RSS

Rozkład jazdy Ruda Śląska

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozkład jazdy Ruda Śląska





Temat: Zagłębie Dąbrowskie i jego mieszkańcy w mediach.
może komuś przyda się ta informacja..

Zmiany rozkładów jazdy od 1 września 2008 r.
31.08.2008

Od 1 września Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadza zmiany w rozkładach jazdy niektórych linii autobusowych i tramwajowych:

- dla linii nr 140 i 637 wprowadzone zostają korekty godzin odjazdów celem umożliwienia przesiadek w Ząbkowicach w kierunku Huty Katowice,

- na wniosek MZK w Jastrzębiu Zdroju w uzgodnieniu z gminą Czerwionka Leszczyny ( w celu wprowadzenia jednolitej trasy w Czerwionce Leszczynach przez Stanowice oraz wprowadzenie kursów skróconych tylko do Kopalni Szczygłowice) zmienione zostaną rozkłady jazdy dla linii nr 194
- kursy autobusami niskopodłogowymi wprowadzone zostają na liniach: 148,164, 185 i 186.
- na liniach: 121, 139, 215, 669 i 880 nastąpi korekta przebiegu tras w Rudzie Śląskiej Bykowinie i pominięcie odcinka ul. Korfantego,
- linia nr 707: skrócenie wybranych kursów w dni wolne od pracy tylko do Placu Wyszyńskiego w Pyskowicach.
- linia nr 634: wydłużenie jednego kursu do Będzina w celu umożliwienia dojazdu na godzinę 6:00 do Sławkowa.
Większość linii, które kursowały według wakacyjnego rozkładu jazdy od poniedziałku jeździć będzie wg rozkładów na rok szkolny. Nie dotyczy to linii: 25, 42, 74, 106, 146, 166, 209, 217, 260, 280, 292, 623, 735, 809, 810, 936, 954 i 974, gdzie utrzymuje się zmiany wprowadzone 1 lipca.
http://bedzin.naszemiasto...nia/891367.html




Temat: Numeracja linii ZTZ Rybnik


Fakt, to mój błąd. Ale przez Wygodę jechał ;-) Linia 68 w tych czasach
jeździła na zbliżonej trasie do 69, która jednak nie miała nic wspólnego z
obecnym rozkładem jazdy linii 69.


To 68 to byla bardzo ciekawa linia, generalnie wykonywala kursy na trzech
trasach:
- Ruda Sl. (Wirek/N. Bytom/Halemba) - Orzesze (podstawowa)
- Orzesze - Mikolow - Laziska Sr.
- Ruda Sl. - Mikolow - Tychy

W tym trojkacie jezdzila w latach 60/70-tych, pozniej w moich materialach
pojawia sie juz tylko trasa Ruda Sl. - Orzesze...

69 byla jeszcze bardziej pokrecona ;-)))


A pamięta ktoś może linię 41bis (protoplasta dzisiejszej 669)?


Ja pamietam o tyle, ze spotkalem sie z nia w dokumentacji ;-) Pojawia sie w
1967 na trasie do Mikolowa, od 1973 do Halemby


No i jaka linia jeździła bezpośrednio z Tychów do Ornontowic KWK Budryk -
widziałem taki rozkład w Starych Tychach przy dworcu około 1993 r.


Moze 655 jezdzil wtedy do Tychow?

WILQ







Temat: Różno ci w weekend


W dniu 8 czerwca 2002r. z okazji Dni Rudy Śląskiej ZUTiKT-2 uruchomi
pociąg specjalny obsługiwany wagonami N+4ND1-1100+1263, który wykona kursy
wg następującego rozkładu jazdy:


<ciach rozklad (nareszcie) ;-)

Rozumiem, ze w Rudzie i Goduli nie swietuje sie Dni Rudy Slaskiej? ;-)

Przydalby sie chociaz jeden kurs typu: Chebzie - Ruda Pld. - Ruda - Bobrek -
Szombierki - Bytom - Szombierki - Godula - Chebzie...

O kursie przez Zabrze nie wspomne... ;-)))))

WILQ





Temat: Autobusy w dniu pielgrzymki mezczyzn do Piekar
Gazeta Wyborcza, 24 maja 2002 roku
(za www.gazeta.pl/katowice)

Autobusy w dniu pielgrzymki mężczyzn do Piekar

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP uruchomi w niedzielę, w dniu
pielgrzymki mężczyzn do sanktuarium w Piekarach Śląskich, dodatkowe
autobusy. Zmienią się także rozkłady jazdy kilku linii.

Dodatkowa linia P-1 z pętli w Rudzie Śląskiej Halembie kursować będzie
przez Rynek w Kochłowicach, Chorzów Batory i Chorzów Rynek, ul. Arki
Bożka w Bytomiu, Szarlej do os. Wieczorka w Piekarach. Linia będzie
kursować w godz. od 5 do 17 co 65 min.

Linia P-2 wyjeżdżać będzie z pl. Piastów w Gliwicach przez dworzec w
Zabrzu, Biskupice, Bytom Bobrek, Szombierki, Szarlej do os. Wieczorka
w Piekarach. P-2 kursować będzie od godz. 5 do 17.45 co 70 min.

Dodatkowo linie autobusowe nr 114, 168 i 185 kursować będą według
rozkładów jazdy jak w dni robocze.

purz





Temat: Zmiany rozkładów jazdy od 1 czerwca br.

Jackiewicz stworzył(a), co następuje:


8. Na wniosek gminy Ruda Śląska oraz pasażerów na linii 23 uruchomione
zostają dodatkowe kursy wykonywane w dni targowe (czwartki). Kursy
realizowane na trasie skróconej z Zabrza do Chorzowa Batorego oznakowane
będą jako linia 923.


To mi się podoba ;-)


9. Na liniach nr 39, 96, 127, 135, 139, 146, 167, 169, 176, 201, 227, 280,
608, 623, 708, 735 i 820 skorygowane zostają czasy przejazdów między
przystankami.
10. Linie nocne N-11, N-24 i N-25 zostają zlikwidowane, ich kursy włączone
zostają do rozkładów jazdy linii (odpowiednio) 130, 735 i 146.


Czyli nocki znikają???





Temat: Kaseton na rozkład jazdy

Szukam firmy która wykonuje kasetony na rozkłady jazdy na przystanki . Czy macie jakieś namiary?

Usługi Komunikacyjne Zygmunt Klasik i Spółka, ul. Stara 15, Ruda Śląska, tel. 032 2480800

Autokarowe Usługi Przewozowe "TOMAD" Jan Tomczyk, ul. Katowicka 104, Czeladź, tel. 032 2654141

Ceny mają zaporowe



Temat: ŚWIĄTECZNA JAZDA Z MUZEUM ŚLĄSKIM
ŚWIĄTECZNA JAZDA Z MUZEUM ŚLĄSKIM
Muzeum Śląskie zaprasza do odwiedzania zabytkowego tramwaju, który w ramach projektu "Świąteczna jazda z Muzeum Śląskim" rusza w poniedziałek 30 marca 2009. W zabytkowym tramwaju przypominać będzie zwyczaje związane ze Świętami Wielkiej Nocy.
Na tę nietypową przejażdżkę muzeum zaprasza do 19 kwietnia. Świąteczny tramwaj zobaczymy w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Katowicach, Rudzie Śląskiej, Sosnowcu oraz Zabrzu. Wystawę będzie można zwiedzać na wybranych przystankach lub - dzięki przyłączeniu się do akcji KZK GOP - odbyć niecodzienną przejażdżkę w towarzystwie muzealnych eksponatów.
Charakter zbliżających się świąt poznamy dzięki oryginalnym obiektom ze zbiorów Muzeum Śląskiego. W tramwaju zobaczymy postacie Turków (wielkanocnej straży grobowej) oraz rzeźby: "Chrystus Zmartwychwstały", "Chrystus z barankiem" oraz "Chrystus na osiołku", a także "Ostatnia wieczerza", "Chłopiec z palmą" i "Topienie Marzanny". Zobaczymy także słomianą kukłę Judasza, którą do dziś oprowadza się i pali w Skoczowie podczas Wielkiego Tygodnia. Całość uzupełnią świąteczne palmy oraz reprodukcje ludowego malarstwa na szkle związane z tematyką wielkanocną. W Chorzowie tramwaj gościć będzie 31 marca, 5, 14 i 18 kwietnia (rozkład jazdy zabytkowego tramwaju).
Więcej szczegółów na stronie internetowej Muzeum Śląskiego:

źródło: Biuletyn Urzędowy Miasta Chorzów <newsletter@chorzow.um.gov.pl> [URL=www.muzeumslaskie.pl ]www.muzeumslaskie.pl [/URL]



Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
Mimo tak głośnych zapowiedzi w prasie, telewizji, Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, pociągi "Przewozów Regionalnych" od nowego rozkładu jazdy będą kursowały tylko do Piechowic!!! PLK nie zdąży wykonać remontu szlaku Piechowice - Szklarska Poręba Górna. Zadaję pytanie - a co z podróżnymi do Szklarskiej Poręby?. W nowym rozkładzie są ujęte tylko pociągi spółki już niedługo IC w pełnej relacji do Szklarskiej Poręby w sezonie letnim 2009r.
Będą kursowały pociągi w relacji Wałbrzych Gł. - Kłodzko Gł (przez Nową Rudę) - szynobus.
Jak wcześniej pisałem, nadal od nowego rozkładu jazdy poć. nr 230 będzie kursował tylko z Jaworzyny Śląskiej (05.11)
Nadal pozostaje podróżnym, pracownikom jeździć swoimi prywatnymi samochodami z Wałbrzycha do Jaworzyny Śląskiej, aby na 07.00 dostać się do Wrocławia. i odwrotnie ostatni pociąg z Wrocławia (22.49) do Jaworzyny Śląskiej. Pierwszy pociąg z Wałbrzycha Gł. będzie odjeżdżał o godz. 05.19 we Wrocławiu Gł. - 07.27.
Pojawił się nowy pociąg spółki IC relacji Warszawa Wsch. - Jelenia Góra "Pogórze" kursujący tylko w (6) oraz 31.12.08, 01.05,11.06.09 oprócz 02.05.09.



Temat: Objazdy, zmiany rozkładów, nowe oraz zmiana nazwy przyst.

Nom tak to jest z naszym Rybnickim ZTZ-tem... i z wydawnictwem rozkładu, niby rozkład który mamy został wydrukowany i napisany w kwietniu '07, a mamy maj wiec nic nie jest powiedziane ze wydawcy mogli cos pozmieniac ;]
Rybnicki Rozkład Jazdy - oddano do druku 16 marca 2007 roku. Zatem rozkład ma odzwierciedlać stan na ten dzień i wydawcy trudno byłoby czynić jakieś zmiany w trakcie druku (np. że od 19 marca PPKS zawiesił kurs do Częstochowy przez Orzesze, Rudę Śl., Bytom).

A pisze kwiecień na okładce : o, no ale faktycznie w środku jest 16 marca '07 ... no ale jednym słowem powinni lub moze już są wydrukowane uzupelnione rozklady?




Temat: Likwidacja połączeń kolejowych w Sudetach!
Roland potoczny napisał:

Mimo tak głośnych zapowiedzi w prasie, telewizji, Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu, pociągi "Przewozów Regionalnych" od nowego rozkładu jazdy będą kursowały tylko do Piechowic!!! PLK nie zdąży wykonać remontu szlaku Piechowice - Szklarska Poręba Górna. Zadaję pytanie - a co z podróżnymi do Szklarskiej Poręby?. W nowym rozkładzie są ujęte tylko pociągi spółki już niedługo IC w pełnej relacji do Szklarskiej Poręby w sezonie letnim 2009r.
Będą kursowały pociągi w relacji Wałbrzych Gł. - Kłodzko Gł (przez Nową Rudę) - szynobus.
Jak wcześniej pisałem, nadal od nowego rozkładu jazdy poć. nr 230 będzie kursował tylko z Jaworzyny Śląskiej (05.11)
Nadal pozostaje podróżnym, pracownikom jeździć swoimi prywatnymi samochodami z Wałbrzycha do Jaworzyny Śląskiej, aby na 07.00 dostać się do Wrocławia. i odwrotnie ostatni pociąg z Wrocławia (22.49) do Jaworzyny Śląskiej. Pierwszy pociąg z Wałbrzycha Gł. będzie odjeżdżał o godz. 05.19 we Wrocławiu Gł. - 07.27.
Pojawił się nowy pociąg spółki IC relacji Warszawa Wsch. - Jelenia Góra "Pogórze" kursujący tylko w (6) oraz 31.12.08, 01.05,11.06.09 oprócz 02.05.09.

Zed pisze informacje jakie są na forum , a poza tym to próbuje pomuc w ratowaniu koleji w mojej okolicy , mieszkam przy trasie JG-Szkl.P.G , ty się interesujesz tylko E30 , nas w JG jest bardzo mało , jakoś musimy sobie radzić , wkurzyłeś mnie



Temat: Objazdy, zmiany rozkładów, nowe oraz zmiana nazwy przyst.

Nom tak to jest z naszym Rybnickim ZTZ-tem... i z wydawnictwem rozkładu, niby rozkład który mamy został wydrukowany i napisany w kwietniu '07, a mamy maj wiec nic nie jest powiedziane ze wydawcy mogli cos pozmieniac ;]
Rybnicki Rozkład Jazdy - oddano do druku 16 marca 2007 roku. Zatem rozkład ma odzwierciedlać stan na ten dzień i wydawcy trudno byłoby czynić jakieś zmiany w trakcie druku (np. że od 19 marca PPKS zawiesił kurs do Częstochowy przez Orzesze, Rudę Śl., Bytom).




Temat: Śląskie Ladacznice
Witam!!!
    Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie zaprasza na przejazd
specjalny EN57, który odbędzie się 23 września na następującej trasie:
Katowice-Ruda Kochłowice-Zabrze Makoszowy-Knurów-Leszczyny-Orzesze
Jaśkowice-Łaziska Średnie-Tychy-Katowice Muchowiec-Katowice Szopienice
Północne-Chorzów Stary-Bytom-Zabrze Biskupice-Gliwice. Wyjazd ze stacji
Katowice około 7.30 rozkład jazdy i szczegóły podamy po otrzymaniu rozkładu
jazdy od PKP PR. Cena biletu około 55zł informacje można uzyskać pisząc na

    W planie jest też impreza Krakowskie Ladacznice II, z EN71-001, która
odbędzie  się 21 października na następującej trasie:
Kraków Główny-Kraków Prokocim-podg. Gaj-podg. Rudzice-podg.
Kościelniki-Kraków Nowa Huta-podg. Raciborowice-Zastów-Kraków
Batowice-Kraków Mydlniki-Kraków Olsza-Elektrociepłownia Łęg-Kraków
Olsza-podg. Kraków Przedmieście-Kraków Batowice-podg. Kraków
Przedmieście-Kraków Zachód-Kraków Główny. Szczegóły podamy w terminie
późniejszym.

pozdrawiam
Marcin Lisowski





Temat: Śląskie Ladacznice-rozkład jazdy
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie zaprasza na przejazd pociągiem
specjalnym zestawionym  z EN57 w malowaniu bordowo-kremowym (jak skład z
Ornaka), który odbędzie się 23 września na następującej trasie:
Katowice-Ruda Kochłowice-Zabrze Makoszowy-Knurów-Leszczyny-Orzesze Jaśkowice-
Łaziska Średnie-Tychy-Katowice Muchowiec-Katowice Szopienice Północne-Chorzów
Stary-Bytom-Zabrze Biskupice Gliwice.

Rozkład jazdy:
Katowice odj.7.37 po skomunikowaniu z pociągiem TLK 83704 ze Szczecina do
Krakowa
Zabrze Makoszowy 8.18-8.20
Gierałtowice 8.41-9.01
Leszczyny  9.37-9.57
Tychy 10.47-11.15
Katowice Szopienice Południowe 12.12-12.32
Chorzów Stary 12.59-13.19
Bytom 13.27-13.52
Zabrze Biskupice 14.00-14.25
Gliwice 14.38

Cena biletu 55zł płatne w dniu imprezy nie przyjmujemy przedpłat na konto.

telefonicznie 604 508 121





Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej
Mamy kolejną imprezę tego typu:
=====================================
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zaprasza wszystkich
chętnych na przejazd w relacji Bytom Wąsk - Tarnowskie Góry - Bytom Wąsk.
Przejazd odbędzie się w niedzielę, 20 marca.

Skład: lokomotywa spalinowa oraz 2 wagony pasażerskie - zamknięte i, w razie potrzeby, ogrzewane (Lxd2 + Bhxpi + Bxhpi)

W programie przewidziano sympatyczną atmosferę, zwiedzanie lokomotywowni Bytom Karb, fotostopy oraz możliwość zwiedzania skansenu maszyn parowych i taboru kolejowego przy Kopalni Zabytkowej w Tarnowskich Górach.

Skrócony rozkład jazdy:
Bytom Wąsk: 11.00
Tarnowskie Góry Wąsk: 12.00 p

Tarnowskie Góry Wąsk: 12.15
Bytom Wąsk: 15.00

Przystanek Bytom Wąsk. jest zlokalizowany przy dworcu głównym w Bytomiu (V peron), wejście po schodach od strony Zamłynia (przystanków tramwajowych).

Dojazd:
Z Zabrza tramwajem nr 5 oraz z Rudy Śląskiej tramwajem nr 9 do
przystanku Bytom Zamłynie
Z Katowic, Chorzowa i Świętochłowic tramwajem nr 7 do przystanku Bytom Łagiewnicka
Z Katowic i Chorzowa - tramwajami nr 6 i 41 do Placu Sikorskiego, a
następnie przejście piesze do dworca kolejowego - około 10 minut.
Z Gliwic autobusem 850 lub 280 do przystanku Bytom Dworzec.
Z Piekar Śląskich: np. autobusami nr 17, 53, 114, 148 do przystanku
Bytom Dworzec.

Bliższe informacje pod numerami telefonów:
0604-084-622
0692-029-136
(32) 282-93-12 wew 414
Tel. kolejowy: 988 / 889 / 414
============================================

_______________________________
OczeQ vel Puchacz



Temat: Zmiany od 1.10.02


| Co to jest T2? Jeśli masz na myśli trolejbus to przecież on nigdy
tamtędy
| jeździł.

| T2 to linia bezpłatna do Tesco obsługiwana przez PKM Tychy.
| Rozkłady jazdy tej linii na przystankach mają oznaczenie "T2",
| a na wyświetlaczu autobusu "T II".

Eeeeh kurde... takeigo bajzla to chyba nigdzie nie ma :-O


Z liniami bezpłatnymi jest trochę zamieszania. Niedawno
uruchomione linie do Tesco w Rudzie Śl. są oznaczone
na rozkładach przystankowych S-11, S-12 i S-13, a na
tablicy informacyjnej przy hipermarkecie (na przystanku)
te same linie są zaznaczone odpowiednio 3, 1, 2.

Pzdr
Jacek Sobota





Temat: [GKW] Zaproszenie
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zaprasza wszystkich
chętnych na przejazd w relacji Bytom Wąsk - Tarnowskie Góry - Bytom Wąsk.
Przejazd odbędzie się w niedzielę, 20 marca.

Skład: lokomotywa spalinowa oraz 2 wagony pasażerskie - zamknięte i, w
razie potrzeby, ogrzewane (Lxd2 + Bhxpi + Bxhpi)

W programie przewidziano sympatyczną atmosferę, zwiedzanie lokomotywowni
Bytom Karb, fotostopy oraz możliwość zwiedzania skansenu maszyn parowych
i taboru kolejowego przy Kopalni Zabytkowej w Tarnowskich Górach.

Skrócony rozkład jazdy:

Bytom Wąsk: 11.00
Tarnowskie Góry Wąsk: 12.00 p

Tarnowskie Góry Wąsk: 12.15
Bytom Wąsk: 15.00

Przystanek Bytom Wąsk. jest zlokalizowany przy dworcu głównym w Bytomiu
(V peron), wejście po schodach od strony Zamłynia (przystanków
tramwajowych).

Dojazd:

Z Zabrza tramwajem nr 5 oraz z Rudy Śląskiej tramwajem nr 9 do
przystanku Bytom Zamłynie

Z Katowic, Chorzowa i Świętochłowic tramwajem nr 7 do przystanku Bytom
Łagiewnicka

Z Katowic i Chorzowa - tramwajami nr 6 i 41 do Placu Sikorskiego, a
następnie przejście piesze do dworca kolejowego - około 10 minut.

Z Gliwic autobusem 850 lub 280 do przystanku Bytom Dworzec.

Z Piekar Śląskich: np. autobusami nr 17, 53, 114, 148 do przystanku
Bytom Dworzec.

Bliższe informacje pod numerami telefonów:

0604-084-622
0692-029-136

(32) 282-93-12 wew 414

Tel. kolejowy: 988 / 889 / 414

Paweł Niemczuk
Stowarsyzzenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych





Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej
Od pierwszego lutego 2008 zmienia sie trasa pociagu TLK Kordecki. Jest to pociag relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia jadacy juz teraz bardzo ale to bardzo dziwna trasa, mianowicie przez Myslowice, Szczakowa, Wolbrom, Kozlow i Wloszczowe Polnoc (z zatrzymaniem na tej stacji).

Aktualnie jedzie on z Gliwic do Katowic przez Zabrze i Rude Slaska, natomiast od 1 lutego bedzie jechal przez Bytom i Chorzow Miasto.

W ten sposob dziwna trasa pociagu stanie sie jeszcze dziwniejssza. Moim zdaniem bedzie to pociag o najdziwniejszej trasie w Polsce

Rozklad jazdy i dokladna trase pociagu mozna zobaczyc tu:

http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.php?p=7568#7568



Temat: Na przystankach bez nazw.


| Nazwa przystanku umieszczona jest tylko na rozkładzie jazdy.

no i co w tym dziwnego?

tylko na bardzo nielicznych przystankach KZK na górze słupka (nad znakiem
przystankowym) jest napis w stylu "KATOWICE  DAMROTA" - na większości też
jest on tylko na RJ.


Bardzo pozytywnie wyróżnia się tutaj Ruda Śląska.
Napis na wiacie jest tak duży i tak umieszczony że z autobusu bez problemu
można go odczytać.





Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej

Od pierwszego lutego 2008 zmienia sie trasa pociagu TLK Kordecki. Jest to pociag relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia jadacy juz teraz bardzo ale to bardzo dziwna trasa, mianowicie przez Myslowice, Szczakowa, Wolbrom, Kozlow i Wloszczowe Polnoc (z zatrzymaniem na tej stacji).

Aktualnie jedzie on z Gliwic do Katowic przez Zabrze i Rude Slaska, natomiast od 1 lutego bedzie jechal przez Bytom i Chorzow Miasto.

W ten sposob dziwna trasa pociagu stanie sie jeszcze dziwniejssza. Moim zdaniem bedzie to pociag o najdziwniejszej trasie w Polsce

Rozklad jazdy i dokladna trase pociagu mozna zobaczyc tu:

http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.php?p=7568#7568
a jakie jest uzasadnienie tej decyzji?



Temat: [Pr] Nowe przystanki
Artykuł: Nowe przystanki
Treść: http://www.gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/281769.html

Wtorek, 1 lipca 2003r.

Jak poinformował Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, od dzisiaj zostaje
wprowadzony nowy rozkład jazdy autobusu linii 93. Uwzględnia on przystanki na
osiedlu Waryńskiego oraz rejon Gliwickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Nowe
przystanki autobusowe funkcjonują natomiast dla linii 669 w Przyszowicach. Są
one zlokalizowane przy ul. Granicznej oraz Polnej (i są oznaczone jako
Przyszowice-Graniczna Wytwórnia oraz Przyszowice-Polna). Nowe stanowiska
przystankowe zostaną zlokalizowane kolejno na ul. Granicznej w rejonie szybu
oraz na ul. Polnej w kierunku Gliwic (rejon posesji nr 12) oraz w kierunku Rudy
Śląskiej (rejon posesji nr 13).

(jh) - Dziennik Zachodni

ff





Temat: Kolej
Nowa Ruda bez pociągów

2007-12-03, Nasze Sudety

PKP uchyliły rąbka tajemnicy, publikując informacje na temat nowego rozkładu jazdy. W rejonie Sudetów czekają nas zmiany na lepsze i na gorsze. Nie będzie w 2008 r. kolejowego połączenia z Nową Rudą, gdyż jeżdżące latem i zimą wagony z Przemyśla do Jeleniej Góry zamiast przez Kłodzko i Nową Rudę, pojadą przez Wrocław i Jaworzynę Śląską.
Wracają po kilkuletniej przerwie pociągi na trasy Legnica - Lubin Górniczy (w tym jeden pociąg Międzylesie - Lubin Górniczy) i Lwówek Śląski - Zebrzydowa. Z Jeleniej Góry przez Lwówek Śląski do Zebrzydowej pociągi mają odjeżdżać o 7.18 (w dni robocze), 9.33 (w dni wolne), 15.46, 21.25. W wakacje letnie uruchomiony zostanie bezpośredni pociąg pospieszny z Jeleniej Góry (odj. 21:30) do Zielonej Góry. W dniach 22, 23, 27-30 XII, 1 I, 26 I - 24 II, 26 IV - 4 V pociąg ten także będzie kursował, ale do Szczecina. Nadal będą jeździły pociągi z Czech do Opola przez Głuchołazy, niestety bez postoju w Nowym Świętowie.

Tomasz Rzeczycki

http://www.regional.pl/walbrzych/news.p ... 1&aid=9802



Temat: trzy pytania -Dln.Śląsk
Witam Grupowiczów,
Oto pytania:
- od dziś (26.01.07) kursować miał pociąg (była "Śnieżka") trasą Wałbrzych -
Kłodzko. Czy ktoś się orientuje jak przebiegł i czy w ogóle taki kurs miał
miejsce? Jestem mieszkańcem Nowej Rudy, gdzie pociąg ten miał planowy
przyjazd 19.37 a odjazd 19.38. Byłem na stacji Nowa Ruda do 19.55 i tylko
śnieżna zawierucha przerywana pustą ciszą tudzież przykryte śniegiem tory
docierały do mnie... Przemarznięty wróciłem do domu - zero focenia...
- czy prawdą jest, że na odcinku Jelenia Góra - Kłodzko na przejazd
kontynuatorem "Śnieżki" obowiązuje taryfa pośpieszna? Na rozkładzie jazdy
stacji Nowa Ruda pociąg jest "na czerwono". Jeśli tak, to skandal. "Śnieżka"
była na tym odcinku pociągiem osobowym. Czyżby coś się zmieniło w
infrastrukturze, komforcie podróży i czasie przejazdu???
Jak długo PKP będzie zniechęcać pasażerów i nabijać statystyki błędnymi
danymi? (trasą Wałbrzych - Nowa Ruda jeździłem dość długo, i wiem jak
skutecznie PKP PR potrafiły manipulować statystyką: nieskomunikowania,
niepopularne godziny kursowania, wreszcie nabijanie statystyk w okresie
wakacyjnym, gdy stali pasażerowie przesiadali się na "Śnieżkę", a późniejszy
kurs woził powietrze). A wiadomo - argumenty o niskiej frekwencji pasażerów
trafiają do "naszych przedstawicieli".
- podobno trwają rozmowy na temat reaktywowania niegdyś znaczącej trasy
Wałbrzych - Kłodzko. Słyszałem o roku 2008 i o negocjacjach z przewoźnikami
zza południowej i zachodniej granicy. Ma ktoś takie informacje, ew.
szczegóły?




Temat: Katowice - Gliwice: czasowe zmiany
Śląski Zakład Przewozów Pasażerskich poinformował kika dni temu poprzez
ogłoszenia na wybranych (prawdopodobnie losowo) stacjach, iż w związku z
remontem wiaduktu kolejowego na szlaku Ruda Chebzie - Zabrze zmieniona
zostaje w dn. 26 - 29 listopada br. organizacja ruchu pociągów. Szczegóły w
poscie "Katowice - Gliwice: czasowe zmiany" z 26.11.01 19:19.

W związku z tym kilka refleksji.

Na stronach PKP brak informacji o tych zmianach, zarówno w dziale
aktualności jak i w rozkładzie jazdy (wg rozkładu wszystko kursuje tak jak

w informacji w Katowicach nic o zmianach nie wie, "proszę czytać
ogłoszenia". Na przystanku osobowym Katowice Zawodzie ogłoszeń brak.
Natomiast o godzinie 13:28 w Katowicach Zawodziu pani przez megafon mówi: "W
dniu dzisiejszym pociąg osobowy z Zawiercia do Gliwic, planowy odjazd 13:26
jest odwołany". Oczywiście wg ogłoszeń w gablotach w Katowicach i Gliwicach,
pociąg ten (117) odwołany jest na odcinku Katowice - Gliwice, a więc jak
nakazuje logika z Zawiercia do Katowic powinien przyjeżdżać...
Czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten burdel?
W imieniu Śląskiego Zakładu Przewozów Pasażerskich zapraszam na Śląsk w celu
odbywania zastępczych przejażdżek taksówkami, na rachunek PKP oczywiście...





Temat: Naj...

No więc ja zaryzykuję... NAJwiększy spadek na Rogowskiej Kolei Wąskotorowej. Na kilometrze 39,2 jest wzniesienie wynoszące 30,6 %o - jest tego tylko 100 metrów.


Pozwole sobie odgrzac temat: tutaj (chyba jak zwykle, hehe) "naj" beda Gornoslaskie Koleje Waskotorowe - w wielu miejacach bylo wiecej niz 30,6 promil:

Szlaki:

Ruda Wschodnia Waskotorowa - Ruda Poludniowa Waskotorowa: 32,2 promila
Poreba Waskotorwa - Zabrze Makoszowy Waskotorowe: 37,4 promila
Pierkary Slaskie Waskotorowe - Witczak p. osl: 42,4 promila

i rekord:

Witczak p.odg - Bytom Rozbark: 44,0 promila

Na obecnie istniejacym fragmencie GKW max pochylenie to 20,6 promila (Sucha Gora - Lazarowka)

Przy okazji mozna tez pojechac po lukach (a w zasadzie ich promieniach):

Lukow o r okolo 50 m nie ma nawet co wymieniac, bo bylo ich multum.

Rekord na obecnie eksploatowanym odcinku, to luk na szlaku Tarnowskie Gory Waskotorowe - Lasowice p.odg, r=33 m

Rekord na sieci wynosil r=25 - szlak Bytkow - Haldex Michal

Zrodlo: Dodatek do sluzbowego rozkladu jazdy pociagow Gornoslaskich Kolei Waskotorowych, Slaska DOKP, Katowice 1981



Temat: najgłupsza relacja


Szukam najgłupszych i najbardziej bezsensownych relacji poc.
pasażerskich.


Kiedys bardzo dawno jechalem pociagiem Jelenia Gora - K- Kozle - (Myslowice?
lub Krakow?)
i pociag ten w Marciszowie skrecil na polnoc zrobil mala objazdowke (Bolkow,
Jerzmanowice, Strzegom Miasto) aby od Jaworzyny Sl pojechac podsudecka.
Niestety wtedy nie interesowalem sie tym az tak doglebnie i nie wiem czy ta
trasa wynikala z jakiegos tymczasowego objazdu, czy byla tak zaplanowana w
rozkladzie jazdy.

Kiedy indziej zdarzylo mi jechac klimatycznym pociagiem z Walbrzycha do
Wroclawia przez Jedline Zdroj, Swidnice
oraz pociagiem przyspieszonym z (?Miedzylesia - ?Klodzka) do Wroclawia przez
Nowa Rude - Zagorz, Swidnice. Oczywiscie nie jechalem pelnej relacji stad
nie pamietam stacji poczatkowej / koncowej.

Jakies 3 lata temu jezdzil pociag K-Kozle - Rybnik przez Raciborz, Chalupki
(i na odcinku K-Kozle - Chalupki) zapewnial bardzo dogodne skomunikowania od
Szczecina po Ziline, Poprad

Wspomniany w poprzednim rozdziale pociag J-Gora - Krakow okresowo od K-Kozla
do Krakowa jezdzil przez Rybnik, Czechowice, Oswiecim.

Pzdr
Rowert





Temat: [pr] Gliwice chcĹĄ wycofać się z KZK GOP


O ile oczywiście koordynator w osobie KZK GOP skoordynuje im rozkład jazdy
na terenie gmin członkowskich (przy założeniu, że Rudy Śląskie i inne
pozostaną). A wcale im tego skoordynować nie musi.


Nie musi i co wiecej, na ich miejscu w zyciu bym tego nie zrobil.

pdr
Olo





Temat: Radość bo...
Cytattylko/aż 15km ale rozkład jazdy mi nie pasuje... to tak jak od mojego miasta do Rudy Ślaskiej - czytaj jako bardzo daleko...

bo mam oceny do 1085 numeru (podnieta)



Temat: Chebzie


Właśnie przed chwilą w radiu "Flasch" /106,4 MHz/ podali dziwną wiadomość.
Już wkrótce na stacji Ruda Chebzie będą się zatrzymywać pociągi pośpieszne
i
ekspresowe. Na razie na próbę.
Niech mnie ktoś uszczypnie!!!


To nie zart.
Ruda Slaska to miasto 160 tysieczne wiec dlaczego by nie mialy zatrzymywac
sie tu pociagi kwalifikowane?

<cytat zawczorajszym Dziennikiem Zachodnim i www.ruda-sl.pl (biuletyn
informacyjny)

Czy ekspres zatrzyma się w Chebziu?

Do końca września mają zapaść decyzje o przywróceniu dla ruchu
ponadlokalnego dworca PKP w Rudzie Śląskiej - Chebziu.

Prezydent Rudy Śląskiej Andrzej Stania w poniedziałek, 20 sierpnia spotkał
się w tej sprawie, w Warszawie, z Magdaleną Ciszewską - Dyrektorem Naczelnym
Przewozów Pasażerskich PKP. Ustalono, że o losie dworca w Chebziu zadecyduje
wyłącznie rachunek ekonomiczny. Badania marketingowe mają odpowiedzieć na
pytanie, czy pociągi pośpieszne, ekspresowe i IC będą zatrzymywały się w
Rudzie Śląskiej. Badania mają być finansowane w połowie przez PKP i rudzki
samorząd. O wsparcie tej inicjatywy prezydent zwrócił się do śląskich
posłów.

Przez wiele lat Dyrekcja PKP nie brała pod uwagę wniosków o zmianę rangi
dworca w Chebziu.
Wskazywano, że z Rudy Śląskiej jest blisko zarówno do Katowic jak i Zabrza.
Dlatego, położone w centrum aglomeracji górnośląskiej, duże i prężnie
rozwijające się miasto nie posiadało bezpośrednich - ponadlokalnych połączeń
pasażerskich. Nadal mieszkańcy 160 tysięcznego miasta, chcący skorzystać z
dalekobieżnej komunikacji kolejowej muszą najpierw dojechać do Zabrza lub
Katowic.

Prezydent Rudy Śląskiej mówi, że układ komunikacyjny Trójmiasta jest podobny
i nikomu nie przychodzi do głowy by mieszkańców Gdyni, czy Sopotu pozbawić
bezpośredniej łączności kolejowej z resztą kraju. - Dlaczego pociągi
pośpieszne, ekspresowe i IC nie mogą zatrzymywać się w Rudzie Śląskiej?

Prezydent przedstawił w Dyrekcji Przewozów Pasażerskich PKP jeszcze jeden
argument. Kończący się właśnie remont torowiska i wiaduktu kolejowego,
pomiędzy Zabrzem a Rudą, pozwala na szybszy przejazd, więc wszystkie pociągi
mogą zatrzymywać się w Rudzie bez zmieniania rozkładu jazdy.

Dworzec w Chebziu budowany był w latach 1902 - 1906. Ciekawostką jest jego
stalowa konstrukcja i kolebkowy kształt dachu. Dwukondygnacyjny budynek o
zwartej bryle ma niepowtarzalną, ceglaną elewację.

</cytat





Temat: W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP

Gazeta.pl Katowice

W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP

Piotr Purzyński (06-01-02 20:48)

Tym razem obyło się bez rewolucyjnych zmian. W Katowicach z nowego rozkładu
jazdy wypadł tylko jeden pociąg relacji Katowice - Kołobrzeg, przede
wszystkim jednak w wielu przypadkach zmieniły się godziny odjazdów. No i
jeszcze ciekawostka: spełnił się sen prezydenta Rudy Śląskiej, bo dwa
pociągi InterCity zatrzymują się na stacji w Chebziu.


ale chyba nie masz na mysli pociagu 48201 Z katowic do kołobrzegu odj. z k-c
19:19


Obyło się bez rewolucyjnych zmian. Z rozkładu jazdy w Katowicach wypadł
tylko jeden pociąg, w większości przypadków zmieniły się godziny odjazdów.
Przy wielu kursach pojawiła się natomiast litera "G".

Oznacza to, że dany pociąg kursuje do odwołania. PKP może go odwołać w
stosownym momencie, jeśli uzna, że daną linią podróżuje zbyt mała liczba
pasażerów. Chodzi m.in. o pociągi do Kielc, Oświęcimia, Wisły i
Bielska-Białej.

- Na razie nie przewidujemy żadnych zmian w rozkładzie. Być może owe "G"
oznacza, że kolej przygotowana jest na trudności finansowe i ograniczenia na
niektórych liniach - powiedział nam Lucjan Kępka, wicemarszałek województwa
śląskiego. Sejmik od ubiegłego roku finansuje częściowo pociągi regionalne.

Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w
Katowicach, twierdzi, że styczniowe zmiany w rozkładzie mają przede
wszystkim urealnić czas przejazdu. Chodzi m.in. o linię przez Bytom i
Tarnowskie Góry. Pociągi kursujące przez te stacje, w porównaniu ze starym
rozkładem, mają przejazdy kilkanaście minut dłuższe.

Warto wspomnieć, że dwa pociągi InterCity - "Stanisław Wysocki" i "Górnik" -
zatrzymują się od wczoraj w Chebziu. Dlatego ich kursy wydłużyły się o trzy
minuty.

Styczniowe zmiany w rozkładzie dotyczą przede wszystkim godzin odjazdów. Nie
wiadomo, czy nie czeka nas jednak prawdziwa rewolucja. Wicemarszałek Kępka
powiedział nam, że warunkiem przekazania kolei części pieniędzy będzie
wprowadzenie w tym roku wspólnego biletu miesięcznego na pociąg, autobus i
tramwaj. W którym miesiącu, tego jeszcze nie wiadomo.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP
Gazeta.pl Katowice

W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP

Piotr Purzyński (06-01-02 20:48)

Tym razem obyło się bez rewolucyjnych zmian. W Katowicach z nowego rozkładu
jazdy wypadł tylko jeden pociąg relacji Katowice - Kołobrzeg, przede
wszystkim jednak w wielu przypadkach zmieniły się godziny odjazdów. No i
jeszcze ciekawostka: spełnił się sen prezydenta Rudy Śląskiej, bo dwa
pociągi InterCity zatrzymują się na stacji w Chebziu.

Obyło się bez rewolucyjnych zmian. Z rozkładu jazdy w Katowicach wypadł
tylko jeden pociąg, w większości przypadków zmieniły się godziny odjazdów.
Przy wielu kursach pojawiła się natomiast litera "G".

Oznacza to, że dany pociąg kursuje do odwołania. PKP może go odwołać w
stosownym momencie, jeśli uzna, że daną linią podróżuje zbyt mała liczba
pasażerów. Chodzi m.in. o pociągi do Kielc, Oświęcimia, Wisły i
Bielska-Białej.

- Na razie nie przewidujemy żadnych zmian w rozkładzie. Być może owe "G"
oznacza, że kolej przygotowana jest na trudności finansowe i ograniczenia na
niektórych liniach - powiedział nam Lucjan Kępka, wicemarszałek województwa
śląskiego. Sejmik od ubiegłego roku finansuje częściowo pociągi regionalne.

Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w
Katowicach, twierdzi, że styczniowe zmiany w rozkładzie mają przede
wszystkim urealnić czas przejazdu. Chodzi m.in. o linię przez Bytom i
Tarnowskie Góry. Pociągi kursujące przez te stacje, w porównaniu ze starym
rozkładem, mają przejazdy kilkanaście minut dłuższe.

Warto wspomnieć, że dwa pociągi InterCity - "Stanisław Wysocki" i "Górnik" -
zatrzymują się od wczoraj w Chebziu. Dlatego ich kursy wydłużyły się o trzy
minuty.

Styczniowe zmiany w rozkładzie dotyczą przede wszystkim godzin odjazdów. Nie
wiadomo, czy nie czeka nas jednak prawdziwa rewolucja. Wicemarszałek Kępka
powiedział nam, że warunkiem przekazania kolei części pieniędzy będzie
wprowadzenie w tym roku wspólnego biletu miesięcznego na pociąg, autobus i
tramwaj. W którym miesiącu, tego jeszcze nie wiadomo.





Temat: [kom] Zmiany w komunikacji od 1 września
KZK GOP informuje, że od dnia 01.09.2003 r. zmianie ulegają rozkłady jazdy
podanych niżej linii autobusowych i tramwajowych polegające na:

LINIE AUTOBUSOWE

Utrzymaniu wakacyjnych rozkładów jazdy o zmniejszonej częstotliwości na
liniach:
w dni robocze: 107, 160, 188, 299, 604, 623, 644, 672, 723, 801,
w soboty: 188, 299, 604, 644, 690, 723, 815,
w niedziele i święta: 188, 604, 644, 690, 723, 815.

Wdrożeniu nowych rozkładów jazdy na liniach: 18 (w dni robocze i soboty), 44
(w dni robocze i soboty), 49 (codziennie), 66 (w dni robocze i wolne), 76
(codziennie), 77 (w dni robocze i wolne), 84 (w niedziele), 149 (w dni
robocze i wolne), 162 (w dni robocze), 219 (w dni robocze), 619 (w dni
robocze i soboty), 676 (w dni robocze i wolne), 902, 903, 904 (codziennie),
936 (w dni robocze),

Zawieszeniu niektórych kursów na liniach nr:
w dni robocze: 32, 92, 127, 186, 187, 198, 227, 911, 974, 998 (tylko do
30.09.2003.),
w soboty: 32,
w niedziele i święta: 18, 27, 32.

Całkowitym zawieszeniu kursowania następujących linii:
w dni robocze: 182, 257, 693,
w soboty: 182, 801, 922,
w niedziele i święta: 144, 182, 801, 922.

Zmianie przebiegu tras linii:
nr 28 - skrócenie trasy do relacji BĘDZIN Kościuszki - SOSNOWIEC Kolonia
Cieśle OSP,
nr 44 - skrócenie trasy do relacji MYSŁOWICE Kop. Wesoła - KATOWICE Zawodzie
Zajezdnia,
nr 139 - skrócenie trasy do relacji CHORZÓW pl. Hutników - RUDA ŚL. Bykowina
Grzegorzka,
nr 162 - skierowanie linii w MYSŁOWICACH przez dzielnicę Ćmok bez obsługi
Brzęczkowic,
nr 175 - wydłużenie trasy do relacji DĄBROWA GÓRNICZA Mydlice Pętla -
DĄBROWA GÓRNICZA Podwarpie Pętla,
nr 676 - skierowanie linii w GLIWICACH ulicami Opolską, Świętojańską,
Warszawską, Boh. Getta Warszawskiego w kierunku do centrum.

LINIE TRAMWAJOWE

Wdrożeniu nowych rozkładów jazdy na liniach: 7 (codziennie), 36
(codziennie).

Uruchomieniu nowej linii o numerze 37 relacji CHORZÓW Rynek - KATOWICE
Szopienice Pętla, która zastąpi zlikwidowaną równocześnie linię nr 40.

Zmianie przebiegu trasy linii nr 23 - skrócenie trasy do relacji CHORZÓW
Stadion Śl. Pętla Zach. - KATOWICE Zawodzie Pętla.





Temat: KZK GOP: zmiany od 6 i 11 listopada
za stroną KZK:

Zmiany rozkładów jazdy od 6 listopada 2006 r.  

Z dniem 6 listopada 2006 r. wprowadzone zostają następujące zmiany
rozkładów jazdy na liniach autobusowych:
* Na wniosek MZKP Tarnowskie Góry na linii 20 przyspieszony zostaje
kurs z Bytomia do Pyskowic z godz. 6:40 na 6:30 w celu poprawy dojazdu
do szkoły w Pyskowicach.
* Na wniosek gminy Ruda Śląska linia 155 we wszystkich kursach w
obydwu kierunkach będzie obsługiwać dodatkowo przystanek Ruda Klary (u
zbiegu ulic Zabrzańskiej i Chryzantem, dotychczasowe stanowisko linii
6 w kierunku Zabrza), jednocześnie wprowadzone zostają korekty godzin
odjazdów.
* Na wniosek pasażerów na linii 79 przyspieszone zostają dwa kursy z
Będzina z godz. 4:42 na 4:35 i z godz. 6:09 na 5:54 w celu poprawy
dojazdu do Elektrowni Łagisza.
* Na linii 55 wprowadzone zostają korekty godzin odjazdów w niedziele
i święta związane z realizacją wniosków pasażerów.
* Na liniach 88, 100, 723, 901 i 902 wprowadzone zostają korekty
godzin odjazdów związane z dostosowaniem czasów przejazdów do
występujących warunków drogowych.

***

Zmiany rozkładów jazdy od 11 listopada 2006 r.  

 Z dniem 11 listopada 2006 r., na wniosek MZKP Tarnowskie Góry
wprowadzony zostają zmiany rozkładu jazdy linii autobusowej 71:
* w kursach z obsługą przystanku Łabędy Huta autobusy na odcinku do i
z Czechowic kursować będą ulicami Oświęcimską i Grzybową, z
pominięciem przystanków Łabędy Rynek i Łabędy ZST n/ż,
* uruchomiony zostaje nowy przystanek o nazwie Pyskowice Specjalista
n/ż zlokalizowany w Pyskowicach przy ulicy Czechowickiej.





Temat: [Pr] Autobusy po nowemu
Artykuł: Autobusy po nowemu
Treść: http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/296361.html

Poniedziałek, 1 września 2003r.

Zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych i tramwajowych wprowadza od dziś
KZK GOP. Nowe rozkłady jazdy zostają wdrożone na liniach: 676 (okrężna Gliwice-
Sikornik - Gliwice-Sikornik) - zarówno w dni robocze, jak i święta oraz 936
(linia minibusowa Gierałtowice Kościół - Ornontowice Centrum) - w dni robocze.

Zawieszeniu ulegają niektóre kursy na liniach: 32 (Zabrze Goethego - Łabędy
Huta) - zarówno w dni robocze, jak i soboty, niedziele oraz święta, 92 (Chorzów
Rynek - Zabrze Helenka ELZAB) - w dni robocze, 186 (Gliwice-Trynek Pętla -
Łabędy-Huta) - w dni robocze, 187 (okrężna Gliwice-os. Sikornik) - w dni
robocze, 198 (Zabrze-Goethego - Ruda Śląska-Halemba Pętla) - w dni robocze.

W dni robocze całkowicie zawiesza się kursowanie linii: 257 (Gliwice-Plac
Piastów - Stroszek Poczta) oraz 693 (okrężna Gliwice-Pl. Piastów - Os. Gwardii
Ludowej - Pl. Piastów). W niedziele i święta natomiast 144 (Ruda Śląska-Halemba
Pętla - Chorzów Plac Hutników).

Zmianie ulega również przebieg następujących tras: 139 - skrócenie trasy do
relacji Chorzów-Plac Hutników - Ruda Śląska-Bykowina Grzegorzka oraz 676 -
skierowanie linii w Gliwicach ulicami: Opolską, Świętojańską, Warszawską,
Bohaterów Getta Warszawskiego w kierunku do Centrum (dodatkową obsługą objęte
zostaną przystanki autobusowe "Gliwice Opolska", "Gliwice Warszawska" -
stanowisko na ul. Świętojańskiej oraz "Gliwice Dworzec PKP").

(pik) - Dziennik Zachodni

ff





Temat: Podroz w jedna strone
Dziennik Zachodni, wydanie w Zagłębiu, 6 maja 2002 roku.
(za www.naszemiasto.pl)

Podróż w jedną stronę

CZELADŹ, DĄBROWA GÓRNICZA

Tramwaje nowej linii numer 32 kursują od początku maja między
Czeladzią i Dąbrową Górniczą. Jechać można nimi jednak tylko... w
jedną stronę.

Linia 32 powstała ze skrócenia części kursów tramwajów 22, które
zamiast pod Hutą Katowice kończą kurs na pętli Gołonóg Podstacja.
Wszystkie tramwaje wracające do Czeladzi mają jednak nadal numer 22.

- Oferta przewozowa stała się wysoce nieczytelna, część kursów o innym
oznaczeniu wprowadza zamęt organizacyjny. Pasażer, podróżując
określoną linią, spodziewa się, że będzie nią mógł wrócić - przekonuje
Andrzej Soczówka, rzecznik Klubu Miłośników Transportu Miejskiego. -
Wprowadzono jednocześnie bardzo nieefektywny rozkład jazdy, gdyż linię
22 po skróceniu trasy nadal obsługiwać będzie dziesięć pociągów, choć
wystarczyłoby dziewięć. W efekcie mamy długie postoje na przystankach
końcowych oraz wyższe koszty ponoszone przez przewoźnika. Podobna
sytuacja jest obecnie na tramwajowej linii numer 24.

Tramwajowa trasa 32 powstała z polecenia KZK GOP, który po interwencji
władz miejskich Rudy Śląskiej wycofał się z wprowadzenia ograniczeń w
kursach linii 9.

- Zmiany w rozkładach jazdy są odbierane w społeczeństwie jako przejaw
dyskryminacji Zagłębia Dąbrowskiego przez instytucje z siedzibą w
Katowicach. Jest to o tyle zasadne, że KZK GOP wycofuje się z cięć
planowanych na Śląsku, przy jednoczesnym ich pogłębianiu na terenie
Zagłębia - dodaje Andrzej Soczówka. (wow)

[zdjęcie i podpis:  Nowa linia jest zaskoczeniem dla wszystkich
pasażerów.]





Temat: LIKWIDACJA TRAMWAJÓW W GLIWICACH!!!
Bardzo zła wiadomość

Cytat: Od 1 września br. z gliwickich ulic znikną tramwaje. Linie 1 i 4 zostaną skrócone do granic Rudy Śląskiej i Zabrza, a obsługę ich trasy na terenie Gliwic przejmie nowa linia autobusowa nazwana A4

Dla osób dojeżdżających do i z Zabrza, czy Rudy Śląskiej takie zmiany będą oznaczały konieczność przesiadki. KZK GOP postarał się, aby była ona dla pasażerów jak najmniej kłopotliwa.

- Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 będzie ważny po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym autobusie będzie ważny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza, że w związku z tą zmianą pasażer nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Zsynchronizowano też tak rozkłady jazdy obu linii tramwajowych i autobusowej A4, by pasażerowie mieli dość czasu na przesiadkę, a jednocześnie nie musieli zbyt długo czekać.

O likwidację komunikacji tramwajowej w Gliwicach wystąpił do KZK GOP samorząd miasta, tłumacząc swoją decyzję wysokimi kosztami ekonomicznymi.

- Miasto ma takie prawo, ponieważ komunikacja publiczna organizowana przez KZK GOP jest finansowana w połowie z wpływów biletowych, a w połowie z dotacji gmin członkowskich. W odróżnieniu od innych miast europejskich, a nawet polskich, komunikacja miejska w aglomeracji katowickiej nie jest dotowana z żadnych innych źródeł. W tej sytuacji wniosek Miasta Gliwice musiał być przez KZK GOP rozpatrzony pozytywnie - informuje rzeczniczka Alodia Ostroch.

Podejmując decyzję o zamknięciu linii tramwajowych zarząd KZK GOP wziął pod uwagę również to, że zastąpienie komunikacji tramwajowej na terenie Gliwic komunikacją autobusową dla wszystkich osób poruszających się jedynie po terenie miasta, a więc dla sporej grupy pasażerów, będzie oznaczało szybką poprawę komfortu podróży. Stanie się tak dlatego, że nowa linia autobusowa A4, która zastąpi linie tramwajowe 1 i 4 na terenie Gliwic, będzie obsługiwana najnowocześniejszym taborem niskopodłogowym, ułatwiającym podróż osobom niepełnosprawnym i schorowanym, a jednocześnie spełniającym najwyższe normy ekologiczne. Linia ta będzie kursować po tej samej trasie co 1-ka i 4-ka, z podobną częstotliwością.

Do obsługi zostaną też włączone nowe przystanki: Dolnej Wsi, Sobieskiego i Słowackiego, zaś przystanki Zameczek Leśny, Akacjowa, Lindego i Dąbrowskiego zostaną przeniesione zza torowiska na pobocze jezdni. Samorząd Gliwic dokonał już wszystkich koniecznych z tym prac i uzgodnień.

Źródło: http://news.komunikacja.k...ndex.php?id=584
I to chyba by było na tyle



Temat: Podwojny autobus
Dzienik Zachodni, wydanie w Bytomiu, 21 sierpnia 2002 roku
(za www.naszemiasto.pl)

Podwójny autobus

BYTOM. Jeszcze rok temu trudno było poruszać się między miastami
PKM obiecywał, że uruchomi nową linię. KZK GOP już to robi
Od pierwszego września między Bytomiem a Gliwicami będzie kursować
autobus 280. To nowa linia, która zastąpi dwie inne: linię 240 (jeździ
na trasie Gliwice-Zabrze) i 15 (Bytom-Zabrze). - Na razie chcemy
wyłonić przewoźnika, który będzie obsługiwał trasę - mówi Krzysztof
Sobański, naczelnik wydziału przewozów KZK GOP. - Poznamy go w
poniedziałek. Wysłaliśmy już zapytania o cenę do kilku firm. Potem
ogłosimy przetarg.

Nowy autobus to recepta na kiepskie połączenia między miastami. W
ubiegłym roku zawieszono komunikację kolejową, a na połączenie jest
spore zapotrzebowanie. Codziennie na uczelnie i do pracy dojeżdża do
Gliwic wielu bytomian. - Autobus 850, który też kursuje między tymi
miastami, jest wykorzystany w stu procentach - mówi Sobański.
Nowa trasą "280" będzie można dojechać z Bytomia (pierwszy przystanek
to dworzec autobusowy), przez Szombierki, północną część Rudy
Śląskiej, Zabrze-Biskupice i centrum Zabrza do Gliwic. Ostatni
przystanek to Specjalna Gliwicka Strefa Ekonomiczna. Autobus będzie
się zatrzymywał na wszystkich przystankach po drodze. - Będziemy
obserwować, jaki jest popyt i ewentualnie modyfikować i zmieniać trasę
- mówi Sobański.

Przejazd całej trasy potrwa ok. 50-55 minut. - Po miesiącu, dwóch
zawsze sprawdzamy, jakie jest zainteresowanie pasażerów - mówi
Sobański. - Konsultujemy też rozkład jazdy.

Na razie wiadomo, że autobus będzie jeździł co pół godziny, a w
godzinach szczytu kursy będą częstsze. Wiadomo też, że KZK GOP wysłał
zapytanie o cenę do bytomskiego PKM. Tymczasem jeszcze miesiąc temu
nasz przewoźnik obiecywał, że tę trasę będzie obsługiwał już od
sierpnia autobus "G", w którym będą obowiązywać zupełnie inne, niż w
KZK GOP bilety. Na razie jednak autobusów "G" nie widać na
przystankach. PKM w Bytomiu tłumaczył się tym, że ma problemy ze
skoordynowaniem rozkładu jazdy z innymi liniami, co przeciągał KZK
GOP.

- Myśleliśmy o tej linii już bardzo długo - mówi Sobański. - Ale może
PKM chce uruchomić linię konkurencyjną? - PKM w Bytomiu to firma
sprywatyzowana i może robić, co jej się podoba - dodaje Paweł
Barteczko, rzecznik KZK GOP. - Ale ostatnio na skutek tego, że mają
kiepskie autobusy i nie wywiązują się z obowiązków, są z nimi
problemy. (DN)

[zdjęcie i podpis: Czy nowe połączenie zaspokoi potrzeby podróżnych?]





Temat: Wielki test MZK Tychy i KZK GOP


Za pomocą biletu KZK GOP możemy jeździć po około 50 miastach


Do Olkusza już nie dojedziesz, a do Jaworzna, na przykład, tylko jedną
rzadko kursującą linią.


Do dyspozycji mamy ponad 300 linii autobusowych i ponad 30
tramwajowych! Tak więc możemy dojechać prawie wszędzie. Mamy do
dyspozycji ogromną sieć linii tramwajowych (tory ze względu na szkody
górnicze nie są idealne) oraz linie autobusowe zwykłe, nocne (nie za
dużo ale są) i pośpieszne.


Nie ma linii autobusowych pośpiesznych, a sieć tramwajowa mimo, że jest
ogromna nie zapewnia dojazdu do wielu dużych osiedli.


MZK Tychy : Za pomacą biletu MZK Tychy możemy natomiast dojechać do
miast : Bieruń, Gierałtowice, Gliwice, Katowice, Kobiór, Lędziny,
Łaziska Górne, Mikołów, Mysłowice, Ornontowice, Orzesze, Ruda Śląska,
Tychy, Wyry, Żory.


Do Mysłowic nie dojedziesz.


MZK Tychy : W MZK Tychy jest znacznie lepiej. Tutaj są tylko dwa
przewoźnicy
| PKM Tychy i METEOR.


Są jeszcze TLT, Gaba-Trans, Pama, Murgór-Trans i Kłosok


KZK GOP : Tutaj mamy bardzo dużo biletów do wyboru. Mamy 3 rodzaje
biletów jednorazowych (dwustronnych) oraz kilka czasowych i
okresowych:


Nie ma biletów czasowych KZK GOP. Niestety.


KZK GOP   : 4.5
MZK Tychy : 4.0


W MZK jest bilet 24h za 9 zł, a w KZK GOP jednodniowy skandalicznie drogi -
za 12 zł.


MZK Tychy :
Pasażerowie często przesiadają się z biletami na 20, 40 lub 90 minut
co często nie jest akceptowane przez kontrolujących bilety.


Nie mają prawa tego kwestionować. Można się przesiadać.


Sprawdzałem tą informację dzwoniąc do siedziby MZK Tychy. Taryfa
czasowa ma swoje zalety i wady.


Więcej zalet niż wad. Jest bardziej elastyczna - można wprowadzić krótsze
bądź dłuższe granice czasowe. Na przykład bilet 7 minutowy.


7. Rozkłady jazdy na przystankach
Sporadycznie zdarzają się jakieś drobne błędy jednak bardzo żadko.


Zapomniałeś o najważniejszym - brak rozkładów na wielu przystankach.


MZK Tychy : Często brak loga MZK Tychy (szczególnie poza Tychami),
Białe tło, czarne napisy. Forma rozkładu jest tabeleryczna. Wypis
przewoźnika oraz wszystkich przystanków obsługiwanych przez daną
linię wraz z czasem dojazdu do nich (co może wprowadzić w błąd
ponieważ niektóre kursy są szybsze od tych w godzinach szczytu).


Kwestia 2-3 minut.





Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej

Mamy kolejną imprezę tego typu:
=====================================
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zaprasza wszystkich
chętnych na przejazd w relacji Bytom Wąsk - Tarnowskie Góry - Bytom Wąsk.
Przejazd odbędzie się w niedzielę, 20 marca.

Skład: lokomotywa spalinowa oraz 2 wagony pasażerskie - zamknięte i, w razie potrzeby, ogrzewane (Lxd2 + Bhxpi + Bxhpi)

W programie przewidziano sympatyczną atmosferę, zwiedzanie lokomotywowni Bytom Karb, fotostopy oraz możliwość zwiedzania skansenu maszyn parowych i taboru kolejowego przy Kopalni Zabytkowej w Tarnowskich Górach.

Skrócony rozkład jazdy:
Bytom Wąsk: 11.00
Tarnowskie Góry Wąsk: 12.00 p

Tarnowskie Góry Wąsk: 12.15
Bytom Wąsk: 15.00

Przystanek Bytom Wąsk. jest zlokalizowany przy dworcu głównym w Bytomiu (V peron), wejście po schodach od strony Zamłynia (przystanków tramwajowych).

Dojazd:
Z Zabrza tramwajem nr 5 oraz z Rudy Śląskiej tramwajem nr 9 do
przystanku Bytom Zamłynie
Z Katowic, Chorzowa i Świętochłowic tramwajem nr 7 do przystanku Bytom Łagiewnicka
Z Katowic i Chorzowa - tramwajami nr 6 i 41 do Placu Sikorskiego, a
następnie przejście piesze do dworca kolejowego - około 10 minut.
Z Gliwic autobusem 850 lub 280 do przystanku Bytom Dworzec.
Z Piekar Śląskich: np. autobusami nr 17, 53, 114, 148 do przystanku
Bytom Dworzec.

Bliższe informacje pod numerami telefonów:
0604-084-622
0692-029-136
(32) 282-93-12 wew 414
Tel. kolejowy: 988 / 889 / 414
============================================

_______________________________
OczeQ vel Puchacz


OczeQ'u!
Wielkie dzięki za fest fantastyczny pomysł na niedzielną wycieczkę! Sam bym na to nie wpadł! Mój syn jest ZACHWYCONY! Ja również.
Jesteśmy świeżo po powrocie. Wrażenia niezapomniane. Czy tę pogodę to Ty zamawiałeś?
Pozdrawiam.



Temat: Jutro strajk generalny?
A propos komunikacji zastępczej. W ramach ciekawostki wklejam komunikat
prasowy KZK GOP z 1997 roku:

KOMUNIKACYJNY ZWIĄZEK KOMUNALNY GÓRNOŚLĄSKIEGO OKRĘGU PRZEMYSŁOWEGO W
KATOWICACH

KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA

1. Zgodnie z rozkładami jazdy kursować będą autobusy linii:

5, 14, 15 ,17 ,19 ,20 ,22 ,22bis, 23, 39, 52, 53, 67, 68, 73, 78, 83, 85,
89, 92, 94, 96, 97, 98, 103, 105, 111, 112, 114, 119, 121, 127, 132, 135,
139, 140, 142, 144, 146, 147, 154, 155, 158, 165, 166, 167, 168, 173, 174,
176, 179, 183, 184, 185, 192, 198, 199, 201, 213, 215, 219, 220, 223, 225,
230, 234, 255, 277, 292, 600, 601, 614, 623, 633, 634, 637, 646, 649, 663,
664, 665, 700, 708, 788, 809, 810, 813, 814, 820, 850, 860, 885, 888, 933,
952, 953, 982, 995, MB.

2. Komunikacja zastępcza (w niepełnym wymiarze) funkcjonować będzie na
następujących liniach:

7, 8, 11, 13, 16, 24, 34, 42, 43/133, 44, 47, 49, 57, 58, 59, 61, 66, 79,
81, 88, 99, 107, 115, 116, 124, 130, 149, 150, 160, 175, 194, 269, 299,
622, 632, 636, 674, 710, 723, 803/806, 805, 931.

3. Kursować będą autobusy Zrzeszenia Transportu Prywatnego, w których ważne
będą bilety miesięczne KZK GOP, na liniach:

D       Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 808, 818, 815)
K       Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec - Mysłowice - Katowice
(trasa zbliżona do linii 18)
5       Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze
(trasa zbliżona do linii 299, 690, 723)

oraz na liniach na których bilety KZK GOP nie będą obowiązywać:

Z       Jaworzno - Mysłowice - Katowice        
(trasa zbliżona do linii 18)
U       Ujejsce - Ząbkowice - Dąbrowa Górnicza
(trasa zbliżona do linii 175, 635)
G       Zabrzez Dworzec PKP - Sośnica - Gliwice Plac Piastów
(trasa zbliżona do linii 32)

4. Na terenie Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic,
Katowic, Mysłowic, Psar, Rudy Śląskiej, Sosnowca, Tychów i Zabrza
funkcjonować będą linie minibusowe ZTP.

5. Bilety miesięczne KZK GOP będą również ważne w pociągach następujących
relacji:
"  Katowice - Łazy
"  Katowice - Bytom
"  Katowice - Gliwice
"  Katowice - Sławków
"  Katowice - Chełm Śląski
"  Katowice - Tychy
"  Katowice - Mikołów

(przypomnę przy okazji, że wówczas tramwaje jeździły cały czas, za
wyjątkiem okresu blokady Ronda)





Temat: [GKW] Zaproszenie


Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zaprasza wszystkich
chętnych na przejazd w relacji Bytom Wąsk - Tarnowskie Góry - Bytom Wąsk.
Przejazd odbędzie się w niedzielę, 20 marca.

Skład: lokomotywa spalinowa oraz 2 wagony pasażerskie - zamknięte i, w
razie potrzeby, ogrzewane (Lxd2 + Bhxpi + Bxhpi)

W programie przewidziano sympatyczną atmosferę, zwiedzanie lokomotywowni
Bytom Karb, fotostopy oraz możliwość zwiedzania skansenu maszyn parowych
i taboru kolejowego przy Kopalni Zabytkowej w Tarnowskich Górach.

Skrócony rozkład jazdy:

Bytom Wąsk: 11.00
Tarnowskie Góry Wąsk: 12.00 p

Tarnowskie Góry Wąsk: 12.15
Bytom Wąsk: 15.00

Przystanek Bytom Wąsk. jest zlokalizowany przy dworcu głównym w Bytomiu
(V peron), wejście po schodach od strony Zamłynia (przystanków
tramwajowych).

Dojazd:

Z Zabrza tramwajem nr 5 oraz z Rudy Śląskiej tramwajem nr 9 do
przystanku Bytom Zamłynie

Z Katowic, Chorzowa i Świętochłowic tramwajem nr 7 do przystanku Bytom
Łagiewnicka

Z Katowic i Chorzowa - tramwajami nr 6 i 41 do Placu Sikorskiego, a
następnie przejście piesze do dworca kolejowego - około 10 minut.

Z Gliwic autobusem 850 lub 280 do przystanku Bytom Dworzec.

Z Piekar Śląskich: np. autobusami nr 17, 53, 114, 148 do przystanku
Bytom Dworzec.

Bliższe informacje pod numerami telefonów:

0604-084-622
0692-029-136

(32) 282-93-12 wew 414

Tel. kolejowy: 988 / 889 / 414

Paweł Niemczuk
Stowarsyzzenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych


A z Warszawy - stolicy Polski ?
Lepiej dojechać Autobusem czy Tramwajem.

Pozdr.
MK





Temat: dzieje sie cos dalej na E30?


| Tam w Batorym tory teraz sa tak:

Jesteś tego pewien? Nie znam dobrze układu torów w Batorym,
ale wydaje mi się, że po puszczeniu Bytomia dołem kierunki
gliwickie zostaną przesunięte o 1 tor i nie będzie już tego
przejazdu przez zwrotkę na bok. Kiedyś przecież jeździło się
na wprost i około 1998 roku układ torów był przebudowany,
jak mniemam, na potrzeby nowego wyjścia torów bytomskich.


Przesuniecie bylo po stronie Bytomia i Gliwic i od tamtej pory pociag
musi sie przetaczac.
Mysle, ze teraz powinni przesunac tez po stronie Katowic, zeby wszystko
pasowalo.

A gdyby pociagi do Bytomia jechaly 100 albo chociaz 80 km/h bez
ograniczen pred. po drodze,
to chyba bylyby szybsze od niejednego autobusu i laczylyby centra trzech
dosc duzych miast.
Dlaczego ludzie nie mieliby nimi jezdzic?
Chyba ten caly remont miedzy innymi przyspieszy pociagi.

Acha... Ja nigdy nie jechalem z Katowic do Bytomia :) tylko widze w
rozkladzie jazdy jak jest.
A przez Chorzow  Batory to czasmi przejezdzam...

-----
Czy bedzie jakis remont torow Katowice - Gliwice?
Tam sa ciagle takie glosno stukajace. Na odcinku Zabrze - Ruda Sl. i tez
w sumie Zabrze - Gliwice
jest niezle (szybko), ale miedzy Ruda a Katowicami to pociag posp. moim
zdaniem moglby jechac
o moze nawet 10 minut krocej, gdyby nie musial co chwile hamowac.

A wyjazd z Katowic na wschod? Porazka! Np. Katowice - Sosnowiec ponad 15
minut kazdy ekspres
i super-City. I po co sie bawic w 200 na godzine na CMK, skoro to by
dalo wlasnie jakies 15 minut,
a tu mozna spokojnie z 7-8 min. zarobic, gdyby miedzy Sosnowcem
(Myslowicami tez) a Katowicami
bylo 100 - 120 bez zwalniania.

        Patryk Czarnik





Temat: LIKWIDACJA TRAMWAJÓW W GLIWICACH!!!
Cytat: (...)Dla osób dojeżdżających do i z Zabrza, czy Rudy Śląskiej takie zmiany będą oznaczały konieczność przesiadki. KZK GOP postarał się, aby była ona dla pasażerów jak najmniej kłopotliwa.

- Przede wszystkim, bilet skasowany w tramwaju linii 1 i 4 będzie ważny po przesiadce do autobusu linii A4 i na odwrót bilet skasowany w tym autobusie będzie ważny po przesiadce do tramwaju tych linii. To oznacza, że w związku z tą zmianą pasażer nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Zsynchronizowano też tak rozkłady jazdy obu linii tramwajowych i autobusowej A4, by pasażerowie mieli dość czasu na przesiadkę, a jednocześnie nie musieli zbyt długo czekać.
(...)

Mam chyba de ja vu! W latach 90-tych był zamknięty most przy Zabrskiej i też jeździło się Autosanami T4. Bilet obowiązywał po przesiadce, często kursowały etc. Jakoś mi umknęło, że miałoby mi się to podobać... Taki dojazd nie pasował mi ni w cholerę!!! Nienawidzę przesiadek!!!

Szkoda Gliwic, bo automatycznie staje się powoli miastem dziadowskim... No ale przecież jakaś hala ma powstać... Jakby ich było za mało!!! Szkoda ów... I te ciągłe teksty, że autobusy będą nowoczesne, ciche, ekologiczne, niskopodłogowe... Ludzie!!!! To takich tramwajów dwa razy pojemniejszych się nie produkuje??????? Przecież wyraźnie ten debil mówi że zakupuje autobusy!!! To niech kupi nowe tramwaje, to argumenty całkowicie się skończą!!!!

Zabrze jeszcze w 1922 było największą wsią Europy (to nie żart)! Teraz widzę, że Gliwice przeradzają się w skończoną wiochę, gdzie żeby dojechać do centrum to posiedzisz sobie w supernowoczesnym autobusie około 1 godziny... stojąc w korku!!!

Brawo Zabrze!!! Brawo dla Pani Prezydent Szulik, że nie pozwoliła na likwidację tych tramwajów w naszym mieście!!! Brawo!!! Jesteśmy miastem, które się ciągle rozwija, a nie uwstecznia!



Temat: Zmiany od 1.05


Zmiany (stałe) na liniach autobusowych KZK GOP od 1.05:
5. Od 4 maja uruchomiona zostaje linia przyspieszona nr 870 w relacji
Katowice Stawowa - DTŚ - Gliwice Plac Piastów. Obsługiwane będą przystanki:
Katowice Stawowa, Świętochłowice Polna, Chebzie Dworcowa, Ruda Południowa,
Zabrze Goethego, Gliwice Plac Piastów oraz dodatkowo tylko w kierunku
Stawowej - Katowice Sokolska i Katowice Korfantego. Linia kursować będzie
wyłącznie w dni robocze, w godzinach 6-20 co 30 minut, obsługa przez 4 wozy
taborem C przez PKM Gliwice. Jednocześnie skorygowany zostaje rozkład jazdy
linii 840 (kursować będzie w dni robocze co 30 minut, w wolne co 60, obsługa
w dni robocze przez 6 wozów, w dni wolne przez 3 wozy, zawsze taborem C, za
wyjątkiem jednej pary kursów około 23 (codziennie), czyli wozu 840/7, tam
jedzie tabor B).


Rozumiem, ze uruchomienie 870 to krok w ramach integracji komunikacji na
Slasku?
Nie wypalil ATP, to ostatnia kolejowa trase regionalna na Slasku trzeba udupic?
Nie bronie PKP PR, jednak jako osoba dojezdzajaca codziennie na tej trasie
(pociagiem, zeby nie bylo watpliwosci) nie podoba mi sie pomysl uruchomienia
tej linii. Sporo ludzi przesiadzie sie z pociagu do autobusu, bo czas jazdy
stanie sie bardziej porownywalny, a cena juz jest( oczywiscie taryfa w 870
normalna, a nie jakas extra jak sie poczatkowo mowilo). Zatem PR, zamiast
powalczyc o klietna, od grudnia zlikwiduje z 1/3 pociagow i oferta rozkladowa
stanie sie niewystarczajaca dla wiele pasazerow, kolejni przesiada sie do
autobusu, potem sytuacja kilka razy sie powtorzy i 870 bedzie jezdzilo
przepelnione do granic mozliwosci, podobnie 840. Nie mowie, ze podrozowanie
pociagiem jest komfortowe, jednak doswiadczylem kilkakrotnie jazdy zatloczonym
na maxa 840 i niewyobrazam sobie takich codziennych, "tylko" 50 minutowych
podrozy.
Oczywiscie, mozna bedzie zwiekszysc liczbe kursow 870 i 840, a moze po prostu
kolej w naszym regionie jest niepotrzebna? Gdzie tu jest wizja polityki
transportowej?
Po co psuc cos, co jako tako funkcjonuje- nie mowie, zeby tak bylo zawsze, ale
moze obecnie lepiej byc nie moze?




Temat: Zmiany od 1.05


Zmiany (stałe) na liniach autobusowych KZK GOP od 1.05:
Od 4 maja uruchomiona zostaje linia przyspieszona nr 870 w relacji
Katowice Stawowa - DTŚ - Gliwice Plac Piastów. Obsługiwane będą przystanki:
Katowice Stawowa, Świętochłowice Polna, Chebzie Dworcowa, Ruda Południowa,
Zabrze Goethego, Gliwice Plac Piastów oraz dodatkowo tylko w kierunku
Stawowej - Katowice Sokolska i Katowice Korfantego. Linia kursować będzie
wyłącznie w dni robocze, w godzinach 6-20 co 30 minut, obsługa przez 4 wozy
taborem C przez PKM Gliwice.


Bardzo dobra nowość. Chwalę także za prawiecykliczny i prawierównoodstępowy
rozkład w kierunku Gliwice Katowice. Szkoda, że nie dało się tego zrobić
także w przeciwnym kierunku.

Wprowadziłbym małą inowację.
Z Gliwice Pl. Piastów w kierunku Zabrza linia mogłaby jechać najkrótszą i
najmniej zatłoczoną (to wyeliminowałoby opóźnienia) trasą, tj. Pl. Piasów -
Dworcową - Dunikowskiego - Łużycką - Kujawską - Sikorskiego - Roosvelta -
Boh. Monte Cassino - Wolności - i dalej do Chebzia i Katowic.
Wprowadziłbym obsługę przystanku Gliwice Łużycka (w pobliżu Politechniki Śl.
w Gliwicach) oraz Zabrze Roosvelta/De Gaullea (w pobliżu budynków
Politechniki Śl. w Zabrzu), natomiast zlikwidowałbym obsługę przystanku
Zabrze Goethego (nie uważam, by obsługa tego przystanku miałaby być dla tej
linii priorytetem). Trasa linii uległaby wtedy skróceniu o kilka kilometrów
na kursie, możnaby też wtedy spokojnie skrócić czas przejazdu do 45 minut.
W kierunku z Katowic do Gliwic trasę poprowadziłbym analogicznie, tyle że
zamiast przystanku Gliwice Łużycka (który jest tylko w jednym kierunku)
obsługiwany byłby przystanek Gliwice Wrocławska (od Kujawskiej linia
pojechałaby Łuzycką - Wrocławską - Jagiellońską - Piwną do Pl. Piastów,
obsługując na Pl. Piastów stanowisko dla linii 112/250/850).


Jednocześnie skorygowany zostaje rozkład jazdy
linii 840 (kursować będzie w dni robocze co 30 minut, w wolne co 60, obsługa
w dni robocze przez 6 wozów, w dni wolne przez 3 wozy, zawsze taborem C, za
wyjątkiem jednej pary kursów około 23 (codziennie), czyli wozu 840/7, tam
jedzie tabor B).


Hmm, czy aby trasa linii 840 nie zostanie skrócona tylko do relacji Gliwice -
Chorzów?





Temat: KZK GOP - linia 870


KZK GOP informuje, że od dnia 4 maja 2004 r. uruchomiona zostaje linia
autobusowa przyspieszona nr 870 relacji Katowice Stawowa - Gliwice Plac
Piastów. Autobusy kursować będą Drogową Trasą Średnicową obsługując
następujące przystanki:

. w kierunku Gliwic: Katowice Stawowa, Świętochłowice Polna, Chebzie
Dworcowa, Ruda Południowa, Zabrze Goethego, Gliwice Plac Piastów;
. w kierunku Katowic: Gliwice Plac Piastów, Zabrze Goethego, Ruda
Południowa, Chebzie Dworcowa, Świętochłowice Polna, Katowice Sokolska,
Katowice Korfantego, Katowice Stawowa.

Przystanek Świętochłowice Polna zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu
Drogowej Trasy Średnicowej z ulicą Bytomską w Świętochłowicach.

Autobusy linii 870 kursować będą wyłącznie w dni robocze, w godzinach
6-20,
co 30 minut.

Jednocześnie skorygowany zostanie rozkład jazdy linii 840 w celu
koordynacji
z linią 870.


Jednym słowem, KZK GOP zafundował nam erzacferker (z niem. ersatzverkehr)
dla niesistniejącej S-bany - 840+870 dadzą nam tak pożądany 15-minutowy takt
na Katowice-Gliwice. Co prawda autobus się trzęsie, a czas przejazdu jest
prawie dwukrotnie dłuższy, niż popularnego kibla by PKP PR, ale pani
Pierzchała ze swoimi kibelkami jadącymi raz na ruski czas nie jest juz dla
dynamicznego KZK GOP konkurencją. Bilet ATP umarł na dobre, teraz faktycznie
widać, że Śląsk znów jest w Europie. Co prawda czołgając się na koślawych
kolankach, ale zawsze.
Ciekawe tylko, dlaczego 870 nie zatrzymuje się w Dębie i pod katowickim
Auchan? Żal tych dwóch minutek?

Pozdrowienia

Jakub





Temat: Plany inwestycyjne Tramwajów Warszawskich


Tory krótkie, więc realne
Warszawscy tramwajarze chcą małymi krokami poprawić siatkę połączeń
Nie tylko wielkie inwestycje mogą ułatwić podróżowanie tramwajem po Warszawie – doszli do wniosku fachowcy. W najbliższych latach chcą zrobić kilka nowych tras.
Tramwajem do Muzeum Powstania Warszawskiego albo na osiedle Ruda - takie nowe trasy chcą zrobić Tramwaje Warszawskie do 2015 r. Nie potrzeba na to wielkich pieniędzy, więc te plany mogą się ziścić.
- Za pomocą niewielkich inwestycji możemy usprawnić komunikację tramwajową - mówi Krzysztof Karos, prezes TW - To np. uzupełnienie sieci o kilkusetmetrowe odcinki torów czy przebudowa skrzyżowań tak, aby ułatwić tramwajom przejazd przez nie.
Tramwajarze proponują remont skrzyżowań tak, aby szynowce szybciej przez nie przejeżdżały. W praktyce oznacza to np. wyodrębnienie oddzielnego toru do skrętu – tramwaje oczekujące na światło zezwalające na skręt nie blokują drogi tym jadącym prosto. Wytypowane zostały dwie takie krzyżówki - Targowej z Kijowską i Wołoskiej z Woronicza. Nowe odcinki torowisk to m.in. zapowiadana już linia do Muzeum Powstania Warszawskiego. Prowadziłaby Grzybowską, Przyokopową, do Prostej (długość ok. 600 metrów). Jej budowę komplikuje fakt, że ulica Przyokopową jest własnością prywatną, prezes Tramwajów ma jednak nadzieję, że uda się tę linię wybudować. Korzystanie z komunikacji miejskiej mieszkańcom osiedla Ruda ułatwi przedłużenie trasy tramwajowej z pętli Marymont do Trasy Armii Krajowej (ok. 500 metrów za ok. 10 mln zl). Podobny efekt ma dać poprowadzenie torów na Stalowej aż do nasypu kolejowego (ok. 15-20 mln zl).
Nieco większym przedsięwzięciem będzie budowa nowej linii na Boernerowo. Dziś dojeżdża tam jedna linia 20, po jednotorowej trasie, co wymaga specjalnego rozkładu jazdy, tak aby tramwaje spotykały się na mijankach. Druga trasa w tamtym kierunku miałaby się zaczynać przy Powstańców Śląskich i biec ulicą Radiową (koszt ok. 25-30 mln zł). Tramwajarze myślą także o reaktywacji linii idącej ulicą Kasprzaka - dziś tramwaje skręcają w Skierniewicką - i przedłużeniu jej aż na Bemowo.
TOM
Transport szynowy najlepszy
prof. Wojciech Suchorzewski, Politechnika Warszawska
Transport szynowy musi mieć w Warszawie priorytet, czyli powinno się wprowadzać ułatwienia w ruchu tramwajów, powiększać siatkę tras tramwajowych, włączyć sieć kolejową do miejskiego transportu. Dlatego wszelkie inwestycje w tory trzeba popierać. Potrzebne są zarówno duże modernizacje, taka jak ostatnio w Al. Jerozolimskich, jak też mniejsze i tańsze, ale poprawiające połączenia szynowe w mieście.




Temat: Kolej na tzw. "ziemiach poniemieckich".
Bardzo interesujacy post.


Interesują mnie wszelkie
publikacje i strony www nt.:
- historii kolei na "ziemiach poniemieckich", szczególnie z okresu
przedwojennego,


Najlepsze publikacje to:
1) ksiazka M. Jerczynskiego i S. Koziarskiego "150 lat kolei na Slasku" wydana w
1992 roku.
2) ksiazki S. Bufego "Eisenbahnen in Schlesien", "Eisenbahnen in Pommern",
"Eisenbahnen in West und Ostpreussen", "Eisenbahnen in Ostbrandenburg und Posen"
(wydawnictwo Bufe-Fachbuch-Verlag")


- kolei zębatej w Górach Sowich,


Piekny artykul Michala Jerczynskiego w Swiecie kolei 1/2000


- informacje, kiedy przed 1939 r., i które połączenia kolejowe pomiędzy
dzisiejszą Polską, a Czechami były czynne. (np. Nowa Ruda-Broumov, Kudowa
Zdr.- Nachod)


Scinawka Srednia (nie Nowa Ruda) - Broumov byla obslugiwana do 1945 roku
Kudowa Zdroj - Nachod to "efemeryda". Polaczenie istnialo tylko w 1945 roku
podobno dla potrzeb wojsk sowieckich. Ulozono prowizoryczny tor o duzym
pochyleniu z Kudowej-Slone do Nachodu.


A także (ale to jest rzecz tak wielka, że drży mi ręka przy pisaniu) dostęp
do odbitek xero niemieckiego sieciowego rozkładu jazdy pociągów sprzed 1939
r. (albo np. z 1941 r. ??!?)


Proponuje kupic reprint w Niemczech (wydane przez Ritzau-Verlag - sa np.  lata
1935, 1937, 1939, 1940, 1944). Reprinty kosztuja okolo 80-90 DEM.

Ksiazki Bufego oraz reprinty mozna kupic w specjalistycznych ksiegarniach w
Niemczech, np. Berlin Stressemanstrasse (w polowie drogi pomiedzy Potsdamer Bf a
Anhalter Bf) oraz na Sigmaringerstrasse (w poblizu stacji U-Bahn Fehrbelliner
Platz)

Pozdrowienia

A M





Temat: KZK GOP a kolej?


| a przyspieszony
| kibel moglby byc szybszy o ponad 20 minut na calej trasie?

Co Ty masz z tym "przyspieszonym kiblem" ? :-)

Ja sobie jakos nie wyobrazam, zeby bez inwestycji w infrastrukture PKP
potrafilo sciac przelot miedzy Gliwicami a Katowicami o jakiekolwiek
minutki.


Obecnie, przy czasie jazdy 35 minut, kible maja na tej trasie ok. 5 minut luzow
( np. czas jazdy Gliwice-Zabrze 10 minut, pociag zazwyczaj jedzie 8 minut,
Swietochlowice-Chebzie jest 4 lub 5 , a jezdzie sie 2,5 minuty, podobnie Ruda-
Zabrze). Zreszta zgodnie z ktoras tam poprawka do SRJP jezdzi od 3 maja poc.
Katowice-KK(wyjazd z Katowic 18.49), ktory jedzie do Gliwic planowo 32 minuty,
a dzis jechal( co sam testowalem) 31 minut, bez przesadnego pospiechu na
trasie. Infrastruktura jest, jak na warunki polskie, na tej trasie w dobrym
stanie, np. czas jazdy expresu z postojem w Zabrzu wynosi 27 minut, ja dla
mojego wymyslonego przyspieszonego kibla R+(postoj tylko w Zabrzu) zakladam
czas jazdy 28 minut, gdyz PLK-a lubi miec luzy w rozkladzie:-)


+ 840 w szczycie co 30 minut + 6 w szczycie co 30 minut.

Wychodzi troche wiecej, a przede wszystkim regularnie, a nie tak jak na PKP.


No ale chyba nie uznajemy 6 jako oferty przewozowej na trasie Katowice-
Zabrze/Gliwice. Podobnie zreszta przed zmianami 840 tez jezdzilo w szczycie
rannym co 15 min, a popoludniowym co 20min (czyli podobnie jak teraz 840+870).
Zreszta, jak jechalem wczoraj 870 o 16.35 z Katowic, to na Wolnosci w Zabrzu  
( kolo komisariatu policji) wyprzedzil on jadace o 16.15 840 z Katowic, czyli
de facto wychodzi czestotliwosc 30 minut:-)
Poza tym sam narzekales, ze rozklad 840 jest skopany:-)?
Albo co to za takt w godzinach poludniowych z Katowic: 35(870), 45(840)?
No a takt na kolei na Slasku to raczej marzenie scietej glowy:-(
Czesciowo jest to zrozumiale(takt pospiechow i exow), a czesciowo nie - zwykly
PKP-owski beton i niedasizm.




Strona 1 z 3 • Wyszukano 70 wyników • 1, 2, 3