RSS

Rozkład odjazdów Opole

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozkład odjazdów Opole





Temat: Wznowienie połączenia kolejowego Kluczbork - Opole


| KLUCZBORK
| odjazdy: 6.30, 8.30, 14.30 - do Opola

| OPOLE
| odjazdy: 7.30, 13.30, 15.30 - do Kluczborka

| Zakładany czas przejazdu 50 min.

Zobaczymy może 55 min. i co do rozkładu jazdy pierwszej pary: Kluczbork odj.
około 5.50, Opole odj. około 6.50


Tak jednak bedzie IMHO lepiej, bo obsluzyc bedzie mozna dojazd zarowno do
Opola i Kluczborak rano, jezeli przyspieszy sie 1-sza osobowke Opole-Kluczbork
na 6.55.
Zeby uniknac syndromu linii Nysa-Brzeg...
BTW czy planuje sie dzialania majace na celu poprawic frwkwencje na tej linii?
Bo z licznych relacji na pmk niestety zawsze wynikalo, ze pociag jedzie tam,
delikatnie mowiac, pustawy...? Szkoda byloby, zeby nowo otwarta linia padla
niebawem? Czy po odbiorze szynobusow zwiekszy sie tam liczba polaczen, moze
jakas promocja cenowa w konkurencji do PKS-u Brzeg, czy tez moze uda sie
mijanki po drodze zrobic (choc tu sprawa jest zdaje sie dosc skomplikowana,
chyba ze PLK zrobi wyjatek w regulaminie ruchu)?





Temat: Wznowienie połączenia kolejowego Kluczbork - Opole


Aha - projektowany rozkład jazdy (skrót)

KLUCZBORK
odjazdy: 6.30, 8.30, 14.30 - do Opola

OPOLE
odjazdy: 7.30, 13.30, 15.30 - do Kluczborka

Zakładany czas przejazdu 50 min.


Zobaczymy może 55 min. i co do rozkładu jazdy pierwszej pary: Kluczbork odj.
około 5.50, Opole odj. około 6.50


Nie myśl co kolej może zrobić dla Ciebie.
Pomyśl co Ty możesz zrobić dla kolei.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/







Temat: Linia Opole-Kluczbork ruszy 1 października
Na razie rozkład jazdy szynobusu będzie taki:

1. Kluczbork (odjazd) 5.50 - Opole (przyjazd) 6.45
2. Opole (odjazd) 6.50 - Kluczbork (przyjazd) 7.45
3. Opole (odjazd) 13.30 - Kluczbork (przyjazd) 14.25
4. Kluczbork (odjazd) 14.30 - Opole (przyjazd) 15.25
5. Opole (odjazd) 15.30 - Kluczbork (przyjazd) 16.25

Rozklad nie jest taki zly. nie pasuje tylko pierwszy dojazd do Opola. Fakt
pierwszy pociag powinien dowiesc ludzi przed8. Trzeba brac jednak pod uwage, ze
moga dojezdzac rowniez ludzie do pracy np. na 7.00. Najlepszym przykladem jak
sprawdza sie rozklad bedzie przepwowadzeni ankiety gdy juz pociag bedzie
jezdzil.
A do Kluczborka zaden podsyl nie bedzie jezdzil. Wnioskujac z rozkladu pociag
Opole (odjazd) 13.30 - Kluczbork (przyjazd) 14.25 bedzie wracal nastepniego
dnia jako pociag Kluczbork (odjazd) 5.50 - Opole (przyjazd) 6.45. Mozna to tak
wymyslic. Wydaje mi sie ze bedzie to tak; 1.10 pojedzie podsyl do Kluczborka, a
pozniej bedzie tak:1/2 2/4 3/1 4/5. Co Wy na to? Pasowalo by.





Temat: Linia Opole-Kluczbork ruszy 1 października


Trzy pary szynobusów obsługiwać będą reaktywowaną linię kolejową Opole-
Kluczbork. 44 kilometrowy odcinek uruchomiony zostanie 1 października br.,
przejazd zajmie około 55 minut.


Tutaj pisze o trzech pełnych parach!


Na razie rozkład jazdy szynobusu będzie taki:
Kluczbork (odjazd) 5.50 - Opole (przyjazd) 6.45
Opole (odjazd) 6.50 - Kluczbork (przyjazd) 7.45
Opole (odjazd) 13.30 - Kluczbork (przyjazd) 14.25
Kluczbork (odjazd) 14.30 - Opole (przyjazd) 15.25
Opole (odjazd) 15.30 - Kluczbork (przyjazd) 16.25
--------

Ode mnie : szkoda, że jednak nie od 1 września, ale przeszkodą tutaj były
gminy, które nie chciały wykonać prac przy torowisku (Łubniany i Turawa).


Widac brak jednej pary Kluczbork ok. 7:50-Opole (bo dalej obieg
Opole(9:10-Kędzierzyn)

Koordynator





Temat: Linia Opole-Kluczbork ruszy 1 października


Kluczbork (odjazd) 5.50 - Opole (przyjazd) 6.45
Opole (odjazd) 6.50 - Kluczbork (przyjazd) 7.45
Opole (odjazd) 13.30 - Kluczbork (przyjazd) 14.25
Kluczbork (odjazd) 14.30 - Opole (przyjazd) 15.25
Opole (odjazd) 15.30 - Kluczbork (przyjazd) 16.25


Muszę przyznać, że rozkład jest beznadziejny, jak mało który w tym kraju.
Pojeździ do grudnia i zniknie z horyzontu...





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
rzepik:
Cytat: A czy wiadomo coś o projekcie rozkładu jazdy dla Opolszczyzny ?

Witam Brzeżanina

Projekt/konstrukcja zakłada rozkład podobny do tegorocznego z małymi zmianami (podobna liczba par poc na poszczególnych liniach). Co do pośpiechów nie wiem, ale to jakby nie opolska sprawa (nie UMWO je proponuje i układa).

Dla Brzegu najważniejsza zmiana/nowość to 3 pary pociągów do Nysy (i Kędzierzyna Koźla, tylko numer niektórych pociągów zmienia się w Nysie, stąd z rozkładzie będą figurować jako pociągi o odrębnych numerach, choć szynobus pojedzie ten sam - bez przesiadki).

Pociągi mają obsługiwać wagony spalinowe SA 103/SA 109 w czasie ok. 1 h (22 minuty szybciej niż dwa lata temu skład lok plus wagon). Przewidziano ceny promocyjne.

Nysa odjazd 5:20 (cały tydzień); 14:20 (w dni robocze); 17:32 (cały tydzień - bezpośredni z Kędzierzyna)
Brzeg przyjazd 6:21; 15:21; 18:32

Skomunikowania:
Opole (odjazdy) 6:24; 15:24; 19:24
Wrocław (odjazdy) 6:36; 15:36; 18:36

*********

Opole (przyjazdy) 15:06; 18:34
Wrocław (przyjazdy) 6:23; 15:23; 18:23

Brzeg - odjazd do Nysy 6:29 (cały tydzień); 15:29 (w dni robocze); 18:37 (cały tydzień bezpośredni do Kędzierzyna)
Nysa przyjazd 7:31; 16:31; 19:38

Uwaga! Jest to rozkład projektowany - nieoficjalny (dlatego nie podajemy go oficjalnie na stronie OKOKO). Dopiero po negocjacjach z PKP PR będzie wiadomo czy w ogóle linia ruszy. UMWO daje podobno 99%. Ja daję 40-50% Max.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński



Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole


Z Opola do Kędzierzyna osobowym w 35 minut? To możliwie. W dodatku - jak
dowiedziała się "Gazeta" - w nowym rozkładzie jazdy przez Opole pojedzie
więcej pociągów niż do tej pory. Na tle innych regionów, gdzie planuje się
likwidowanie połączeń


Tak. Jak dotychczas jedzie jeden pociąg. A w nowym rozkładzie robi się z
niego trzy dodatkowe, co stwarza mus przesiadki, to rzeczywiście, takim
sposobem, będziemy  co rozkład więcej pociągów, ciekawa logika...


- Na trasie Opole - Jelcz Laskowice ostał się tylko jeden pociąg.
Wcześniej
kursowały dwa.


Czyli likwidowanie, ale nie do końca.


- Z pociągów pospiesznych na uwagę zasługuje dodatkowy pociąg do Lublina
(z
Opola odjeżdża o godz. 0.06) oraz pociąg "Wrocławianin" do Warszawy
(odjazd
z Opola o 9.19, będzie kursować codziennie).


A ludzie się skarżą, na prędkość, na Lubliniec-Częstochowa.


- Nie będzie można dojechać ekspresem do Drezna


(dotychczas odjeżdżał o

2.49),


EX? Chyba pośpieszny.
natomiast dotychczasowy ekspres do stacji Berlin Lichtenberg (odjazd


o 0.24) będzie kursował do Hamburga.


Ale jest IC "Wawel", który i tak nie jest rentowny. I jeździ od dawna do
Hamburga, tylko w soboty do Berlina Lichtenberga.





Temat: PR Opole - Odwolane pociagi


| 5. Pociąg nr 11 Opole Główne 6:04 Wrocław Główny 7:24 zmienić odjazd z
Opola
| z godz. 6:04 na 5:56, przyjazd do Wrocławia Gł. 7:15;

Bardzo dobrze, będzie skomunikowanie z RegioPlusem Wrocław (7:23) - Poznań.
No i dobrze że uruchamiają Opole-Jelcz przynajmniej na jednej parze.


Tak, i bedzie tez wybity z cyklu, podbnie jak nastepny pociag...

Co do pozostałych zmian to szkoda sobie strzępić klawiaturę.


Moja szczegolna uwage zwrocily dziwaczne terminy kursowania pociagow na Nyse,
do 17 czerwca i od ... 17 wrzesnia.

Powiem tylko tyle że poza sezonem pierwsze połączenie z Kędzierzyna do
Kamieńca jest o..... 16:05.


A pierwszy pociag z Nysy do Opola w niedziele jedzie o 9.32 i to dopiero
dzieki MT, bo do 26go stycznia jezdzil o 11.32. I to jest IMHO zdecydowanie
wikeszy skandal, wszak Kedzierzyn ni Kozle nie sa srodkiem swiata:-]

A pomyśleć że jeszcze w zeszłym roku opolskie miało jeden z lepiej ułożonych
rozkładów.... ;-(


Ale w porownaniu w zeszlym rokiem jest dosc subtelna roznica co do podmiotu
koordynujacego komunikacje kolejowa w regionie, a dokladnie w braku
zewnetrznej firmy w roku biezacym... Poprzednie rozklady w malym stopniu byly
zasluga OPZR czy samego UMWO...





Temat: PR Opole - Odwolane pociagi


5. Pociąg nr 11 Opole Główne 6:04 Wrocław Główny 7:24 zmienić odjazd z
Opola
z godz. 6:04 na 5:56, przyjazd do Wrocławia Gł. 7:15;


Bardzo dobrze, będzie skomunikowanie z RegioPlusem Wrocław (7:23) - Poznań.
No i dobrze że uruchamiają Opole-Jelcz przynajmniej na jednej parze.

Co do pozostałych zmian to szkoda sobie strzępić klawiaturę.
Powiem tylko tyle że poza sezonem pierwsze połączenie z Kędzierzyna do
Kamieńca jest o..... 16:05.

A pomyśleć że jeszcze w zeszłym roku opolskie miało jeden z lepiej ułożonych
rozkładów.... ;-(

Pozdr.
Grzesiek





Temat: [pr] Remont opolskiego dworca PKP


http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35086,3537321.html
Remont opolskiego dworca PKP
Przy okazji renowacji
zabytkowych wiat na dworcu pojawiły się też nowe tablice z rozkładem
odjazdów i przyjazdów oraz zegar.


Nie wiem, może to kwestia przyzwyczajenia, ale stare progatrony (?)
bardziej mi się podobały, ich design bardziej pasował do dworca,
poza tym chyba były czytelniejsze (szczególnie w porównaniu do
terazniejszej tablicy odjazdów). Czy same perony też będą objęte
remontem? No i warto by chyba jeszcze pomyśleć o modernizacji
placu-parkingu przed wejsciem
pozdrawiam
db





Temat: Genialne skomunikowania

 jak chcecie przykładę to mogę wypisać, to jest

totalny debilizm!


Poproszę więcej przykładów.
Ja ze swej strony podam wrocławski przykład:
15.45 przyjazd R+ z Poznania do Wrocławia.
Odjazd do Legnicy o 15.33 i 15.40. Nastepny w tamtym kierunku o 16.40.
Odjazd do Opola o 15.40 i 16.40.
Odjazd do Kłodzka 15.42 i 16.42.
Wiecej nie chce mi sie szukac bo krew zalewa. Ale jeśli takt ma byc ułożony
tak jak we Wrocławiu to ja jednak wolę mieć skomunikowania i pociąg z ludżmi,
a nie piękny rozkład na papierze a pociągi z powietrzem.




Temat: Mniej pociagow - wiekszy komfort???


"...Zakład Przewozow Pasazerskich PKP wprowadza te modyfikacje przede
wszystkim dla poprawienia komfortu dojazdów pasażerów do pracy.
...
nr. 3318 rel. Kedzierzyn - Katowice odj. 9.45 odwolany na odcinku
Kedzierzyn - Gliwice

nr. 215 rel. Gliwice (odj. 11.35) - Kedzierzyn odwolany na calej trasie.

PKP nie uruchamia komunikacji zastepczej."

Bez komentarza



ale najwazniejsze, co zmienia ogolny sens, pominales. To sa zmiany
czasowe, zwiazane z robotami mostowymi. Obowiazuja od 20 do 23
sierpnia b.r.
A pierwsze zdanie dotyczy zmiany rozkladu kilku pociagow:
64326 odjazd z Opola o 11.59 zamiast 12.35
223 przyjazd do Kedzierzyna 19.41 (obnecnie 19.35)
220 odjazd z Kedzierzyna 18.06 (18.16)
216 odjazd z Kedzierzyna 13.58 (13.55)

Proponuje nastepnym razem czytac uwaznie, a potem dopiero cos pisac i
komentowac, a nie wypisywac takie bzdety.

Zdegustowany





Temat: Co z Oleńką?
Oglądam nowy rozkłąd na stronach kolei niemieckich i czeskich i nie
widzę tam pociągu Oleńka w stronę Warszawy. Rano jest w stronę Wrocławia

Mam nadzieję, że to pomyłka w bazie danych, a nie likwidacja tego
pociągu w rozkładzie.

Jeśli ktoś ma informacje inne niż hafas to może mnie uspokoi, że Oleńka
będzie jeździć... A może ktoś wie, o której ma odjazd z Opola w stronę
Warszawy?

Pozdrawiam,
        Patryk Czarnik





Temat: Wroclaw i nowy rozklad
Czesc

W poniedzialek we Wroclawiu wisial juz nowy rozklad (tylko odjazdy)

A oto wazniejsze zmiany:

Osobowy do Kielc juz tylko do Czestochowy

Pospieszny Hrubieszow/Belzec juz tylko Zamosc

Dwa nowe ekspresy:
Ex Wielkopolanin Poznan - Przemysl
Ex Barbakan Swinoujscie - Krakow

Nowe IR do Drezna w takcie 6 godzinnym, tj:
5:53, 11:53, 17:53 (tego ok 7 juz nie ma)

Poc. przez Sobotke tylko do 23.06

Poc. do Opola przez Jelcz znaczek (G)

To na razie wszystko, co zapamietalem
-----
#Krzysiek Mieloch alias junior
http://tempus.ii.uni.wroc.pl/~ktm  strona domowa
http://www.tcs.uni.wroc.pl/~junior strona naukowa
http://www.kolej.pl/~junior  strona kolejowa





Temat: Rejnowe Rozkłady Jazdy Pociągów


Co z nimi? Pojawią się w tym roku? Jeśli nie, to czy będą chociaż
"cegiełki"
z godzinami odjazdów i przyjazdów dla większych stacji?


W opolskim jest cegiełka z rozkładami dla Opola, Kędzierzyna, Nysy i
Kluczborka.
A na okładce SA103 ;-)
Cena 3 zł

Pozdr.
Grzesiek





Temat: pobrzeze w poprzednim rozkladzie


Jakim pociągiem(połączenie bezpośrednie) można było się dostać w
sierpniu ubiegłego roku z Gdyni do Warszawy? Cegiełka z rozkładem pIC
twierdzi, że w wakacje Pobrzeże nie jeździło, podobnie cegła a pamiętam,
że jechałem 2 sierpnia pociągiem z Gdyni do Warszawy Wschodniej(wyjazd z
Gdyni ok. 11) i jestem prawie pewny, że to było Pobrzeże


W sierpniu zeszłego roku z Gdyni do Warszawy wyjeżdżał Ex OPOLANIN rel.
Gdynia - Opole. Odjazd z Gdyni o 11:11.


Aha, na pewno nie jechałem niczym lepszym niż TLK ;-)


Zgadza się, OPOLANIN faktycznie nie ma wagonów lepszych niż w TLK (kto wie
czy nie gorsze)

Pozdr.
Grzesiek





Temat: Zmiany w GOP-ie od 1 listopada


| 58 - po południu kursują same wozy B

Zamiast o 6:20 odjazd z Opolskiej o 6:25 i zamiast 9:45 9:50.
W DW tylko ta ostatnia zmiana.


Cos mi sie rozklady poknocily, zmieniono tylko kurs o 6:20.

A co do taboru, to po poludniu oznacza po 12, czy po 17?

BO jesli to drugie, to znaczy ze nic sie nie zmienilo. Na 58 po tej godzinie
kursuje tylko DAB.





Temat: Pociąg do Jesenika tylko w weekend
Tutaj nikt nie liczy na podróżnych "z daleka". A robienie rozkładu pod "Karkonosze" to byłby skandal. Ten pociag przede wszystkim ma służyć regionowi i pogranicznym. Pora i tak jest zbyt wczesnia jak na odjazd z Opola gdyż zamiejscowi nawet nie maja jak sie dostac na punkt startu. Poza tym predkosc licha, zmiana czoła w Nysie itd... trochę tych "stopów" jest ale i tak fajna inicjatywa



Temat: Opolanin znika z rozkładu jazdy
http://tiny.pl/j9jn
z Nowej Trybuny Opolskiej

PKP Opolanin znika z rozkładu jazdy
Od 9 grudnia przestaje kursować pociąg ekspresowy Opolanin z Opola do
Gdyni przez Warszawę.
To jedna z najważniejszych zamian w nowym rozkładzie PKP. Zastąpią go
jednak aż dwa pociągi. O 5.18 z Opola do Warszawy wyjeżdżać ma Inter
City Górnik (przez Katowice). Natomiast o godzinie 5.20 także z Opola
do Warszawy będzie kursował pociąg pospieszny "Małapanew". On jednak
pojedzie przez Częstochowę.
W rozkładzie regionalnym wielu zmian jednak nie będzie. Dochodzi
wieczorne połączenie z Kluczborka do Opola. Szynobus wyjedzie z
Kluczborka o 18.50. A godzinę później ruszy w drogę powrotną z Opola.
- Będzie więcej pociągów porannych z Nysy do Opola. Ze stolicy
województwa dojedziemy też w weekend do Laskowic - Jelcza.
Zmienione mają być godziny odjazdów pociągów z Kluczborka do
Wrocławia.
Podróż z Opola do Wrocławia może być w nowym rozkładzie o kilka lub
kilkanaście minut dłuższa. To z powodu planowanych remontów dworców w
Brzegu i Oławie. W tym tygodniu projekt rozkładu ma zostać umieszczony
na stronie www.pkp.pl.
Nie będzie wznowionych połączeń między Nysą a Brzegiem. Zarząd
Województwa planuje ogłosić przetarg na obsługę tej linii. Kiedy? Nie
wiadomo.





Temat: IC Górnik


| Czyzby od nowego rozkladu IC Gornik nie jezdzil z Opola do Wawy przez
k-ce??

Tak, ale rozklad bedzie inny niz zapodales - polecam przeczytac 3 razy uwage
w rubryce "dni kursowania"...

| przegladajac rozklad zauwazylem cos takiego:
| IC 1403

| Dni kursowania
| Kursuje 13. Gru

--
Michal Jaroszynski


mnie sie wsyztsko zgadza...

Czyzby od nowego rozkladu IC Gornik nie jezdzil z Opola do Wawy przez k-ce??
przegladajac rozklad zauwazylem cos takiego:
IC 1403  

Stacja Przyjazd Odjazd Pociąg  
Warszawa Wschodnia     16:41  IC 1403  
Warszawa Centralna  16:48  16:55  
Sosnowiec Gł.  19:15  19:16  
Katowice  19:28  19:31  
Zabrze  19:47  19:48  
Gliwice  19:57    

Dni kursowania  
Kursuje 13. Gru  

Uwagi  
przesyłki konduktorskie za opłatą  
obowiązek rezerwacji - pociąg z dopłatą  
pociąg z wag. restauracyjnym  

w tym czasiie mial jechac GORNIK do Opola

Przy gorniku jest info: Dni kursowania  
Kursuje codziennie, oprócz 24., 25. Gru, 20. Kwi, 13. Gru  

Wydaje mi sie ze Gornik od 14.12 nie pojedzie z Opola... ale z Gliwic

Znacie jeszcze jakas rewolucje spolki IC ktora bedzie miala mieksce na Grn
Slasku

tylko w tym dniu Pojedzie jako IC 1403 do Gliwic - to dlatego, ze 14GRU jest
nowy rozklad i wtedy GORNIK pojedzie juz z Gliwic, tak to rozumiem... jesli
cos nie tak piszcie...





Temat: Nowosci w rozkladzie PKP PR od wrzesnia
Przynajmniej na terenie wojewodztwa opolskiego. Od 1 wrzesnia mialy jezdzic
ale nie pojada. Godziny w ktorych mialy jechac RegioPlusy do Wroclawia
zostaly odrzucone przez PLK we Wroclawiu a to podobno z przyczyny...
modernizacji odcinka Opole - Lewin Brzeski. PLK we Wroclawiu zaproponowalo
swoj rozklad jazdy RegioPlusow dla PR w Opolu. Jednak sa to godziny nie do
zaakceptowania dla PR i IPiRK. Np pociag studencki, ktory mial jezdzic z
Wroclawia do K-K po 16 lub 18, PLK zaproponowalo na... 10.47. Oczywiscie
byly jeszcze inne kwiatki przedstawione przez PLK, np. odjazd RegioPlusa do
Wroclawia z Opola 10 minut po odjezdzie Krakowianki... Wiecej na ten temat w
Radiu Opole w srode o 12.00 w magazynie reporterow.




Temat: "Olenka" - Opole godz: 15:12
1) Czy jest jakas poprawka do sluzbowego rozkladu jazdy, zeby pociag z Opola
do Nysy (planowy odj. 15.12), czekal na Olenke (przyj. 15.14) i dopiero potem
podpinali do niego lokomotywe z Olenki, powodujac opoznienie, zamiast tego,
ze zgodnie z planem te pociagi powinny mijac sie na Opolu Zachodnim.
2) Czy jesli pojadę osobowym z Nysy do Opola (przyj. 16.09) zdaze w Opolu na
Olenke do Warszawy (odjazd 16.07)
3) czy ktos podrozuje tym pociagiem na odcinku (Klodzko - Nysa - Opole, czy
jedzie pusty sklad, a wziwazku z tym, czy ten pocag ma jakis sens?




Temat: Pytanie o nowy rozkład na Opolszczyźnie


Witajcie,

Jestem zainteresowany informacjami na temat nowego rozkładu jazdy na
Opolszczyźnie, a szczególnie na linii Kędzierzyn - Kamieniec.
Interesują mnie też połączenia z i do Warszawy (Oleńka, Opolanin,
pociągi pośpieszne z Gliwic i Katowic).


Opole zyska nowe połączenie do Warszawy i Zgorzelce (wrocławianin pojedzie
przez Opole
oraz nowe pospieszne do Lublina nocny i Szczecin-Przemysł nocny przeniesione
z linii przez Kluczbork

Jakiś (spory) czas temu była informacja o szynobusie, który miałby
wahadłowo jeździć na tej linii. Jego rozkład wyglądał bardzo
zachęcająco, szczególnie spodobała mi się późna godzina odjazdu
ostatniego pociągu z Kędzierzyna do Nysy.
no i tak zostaje

Jakie są teraz rokowania? Czy rzeczywiście rozkład ma szansę się poprawić?
Czy będzie może więcej sensownych skomunikowań w Kędzierzynie i
Kamieńcu? Czy w niedziele będzie jeździło więcej pociągów niż teraz?...


będzie więcej pociągów 1 para Nysa-Opole i pociąg Kędzierzyn-Nysa
plus dodatkowe pociągi osobowe i R+ na linii Kędzierzyn-Wrocław

A co z pociągami dalekobieżnymi? Czy jakikolwiek pociąg pojedzie z
Kędzierzyna bezpośrednio przynajmniej do Jaworzyny Śl.? Czy chociaż w
wakacje będzie jeździła "Śnieżka"?


Jedzie śnieżka w wakacje trasą dzisiejszą


Pozdrawiam,
   Marek Sz.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





Temat: [pr] Internetowy rozkład PKP jest niewiele wart


| Henryk Krupa, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich w Opolu, wyjaśnia,
| że oba podane czasy odjazdu są... prawidłowe. Bo pociąg rzeczywiście ma
| planowy odjazd o 7.50, ale w internetowym rozkładzie jazdy wzięto pod
| uwagę, że z powodu remontu mostu prowadzonego na odcinku Święta
| Katarzyna - Oława pociąg codziennie się spóźnia. - Więc w chwili obecnej
| obowiązuje tymczasowy rozkład, wedle którego pociąg ten odjeżdża o
| godzinie 8.22 - mówi Krupa.

No to w Hafasie jest uwzgledniona zmiana czasowe zwiazana z robpotami wiec
o co chodzi jakby. ?
Czy dziennikarz wyborczej jest debilem ?


Czytajac artykul + korzystajac z uslug PKP w woj. opolskim moge potwierdzic
ze tytul artykulu powiniem brzmiec:

"Papierowe rozklady umieszczone na stacjach woj. opolskiego (dopisek: nie
uwzgledniajace zmian spowodowanych remontami) sa g... warte".

Dopisek:
Na stacjach nie ma zadnej informacji o zmianach w kursowaniu pociagow z
wyjatkiem poprawki krytycznej "pociag IC ?Odra z WR do DC kursuje inna trasa
z pominieciem stacji K-Kozle".
A niektore zmiany sa dosc istotne, np. poranny pociag z WR do Zamoscia (KK
8.03) odjezdza z ponad 20 minutowym planowym opoznieniem, a kolejny pociag
do Katowic (KK odj. 8.36) z planowym opoznieniem okolo 30 minut

Pzdr
Rowert





Temat: Rozkłady jazdy w wydaniu PKP


I tu mam pytanie - czy to w obecnych czasach jest normalne, że aktualny
rozkład jadzy się dokłada do starego, a nie zamienia tabliczki?


Na PKP niestety tak :(
Podobną sytuację obserwowałem m.in. na stacji Wrocław Brochów

Drugą ewentualnoscią jest pernamentny brak jakiegokolwiek rozkładu - np.
Kraków Prokocim.

Natomiast na dużych stacjach funduje się podróżnym atrakcje w postaci
podawania różnych godzin odjazdu 'tego samego' pociągu (np. nie tak
dawno w Opolu w trzech różnych miejscach podane były trzy różne godziny
odjazdu 'Bolka').

Częstą praktyką jest całkowite pomijanie na rozkładzie niektórych
pociągów (np. Goleniów - brak jednego pociągu do Świnoujscia), albo
podawanie nieprawdziwych terminów kursowania - np. w Stargardzie Szcz.
nocny pospiech Świnoujscie-Kraków jeździ przez cały rok z wyjątkiem
niedziel (w rzeczywistosci tylko w sezonie, codziennie).

Pozdrawiam!





Temat: Rozklad w przyszlym roku - cd.
Mam jeszcze troche czasu
8. Zmiany relacji pociagow
- poc. ekspresowy 1711/7112 "Mickiewicz" kursowac bedzie w relacji
Bialystok - Poznan Gl. - Bialystok,
- poc. ekspresowy 1805/8104 "Kujawiak" bedzie kursowac w relacji Bydgoszcz
Gl. - Warszawa Wsch. - Bydgoszcz Gl. (przyjazd do Warszawy ok. 9:35, odjazd
z Warszawy ok. 15:10),
- poc. IC 1501/5100 "Neptun" kursowac bedzie w relacji Warszawa Zach. -
Gdynia Gl. - Warszawa Zach. (to nie sa oczwiscie nowosci),
- poc. ekspresowy 2301/3200 "Jagiello" kursowac bedzie calorocznie w
relacji Lublin - Krakow Plaszow - Lublin, a w wyznaczonych terminach do i z
Zakopanego,
- poc. ekspresowy 1603/6102 "Opolanin" kursowal bedzie w relacji Opole Gl.
- Warszawa Wsch. - Opole Gl.,
- poc. ekspresowy 3502/5305 "Malopolska" kursowal bedzie w relacji Przemysl
- Gdynia Gl. - Przemysl (odjazd z Warszawy do Gdyni ok. 12:57, do Przemysla
ok. 13:15, postoje na odcinku Warszawa - Gdansk - Warszawa na stacjach
Dzialdowo, Malbork, Tczew, na odcinku Krakow - Przemysl dodatkowo na stacji
Bochnia),
- poc. ekspresowy 1303/3110 "Wyspianski" kursowac bedzie w rel. Warszawa
Wsch. - Krakow Gl. - Warszawa Wsch. Odjazd z Warszawy ok. 8:15, przyjazd do
Warszawy ok. 19:50,
- poc. ekspresowy 13401/31400 "Tatry" kursowac bedzie z pominieciem Krakowa
Glownego. Odjazd z Warszawy ok. 7:00, przyjazd do Warszawy ok. 22:00
Uff. Moze jeszcze cos napisze.
Jan




Temat: IC Górnik


Czyzby od nowego rozkladu IC Gornik nie jezdzil z Opola do Wawy przez
k-ce??
przegladajac rozklad zauwazylem cos takiego:
IC 1403

Stacja Przyjazd Odjazd Pociąg
Warszawa Wschodnia     16:41  IC 1403
Warszawa Centralna  16:48  16:55
Sosnowiec Gł.  19:15  19:16
Katowice  19:28  19:31
Zabrze  19:47  19:48
Gliwice  19:57

Dni kursowania
Kursuje 13. Gru

Uwagi
przesyłki konduktorskie za opłatą
obowiązek rezerwacji - pociąg z dopłatą
pociąg z wag. restauracyjnym

w tym czasiie mial jechac GORNIK do Opola

Przy gorniku jest info: Dni kursowania
Kursuje codziennie, oprócz 24., 25. Gru, 20. Kwi, 13. Gru

Wydaje mi sie ze Gornik od 14.12 nie pojedzie z Opola... ale z Gliwic

Znacie jeszcze jakas rewolucje spolki IC ktora bedzie miala mieksce na Grn
Slasku


Z opola będzie jeździł Opolanin w sezonie będzie on do Gdyni poza sezonem z
Katowic żaden IC i EX nie jedzie do Gdyni





Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli


Marazm w Lublińcu

Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę
przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji
Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg
Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny,
by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.


Ah... ta jaskółka w Lublińcu to żadna jaskółka. W PKP PR
dostrzegam pewną prawidłowość:
Jak w jednym roku uruchomi jakiś nowy pociąg pospieszny na trasie
Częstochowa - Opole, to po roku z okazji nowego rozkładu go już nie
ma. Vide: Wrocławianin, a w tym roku pociąg Jelenia Góra - Lublin.

Uważam że Lubliniec jako totalnie zmarginalizowany i wyrzucony z
rzeczywistości węzeł kolejowy nie ma już szans na powrót do tych
ważnych węzłów pasażerskich. Nawet jakby się wreszcie tutejsi
politycy i dziennikarze obudzili, to i tak to niczego nie da. Jedyne co
można zrobić, to wyremontować tutejsze torowiska i wprowadzić
dobrą komunikację podmiejską, bo PKP bardziej się opłaca
"puścić" pociągi z Warszawy do Wrocławia przez Kalisz i Ostrów lub
Poznań, a z Katowic do Poznania przez Opole i Wrocław.

Nie ma co ukrywać. Idzie ku gorszemu, PKP nie odebrała Lublińcowi
jeszcze wszystkiego. Aż dziwne, że pociągi typu Oleńka czy Jaćwing
jeszcze tędy jeżdżą. Nie powinny: kto mądry wysłałby tak
popularne połączenia na zrujnowaną trasę lubliniecką, gdzie się
wlecze 20 km/h?





Temat: A co powiecie na nowy rozklad IC?


Oczywiscie jak sie juz zaplanowalo wyjazd 12 grudnia Panorama to
musieli dranie o godzine opoznic i trzeba bedzie na Odre budziki
nastawiac 8-(

Ciekawy pomysl z "Kazimierzem". A jeszcze "Jagiello" do tego...
Nowe wcielenie "Kujawiaka" pod nazwa "Kujawy"...
"Pojezierze"...
Bardzo zabawny sklad pociagu "Wolin" 8-).

  MJ


Niedawno z wielka feta owtierano odcinek Opole-Brzeg na 160.
Modernizacja E30 trwa juz lata i jej efektow w ogole nie widac. TLK oraz
IC Wawel na pokonanie Odcinka Opole-Wroclaw potrzebuja godziny, a jest
to przeciez mniej niz 100 km. Do tego czas jazdy na odcinku
Wroclaw-Krakow pociagow PKP IC sie wydluzyl. TLK ma dodatkowe postoje w
Trzebini. Jak widac odjazdy z Krakowa w kierunku Wroclawia nie beda juz
10 minut po pelnej godzinie (PKP i lokalne MPK powinny swiadczyc uslugi
w zakresie "generatorow liczb losowych" bazujac na swoich rozkladach
jazdy). Czas jazdy na odcinku Krakow-Hamburg to niecale 13 godzin, a od
listopada na tej trasie bedzie latac Germanwings. Krotko: bedzie gorzej
niz jest teraz.

Czy ktos zauwaza w rozkladzie PKP IC jakies efekty integracji
europejskiej? Minal juz rok, mija wlasnie drugi odkad jestesmy w
strukturach UE. Moze jakies wspolczesne "pociagi przyjazni"? Chyba,
oprocz Kiepury dla klasy urzedniczej, nic sie nie pojawilo? Brak
pociagow dla zwyklych ludzi, ktorzy by chcieli sobie wyskoczyc z
Wroclawia do Pragi, do Drezna i wrocic za dzien... Z jednej gory, a z
drugiej rzeka sa jeszcze ogromnymi barierami dla kolei.





Temat: IC Górnik
Czyzby od nowego rozkladu IC Gornik nie jezdzil z Opola do Wawy przez k-ce??
przegladajac rozklad zauwazylem cos takiego:
IC 1403  

Stacja Przyjazd Odjazd Pociąg  
Warszawa Wschodnia     16:41  IC 1403  
Warszawa Centralna  16:48  16:55  
Sosnowiec Gł.  19:15  19:16  
Katowice  19:28  19:31  
Zabrze  19:47  19:48  
Gliwice  19:57    

Dni kursowania  
Kursuje 13. Gru  

Uwagi  
przesyłki konduktorskie za opłatą  
obowiązek rezerwacji - pociąg z dopłatą  
pociąg z wag. restauracyjnym  

w tym czasiie mial jechac GORNIK do Opola

Przy gorniku jest info: Dni kursowania  
Kursuje codziennie, oprócz 24., 25. Gru, 20. Kwi, 13. Gru  

Wydaje mi sie ze Gornik od 14.12 nie pojedzie z Opola... ale z Gliwic

Znacie jeszcze jakas rewolucje spolki IC ktora bedzie miala mieksce na Grn
Slasku





Temat: Fajna przygoda z PKP i wnioski do SRJP


Okazało się, że 61204 (mój pociąg) w Opolu miał tylko 10 min w pleecy.
Później jechał dość przyzwoicie - międzyczas w Czestochowie nie wskazywał na
wzrost opoznienia - ale jak się okazało na WZ wtoczył się o godz. 05:47
(czyli o godzinie odjazdu Posejdona z WC) :(
Jakbys sie zorientowal wczesniej niz na WZ to trzeba bylo walic do kierpocia zeby czekali.
Tak więc na terminowość PKP nie ma co liczyć, ale czy autorzy Noweggo
Rozkładu Jazdy (miałbyć bardzieej europejski), ale jak na razie - patrząc na
krytykę oraz ilość poprawek SRJP czy Panowie z kierownictwa PKP nie mogą
pójść po rozum do głowy i dokonać korekt przyjazdów/odjazdów pociągów w taki
sposób, by przy łączonych podróżach tolerancja była większa ???
Przecież łatwo jest uzwględnić stałe opóźnienia niektórych pociągów jako
nowelizację rozkładu jazdy.


Zaczelem w tym roku studia na Wydziale Transportu PW. I to co ci moge
powiedziec, ze znaczna czesc studentow odtsawia takie przekrety, ze
szkoda myslec o tym, zeby ktos potem umial ukladac sensowne rozklady.




Temat: W niedziele zmienil sie rozklad jazdy
W wojewodztwie opolskim zaistnialy duze zmiany szczegolnie  w ruchu
regionalnym:

*    Po raz pierwszy (od kilku lat) przesuniecie ostatniego popoludniowego
pociagu do Nysy poskutkowalo polaczeniem po 18.00 z Katowic do Kedzierzyna i
odjazd z Kedzierzyna 19.46
*     Niestety wczesno poranne pociagi do Nysy (Kudowa i Legnica) odjezdzaja
jeszcze wczesniej (5.31, 5.51)
*   Sensowniejsze polaczenia na linii Kedzierzyn - Opole mniej wiecej co
godzine pociag osobowy w godzinah rannych (4.50, 5.58, 6.50, 8.12, 9.20,
10.20)
I rownomierne rozlozenie pociagow Opole - Kedzierzyn w godzinach
popoludniowych (11.55, 12.55, 13.55, 14.45, 15.36, 16.16, 17.16, 18.55)
I co ciekawe mimo dolozenia jednego pociagu Kedzierzyn - Opole dalej z Opola
do Kedzierzyna pociagow jest duzo wiecej.
*  Niestety nie zmienila sie bzdura - czyli pociag 8.45 z Kedzierzyna do
Gliwic bez mozliwosci kontynuowania podrozy w kierunku Katowic

    Pzdr
    Rowert





Temat: Wojewódzki koordynator komunikacji w Opolu
Na początek pytanie: czy ktoś zna może adres emailowy do tej
instytucji?

A teraz słowa pochwały.

Na spotkaniu miesiąc temu w PKiN pierwszy raz usłyszałem o jego
działalności. Zastanawiałem się wcześniej co sprawiło, że w styczniu
tak pozytywnie zmienił mi się rozkład jazdy.
Teraz miałem okazję zaobserwować dalsze (chyba pozytywne) efekty jego
działalności.

W piątek w pociągu Kedzierzyn - Nysa (odjazd 14:40 ?) kierpoć
sprawdzając bilety zapisywał każdy z nich do takiego zeszytu (chyba
relację z biletu spisywał). Przy okazji: zanim sprawdził połowę
pociągu był już Głogówek i sporo ludzi wysiadło. Miałem wrażenie, że
10, może kilkanaście osób, wyszło "niezarejestrowanych".
Kierpoć przykładał się do tego, ale po prostu nie zdążył.

Na stacji w Prudniku wiszą tabele z wypisanymi rozkładami jazdy na
liniach województwa opolskiego. Bardzo ładnie. Brakuje linii Kłodzko -
Wrocław. Wiem - ona jest poza województwem. Ale naprawdę ważna dla
ludzi jeżdżących od nas.

To już uwaga zupełnie ogólna - komunikacja lokalna nie może być
wyłącznie "wojewódzką". Granice województw nie są jakimiś barierami w
uczeniu się, zatrudnieniu. I to nie jest tak, że ludzie podróżują
wyłącznie do stolicy swojego województwa. A tak myslą chyba ci, którzy
decydują o tym, jak ma wyglądać transport publiczny w Polsce.





Temat: Rozkłady jazdy

O! Kędzierzynianin z Azotów, jak widzę.


Zgadzam sie z przedmowca, ze celowe psucie rozkladu na linii Kedzierzyn -
Rybnik polegajace na :
- wprowadzeniu sztucznej przesiadki
- celowym opoznieniu pociagu JGora - Wroclaw - Bielsko(w C) poprzez 20
min.
postoj na po. Opole i 20 min. postoj na po. Kedzierzyn
- celowym opoznieniu pociagu Kedzierzyn - Wisla(w C)

moze zaowocowac zmniejszeniem frekwencji tych kursow, jednoczesnie nie
jest
powiedziane ze spowoduje to wzrost frekwencji nowego pociagu Wroclaw -
Bielsko.


Ale w końcu czymś muszą studenci (bo w tym pociągiem podróżują głównie
studenci) do Wrocławia docierać. Gdyby połączenie osobowe było zachowane,
to przeciętny student (z przychodami nie pokrywającymi się z rozchodami)
wybrałby osobowy, mimo kiepskiej godziny odjazdu z Wr. A tak nie ma wyboru
(tzn. ma, ale o nim nie wie) i płaci PKP 50% więcej.

Jazda pośpiesznym na tej trasie nabierze sensu wtedy, kiedy ukończą remont
E-30 i pociągi będą kursować zgodnie z rozkładem. Teraz, kiedy nie znam
dnia ani godziny przyjazdu do stacji docelowej, wolę wybrać osobowy.
Taniej, a poziom nieprzewidywalności podobny.





Temat: Opole-Nysa___ Ktos chetny???+


Czy byłby ktos chętny na wycieczke tą linią?????


A bylo nas czterech. Przyjezdzam na Glowny do Opola i wypatruje osob z
czerwonym plecakiem (to mial byc Michał). Po jakims czasie spostrzeglem
znajoma
postac machajaca kamizelka (Mirek). Pogadalismy i czekamy. Odjazd sie
zbliza, az tu nagle zza skladu do Zawadzkich (2x EN 57) wychodza dwie osoby
z aparatami. "To chyba oni (Wojtek i Michal)"- powiedzialem do Mirka. Po
krotkiej rozmowie wsiedlismy do skladu do Nysy. Zaraz po wyjezdzie z
Glownego przeszedl sobie konduktor i posprawdzal bilety (niestety nie
zanotowalismy numeru:-(). Krotka (BARDZO POZYTYWNA) wymiana zdan na temat
herbaty z "WARS-u" za lokmotywa i pojechalismy dalej. Po przyjedzie do Nysy
Wojtek i Mirek postanowili jechac dalej do Kamienca, a ja z Michalem wracac.
Jako ze do poc do Kamienca bylo jeszcze troche czasu (pietnascie minut)
postanowilismy odwiedzic pozostalosci po nyskiej szopie. Co prawda budynek
jest juz prawie zrujnowany, ale w jednym pomieszczeniu znalezlismy "male co
nieco", czyli stare sluzbowe rozklady, tasmy itp. Obladowani nowymi
pozycjami do biblioteczki udalismy sie na stacje, bo chlopaki mieli juz
jechac dalej. Po ich odjezdzie posiedzielismy sobie troche na stacji, po
czym Michal zajal miejsce w wagonie, a ja uadlem sie w kierunku wylotu na
Niemodlin, by dostac sie do domu.




Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
Psofometr


No i co z tego? O połączeniach kolejowych tez kiedyś decydowano w
"komitecie", a mimo to sąsiednie województwa często się nie dogadują.


BO IMHO to totalny kretynizm żeby to urzędnicy z województwa decydowali o
godzinach odjazdu. CO ich to obchodzi, oni i tak jeżdżą służbowymi furami.
Podobnie profesorowie od transportu. Opracuje taki gość rozkład jazdy z
którego i tak nie będzie korzystał bo przecież ma swój samochód.


Więc gdyby zlikwidować PKP i PKS to busiarze podnieśliby ceny. Na jedno
wychodzi.


A skąd! Gdyby zlikwidować PKP i PKS i pozwolić wchodzić na rynek każdemu kto
ma sprawnego busa i prawo jazdy to będzie coraz więcej podmiotów na rynku
ceny ciągle będą spadać.
Gdyby zlikwidować PKP i PKS i zakazać wchodzenia na rynek komukolwiek innemu
to faktycznie busiarze mogliby podnieść ceny. Jeżeli będzie wolny rynek
czyli bałagan komunikacyjny to ceny będą spadać.

Aha - uważam że PKS i tak ma jeszcze sporo litości dla PKP. Istnieją w .pl
trasy bardzo dochodowe , na które PKS nie wchodzi choć mógłby konkurować z
PKP. Są to np. Katowice - Częstochowa , Wrocław - Opole, Warszawa -
Skierniewice, Opole - Gliwice, Wrocław - Głogów i wiele innych. PKP tam nie
ma praktycznie konkurencji i dyktuje ceny. IMHO na pewno gdyby PKS
wprowadził tam jakieś w miarę nowe autobusy i niższe ceny od biletów
kolejowych to na pewno część pasażerów PKP by przejął bo często przecież na
tych trasach ludzie tłoczą się jak śledzie w pociągu a autobusu nie ma.

pozdrówka
aron





Temat: Pociag przegrywa z autobusem




| 260 po NG to być nie mogła, bo PKM Tychy takowych nie posiada. Co najwyżej
| PuP Czeladź, ale to już jeździ dla KZK.
|
| Hm, a moze ten Ik260 nie jechal do dworca? Nie pamietam.

To pewnie było 154 (które jedzie na Środulę).

| Oczywiscie, ze sie da. Tyle, ze ja WIEDZIALEM ze jej mam szukac, bo KM
| interesuje sie od dziecka, czytam pmt, Twoja strone itp. itd.

W związku z tym zastanawiam się w takim razie nad sensem istnienia tych
informacji w pojeździe w ogóle...

| Informacja na przystanku wyraźnie informuje, że na liniach 29, 36 i 45
| obowiązują inne bilety.
|
| Tak. Ale ludzie zazwyczaj patrza na trase i najblizsza godzine
| odjazdu.

To jest ich problem.

| A tak BTW, tych rozkladow to tam zdajsie nie bylo (zdarzenie
| mialo miejsce w sierpniu u.r.), byly tylko KZK.

Od dłuższego czasu rozkłady MZK Tychy na tym przystanku są przyczepione z
boku słupka KZK.

| A to nawet nie chodzi o sam sprzet, co bardziej jego utrzymanie. Takie
| odnioslem wrazenie, ale bylem tam tylko pol dnia, moge sie mylic.

Wszędzie są zarówno dobrze utrzymane heble, jak i zasyfione nowe autobusy.

| BTW, czy 120M z PKM Tychy #126 to rocznik 1994? Bo jak tak, to ma w
| Opolu blizniaka :)

Nie mam pojęcia.





Temat: W niedziele zmienil sie rozklad jazdy


W wojewodztwie opolskim zaistnialy duze zmiany szczegolnie  w ruchu
regionalnym:

*    Po raz pierwszy (od kilku lat) przesuniecie ostatniego popoludniowego
pociagu do Nysy poskutkowalo polaczeniem po 18.00 z Katowic do Kedzierzyna i
odjazd z Kedzierzyna 19.46


Jeszcze w czerwcu pisałęm na ten temat do Zakładu Przewozów
Pasażerskich w Opolu, odpisali mi, że od nowego roku tak zrobią, i
zrobili!
Cieszę się, dzięki temu wreszcie jest sensowne połączenie z KAtowic, a
ja przy okazji mam połączenia z Warszawy do Prudnika (13:.. pośpiech i
15:00 ekspres).


*     Niestety wczesno poranne pociagi do Nysy (Kudowa i Legnica) odjezdzaja
jeszcze wczesniej (5.31, 5.51)


W dodatku pociąg Katowice -Legnica ma teraz nieprzyzwoicie długie
postoje w Gliwicach i Kędzierzynie (ten drugi chyba normalnie...). Z
Katowic do Nysy jedzie się o 20 minut dłużej. (Mniej więcej, piszę z
pamięci).

Ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany rozkładu jazdy, mam wreszcie
sensowne połączenia z Prudnika do Warszawy. Ogólnie są lepsze
połącznenia z KAtowicami.

Chociaż niektóre rzeczy są dalej bez sensu:
Jeszcze dłuższa przesiadka w Kędzierzynie około 9 z Nysy na Katowice
(teraz to już 50 minut), ale za to jest teraz godzinę wcześnijszy
pociąg skomunikowany z Bolkiem.
Dalej są (ale już mniej) dziwne długie postoje pociągów osobowych w
Nysie czy Kamieńcu.





Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy


Czekam na wasze opinie odnośnie moich propozycji zmian. Krycha


rozkład dobry, zanim to zaniesiesz zwróć jeszcze uwagę na skomunikowania
innymi kierunkami we Wrocławiu, tak żeby pociągi nie uciekały kilka minut
przed przyjazdem pociągfów z takich kierunków jak Opole, Oleśnica. Duzo
ludzi się tam nie będzie przesiadało, ale odjazd o te kilka minut później
ludzie zaczynający podróż we Wrocławiu jakoś przeżyją





Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2006
Irasiad, zgadzam się. Celiński to dobry kandydat do tytułu "Betona PKP". Więcej nic nie powiem, bo nie chcę być posądzona o stronniczość - wszak to "mój" prezes...

Gurdol1, nic nie wiem, aby ktoś inny niż DZPR układał rozkład jazdy na Dolnym Śląsku. Zresztą pomyślcie wszyscy logicznie - czy ktoś inny niż geniusze z PKP PR mogliby stworzyć takie rozkładowe idiotyzmy? Odpowiedź brzmi: NIE!!!
Mogę tylko nieskromnie powiedzieć, że moje dwie poprawki, które zaproponowałam UM i DZPR, zostały uwzględnione od 1 sierpnia w rozkładzie na linii Wrocław - Zgorzelec.

A co powiesz o Zielonym Mazowszu, które ponoć swego czasu działając na rzecz opolskiego UM udupiło linię Kluczbork - Fosowskie? Mam zamiar bliżej się temu przyjżec, ponieważ otrzymałam interesujące informacje na ten temat. Już nad tym pracuję...

_Chełmianin_, masz rację. Obiegi dolnośląskich szynobusów to cyrk, parodia i dno. Ale czego można się spodziewać po nieudacznikach z DZPR i UM? Niedawno we Wrocławiu czekałam na pierwszy pociąg do Bolesławca i widziałam tuż przed odjazdem o 4:02 szynobus do Legnicy przez Kamieniec Ząbk. W szynobusie były aż 3 osoby: mechanik, konduktor i jakiś zbłąkany pasażer...



Temat: pierwsze wrazenia z dodatku II B


2. Caly Hel w planie prowadzony jest SU42 z CM Gdynia.... "polsaty"
zawojuja
Mierzeje, a SU46....? Do Berent?


EEE jakie polsaty - Cehster toz to porzadne Eremefki :)

http://www.kolej.pl/~dumaj/voytek/42.jpg


6. Tetmajer znowu z gdynska siodemka :((((((( a tak liczylem na comeback
EU06
nad morze Wprawdzie jeden z "hotelowych" ma krakowski lok,ale nie te
godziny,
Panowie ukladacze... Niedlugo wysnuje wniosek, iz nie tylko rozklad uklada
siena zlosc podroznym,ale i obiegi na zlosc MK... :)
14. Pocztowo-bagazowy Tarnow-N.Sacz z ET21... odjazd NewSacz 12 z
minutami -
musze to na zywo sprawdzic :) Warszawa-Opole (tez "lopek") tez ET21 od
Wrocka...

15. Cholera - oddawna nie ma juz w IIB osobowych dalekobieznych? A moze w
tym
rozkladzie juz nie ma... cholera, nawet nie jezdzi Zdunska Wola - Gdynia...

BARDZO CIEKAWA LEKTURA OBOWIAZKOWA


To pytanie za 100 pkt sad ja wziac ?
Jacek Duma





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
ALIVE23, racja! To jest typowy urzędniczo-pekapistyczny bełkot, mający na celu zamydlenie ludziom oczy.

Jak likwidowali nam "ŁUŻYCE" Zgorzelec - Warszawa to jakiś beton z centrali PKP PR napisał do nas coś takiego:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=27692#27692

Bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca, Zebrzydowej, Bolesławca, Chojnowa i Legnicy z Warszawą zostanie utrzymane. Jednak w ramach tzw. korekty rozkładu jazdy od 1.02.2008 r. pociąg ŁUŻYCE zostanie połączony z pociągiem OLEŃKA kursującym obecnie w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. Pociąg ten (pod nazwą OLEŃKA, choć początkowo przymierzaliśmy się do zachowania nazwy ŁUŻYCE) od lutego będzie kursował w relacji Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki. Odjazd ze Zgorzelca ok. godz. 13.00.

Sami widzicie, że beton wprost nie przyznaje, że kasuje pociąg "ŁUŻYCE", tylko bredzi że... łączy go z pociągiem "OLEŃKA". Ten betonowy bełkot to chyba efekt burzy jaka się rozpętała:
http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=2547



Temat: Pociąg do Jesenika tylko w weekend
Ontario...

A tak naprawde to kogo z poza regionu interesuje wypad w te okolice Czech? Chcesz powiedzieć, że dajmy na to w Wawie wsiadają na Centralu turyści w Karkonosze i śmigają do Jesenika czy Ramzowej? Karki od dłuższego czasu mają stały rozkład i we Wrocu meldują sie tuż przed świtaniem by rozdzielać sie i mykać w góry. W Opolu są niemal w nocy... i co, mamy regionalny pociąg komunikować z dalekobieżnym? Gwarantuję Ci, że prócz maniaków i pasjonatów nikt sie nie przesiada/ł. A teraz dzięki lepszej godzinie odjazdu tak jak napisał Gurdol jest szansa na dojechanie ludzi z regionu...i oto nam chodzi przede wszystkim.

Co do jazd weekendowych... wtedy też ludzie mają z reguły wolne i mogą sobie zaplanować choćby taką kolejową wycieczkę. Powołujesz sie na przykład Trutnowa... wez pod uwagę, że w wiekoszosci mykali nimi miejscowi z Jeleniej i okolic + Kamienna i Lubawka dla ktorych powrót ciaponga na linie to wielkie wydarzenie. Kursów było mało bo tylko w weekendy, do tego okres wakacyjny więc strzał znakomity jeśli chodzi o termin. Wszystkie pozytywny sie skumulowały i stad rewelacyjna frekwa. Teraz nastąpiło nasycenie i stąd gadanie o muchach...

Jeszcze raz powtarzam... na odcinku Nysa-Głuchołazy nie bedzie na razie lokalnego ruchu dojazdowego od-do. Dlatego nie ma sensu codzienne połączenie a jedynie weekendowe, typowo turystyczne, do Czech. Tak żeby pojechać, połazić i wrócić. Dlatego mówie o miejscowych a nie turystach w szerszym znaczeniu.

Zresztą zobaczymy co to bedzie



Temat: Legnica - Kamieniec Ząbk. - Legnica
Taka drobna refleksja: Trasa Podsudecka jest mi szczególnie bliska, bo od kołyski jeździłem nią bardzo często i mam do niej ogromny sentyment! Pamiętam pociągi i z Lublina i z Przemyśla i do Stronia Śląskiego i do Berlina. Tym bardziej łza się w oku kręci! Skoro przeżywa teraz bodaj najtrudniejszy czas w swojej historii, to i tak powinniśmy się cieszyć, że i tak coś się dzieje: Że dwa pociągi "na krzyż", że pociągi tylko dla kolejarzy, że przydałby się taki dla studentów do Wrocławia, że będzie ponoć nocny Warszawa-Kudowa Zdrój przez Opole, Szydłów, Nysę.
Mam też taką sugestię z drugiego końca Polski: W obowiązującym rozkładzie pociąg WARMIA zaplanowano, by CZTERY RAZY w roku przedłużyć mu trasę do Zakopanego, co uczyniono. Wzorem tego chciałbym zapytać, czy nie dałoby się DWA RAZY w roku puścić grupy wagonów dołączonej do pociągu ŚNIEŻKA w relacji Lublin-Jelenia Góra odczepianej od głównego pociągu np w Kędzierzynie Koźlu właśnie trasą podsudecką przez Jaworzyną Śl? Tam mógłyby jechać 30/31.X, 31X/1XI, a z powrotem 1/2, 2/3.XI. Umożliwiłoby to dojazd WIELU OSOBOM, KTÓRE STAMTĄD POCHODZĄ na Święto Zmarłych. Piszę o tym dlatego, że podobno w zeszłym roku odjazd porannego szynobusu w dniu 1.XI z Kędzierzyna Koźla do Nysy zakończył się wielkim opóźnieniem, skandalem i w końcu podstawieniem spalinówki z dwoma wagonami, bo ludzie się do szynobusu nie zmieścili. Wracałem tego dnia wieczorem z Nysy i ludzie powracający wraz ze mną żywo o tym opowiadali! Czy ktoś zna szczegóły tamtego wydarzenia? Pozdrawiam!



Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji
Kozioł, wg betonu zbrojonego PKP PR pociąg "Łużyce" wcale nie został zlikwidowany.
Cytuję pismo z centrali PKP PR:

Bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca, Zebrzydowej, Bolesławca, Chojnowa i Legnicy z Warszawą zostanie utrzymane. Jednak w ramach tzw. korekty rozkładu jazdy od 1.02.2008 r. pociąg ŁUŻYCE zostanie połączony z pociągiem OLEŃKA kursującym obecnie w rel. Wrocław Gł. - Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. Pociąg ten (pod nazwą OLEŃKA, choć początkowo przymierzaliśmy się do zachowania nazwy ŁUŻYCE) od lutego będzie kursował w relacji Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki. Odjazd ze Zgorzelca ok. godz. 13.00.

Chyba już wszystko jasne? "Łużyce" jeżdżą teraz jako "Oleńka". Tak twierdzi beton PKP PR.
W związku z tym proponuję przemianować pociąg na "Łużycką Oleńkę".



Temat: Legnica - Kamieniec Ząbk. - Legnica
Jeżeli nie uda się dogadać i od nowego rozkładu nie będzie połączeń z Nysą (i dalej.....) To wątpie że coś na naszej linii się zmieni,bowiem jak to teraz wygląda nie jest najlepiej,niezbyt interesujące są skomunikowania na stacjach węzłowych,jeśli już są to 5minutowe gdzie przy częstych opóźnieniach szynobusów nie zawsze chcą trzymać pociągi.A legnica to już wogóle całkowite rozkomunikownia w kier.Bolesławca:
przyjazd z Kamieńca Zbk. 7.12 10.32 15.34 18.21 20.35
Odjazd do Bolesławca 8.54 11.11 16.12 20.14 21.20

Dlatego brak chętnych dla samych kursów do Legnicy

Jutro wyślę List do UM w Opolu.I będę tego trzymał się do końca aż uzyskam konkretną odpowiedź

Zbliża się Regge Festival w Bielawie napewno jak każdego roku odwiedzi setki fanów ten festiwal,być może zaś w trase przez 2dni wyjadą większe składy z wagonami zamiast szynobusów jak wyglądało to 2 lata temu????
Choć jednego obiegu wystartowało KKA (foto poniżej)
W poprzednim roku kursowały już tylko szynobusy szynobus ,lecz były pełne jak nigdy.



Temat: Pociag przegrywa z autobusem


260 po NG to być nie mogła, bo PKM Tychy takowych nie posiada. Co najwyżej
PuP Czeladź, ale to już jeździ dla KZK.


Hm, a moze ten Ik260 nie jechal do dworca? Nie pamietam.


Poza tym sam piszesz "dojrzałem naklejkę" - czyli jednak da się ją
zauważyć.


Oczywiscie, ze sie da. Tyle, ze ja WIEDZIALEM ze jej mam szukac, bo KM
interesuje sie od dziecka, czytam pmt, Twoja strone itp. itd.


Informacja na przystanku wyraźnie informuje, że na liniach 29, 36 i 45
obowiązują inne bilety.


Tak. Ale ludzie zazwyczaj patrza na trase i najblizsza godzine
odjazdu. A tak BTW, tych rozkladow to tam zdajsie nie bylo (zdarzenie
mialo miejsce w sierpniu u.r.), byly tylko KZK.

<MZK Tychy


Z tym taborem to ja bym taki pewnym nie był. Taki sam jak wszędzie. No,
chyba, że liczysz tą jedną sztukę solniczki w Meteorze ;))


A to nawet nie chodzi o sam sprzet, co bardziej jego utrzymanie. Takie
odnioslem wrazenie, ale bylem tam tylko pol dnia, moge sie mylic.
BTW, czy 120M z PKM Tychy #126 to rocznik 1994? Bo jak tak, to ma w
Opolu blizniaka :)

pzdr
Marek Drewniak      
(0-77) 4421856





Temat: Szybkie polaczenie Katowice-Poznan i Katowice-Szczecin


I tak oto stworzyles Andrzeju szybka relacje, która sprzeda sie lepiej

zapewne niz InterCipy w relacji Katowice-Warszawa. Wystarczy ze bedzie

jechac mniej wiecej tak:

Kraków 6:30 ...

Poznan 11:30
moze jeszcze kawaleczek - np. do Szczecina to by zdazyl wrócic


Dla dyrekcji sektora pasazerskiego wazne sa chyba tylko polaczenia z
Warszawa. Ostatnio dowiedzialem sie, ze w nastepnym rozkladzie jazdy
zwiekszy sie znacznie liczba polaczen IC Warszawa - Poznan (to na 100%),
a byc moze takze Gdynia - Warszawa - Krakow i Warszawa - Katowice.
Natomiast pomysly stworzenia Ex lub IC Krakow - Wroclaw - Poznan -
Szczecin sa odrzucane.

Owszem bedzie prawdopodobnie nowy pociag Ex Krakow - Poznan (nie
Szczecin !) ale przez CMK - Tomaszow Mazowiecki  - Lodz Widzew - Kutno.
Odjazd okolo 6 rano. Poczatkowo mial jechac przez Koluszki - Lowicz, ale
to juz bylaby straszliwa arogancja omijac milionowe miasto...

A tak powaznie - zwracam sie do Leszka R (to nie jest zlosliwosc tylko
rzeczowa propozycja) - czy polaczenia (2-3 pary pociagow) Ex lub IC z
Krakowa do Szczecina sensowna trasa, tzn. przez Katowice - Opole,
Wroclaw i Poznan to taki glupi pomysl ?

Pozdrawiam

A. Massel





Temat: Drugi maja - czy wolny?


    Mam zatem pytanie czy uda się uskutecznić to skomunikowanie na Opolu
zachodnim, czy też nie bardzo?? Mam jeszcze pytanko dot. "ÂŚwiatowida" czy
dociera do Wrocka w miarę punktualnie??


Z tego co widzialem pare razy to raczej o czasie.


 I jak teraz wyglÂąda rozkład tego
pociÂągu?? TÂą osobówkę puszcza przodem już we Wrocku, czy też przepuszcza
jÂą
gdzieÂś na trasie Oława, Brzeg??


Osobowka ma odjazd przesuniety na 11:19 wiec ze Swiatowida na nia nie

23.04.2003, wiec w majowy weekend powinno byc ok.

Zdroowka z Walbrzycha
Marek Wiercioch





Temat: Pojawiło sie w Hafasie...;)


| Opole odj. -Kluczbork
| 6.30

Niefajnie ;-(
W weekend nie będzie sie dało dojechać na ten pociąg z kierunku Kędzierzyna
(chyba że wyjedzie się pośpiechem 1,5 godziny wcześniej).


Tak mi się zdaje, że tłumy się tam nie przesiadają i godzina odjazdu pociągu
do Kluczborka może zależeć od wielu rzeczy, ale akurat nie od skomunikowania z
Kędzierzynem w weekendy :)


Obecnie pociąg do Kluczborka odjeżdża o 7:10 i skomunikowanie jest dobre.


Była poprawka i w rozkładzie jest 7.00, ale może trzymają odwrotne
skomunikowanie z Wrocławiem, który przyjeżdża później, jak akurat ktoś się
zechce przesiąść?

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek





Temat: Najszybszy kierowca.


No i tak powinno byc, wystarczy spojrzec na kolej - tam kazdy pociag, ktory
przyjezdza przed czasem stoi na stacji i czeka na odpowiednia godzine.


Tak???
A wziales pod uwage ze te 6 minut wczesniej, kiedy staje na Pl. Piastów, to
rozkladowo ma odjazd z przystanku chyba Sportowa lub Swietojanska (zaleznie
od kierunkuy jazdy.I co maja powiedziec mieszkancy i pasazerowie, skoro on
juz jest 3 przystanki dalej, a do centrum ponad kilometr?


Niestety autobusy nie sa pod tak dokladna kontrola jak pociagi, a poza tym
oczekiwanie autobusu na przystanku na "swoj czas" mogloby w wielu miejscach
powaznie utrudnic ruch.


Ten akurat ma stanowisko dla 3 autobusow przegubowych, ale czasami tam tez
jet tlok.
Najbardziej denerwuje mnie jednak cos innego.
Autobusy z Tarnogorskiej maja wyliczony czas przejazdu  na Pl. Piastow   na
2 minuty . Natomiast z Opolskiej 3. Luz, jesli kurs jest tylko do placu.
Gorzej jak to 57 lub 80, a prawdziwe dno w przypadku 187, 288(swiatla na Pl.
Piastow  maja cykl 1,5 minuty).
Kierowcy, by nie miec duzych strat jada cosik, czasem 5 minut przed czasem.
I nawet nie musza sie spieszyc.
Od Zernik, czas przejazdu pomiedzy przystankami to ok. 1 min(z postojem) zas
rozklad na kazdym prawie odcinku daje im 2 minuty.

Chyba wypisze wszystkie ale i wysle do katowic, ciekawe czy wezma to pod
uwage. Tutaj musze sie/ich pochwalic.
Kiedys wysluchali prosb o zmiane. Pewnie nie tylko moich, ale zawsze to cos.

Pozdrawiam

Pieczu





Temat: Uwalanie Poznań-Rzepin

jest polaczenie PKS ze Zgorzelca do Jeleniej Gory o 19.55, potem w JG
mozna sie przesiasc na PKS do Wadowic przez Wroclaw, Opole, Katowice,
Krakow. Odjazd z JG o 22.00


Bardzo zabawne - to po to ukladaja rozklad jazdy pociagow, zeby ludzie jezdzili
PKS-em? Czy to nie doprowadzi do tego, ze PKP straci kolejna grupe klientow -
tych co jezdza sobie do Niemiec. Bo jak maja kombinowac 3 przesiadki w tym 2
autobusy, to sobie pojada bezposrednim autobusem miedzynarodowym. W tej
sytuacji nie wyjdzie wiele drozej...

pozdr.
Michal K.





Temat: Wznowienie połączenia kolejowego Kluczbork - Opole
Podaję tekst za
http://kluczbork.pl/bip/informacje/aktualnosci/index.php?x=359#359

[Cytat]

 Wznowienie połączenia kolejowego Kluczbork - Opole

Na ten rok planowane jest uruchomienie zawieszonych przewozów na linii
Kluczbork - Opole (będzie to druga linia pasażerska uruchomiona w tym roku
na Opolszczyźnie - 7 lutego wznowiono przewozy regionalne na trasie: Brzeg -
Nysa). Trasa kluczborska będzie obsługiwana dziennie przez trzy pary
połączeń, które zapewnią dojazdy do pracy i szkół w Opolu wraz z powrotami.

Termin wznowienia przewozów (planowany jest wstępnie na wrzesień -
październik br.) zależy od zakończenia prac przy wytyczaniu pasów
przeciwpożarowych (linia wiedzie przez tereny leśne). Pociągi mają się na
niej poruszać z prędkością 70 kilometrów na godzinę. Czas przejazdu na całej
trasie powinien więc zająć niecałą godzinę.

Doceniając konieczność wznowienia przewozów pasażerskich na linii
Kluczbork - Opole w dniu 27.04.2005r. zawarto porozumienie w sprawie
realizacji programu "Kolej lokalna: Kluczbork-Opole" pomiędzy Burmistrzem
Miasta Kluczborka Jarosławem Kielarem, Starostą Kluczborskim Stanisławem
Rakoczy i Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy Elżbietą Gabryś.

Przedmiotem wspólnego działania jest realizacja w/w programu poprzez
organizację stanowisk pracy i zatrudnienie osób bezrobotnych przy
niezbędnych pracach w celu przygotowania infrastruktury kolejowej do
otwarcia linii.

Burmistrz Kluczborka zobowiązuje się do wycinki krzaków na obszarze 7,82 ha
oraz mineralizacji pasów o powierzchni 1,7 ha.

Starosta Kluczborski oraz Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku zobowiązują się
współfinansować zatrudnienie osób skierowanych do powyższych zadań - poprzez
organizację prac interwencyjnych.

[/Cytat]

Mój komentarz : Jupiiii :D
Po raz pierwszy jestem na prawdę zadowolony ze swojego Burmistrza :)
Że nie wspomnę o wszystkich osobach zaangażowanych w to przedsięwzięcie.

Jak na razie to Opolszczyzna przoduje pod względem wznowionych przewozów :)

Dla wszystkich zainteresowanych - polecam jeszcze stronę poświęconą linii:
http://www.kl-op.webpark.pl/

Aha - projektowany rozkład jazdy (skrót)

KLUCZBORK
odjazdy: 6.30, 8.30, 14.30 - do Opola

OPOLE
odjazdy: 7.30, 13.30, 15.30 - do Kluczborka

Zakładany czas jazdy: 50 min.

---
Grzegorz 'Giq' Widziszowski

Nie myśl co kolej może zrobić dla Ciebie.
Pomyśl co Ty możesz zrobić dla kolei.





Temat: Linia Opole-Kluczbork ruszy 1 października
Oficjalna informacja Zespolu Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Opolskiego wysłana do mediów:

Trzy pary szynobusów obsługiwać będą reaktywowaną linię kolejową Opole-
Kluczbork. 44 kilometrowy odcinek uruchomiony zostanie 1 października br.,
przejazd zajmie około 55 minut.
W uruchomienie nieczynnej od 1999 roku trasy mocno zaangażował się samorząd
województwa oraz gminy Kluczbork, Murów i Turawa. Ponieważ większość linii
przebiega przez tereny leśne, trzeba przeprowadzić wycinkę samosiejek oraz
ich mineralizację, a także wykonać dwumetrowej szerokości pasy
przeciwpożarowe. Zakres robót okazał się większy, niż wstępnie szacowano.
Roboty jeszcze potrwają do połowy września.
Przedsięwzięcia związane z udrożnieniem linii finansowane są częściowo z
Funduszu Pracy (kwota 40 tys. złotych). Samorządy gminne zatrudniły
bezrobotnych. Nie obyło się bez problemów. Na przykład w Turawie, która
potrzebowała 5 pracowników, udało się do pracy pozyskać tylko trzy osoby.
Pozostali bezrobotni przynosili zwolnienia lekarskie z adnotacją &#8222;niezdolny
do pracy&#8221;. Podobne kłopoty miały ze zdobyciem bezrobotnych pozostałe gminy.
Andrzej Kasiura, członek Zarządu Województwa, jest przekonany, że nowo
uruchomiona trasa cieszyć się będzie sporym powodzeniem. - Szynobus, to
oferta komfortowej, taniej, bezpiecznej podróży - mówi.
Także wójtowie i burmistrzowie uważają, że z pociągu korzystać będą uczniowie
i studenci dojeżdżający do szkół w Opolu.
Cena biletu normalnego wyniesie ok. 8,20 zł., szkolnego - 5,17 zł, z 50 proc.

164 zł, a szkolny miesięczny imienny - 83,64 zł.

że jeśli pociąg cieszył się będzie powodzeniem, to uruchomione zostaną
dodatkowe połączenia.
Na razie rozkład jazdy szynobusu będzie taki:
Kluczbork (odjazd) 5.50 - Opole (przyjazd) 6.45
Opole (odjazd) 6.50 - Kluczbork (przyjazd) 7.45
Opole (odjazd) 13.30 - Kluczbork (przyjazd) 14.25
Kluczbork (odjazd) 14.30 - Opole (przyjazd) 15.25
Opole (odjazd) 15.30 - Kluczbork (przyjazd) 16.25
--------

Ode mnie : szkoda, że jednak nie od 1 września, ale przeszkodą tutaj były
gminy, które nie chciały wykonać prac przy torowisku (Łubniany i Turawa).





Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole
Z Opola do Kędzierzyna osobowym w 35 minut? To możliwie. W dodatku - jak
dowiedziała się "Gazeta" - w nowym rozkładzie jazdy przez Opole pojedzie
więcej pociągów niż do tej pory. Na tle innych regionów, gdzie planuje się
likwidowanie połączeń, to sukces

- Podróżujący szlakiem z Opola do Nysy na pewno ucieszą się z dodatkowego
pociągu o godz. 19.52.

- Na linii Opole - Wrocław na podróżnych czekają dwa dodatkowe pociągi: o
godz. 8.44 i 17.47. Nowością jest informacja, że będą to pociągi
przyspieszone, tzw. Regio Plus, które nie będą zatrzymywać się na wszystkich
stacjach. Bilet za przejazd takim pociągiem będzie kosztował tyle samo co za
osobowy.

- Na trasie do Kędzierzyna-Koźla pojawią się trzy dodatkowe pociągi: o 15.40
(w dni nauki szkolnej), 16.40 (Regio Plus, będzie jeździł codziennie) oraz
17.25 (Regio Plus, będzie jeździł tylko w piątki). Pociągi Regio Plus będą
zatrzymywały się tylko w Gogolinie i Zdzieszowicach, a całą trasę z Opola do
Kędzierzyna pokonają w 35 min.

- Na trasie Opole - Tarnowskie Góry zlikwidowano wieczorny pociąg o godz.
19.28. Tym samym na tej trasie będą kursować w ciągu dnia tylko dwa pociągi.

- Na trasie Opole - Jelcz Laskowice ostał się tylko jeden pociąg. Wcześniej
kursowały dwa.

- Z pociągów pospiesznych na uwagę zasługuje dodatkowy pociąg do Lublina (z
Opola odjeżdża o godz. 0.06) oraz pociąg "Wrocławianin" do Warszawy (odjazd
z Opola o 9.19, będzie kursować codziennie).

- Pociąg pospieszny "Bolko" do Lublina (z Opola o 7.05) będzie kursował
przez Strzelce Opolskie (do tej pory przez Kędzierzyn), a pociąg "Ślązak" do
Przemyśla będzie jeździł przez Kędzierzyn (dotychczas przez Strzelce).

- Niektórym pociągom nadano nowe nazwy. Pospieszny do Wrocławia (odjazd o
12.10) będzie nazywać się "Galicja", natomiast do Warszawy (odjazd 0.47) -
 "Karkonosze".

- Nie będzie można dojechać ekspresem do Drezna (dotychczas odjeżdżał o
2.49), natomiast dotychczasowy ekspres do stacji Berlin Lichtenberg (odjazd
o 0.24) będzie kursował do Hamburga.

Nowy rozkład jazdy PKP wchodzi w życie 12 grudnia 2004 roku i będzie
obowiązywał przez kolejny rok.
-------------

Tyle artykul. Oczywiscie trzeba co nieco poprawic, tj ze do Drezna i Berlina
nie jezdzily nigdy ekspresy. Dodatkowy pociag do Nysy bedzie po godzinie 18

jest to, ze pojawily sie w koncu dawno wymarzone RegioPlusy do Wroclawia.
Przy calym marazmie PKP, Opolszczyzna ma jednak szczescie jak i fachowcow z
IRiPK. Gratulacje :)





Temat: 150 lat stacji Tarnowskie Góry

| Ja slyszalem ze w TG ma byc 'zlot gwiazdzisty' tzn. maja przyjechac tam
| 3 skaldy z parowozami (z Chabowki). Jeden sklad bedzie jechal do TG
| z Katowic,drugi z Opola a trzeci z Czestochowy.

Będą Ty2, OKz i Tr12 czyli stała gwardia wyjazdowa :)


Rozkład jazdy pociągów &#8222;Retro&#8221; w dniu 16.06.2007 uruchamianych z okazji
&#8222;150 Lat stacji kolejowej Tarnowskie Góry&#8221;

1. Pociąg nr 55514 relacji Częstochowa &#8211; Tarnowskie Góry
Częstochowa odjazd 9.26
Częstochowa Stradom przyjazd 9.32
Częstochowa Stradom odjazd 9.37
Herby Stare przyjazd 10.09
Herby Stare odjazd 10.14
Kalety przyjazd 10.57
Kalety odjazd 11.02
Tarnowskie Góry przyjazd 11.26

2. Pociąg nr 64517 relacji Opole &#8211; Tarnowskie Góry
Opole odjazd 9.17
Fosowskie przyjazd 9.59
Fosowskie odjazd 10.09
Tworóg przyjazd 10.58
Tworóg odjazd 11.04
Tarnowskie Góry przyjazd 11.26

3. Pociąg nr 22515 relacji Katowice &#8211; Tarnowskie Góry
Katowice odjazd 10.14
Chorzów Miasto przyjazd 10.28
Chorzów Miast odjazd 10.33
Bytom przyjazd 10.48
Bytom odjazd 10.53
Radzionków przyjazd 11.10
Radzionków odjazd 11.15
Tarnowskie Góry przyjazd 11.26

4. Pociąg nr 442534 relacji Tarnowskie Góry &#8211; Radzionków
Tarnowskie Góry odjazd 13.00
Radzionków przyjazd 13.14

5. Pociąg nr 442535 relacji Radzionków &#8211; Tarnowskie Góry &#8211; Tworóg
Radzionków odjazd 13.24
Tarnowskie Góry przyjazd 13.34
Tarnowskie Góry odjazd 13.36
Tworóg przyjazd 13.57

6. Pociąg nr 442536 relacji Tworóg &#8211; Tarnowskie Góry
Tworóg odjazd 14.07
Tarnowskie Góry przyjazd 14.29

7. Pociąg nr 442531 relacji Tarnowskie Góry &#8211; Kalety
Tarnowskie Góry odjazd 13.00
Kalety przyjazd 13.22

8. Pociąg nr 442530 relacji Kalety &#8211; Tarnowskie Góry &#8211; Radzionków
Kalety odjazd 13.32
Tarnowskie Góry przyjazd 13.53
Tarnowskie Góry odjazd 13.56
Radzionków przyjazd 14.10

9. Pociąg nr 442533 relacji Radzionków &#8211; Tarnowskie Góry
Radzionków odjazd 14.20
Tarnowskie Góry przyjazd 14.36

POzdr
Jardo





Temat: Niespodzianka ..... nowy hafas


Nikt nie zauwazyl :)  tymczasem Telekomunikacja Kolejowa uruchomila
nowy rozklad jazdy.


Kędzierzyn....

Plusy:
-Wracają relacje typu Opole-Chałupki, Racibórz-Opole, Gliwice-Brzeg itp.
Dzielenie pociagów w Kędzierzynie było bez sensu.
-Na ciągu Wrocław-Kraków pośpiechy praktycznie co godzinę (dochodzi ŚNIEŻKA)
-Nowe połączenie do Chałupek ;-P Pociąg do Raciborza o 10:07 będzie jeździć
codziennie (obecnie w (D) ) a o 10:50 z Raciborza pojedzie osobówka do
Chałupek. Na Racibórz - Chałupki co roku zwiększają liczbę pociągów mimo że
niewielu nimi jeździ ale mi to nie przeszkadza. ;-)
-Wraca bezpośrednie połączenie Kędzierzyna z Lublinem (nocne) oraz w sezonie
będą znowu dwa połączenia do Jeleniej Góry (jak za dawnych czasów) jedno
przez Wrocław, drugie przez Kłodzko, z tym że o zupełnie innych porach niz
we wcześniejszych latach.
-Nowa para na KK-Nysa (o 10 z KK)
-Rano więcej pociągów na Kędzierzyn-Opole (Odjazdy z KK w kier. Opola: 5:02,
5:34, 6:02, 6:34, 6:47, 7:02, 7:34, 8:02 i dalej co godzinę do 22:02 (oprócz
13:02, 19:02 i 21:02)

Sam nie wiem czy plus czy minus:
-W obecnym rozkładzie w (C) o 6 rano odjeżdża tylko osobówka do Wrocławia, w
nowym pojadą także osobówki do Gliwic (kosztem osobówki o 5:00 która
pojedzie w (D)) i do Nysy (kosztej osobówki wieczornej która pojedzie w
(D) )

Minusy:
- nie widzę wagonów bezpośrednich do Ustki w Gwarku
- nie widzę sezonowej rzeźni Katowice - Świnoujście z grupą wagonów
Bielsko-Świnoujście
- w (C) ostatni pociąg do Nysy o 18
-osobówka do Raciborza o 6:07 dalej w (D) czyli kolejny rozklad bez
porannego polaczenia do Chalupek i Czech w weekendy, w dodatku pociąg nie
pojedzie między świętami a sylwestrem a ludzie dojeżdżają nim do pracy.
- Przemyślanin i rzeźnia Szczecin-Zakopane jadą od Katowic do Szczecina  w
odstępnie 9 minut !!! (z KK: 0:57 Zakopane-Szczecin, 1:06 Przemyślanin). A
później jest dziura do 5 rano.
-Z Wroclawia w kierunku Śląska wyjeżdżają pociągi o 21:40 i o 22:26
(Szczecin-Zakopane czyli nie codziennie), a potem jest dziura do 2:28.

Pozdr.
Grzesiek





Temat: Niespodzianka ..... nowy hafas

| Nikt nie zauwazyl :)  tymczasem Telekomunikacja Kolejowa uruchomila
| nowy rozklad jazdy.

Kędzierzyn....

Plusy:
-Wracają relacje typu Opole-Chałupki, Racibórz-Opole, Gliwice-Brzeg itp.
Dzielenie pociagów w Kędzierzynie było bez sensu.
-Na ciągu Wrocław-Kraków pośpiechy praktycznie co godzinę (dochodzi ŚNIEŻKA)
-Nowe połączenie do Chałupek ;-P Pociąg do Raciborza o 10:07 będzie jeździć
codziennie (obecnie w (D) ) a o 10:50 z Raciborza pojedzie osobówka do
Chałupek. Na Racibórz - Chałupki co roku zwiększają liczbę pociągów mimo że
niewielu nimi jeździ ale mi to nie przeszkadza. ;-)
-Wraca bezpośrednie połączenie Kędzierzyna z Lublinem (nocne) oraz w sezonie
będą znowu dwa połączenia do Jeleniej Góry (jak za dawnych czasów) jedno
przez Wrocław, drugie przez Kłodzko, z tym że o zupełnie innych porach niz
we wcześniejszych latach.
-Nowa para na KK-Nysa (o 10 z KK)
-Rano więcej pociągów na Kędzierzyn-Opole (Odjazdy z KK w kier. Opola: 5:02,
5:34, 6:02, 6:34, 6:47, 7:02, 7:34, 8:02 i dalej co godzinę do 22:02 (oprócz
13:02, 19:02 i 21:02)

Sam nie wiem czy plus czy minus:
-W obecnym rozkładzie w (C) o 6 rano odjeżdża tylko osobówka do Wrocławia, w
nowym pojadą także osobówki do Gliwic (kosztem osobówki o 5:00 która
pojedzie w (D)) i do Nysy (kosztej osobówki wieczornej która pojedzie w
(D) )

Minusy:
- nie widzę wagonów bezpośrednich do Ustki w Gwarku


 - nie widzę sezonowej rzeźni Katowice - Świnoujście z grupą wagonów


Bielsko-Świnoujście


Nie ma już tego pociągu. Ten poc. przeważnie pusty jeździł i strasznie długo
czas przejazdu był z Katowic do Świnoujścia.
Dla ciekawostki dodam, że poc. Katowice - Słupsk też nie kursuje.

 - w (C) ostatni pociąg do Nysy o 18


-osobówka do Raciborza o 6:07 dalej w (D) czyli kolejny rozklad bez
porannego polaczenia do Chalupek i Czech w weekendy, w dodatku pociąg nie
pojedzie między świętami a sylwestrem a ludzie dojeżdżają nim do pracy.
- Przemyślanin i rzeźnia Szczecin-Zakopane jadą od Katowic do Szczecina  w
odstępnie 9 minut !!! (z KK: 0:57 Zakopane-Szczecin, 1:06 Przemyślanin). A
później jest dziura do 5 rano.


Szczecina - Zakopane - Szczecin ma zmienioną trase od Kędzierzyna do Pszzyny.


-Z Wroclawia w kierunku Śląska wyjeżdżają pociągi o 21:40 i o 22:26
(Szczecin-Zakopane czyli nie codziennie), a potem jest dziura do 2:28.

Pozdr.
Grzesiek


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Pociągi planowo opóźnione
Pociągi planowo opóźnione

Pociąg "Oleńka" do Zgorzelca z Opola ma odjechać o 11.46 - dowiadujemy się z internetowego rozkładu PKP. Według rozkładu dworcowego o 11.28. Ale bez obaw, jest zawsze "planowo" spóźniony. I takich pociągów jest więcej.

Kiedy dochodzi 11.28, a więc według dworcowego rozkładu jazdy czas odjazdu pociągu "Oleńka" do Wrocławia, do kasy dopiero podchodzi Joanna Pierzga. Nie spieszy jej się. Do Wrocławia jeździ często, bo tam studiuje jej chłopak. Ten pociąg już powinien odjechać. - Nie boisz się, że się spóźnisz - zagadujemy.

- On jest zawsze opóźniony. Nie jeździ o 11.28, tylko 20 minut później - odpowiada z uśmiecham.
W tym czasie przy peronie 4., skąd "Oleńka" odjedzie, ustawia się zaledwie kilka osób. Jest zimno, wieje.

- Tamci czekają na peronie, bo pewnie rzadko podróżują lub nie podglądali rozkładu w internecie, a bilety kupili już pół godziny wcześniej - komentuje z uśmiechem Joanna, zaglądając przez szybę. Reszta stoi w środku albo dopiero leniwie zmierza do kasy.

Ewa z kolei jest z Brzegu. Do Opola przyjeżdża kilka razy w miesiącu na badania. Również dobrze zna "Oleńkę". - Będzie spóźniona jak zawsze, ale takich pociągów jest więcej - zapewnia. Rzeczywiście.

- To efekt modernizacji linii kolejowych - tłumaczy Paweł Ney, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne. Ale to samo słyszeliśmy w sierpniu, kiedy opisywaliśmy pociąg do Cieszyna przez Katowice. Na każdej trasie pociągi kursują niezgodnie z rozkładem? - pytamy. - Jeżdżą zgodnie z rozkładem zamknięciowym, czyli takim, który uwzględnia zmiany spowodowane np. modernizacją. W Opolu jest specjalna gablota obok informacji, która podaje ten właśnie rozkład. Można go też znaleźć w internecie - wyjaśnia Ney i dodaje, że rozkład ten powinien obowiązywać także na tzw. pragotronach, czyli tablicach elektrycznie wyświetlających rozkład na tablicach przy peronach i w holu. Nie obowiązuje. - To zostanie poprawione - zapewnia.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: Województwo Opolskie podpisało umowę z PKP PR
Informacja prasowa
PKP Przewozy Regionalne
Warszawa, 22 listopada 2007 r.

Kontrakt na organizowanie i dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych w 2008 roku na Opolszczyźnie przewiduje 100%-owe pokrycie deficytu w wysokości 25,15 mln zł. W porównaniu z bieżącym rokiem dofinansowanie będzie o 2 mln. zł większe. Samorząd Województwa Opolskiego i PKP Przewozy Regionalne podpisały w czwartek (22 listopada br.) stosowną umowę.

Oprócz kwestii finansowych, umowa określa kształt rozkładu jazdy. Przewiduje m.in. poprawę komunikacji na trasie Opole – Kluczbork oraz dostosowanie regionalnego rozkładu jazdy do postulatów, które podróżni przesyłali przez cały 2007 r.
Na wniosek pasażerów, przyspieszono godziny odjazdów niektórych pociągów. Na przykład pociąg Brzeg – Opole będzie wyjeżdżał ze stacji początkowej o godz. 4.50 – czyli wcześniej niż dotychczas. Podobnie pociąg Opole – Kędzierzyn, który teraz będzie wyruszał z Opola o godz. 5.50. Skład kursujący w relacji Opole – Fosowskie, opuści stacje Opole o godz. 19.00, a nie o 20.00 jak to miało miejsce w starym rozkładzie. Wielu pasażerów ucieszy też fakt, że pociąg Opole – Jelcz, będzie kursował nie tylko w dni robocze, ale także w weekendy.

Pociągami regionalnymi w województwie opolskim podróżuje rocznie prawie 8,5 mln osób.

Zgodnie z Art. 40 Ustawy o transporcie kolejowym, organizowanie i dotowanie regionalnych kolejowych przewozów osób wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych oraz nabywanie kolejowych pojazdów szynowych należy do zadań własnych samorządu województwa.



Łukasz Kurpiewski
Rzecznik prasowy
PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o.



Temat: W niedziele zmienil sie rozklad jazdy
Wczoraj zbyt bardzo pochwalilem tworcow nowego rozkladu w praktyce nie
wyglada to tak wesolo.

A bylo tak na informacje o tym ze rozkladu nie ma i nie bedzie postanowilem
odbyc wycieczke Kedzierzyn - Opole (kasa nr. 9 (dzieki za info)) -
Kedzierzyn.

Wyjechalem planowo 16.50, do Opola dojechalem bez przeszkod (+5, w zasadzie
z niczego = dlugie postoje na post. droznika 4km, 8km(Januszkowice),
stacjach Zdzieszowice, Gogolin)

Po zakupie rozkladu i pobieznym zwiedzeniu MPiK , od okolo 18.20 zaczalem
przygladac sie sytuacji w Opolu

Slazak - przyjechal lekko spozniony +10, ale w zwiazku z kolizyjnym wyjazdem
z Panorama (przyj. plan. 18.29 -2) zwiekszyl opoznienie do +15 (jak widac
15min. na mijanke w Opolu to za malo)

Kibel z Wroclawia 17.57 +40 - no ale to pewnie remont linii wroclawskiej
(gdyz wczesniejsze kible tez byly sporo opoznione)

Pospiech z Wroclawia do Bielska standardowo opozniony (jeszcze nigdy nie
widzialem go o czasie), ale tylko +8. W Kedzierzynie +9

W tej sytuacji juz na wstepie zagrozony byl planowy odjazd nowego
(przesunietego z 22.xx) kibla z Opola 18.55 do Kedzierzyna i przesiadka w
Kedzierzynie w kierunku Nysy (19.46).
Poniewaz moje wrazenie o duzej awaryjnosci pospiecha do Bielska chyba jest
uzasadnione - moze lepszym pomyslem bylby wczesniejszy odjazd kibelka (tzn.
zaraz po EX - czyli tak okolo 18.20???)

W Kedzierzynie standard - polaczenie Wroclaw - Bielsko i Jelenia Gora -
Krakow - oczywiscie na rozdzielnych peronach i chyba juz nikt nie wierzy w
realnosc tej przesiadki, gdyz liczba przesiadajacych sie znikoma

    To tyle.

    Pzdr
    Rowert




Strona 1 z 2 • Wyszukano 89 wyników • 1, 2