przypomnę że latem Z powodu awari wodociągowej nie kursowały na
Franciszkańskiej tramwaje. Komuinikacja zastęcza zosrgniazowano od Strykowskiej
do Placu Wolnosci. Brak styku z linia 6, którą skierowano wtedy na Julianów.
Bezmyśłnośc zafundowała prze zkilka godzin pasażeów pieszty spacer od Zachodniej
do Wschodniej bo tam dopiero zroganizowano przystanek dla jadących na Doły.

O innym idiotycznym posunięciu na Pabianickiej gdzie z rozbrajającą sczerością
pracownik NR ludziom stojącym na przystnaku blisko półtorej godziny powiedział
że tramwaj który po usunięciu zatrzymania podjechał na przystanek nie pojedzie
do Pabianic bo to poźniej "zepsuje rozkład jazdy" a pasażerowie maja poczekać
jeszcze kilkanaście minut na odjazd zgodnie z rozkładem.

SUPER. Ile jeszcze będziemy maltretowani przez wspaniałego przewoźnika MPK Łódź?




Temat: Dojazd z Ciampino do centrum Rzymu
Dojazd z Ciampino do centrum Rzymu - LATEST
Gość portalu: LINKA napisał(a):

> Czy ktoś moze juz wrocił z Rzymu i jechał do centrum ze stacji Ciampinio?

No tak - ile wpisów tyle wersji... A dojazd jest rzeczywiście dziecinnie prosty
i tani. A więc po kolei - to są wiadomości sprzed 2-3 dni, bo sam właśnie
wróciłem z Rzymu.

Po wyjściu z terminalu przylotów na Ciampino trzeba iśc prosto przed siebie,
ominąć taksówki i lekko po lewej, jest przystanek autobusowy. Stamtąd
odjeżdżają autobusy operatora COTRAL - rozkład jazdy wisi na przystanku, można
sobie sprawdzić godziny.
Ja jechałem autobusem najpierw do stacji metra Ananigna - bilet kosztuje 1 Euro
i kupuje się go u kierowcy. Warto mieć drobne, ale nie trzeba, bo kierowca jest
przygotowany i cierpliwy ;-).
I teraz uwaga - w tych dniach linia A jest po 21.00 remontowana i z Ananigny
wieczorami odjeżdża autoubus zastępczy oznaczony literką M.
Jeśli przejazd odbywa się za dnia, to po prostu wysiadamy z autobusu COTRAL na
końcowej stacji i przesiadamy się do Metra. Wcześniej kupujemy sobie w
automacie bilecik - 75-minutowy to znowu 1 Euro, natomiast bilet ważny do
godziny 24.00 danego dnia - 4 Euro, więc warto policzyć co się bardziej opłaca
i czy mamy jeszcze jakieś jazdy w planie.
Metro linii A zawiozło mnie na sam plac Vittorio Emanuele, gdzie miałem swoją
kwaterę. Żadnych problemów z jazdą metrem - jest co prawda brudne i mało
ciekawe, ale szybkie i tanie. Jeśli ktoś chce wywalić 15 Euro na bezpośredni
autobus spod Ciampino do centrum to proszę bardzo, ale myślę, że za te
pieniądze można kupić sobie ze dwie butelki dobrego wina...

Reasumując - dojazd z Ciampino do centrum jest prosty i tani. Może warto
nastawić się na dłuższą drogę, bo jak ucieknie nam autobus spod lotniska, to
następny przyjedzie za kilkadziesiąt minut dopiero (nawet do 1 godziny).

Pozdr.




Temat: Połączenie
e1231 napisała:

> Chciałabym wybrać się jutro z Warszawy do Żnina, ale nigdzie nie znalazłam
> połączenia, które byłoby krótsze niż 5 godzin jazdy. Może ktoś wie jak to
> zrobić.
>
> ewa
.................................
Witam.
Podaję rozkład jazdy PKS Bydgoszcz ...do Żnina

07:00 Bydgoszcz - Rynarzewo - Szubin - Sobiejuchy - Żnin nie kursuje w
niedzielę i święta
08:30 Bydgoszcz - Łabiszyn - Lubostroń - Żnin kurs w dni robocze
11:50 Bydgoszcz - Łabiszyn - Żnin - Janowiec Wlkp kurs codzienny
12:45 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin kurs codzienny
13:10 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny
14:00 Bydgoszcz - Łabiszyn - Żnin - Poznań kurs przelotowy
14:10 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin kurs codzienny
14:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin - Mogilno kurs codzienny
14:50 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs w dni robocze
15:20 Bydgoszcz - Łabiszyn - Lubostroń - Żnin kurs w dni nauki szkolnej
15:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs w dni robocze
15:50 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs codzienny
17:00 Bydgoszcz - Szubin - Żnin - Janowiec Wlkp. kurs codzienny
17:20 Bydgoszcz - Szubin - Chomętowo - Żnin nie kursuje w wolne soboty
20:15 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny
21:20 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin kurs w soboty, niedziele i święta
21:20 Bydgoszcz - Szubin - Sobiejuchy - Żnin - Janowiec Wlkp. kurs codzienny
22:30 Bydgoszcz - Szubin - Żnin kurs codzienny

Przed dworcem PKP należy wsiąść do autobusu linii 94, jest to linia pośpieszna,
bilet ulgowy 2 zł,
normalny 2 x 2zł. Czas przejazdu do dworca PKS około 9 minut.

Autobus linii 94, odjazdy z dworca PKP w kierunku PKS w dni wolne
Godz Minuty
4 55s
5 25s# 50
6 10 30 50
7 10# 30 50
8 10 30 50#
9 10 30 50
10 10 30# 50
11 10 30 50
12 10# 30 50
13 10 30 50#
14 10 30 50
15 10 30# 50
16 10 30 50
17 10# 30 50
18 10 30 50#
19 10 30 50
20 10 35#
21 00 18z 25 50
22 15# 40
23 05 23z

Powodzenia
maaat3




Temat: [Rzeszów] Są chętni na zakup MPK
[Rzeszów] Są chętni na zakup MPK
Do rzeszowskiego ratusza pukają firmy zainteresowane kupnem MPK. - Nic z tego
nie będzie, przynajmniej za mojej kadencji - zapewnia Tadeusz Ferenc,
prezydent Rzeszowa

Zainteresowanie przejęciem rzeszowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa
Komunikacji wyraziło kilka firm, zarówno z kraju, jak i zagranicznych.
Niektóre chcą kupić całą firmę, inne jedynie poszczególne linie, przeważnie te
najbardziej rentowne. Czy miasto jest zainteresowane prywatyzacją miejskiego
przewoźnika? - Nie, i na pewno nie stanie się to przed upływem mojej kadencji.
Być może zrobią to kiedyś moi następcy, bo zainteresowanie prywatnych
inwestorów miejskimi spółkami komunalnymi jest spore, nie tylko u nas, ale w
całym kraju - mówi prezydent. W ratuszu pojawiali się przedstawiciele firm
zainteresowanych nie tylko MPK, ale także Miejskim Przedsiębiorstwem
Wodociągów i Kanalizacji, a także Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki
Cieplnej. Najwięcej pytań jest jednak o miejskiego przewoźnika. Dlaczego
miasto nie rozważa możliwości prywatyzacji tej firmy? - Powód jest prosty,
obawa przed utratą możliwości wpływu na wysokość cen biletów oraz na rozkład
jazdy. Posłużę się przykładem: komunikację miejską czy wodociągi przejmuje
prywatna firma. Miasto dostaje za to - powiedzmy 300, 400 mln zł. Suma jest
spora, to duży zastrzyk gotówki dla miasta. Ale firma, która przejmie
komunikację, będzie starała się odbić koszty, które poniosła przy zakupie. A w
jaki sposób, łatwo sobie wyobrazić - dodaje prezydent.

Zdanie prezydenta podziela Wiesław Pomianek, dyrektor MPK. - Obowiązkiem gminy
jest zapewnienie pełnej komunikacji mieszkańcom. MPK jest firmą, która nie
musi przynosić dochodów. Jej zadaniem jest niegenerowanie strat. Nie jest to
łatwe, szczególnie teraz, przy tak znacznych podwyżkach cen paliw. Ale
założenie jest takie, by w tym roku wyjść na zero. A prywatna firma będzie
musiała zarobić i zacznie liczyć koszty. W konsekwencji może zlikwidować
niektóre linie i zmienić ceny biletów - mówi Pomianek.
miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,2907574.html

I wówczas mogłaby zniknąć kultowa linia numer 5 do Matysówki.




Temat: tram na Nowy Dwór
SKM na lotnisko
svarte_sjel napisał:

>
> Gdyby zrobić na Świebodzkim terminal miejski (a istnieją takie pomysły), to tak
> ą
> kolejką jechaliby ludzie już po odprawie, prosto na samolot. Chyba oczywiste, ż
> e
> wtedy nie można nikogo po drodze zabierać.
>

Mimo wszystko na razie planowane jest polaczenie WG - Lotnisko co wydaje sie jak
najbardziej uzasadnione, gdyz dzieki temu istnieje szybkie polaczenie dla osob
dojezdzajacych koleja do innych miejscowosci na Dolnym Slasku czy tez w Polsce
(jesli lotnisko wroclawskie uzyskaloby status ponadregionalny). Obecnie dojazd z
Dworca Glownego na Lotnisko jest tragiczny. Co prawda jest jedna linia
autobusowa, ale bedac na dworcu nie tak latwo ja znalesc. Ponadto trzeba do niej
kawalek dojsc po niezbyt rownych chodnikach, a bedac obladowanym bagazem jest to
spory dyskomfort. Ile czasu zajmuje przejazd w godzinach szczytu jest ciezkie do
oszacowania i czasem moze spowodowac spoznienie na odlot samolotu.

Temat bezposredniego polaczenia Lotniska z dworcem (glownym lub swiebodzkim) z
bezposrednia odprawa na dworcu kolejowym nie wydaje sie byc najlepszym pomyslem.
Obecny czy tez planowany ruch pasazerski (docelowo ok 5 mln pasazerow rocznie)
nie wymaga i nie uzasadnia ekonomicznie dodatkowego terminala na dworcu. Mimo
wszystko Wroclaw w skali europejskiej pozostanie malym lotniskiem. Ponadto duza
czesc ruchu pasazerskiego nie bedzie korzystala z komunikacji publicznej,
szczegolnie w przypadku nieszczesnej lokacji na DŚ bez przystankow posrednich. Z
wyjatkiem mieszkancow najblizszej okolicy tego dworca, dla wiekszosci
mieszkancow dojazd na lotnisko wiazalby sie z 1 lub 2 przesiadkami, czesto
znacznie wydluzona trasa - mieszkancy zachodniej czesci Wroclawia. W przypadku
takiego dyskomfortowego polaczenia, osoby takie wybiora albo dojazd prywatny,
albo taksowke albo autobus jesli linia nie zostanie zlikwidowana.

Bezposredni terminal na dworcu glownym planowany jest w Monachium, ale w tym
przypadku ruch pasazerski jest znacznie wiekszy (jedno z najwiekszych lotnisk w
Europie) a pociag na poduszce magnetycznej ma sie rozpedzac do predkosci 350 km
i trase okolo 30 km pokonywac w 10 min. W takiej sytuacji planowanie stacji
posrednich rzeczywiscie jest nieuzasadnione.

We Wroclawiu takie rozwiazanie byloby nieekonomiczne a rozklad jazdy musialby
byc uzalezniony od rozkladu odlotow i przylotow. Powiekszenie ruchu
pasazerskiego o mieszkancow ND, Zernik i budowa stacji posrednich zwiekszyloby
szanse na budowe polaczenia nie przynoszacego strat (z zasady cala komunikacja
publiczna jest niedochodowa i musi byc wspierana przez miasto).



Temat: kto podróżował sam do Tunisu?
Jeżeli chodzi o ceny pociagu i wogóle cały rozkład jazdy to
znjadziesz te informacje tu:
www.sncft.com.tn/index.php
Jadąc samemu do Tunisu z Sousse na jeden dzień trudno jest zwiedzic
wszystkie miejsca ktore oglada sie z biurem. Można to zrobić
wynajmując taksowke spod dworca na cały dzień -ale nie wiem ile to
może kosztować. Inna sprawa że nie wszystko każdego interesuje i nie
wszystko trzeba zwiedzać.
Jeżeli jednak jest sie zdecydowanym na zwiedzanie i nie bierzemy
taksówki to należałoby zrobić tak:
Przy dworcu wsiadamy do metra (oni to nazywaja metrem a wygląda jak
tramwaj) linia nr. 4. Bilety kupuje sie w zielonychbudkach mówiąc
dokąd sie jedzie - jedziemy do Bardo. Tam oglądamy muzeum mozaik. Po
muzeum wracamy do centrum również linia nr 4, która wracając omija
dworzec ale jedzie do TGM Marine. Jest to stacja koncowa kolejki
podmiejskiej TGM, ktora możemy udac sie do Kartaginy. Na zwiedzanie
całej Kartaginy nie bedzie czasu, najbardziej zanym i uczęszczanym
miejscem jest park archeologiczny. Aby tam sie dostać jedziemy TGM
do satcji Hanibal. Z okoic tej stacji mozna rowiez dotrzeć do willi
i na wzgórze Byrsa. Jezeli mamy jeszcze zapas czasu mozna pojechać
kilka przystanków dalej i dotrzec do Sidi Bou Side. Do Tunisu
wracamy TGM a ze stacji Marine albo pieszo Aveniue Habib Bourgiba
albo metrem docieramy do medyny (która znajduje się bardzo blisko
dworca). Po zwiedzeniu medyny wracamy na dworzec i powrót do Sousse.
Zrealizowanie całego tego co powyżej jest bardzo męczące ale jeżeli
niektore miejsca nas nie interesują i je odpuścimy to amodzielna
wyprawa na pewno bedzie miło wspominana.
Ważna porada: na dworcu znajduje sie informacja turystyczna - przy
wyjściu - można tam dostać plan miasta, wystarczająco dokładny aby
samemu sie poruszać.



Temat: Pytanie do radnego Marka Brodziaka
O ile dobrze pamiętam to nie deklarowałem swojego startu w wyborach
na urząd burmistrza, jedynie użyłem pewnego sformułowania w ramach
riposty, w toku wymiany poglądów w jednym z wątków na tym forum.
Fakt faktem, że nie powiedziałem stanowczo nie, dlatego też pozwolę
sobie z Państwem wymienić kilka poglądów.

Jeżeli chodzi o drogi to swoją opinię wyraziłem na jednej z
ostatnich sesji, przy okazji budowy ulicy Falandysza. Nadal uważam,
że gmina powinna mieć ściśle określony wieloletni harmonogram
realizacji inwestycji (min. 10 lat), którego powinna się trzymać. W
wypadku takich inwestycji jak ulica Słowackiego, Reymonta czy
Falandysza powinny być one realizowane priorytetowo, jednak nie
kosztem wcześniej zaplanowanych inwestycji tylko rezerw trzymanych
na takie okazje, tym bardziej, że każda z tych inwestycji była
realizowana przy wsparciu developerów, którzy partycypowali w
kosztach przekazując grunt pod drogi, jak również przebudowując
istniejącą infrastrukturę. Jak trudno jest pozyskać grunt pod drogi
mogliście się Państwo przekonać się przy okazji przedłużenia ulicy
Strzelców Grodzieńskich.

Odnosząc się do kwestii ZTM nie mam zamiaru na nowo rozpoczynać
dyskusji, która swego czasu miała burzliwy przebieg. Powiem krótko:
o ile Państwo pamiętacie pierwszą linią ZTM na terenie Gminy
Radzymin była linia 740 do Nadmy. Oczywiście sukces (a jak rozumiem
dla adc123.trzy porażka) ma wielu ojców. Na dzień dzisiejszy nie
zmieniłem swojego zdania na temat czy jest to uczciwe, czy też nie
wobec prywatnych przewoźników. W mojej ocenie była to słuszna
decyzja, tym bardziej, że próbowałem rozmawiać z przewoźnikiem
obsługującym swego czasu Nadmę na temat poprawy standardów
oferowanych przez niego usług. Niestety nie doszło do porozumienia,
być może dlatego, że wtedy to on był panem sytuacji i nie liczył się
z oczekiwaniami i potrzebami swoich klientów. Dlatego też
postanowiłem znaleźć inne rozwiązanie. Udało się wypracować
porozumienie z burmistrzem Marek i ZTM, czego efektem jest pewny
rozkład jazdy i punktualnie kursujące autobusy. Inną sprawą jest
wynegocjowana kwota dopłat. Biorąc pod uwagę fakt, że poza granicami
Marek autobusy nie stoją w korkach, praktycznie nie zatrzymują się
na światłach, nie maja co 200 m przystanków, a tym samym spalają
mniej paliwa uważam, że kwota jaką gmina Radzymin musi płacić na
rzecz ZTM jest zbyt duży. Ale mamy już za sobą pierwszy krok i być
może w przyszłości i kwotę dopłat uda się zmniejszyć.

Pozdrawiam,
Marek Brodziak



Temat: Tramwaj z
ups klikneło mi się za szybko :)))

Tramwajem na półwysep

kaf 18-05-2006, ostatnia aktualizacja 18-05-2006 17:58

Żegluga Gdańska wygrała przetarg na obsługę tramwajów wodnych, które latem będą
kursować między Gdynią a Jastarnią i Helem.

Na organizację tramwajów wodnych w lipcu i sierpniu (ich głównym celem jest
odciążenie zakorkowanej drogi na półwysep) Gdynia wyda blisko 3 mln zł. Taką
cenę zaproponowała Żegluga Gdańska - jedyny oferent, który stanął do przetargu.
W przyszłym tygodniu nastąpi podpisanie umowy między Gdynią a przewoźnikiem,
ale już teraz znane są szczegóły przedsięwzięcia - uchwały w tej sprawie
podjęła właśnie Rada Miasta.

Tramwaje wodne (katamarany "Rubin" i "Opal") będą kursować od 1 lipca do 31
sierpnia we wszystkie dni tygodnia niezależnie od pogody. Każda z jednostek
może zabrać na pokład 450 pasażerów i 50 rowerów (wzdłuż całego półwyspu czeka
na cyklistów nowa ścieżka rowerowa). Bilet normalny kosztować będzie 10 zł,
ulgowy 5 zł, a bilet na rower 2 zł. Przewidziano także bezpłatne bilety dla
osób, które za darmo jeżdżą zwykłymi środkami miejskiej komunikacji. Raz w
sezonie z bezpłatnego przejazdu będą też mogły skorzystać gdyńskie rodziny
wielodzietne, uprawnione do korzystania z biletu rodzinnego.

To nie koniec nowości. Do przystani (z Gdyni statki odpływać będą z nabrzeża
Pomorskiego przy restauracji Róża Wiatrów) ma kursować bezpłatna linia 050
obsługiwana przez "piętrusa", który spod dworca PKP będzie odjeżdżał co 30
minut. Autobus będzie kursował w godz. 8-21.30.

Rozkład jazdy

Gdynia - Hel: godz. 9, 12, 15, 18.30; Hel - Gdynia: godz. 10.30, 13.30, 17, 20

Gdynia - Jastarnia: godz. 10, 13.30, 17; Jastarnia - Gdynia: godz. 11.45,
15.15, 18.45.

Czas rejsu w jedną stronę wynosi: 60 minut do Helu i 75 minut do Jastarni.

Sprzedaż biletów na rejsy prowadzona będzie w kasach na przystaniach w Gdyni,
Helu i Jastarni oraz w Biurze Obsługi Klienta ZKM w Gdyni przy ul. Kilińskiego
16.




Temat: 20 minut!!!!
Gość portalu: SzK napisał(a):

>
> To ja kiedyś czekałem w Chocianowicach na 41 (jeździły wtedy po normalnej
> trasie). I tramwaj przyjechał z 16-minutowym opóźnieniem.
> Odcinek Chocianowice - Warszawska / Sikorskiego tramwaj pokonał w 15 minut
> zamiast w 20.

jak jadą ostatnie kursu te zjazdowe (przed remontem do helenówka) lub ostatnie
do pabianic to tez nie żałują i ostro gnają!

> Stan techniczny torowiska to jest rzecz ważna, ale tutaj chyba nie
> najważniejsza.

zgadzam się!

> Wagony którymi dysponuje MKT są w złym stanie i nic nie wskazuje na to aby
się
> to zmieniło, dlatego muszą być oszczedzane.
>

to mogli by przejąć nie używany tabor od MPK.
a dróga sprawa to po co tworzono trzy spółki które de facto nie konkurują ze
sobą? chuba tylko aby obsadzać stanowiska dyrektorskie!!
chyba tylko w łódzi jest taka sytułacja że są trzy firmy tramwajarskie!

> Druga sprawa - bezpieczeństwo. Nie wiem czy szybkość nie powodowałaby wzrostu
> liczby wykolejeń... a wyobraź sobie że tramwaj się wykoleja i wyjeżdża na
szosę
>
> wprost pod tira.
>

dlaczego wszystko widzisz w czarnych kolorach?
ja osobiście nie pamiętam kiedy "cyklop" wyskoczył z szyn.

> I jest jeszcze stary rozkład jazdy, czas przejazdu nie zmienił się chyba od
> czasów wybudowania w Pabianicach dwutoru (choć nie wiem).
>
> Możnaby tutaj rzeczywiście pokombinować, bowiem na przykład odcinek Duży
Skręt
>
no można kombinować np. likwidować systematycznie mijanki na rzecz dwutorowego
torowiska w ten sposób też skrócimy czas przejazdu.

mam nadzieję że jeśli nastąpi remont to je zlikwidują. wydaję mi się że jest na
to miejsce. tak wnioskuję z moich z moich obserwacji.

-
> Teklin przejeżdża się w 6 minut, a można spokojnie w 4.
>
> ...
> Może MPK coś wymyśli..., bo jeśli byłaby to linia 11, to odstępy między
> tramwajami będą wynosić na zmianę 22 i 23 minuty.

805 chyba moga pojechać po tym torowisku troszkę szybciej. chyba....??

pozdrooffka
drewniany




Temat: wyspa Limnos
Gość portalu: ave napisał(a):

> Czy ktoś z Was dotarł może kiedyś na tą wyspę (mieści sie trochę niżej niż
> Thassos)? Chcę tam dotrzeć około 08.09. Wymyśliłam, że najlepiej będzie mi
> kupić bilet lotniczy z Vinga do Kavali (bez wycieczki na Thassos) i potem
> promem na wyspę.
> Ale może warto po drodze jeszcze zwiedzić Thassos? Pomóżcie mi, jeśli możecie
> w następujących kwestiach, proszę:
> 1. Ile kosztują kwatery na Thassos? Wiem, że na Limnos to koszt około 20-25
> Euro.

Tego nie wiem, bo na Thassos miałam w lipcu 2002 hotel (VING)

> 2. Czy z Thassos pływają promy na Limnos, czy też będę musiała się cofnąć do
> Kavali?

W lipcu 2002 promy na Limnos pływały z Kavali, ale nie jest to problem, bo z
Thassos do Kavali płynie prom coś ok. 1,5 godziny (i chyba co dwie godziny -
nie pamiętam dokładnie). Oczywiście mówię o promach z Ormos Prinou do Kavali a
nie ze stolicy (Limenas). Ze stolicy do Kavali popłynęłam tylko raz i już
dzięki (ale jeszcze wtedy nie wiedziałam). Co prawda prom do Keramoti płynie
króciutko i jest ich dużo, ale potem autobus do Kavali to strasznie długa
podróż. Zdecydowanie lepiej z Ormos Prinou prosto do portu w Kavali.

> 3. Czy gdzieś w internecie znajdę rozkład jazdy promów?

Ja wstukuję zawsze www.nazwę i gr i jakoś mi się znajdują. Popatrzyłam na
bilety i z Kavali na Limnos płynęłam linią SAOS ANES. Nie jestem pewna
oczywiście ale może wstukaj www.saosanes.gr czy jakoś tak. Wczoraj tak
znalazłam promy Blue Star Ferries. Może i Tobie się uda?
W 2002 roku bilet z Kavali na Limnos kosztował 13,44 euro od osoby
(najzwyklejszy). Ja z Kavali wypływałam o 21.00 a na Limnos byłam ok. 2-giej w
nocy.

> 4. Jaką miejscowość polecacie na Thassos, aby nie była zbyt turystyczna?
> I oczywiście: czy macie jakieś praktyczne informacje na temat Limnos?:)
> z góry dziękuję:)

Mnie się dobrze mieszkało w Limenas (stolica). Nie sprawiało wrażenia
kompletnie zarzuconego turystami, miało swoją atmosferę (może to kwestia
antycznego Tazos?), a przede wszystkim chciałam tam mieszkać bo zależało mi na
dużej ilości autobusów i we wszystkich kierunkach (nie jeżdżę samochodem), a w
Limenas jest coś w rodzaju dworca (toż to stolica w końcu). Thassos świetnie
się zwiedza podróżując autobusem, bo praktycznie wszędzie można dotrzeć i tych
autobusów wydaje się być sporo. Owszem, trzeba się nałazić również, ale ja
akurat lubię bo wtedy wszystko obejrzę i wszędzie zajrzę.
Pozdrowionka serdeczne. B.




Temat: wyspa Limnos
Dzięki! Szczerze mówiąc - liczyłam, że to własnie Ty mi odpowiesz - widze, że
duużo można sie od Ciebie dowiedzieć;)

> > 3. Czy gdzieś w internecie znajdę rozkład jazdy promów?
>
> Ja wstukuję zawsze www.nazwę i gr i jakoś mi się znajdują. Popatrzyłam na
> bilety i z Kavali na Limnos płynęłam linią SAOS ANES. Nie jestem pewna
> oczywiście ale może wstukaj www.saosanes.gr czy jakoś tak. Wczoraj tak
> znalazłam promy Blue Star Ferries. Może i Tobie się uda?
> W 2002 roku bilet z Kavali na Limnos kosztował 13,44 euro od osoby
> (najzwyklejszy). Ja z Kavali wypływałam o 21.00 a na Limnos byłam ok. 2-giej
w
> nocy.

Znalazłam!! www.greekferries.gr/index.html
Widzę tylko jeden zasadniczy problem: prom z tego, co rozumiem, pływa tylko w
niedzielę, a ja przylatuję w poniedziałek. W takim razie chyba w sumie bez
specjalnej przykrości i tak jestem zmuszona spędzić tydzień na Thassos, a potem
drugi na Limnos. I sprawa wyjaśniona;)
Jeśli mogę Cie prosić - sprawdź, proszę na bilecie, czy dzień, w którym
płynęłaś, to własnie była niedziela - wtedy będę już pewna, co do planu podróży.

> Mnie się dobrze mieszkało w Limenas (stolica). Nie sprawiało wrażenia
> kompletnie zarzuconego turystami, miało swoją atmosferę (może to kwestia
> antycznego Tazos?), a przede wszystkim chciałam tam mieszkać bo zależało mi
na
> dużej ilości autobusów i we wszystkich kierunkach (nie jeżdżę samochodem), a
w
> Limenas jest coś w rodzaju dworca (toż to stolica w końcu).

Racja, nie wpadłam na to. Dobry pomysł.
A jak daleko jest do Limenas z tej miejscowości, do której dopływa prom (tej
sugerowanej przez Ciebie)?

Dzięki!




Temat: KOSMICZNE LINIE - 145, 149, 373, 384
Gość portalu: Bartek napisał(a):

> 145 - wyjezdza z Wawy do Ząbek potem zas wraca do Wawy. Mozna sobie pojechac z
> Targowka na Grochow zwiedzajac okolie Wawy
>

Co ciekawe, Ząbki płacą za tą linię bez słowa protestu. Ponadto zwróć uwagę, że
Targowa jest praktycznie jedyną ulicą, którą komunikacja miejska może przejechać
z północnej Pragi na południową. Linia 145 jest na Bródnie nazwywana maratonem
lub karawanem.

373 - we Włochach (bodaj na Sympatycznej) ma przystanki w tym samym kierunku w
> odleglosci 20 metrow, ale przejezdza je przez 15 minut (powiedzmy) po drodze
> kluczac po bezdrozach bocznej ulicy (jedzie nia w dwie strony)
>
Jeszcze kilka lat temu 173 było całkiem przyzwoitą linią.

149 w szczycie dwa na godzine, poza szczytem jeden. Cala trase przejezdza do 25
> minut, wiec chyba poza szczytem kursuje tam tylko jeden wóz. A trasa linii
> Groty - Cm. Wolski to kosmos. Zazwyczaj tym autobusem nawet powietrze nie
> jezdzi... no ale jak tu czekac na autobus np. przez godzine. Ten autobus bylby
> duzo funkcjonalniejszy gdyby jezdzil czesciej ale tylko do petli Nowe Bemowo
> lub Stare Bemowo.
>
3/4 dnia pracy kierowcy linii 149 spędzają na pętli Cm.Wolski - tak głupio ktoś
ustawił rozkład.

> 384 - linia kosmos - mojej kolezance kierowca nie zatrzymal sie na przystanku,
> bo stala przy przednich drzwiach, a te sluza do tylko do WSIADANIA, kiedy
> indziej ludzie musieli z niego wysiadac w biegu, trafilem na taki ktory byl
> spozniony ok 1 odziny (ostatni jezdzi bodaj po 17, a ten pojawil sie po 18),
> zreszta spoznienia to na tej linii normalka, czesto w ogole nie przyjezdza...
> Dodatkowo czestotliwosc jazdy to niezla sprawa. W pewnym momencie rano co bodaj
> 6 minut (przynajmniej kiedys tak bylo), kiedy indziej co godzinie, no i
> oczywiscie przerwa w dzien (no ale to trzysetka). Dwa czy trzy kursy maja petl
> w innym miejscu (nie na Wojcickiego), gdzie w ogole zaden inny autobus nie
> jezdzi - przychodzisz na przystanek a tu autobus za 6 godzin,,,, REWELACJA.
> Stali bywalcy twierdza ze na tej linii jezdza kierowcy przed zwolnieniem z
> ZTM,,,
>
> Bartek




Temat: Prywatna linia autobusowa rozkład jazdy
Prywatna linia autobusowa rozkład jazdy
Rozkład jazdy
Sprawdź rozkład jazdy PKP, PKS i linii prywatnej z Lidzbarka Welskiego.

LIDZBARK - ROZKŁAD JAZDY PKP

Ważny od 11.XII.2005

KIERUNEK GODZINY ODJAZDU

Brodnica 6.17(1) 9.37(5) 14.25(3) 17.07

Działdowo 6.08 12.05(5) 15.34(2) 17.48(4)

Grudziądz 9.37(5) 17.07

Laskowice Pom. 9.37(5)

Legenda:

1- Kursuje od poniedziałku do soboty, oprócz Świąt; kursuje 15.VI, 1 i 11.XI

2- Kursuje od poniedziałku do soboty, oprócz Świąt; kursuje 1.XI

3- Kursuje w okresie do 31.III od poniedziałku do soboty prócz Świąt

4- Kursuje w okresie do 31.III codziennie oprócz sobót i prócz 25.XII

5- Kursuje do 31.III

LIDZBARK - PRYWATNA LINIA

KIERUNEK PRZEZ GODZINY ODJAZDÓW

Działdowo Gródki 9.30 11.30 12.50 15.10 16.25 17.40 19.00

Kursuje codziennie od poniedziałku do piątku, oprócz Świąt.

LIDZBARK - ROZKŁAD JAZDY PKS

KIERUNEK PRZEZ GODZINY ODJAZDÓW

Brodnica Bartniczka 10.30(F) 13.00(F) 16.15(U)

Bryńsk 7.25(S) 8.05(F) 13.00(F) 15.10(S)

Dłutowo Bełk,Wylazłowo 15.25(F)

Dłutowo Nick 9.30(H)

Dłutowo Nick 7.10(S) 13.20(F)

Dłutowo Wylazłowo 14.30(S)

Dłutowo

Działdowo Koszelewy 6.25(F) 16.00(F)

Działdowo WielkiŁęck 5.05(F) 6.10(F) 7.15(SC) 7.35(S) 9.00(F ) 10.00(F) 10.30
(F) 11.15(U) 13.00(F) 13.15(S) 14.15(F) 17.30(F) 19.45(F) 20.35(5) 21.15(C)

Działdowo Wielki Łęck, 7.45(F) 10.15(F) 15.40(S) 18.15(U)

Płośnica

Gdańsk Iława, 7.45(UPe) 14.10(PLn)

Malbork

Iława Lubawa 8.15(F) 14.35(F)

Jastrzębia Giława, 13.10(Pł)

Gdańsk

Kiełpiny 6.40(S) 12.00(S) 14.25(S)

Koszelewki 15.05(S)

Lubawa 7.00(S)

Lubawa Koszelewy, 13.45(S)

Hartowiec

Mława Działdowo 17.00(U)

Iłowo

Mława Lubowidz, 6.45(S) 8.15(A) 10.40(U) 15.30(H) Żuromin 16.55(U)

Nidzica Działdowo, 15.40(U)

Gołębiewo

Nowe Miasto Lub. Boleszyn, 6.25(F) 11.30(A) 13.30(U) 16.45(B)

Mroczno

Nowe Miasto Lub. Brzozie Polskie 10.40(F)

Olsztyn Lubawa 6.15(A)

Olsztyn Rybno, 5.10(1) 7.00(U) 10.55(U)

Olsztynek

Ostróda Lubawa 11.56(UP) 17.10(UP) 19.20(U)

Płock Żuromin, 10.50(U) 18.02(PLn)

Sierpc

Toruń Brodnica 8.40(U)

Warszawa Płońsk 7.39(UP) 12.15(5) 12.30(Pł) 17.09(UP)

Zalesie Wlewsk 5.50(F) 7.20(S) 12.40(S) 14.50(S) 15.20(F)

Żuromin Lubowidz 6.15(F) 12.50(F) 13.40(1) 13.50(C) 14.25(S) 15.30(S) 19.25
(U) 19.49(UPe) 21.35(FE)

Żuromin Zieluń, 9.40(F) 12.45(F)

Straszewo

Legenda:

+ kursuje w niedzielę i święta oprócz 25.XII, 01.I oraz I dz. Wielkanocy;

1. kursuje w poniedziałki robocze;

5. kursuje w piątki robocze;

A nie kursuje w niedzielę i święta;

B kursuje codziennie oprócz sobót;

C kursuje w soboty, niedziele i święta oprócz U;

E nie kursuje w okresie letnich wakacji szkolnych;

F kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku;

H kursuje w okresie wakacji i ferii szkolnych w dni robocze;

L nie kursuje 25-26.XII, 01.I oraz w dwa dni Wielkanocy;

P kurs pośpieszny

S kursuje w dni nauki szkolnej;

U nie kursuje 25. XII, 01.I, oraz pierwszy dzień Wielkanocy;

e kursuje od 25.VI 31.VIII codziennie, poza tym 1, 5;

ł kursuje od 25.VI do 31.VIII;

n nie kursuje 24.XII, 31.XII i w Wielką Sobotę.




Temat: Liczenie pasażerów dziennej komunikacji miejskiej
Liczenie pasażerów dziennej komunikacji miejskiej
Szkoda, ze z gory wiadomo, ze wyniki tych badan beda
sfalszowane...

ZDiTM chce policzyc pasazerow? Tia... statystyka opisowa... A
kto mi zdefiniuje "przepelnienie autobusu"? Bo w normalnych
krajach, jesli w autobusie stoi 5 osob to autobus jest pelny...

Ale sie czepiam. Dlaczego wyniki beda sfalszowane? Prawidlowe
pomiary natezenia ruchu powinno sie prawadzic 7 dni w tygodniu w
kazdym wozie danej linii - tak, aby pasazerowie byli liczeni w
kazdym kolejnym kursie. Z niektorymi liniami nie bedzie
problemu, ale taka linia 75 ma 14 brygad. Dla
niewtajemniczonych - kadego dnia (od poniedzialku do piatku)
wyjezdza na nia 14 autobusow w czego 11 jezdzi przez wieksza
czesc dnia, a 3 tylko w szczycie. Jesli w kazdym z tych
autobusow bedzie jedna osoba kontrolujaca, to potrzebujemy 22
(11 autobusow i 2 zmiany) + 3 = 25 osob... Z gory wiadomo, ze
pomiary (a raczej szacowanie) na linii 75 beda malo miarodajne.

Jeszcze ciekawiej jest w tramwajach - np. linia 7 - 12 brygad,
czyli 12 skladow po 2 wagony z czego 6 szczytowych. Jesli
przyjac ze w kazdym wagonie ktos ma liczyc pasazerow to wychodzi
(6 brygad * 2 wagony * 2 zmiany) + (6 brygad * 2 wagony) =
24+12=36...
Takie przyklady mozna mnozyc...

Po co wiec robic takie szacowania? Chociazby po to, zeby miec
podkladke przy przyszlorocznych cieciach rozkladow jazdy. Rada
Miasta szykuje sie, zeby w przyszlorocznym budzecie obciac
srodki na KM wiec ZDiTM bedzie musial ciac rozklady. Na juz
teraz mowie - jako pierwsza, calkowitej likwidacji poddana
zorstanie linia 2, ktorej rozklad jazdy to paranoja (ulozony w
zeszlym roku chyba wlasnie po to, zeby mozna ja bylo
zlikwidowac - wiekszosc kursow pokrywa sie z linia 3). Linia 3
moze zostac skrocona do Dworcowej, co pozbawi miasto
bezposredniego polaczenia dworzec PKP - Plac Rodla. Zlikwidowana
zostanie lub ograniczona tylko do godzin szczytu linia 4, ktora
w kierunku Pomorzan jezdzi zaraz za linia 1, a na Potulicka za
11... Istnienie linii 1 tez jest wadpliwe. Linia 9 - poza
szczytem tylko co drugi kurs do Glebokiego, pozostale do
Zajezdni Pogodno. Mozna przypuszczac, ze linia 57 bedzie swoja
trase konczyc na petli Kormoranow i tylko co drugi kurs bedzie
miala wydluzony do Warszewa, natomiast linia 68 bedzie jezdzila
co 20 minut. Linia 69 z 8 minut w szczycie zostanie zredukowana
do 12, linia 78 bedzie poza szczytem jezdzila co 24 minuty.
Linia 76 calkowita likwidacja, a zamiast niej specjalne kursy na
linii 52. Ponadto, na liniach 5, 6, 9 i 12 pojawiac sie beda
wylacznie wagony pojedyncze. To wszystko sa tylko moje
gdybybania, taka czarna wizja, ale w naszym wspanialym miescie
wsrod jego wlodzrzy panuje powszechna opinia: "ja mam samochód,
a pospólstwo niech jeżdzi sobie starymi, zardzewiałymi i
przepełnionymi autobusami"...

pozdr,
P.



Temat: Znowu o nas piszą...
te trasy to jest czysta utopia !!!
> 1) w naszym założeniu linia jadąca na Os Młodych
> pojedzie ulicami
> Sobieskiego-Piłsudskiego-
rozumiem ze ten kawalek ma jechac Sowinskiego??
pierwszy problem!!! skret z Sobieskiego w Pilsudskiego!!!
drugi problem!!! w dni targowe w/w skrzyzowanie to jest horror, nie wyobrazam
sobie tam puszczenia autobusow

>Krasińskiego-Sobieskiego-Krakowska-Jagiellońska-
> Krasińskiego-Batorego-
> Wyszynskiego-Al. Legionów-Suwalna, natomiast w godzinach pracy starostwa Al
> Legionów-Mireckiego
ty kiedykolwiek jezdziles jako kierowca samochodem wiekszym niz osobowy?? juz
nie wymagam jezdzenia autobusem, samochodem osobowym jest kiepsko sie tam zlamac
a ty chcesz tam autobusy wprowadzic?? do tego Mireckiego jest WASKĄ ulicą przy
ktorej znajduje sie szkola !!!

>-Łajski-Szarych Szeregów
> Z braku możliwości zawracania przy Urzędzie Powiatowym musi jechać naokoło
> a taki kręciołek Jegiellońska-Krasińskiego-Batorego-Parkowa
tymczasowy czyli ile lat ???

>jest tymczasowy bo już niedługo zacznie się modernizacja linii kolejowej i
> powstanie wiadukt na wysokości Ronda na Przystanku.
obwodnica Jablonny tez miala byc niedlugo, badz realista, wszystko co wiaze sie
z infrastruktura drogowa i kolejowa w naszym kraju jest wykonywane Z OPOZNIENIEM!!!

>Ta pęlta zostanie wówczas zlikwidowana a trasa
> przez nas zaproponowana elegancko wyprostowana
> natomiast druga linia pojedzie
> Sobieskiego-PIłsudskiego
co za upor maniaka!!!
wez czlowieku skonsultuj sie z kierowcami przegubowcow i spytaj sie jak oni
widza szanse na "zlamanie sie" na tym zakrecie
kwestia horroru w dni targowe juz byla wyzej przedstawiana
>-Jagiellońska-Słowackiego-Kościuszki-PKP legionowo
> powrót: Słowackiego-Jagiellońska-Mickiewicza-Sowińskiego-Piłsudskiego-
> Obie linie będą ze sobą skoordynowane już od Pętli, dzięki temu potoki
> pasażerskie się wyrównają
> Rozkład jazdy linii dowozowej do stacji będzie skoordynowany z pociągami w
> godzinach szczytu. Mieszkańcy Piasek nic na tym nie stracą. Pchanie autobusu
> przez wiadukt który niebawem ma być remontowany spowoduje utykanie linii w
> korkach na objeździe. DZięki skierowaniu linii zyskają też mieszkańcy osiedli
> Sobieskiego o Jagiellońska mając możliwość skorzystania z pociągu, a na razie
> taki luksus mają Piaski. Więcej pasażerów chcących korzystać z kolei to większa
> ilość pociągów (a przynajmniej argument o zwiększenie pociągów). Czy zgodzicie
> się ze mną?
nie, nie zgodze sie z Toba jak i wiekszosc moich przedmowcow

znam juz Twoje podejscie z forum do terenow innych niz blokowiska (sam na takim
mieszkam ale nie mam klapek na oczach zeby tylko sobie zrobic dobrze), chcialbym
tylko zauwazyc ze planujac te linie CAŁKIEM ODCINASZ caly bukowiec od transportu
zbiorowego, do tej pory daleka odleglosc od stacji PKP jakos zastepowaly
"czerwoniaki" a teraz bedzie wielkie nic czyli jedna linia PKS jezdzaca jak chce
bo maja takich samych myslicieli i dali czas 30min na trase ktora KL pokonywala
w blisko 50 min.
I nie wciskaj mi ciemnoty ze bukowiec to dzielnica bogaczy i wszyscy maja tam
samochody, tak sie sklada ze pochodze z bukowca i tam mam duza czesc znajomych o
rodzinie nie wspomne, i tak tylko chcialbym zaznaczyc ze jeszcze w dosc duzej
czesci mieszkaja tam ludzie w podeszlym wieku, ktorzy tez chca miec jakis
kontakt ze "swiatem"




Temat: Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów
Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów
Tjaaa... lada moment czeka nas najazd Papieża na Warszawę. W związku z tym
całe miasto szykuje się jak na przyjazd antyglobalistów. To z kolei powoduje
zmiany w komunikacji.
Oto co następuje w związku z tym... (info dot. busów i tramwajów tylko dla
Bródna, no i kawałka Targówka)
- 25.05 (czwartek) - obowiązuje rozkład jazdy dnia powszedniego
- 26.05 (piątek) - obowiązuje rozkład jazdy dnia świątecznego, przy czym:
* linie podmiejskie oraz SKM kursować będą wg rozkładu jazdy dnia
powszedniego,
* metro kursować będzie wg rozkładu jazdy dnia powszedniego z
przesunięciem godzin szczytowych w dostosowaniu do godzin Mszy Św.

- 25.05 (czwartek) - od ok. godz. 8.00 do końca kursowania - 26.05 (piątek) -
od początku kursowania do ok. godz. 16.00. Wyłączenie ruchu na Trakcie
Królewskim (odcinek Spacerowa - Świętojerska).
Dotyczy: E-3.

- 25.05 (czwartek) - od ok. godz. 8.00 do ok. godz. 11.00
Wyłączenie ruchu na Trakcie Królewskim (odcinek Spacerowa - Muranowska) oraz
na ulicach: Świętojerskiej, Anielewicza (Andersa - al. Jana Pawła II),
Zamenhofa, Lewartowskiego, Stawki (odcinek al. Jana Pawła II - Andersa),
Muranowskiej oraz Żwirki i Wigury i Trasie Łazienkowskiej (Grójecka -
Wisłostrada)
Zmiany tras linii: 127, 403, 512 i E-3

- 25.05 (czwartek) - od ok. godz. 11.00 do ok. godz. 12.30
Wyłączenie ruchu na Trakcie Królewskim (odcinek Spacerowa - Muranowska)oraz na
ulicach: Świętojerskiej, Anielewicza (Andersa - al. Jana Pawła II), Zamenhofa,
Lewartowskiego, Stawki (odcinek al. Jana Pawła II - Andersa), Muranowskiej,
Żwirki i Wigury, Trasie Łazienkowskiej (Grójecka - Wisłostrada) a także ciągów
poprzecznych (Piękna, Al. Jerozolimskie, Świętokrzyska, al. Solidarności,
Andersa, 17 Stycznia, Sasanki - Hynka, Racławicka, al. Niepodległości,
Waryńskiego, Marszałkowska, Al. Ujazdowskie)
Zmiany tras linii: 23, 25, 127, 160, 403, 517, 524, E-3

- 25.05 (czwartek) - ramowo w godzinach: 14.00 - 15.00, 17.00 - 17.30, oraz
19.00 - 20.00
- 26.05 (piątek) - w godzinach: ok. 8.00 - 9.00
Wyłączenie przejazdów poprzecznych przez Trakt Królewski (Trasa Łazienkowska,
Piękna, Al. Jerozolimskie, Świętokrzyska, al. Solidarności)
Zmiany tras linii: 25, 160, 403, 506, 512

- 26.05 (piątek) - od ok. godz. 10.30 do ok. godz. 14.00
Wyłączenie ruchu na ul. Marszałkowskiej (pl. Bankowy - Al. Jerozolimskie) oraz
al. Solidarności (pl. Bankowy - Jagiellońska)
Zmiany tras linii: 23, 127, 160, 524 i E-3

- 26.05 (piątek) - od ok. godz. 11.30 do ok. godz. 12.00
Wyłączenie ruchu na Trakcie Królewskim (odcinek Spacerowa - Świętojerska),
przejazdów poprzecznych (Trasa Łazienkowska, Piękna, Al. Jerozolimskie,
Świętokrzyska), ul. Marszałkowskiej (pl. Bankowy - Al. Jerozolimskie) oraz al.
Solidarności (pl. Bankowy - Jagiellońska)
Zmiany tras linii: 23, 25, 127, 160, 512, 517, 524, i E-3

- 26.05 (piątek) - od ok. godz. 15.00 do ok. godz. 16.00
Wyłączenie ruchu na ul. Żwirki i Wigury, Trasie Łazienkowskiej (Grójecka -
Wisłostrada) oraz przejazdów poprzecznych (17 Stycznia, Sasanki - Hynka,
Racławicka, al. Niepodległości, Waryńskiego, Marszałkowska, Al. Ujazdowskie)
Zmian tras linii: 512, 524

Uwaga! Powyższe trasy objazdowe jak i godziny wyłączeń z ruchu poszczególnych
ulic mogą ulec zmianie.

4. ZASILENIE LINII PODSTAWOWYCH
Dla zapewnienia mieszkańcom Warszawy dogodnego dojazdu na Mszę Św. na pl.
Piłsudskiego w dniu 26.05 (piątek) zwiększona zostanie częstotliwość
wytypowanych linii - tramwaje: 25 autobusy: 127, 506, 512, E-3*). Dodatkowe
pojazdy kursować będą na ww. liniach od ok. godz. 5.00 do ok. godz. 9.30;
*) linia specjalnie uruchomiona w dniu 26.05 na skróconej trasie
BRÓDNO-PODGRODZIE - PL. BANKOWY

5. SPECJALNE LINIE ODWOZOWE I ROZMIESZCZENIE ICH KRAŃCÓW
Po zakończeniu Mszy Św. w dniu 26.05 (piątek) w celu usprawnienia powrotu jej
uczestników uruchomione zostaną specjalne bezpłatne linie autobusowe kursujące
do następujących większych osiedli:
- BRÓDNO - przystanki: Pl. Bankowy, Rondo Starzyńskiego, Rondo Żaba, Rogowska,
Kołowa, Żuromińska, Targówek-Ratusz, Szpital Bródnowski, Park Bródnowski,
Łabiszyńska, Klub Lira, Łojewska, Bródno-Podgrodzie
- TARGÓWEK - przystanki: Centrum, Rondo Waszyngtona, Al. Zieleniecka, Dw.
Wileński, Szwedzka, Piotra Skargi, Gorzykowska, Myszkowska, Witebska, DKS
Targówek, Handlowa, Pratulińska, Targówek

W sumie tyle...
Wiecej info na www.ztm.waw.pl/papiez.php



Temat: Dworzec PKP
Mysle, ze postulaty by przywrocic w Mielcu ruch dalekobiezny sa w tej chwili na
wyrost. Wydaje mi sie, ze prezydent zdaje sobie z tego sprawe i "pasuje", bo
nie ma argumentów, by poprzec swoje/nasze starania.
W tej chwili wg. wyliczen PKP z 300 pociagów pospiesznych kursujacych w calej
Polsce niecala 100 jest rentowna. Nie ma wiec w tej spolce "klimatu" dla
zwiekszania liczby tych pociagow. Wrecz przeciwnie, w ostatnich dniach spolka
poinformowala o likwidacji kilku pospiesznych polaczen z Wroclawia (na liniach
ktore sa w tej chwli za grube pieniadze modernizowane-do Vmax 160 km/h ). Nie
mamy argumentu w postaci infrastruktury- jednotorowa linia,
niezelektryfikowana, o bardzo slabych parametrach. Do tego dochodzi koniecznosc
przepinania lokomotywy- co zwieksza koszty i czas podrozy. Takich problemów nie
ma w Tanobrzegu, czy tez Przemyslu. Tarnobrzeg (nie wspominajac o Przemyslu)
jest ponadto o wiele lepiej "komunikacyjnie" polozony. Pociag wspomniany w
poscie powyzej zaraz po Tarnobrzegu przejezdza przez Stalowa Wole ( 70 tys.
potencjalnych klientów). Podsumowujac- moim zdaniem obecnie nie ma szans na
zwiekszenie liczby pociagów dalekobieznych przejezdzajacych przez Mielec.
Co innego jesli chodzi o polaczenia osobowe. Mysle, ze tu by osiagnac sukces
(za sukces uwazam nie to, bu pociagi jezdzily przez Mielec lecz to, by pociagi
te jezdzily przez Mielec w miare pelne) powinno zmienic sie rozklad jazdy. W
tej chwili oferta PKP nastawina jest przede wszystkim na ruch lokalny. Niestety
kolej na tym rynku przegrywa z PKS. Dzieje sie tak z kilku powodów: "nasz"
szlak kolejowy praktycznie dubluje sie z wojewodzka droga Debica-Nagnajow. PKS
oferujac czesta siatke polaczen i przystepne ceny praktycznie wyparl kolej z
tego rynku. Do tego w najbizszej okolicy doczodzi konkurencja nie do przebicia
ze strony MKS (linia 38- Tuszów Narodowy, Chorzelów 6- Wojslaw/Rzemien).
Mysle,ze na pierwszym planie powinno sie postawic na pociagi pospieszne
przejezdzajace przez Tarnobrzeg, St. Wole, Debice- i ulozenie tak rozkladu
jazdy, by na pociag do Warszawy, Lublina, Krakowa, Wroclawia nie czekac dluzej
niz 10 minut. Takie rozwiazanie nie wyklucza ponadto przeciez wspomnianego
ruchu lokalnego- pociagi dalej jezdzilyby przez Tuszów, Pustków itp.
Moim zdaniem warto a nawet trzeba zaryzykowac takie rozwiazanie, gdyz przy
obecnym poziomie frekwencji-kiedy jednym skladem jedzie kilka/kilkanascie osób
kolej w Mielcu rzeczywiscie moze sie nie ostac.
A i prezydent nie naciskany przez nierealne postulaty
przywrocenia "pospiesznych" moglby poprzec takie rozwiazanie- nie tylko porzez
pomoc w wprowdzeniu nowego rozkladu jazdy ale np. w promocji takiego
rozwiazania. Wystarczyloby 50-100 tys. zlotych ze strony miasta na skuteczna
promocje tych polaczen w lokalnych mediach. Pozostaje pewnie ewentualny protest
PKS Connex oraz kwestia prawna zagadnienia wsparcia finansowego przez miasto,
ale to daloby sie pewnie jakos rozwiazac. Pozdrawiam




Temat: [Olsztyn] Nowe linie i godziny komunikacji miejski
[Olsztyn] Nowe linie i godziny komunikacji miejski
Szykuje się rewolucja w komunikacji miejskiej. Z ulic Olsztyna mają zniknąć
linia pospieszna A, "czwórka", linia nocna 101. W zamian - nowe linie nr 24 i
25 i lepszy rozkład jazdy.

To wnioski naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego z opracowania na temat
komunikacji miejskiej w Olsztynie. Badania prowadzili pod koniec 2004 r.,
teraz wskazali kilka metod na poprawę konkurencyjności firmy i przystosowania
rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów. - Wzięliśmy sobie do serca wnioski
płynące z opracowania i już pracujemy nad zmianami - przyznaje Krzysztof
Zienkiewicz, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie.
- Prace są dość zaawansowane. Jeszcze dokładnie nie wiemy, kiedy zmiany wejdą
w życie, ale na pewno nie później niż przed nowym rokiem szkolnym.

Autorzy opracowania proponują m.in. dwie nowe linie, na których obowiązywałaby
zwykła taryfa opłat. Są to linie: 24 - na trasie zbliżonej do dotychczasowej
linii uzupełniającej 42 (z dworca na Jaroty z przystankami m.in. przy ulicach
Flisa i Mroza) oraz 25 - na trasie dotychczasowej linii pospiesznej A, ale
zatrzymująca się na wszystkich przystankach. Właśnie na trasie Jaroty -
Kortowo jest największe przepełnienie w autobusach, trzeba więc zwiększyć
liczbę kursów. W godzinach szczytu z Jarot autobusy linii 24 odjeżdżałyby
nawet co 7 minut.

Niewykluczone, że na linii 100 w weekend pojawi się autobus przegubowy, ale
zlikwidowana zostanie dotychczasowa linia nocna 101 - podobnie jak na linii 4
trasa pokrywa się z innymi liniami. Naukowcy mają wątpliwość, czy jest cel
utrzymywania linii MPK do Nikielkowa.

Zmienić się mają też godziny odjazdów z przystanków. Linie podzielone zostaną
na kategorie i autobusy będą odjeżdżały rytmicznie, np. co 20 minut, zależnie
od kategorii linii. Według autorów opracowania zapobiegnie to nakładaniu się
przerw w obsłudze pasażerów, na niektórych trasach sięgającym czasem nawet
kilkadziesiąt minut. Po zmianach mieszkańcy Olsztyna powinni też zapomnieć o
autobusach kursujących "stadami".

MPK ma się też zastanowić na celowością utrzymywania linii podmiejskich.
Jednak niezależnie od wyników ekonomiczno-finansowych miejski przewoźnik
będzie obsługiwać: ogródki działkowe w Wójtowej Roli oraz cmentarz komunalny
Olsztyn-Dywity.

Nie zaproponowano żadnych zmian trasy linii 2, 6, 8, 12, 21, 23, 26, 27 i 45
oraz - przynajmniej w pierwszym etapie wdrażania zmian - na linii 43.

Proponowany podział linii MPK

* osiem linii priorytetowych: 1, 9, 15, 20, 24, 25, 28 i 30 (co 10 minut w
szczycie)

* piętnaście linii podstawowych: 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 21,
22, 26 i 27 (co 20 minut)

* cztery linie uzupełniające: 8, 12, 23 i 43 (co 60 minut)

* trzy linie marginalne: 19, 31 i 45 (jeden autobus na trasie)

* jedna linia nocna: 100

serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2713953.html




Temat: Zmiany w komunikacji miejskiej
Gość portalu: Phobos napisał(a):

> > rozkład jazdy obowiązujący od września jest INNY niż
> > obowiązujący OBECNIE.
>
> Pokretne tlumaczenie, ale w definicji jezykowej poprawne. Z
> akcentem na "w definicji jezykowej", bo jednak lepiej byloby
> napisac: "przywraca rozklady jazdy sprzed wakacji".
>
Jako dziennikarz muszę spojrzeć na zmianę nie tylko okiem starych wyjadaczy,
którzy znają rozkład trzech linii na pamięć, bo codziennie jeżdżą nimi do
pracy. Warto tez pomyśleć jak człowiek, który jeździ od czasu do czasu i
najzwyczajniej nie pamięta jak jeździły autobusy i tramwaje przed wakacjami.
Wybacz panie Phobos, ale świat nie kręci się wokół Ciebie. Dlatego napisałem
Zmiana, zamiast przywracanie rozkładu sprzed wakacji.

> > Jeśli zaś zarzucasz, żepisząc "iż ZDiTM powołuje nową linię"
> > piszę nieprawdę
> > objaśniam. "Linia 58 zostanie połączona z linią 72 kursującą
> > na trasie Nehringa Pomnik - Ludgardy"- wobec tego (owszem
> > kosztej jednej linii, ale tworząc w ten
> > sposób nową inną)
>
> "ZDiTM powołuje też zupełnie nowe linie." - prosze mi
> powiedziec, gdzie jezdzic bedzie ta "zupelnie nowa linia"...
>
Opis trasy jest zawarty w artykule.

> Czepiajac sie dalej, zaraz po wstepie czytamy: "Jedną ze zmian
> jest nowa trasa autobusu linii 58 kursującego na szlaku (...)" i
> tu sie okazuje, ze nie mamy juz doczynienia z nowa linia, ale ze
> zmiana (tu juz zgodnie z definicja jezykowa jak i logika).
>
> Slowa "szlak" juz sie nie czepie, bo choc brzmi dosc orginalnie
> to z pewnoscia znajdzie sie jakas definicja wedlug ktorej jest
> to okreslenie poprawne :)
>
> > I jeszcze jedno słowo o słowie "zmianie". To nie jest mój
> > wymysł tylko
> > rzecznika ZDiTM Dariusza Wołoszczuka, w komunikacie wysłanym
> > do prasy był
> > zatytułowany w ten sposób:
>
> [ciach]
>
> Cos dlugi ten tytul... A moze to byla juz tresc? :P
>
To był rzeczywiście TYTUŁ komunikatu, jego treść zawierała się na 2 stronach, i
dotyczyła wspomnianych zmian w rozkładzie.

> Poza tym myslalem, ze jak jest sie redaktorem Gazety Wyborczej
> to ma sie swoj wlasny rozum i nie trzeba sie zaslaniac tym, ze
> rzecznik tak napisal... :P
>
Ma się swój rozum, oczywiście, dlatego nie powtarza się ewentualnych literówek
i błędów stylistycznych jakie robią czasami rzeecznicy (Wołoszczuk w tym
względzie jako były dziennikarz jest w porządku). Jednak trzeba pamiętać, że
rzecznik ZDiTM jest pracownikiem ZDiTM, w związku z tym wie lepiej jakie
autobusy gdzie jeżdżą. Nawet jrśli się myli, jest rzecznikiem i należt traktwać
jego wypowiedź jako komunikat. Prasa jest nie tylko od kreowania informacji,
ale również od jej przekazywania. Takimi jakie są. To jest obiektywizm.

> A na list redaktor oczywiscie liczyc, poniewaz mam zamiar takowy
> napisac :)
>
> pozdr,
> Phobos




Temat: Komisja rady miejskiej o komunikacji w Józefosławi
no to ja zdradzę co mówi druga strona ;)
UWAGA! PONIŻSZE SĄ PRYWATNYMI ODCZUCIAMI MOIMI i OSOBY ZWIĄZANEJ Z
NEGOCJACJAMI O NOWYCH LINIACH PODMIEJSKICH Z RAMIENIA ZTM. NIE SĄ
OPINIĄ ZTM. DLATEGO RADNI NIE MOGĄ ICH DAWAĆ JAKO ARGUMENT W
NEGOCJACJACH, a jak dadzą... cóż, sami się skompromitują. W związku
z powyższym niżej piszę o "drugiej stronie", a nie używam nazwy
firmy!!!

Miałem czekać (patrz inny post), ale powiem conieco o negocjacjach
od drugiej strony. Mimo, że w tym wypadku jakieś negocjacje
cywilizowane się w ogóle odbyły, druga strona jest nadal zdania, że
z Piasecznem się nie da dogadać (przyczyny te same co ja podawałem).
Nic nie słyszałem o przejeździe testowym, ale się dowiem, co za typ
taboru i którego przewoźnika. Mogę nawet się dowiedzieć z numerem
taborowym włącznie ;). Jednak druga strona ma nieodparcie to samo
wrażenie co ja, mianowicie, że gminie Piaseczno nie zależy. Owszem,
są już zrażeni poprzednimi "negocjacjami" czy też "negocjacjami" w
sprawie nocnego ZTM, które istniały jedynie... w prasie, bo
Piaseczno jako jedyne miasto ich nawet nie podjęło. Cały czas nie
wiadomo, kto te plotki w prasie rozpuścił, że niby Piaseczno dba o
mieszkańców i też negocjuje. Ale wracając do rzeczy, jakoś druga
strona ma problemy z konkretami. Nie rozumie też czemu gmina nie
chce zrobić busu po trasie do przyjęcia, np: najprostszego:
Geodetów - Julianowska. Z tego co wiem na trasie proponowanej przez
gminę problemem nie jest szerokość ulic, a ich jakość i garby.
Gminna trasa w Józefosławiu, niezmienna od negocjacji linii
komercyjnej z MZA owszem może i gwarantuje najlepszą obsługę, ale
druga strona nie przestaje się dziwić czemu gminie nie odpowiada
gorsza trasa, ale linia już. Ludzie na pewno by tak woleli, a za rok
można trasę skorygować.

Negocjcaji o typie taboru i dokładnym rozkładzie jazdy z tego co mi
wiadomo nie podjęto, ale może informacje nie są najświeższe, więc
się spytam. Jednak zakładając trasę Wilanowska - Julianów lub też
Ursynów Płd. - Julianów, a nie mało popularną wersję typu Jeziorki -
Julianów i fakt, że ZTM chciałby opłatę za Warszawski odcinek także,
częstotliwość linii nie będzie lepsza niż Roj-Busa, jakoś raz na
godzinę. Zakładając dopłatę tylko za docinek podmiejski, pokusiłbym
się o rozkład jazdy co 20-30 minut w tygodniu i rzadziej w weekend.
To oczywiście zakładając, że linia miałaby być stała, a nie
szczytowa. Co też nie zostało ustalone.

!!! wyliczenia rozkładów są moje autorskie na podstawie istniejących
linii podmiejskich, dopłat jakie do nich gminy płacą, długości ich
tras i częstotliwości kursowania. wzorowałem się głównie na
wskaźnikach NOWYCH linii, kursujących po Legionowie i linii do
Młochowa !!!

Pzdr.



Temat: ZTM i inne mrzonki
>> panek15 napisał:
>> Precz z komuną i jej neofitami. Niech zyje liberalizm gospodarczy.

Na szczęście to nie liberalizm gospodarczy ani tym bardziej komuna
wyznaczają kierunek rozwoju wspólnoty samorządowej jaką jest gmina,
ale konstytucyjny przywilej pozwalający decydować wspólnocie o jej
przyszłości - min. poprzez ralizację zadań własnych (lokalnych),
wykonywanych w celu zaspokajania zbiorowych potrzeb tejże wspólnoty.

Zatem jeżeli potrzeby zbiorowe wspólnoty będą wymagały uzasadnionego
zaangażowania środków gminnych w organizację sprawnego i
bezpiecznego transportu, to zadecydują o tym przedstawiciele
wspólnoty samorządowej a nie tylko i wyłącznie czynniki ekonomiczne.

Możesz sie upierać przy swoim ile chcesz, jednak to nie zmieni
faktu, że według ekspertów taka forma komunikacji pasażerskiej
będzie atrakcyjna dla mieszkańców korzystających z komunikacji
publicznej.

Poniżej zacytuję kolejny fragment artykułu zamieszczonego w
periodyku "Z biegiem szyn", w którym KM są krytykowane za
bezsensowne decyzje. Nie spodziewam się, że zmienisz poglady po jego
przeczytaniu, ale warto żeby inni czytelnicy więcej wiedzieli o
problemie "Zegrzyka".

REKREACJA CZY AGLOMERACJA ?

Z początkiem czerwca uruchomiono równie. pociągi relacji
Warszawa Gdańska-Radzymin przez Legionowo, Nieporęt. Tym
samym pociągi pasażerskie powróciły na linie Legionowo-Tłuszcz po
pięcioletniej przerwie (ruch zawieszono tu w 2001 roku). Rozkład
jazdy pociągów Warszawa Gdańska-Radzymin to zaledwie pięć par
pociągów. Z warszawskiego Dworca Gdańskiego pociągi nad Zalew
Zegrzyński odjeżdżają o godz. 7.53, 10.47, 14.50, 17.51 i 20.27.
Przez czerwiec pociągi kursowały jedynie w weekendy (co jednak
dość zaskakujące, w długi weekend Bożego Ciała pociągów nie
uruchomiono – ani w wolny od pracy czwartek, ani w następujący po
nim piątek), a ruch codzienny przewidziano na razie wyłącznie na
okres wakacji. Co po ich zakończeniu? Na razie nie wiadomo.
Koleje Mazowieckie postanowiły stworzyć ofertę przewozowa
praktycznie wyłącznie ukierunkowana na przejazdy rekreacyjne. Jest
to decyzja mało odważna, gdy rozwijająca się gmina Nieporęt oraz
północno-wschodnie przedmieścia Legionowa, przez które przebiega
reaktywowana linia, mogą wygenerować potoki podróżnych
związane z codziennymi dojazdami do Warszawy oraz Legionowa.
Zresztą do takich wniosków doszli autorzy „Wstępnego studium
wykonalności uruchomienia kolejowego przewozu osób w relacji
Warszawa Gdańska-Legionowo-Nieporęt-Tłuszcz” opracowanego
przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR (przy współpracy
Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei). Studium zostało zamówione
przez Urząd Gminy Nieporęt w porozumieniu z Urzędem
Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Na studium
składały się nawet propozycje rozkładów jazdy i obiegów taboru.
Propozycje te zakładały kursowanie dwunastu par pociągów przez
cały dzień co godzinę, półtorej. Jednak Koleje Mazowieckie
całkowicie zignorowały wnioski wynikające ze studium. A szkoda,
bo dzięki rozkładowi zaproponowanemu przez ZDG TOR oraz
IRiPK, koleją zainteresowałaby Sie nie tylko garstka warszawiaków
chcących dojechać w celach rekreacyjnych nad Zalew Zegrzyński,
lecz także mieszkańcy Warszawy oraz powiatu legionowskiego
potrzebujący każdego dnia szybko i wygodnie poruszać się po
aglomeracji warszawskiej. Wprowadzony przez Koleje Mazowieckie
rozkład obejmujący zaledwie symboliczne pięć par pociągów niestety
nie stwarza takich możliwości."

www.kolej.net.pl/zbs/zbs25.pdf
Pozdrawiam,
Mariusz

m.s.


Strona 3 z 4 • Wyszukano 201 wyników • 1, 2, 3, 4