RSS

rozkład jazdy pociągów Gniezno

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: rozkład jazdy pociągów Gniezno





Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
Mateuszpiszcz a co z tego zestawu dla PKP IIc co masz na 2009/10 jechało by przez Wrześnię? Domyślam się że TLK Starosta , Gałczyński i Zielonogórzanin oraz nocny "Szczecinianin" a jakieś inne?

[ Dodano: 24-03-2009, 20:04 ]
witam wieczorową porą , czytając te posty muszę przyznać ze propozycja kolegi puszczenia w nowym rozkładzie jazdy pociągu z Gorzowa do Warszawy jest całkiem fajna i jeszcze jakby to był zwykły pospiech , anie EX czy IC to byłoby ok.

[ Dodano: 24-03-2009, 20:24 ]
hej swoją droga szkoda ,ze co niektórzy tak sie opluwają i to nie tylko ze względu na pociąg "Ślązak" ale w ogóle. Niech on jeździ ,ale lepiej powalczyć także solidarnie o inne połączenia.Kurdę przydałoby się jakieś połączenie od strony Bydgoszczy ,przez Gniezno Wrześnie , Ostrów i Wrocław do Legnicy lub Zgorzelca oraz Pociąg z Poznania do Częstochowy lub dalej Krakowa ,albo Zakopanego np przez Wrześnie - Konin ,który by w Barłogach wjeżdżał na linię węglową Inowrocław - Herby i dalej do Czewy. Swoją drogą ,ktoś miał świetny pomysł z EX krakowianka przez Łódź Widzew - Konin - Poznań do Szczecina . można by też puścić tą trasą jakiś z Krakowa do Berlina ,byłoby pewno szybciej niż "Wawelem"

[ Dodano: 24-03-2009, 20:57 ]
mateuszpiszcz,
Witam ,Masz może coś odnośnie Wrześni dla IC w rozkładzie 2009/10, pewno pojedzie Starosta , Gałczyński , Zielonogórzanin i nocny z Terespola na Szczecin. może coś dołożą. Ciekawe czy trasy się zmienią .



Temat: Stacja PKP i przyległe tereny.
Chyba troszkę mało po różnych dworcach biegacie. Co chcecie od tego przejścia. Czy jest aż tak tragiczne. Ja nie zauważyłem. Dworzec, mógłby być lepszy, oczywiście pewnie marzy nam się takie jak w Berlinie, albo takie kolejek jak DB, ale póki co mamy to co mamy i popatrzcie np. na Wrześnię, tam jest znacznie gorzej, albo takie miasto powiatowe jak Pleszew… które dworca bezpośrednio nie ma i trzeba kilka kilometrów iść albo brać taryfę, żeby na dworzec dojechać, który jest taki, jaki u nas w Pierzyskach. Poza tym, chyba Tomku ty PKP nie jedziesz do Poznania. Ja jeżdżę dużo co mi się nie podoba to komfort jazdy, ale dworzec sam w sobie… nie jest jakiś odrażający. Są elementy które można poprawić, coś odmalować, gdzieś pędzla użyć… Uważam, że pilniejsza jest modernizacja pewnego odcinka torów kolejowych przed Gnieznem, to uważam za priorytet. Jak również ujednolicenie rozkładów jazdy pociągów, np. Pięć po do Poznania by się jechało… takie hasełko, a ile mniej by było kłopotów z zapamiętaniem rozkładu jazdy, że pięć minut po pełnej jedzie pociąg do Poznania.





Temat: MPK się rozwija?
Odnosząc się do tematu wyrażę swoją opinię. Jakoś nigdy aż tak bardzo nie przeszkadzał mi stan autobusów, co ich częstotliwość kursowania, a także przepełnienie w godzinach szczytu. Tak naprawdę nie wiemy, jaki jest stan finansowy spółki, ale pewne rzeczy można pewnie zrealizować bez dużych nakładów finansowych: rozkład jazdy dostosowany lepiej do pociągów przyjeżdżających z Poznania czy też wyjeżdżających, a także do godzin szczytu; dodatkowo kultura osobista kierowców - o której wiele osób na forum wspominało.
Porównując jazdę w Poznaniu z jazdą w Gnieźnie: w Gnieźnie jedziemy autobusem średnio 8-10 minut (osiedle -centrum), natomiast w Poznaniu ? Na pewno więcej. Patrząc obiektywnie pewne kwestie można przeboleć (wygodę w autobusach). Jednak oczekiwanie na przystanku 25 minut na autobusy (liczba mnoga) jest bardziej uciążliwe. Nie można wszystkiego krytykować bez umiaru. Zastanawiam się jak bardzo obciążyłoby budżet zakup 100 mercedesów, neoplanów czy innych nowoczesnych środków transportu komunikacji miejskiej. Fakt Kapeny to był jakiś nie trafiony pomysł. Myślę, że musimy jeszcze chwilę poczekać, bo nie od razu Rzym zbudowano.
Ja od ponad roku niekorzystam z komunikacji miejskiej. Jest ekstra. Polecam każdemu. [/i]



Temat: [cyt][Wlkp][RJ 2005] Pospieszne i GostyĂą

Być może od 12 grudnia kursować będą dodatkowe pociągi na trasie
Leszno - Gostyń. Wtedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów.
Dyrektor Wielkopolskich Zakładów Przewozów Regionalnych w Poznaniu
potwierdził, że dodatkowe połączenia na tej trasie są brane pod uwagę,
nie jest to jeszcze jednak całkowicie pewne. kz


Tych kursów na Leszno - Gostyń będzie nawet 3 i to wszystkie do Jarocina, a
nawte jedno do Gniezna. Ma się rozumieć trzy pary. Rozkład jazdy jest juz
przygotowany, a teraz jest czas na to żeby go porządnie rozreklamować i
przyciągnąć pasażerów do kolei.
Rok 2004, mam nadzieję, był najgorszym w historii rokiem dla tej linii.
:)Teraz już będzie tylko lepiej.
Pozdrawiam
Patryk Skopiec




Temat: Sezon już niedługo...
Dodatkowo pragnę poinformować ,iż dnia 9 maja odbędzie się kurs z okazji rozpoczęcia sezonu turystycznego na GKW.

Plan dnia:
8.00-10.50-zwiedzanie stacji G-no
godz 11-wyjazd kolejki ze stacji Gniezno Wąsk.(Px48 ze składem historycznym)
Jeżeli ktoś na ten pociąg nie zdąży-nic straconego-do godziny 13 powinien pojechać jeszcze Lxd2 +2x Bxhpi

O godzinie 17 powrót do Gniezna.
Obydwa pociągi pojadą do Witkowa.Najprawdopodoniej w ciągu dnia pojadą jeszcze pociągi do Niechanowa.
Od 12 do 17 festyn na stacji Witkowo.

Dnia 10 maja odbędzie się kurs składu historycznego wg niżej zamieszczonego rozkładu jazdy :

Gniezno odj 10:00
Ogród Wiktorii odj10:14
Żelazkowo odj 10:32
Niechanowo odj 10:41
Miroszka odj 10:51

Witkowo przyj. 11:10/ odj.11:30
Miroszka odj 11:48

Niechanowo przyj. 11:56/ odj 12:01
Miroszka odj 12:11

Witkowo przyj. 12:27/ odj. 12:47
Miroszka odj 13:05

Niechanowo przyj. 13:13/ odj. 13:18
Miroszka odj 13:28

Witkowo przyj. 13:44/ odj. 13:59
Miroszka odj 14:17
Niechanowo odj 14:28
Żelazkowo odj 14:54
Gniezno przyjazd 15:10

Bilety wg.cennika podanego na stronie GKW

Serdecznie zapraszmy!



Temat: Sensacje z prędkościami


Na stronie PLK uległ zmianie załącznik regulaminu dotyczący prędkości
maksymalnych. Zmiany nosza datę 10 października.

Co ciekawsze wyjątki.
Linia wg ID12
32 - Czeremcha -Białystok miało być znowu 30 km/h dla szynobusów, po zmianie
przywrócono 50 km/h. Zatem utrzymany zostanie obecny czas jazdy, bo od
grudnia znowu miało być prawie 3 godz.;
286 - Kłodzko-Wałbrzych na odc. 1,5 km jest dalej v = 0, oznacza to, że
pociągi tam nie pojadą;
309 - Kłodzko-Kudowa - od 10 km miało być 0 zmieniono na 20 km/h, w efekcie
pojadą pociągi,choć przejazd 30 km trudno z taką v nazwać jazdą;
353 - Poznań-Gniezno i dalej podniesiono prędkość na 120 km/h  na
nieparzystym z 100 (0-46km) i 90 (46-54 km)i parzystym z 100 na 0,5-7 i 21-36
km. Teraz najważniejsze, czy te zmiany przełożą się na czasy jazdy w
rozkładzie jazdy, bo po parzystym torze miało być jeszcze dłużej niż obecnie.

Zachęcam do lektury i wychwycenia innych zmian.

koordynator

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


To chyba wszystko dobrze, co??





Temat: Sensacje z prędkościami
Na stronie PLK uległ zmianie załącznik regulaminu dotyczący prędkości
maksymalnych. Zmiany nosza datę 10 października.

Co ciekawsze wyjątki.
Linia wg ID12
32 - Czeremcha -Białystok miało być znowu 30 km/h dla szynobusów, po zmianie
przywrócono 50 km/h. Zatem utrzymany zostanie obecny czas jazdy, bo od
grudnia znowu miało być prawie 3 godz.;
286 - Kłodzko-Wałbrzych na odc. 1,5 km jest dalej v = 0, oznacza to, że
pociągi tam nie pojadą;
309 - Kłodzko-Kudowa - od 10 km miało być 0 zmieniono na 20 km/h, w efekcie
pojadą pociągi,choć przejazd 30 km trudno z taką v nazwać jazdą;
353 - Poznań-Gniezno i dalej podniesiono prędkość na 120 km/h  na
nieparzystym z 100 (0-46km) i 90 (46-54 km)i parzystym z 100 na 0,5-7 i 21-36
km. Teraz najważniejsze, czy te zmiany przełożą się na czasy jazdy w
rozkładzie jazdy, bo po parzystym torze miało być jeszcze dłużej niż obecnie.

Zachęcam do lektury i wychwycenia innych zmian.

koordynator





Temat: A moze - P I R A T !!!
Korzystajac z uprzejmosci Tomka Drzewieckiego z Gniezna informujemy Kolegow :

Witam,

20.05.2006

Już za dwa tygodnie tj. 3 czerwca po raz kolejny na szlak wyruszy pociąg specjalny Pirat relacji Poznań - Kołobrzeg - Poznań prowadzony takcją parową. Tradycyjnie już w Pile na dworcu odbędzie się wodowanie parowozu przy pomocy wozów strażackich. W związku ze złym stanem torowiska w Kołobrzegu parowóz nie wjedzie do portu. Wjedzie natomiast na bocznicę do niego prowadzącą, gdzie z hydrantu zostanie uzupełniony zapas wody. Z kolei na terenie kołobrzeskiej lokomotywowni odbędzie się obrządzanie parowozu i uzupełnienie zapasów węgla.

Rozkład jazdy pociągu specjalnego Pirat 2006 znajdą Państwo na www.parowozy.strefa.pl

Do zobaczenia w pociągu!

Tomek

Świat Parowozów
www.parowozy.strefa.pl
--------------------------------------

P o z d r a w i a m y

&y Ma2siak

----------------------------------------------------------------------------------

SKPL - Nasza Kolej Nie Truje.



Temat: [cyt][Wlkp][RJ 2005] Pospieszne i GostyĂą


| Być może od 12 grudnia kursować będą dodatkowe pociągi na trasie
| Leszno - Gostyń. Wtedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów.
| Dyrektor Wielkopolskich Zakładów Przewozów Regionalnych w Poznaniu
| potwierdził, że dodatkowe połączenia na tej trasie są brane pod uwagę,
| nie jest to jeszcze jednak całkowicie pewne. kz

Tych kursów na Leszno - Gostyń będzie nawet 3 i to wszystkie do Jarocina,
a
nawte jedno do Gniezna.


No i co z tego. Jak linia Krotoszyn-Oleśnica będzie zamknięta.





Temat: Rozkład lat 80

Czy dysponuje ktoś jakimikolwiek danymi na temat pociągu pośpiesznego (sezonowy) Gliwice - Gdynia ? Pociąg jechał przez Ostrów Wlkp. , Jarocin, Gniezno, Kościerzynę. Będę wdzięczny za wszelkie info
Jeździł taki pociąg, ale wspomnianą przez ciebie trasą kursował bardzo krótko: w rozkładzie jazdy 1979/1980 i 1980/1981. Miał numer 4540/4541 i następujący rozkład jazdy:
Gliwice 18:19
Katowice 19:04/19:23
Tarnowskie Góry 20:48/20:53
Herby Nowe 21:38/21:40
Kępno 23:26/23:29
Ostrów Wlkp. 0:20/0:40
Jarocin 1:20/1:22
Gniezno 2:32/2:33
Inowrocław 3:23/3:25
Bydgoszcz Gł 4:05/4:13
Gdynia 8:18

Ciekawostek dotyczących tego pociągu jest kilka:
Pierwsza to trasa. Wcześniej (do roku 1978) pociąg ten jechał Magistralą Węglową przez Karsznice. Zdjęcie go z tej trasy w 1979 roku i przeniesienie na linię przez Ostrów Wlkp. wiązało się z rekordowymi przewozami węgla czasów "Późnego Gierka". Wtedy to z "Węglowki" zniknąl nawet pospieszny Gdynia - Kraków (od Bydgoszczy pojechał przez Toruń - Kutno - Łowicz)
Druga ciekawostka to terminy kursowania. Otóż pociąg jechal tylko w sezonie letnim i to nie codziennie, a 3 razy w tygodniu (z Gliwic w poniedziałki, czwartki, soboty).
Trzecia sprawa to obsługa trakcyjna. Jeżeli wierzyć rozkładom służbowym ten pociag na całej trasie (także na odcinkach zelektryfikowanych) był prowadzony lokomotywą ST44 !

W 1981 roku pociąg ponownie pojawił się na "Węglówce" i prowadzony był trakcją elektryczną. Kiedyś, chyba w 1983 lub 1984 roku widziałem go prowadzonego ET41.



Temat: Niedogodne połączenia na trasie Gniezno- Wrzesnia- Gniezno
Na trasie Gniezno - Września - Gniezno pociągi kursują w dużych przerwach , co wpływa negatywnie na frekwencje podróżnych. Lecz kolej ma też swoje plusy :
- pociąg w jedną stronę wyrabia się w 25 , dla porównania , autobus PKS-u Gniezno w 40 minut
- pociągi spółki PKP Pr maja bardzo duży komfort
- najważniejsze bilet jest po 6,50 a ulgowy 37% 4,08 , PKS-u 6,90 a ulgowy 5,40
Nowy rozkład jazdy nie przewiduje dużych zmian :
odjazdy z Gniezna w kierunku Wrześni 05:50 13:04 14:54 18:53
z Wrześni do Gniezna 06;58 09:40 16;00 18:11
Tak kształtują się połączenia , i skąd mają się wziąć pasażerowie skoro pociągi jeżdżą z tak dużymi przerwami , PKP mogło by iść na wzór PKS-u , którego autobusy jeżdżą co godzinę. Nie oznacza to że pociągi miały by jeździć co godzinę lecz chociaż co dwie. Jeżeli będzie tak dalej to linia w ogóle nie będzie rentowna



Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
znów tak kłótnia o tego Ślązaka .. ludzie skończy się to tym że spółka IC dogodzi wszystkim i uwali ten pociąg i bany admina już nie będą potrzebne.. Ludzie wyluzujcie trochę poprzyjcie co się da z propozycji rozkładowych grzesia24 lub, a tam gdzie się nie zgadzacie dajcie swoje tak by to miało ręce i nogi wysłać to gdzie się da.
Co do pociągu EX Lubuszanin ok jest wspomniałem kiedyś w nowym rozkładzie jazdy 2009/10 nie musi stawać we Wrześni, ale pod jednym warunkiem niech ktoś mi da pospiech lub TLK a nawet EX który by jechał z Wrześni na Warszawę ok 8 rano i przed 20 wracał ze względu na skomunikowania z lokalnymi autobusami . Lubuszanin był świetnie skomunikowany . co ciekawe jeśli chodzi o połączenia na Warszawę Września obsługuje tez połączenia dla Gniezna i Jarocina, w sumie dla 200tys. ludzi ,a Pic uwalił 2 tyg. temu 4 pociągi.. na trasie z Poznania do stolicy. Niby nierentowne , a policzyć pasażerów nie maił kto..
Dla osób jadących Lubuszaninem , choć wiem ze sam stracę na tym jeśli omija tak jak teraz w obecnym rozkładzie Wrześnię i jeśli się nie zatrzyma w Łowiczu oraz np. Nowym Tomyślu ( w Zbąszynku zez względu na skomunikowania niech będzie)to lekko zaoszczędzi się 10-12min.wiem co piszę.
Co do pociągów do Przemyśla ten pomysł kilku par zgłoszony przez andi1974,z których każda jedzie inną trasa jedna przez Zieloną Gore , inna przez Ostrów Wlkp inna przez Wrocław - Opole jest ok.Warty rozważenia Ja bym dołożył czwartą przez Kutno lub w wersji skrócone reaktywować pociąg Cegielski Poznania do Krakowa. gresiu24 tam coś też fajnie pokombinował z nocnymi połączeniami.



Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
Witam jako nowy, nie tylko miłośnik kolei ,ale i pasażer. Nie zamierzam dowalać nikomu chyba że mi ktoś dowali ,a chętnie zajmę głos i usłyszę i uszanuje inne zdanie
Co do rozkładu 2009/10 kurde szybko się wzięliście za propozycje i robotę ..heh , a ledwie wszedł ten obecny.Mam pytanie czy w nowym rozkładzie jazdy puścić TLK Poznaniaka wyjazd z Poznania , tak o 14.45 , na stałe , poza tym pociągiem wszystko inne na trasie Poznań - Warszawa to ekspresy i Icki . One trochę kosztują.
Może by pomyśleć o jakimś dziennym pociągu Jelenia Góra ,połączonym ze składem ze Zgorzelca we Wrocku , przez Ostrów - Jarocin - Wrześnię - Gniezno do Gdyni.?

[ Dodano: 24-03-2009, 18:19 ]
Swoją droga fajny jest pomysł PKP PR ,puszczenia od 30.04 tego roku po godz. 13 czy 14 przyspieszonej osobówki z Poznania do Warszawy , która potem tego samego dnia wraca.Tylko czemu on nie jeździ codziennie? W Nowym rozkładzie 2009/10 ,mógłby jeździć codziennie...Słuchajcie jedzie on jak zwykły pospiech ,a jest o niebo tańszy , np. kasjerki mnie poinformowały że ulgowy bilet dla studenta czy nauczyciela na taki pociąg do stolicy z Wrześni wyniesie 16zł , normalny ze 20zl , a np. TLK kosztuje 49 zł z miejscówką , ekspres pond 70 zł a IC Warta ( teraz Włoszczowa to przy nas pikuś), bo taki też tam staje to ok 90zł,oczywiście w drugiej klasie . Kurde może by ten osobowy przyspieszony z Poznania do Warszawy wschodniej uruchomić po 30.04 na stałe ,kurde parę ekspresów by się " odchodziło" chyba z rozpaczy.. a do tego połączenia PR ludzie drzwiami i oknami będą walić, nawet jeśli kible pojadą.Kto jest za..?



Temat: Ktoś z Krakowa/Katowic?

Wraz z grupą ludzi będziemy prawdopodobnie jechać pociągiem przez Gniezno. Jeśli ktoś chce się z nami zabrać to nie ma sprawy.
Może to moja wina, ale nie rozumiem XD
Przez Gniezno, ale skąd? c:

AQ, godzina mnie jest raczej obojętna. Może się z tobą wybiore c:

Wyjeżdżamy (jeśli nic się nie zmieni, a na to raczej się nie zapowiada) z Wrześni o 7 i mamy przesiadkę prawdopodobnie o 7:30 w Gnieźnie, tym samym dojedziemy do Torunia po 9 (spójrz rozkład jazdy PKP)
Tym samym jeśli ktoś jest z Gniezna i będzie jechał tym samym pociągiem zawsze może do nas dołączyć. Zawsze można się zgadać na PW. ;P

Shizuka_1992 dnia Nie 10:18, 28 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Witam
Jeśli chodzi o Wielkopolskę to:
1. Pociąg Poznań - Głogów jedzie przez Zbąszynek, Zieloną Górę,
2. Pociąg Wrocław - Szczecin przez Poznań nie ma takowego.
3. Nowe relacje to między innymi: SZKLARKA Poznań - Kudowa Zdrój / Szklarska Poręba
4. Wrocław - Poznań - Kołobrzeg.
5. Studencki Poznań - Szczecin oraz w (6) i (7) w wakacje Poznań - Świnoujście.
Nowe pociągi to między innymi: Poznań - Piła, Poznań - Zbąszynek, Poznań - Krzyż, Poznań - Gniezno, Poznań - Włbrzych i Jelenia Góra, Poznań - Wolsztyn iwiele inny
Inee ciekawe relacje to Chodzież - Wrocław, Bydgoszcz - Leszno, Zielona Góra - Szczecin

Ostateczny rozkład jazdy będzie znany po zakończeniu negocjacji.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Krzysiek



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Do tej pory nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego kilka lat temu PKP zlikwidowały nocny pociąg Lublin-Szczecin/Świnoujście przez Radom, Łódź.
Chyba nikt nie jest w stanie tego zrozumieć!? J

Myślę, że skierowanie pociagu BOLKO przez Łódź z wagonami do Poznania będzie początkiem przywracania normalności.
Czy "Bolko" przez Łódź to potwierdzona informacja? Bo na forum polskich wieżowców zastrzegają się, że on nadal będzie jeździł przez Kielce?

Radomianie mają już dosyć kosztownych podróży przez Warszawę do Szczecina i Poznania. Ponadto coraz częściej przesiadki stają się bardziej uciążliwe z uwagi na remont linii nr 8 i zmiany w rozkładzie jazdy.
I tutaj muszę przyznać koledze 100% rację. Co prawda nie jestem Radomianinem, ale co miesiąc jeźdzę z Gniezna do Radomia i muszę przyznać, że do Radomia można jeszcze w miarę przyzwoity sposób dojechać, ale już podróż powrotna nie jest taka prosta. Dwa tygodnie temu pokonywałem właśnie wspomnianą trasę i tak "Mamry" do Torunia miały ponad 30 minut opóżnenia, "San" ponad 10 minut, "Jadwiga" ponad 30 minut. I jak tu można normalnie podróżować. A w szczególności dobijają opóźnienia pociągów na Warszawa-Radom. W ubiegłą środę bodajże przechodząc przez dworzec w Radomiu "Warmia" miała 60 minut opóźnienia, a "Kinga" 55 minut.



Temat: No i co z tymi spóżniniami ?


Obawiam sie, ze to nic (albo niewiele da). Opoznienia pociagow
kwalifikowanych,
ktore w tej chwili tak kompromintuja PKP, powstaja przede wszystkim
wskutek
ograniczen STALYCH, ktore nie byly uwzglednione przy obliczaniu czasow


jazdy.

No pewnie ze nic nie da. Smieszy mnie tylko jedno gro z ograniczen stalych
to ograniczenia z * (opoznienia nie ujetew rozkladzie jazdy kontowane na
R307) zastanawia mnie kto te gwiazdki wstawia bo ja napewno nie. Pewnie
ktos planuje ze ograniczenie zostanie usuniete w czasie obowiazywania
rozkladu jazdy a jezeli tak to
niech da na to kase. Nie mozna mowic ze wszystkie ograniczenia te wyszly
juz po
czasie tworzenia rozkladu bo duzo z nich obowiazuje juz 3-4 lata.

pozdrowki z Gniezna no i oczywiscie z ISD Wrzesnia
Przemo Chudzicki





Temat: Jedzie wagon spalinowy na testy do Żmigrodu
wagon spalinowy - typ 610M-001 (przekroczona skrajnia)
- jakis dla Ukraincow PESA robi... pojedzie
z Bromberga dzisiaj wedlug rozkladu:

Pociag nr 561740/1 rel. Bydgoszcz Glowna - Zmigrod
V max = 100 km/h
Rozklad jazdy:
Bydgoszcz Gl. - 18.00
Inowroclaw - 18.39/19.04
Gniezno - 19.56/20.06
Poznan Gl. - 20.56/21.21
Rawicz - 22:34
Dalej - operatywnie.

Aparaty w dlon? :)

Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski





Temat: Koncert w Kuźni 28.XI

To jak, robimy jakies forumowe mini spotkanko po koncercie?!

Pewnie i tak sie spotkamy na koncercie i podobnie jak było w Gnieźnie wypijemy pózniej po piwku Wszystko zależy od Was i rozkładu jazdy pociągów



Temat: Przez Krotoszyn!!

,,Ten pociąg jeździ z 4 wagonami, rzeczywiście czasem był tłok, ale wolno
jechał.
Na odcinku Grabowno-Milicz-Krotoszyn-Jarocin-Gniezno to jak żółwik.
poc nr 67503 Wrocław 09:25 Milicz 10:30, Krotoszyn 10:57, Jarocin 11:29,
Gniezno
12:53 (co drugi rozkład ten pociąg kończył bieg w Gnieźnie) Gdańsk 16:57,
Gdynia
17:30.
Czas jazdy dzisiaj wydłużyłby się o około 30 minut co najmniej.''

Pociąg relacji Gniezno-Jelenia Góra był łącznikiem od poc. posp. ,,Mieszko''
z Gdynii i poc. posp. ,,Bachus'' do Gdynii. Nawet nie wiem dlaczego go
usunęli, na pewno nie spowodu złej frekwencji jak już to przez kiepski czas
jazdy!!
A co do tego złego stanu torów, to dzisiaj pociąg osobowy relacji Wrocław Gł.-
Jarocin pokonuje tą trasę w 2h 23min, a pociąg relacji Jarocin-Gniezno w 1h i
47 min. W sumie czas przejazdu pociągu osobowego z Wrocławia do Gniezna
zająłby około 4h 10min, biorąc pod uwagę to, że pociąg posp. nie
zatrzymywałby się na kilku przystankach można przyjąć, iż pociąg posp.
pokonałby trasę Wrocław-Gniezno w niecałe 4h-czyli nie jest znowu tak
najgorzej. Myśle, że warto byłoby się pofatygować o uruchomienie pociągu
Opole-Krotoszyn-Gdynia. Tylko kto się tym zajmie?? Chyba to jednak dalekie
marzenia!!





Temat: UWAGA !! PROBLEMY Z DOJAZDEM DO POZNANIA NA PKP !!
za www.gazeta.pl


Na tydzień zmieni się rozkład jazdy kilku pociągów na trasie do Gniezna. Zmiany wymusiły prace na torach między Gnieznem a Trzemesznem.
Poza modernizacją poznańskiego węzła kolejowego, prowadzony jest remont trasy kolejowej z Poznania do Inowrocławia. Te prace trwają już od listopada ubiegłego roku. Wymieniona została już trakcja elektryczna między Pobiedziskami a Biskupicami oraz tory od Jankowa dolnego do Gniezna. Teraz przyszła pora na jeden z ostatnich etapów - wymianę torowiska na odcinku od Gniezna do Trzemeszna. Spowoduje ona zmiany w kursowaniu niektórych pociągów osobowych. Na przykład od wtorku 10 kwietnia pociąg przyjeżdżający dotychczas do Poznania o godz. 9.12 będzie przyjeżdżał o godz. 10.05. W drogę powrotną wyruszy kilkanaście minut później niż dotychczas, czyli o godz. 10.52. Pół godziny później kursować będzie też skład wyjeżdżający do Poznania z Gniezna zwykle w południe. Pozostałe niewielkie minutowe zmiany dotyczą kursowania pociągów osobowych z Gniezna w kierunku Torunia i Bydgoszczy oraz czterech pociągów pospiesznych: "Jeziorak", "Śniardwy", "Mamry" i "Pomorzanin". Zmiany potrwają do 16 kwietnia.




Temat: Zawieszenia w nowym rozkładzie w Wielkopolsce
We wczorajszej Gazecie Wielkopolskiej (lokalny dodatek Gazety Wyborczej)
ukazal sie artykul o zawieszeniach pociagow w Wielkopolsce w nowym
rozkladzie jazdy.
PKP zamierza zawiesic kursowanie 37 pociagow.
Podano ilosc polaczen po redukcji na niektorych liniach (jest to ilosc
pociagow, a nie par pociagow). I tak:
Wagrowiec - Kcynia        4    (obecnie 10)
Leszno - Zbaszynek        8    (obecnie 17)
Gniezno - Kcynia            5    (obecnie 7)
Pila - Walcz                    6    (obecnie 8)
Jarocin - Leszno            4    (obecnie 14) !
Kepno - Wielun            4       (obecnie 12)
PKP nie ma jednak pewnosci, czy od 28 maja nie skresli z rozkladu kolejnych
pociago, lecz jak powiedzial Marek Nitkowski, na 90% tak sie nie stanie.
Zobaczymy...

Jeszcze jedno: w tym artykule znow jest wspomniany dyskutowany juz na grupie
problem "rentownosci" pociagow. Znow jest przywolany przyklad "zawieszonego
juz pociagu Krotoszyn - Ostrow Wlkp., ktory wykazywal rentownosc rzedu 3%".
Inne zdanie mowi, ze "na liniach na ktorych kursuje najwiecej deficytowych
pociagow rentownosc wynosi srednio 20%". Bez komentarza.

Pozdrawiam

Pedro

---

http://www.kki.net.pl/~pedro4d/
...





Temat: Przez Krotoszyn!!
Zastanawia mnie fakt czy nie można by uruchomić pociągu posp. z Wrocławia
(ewntualnie z Opola) do Gdynii przez Krotoszyn. Przykładowy rozkład takiego
pociągu:

Opole Gł.     07.38-08.40   Wrocław Gł.
Wrocław Gł.   08.45-10.45   Krotoszyn
Krotoszyn     10.46-11.55   Gniezno
Gniezno       11.56-16.20   Gdynia Gł.

Wiem, że może opcja przez Poznań jest bardziej korzystna pod względem
czasowym, ale proponowane przeze mnie połączenie napewno by się sprawdziło!
Oleśnica, Krotoszyn, Jarocin nie mają obecnie bezpośredniego połączenia z
północną częścią Polski ani dogodnego dojazdu do stacji węzłowych takich jak:
Bydgoszcz i Wrocław. Opole ma tylko jedno połączenie bezpośrednie z Gdynią
dzięki spółce PKP IC, która oferuje przejazd całej trasy za kwotę 100zł w
czasie 9h i 19 min. Czas jazdy wyżej wymienionego przeze mnie pociągu
wynosiłby( o ile się nie pomyliłem przy obliczenieu czasu jazdy Oleśnica-
Gniezno)8h i 12 min i za to połączenie zapłacilibyśmy około 50 zł. Różnica
jest ogromna!! Co o tym myślicie?? Czekam na Wasze opinie i sugestie!!





Temat: Braniewo i okolice!!!
A teraz kilka wiadomości które udało mi sie uzyskac w sprawie pociągu Berlin-Kaliningrad/Ełk
Na tabelach w nowej cegle został ujęty, jako kursujący na zarządzenie w terminach od kwietnia do października. Słyszałem jednak, że jest jakiś problem z ostatecznym kursowaniem tego pociągu. Jego operatorem na terenie Polski jest PKP IC.
Wg służbowego r.j. ( zeszyt 760 i 764 ) jako poc. 1243 Rzepin odj. 23.35 ,
Poznań Gł. 1.15/38 , Gniezno 2.25 ( bez postoju). Na powrót jako poc. 1242
Gniezno 3.21/22 (pt) Poznań Gł. 4.09/12 , Rzepin 5.46/58
kursuje codz. od 1.IV do 31.X

I57000/1 odc. polski

MAMONOWO 19:55

BRANIEWO 20:20

BRANIEWO (GR) 20:05

ORNETA 21:50

OLSZTYN GŁÓWNY 22:53

OSTRÓDA 00:01

TORUŃ GŁÓWNY 2:00/2:02

INOWROCŁAW 02:38

GNIEZNO 03:22

POZNAN GŁÓWNY 04:12

RZEPIN 05:58

FRANKFURT/ODER 06:49

Podobno są jakies problemy z tym pociagiem-miejmy nadzieje że jednak ruszy

W rozkładzie jazdy 2005/2006 IC nie ma tego pociągu
http://future.intercity.p...tion=train_list



Temat: Przez Krotoszyn!!


| Przecież taki pociąg do Gdyni przez Krotoszyn jeszcze niedawno jeździł, ale
| został zlikwidowany.

Taaaa, i w zupełnie przeciętny dzień na odcinku Gn-Wrz-Jar-Kr przewoził
120-140 osób, przy piątkach, niedz, długich weekendach jeździły na tym
kawałku 3B+1A i wszystko pełne (6-7-8 osób na przedział).

Pomysł dobry, dzięki 4 parom na Jar-Wr-Gn frekwencja powoli rośnie,
ludzie zaczynają jeździć w ciekawych relacjach ;) - typu Głogów -
Września przez Gostyń-Jarocin, więc szansa by pewnie i była.
Ale jak zawsze : niedasie.... :(
Lub : dasie, ale dajcie kasę (7 340 554 zł za rok za jeden pociąg ;) )


Ten pociąg jeździ z 4 wagonami, rzeczywiście czasem był tłok, ale wolno jechał.
Na odcinku Grabowno-Milicz-Krotoszyn-Jarocin-Gniezno to jak żółwik.
poc nr 67503 Wrocław 09:25 Milicz 10:30, Krotoszyn 10:57, Jarocin 11:29, Gniezno
12:53 (co drugi rozkład ten pociąg kończył bieg w Gnieźnie) Gdańsk 16:57, Gdynia
17:30.
Czas jazdy dzisiaj wydłużyłby się o około 30 minut co najmniej.





Temat: II Zlot Forum Sudety.it

Wlkp - ja myślę, że się razem umówimy i z Poznania pojedziemy, jeszcze Ivana zgarniemy, może Raubritter w tym roku zdecyduje się dołączyć, Satan dojedzie do nas z Pomorza i zrobimy ekipę poznańsko - trójmiejską W razie czego piszę się z Tobą na powrót z Międzylesia
Ivan to sam się zgarnie Wy to się do mojego pociągu dosiadacie
No tak niezupełnie. Rozkład jazdy PKP i fakt, że o 7:04 jest wyjazd z Opola narzucają pewne ograniczenia. Aby z Wrocławia dotrzeć na czas do Opola najpóźniej można jechać pociągiem
Wrocław 4:35 - 5:40 Opole
Znalazłem tylko dwa sensowne warianty (wszystkie pociągi pospieszne).

WARIANT I
Gdańsk 18:15 - 22:00 Gniezno 22:01 - 22:47 Poznań 22:52 - 1:35 Wrocław 1:55 - 3:04 Opole

WARIANT II
Gdańsk 18:15 - 22:00 Gniezno 22:01 - 22:47 Poznań 2:02 - 4:35 Wrocław 4:55 - 5:40 Opole

Wariant pierwszy ma wiele minusów:
-Satan i IvanGn mają 5 minut na przesiadkę w Poznaniu do właściwego pociągu jadącego już bezpośrednio do Opola,
- 1:55 to za wczesna pora aby dosiedli się Wrocławianie,
- mamy 4 godziny na zwiedzanie "wymarłego" nad ranem Opola

Wariant drugi wydaje się zdecydowanie ciekawszy:
- Satan i IvanGn docierają do Poznania i mamy ponad 3 godziny aby usiąść w jakimś fajnym miejscu w tętniącym jeszcze życiem wieczornym mieście (Taju może wymyślisz jakiś "program artystyczny"),
- o 4:55 dosiadają się do nas Wrocławianie,
- mamy ponad godzinę czasu w Opolu, akurat na wypicie porannej kawy.

PS Dobrze by było gdyby nasz forumowy "rozkładowy" Gar sprawdził jeszcze te połączenia.



Temat: Pociągi Inter Regio PKP PR
No już wszystkich dookoła nabluzgałeś od betonów, naopowiadałeś bajek i jesteśmy ci za to dźwięczni. Do rzeczy.


Poznań - Bydgoszcz - Tczew - Gdynia jest oczywiście w stanie idealnym. Ile się jedzie? 6 godzin i to pospiesznym!!
Precyzuj: Bydgoszcz - Tczew jest w stanie katastrofalnym, Tczew - Gdańsk jest w trakcie remontu. Zapraszam na przejazd z Poznania do Bydgoszczy - zobaczysz w jakim stanie jest szlak.


A ile się jedzie przez Piłę, Chojnice, Tczew ? 25 minut dłużej i to osobówkami! Gdyby puścić tam pociąg który nie zatrzymywałby się na każdej pipidówie czas jazdy byłby taki sam, albo i nawet krótszy!!!
Oczywiście odcinek Poznań - Rogoźno Wlkp. jest w stanie idealnym, że tak powiem. Dwa - zmiana loka i przestawianie składu w Pile - conajmniej 15 minut (optymistycznie).
Trzy - metropolie Złotów, Chojnice i Czersk nie generują takich potoków, jak Gniezno i Bydgoszcz.
Cztery - w Tczewie kolejna zmiana loka i kierunku.


Po drugie pewnie nie masz świadomości tego że w zeszłym rozkładzie był sobie taki pociąg jak osobowy Katowice - Inowrocław przez Zduńską Wolę i w sezonie woził nie małą grupkę ludzi
Hah, no pewnie, kto by tam zwrócił uwagę na jakiśtam pociąg, toczący się przez całą trasę z prędkością spacerową. Pociąg fajny, szkoda tylko że z tymi grupami ludzi różnie bywało.


Gdyby puścić tamtędy InterRegio rel. Katowice - Inowrocław - Gdynia
Policz ilość mieszkańców w miastach w których zatrzymuje się "Stoczniowiec", a potem to samo zrób z miastami na trasie swojego wyimaginowanego InterMuchowozu.



Temat: Pirat II


 Hej!
|     W Bydgoszczy pojawily sie ogloszenia o ogolnodostepnym pociagu
| pospiesznym "Pirat II" uruchamianym 31.08.2002 pod haslem "Pozegnanie
| wakacji pod para". Z tego co pamietam pociag wyjzdza po 6 z Poznania i
| jedzie do Gdyni (13:3?) x godzinna przerwa w Bydgoszczy. Wraca na 22.4?
do

| Zeby tylko tych Borow Tucholskich nie podpalic parowozem...

ja miślę że przed przejzdem tego parowozu bendą podlewać las obok torów


Oto rozklad Jazdy
posp. 75810
Poznan Gl. 6:35
Gniezno 7:24 / 7:25
Inowroclaw 8:18 / 8:20
Bydgoszcz Gl. 9:09 / 10:04
Laskowice Pom. 10:41 / 10:53
Smetowo 11:33 / 11:44
Tczew 12:20 / 12:28
Gdansk Gl. 13:01 /13:08
Gdynia Gl. 13:35

Posp 57814
Gdynia Gl. 16:08
Gdansk Gl. 16:33 / 16:38
Tczew 17:07 / 17:13
Smetowo 18:04 / 18:04
Bydgoszc Gl. 19:24 / 20:13
Inowroclaw 21:00 / 21:01
Gniezno 21:54 / 21:55
Poznan Gl. 22:42
Sklad: Pm-36-2+1+1+WR+2+2+2+2+2*+2*+2*
* - wagony wlaczone w przypadku durzej frekfencji
Pociag wg. taryfy pospiesznej i obiety jest calkowita rezerwacja miejsk w cenie
7 PLN

Pozdrawiam
WARS-ik





Temat: Prywaciarze na Gniezno Winiary-Stawiany
Po 7 latach otwarto dla ruchu towarowego linię Gniezno Winiary-Stawiany! Prędkość szlakowa na tym odcinku wynosi 40 km/h czyli nie jest najgorzej. Codziennie trasę tą pokonują 3 składy pociągów CTL, PTK Rybnik i nie jestem pewien, ale chyba RAIL POLSKA. Co daje w sumie 6 pociągów w ciągu dnia przejeźdzających tą linią, plus od poniedziałku do piątku co drugi dzień kursuje pociąg PKP CARGO. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z forumowiczów udostępnił rozkłady jazdy prywaciarzy na tym odcinku i sprecyzował konkretnie jacy przewoźnicy pokonują tę trasę?




Temat: Rozkład jazdy na sezon 2009
Już zatwierdzony!
Rozkład nie zmienia się,ale podam linki
Wersja amatorska(później zeskanuję oryginał,jak naprawię skaner)

Oraz strona internetowa GKW

Gnieźnieńska Kolej Wąskotorowa

Na stronie pojawia się też informacja o przejazdach prowadzonych parowozem Px48 1919
Będą to pociągi typu Px48-1919+brankard+3Aw+ transportery(w drodze z Gniezna do Witkowa i na odwrót)
Bilety po cenie normalnej.

P.S.Jeżeli ktoś chce odwiedzić kolejkę poza sezonem i w dniu ,w którym nie ma kursów to proszę Was ,dobrzy ludzie w soboty,bo w inne dni nikt Was nie oprowadzi !
Pozdrawiam Kuba



Temat: Warsztaty w Gnieźnie - i co dalej?
No właśnie o faktyczne działania mi chodzi. I to nie o działania dotyczące przeniesienia napraw do Leszna, tylko o utworzenie muzeum w Gnieźnie.

Jeszcze raz powołam się na przypadek pociągów planowych w czasie wakacji. Przecież żaden z miłośników osobiście nie spowodował zmiany rozkładu jazdy. Zmiana została wprowadzona w wyniku hałasu jaki podnieśli miłośnicy. Właśnie ten hałas w mediach spowodował, że Urząd Marszałkowski wygospodarował kasę na pociągi planowe.

Dlaczego nikt nie robi hałasu, że likwidowany będzie zabytek kolejowy, a mogłoby powstać muzeum? Czyżby miłośnikom piszącym na tym forum nie zależało na utworzeniu miejsca, gdzie bezpiecznie mogłyby stać te parowozy o które pytają koledzy? Czyżby wszystkie muzea kolejowe były prywatne i prowadzone przez miłośników? A może jednak jakaś instytucja lub samorząd podjąłby się organizacji muzeum przy poparciu miłośników. Należy tylko narobić odpowiedniego szumu i hałasu.




Temat: Ile kilometrów?


Mam takie maluteńkie pytanie. Gdzie mogę znaleźć informację o
odległości między dwiema stacjami? Od razu zaznaczam że cegły ani
Hafasa nie posiadam. Wchodzę sobie na www.pkp.pl, tam rozkład jazdy i
wyszukuję połączenie. Jak teraz zobaczyć ile to jest km? Jest taka
możliwosć czy muszę się udać do kasy/zadzwonić?
Ew. jeżeli mogę to prosiłbym od razu (tak BTW) o podanie odległości
między Poznaniem Gł. a Olsztynem Gł. (przez Gniezno, Inowrocław, Toruń,
Ostródę).
Z góry dziękuję za pomoc :)
Aha. Na stronach PKP IC widziałem że pociągi mają kilometraż trasy, ale
PKP PR już tego nie ma :(


Jeszcze wersja testowa.
http://rozklad.pkpik.pl/bin/query.exe/p?

Pociąg pośpieszny:
___________________
| km  |   kl. 2    |    kl. 1   |
|305  |43,04 zł | 64,56 zł |
--------------------------





Temat: Wrazenia z nowego rozkladu - Wielkopolska
Jako ze nie mam jeszcze nowej cegly, zajrzalem do "Wielkopolskiego Rozkladu
Jazdu", publikowanego dzis przez "Glos Wielkopolski".
No i tu male zdziwienie: pospieszny 78507 o wdziecznej nazwie "Pirat" z
Poznania (o. 6:45) do Kolobrzegu (p. 11:17), kursujacy 1.VI 2001, prowadzony
lokomtywa parowa :-) Powrot tego samego dnia Kolobrzeg 17:36 -Poznan
22:49. Z jakiej to okazji?

Ponadto pojawil sie osobowy 643, ps. "Borowik" w relacji Poznan (o. 6:05) -
Krzyz, kursuje 16.IX - 20.X 2002, czyli cos dla grzybiarzy ruszajacych na
podboj Puszczy Noteckiej.

"Blekitna Fala" do Kolobrzegu to nonsens z poznanskiego punktu widzenia -

75501, w dodatku za 2 razy wyzsza cene i w dupiastej porze (zarowno wyjazd
jak i powrot, chyba ze ktos bardzo ceni sie wyspac).

87500 / 78503 "Radew" Koszalin - Poznan - Koszalin wraca we wszystkie
piatki.

Nowy pociag 77105 Leszno (12:23) - Mogilno (14:29), na odc. Leszno - Gniezno
pospieszny. To sie nazywa fantazja :-). Do tego obiegu doczodzi jeszcze
pospieszny 77106 Poznan (9:35) - Leszno (10:28) i osobowy 77137 Mogilno
(14:42) - Poznan (16:30). Obsluga kiblowa.

38501 "Krakowianka" z Krakowa we wszystkie poniedzialki, do Krakowa we
wszystkie niedziele.
No i znaczne (o 30-40 minut) wydluzenie czasow jazdy obu pociagow relacji
Poznan - Zakopane :-(
Reszta to w zasadzie kosmetyka

Pozdrw
Pedro
---
http://www.dreamwater.net/kolej





Temat: Dokąd jeszcze interREGIO?
Ok poczekam na całość co nagle to po diable potem się coś wyśle do wyżej wspomnianych instytucji, także z sugestią by ładnie z tymi pociągami na linii Kluczbork - Poznań skomunikowano te na trasie Gniezno- Jarocin lub nawet któryś ze składów z Gniezna był podczepiany w Jarocinie i jechał dalej na południe kraju.Pożyjemy zobaczymy Może będzie ok.Sporo roboty w dziedzinie rozkładu jazdy zrobił też grzesiu24.



Temat: Parowozy Parowozowni Kłodzko Główne
Witam
Na początek informacja dotycząca imprezy 19-20.05.07r z TKt48-18
na drugiej stronie postu jest link do stowarzyszenia które ten przejazd organizuje jest to impreza zamknięta a pociąg jako specjalny nie jest ujęty w planowym rozkładzie jazdy.

Teraz coś o nowych zdjęciach podam opis od góry
tak wygłąda dziś Pt47-112 ma nowiutki tender polskiej konstrukcji parowóz przeszedł naprawe rewizyjną w Gnieźnie,
zdjęcie wykonał Wojtek Lis 28.04.07r na parodzie parowozów w Wolsztynie.
Następne zdjęcie przedstawia parowóz serii TKh2 (oznaczenie pruskie T7)zdjęcie zrobiono na wysokości dziśejszej ul.Orkana tak jak następne w kolejności pochodzi z lat 1899-1900 jest to pociąg w kierunku Międzylesia to typowy pruski skład warto zwrócić uwage na trzeci wagon z budką hamulcową i układ torów przesunięty w stosunku do dzisiejszego bliżej promenady.
Kolejne zdjęcie to parowoz serii Ok1(oznaczenie pruskie P znajdował się na stanie parowozowni w Kłodzku w 1945r.
Na następnym zdjęciu jest parowóz serii TKt48-160 sprzedany do Szfajcarii gdzie otrzymał oznaczenie SEF-3 podczas prub technicznych.
Kolejne zdjęcie to parowoz serii Tp3(oznaczenie pruskie G8)zbudowany specjalnie dla górskich linii kolejowych Kamieniec-Klodzko, Wałbrzych-Jelenia Góra na stanie Kłodzkiej szopy do 1939r.
Ostatnie zdjęcie przedstawia parowóz serii Tr203 w orginalnym amerykańskim malowaniu, parowozy te zostały dostarczone w ramach pomocy UNRRA w 1946r według opisu pana Bogusława Bogusławskiego parowóz tej serii znajdował się na stanie Kłodzkiej parowozowni. Wszystkie zamieszczone w poście zdjęcia pochodzą z moich zbiorów.
Pozdrawiam



Temat: System przesiadkowy "A+T" Fordon/Osowa - Centrum

No i wtedy będą narzekać, że sie rozkąłdu nie trzymają, i jak to rozwiązać?

Umieścić w rozkładzie jazdy informację o tym, że godziny odjazdu są tylko orientacyjne poniewaz tramwaj jest skomunikowany z autobusem.

Jak byłem sobie w Gnieźnie to tam autobusy odjeżdżające z deorca PKP są skomunikowane z pociągami, jeśli jakiś się spóźnia to autobus na niego czeka i wcale nikt nie narzeka, że czasem nie jedzie zgodnie z rozkładem.



Temat: układziki
Dlaczego Trzeba płacić haracz tej władzy, za plany i przydzielane pociągi z centrali.
Gdzie są pieniądze za lokomotywy ST-44 ?? Kto pozwolił je zlikwidować.
Gdzie są pieniądze za złomowanie 200 platform kolejowych dwu i cztero osiowych na szlaku Skoki - Janowic. Gdzie są pieniądze za dzierżawę stacji paliw Poznań - Franowo (dzierżawca spółka Likwidatora brata szwagra) Kto pozwolił likwidować i pociąć na złom bez odzysku na części zamienne parowozów TY-43 w Zbąszynku i Gnieźnie. Co z parowozami ze skansenu Choszno i taborem ?? Co robi centrala ?? Czy pracują niewidomi ?? Czy nowa spółka w Grajewie i Białym Stoku, komu terminal w Rzepinie, jak mamy Szengen. Maszynisto czy wiesz że na sieci PKP jest więcej kontrolerów, dyrektorów i naczelników niż maszynistów - koleje uzyskują dochód za przewozy a nie za utrzymywanie wakatów. A przewozy wykonuje się taborem i pracownikami eksploatacyjnymi a nie atapowcami. Dlaczego dogmat jest na PKP Polskie Linie Kolejowe one powinny się zająć utrzymaniem i dozorem a nie eksploatacją kolei, nie mając pojęcia o tych sprawach. Dlaczego przewodniczącym komisji jest przedstawiciel PLK będąc nawet winnym w wypadku w swojej sprawie jest sędzią ?? Likwidator ulega ich presji. PLK się tak organizuje że na Poznań Główny co dwa tygodnie zdejmowany jest rozkład jazdy. Kto ponosi koszty tej dezorganizacji .



Temat: Ignorowanie skarg


Czy w tej firmie ktos w ogole pracuje? Czy ktos odbiera korespondencje?
Co dalej? Komu zglosic tak razaca ignorancje? UOKiK?


Mam ten sam problem, a UOKiK właśnie mają zlikwidować.
Na stacji Gronowo (elbl) sprzedano mi (i pobrano pieniądze) wydrukowany
komputerem bilet PKP PR do Gd.Politechnika, pomimo, że PKP PR nie obsługuje
żadnego kursu do tego przystanku. Konduktor po drodze powiedział mi, abym
się nie przejmował i jechał spokojnie z Gdańska Gł. dalej pociągiem SKM, bo
umowa została zawarta i pieniądze pobrane. No i oczywiście w SKM dorwała
nmie Renoma. Mandat, odwołanie do Gniezna. No i odpowiedź która mnie
wkurzyła do reszty: wyłuszczono mi na 2 stronach, na czym polegało moje
przestępstwo. I na samym końcu: "w drodze wyjątku odstępuje się od
wymierzenia mandatu". Czyli łaskawca darował przestępcy! Kolejne pismo ze
skargą na bałagan: dlaczego sprzedano i pobrano opłatę za usługę, która od
początku nie mogła być wykonana? To się kiedyś w Przepisach PKP nazywało:
"wyłudzić". Dlaczego nie uaktualnia się programów komputerowych? Na to pismo
odpowiedzi żadnej nie dostałem. A chciałbym sprawę doprowadzić do końca.
A przy okazji: kiedy wreszcie wprowadzi się jeden bilet dla różnych
przewoźników? Obecne porządki to istny skandal: podwójne bilety, podwójne
opłaty, podwójne kasy biletowe, podwójne stanie w kolejce, podwójne stacyjne
rozkłady jazdy! Dlatego, że spółki wojują ze sobą? A co mnie to ma
obchodzić?
tomasz pluciński

"KOCHAM KOLEJ, NIENAWIDZĘ PKP!"





Temat: Trzymajcie kciuki
W tej chwili główne zdanie należy do gminy.
Koordynacja jeszcze jest do końca roku. Od nowego roku zamiast koordynacji ma być analiza potrzeb.
Zarząd gminy Kostrzyn od dawna próbował uporządkować komunikację. Co z tego, że jeździ dużo autobusów PKS, skoro są z 5 oddziałów i jeden nie honoruje biletów innego. To powoduje bałagan.
Piszesz, że 3 połączenia dzinnie, to Wasze władze uważają, że jest dosyć. Nic błędniejszego. Dla kogo one są? Dla tych co do pracy, czy do szkoły?. Władze widocznie chcą sie czuć ważne.
Moje atuty to m.in. rozkład jazdy realny - dostosowany do godzin rozpoczynia i kończenia nauki i pracy. Np. z okolic Kostrzyna ok. 50 osób pracuje w Poznaniu w hipermarketach. Pociag z Poznania odjeżdża o 21.oo, czyli za wcześnie, następny o 22.40 czyli za późno. My odjeżdżamy o 21.35.
Ponadto jedziemy do dwóch dużych wsi za Kostrzyn w kierunku Gniezna - Iwno i Wiktorowo.
Naprawdę nie dawałem nikomu w łapę.
Jestem cały w nerwach, czy przedsięwzięcie sie uda. Naprawdę nie świętuję ze szampanem otwarcia linii. Zobaczymy.
POZDRAWIAM

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: mistral dnia 2003-10-31 09:11 ]</font>



Temat: Ile kilometrów?
Mam takie maluteńkie pytanie. Gdzie mogę znaleźć informację o
odległości między dwiema stacjami? Od razu zaznaczam że cegły ani
Hafasa nie posiadam. Wchodzę sobie na www.pkp.pl, tam rozkład jazdy i
wyszukuję połączenie. Jak teraz zobaczyć ile to jest km? Jest taka
możliwosć czy muszę się udać do kasy/zadzwonić?
Ew. jeżeli mogę to prosiłbym od razu (tak BTW) o podanie odległości
między Poznaniem Gł. a Olsztynem Gł. (przez Gniezno, Inowrocław, Toruń,  
Ostródę).
Z góry dziękuję za pomoc :)
Aha. Na stronach PKP IC widziałem że pociągi mają kilometraż trasy, ale
PKP PR już tego nie ma :(




Temat: Kilka wrażeń z Kcyni - długie
<ciach

Tradycynie też oglądam też


rozkład jazdy PKS : do Nakła prawie 30 połączeń w dni robocze.... A
niedługo
obchodzić będziemy drugą rocznicę zawieszenia przewozów Gniezno-Nakło....
Żal d*** ściska .....


Mam rodzine która mieszka w miejscowości Damasławek, dawna linia Gniezno -
Nakło, starsznie narzekają na bardzo złe połączenia PKS. Podobno nie ma jak
dojechać....


daleko położoiny od ryneczku i jeszcze dalej od PKS-u. A więc ktoś, któ
przyjedzie do Kcyni autobusem, przypuszcalnie także nim odjedzie... Bo
trudno kazać komuś biec ponad kilometr na dworzec kolejowy...


Dworzec PKS w Kcyni jest oddalony od dworca PKP, chyba około 2 km.

Na samej


stacji : kasa w ajencji, czynna tylko na pół godziny przed odjazdami
pociągów, tych 6, które zostały. Tablica z rozkłądem pamięta jeszcze stare
czasy : są tabliczki na Nakło i Gniezno, niestety nie ma już przy nich
żadnych godzin odjazdów ...


Smutne to :(

Pozdrawiam
____________________

Lucjan Jeziorny - Gorzów
http://www.ostbahn.prv.pl
GG: 1534066

______________________





Temat: Poznań - wieczorne rozkomunikowania


TLK "Starosta" z W-wy będzie przyjeżdzac w nowym rozkładzie do Poznania o
22:58. A oto, jak odjeżdżać będą ostatnie pociągi z Poznania:
22:42 - do Zbąszynka
22:40 - do Jarocina
22:55 - do Leszna
22:50 - do Chodzieży
22:38 - do Krzyża
22:54 - do Wągrowca
22:47 - do Gniezna.


Wszystko przez cykl wyjazdów z Warszawy ( o :25 ) i wydłużone czasy jazdy. A
ilu jest chętnych na przesiadki ?  Czy 100-200 ludzi ma być później w domu bo
od czasu do czasu ktoś będzie korzystał z przesiadki ? Co nie znaczy że nie
powinno być skomunikowania.





Temat: Ciągną parowozy na Poznań - telegramik ktoś zna?
Witajcie,

Jutro o 9:25 odjeżdża z Wolsztyna w kierunku Gniezna pociąg z zimnymi Ol49-59 i
Pt47-112 plus ryflaki oraz wagon barowy - zna ktoś z Was jego dokładny rozkład
jazdy?

Pozdrawiam,
Tomi





Temat: Parowozem po Kujawach 22 i 23 sierpnia br
Parowozem po Kujawach

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują iż w dniach 22 i 23 sierpnia br
na Kujawy dotrze pociąg specjalny zestawiony z parowozu (najprawdopodobniej
Ol49) i wagonów retro.

Planowa trasa przejazdu to
Dzień 1: (22 sierpnia 2008 - piątek) - przejazd dedykowany sympatykom kolei
Poznań Gł.  - Gniezno [kominem na przód]
Gniezno - Damasławek - Kcynia [fotostopy, kominem na przód]
Kcynia - Szubin - Bydgoszcz Gł. (lub w przypadku nieudrożnienia szlaku przez
PLK na trasie Kcynia - Nakło/n Notecią - Bydgoszcz Gł) [fotostopy, kominem
na przód]
Dzień 2: (23 sierpnia 2008 - sobota)
Bydgoszcz Gł. - Unisław - Chełmża Toruń Wsch. [fotostopy, kominem na przód]
Toruń Wsch. - Chełmża - Unisław - Bydgoszcz
Bydgoszcz Gł. - Unisław - Chełmża Toruń Wsch.
Toruń Wsch. - Chełmża - Unisław - Bydgoszcz Gł.
Bydgoszcz Gł. - Unisław - Chełmża - Toruń Wsch.
Toruń Wschodni - Inowrocław - Poznań (zjazd parowozu w godzinach
późnowieczornych)

Z uwagi na znacznie ograniczoną liczbę miejsc w dniu 22 sierpnia, oraz
porannym kursie 23 sierpnia, osoby zainteresowane przejazdem i
fotografowaniem, proszone są o wysłanie wstępnej rezerwacji na adres

O możliwości zakupu biletu decyduje kolejność zgłoszeń e-mailem. Szczegółowe
informacje na temat zasad kupna biletów oraz rozkładu jazdy pociągu pociągu
będą wysyłane do osób które zarezerwują wstępnie udział w przejeździe
poprzez wysłanie e-maila.

Rejestrując się prosimy o podanie imienia, nazwiska, wieku, miasta oraz dnia
na który chcielibyście Państwo zarezerwować swój udział w przejeździe.

Pozostałe przejazdy będą ogólnodostępne wiec nie będzie tam fotostopów a i
zrobienie zdjęć "bez tłumów ludzi" będzie raczej niewykonalne.

Wstępny szacunkowy koszt przejazdu to:
dzień (22 sierpnia) - ok. 90-100 zł
dzień (23 sieprnia) - kurs poranny (Bydgoszcz - Toruń) z fotostopami ok.
40-45 zł
Pozostałe kursy na odcinku Toruń - Bydgoszcz lub Bydgoszcz - Toruń ok. 25 zł
(jednak bez fotostopów)

Pozdrawiam serdecznie
Piotr

P.S.
Jeśli znacie ciekawe motywy na fotostopy na trasie pociągu, to wszelkie
sugestie będą mile widziane (proszę o opis miejsca planowego fotostopu
e-malimem), i w miarę możliwości brane pod uwagę na etapie konstrukcji
rozkładu jazdy, tak by uniknąć niepotrzebnych niedomówień.





Temat: Kolej
Tajny rozkład jazdy PKP

Głos Wielkopolski 06.11.2007 07:33

Od 9 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów w całej Europie. W Polsce wiemy już, jak pojadą ekspresy InterCity i dalekobieżne składy pośpieszne. Rozkład jazdy pociągów regionalnych w 16 województwach to na razie pilnie strzeżona tajemnica.

Za to żadnych tajemnic nie mają przed Polakami Niemcy. "Głos Wielkopolski" ustalił, że już w najbliższą sobotę 10 listopada na stronach internetowych Deutsche Bahn (http://www.db.de) przeczytamy dokładnie, jak na przykład pojadą pociągi z Poznania do Gniezna, z Krakowa do Zakopanego czy z Wrocławia do Jeleniej Góry.

Zasada jest prosta. Na dwa miesiące przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, każdy narodowy przewoźnik zobowiązany jest przekazać do UIC (Międzynarodowy Związek Kolei - przyp. red.), jak pojadą pociągi po wprowadzonych zmianach.

Kiedy nasze PKP ujawnią kursy pociągów regionalnych? Szczegóły są uzgadniane z samorządami wojewódzkimi, które zamawiają przewozy. Dopiero wtedy informacje zostaną podane do publicznej wiadomości - pisze "Głos Wielkopolski".

A negocjacje PKP PR z urzędami marszałkowskimi trwają i nie zanosi się na to, że zakończą się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Na przykład w województwie wielkopolskim samorząd wojewódzki walczy o zwiększenie liczby pociągów. Problemem są pieniądze.

- Nie chcielibyśmy płacić więcej niż 72 miliony złotych. Tyle wynosiła dotacja w 2006 roku - podkreśla Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego.
Jednak według nieoficjalnych informacji PKP chcą od Wielkopolski wyższych dopłat. Nieoficjalnie pada kwota 82,5 miliona złotych. Podobna sytuacja jest w innych regionach kraju. Dlatego w tym tygodniu rozkładu z polskiego Internetu nie poznamy.

http://logistyka.wnp.pl/tajny-rozklad-j ... 1_0_0.html



Temat: Kiedy poznamy nowy rozkład jazdy PKP?
Od 9 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów w całej Europie. W Polsce wiemy już, jak pojadą ekspresy InterCity i dalekobieżne składy pośpieszne. Rozkład jazdy pociągów regionalnych w 16 województwach to na razie pilnie strzeżona tajemnica.

Za to żadnych tajemnic nie mają przed Polakami Niemcy. Ustaliliśmy, że już w najbliższą sobotę na stronach inter-netowych Deutsche Bahn (www.db.de) przeczytamy dokładnie, jak na przykład pojadą pociągi z Poznania do Gniezna, z Krakowa do Zakopanego czy z Wrocławia do Jeleniej Góry.

Zasada jest prosta. Na dwa miesiące przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, każdy narodowy przewoźnik zobowiązany jest przekazać do UIC (Międzynarodowy Związek Kolei - przyp. red.), jak pojadą pociągi po wprowadzonych zmianach. Kiedy nasze PKP ujawnią kursy pociągów regionalnych? Szczegóły są uzgadniane z samorządami wojewódzkimi, które zamawiają przewozy. Dopiero wtedy informacje zostaną podane do publicznej wiadomości .

A negocjacje PKP PR z urzędami marszałkowskimi trwają i nie zanosi się na to, że zakończą się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Na przykład w województwie wielkopolskim samorząd wojewódzki walczy o zwiększenie liczby pociągów. Problemem są pieniądze.
- Nie chcielibyśmy płacić więcej niż 72 miliony złotych. Tyle wynosiła dotacja w 2006 roku - podkreśla Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego.

Jednak według nieoficjalnych informacji PKP chcą od Wielkopolski wyższych dopłat. Nieoficjalnie pada kwota 82,5 miliona złotych. Podobna sytuacja jest w innych regionach kraju. Dlatego w tym tygodniu rozkładu z polskiego Internetu nie poznamy.

www.poznan.naszemiasto.pl



Temat: PKP - rozkład 2007/08
Niemcy zdradzą plany PKP PR?

Od 9 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów w całej Europie. W Polsce wiemy już, jak pojadą ekspresy InterCity i dalekobieżne składy pośpieszne. Rozkład jazdy pociągów regionalnych w 16 województwach to na razie pilnie strzeżona tajemnica. Za to żadnych tajemnic nie mają przed Polakami Niemcy.
Już w najbliższą sobotę na stronach internetowych Deutsche Bahn (www.db.de) przeczytamy dokładnie, jak na przykład pojadą pociągi z Poznania do Gniezna, z Krakowa do Zakopanego, czy z Wrocławia do Jeleniej Góry.

- Zasada jest prosta. Na dwa miesiące przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, każdy narodowy przewoźnik zobowiązany jest przekazać do UIC (Międzynarodowy Związek Kolei), jak pojadą pociągi po wprowadzonych zmianach. Niemcy z miesięcznym wyprzedzeniem wrzucają wszystko do internetu - tłumaczy Stanisław Biega ze Stowarzyszenia "Zielone Mazowsze", które opracowuje ofertę przewozową między innymi dla województwa łódzkiego.

Kiedy nasze PKP ujawnią kursy pociągów regionalnych? - Szczegóły są uzgadniane z samorządami wojewódzkimi, które zamawiają przewozy. Dopiero wtedy informacje zostaną podane do publicznej wiadomości - odpowiada Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne.

A negocjacje PKP PR z urzędami marszałkowskimi trwają i nie zanosi się na to, że zakończą się w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Na przykład w województwie wielkopolskim samorząd wojewódzki walczy o zwiększenie liczby pociągów. Problemem są, jak zawsze, pieniądze.

- Nie chcielibyśmy płacić więcej niż 72 mln zł. Tyle wynosiła bowiem dotacja w 2006 r. - podkreśla Wojciech Jankowiak, członek zarządu województwa wielkopolskiego.

Jednak, według nieoficjalnych informacji, PKP chcą od Wielkopolski wyższych dopłat. Nieoficjalnie pada kwota 82,5 mln zł. Podobna sytuacja jest w innych regionach kraju. Dlatego w tym tygodniu rozkładu z polskiego internetu nie poznamy.

- Wygląda na to, że znowu Niemcy zdradzą tajemnice PKP - mówi Stanisław Biega z "Zielonego Mazowsza".

Warto przypomnieć, że dwa lata temu podczas wizyty szefów Deutsche Bahn w Poznaniu rozważano koncepcję wejścia niemieckich kolei na polski rynek. na razie do tego nie doszło, ale monopol PKP został zerwany w województwie kujawsko-pomorskim. Tam od 9 grudnia za transport regionalny odpowiadać będzie spółka Arriva, która wygrała z PKP PR przetarg na obsługę linii lokalnych.

(źródło: Tomasz Cylka, Dziennik Polska, 6 listopada 2007)




Temat: PKP - Mazowsze układa Wielkopolsce rozkład jazdy

Witam - Pan Marek Szpirko jesli sie nie myle?


Radni Opozycyjni pewnie nie widzieli opracowania Zielonego Mazowsza dla
Wielkopolski każdy może je otrzymać składając wniosek od UMWW o informacje
publiczną. Po pierwsze opracowanie zakładało cykliczność większą liczbę
pociągów i dopasowanie składów do potzreb według danych Urzęd
Marszałkowskiego.


Opracowanie wiele rzeczy zakladalo, tylko bylo troszke oderwane od
rzeczywistosci.


Mimo że opracowanie zrobiono uzgodniono z PKP to rozkad jazdy nie jest taki
jak w opracowaniu.


Na czym polegalo to uzgadnianie? Dla PKP ZM nie jest partnerem do
uzgodnien, jest nim UM.
Wy mogliscie wygenerowac zamowienie, ale to UM ostatecznie sklada to
zamowienie i dokonuje w nim zmian. PKP nie interesuje to, co Wy
robiliscie dla UM, tylko to co zamowi UM.


Odnośnie tłoku w pociągach to jeszcze dodam że nowe pociągi miały być na
trasach: Poznań-Leszno, Poznań- Piła, Poznań-Wągrowiec, Poznań- Wolsztyn,
Leszno -Ostrów, Gniezno-Jarocin dodatkowo także pociągi w piątki z Poznania
do Piły i Ostrowa i powrót w niedziele. A co z opracowania zostało to nie
wiem. Mimo tylu nowych pociągów deficyt miał być mniejszy niż w tym roku,
ale już czytałem że skoczył i to ostro w górę


Ale to byla fikcja. Wyliczenia wziete z sufitu - wieksza praca, a
bilans lepszy. No cudownie!

Przykaldowo odcinek Piła - Chojnice. Zalozyliscie nowe pociagi, ale nie
ma na nie szynobusow. Biega stwierdzil, ze na dodadtkowy pociag mial
byc szynobus z pomorskiego. Oczywiscie pomorskie nic nie wie i ma
lepsze pomysly na wykorzystanie swojego taboru. Okazalo sie, ze to
tylko wasze pobozne zyczenia.

Inny przyklad - Krotoszyn - teraz pociagi sa na 7:15 - 7:30 w
Krotoszynie. Urzad zamowil zgodnie z waszym opracowaniem
pociagi tak, ze beda tam pomiedzy 8:30 a 9:00. Dobrze, ze tylko tyle
zamowil... Teraz trwaja prace jak to odkrecic i powinno sie jeszcze
udac. Gdyby bylo tego wiecej to moze by sie nie udalo wyrobic.


Także polecam wszystkim zainteresowanym złożenie wniosku o udzielenie
informacji publicznej dotyczącej przekazania Opracowania "Zielonego
Mazowsza" dot. rozkładu jazdy pociągów 2007/8 i potem ewentualne uwagi do
opracowania które jak wiem odbiega od zrobionego rozkładu jazdy mimo
uzgodnień Zielonego Mazowsza, Urzędu Marszałkowskiego z PKP.


Nie wszystko co przyjmie papier, da sie potem zrealizowac.

Zdravim!





Temat: [cyt][Wlkp][RJ 2005] Pospieszne i GostyĂą


| Być może od 12 grudnia kursować będą dodatkowe pociągi na trasie
| Leszno - Gostyń. Wtedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów.
| Dyrektor Wielkopolskich Zakładów Przewozów Regionalnych w Poznaniu
| potwierdził, że dodatkowe połączenia na tej trasie są brane pod uwagę,
| nie jest to jeszcze jednak całkowicie pewne. kz

Tych kursów na Leszno - Gostyń będzie nawet 3 i to wszystkie do Jarocina, a
nawte jedno do Gniezna. Ma się rozumieć trzy pary. Rozkład jazdy jest juz
przygotowany, a teraz jest czas na to żeby go porządnie rozreklamować i
przyciągnąć pasażerów do kolei.
Rok 2004, mam nadzieję, był najgorszym w historii rokiem dla tej linii.
:)Teraz już będzie tylko lepiej.


Też mam taką nadzieję :)
Przykro mi było jak zamkneli połączenie w którym szynobus
na odcinku Gostyń-Leszno nie był w stanie pomiescić wszystkich pasażerów
zwłaszcza rannego kursu.
Jednakże po półrocznej przerwie frekwencja jest mniejsza
ale mam nadzieje iz po czasie wróci do normy zwłaszcza po dołożeniu pociągów
które są tam niezwykle potrzebne.
Zresztą PKP poinformowało o wznowieniu kursów na dzien przed
kiedy wszyscy juz mieli wykupione bilety miesieczne PKS.
Nie wspomne już o tym iz konduktor nie jest w stanie obsłuzyć wszystkich
podróznych gdyż na vałej trasie jest czynna tylko jedna kasa w Borku Wlkp.
Do tej pory w celu ułatwienia odprawy podróżnych nie wprowadzono np.  biletów
nominałowych strefowych i wciąż konduktor wypisuje blankiety co zajmuje sporo
czasu.Ale przecież to PKP.

Pozdrawiam serdecznie
Tomek

***********************************************
KRZYWIŃSKA KOLEJ DREZYNOWA
http://www.krzywinskie.drezyny.com
Tel 600292454
***********************************************





Temat: [tutej] Pociągi widmo?
http://www.tutej.pl/cms.php?i=2271

Środa, 02.11.2005, 13:00 / Maciek Morze
Pociągi widmo?

Od 11 grudnia Wielkopolska będzie miała więcej pociągów regionalnych. Możliwe
jednak, że spora część z nich będzie kursować tylko przez pierwszy kwartał
przyszłego roku.

Znamy już nowy rozkład jazdy. Jest w nim o ok. 10 % więcej połączeń niż
obecnie.
- Stawiamy na rozwój połączeń i taboru w ramach programu rewitalizacji
transportu kolejowego - mówi Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. - Nowe pociągi pojadą tam,
gdzie jest na nie największe zapotrzebowanie ze strony pasażerów, czyli m.in.
na trasie z Poznania do Leszna, Gniezna, Konina, Zbąszynka i Wągrowca.
Planowana jest także zamiana do końca 2006 roku wszystkich pociągów spalinowych
na nowoczesne autobusy szynowe.

Tymczasem PKP PR uzależniają ciągłość nowego rozkładu jazdy od wysokości
dotacji ze strony władz województwa.
- Cały czas nie mamy deklaracji ze strony Urzędu Marszałkowskiego, jaka kwota
zostanie przeznaczona na połączenia - mówi Łukasz Kurpiowski, rzecznik PKP
Przewozy Regionalne. - W mijającym roku Urząd zapłacił 46 mln złotych, a to
tylko niewiele ponad 50% deficytu. Resztę musimy dopłacić sami.

Dlatego też rozkład składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to wykaz
pociągów "gwarantowanych", czyli takich, które kursować będą przez cały
przyszły rok. W części drugiej znajdują się połączenia oznaczone literą F. Od 1
kwietnia PKP uruchomią je tylko po otrzymaniu dodatkowych pieniędzy od
samorządu.

- Jest to coś w rodzaju szantażu PKP PR względem samorządów - ocenia Wojciech
Szymalski z biura Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych. - Literą F
oznaczono często całe linie kolejowe, a także pociągi dowożące ludzi do pracy
na 8 rano, czy odwożące po pracy. Tymczasem finansowe żądania PKP są
zdecydowanie zbyt wygórowane.

- Wszystkie pociągi z nowego rozkładu wyjadą w trasy od 11 grudnia. Jeśli
jednak do końca marca przyszłego roku nie będzie podpisana stosowna umowa, to
kursować będą tylko te pociągi, za które płaci samorząd - tłumaczy Łukasz
Kurpiowski.

Nowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie PKP Przewozy Regionalne:
http://www.pr.pkp.pl/news/review.php?id=19





Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Bedzie połączenie z Krakowem, ale ja wiem tylko o jednej parze.. i to o grupie wagonow w dodatku. Oraz Grudziadz zyska połaczenie z Warszawa z tego co mi wiadomo.. Zniknie Hetman - na koszt wydłuzonego Gorzowiaka do Zamoscia. Hitem są Chojnice ktore zyskaja połaczenie z Białymstokiem i Lublininem (choc to ostatnie jest pod znakiem zapytania) ale na pewno Chojnice połaczą sie jeszcze z Katowicami jakaś grupa.
Wy - czyli Boleslawiec i Wegliniec macie zayskac połączenie Szczecin -Szklarska Poreba ale tylko kilka razy w roku. Pamietam też że znika Bielsko - Kolobrzeg z waszych tras... Pojedzie via Poznan i w tym pociągu maja byc wagony do Łeby z Wrocławia, wyłączane w Białogardzie. Ale prawdopodobnie Świnoujscie - Katowice, łączone z Wrocław - Kołobrzeg pojedzie koło waszych rejonow. Laczenie nastapi we Wrocławiu, a dzielenie składu w Szczecinie.
Ogolnie rozkład jazdy PR zapowiada sie dosc ciekawie.. szkoda tylko ze kilka poprawek usunelo niektore pociagi takie jak Hetman rel Poznan - Zamosc.

[ Dodano: 24-10-2007, 21:38 ]
Ktoś pisał wczęśniej odnośnie drugiego pośpiecha przejeżdżającego do Grudziądza...
Zatem w TV dzisiaj mówili lokalnej, że ma to byc pociąg relacji Lublin-Grudziądz przez Warszawę. Mówiono tez o budowie trakcji elektrycznej w Grudziądzu...

Jestem bardzo ciekawy kto tym pociągiem będzie jeździł?! Tymbardziej, że nie będzie dojeźdzał do Centralnej tylko od razu na Wschodniej pewnie zmienią czoło i jazda na Działdowo. Zdecydowanie lepiej było by jakby puścili ten pociąg w relacji Kraków-Grudziądz przez Kielce, Radom.

No i najwidoczniej potwierdziły się moje przypuszczenia...Nie będzie połączenia Grudziądz-Lublin tylko Grudziądz-Działdowo(Kraków) wagony dołączane do Warmii. Oraz z tego co piszą na pl.misc.kolej ma być również łącznik Grudziądz-Toruń do pociągu Poznań-Gniezno-Toruń-Warszawa. Nie co egzotyczna trasa, ale dla mnie mieszkańca Gniezna oznacza to bezpośrednie połączenie ze stolicą a co za tym idzie...likwidacja bezsensownego dojazdu do Poznania by tam się przesiąść na pociąg do Warszawy!

To miało być połączenie Lublin Chojnice na Bydgoszczaninie ale jego faktycznie nie będzie. Jak i nie będzie Lublin - Kołobrzeg na Kujawiaku, ale będzie za to Grupa do Gdyni na tym pociągu przełąćzana w Bydgoszczy...



Temat: Znikają pociągi regionalne
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,1984386.html?nltxx=1077859&nlt...

Od 1 kwietnia na wielkopolskie tory nie wyjedzie 17 pociągów regionalnych,
oznaczonych dotąd w rozkładzie jazdy literą F. - Nie stać nas na
utrzymywanie deficytowych połączeń - mówią kolejarze

W rozkładzie jazdy PKP obowiązującym od 14 grudnia 2003 r. jest 45 pociągów
oznaczonych literką F (tzn. "kursuje po ogłoszeniu"), które od grudnia
miały nie wyjechać na tory. Jednak PKP, po protestach pasażerów i
negocjacjach z Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim, który zasponsorował
część połączeń, warunkowo do ruchu dopuścił 21 pociągów. Miały kursować do
końca marca, a jeśli starczyłoby pieniędzy, to dłużej.

Zarząd Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych zdecydował jednak, że
od 1 kwietnia przestanie jeździć 17 składów regionalnych. - Na dziś te
pociągi rzeczywiście nie wyjadą na tory, ale wszystko może się jeszcze
zmienić. Trwają rozmowy z Urzędem Marszałkowskim - mówi Zbigniew Kryś,
dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Pasażerskich w Poznaniu. - Przez
ostatnie trzy miesiące badaliśmy, ilu podróżnych korzysta z tych połączeń,
porównywaliśmy koszty z zyskami i okazało się, że pociągi te są po prostu
nierentowne. Generują za duże straty, nie stać nas na dalsze ich
utrzymywanie - przekonuje.

Jakie pociągi nie pojadą od 1 kwietnia?
Uwaga! Podajemy tylko te składy, których stacją początkową lub końcową jest
Poznań (*w nawiasach podaliśmy godziny odjazdów i przyjazdów pociągów)

Poznań (7.35)-Grodzisk Wlkp. (8.47)
Poznań (11.05)-Gołańcz (13.15)
Poznań (13.21)-Września (14.12)
Poznań (15.35)-Oborniki Wlkp. (16.16)
Poznań (18.50)-Gniezno (19.40)
Grodzisk Wlkp.-(9.43)Poznań (10.55)

Wągrowiec (9.53)-Poznań (11.27)
Września (11.36)-Poznań (12.27)
Kościan (14.55)-Poznań (15.30)
Oborniki (17.20)-Poznań (18.05)
Gniezno (19.55)-Poznań (20.50)





Temat: zmiany w rozkladzie jazdy - propozycje
Tak oto, może i słusznie, prawi osobistość sieciowa znana jako


Pierwsza sprawa to odleglosci - przez Wagrowiec jest 134km, przez Gniezno
153km,


To się kompletnie nie liczy. Różnica w odległości, a zatem i w
cenie biletów jest minimalna, przy znacznie gorszym stanie linii
przez Wągrowiec i braku perspektyw poprawienia go czas przejazdu
nią będzie się ciągle wydłużał.


gdyby nieco porawic czasy przejazdu i zadbac o infrastrukture,


Jeden mały problem- skąd kasa? Przecież nie ma nawet na utrzymanie
bieżącego kursowania pociągów, a Ty chcesz poprawiać
infrastrukturę, w dodatku na linii o niedużym dla PKP znaczeniu.


popracowac nad rozkladem jazdy i odpowiednio zaprojektowac mijanki (bez
dluzszych postojów) mniejsza odleglosc zrobilaby swoje i czas przejazdu
bylby krótszy.


Ale i tak dłuższy niż pospiesznego Bg-Poznań


Jest szybciej - bo inaczej nie mozna.


I nie będzie można. Ludzie mają jeździć z Poznania do Bydgoszczy
pospiesznymi. Tak chce PKP i co im zrobisz?


Sprawdz w SRJP, gdyby istnial pociag
bezposredni z Bydgoszczy przez Wagrowiec - jechalby okolo 3godzin 15minut,]


Raczej około 3h 30min. Tyle mniej więcej wyszłoby po dorysowaniu
strzałki między poc. 75130/1 a 11727, które raczej nie mają
dłuższych postojów po drodze.


w obecnym rozkladzie przez Inowroclaw, Gniezno osobowy jedzie okolo 3
godzin, tyle tylko, ze nie ma (z wyjatkiem jednego) osobowych polaczen
bezposrednich.


I nie myśl, że jest to przypadek... Skoro nie ma ich na linii
głównej, to tym bardziej nie będzie na bocznej. Oczywiście, fajnie
by było przejechać się bezpośrednim pociągiem z Poznania do
Bydgoszczy przez Gołańcz, Wągrowiec (a  może od razu zrobić pociąg
Poznań-Gdynia przez Wągrowiec - Bydgoszcz - Wierzchucin -
Kościerzynę... 8-)), ale wydaje mi się, że dużo realniej byłoby
pomyśleć np. o wymyśleniu sensownych skomunikowań w Kcyni i
Wągrowcu, żeby dało się pojechać z przesiadką. BTW przypominają mi
się ostatnie lata osobowych Wrocław - Łódź - te pociągi wcale nie
jeździły pełne, wręcz przeciwnie. Ludzie woleli pospieszne. Na  W
przypadku Poznań - Bydgoszcz zapewne byłoby tak samo. 3,5 godziny
a 2 godziny to jest jednak spora różnica.

Marek A. Salwa





Temat: Mniej połaczeń w Wielkopolsce
Prasówki cd, tym razem "Gazeta Wielkopolska"

Link tylko dzisiaj : http://www.
wyborcza.pl/Iso/Regiony/Poznan/Miasto/030pop.html

Będzie mniej połączeń lokalnych

- Brakuje nam 27 mln zł potrzebnych na dofinansowanie w tym roku
regionalnych przewozów pasażerskich - mówi Wojciech Jankowiak, członek
Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi
do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy PKP nie zostaną odwołane
żadne połączenia regionalne.

Od tego roku organizatorem przewozów regionalnych jest samorząd
wojewódzki. Dotacja państwa dla Wielkopolski w tym roku wyniesie 21
mln zł.

W Wielkopolsce codziennie wyjeżdżają w trasę 434 pociągi osobowe.
Według PKP w ciągu roku przynoszą one straty w wysokości 90 mln zł. W
tym roku poznański Zakład Przewozów Pasażerskich zadeklarował, że
dołoży do nierentownych pociągów 42 mln zł. Potrzeba zatem jeszcze 27
mln zł. Ani Urząd Marszałkowski, ani PKP nie wiedzą, skąd je wziąć.

Na razie urząd i PKP podpisały porozumienie, które zakłada, że do
czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy (zgodnie z wymogami UE
będzie obowiązywać przez półtora roku) nie zostaną odwołane żadne
połączenia. Po tym czasie może zostać odwołanych co najmniej 16
najbardziej deficytowych połączeń na liniach Leszno­Ostrów, Gęsia
Górka­Kępno, Lotyń­Piła, Poznań­Zbąszyń, Kostrzyn­Leszno,
Krajenka­Lipka Krajeńska, Leszno­Krotoszyn, Kostrzyn­Gniezno,
KrzyżÂ­Piła, Podliczyce­Krotoszyn, Jarocin­Września, Jarocin­Gniezno.
- Jeśli dojdzie do likwidacji linii, będziemy grabarzami systemu
komunikacji regionalnej - uważa poseł Seweryn Kaczmarek.

 Rafał





Temat: Z Intercity na Pola Lednickie
JEDZIEMY, BO PAMIĘTAMY

”PKP Przewozy Regionalne” dla krakowskich uczestników Ogólnopolskiego Spotkania Młodzieży nad jeziorem Lednickim uruchamia pociąg dodatkowy relacji Kraków Główny - Lednogóra – Kraków Główny. Przejazd na to spotkanie będzie wyjątkowy, ponieważ odbędzie się „Pociągiem Papieskim”.

Wyjazd 1 czerwca 2007 r.

Kraków Gł. (odjazd ok. godz. 23:00) - Lednogóra (przyjazd ok. godz. 6:30)

Powrót 03 czerwca 2007r.

Lednogóra (odjazd ok. godz. 4:30) – Kraków Gł. (przyjazd ok. godz. 12:00)

Cena biletu na trasie Kraków Gł. – Lednogóra – Kraków Gł. - 54 zł

Pozostali uczestnicy spotkania będą mogli również podróżować „Pociągiem Papieskim”. W dniu 2 czerwca 2007 r. pociąg będzie kursować na trasie Poznań - Gniezno według następującego rozkładu jazdy:
Poznań Gł. (odjazd ok. godz. 10:00) – Gniezno (przyjazd ok. godz.11:00)
Gniezno (odjazd ok. godz. 11:30) – Poznań Gł. (przyjazd ok. godz. 12:20)
Poznań Gł (odjazd ok. godz..14:30) - Gniezno (przyjazd ok. godz. 15:30)
Gniezno (odjazd ok. godz. 16:15) – Poznań Gł. (przyjazd ok. godz. 17: 15)
Pociągi zatrzymywać się będą na stacjach Pobiedziska i Lednogóra.

Bilety na przejazd „Pociągiem Papieskim” będą dostępne w wyznaczonych kasach na dworcach w Poznaniu Głównym i Gnieźnie od dnia 10 maja 2007r. Każdy z uczestników przejazdu otrzyma dodatkowo bilet okolicznościowy upamiętniający podróż tym pociągiem.

"Pociąg Papieski" otrzymał tytuł Produktu Roku 2006, przyznawany przez Polski Klub Biznesu. Wspaniały pojazd jest darem polskich kolejarzy, upamiętniającym pontyfikat Jana Pawła II. W trakcie przejazdu „Pociągiem Papieskim”, dzięki wyposażeniu w nowoczesne monitory LCD, można oglądać filmy dokumentalne z pielgrzymek Papieża Polaka.
Filmy są emitowane w wielu wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej lub włoskiej. Na co dzień, pod szyldem "PKP Przewozy Regionalne", pociąg ten kursuje na trasie Kraków - Wadowice, odwiedzając po drodze: Łagiewniki i Kalwarię Zebrzydowską.



Temat: Kto działa na szkodę PKP w Zakopanem?!
Dla przypomnienia pewna ciekawostka.
Podczas próby w 1989 skład zestawiony z 2 jednostek EZT pokonał trasę Kraków Główny - Zakopane w 2h 32'.
Teraz po blisko 20 latach, najszybszy pociąg jakim jest Ex Tatry pokonuje tę trasę w ponad 3 h. Zgroza...

Nie ma co sie podniecac "probom" z 1989. Wystarczy spojrzec w rozklad letni 1993 roku*.
Krakow Gl.-Zakopane (a wiec "pod gore")
Kasprowy, czas jazdy 2:29
Giewont, czas jazdy 2:30, w tym planowy 5 minutowy postoj w Kalwarii Lanck.
Na odcinku Plaszow-Sucha czas przejazdu mozna by skrocic o 5 minut (Kasprowy jechal 62 minuty z 2 postojami a Ex Tatry 57 minut bez postojow)

Zakopane - Krakow Gl. ("w dol")
Giewont, czas jazdy 2:35
Kasprowy, czas jazdy 2:34
czas jazdy Kasprowego mozna by skrocic (biorac pod uwage czasy jazdy dla Ex Tatry) o 8 minut.

I to wszystko przy natezeniu ruchu (a wiec przy duzo wiekszej ilosci krzyzowan)...

Moim zdaniem stan tej linii nie pogorszyl sie az tak bardzo (porownujac z obecnymi czasami przejazdow na poszczegolnych odcinkach tej linii).
Obecnie realny czasy jazdy dla EZT z 2 minutowymi postojami wylacznie na stacjach zwrotnych moze wynosci 2:45-2:50. A taki czas bylby jeszcze znosny nawet dla turystow w relacji Krakow-Zakopane (a wiec nie tylko tych jadacych z dalszych fragmentow Polski), zwlaszcza w sobotnie poranki, czy niedzielne popoludnia, kiedy Zakopianka stoi...
Mysle ze autorka tego tematu ma racje i istnieje jakas zmowa - mam nadzieje ze to sie wkrotce zmieni.

* SRJP lato 1993 - byl swoja droga jednym z najleszpych pod wzgledem czasow przejazdu w historii PKP - to wtedy na wielu polaczeniach, w porownaniu do poprzednich rozkladow, skrocono znacznie czas przejazdu- infrastruktura byla wtedy w dosc dobrym stanie, wiec wykorzystywano wszelkie mozliwosci ale dodatkowo zaczeto likwidowac bezsensownie dlugie postoje na stacjach posrednich, co znacznie wplynelo na dlugosc jazdy. Po tym rozkladzie bylo juz tylko niestety gorzej (poza paroma odcinkami) i nawet dalsze skracanie postojow na stacjach posrednich nie bylo juz w stanie kompensowac strat wywolanych sypiaca sie infrastruktura.
Przyklady:
Poznan-Pila 1:17
Poznan-Torun 1:53 ( w tym 2 minuty postoju w Gnieznie, 1 w Mogilnie i az 6 w Inowroclawiu)
Lodz-Kutno 0:52
Wroclaw-Jelenia Gora 2:02
Zielona Gora-Wroclaw 2:15 z 5 minutowym postojem w Glogowie
Wroclaw-Legnica 0:47 (co i tak bylo dobrze ale do 39 minut z 1939 pociagiem parowym!!! i tak kiepsko)
Zywiec-Bielsko Biala 0:24
Radom-Tomaszow 1:20
Wawa Wsch.-Gdansk Gl. 3:10
...
..
.


Strona 1 z 3 • Wyszukano 98 wyników • 1, 2, 3