RSS

Rozkład odjazdu PKP Słupsk

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozkład odjazdu PKP Słupsk





Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan


zalozeniem takiego taktu bylo by
-takt Rzeszow-Poznan 2 godziny


obecnie jest 2h takt Krakow-Wroclaw od 7 do 20 (ostatni 3h),
Odjazdy z Krakowa:
 6:16 (ex do Szczecina/Swinoujscia)
 7:15 posp Kr-Wr-Poznan-Kolobrzeg
  /poza taktem: 8.40 ic wafel /
 9:15 posp Przemysl-Rzeszow-Wroclaw na 13:35, o 13:47 posp. do Poznania
11:15 posp Zamosc-Debica-Wroclaw, przyj. 15:36, o 15:50 regio do Poznania
13:15 posp Przemysl-Wr-Poznan-Szczecin (2 bezposredni posp. do Poznania)
15:15 posp Przemysl-Wr-Zielona, 5 min. na przesiadke na posp. do Poznania
16:15 ex do Poznania
17:15 posp Rzeszow-Wroclaw, 50 min. czekania na posp. do Poznania
20:15 posp Kr-Wr-Poznan-Szczecin

Jest to juz niezle, aczkolwiek wiadomo, ze zamiast "ciezkiego" Swiatowida o
13:15 byloby lepiej miec "Swiatowid-bis" o 14:15 konczacy bieg w Poznaniu -
na pewno sklad mialby frekwencje.
Rowniez godzina 14:15 moglaby zostac obsadzona, przynajmniej w piatki-
niedziele na poczatek.

Przydaloby sie tez poprawic czas niektorych przesiadek we Wroclawiu (te 5
min. i 50 minut), oczywiscie najsensowniejsze bylyby bezposrednie wagony.


-dalej z poznania przeplatany takt - pociag do Szczecina co 4 godziny i
pociag do Kolobrzegu/Slupska tez co 4


patrzac na Wroclaw-Poznan, to tam na Szczecin/Inowroclaw jest podzial. Z
drugiej strony, troche na okolo wyglada pociag Krakow-Inowroclaw przez Wr-
Poznan, aczkolwiek sa to sensowne czasowo polaczenia ;)


-przerzucenie nocnego Przemyslanina z trasy przez Ostrow na trase przez
Wroclaw,


tu moglaby byc zamiana z pociagami z Zakopanego - ale wtedy Wroclaw nie
mialby bezposrednich do Zakopanego, a dla przyzwoitosci chocby jeden
powinien miec.


-w takim ukladzie nie widze raczej miejsca na pociagi PKP IC


sa tylko 3, "prestizowy" wafel i dwa exiki, szybsze zaledwie o 15-20% na
odcinku Krakow-Poznan. Ale gdyby przed porannym EXem wyjezdzal
wczesniejszy, w miare przyzwoity wagonowo pospiech (obecnie jest 5h
przerwa), to ten poranny EX musialby sie stac rownoczesnie IC i obnizyc
cene za przejazd ;)

Z popoludniowym EXem jest podobnie, tzn. pomagaja mu fatalne czasy
przesiadek we Wroclawiu na Poznan.


Prosze mnie nie posadzac, ze chce (przepraszam za slowo) "udupic"
zielona gore, zamosc, czy ostrow wlkp, ale sadze ze takie rozwiazanie
byloby lepsze od obecnego.


Na pewno przydalaby sie wieksza ilosc bezposrednich dziennych Krakow-
Poznan. Obecnie sa zaledwie 2 + 2 exy.


nie sadze tez ze stwierdzenia typu ale przeiez juz i tak na tej trasie
jezdzi duzo bezposrednich wiec po co kolejne, sa stwierdzeniami
trafionymi..


Nie sa, bo wiekszosc osob woli polaczenia bezposrednie. Zwlaszcza gdy sie
jedzie z dziecmi/bagazami, przesiadki na obcym dworcu przy duzej szansie na
spoznienie, zniechecaja do podrozy pociagiem.


No i ponawiam pytanie, czy w PKP myslano o takim takcie...


jest Krakow-Wroclaw, niestety brak w rozkladzie koncepcji dla przesiadek
Wroclaw-Poznan. Moze gdyby wprowadzic okreslenie "przesiadka gwarantowana-
pociag czeka" i zapowiadac: "pociag pospieszny XX-Zielona Gora z
gwarantowana przesiadka we Wroclawiu na Poznan" - to by juz cos bylo.





Temat: Trasa kolejowa Koszalin-Kołobrzeg zamknięta
Trasa kolejowa Koszalin-Kołobrzeg zamknięta

Od dzisiaj aż do 3 grudnia z Koszalina do Kołobrzegu zamiast pociągów będą jeździły autobusy. Utrudniony też będzie ruch na drodze.

Samochody będą musiały korzystać z objazdów.

Od poniedziałku, 17 listopada, od godz. 9 rano aż do 3 grudnia do godz. 16 włącznie linia kolejowa między Koszalinem, a Kołobrzegiem będzie całkowicie zamknięta dla ruchu pociągów i to w obie strony. A wszystko przez to, że PKP rozpoczyna remont przejazdów kolejowych w Tymieniu i Borkowicach.

- Z remontem w Borkowicach uporamy się szybko, potrwa on tylko kilka dni - wyjaśnia Marek Synowiecki z Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie. - Gorzej z przejazdem w Tymieniu, który jest bardzo zniszczony, wyeksploatowany i przed nim pociągi musiały mocno zwalniać. Tu musimy zdemontować tory, podkłady, płyty betonowe, wyrównać pod nimi grunt itd., a to musi potrwać.

W autobusie będzie konduktor

Zastępczo, w miejsce odwołanych pociągów, kolej uruchamia komunikację autobusową.

- Autobusy odjeżdżać będą spod dworców PKP w Koszalinie i Kołobrzegu - mówi M. Synowiecki. - Będą oznaczone tablicami z napisem "Komunikacja zastępcza Koszalin - Kołobrzeg”, w nich będą konduktorzy. Na dworcach przez megafon podawane będą informacje dla podróżnych. Cena biletów pozostanie niezmieniona, a bilety miesięczne na pociąg ważne będą oczywiście również w autobusach zastępczych. Te kursować będą wyłącznie wzdłuż torów kolejowych i zatrzymywać się po drodze przy stacjach kolejowych. Dalekobieżne pociągi, które wyjeżdżają z Kołobrzegu w kierunku Warszawy i Krakowa oraz z powrotem, jechać będą okrężną drogą przez Białogard, z pominięciem Mścic i Ustronia Morskiego. Wydłuży to czas ich podróży od 17 minut do 1 godziny.

Do Krakowa kwadrans wcześniej

Jest to bardzo ważne, gdyż pociąg z Kołobrzegu do Krakowa "Ustronie”, który normalnie wyjeżdża o godz. 20.01 od poniedziałku wyruszać będzie wcześniej - już o godz. 19.49, z Białogardu - o godz. 20.39, z Koszalina - o godz. 20.59, ze Sławna - o godz. 21.28 i ze Słupska o godz. 21.49, a z Lęborka - o godz. 22.32. Po drodze ma "zgubić” opóźnienie i do Krakowa Głównego przyjeżdżać o czasie, czyli o godz. 12.33.

- Serdecznie przepraszamy podróżnych za czekające ich utrudnienia w podróży i liczymy na wyrozumiałość - mówi Marek Synowiecki. - Radzimy wszystkim, którzy wybierają się w dalszą podróż, aby przed wyjazdem sprawdzili obowiązujący rozkład jazdy. Nie chcielibyśmy, aby ktoś przyszedł na stację parę minut po odjeździe pociągu.

Może być bałagan

Ludzie, którzy jeżdżą do szkoły czy pracy z Kołobrzegu do Koszalina nie są zadowoleni.

- Boję się, że z tymi autobusami będą kłopoty - mówi Natalia Kozłowska z Koszalina, która z Koszalina dojeżdża do pracy w Kołobrzegu. - Szczególnie w pierwszych dniach może być bałagan i opóźnienia, a ja do pracy spóźnić się nie mogę. Najchętniej wzięłabym urlop, aby uniknąć całego zamieszkania i nerwów. Mam nadzieję, że jak już ten remont się skończy, to może pociąg do Kołobrzegu będzie jeździć szybciej, bo teraz wlecze się niemiłosiernie.

Objazdy dla samochodów

Utrudnienia czekają także podróżujących z Koszalina do Kołobrzegu samochodami. Przejazdy będą zamknięte i przy nich zorganizowane zostaną objazdy. Będą to bardzo krótkie objazdy po 300-400 metrów, ale na nich zorganizowany zostanie ruch wahadłowy, którym kierować będą wyznaczeni ludzie. Raz będą przepuszczać samochody jadące z Kołobrzegu, a raz jadące z Koszalina. Trzeba więc będzie trochę postać.

- Objazdy są już przygotowane, oznakowane - mówi Lech Przełuski z Urzędu Gminy w Będzinie. - Są to takie drogi, że spokojnie będą mogły się po nich poruszać autobusy, a nawet TIR-y.

Źródło: Głos Pomorza





Temat: Trasa kolejowa Koszalin-Kołobrzeg zamknięta
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?
AID=/20081117/KOLOBRZEG/117288000/0/SLAWNO

 Od poniedziałku aż do 3 grudnia z Koszalina do Kołobrzegu zamiast pociągów
będą jeździły autobusy. Utrudniony też będzie ruch na drodze.

Samochody będą musiały korzystać z objazdów.

Od poniedziałku, 17 listopada, od godz. 9 rano aż do 3 grudnia do godz. 16
włącznie linia kolejowa między Koszalinem a Kołobrzegiem będzie całkowicie
zamknięta dla ruchu pociągów i to w obie strony. A wszystko przez to, że PKP
rozpoczyna remont przejazdów kolejowych w Tymieniu i Borkowicach.

- Z remontem w Borkowicach uporamy się szybko, potrwa on tylko kilka dni -
wyjaśnia Marek Synowiecki z Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych w Szczecinie. - Gorzej z przejazdem w Tymieniu, który jest
bardzo zniszczony, wyeksploatowany i przed nim pociągi musiały mocno
zwalniać. Tu musimy zdemontować tory, podkłady, płyty betonowe, wyrównać pod
nimi grunt itd., a to musi potrwać.

W autobusie będzie konduktor

Zastępczo, w miejsce odwołanych pociągów, kolej uruchamia komunikację
autobusową.

- Autobusy odjeżdżać będą spod dworców PKP w Koszalinie i Kołobrzegu - mówi
M. Synowiecki. - Będą oznaczone tablicami z napisem "Komunikacja zastępcza
Koszalin - Kołobrzeg”, w nich będą konduktorzy. Na dworcach przez megafon
podawane będą informacje dla podróżnych. Cena biletów pozostanie
niezmieniona, a bilety miesięczne na pociąg ważne będą oczywiście również w
autobusach zastępczych. Te kursować będą wyłącznie wzdłuż torów kolejowych i
zatrzymywać się po drodze przy stacjach kolejowych. Dalekobieżne pociągi,

jechać będą okrężną drogą przez Białogard, z pominięciem Mścic i Ustronia
Morskiego. Wydłuży to czas ich podróży od 17 minut do 1 godziny.

Do Krakowa kwadrans wcześniej

Jest to bardzo ważne, gdyż pociąg z Kołobrzegu do Krakowa "Ustronie”, który
normalnie wyjeżdża o godz. 20.01 od poniedziałku wyruszać będzie wcześniej -
już o godz. 19.49, z Białogardu - o godz. 20.39, z Koszalina - o godz.
20.59, ze Sławna - o godz. 21.28 i ze Słupska o godz. 21.49, a z Lęborka - o
godz. 22.32. Po drodze ma "zgubić” opóźnienie i do Krakowa Głównego
przyjeżdżać o czasie, czyli o godz. 12.33.

- Serdecznie przepraszamy podróżnych za czekające ich utrudnienia w podróży
i liczymy na wyrozumiałość - mówi Marek Synowiecki. - Radzimy wszystkim,
którzy wybierają się w dalszą podróż, aby przed wyjazdem sprawdzili
obowiązujący rozkład jazdy. Nie chcielibyśmy, aby ktoś przyszedł na stację
parę minut po odjeździe pociągu.

Może być bałagan

Ludzie, którzy jeżdżą do szkoły czy pracy z Kołobrzegu do Koszalina nie są
zadowoleni.

- Boję się, że z tymi autobusami będą kłopoty - mówi Natalia Kozłowska z
Koszalina, która z Koszalina dojeżdża do pracy w Kołobrzegu. - Szczególnie w
pierwszych dniach może być bałagan i opóźnienia, a ja do pracy spóźnić się
nie mogę. Najchętniej wzięłabym urlop, aby uniknąć całego zamieszkania i
nerwów. Mam nadzieję, że jak już ten remont się skończy, to może pociąg do
Kołobrzegu będzie jeździć szybciej, bo teraz wlecze się niemiłosiernie.

Objazdy dla samochodów

Utrudnienia czekają także podróżujących z Koszalina do Kołobrzegu
samochodami. Przejazdy będą zamknięte i przy nich zorganizowane zostaną
objazdy. Będą to bardzo krótkie objazdy po 300-400 metrów, ale na nich
zorganizowany zostanie ruch wahadłowy, którym kierować będą wyznaczeni
ludzie. Raz będą przepuszczać samochody jadące z Kołobrzegu, a raz jadące z
Koszalina. Trzeba więc będzie trochę postać.

- Objazdy są już przygotowane, oznakowane - mówi Lech Przełuski z Urzędu
Gminy w Będzinie. - Są to takie drogi, że spokojnie będą mogły się po nich
poruszać autobusy, a nawet TIR-y.

IRENA BOGUSZEWSKA





Temat: Zjazd MW 2006
*** WSTĘPNY PLAN PODRÓŻOWANIA, czyli jak jechać, żeby qrwa dojechać ***

Jako, że ostatni PKS z Kłodzka do Radkowa odjeżdża o godzinie 18:47, trzeba więc jakoś zgrać przyjazd poszczególnych grup podróżnych, by być wcześniej i nie jechać tym ostatnim autobusem.

Poniżej lista pociągów (o ile internetowy rozkład jazdy PKP jest godny zaufania o_O):

Grupa centralna (Warszawa i okolice) (info z rozkładu).

Warszawa Centralna - Kłodzko Główne (pociąg pospieszny P 16107, osobowy 313)
odjazd 05:50
przyjazd 14:25
czas podróży 8:35
przesiadki 1

Plan podróży:
1. Warszawa Centralna (05:50) - Wrocław Główny (12:02)
P 16107, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Wrocław Główny (12:42) - Kłodzko Główne (14:25)
Os. 313, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Warszawa Centralna - Kłodzko Główne (pociąg pospieszny P 16101, osobowy Os 323)
odjazd 07:45
przyjazd 16:27
czas podróży 8:42
przesiadki 1

Plan podróży:
1. Warszawa Centralna (07:45) - Wrocław Główny (14:20)
P 16101, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Wrocław Główny (14:20) - Kłodzko Główne (16:27)
Os 323, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Grupa północna (Trójmiasto, Słupsk?) (info z rozkładu).

Gdańsk Główny - Kłodzko Główne (pociąg pospieszny P 57100, pociąg pospieszny P 83100, osobowy Os 313)
odjazd 05:16
przyjazd 14:25
czas podróży 9:09
przesiadki 2

Plan podróży:
1. Gdańsk Główny (05:16) - Poznań Główny (09:25)
P 57100, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Poznań Główny (09:35) - Wrocław Główny (12:00)
P 83100, pospieszny, przewóz rowerów, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
3. Wrocław Główny (12:42) - Kłodzko Główne (14:25)
Os 313, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Gdańsk Główny - Kłodzko Główne (pociąg pospieszny P 54100, pociąg pospieszny P 56104, osobowy Os 323)
odjazd 05:55
przyjazd 16:27
czas podróży 10:32
przesiadki 2

Plan podróży:
1. Gdańsk Główny (05:16) - Toruń Główny (08:56)
P 54100, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Toruń Główny (09:03) - Wrocław Główny (14:01)
P 56104, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
3. Wrocław Główny (14:42) - Kłodzko Główne (16:27)
Os 323, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Grupa południowa (Częstochowa, Katowice, Kraków i okolice) - tutaj podaję tylko pociągi odjeżdzające z Katowic (info z rozkładu).

Katowice - Kłodzko Główne (TLK 3810, osobowy Os 313)
odjazd 07:23
przyjazd 14:25
czas podróży 5:04
przesiadki 1

Plan podróży:
1. Katowice (07:23) - Wrocław Główny (09:57)
TKL 3810, Tanie Linie Kolejowe, obowiązek dopłaty, przewóz rowerów, obowiązek rezerwacji - pociąg z dopłatą, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Wrocław Główny (12:42) - Kłodzko Główne (14:25)
Os 313, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Oryginalnie w/g informacji zamiast pociągu TKL był IC, więc z racji funduszy od razu go wyeliminowałem. Co prawda wiąże się to z ponad dwugodzinnym koczowaniem na dworcu we Wrocławiu.

Katowice - Kłodzko Główne (pociąg pospieszny P 36101, osobowy Os 323)
odjazd 10:54
przyjazd 16:27
czas podróży 5:33
przesiadki 1

Plan podróży:
1. Katowice (10:54) - Wrocław Główny (13:35)
P 36101, pospieszny, wagon barowy, przesyłki konduktorskie za opłatą
2. Wrocław Główny (14:42) - Kłodzko Główne (16:27)
Os 323, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Grupa wrocławska (eeee, Wrocław?)

Wrocław Główny - Kłodzko Główne (osobowy Os 313)
odjazd 12:42
przyjazd 14:25
czas podróży 1:43
przesiadki 0

Plan podróży:
1. Wrocław Główny (12:42) - Kłodzko Główne (14:25)
Os 313, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

Wrocław Główny - Kłodzko Główne (osobowy Os 323)
odjazd 14:42
przyjazd 16:27
czas podróży 1:45
przesiadki 0

Plan podróży:
1. Wrocław Główny (14:42) - Kłodzko Główne (16:27)
Os 323, osobowy, tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)

PODSUMOWANIE
Jak widać z Wrocławia w pasującym nam popołudniowym terminie odjeżdżają dwa pociągi osobowe do Kłodzka (Os 313 i Os 323), więc w sumie tak czy siak najlepiej byłoby zrobić punkt zborny we Wrocławiu o_O i stamtąd w całości wyruszyć w stronę Kotliny Kłodzkiej. Kwestia jest typu, który z tych dwóch pociągów wybrać.
W przypadku grupy południowej stwierdziłem, że Katowice mogą być punktem zbornym dla podgrup z Częstochowy i Krakowa oraz Katowic i okolic (oczywiście na miarę możliwości finansowych).
Osoby mieszkające na trasie przejazdu (vide Noire w Opolu) mogą się dostosować do czasu przejazdu.

Przydatne linki:
- rozkład PKS,
- rozkład PKP.

PS. Pierwszy raz używam kolorów w poście %*#&^%#*^#$....



Temat: Zapraszam do testowania


Czekam na wszelkie uwagi i sugestie (również, a może przede wszystkim na
priva).


Czemu na priva? Chyba lepiej, jak na grupie przedyskutujemy - zawsze jest
większa pewnośc, że każda niedoróbka zostanie gruntownie dostrzeżona i
omówiona, każda zaleta odpowiednio wychwalona 8-)

No, więc lecę z uwagami:

Fajnie, że program już jest. Grafika jest czytelna, z rysuneczków się w
duchu, po zobaczeniu screenshota, podśmiewałem, ale jednak fajne ona są!
Szkoda, że nie można zobaczyć całego składu danego pociagu, ale w
porównaniu z Poznaniem i tak jest super. Ponieważ to wersja próbna,
rozwojowa, testowa, etc. więc nie będę się rozwodził nad szczegółami, które
poprawiłyby obsługę programu i komfort gry, bo to może poczekać. Na razie
uwagi odnośnie rzeczy ważnych:

Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy - gdy pociąg ma w rozkładzie wpisany
przyjazd np. o 5:00, to o tejże 5:00 pojawia się dopiero pod semaforem
wjazdowym. Nie powinno tak być. Podana w rozkładzie godzina dotyczy wszak
zatrzymania pociągu w peronach, i tutaj rozwiązanie przyjęte przez twórców
Poznania i Malborka, że pod semaforem pociąg pojawia się odpowiednio
wcześniej, by o oznaczonej godzinie zdążyć wjechać, jest IMHO lepsze. W
obecnej wersji Twojego programu każdy pociąg wjeżdżający planowo "dostaje w
prezencie" dwie, trzy minuty opóźnienia. A jeżeli ma zaraz odjeżdżać, albo
nie daj Boże trzeba przerabiać skład, nie można się z tym wyrobić.

Pociągi, które są na stacji łączone /  rozłączane w wykazie przyjazdów /
odjazdów figurują, jako dwa, np. dwa razy pod rząd widać pociąg 18501. Nie
wiem, może inaczej się nie dało, ale wygląda to dziwnie i lepiej by było,
gdyby był tylko jeden nr pociągu i godzina na tablicy odjazdów.

Czy w przyszłych wersjach jest rozważane wprowadzenie do rozkładu jazdy
peronów, z których powinny odjeżdżać pociągi? Bo przecież naprawdę tak
jest - każdy pociąg ma podany w rozkładzie peron, z którego powinien
odjechać. W uzasadnionych wypadkach oczywiście można podstawić pociąg na
inny, ale wypadałoby jednak przestrzegać rozkładu.

Bardzo brakuje mi wyświetlania bez najeżdżania myszką na dany punkt
informacji o tym, co się w tym punkcie znajduje. I Malbork, i Poznań taką
informację podają. Pal już licho punkty manewrowe, ale info, chociaż
skrótowe, o tym, co stoi na danym torze odjazdowym, być powinno.

Dokuczliwa jest konieczność ustawiania przebiegu dla danego pociągu dopiero
po wybiciu godziny jego odjazdu. W rzeczywistości przecież, na upartego,
funkcjonariusze PKP mogą nawet na parę godzin przed odjazdem ustawić
przebieg z punktu A do punktu B. Pod tym względem Malbork zdecydowanie jest
realniejszy - ustawiamy sobie przebieg, a potem dajemy pociągowi sygnał
odjazdu. Można by też ewentualnie, gdy już pojawią się punkty karne,
wprowadzić karanie za rozwiązanie już ułożonego przebiegu przed przejazdem
pociągu.

Wydaje mi się, że coś jest nie tak z zapisywaniem, albo odczytywaniem stanu
gry. Uruchomiłem symulator, odprawiłem pierwsze dwa pociągi, i musiałem na
chwilę oddalić się od komputera, więc grę sobie zapisałem. Po odczytaniu
save`a zaczęły się dziać dziwne rzeczy - co drugi przyjeżdżający pociąg był
relacji Kaliningrad - Berlin, pociągi po odjechaniu przestały znikać z
listy najbliższych odjazdów, wreszcie co chwila się pojawiające "Access
violations" zmusiły mnie do przerwania gry.

Teraz ważna sprawa - stacja testową jest Białogard. Linie zbiegające się w
Białogardzie to linie jednotorowe, bez sbl i z długimi odstępami blokowymi.
A tymczasem bez problemu mogłem wypuścić jeden za drugim dwa pociągi do
Słupska, i jeszcze po chyba trzech minutach wpuścić z tego kierunku trzeci.
Tak nie może być! Pociąg, który wyjechał, blokuje odstęp na kilka minut, a
przyjeżdżający skądinąd zanim się pojawi na stacji, zajmuje przez kilka
minut ten odstęp i program powinien wówczas blokować możliwość wysłania
kolejnego pociągu. Bo tak mamy powtórkę z Poznania, gdzie też można było
słać /  przyjmować pociąg za pociągiem z jednego kierunku bez żadnych
konsekwencji. Tylko w Poznaniu odstępy blokowe bezpośrednio za stacją są
krótkie, więc można to było jeszcze jakoś wytłumaczyć. W Białogardzie nie
można. Nie wspominając o stacjach, na których odgałęziają się różne
podrzędne linie, na których najbliższy posterunek blokowy jest po 20
kilometrach, a prędkość szlakowa to 40 km/h. Mam nadzieję, że w przyszłym
edytorze stacji będzie można takie rzeczy ustawiać.

No, i teraz taki malutki problem. Kolory torów zelektryfikowanych i
niezelektryfikowanych są zbyt podobne. Przez parę minut głowiłem się,
dlaczego EU07 nie chce mi wjechać na pierwszy od góry tor. Dopiero _bardzo
uważne_ wpatrzenie się w ekran pozwoliło mi stwierdzić, że jest on
jasnozielony.

Ufff! Sporo tych uwag, drugie tyle mniej ważnych pozostawiam na później,
gdy program już trochę okrzepnie, i (oby) będziesz miał czas i ochotę się
poprawą komfortu gry zająć. A na razie życzę dużo cierpliwości i
wytrwałości w pracy nad symulatorem. To co już jest, bardzo mi się podoba,
a widzi mi się, że ma szansę być dużo lepsze. Powodzenia!!





Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu
Przyszło mi w ubiegły weekend wracac ze Slupska do Lodzi.
Poniewaz preferowany przez moja lepsza 1/2 PKS stwierdzil,
ze "na wszystkie autobusy na niedziele bilety sa sprzedane" (w piatek!!!)
wybor (z braku innego w miare cywilizowanego srodka transportu)
padl na kolej. I tu zaczely sie schody.

Dotychczas korzystalem z polaczenia, gdzie wyjezdzalo sie osobowka
lub pospiechem aby byc w Gdyni po 12:00 i tam przesiasc sie na startujacego
pol godziny pozniej pospiecha do Lodzi. Tym razem niespodzianka - polaczenie
do Gdyni jest, ale obsluguje je SKM. Oczywiscie nie ma mowy o wspolnym
bilecie i przejazd drozeje z tego tytulu o 10 pln na osobe.
Odpada, podobnie jak inne wynalazki spolki InterCity typu TLK
(zrazilem sie do nich brakiem sensownych ulg, pula tanich biletow w kasie
nigdy nie istnieje, etc...).

Najtanszym okazalo sie polaczenie Slupsk-Szczecinek+[P]Szczecinek-Laskowice
Pom. (Bory Tucholskie)+[P]Laskowice Pom.-Lodz Kaliska.
Cena? 53 PLN/os. Fajnie.
Tyle ze nie wiadomo czy "Bory" beda czekac na pospiecha z Gdyni
(w druga strone "Asnyk" czekal na "Bory", bo tak jechalem).
Druga sprawa, to koniec dlugie weekendu,
jak pospiech z Gdyni przyjedzie pewnie wolnych miejsc siedzacych
nie bedzie. Pozostaly dwa sensowne polaczenia - rzeznie ze Slupska
o 19:23 i 23:51.

Wybralismy te wczesniejsza.
Kupilem bilety na P83505.
Zaczely sie schody.

19:00. Stacja w Slupsku.
Na torze 15 stoi juz podczepiony do stonki sklad wagonow z tablicami
"Slupsk-Krakow Pl. Slupsk-Koszalin-Szczecinek-Pila-Bydgoszcz-
Kutno-Czestochowa...".
Lodzi na tablicach brak (za chwile okaze sie to strategiczna informacja).
Wychodzi pan w pomaranczowej kamizelce, na radiu slychac
"Panie Zbyszku, jedziemy" i wyjezdzaja pod wiadukt. Stoja i stoja.
Ludzie na peronie spodziewaja sie podstawienia skladu w perony, a tu nic.

19:15. Wjezdza ekspres IC do Koszalina, Kolobrzegu, gdziekolwiek.
Rownolegle wjezdza ET22 z czterema dwojkami z Ustki zapowiadany
jako "Pospieszny z Ustki do Krakowa Plaszowa".
Pasazerowie na peronie 3 odetchneli, teraz wiadomo na co czekali
z tymi wagonami pod wiaduktem.
ET22 sciga sie z EU07 wjezdzajac w perony.
Zaczyna sie bitwa o wolne miejsca, bo 4 wagony, ktore przyjechaly z Ustki
okazuja sie w 90% zajete. Reszta przytomnie czeka na podczepienie reszty
skladu, czesc ludzi wysiada, bo nie ma miejsc.
Jak wszyscy znalezli swoje przedzialy, zaczela sie konsternacja.
Na peronie slychac glosy, ze "pociag nie jedzie przez Lodz"
(podobno ktoras z osob z obslugi podala taka informacje).
Ludzie sa przerazeni, ja zaczynam sie zastanawiac czy hafas nie wprowadzil
mnie w blad konstruujac plan przejazdu.
Kolejarze na peronie albo nic nie wiedza, albo podaja sprzeczne informacje.
Na samej stacji byly co prawda informacje o zmianach
w rozkladzie kursowania, ale wszystko sie przed odjazdem sie zgadzalo.
Podjelismy decyzje, zeby jechac - najwyzej w Kutnie sie
na cos przesiadziemy.

Koszalin.
Pociag zapowiadaja jako jadacy przez "Wloclawek, Kutno, Czestochowe...".
Na peronie stoi jakas wycieczka, na pytanie czy ten pociag jedzie przez
Lodz, pasazerowie w oknach zgodnie z tym co sie dowiedzieli od PKP
(celowo nie uzywam okreslenia "druzyna pociagowa", bo ciezko
powiedziec kto z PKP udzielil ludziom sprzecznych informacji).
Pociag rusza ktos krzyczy "jednak jedzie przez Lodz...".
Wycieczka zostala. Nie wsiedli, podbnie jak kilkoro innych pasazerow
pozostawionych na pastwe losu przez niedoinformowanych ludzi z PKP.

Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow.
Sympatyczna osoba kontrolujaca zapytana "czy pociag jedzie
przez Lodz Kaliska" odpowiada twierdzaco:
"tak, musielismy zadzwonic do dyspozytora, bo nie wiadomo bylo
czy w koncu jedzie czy nie. Ale nie jestem w stanie udzielic
Panu informacji o ktorej przyjezdza, zapomnialam przez ten balagan
dopytac....
TC: Lodz Kaliska.... 4:21 prosze pani" :)

Mimo wymienionych uprzejmosci, w Bialogardzie, Szczecinku
i Pile pociag uporczywie zapowiadano z pominieciem Lodzi.
Stwierdzilem w koncu, ze wszystko bedzie wiadomo
jak wiedziemy w perony w Kutnie (pociagi do/z Lodzi staja
przy peronie 3 lub 4).

0:03 Bydgoszcz Glowna.
Przez megafony podaja ze jedzie przez Lodz. Podaja nawet ze beda opoznienia
ze wzgledu na roboty pod Koluszkami. To samo we Wloclawku.

02:25 Kutno. Godzina prawdy.
Wjezdzamy na peron 3, pociag dalej wlecze sie przez 1:30 do Lodzi
(na tym przykladzie wytlumaczylem swojej 1/2 dlaczego sie mowi "rzeznia"
na takie pociagi).

I to by bylo na tyle.
Chcialbym podziekowac z tego miejsca PKP Przewozy Regionalne za kolejna
super skoordynowana akcje dezinformacyjna, kilkudziesieciu klientow poznalo
Wasz profesjonalizm i nastepnym razem wybierze inny srodek transportu.

SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak
aktrakcyjnej oferty przewozowej dla klientow blizniaczej spolki PR
- z checia dalbym Wam zarobic, ale nie w momencie gdy przez
Wasz pociag za bilety mam zaplacic 126 PLN zamiast 106.
Jesli 20 PLN powoduje, ze dwojka pasazerow woli sie tluc
rzeznia w nocy zamiast pojechac pociagiem SKM/PR w dzien
to cos tu jest nie halo. Podobnie z tego co uslyszalem w pociagu
zrobili inni.

Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski





Temat: [pom] Połowa pociągów do likwidacji
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/537102.html

Połowa pociągów do likwidacji

Środa, 16 listopada 2005r.

Kolej grozi zamknięciem 180 regionalnych połączeń. Żąda od samorządu
pomorskiego 54 mln złotych na ich utrzymanie. Województwo nie ma takich
pieniędzy.

Cięcia przewidywane są niemal na wszystkich trasach - od 1 kwietnia 2006
roku.
Najwięcej połączeń zniknie na ruchliwej trasie Gdynia - Tczew - Gdynia (po
12 kursów w obie strony dziennie). Na odcinkach: Gdynia - Koszalin,
Malbork - Elbląg, Gdynia - Hel, Hel - Gdynia zagrożonych jest po 8
codziennych połączeń w obie strony, Czersk - Laskowice Pomorskie (6),
Gdynia - Kościerzyna (po 5 kursów).
W rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br., łatwo
zidentyfikować owe niepewne połączenia. Oznaczone są one literą F. Nowy
rozkład opublikujemy już wkrótce w "Dzienniku Bałtyckim".
- Prawdopodobieństwo wstrzymania jazdy tych pociągów jest duże - przyznaje
Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w
Gdyni. - Samorząd województwa daje za mało pieniędzy na sfinansowanie
przewozów pasażerskich.
Kolejowe związki zawodowe zapowiadają protesty w obronie pociągów i
pasażerów. O tym, czy będzie więcej pieniędzy na kolej, zadecydują radni
województwa. Marszałek mówi zaś, że nie ma pieniędzy i że poszuka sposobów
ograniczenia kosztów funkcjonowania PKP.
Kolej żąda od samorządu 54 milionów złotych. Jeśli ich nie dostanie,
zapowiada cięcia w połączeniach. Urząd Marszałkowski nie ma pieniędzy.
O niebezpieczeństwie wstrzymania ruchu 178 pociągów od 1 kwietnia
poinformowano wczoraj w Gdyni, podczas omawiania przyszłorocznego rozkładu
jazdy PKP Przewozy Regionalne. Spółka ta, wraz z Szybką Koleją Miejską w
Trójmieście, utworzyła konsorcjum, które wybrane zostało przez samorząd
województwa do zapewnienia pasażerskich przewozów kolejowych.
Wszystko byłoby dobrze, gdyby konsorcjum uzyskało dofinansowanie 85 mln
złotych. Niestety, w projekcie przyszłorocznego budżetu na dotowanie
przewozów pasażerskich uwzględniono nieco ponad 31 mln złotych.
- O tym, czy będzie więcej pieniędzy na dofinansowanie kolei, zadecydują
radni województwa, uchwalając budżet - mówi Eugeniusz Manikowski, główny
specjalista w Departamencie Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Pomorskiego. - Co roku dajemy kolei więcej pieniędzy. Na 2005 rok było to
(razem z wydatkami inwestycyjnymi) 50 mln złotych, a na 2006 rok - 51 mln
złotych. Jest to jedna czwarta dochodów województwa, wynoszących 400 mln
złotych. Związkowcy argumentują, że mazowieckie dało kolei 100 mln złotych,
ale jego dochody wynoszą 1,5 mld złotych.
- Poczekamy do końca listopada - mówi Wojciech Lipiński, przewodniczący
Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ ,Solidarność" w Gdańsku. - Jeżeli pieniądze
się nie znajdą, zaczniemy akcję protestacyjną. W zeszłym roku zagrożone
wycofaniem były 52 pociągi w Pomorskiem. 49 udało się nam uratować.
Urząd Marszałkowski zapowiada zaś, że poszuka sposobów ograniczenia kosztów
funkcjonowania PKP.

Pociągi do likwidacji
Gdynia - Koszalin, odjazdy: 06:48, 08:05, 10:07, 12:18, 19:07, 22:24. Ze
Słupska: 05:25, 22:37
Chojnice - Kościerzyna, 13:39, 15:31
Koś#cierzyna - Chojnice, 04:58, 09:29
Chojnice - Szczecinek, 05:20, 15:30
Szczecinek - Chojnice, 05:10, 15:39
Czersk - Laskowice, 04:56, 07:51, 11:15, 15:08, 17:06, 18:21
Chojnice - Wierzchucin, 05:27, 11:20, 15:40, 18:20
Czersk - B#ąk, 05:53, 15:15
Bąk - Czersk, 06:23, 06:00
Elbląg - Tczew, 07:03, 08:30, 10:30, 13:29, 16:34, 18:53, 20:56
Malbork - Elbląg, 09:29, 11:03, 13:05, 14:06, 14:50, 18:11, 18:40, 21:52
Gdynia - Hel, 10:00, 12:00, 13:47, 16:34, 17:02, 21:02, 22:28, 23:13
Władysławowo - Gdynia, 04:09, 04:12
Hel - Gdynia, 05:25, 10:42, 12:37, 16:37, 19:38
Gdynia Gł. - Kościerzyna, 05:35, 10:39, 13:45, 16:41, 20:43
Ko#ścierzyna - Gdynia, 03:49, 05:48, 15:12, 19:12
Gdynia Gł. - Tczew i dalej, 04:08, 05:34, 07:12, 08:23, 09:35, 12:13, 13:35,
16:27, 16:42, 17:24, 21:01
Gdańsk Gł. - Bydgoszcz, 18:23
Tczew - Gdynia, 07:08, 08:05, 09:23, 10:57, 11:40, 14:23, 16:16, 18:09,
19:59, 21:03, 21:17, 21:38
Malbork - Grudziądz, 05:21, 08:49, 14:04, 17:45, 20:10
Tczew - Iława, 06:28, 07:40, 08:11, 09:07, 10:40, 13:41, 14:32, 17:43, 18:21
Malbork - Iława, 04:13, 13:27, 17:44
Tczew - Laskowice Pom., 05:13, 09:25, 13:19, 19:01
Łeba - Lębork, 09:17
Lębork - Łeba, 08:19
Tczew w kierunku Chojnic, 04:55, 05:57, 07:15, 13:41, 14:53, 17:50, 20:10
Chojnice - Krzyż, 12:10
Słupsk - Szczecinek, 08:15, 14:24, 20:40
Szczecinek - Słupsk, 05:00, 10:04, 17:44
Słupsk - Ustka, 05:21, 05:42, 06:30, 06:43, 10:00, 14:30, 15: 30, 17:10,
18:35, 19:40, 21:30
Ustka - Słupsk, 05:52, 06:12, 07:00, 07:13, 10:35, 15:00, 16:00, 17:40,
19:05, 20:10, 22:00
Chojnice - Tczew, 05:15, 06:19, 11:05, 14:08, 15:28, 19:13
Starogard Gdański - Tczew, 14:35.
W wykazie nie umieściliśmy: 8 pociągów z Koszalina do Gdyni, 6 z Laskowic do
Czerska, 4 z Wierzchucina do Chojnic, 5 z Grudziądza do Malborka, 14 z
kierunku Iławy do Tczewa, 5 z Laskowic do Tczewa, 2 z Lipki Krajeńskiej do
Chojnic.




Strona 2 z 2 • Wyszukano 47 wyników • 1, 2