RSS

Rozkład pociągów w Radomiu

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozkład pociągów w Radomiu





Temat: Pociąg do Radomia,Lublina i Poznania
Pociąg do Radomia,Lublina i Poznania
Od 1 czerwca mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego zyskują codzienne połączenie
kolejowe z Radomiem, Lublinem i Poznaniem.
w kierunku Poznania pociąg będzie kursował według rozkładu:
Lublin 10.21
Radom 12.02/12.04
Tomaszów Maz. 13.49
Łódź Kaliska 14.58/15.13
Poznań Gł. 18.49 (tu dodatkowo skomunikowany do Szczecina)

z powrotem:
Poznań Gł. 7.15
Łódź Kaliska 10.53/10.56
Tomaszów Maz. 12.00/12.01
Radom 13.33/13.35
Lublin 15.00

polecam




Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów.
Dzięki. Taki rozkład to kawał księgi. Chyba jednak poczekam na skrócony rozkład
pociągów z Radomia. Współczuję, że musisz to tomisko dżwigać. A może jesteś
kolejarzem? :)





Temat: Likwidacja pociągu Radom-Łódź Fabryczna
Likwidacja pociągu Radom-Łódź Fabryczna
Od nowego rozkładu PKP (czyli 15 grudnia) ma być zlikwidowane jedyne dzienne
połączenie na tej trasie. To śmieszne, że miasta leżące na tej samej lini, z
których jedno jest drugiem co do ielkości w kraju nie będzie miało takiego
połączenia, istniejącego zresztą od początku powstania tej lini kolejowej.
Jeśli sprawa jest dla was ważna to piszcie protesty do PKP w Warszawie i
Łodzi:
pz.warszawa@pkp.com.pl
prmr.lodz@pkp.com.pl

PS ja już napisałem.



Temat: nowy rozkad jazdy PKP
W dniu wczorajszym TV Dami podała informacje dotyczące rozkładu
jazdy pociągów, ale niestety bardzo nieprecyzyjne i nieścisłe.

1. Liczba pociągów do Wrocławia nie ulega zmianie, zatem pozostają
nadal dwa pociągi, jeden dzienny (BOLKO) drugi nocny (SOLSKI).
2. WIENIAWSKI nie jeździ do Szczecina tylko do Poznania, a do
stolicy Zachodniopomorskiego pojedzie właśnie od 9 grudnia omijając
Radom szerokim łukiem.
3. Zwiększy się liczba pociągów pośpiesznych Warszawa-Radom-Kielce-
Kraków. Tak jak postulował KMK Radom zostanie wprowadzony
dwugodzinny takt na odcinku Warszawa-Kielce i to jest jedyna
pozytywna zmiana w rozkładzie jazdy.
4. Expres NIDA pojedzie przez Dęblin co znacznie wydłuży czas jazdy
z Warszawy do Radomia i dalej do Kielc
5. Pojawi się nowy pociąg Radom-Koluszki przez Drzewicę, Tomaszów
Mazowiecki odjazd z Radomia 6.15. W Koluszkach będzie można złapać
pociąg do Łodzi.
6. W rozkładzie jazdy znajdzie się także nowy pociąg (A. BLANK) rel.
Kielce-Olsztyn, oraz KAZIMIERZ WIELKI (Warszawa-Kraków) co jest
konsekwencją wspomnianego wyżej dwugodzinnego taktu na magistrali
świetokrzyskiej.

O pociągu do Grudziądza nic nam nie wiadomo i chyba była to pomyłka
dziennikarska.
W najbliższym czasie KMK Radom dokona analizy nowego rozkładu jazdy
pociągów.




Temat: Dlaczego wydłużyła się podróż pociągiem do Wars...
Bezpłatne konsultacje dla "Gazety Wyborczej" część kolejna:
Bezpośrednią przyczyną wydłużenia czasu jazdy pociągu
21112 "Sienkiewicz" o aż 12 minut było przesunięcie rozkładu
jazdy pociągu 83209 relacji Kołobrzeg - Kraków Płaszów. W
poprzednim rozkładzie pociąg 83209 odjeżdżał ze stacji Warka o
godzinie 4.17, by przyjechać do Radomia na 5.15. Obecnie godziny
te zmieniono na, odpowiednio, 7.15 i 7.58. Pociąg 21112 wyjeżdża
z Radomia o 6.53 i w Warce jest o 7.42. Jak widać, pociągi te
muszą się minąć na jednotorowym odcinku Warka-Radom, co wymaga
zatrzymania jednego z nich. Padło na 21112.

Bezpłatne konsultacje dla "Gazety Wyborczej" część kolejna + 1:
Panu rzecznikowi PLK należało zadać następujące pytanie:
dlaczego czas jazdy bez zatrzymania między Warką i Radomiem nie
zmienił się o ani jedną minutę, wskutek czego roboty na północ
od Warki pogorszyły czasy jazdy? Na odcinku Warka - Radom
prędkość pociągów jeszcze 4 lata temu wynosiła 100 km/h, a
obecnie, mimo przeprowadzenia robót, wynosi 80 km/h. Dlaczego
roboty te nazywano "modernizacją", jaki był ich cel i czy cel
ten osiągnięto? Jeżeli nie - dlaczego? Jeżeli tak - dlaczego
mydlono oczy opinii publicznej, obiecując modernizację?



Temat: Kolejne gratulacje dla tworcow nowego rozkladu PKP
Kolejne gratulacje dla tworcow nowego rozkladu PKP
Kolejna parodia, bo juz nie wiem jak to nazwac. Jestem w Danii i sprawdzilem
na niemeickiej stronie nowy rozklad. Zamierzam wrocic do domu na swieta i co
ciekawe okazuje sie, ze bez problemu dotre do Warszawy o 22.30, ale pozniej
nie ma pociagu do Radomia. Zmienili pociag do Zakopanego z 23.10 na 22.15, a
pociag z Berlina pozostawili o 22.30.
Smieszne jest, zeby ludzie ze stolicy nie mogli wrocic do Radomia po godzinie
22.15
Jest jeden pociag osobowy, ale konczy bieg w Warce.
Ludzie co sie dzieje, czy to jest bojkot Radomia, czy ludzi- tworcy rozkladu
nie maja wyobrazni????
Jedna plame juz dali z pociagiem do Szczecina, druga z nocnym powrotem z
Warszawy, ile niespodzianke nas jeszcze czeka...????



Temat: ...13 listopada strajkuje PKP...
11.12.2003) W Małopolsce przestają kursować 3 pociągi pospieszne, przybędzie za
to 15 nowych, w 14 pociągach pospiesznych będą obowiązywały takie bilety jak na
pociągi osobowe, a 37 pociągów może być odwołanych w każdej chwili, bo ich
finansowanie jest zapewnione tylko do końca roku. To najważniejsze zmiany w
rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać 14 grudnia.
Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać o północy z 13 na 14 grudnia 2003 r.
Będzie ważny do 11 grudnia 2004 r.

Pociągi pospieszne, które przestają kursować z dniem 14 grudnia 2003 r.:
* Nocny sezonowy pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia - Zakopane -
Warszawa Wschodnia
* Pociąg pospieszny "Chałubiński" relacji Radom - Kraków - Radom
* Pociąg pospieszny "Śnieżka" relacji Kraków - Jelenia Góra - Kraków



Temat: KM - podwyżki i stary tabor- czyli czym do W-wy?
sonia23.1 napisała:

> a tak wogóle to czemu wszystkie nowe pociagi poszły na Radom???
> Czyzby tam nie było tuneli.. hehe...

Cóż... kwestie się tu różne spotykają: polityczna :), obietnic... Linia radomska ma w tej chwili razem z ciechanowską najgorsze skomunikowanie z Warszawą, stan torów jest fatalny, pociąg z Radomia tłucze się 2,5 godziny (odległość podobna jak do Siedlec). Władze KM zdecydowały (lub... msuiały zdecydować), żeby pociągi piętrowe obsługiwały głównie (bo nie tylko) Radom i Skarżysko. Być moze w nowym rozkładzie (od grudnia) relacje się nieco zmienią i na przykład dojda jakieś pociągi Siedlce - Radom, kto wie.
W każdym razie tak zostało. Przy okazji zostało również to, że Flirty obsłużą głównie linię kolejową E20, czyli m. in. Mińsk, ale to też w nowym rozkładzie.
Przy takim układzie na miejscu mieszkańców Otwocka czy Grodziska bym się nieco wkurzył, bo płaca oni nie mniej, komfort pozostanie, a inne linie "dostaną" lepszy tabor.
Być może jednak KM urozmaici rozkład na tyle, że każdemu coś się zostanie... Tylko Tłuszcz i Małkinia zawsze pokrzywdzona, tam boją się wypuścic cokolwiek nowego...




Temat: Podczas remontu torów utrudniania dla podróżnych
>
> Bez przesadyzmu. Objazd przez Dęblin (o ile pociąg nie pojedzie przez
> Czachówek,

Nie pojedzie.

tylko prosto na Warszawę Wschodnią) spowoduje opóźnienie (na
> Wschodniej) rzędu 15 minut, a może nawet mniej. Pozostaje mieć nadzieję, że
> rozkład zostanie ułożony właśnie w taki sposób.

15 minut tak? Ty chyba jakiś niepełnosprytny jesteś! Z Radomia do Warzsawy jest
103km, a przez Dęblin 161 km. Czyli wegług Twojego myślenie to 59 km różnicy
pociąg przejedzie w 15 minut? ciekawe, ciekawe. A czy nie liczysz, że są to
pociągi dodatkowe tamtą trasą i będą stać na zadupiach co chwila nawet po to
żeby ich osobowy wyprzedził. No i dodatkowy postój na wschodniej związany ze
zmianą lokomotywy
>
> > pociagi beda sie spozniac na potege (beda miec
> > usprawiedliwienie - remont...),
>
> Będą jeździć zgodnie z ułożonym na czas trwania robót rozkładem.

A czy to nie to samo? Ludzie znają rozkłady, według których pociąg wujeżdża z
Radomia o 7 do wArzszawy przyjeżdża o 9, a jak przyjedzie o 9,30 to będzie dla
nich opóźnienie.

> > 5 lat temu ekspres Nida jechal z wawy 80
>
> Nieprawda.

Prawda, prawda, a jeszcze często potrafilabyc w Radomiu kilka minut przed czasem
>
> > minut, a teraz 100...NO COMMENTS!!!
>
> Nieprawda.

Do Wschodniej jedzie 116 min.
>




Temat: Jak Koleje Mazowieckie będą wozić do Skarżyska ?
Faktycznie, mocno dziwny ten rozklad...

Poza dwoma bezposrednimi pociagami Warszawa-Radom-Skarzysko, bodaj tylko jeden
pociag Warszawa-Radom skomunikowany jest z polaczeniem Radom-Skarzysko (ok.
21:00). Pozostale pociagi z Radomia do Skarzyska odjezdzaja zwykle ok. 15-30
minut przed przyjazdem pociagu z Warszawy.

Czy nie daloby sie tego jakos lepiej skomunikowac???

Nie sprawdzalem jeszcze polaczen Radom-Pionki-Deblin, na ile one skomunikowane
sa z polaczeniami Warszawa-Radom. A przeciez duzo osob dojezdza w ten sposob do
stolicy...




Temat: Kolej - remont tunelu
agnieszkak10 napisała:

> Witam,
>
> Czy ktoś z Was rowniez dojezdza do pracy pociągiem ?
> Jakie sa Wasze spostrzezenia ?
> Mnie osobiscie irytuja permanenetne opoznienia pociagow, sa one strasznie
> przepelnione, jest malo komunikacji zastepczej, etc.
Nie wiem co z tą komunikacją zastępczą tylko (autobusy) bo z niej nie korzystam, ponieważ z reguły interesuje mnie dw. Centralny, a tam od wschodniego bardzo łatwo każdym pociągiem się dostać...
Co do opóźnień, to zwykle są one jużwpisane w rozkłąd (dotyczy pociągów z Radomia do Mińska/Siedlec) albo są generowane w wyniku przesiadek. Przykłąd - pociąg do Łukowa ze wschodniej o 16.56 (odjazd przesunięty o 4 minuty ze względu na przyjazd SKMki o 16:52). Bardzo dużo ludzi sie na niego przesiada, a większość jedzie SKMką, chociaż 5 minut wcześniej zawsze jedzie EC z Wiednia (z którego ostatnio regularnie na odcionku Centralny - Wschodni korzystam). Masa ludzi, których potem widzę w pociągu czeka na tą nieszczęsną SKMkęzamiast ulokować się w luksusowym klimatyzowanym wagonie, ale to szczegół...
Odjazd tego do Łukowa dośćregularnie się opóźnia o parę minut, bo pociąg hamuje czasem 3 razy w peronach, aby zaczekać na pasażerów.
Niestety, takie życie.
Remont raczej dłużej niż do 9 grudnia nie potrwa. Akurat od nowego rozkłądu pojedziemy wyremontowanym tunelem. Dodatkowo remontują toryu pomiędzy Ochotą a Zachodnią, więc tam też szybciej będzie.




Temat: Życie w Mińsku a praca w Wawie
A popatrz sobie na rozkład jazdy pociągów:
rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?
połączenie między Mińskiem Mazowieckim a nowym przystankiem: "Warszawa Żwirki i Wigury" na linii radomskiej. Pociąg z Centrum jedzie tam 15 minut, wysiada się dokładnie pod ul Żwirki i Wigury, a w kierunbku Racławickiej to może 5 minut piechotą będzie. To tylko kwestia tego, czy na wschodnim nie trzeba będzie długo czekać na przesiadkę w kierunku Radomia/Czachówka. Uwaga - niektóre pociągi w kierunku Radomia odjeżdżają z peronu 1/2 na wschodnim, bo jadą przez Centralny. Wyświetlacze w halach biletowych powiedzą dokładnie z których peronów. No i z biletem łatwo - kupisz na 3 strefę i po kłopocie.
Natomiast jeżeli połączenie koleją nie będzie pasować, to najlepiej wysiąść na Ochocie. Ominie się ewentualny korek w Al. Jerozolimskich.




Temat: Kilka bieżących uwag o PKP
> z tego co wiem i czytalem w rozkladzie , to pociag do Zagorza jezdzi sezonowo
i
> tak jak do tej pory jest polaczony z wagonami z Gdyni. czas przejazdu ma byc
> krotszy, poniewaz pociag nie jedzie przez Radom/Skarzysko Kam./Starachowice
itd
> tylko przez Czestochowe/Krakow/Tarnow.
Gwoli ścisłości jest to pociąg Gdynia Gł.->Krynica, a do Zagórza jadą tylko
niektóre wagony(wagon). I tak działało to jeszcze zimą b.r., tak jest to
opisane na rozkładach na stacji w Krośnie, natomiast na rozkładach w internecie
czegoś takiego nie ma. Jest tylko skoordynowany na ww pociąg inny, relacji
Stróże->Zagórz. Prawdopodobnie jednakże ten wagon jedzie.



Temat: List. Znikający pociąg
A no właśnie. Też liczyłem na powroty tym pociągiem TLK o 16.40 lub 16.50.
Według informacji otrzymanych po grudniowej zmianie rozkładu miał on zacząć
jeździć o tej porze po 23 grudnia. Wczoraj zadzwoniłem na informację, bo nie
znalazłem tego pociągu na stronach internetowych pkp ani intercity. Pani
poinformowała mnie, że pociąg ten będzie jeździł dopiero po 31 stycznia - czyli
tak naprawdę nie wiadomo kiedy. Wobec tego pomiędzy Radomiakiem (16.30) a TLK
(18.03) nie ma żadnego porządnego pociągu do Radomia - nie biorę pod uwagę
zwykłych brudnych i zatłoczonych osobowych, które tłuką się ponad dwie i pół
godziny.
Pozdrowienia dla PKP, Intercity, KM i kto wie dla kogo tam jeszcze ...



Temat: Wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów. "Będzie ta...
a oto projekt rozkladu pociagow na rok 2011 przygotowany przez
Parczewski Insytut Transport zbiorowego dla dworca Lublin

Biala Podlaska p. Lukow 7.20 9.20 12.20 14.20 16.20 18.20
Bialystok p. Siedlce 6.20v 11.20v 15.20v
Bydgoszcz p. Warszawa 8.15p 10.15p 16.15p
Chelm p. Rejowiec 5.15 7.15 9.15 11.15 13.15 17.15 19.15 21.15 23.15
Deblin p. Pulawy 22.20
Dorohusk p. Chelm 15.15
Katowice p. Kielce 6.05v
Krakow p. Kielce 6.05v 16.05v
Krasnik p. Niedrzwica 7.05 9.05 11.05 13.05 15.05 17.05 19.05 23.05
Lodz p. Radom 7.05v 10.05v 14.05v 17.05v
Lukow p. Deblin 20.20
Przemysl p. Rzeszow 10.05p 18.05p
Rzeszow p. Tarnobrzeg 6.05v 8.05v 12.05v 14.05v 16.05v
Siedlce p. Lukow 17.20
Szczecin p. Warszawa 7.15p
Warszawa p. Deblin 5.15v 12.15v 14.15v 18.15v
Zamosc p. Rejowiec 6.15 8.15 10.15 12.15 14.15 16.15 18.15 20.15
22.15

p - pociag spolki Inter-City
v - pociag InterRegio




Temat: Kilka bieżących uwag o PKP
> Miałem okazję przejechać się pociągiem w Bieszczady i z powrotem -
> tradycyjnie - 12 godzin

to i tak miales szczescie ze nie byl opozniony. jechalem do i z Zagorza wiele
razy i zazwyczaj pociag przyjezdzal mocno opozniony. ale przy takim czasie
przejazdu nikomu nie robi roznicy czy siedzi w pociagu 12.5 czy 16 godzin ;)

>Jeśli chodzi o
> bezpośrednie połączenie z Łodzi - to nie wiadomo czy pozostało

z tego co wiem i czytalem w rozkladzie , to pociag do Zagorza jezdzi sezonowo i
tak jak do tej pory jest polaczony z wagonami z Gdyni. czas przejazdu ma byc
krotszy, poniewaz pociag nie jedzie przez Radom/Skarzysko Kam./Starachowice itd
tylko przez Czestochowe/Krakow/Tarnow.



Temat: pytanie
To kolejna ilustracja szkodliwosci reformy administracyjnej, ktora burzy
istniejacy porzadek i - jak widac - bardzo czesto dziala wbrew elementarnej
logice i interesowi spolecznemu.

Podobnie jest zreszta z pociagami Warszawa-Radom i Radom-Skarzysko. Zero
skomunikowania.

Do tego zlikidowano pociagi pospieszne Warszawa-Radom-Skarzysko-
Przemysl/Zagorz/Rzeszow - puszczajac wszystkie przez Lublin, gdzie jada dalsza
trasa, do tego niezelektryfikowana, wozac powietrze.

I to wszystko wbrew ekonomicznemu sensowi, statystykom dot. potokow
pasazerskich i spodziewanemu popytowi. Tylko dlatego, ze ktos z Lublina czy
Pulaw ma wplyw na ukladanie rozkladow.

Ech...

Ale nigdy za duzo o tym mowic i pisac. Moze kiedys ktos sie obudzi?




Temat: Kolej Rzeszów - Warszawa przez Kielce !!!
> 1. Trzebaby zmieniać czoło w Tarnobrzegu a co za tym idzie przejeżdżać 4 km
> odcinek Ocice - Tarnobrzeg 2 razy

To nie jest problem. Można ominąć Tarnobrzeg. 2 razy można odcinek przejechać
ten sam, jeśli to wynika z rozkładu / dogodności połączenia... A łącznica w
Ocicach jest, a jeśli jej nie ma to przy elektryfikacji warto pomyśleć o niej.

> A poza tym co z odcinkiem Sandomierz - Skarzysko?? Zaorac??
> 3. Ta linia była budowana z przeznaczeniem dla pociągów towarowych. Posterunki
> ruchu są rozmieszczoen dosć rzadko co obniża przepustowość trasy. Trzebaby
> dozrucic tam kilka mijanek co tez by kosztowało.

Na kilka pośpiechów dziennie wystarczy. Jeżdziły tamtędy drogą okrężną kilka lat
temu i było ok. Jechałem kilka razy do Stalowej Woli tamtędy i do Rzeszowa.

>
> > a poza tym najwyższy czas, żeby dwa miasta wojewódzkie Rzeszów i
> > Kielce miały porządne połączenie kolejowe. Skorzystają nie tylko studenci
> ...
>
> Kielce nie mają połączenia bezpośrenigo z Łodzią co bardziej by się przydało.
>

Było połączenie. Przez Radom. Pociąg stał w Radomiu prawie godzinę. A można było
przez Wolanów puścić. Poza tym łódzki ZPR i UM jest jeszcze głupszy od Waszego.
Poza tym czast przejazdu Tarnobrzeg - Skarżysko przez Wąchock to 2:37, a przez
Kielce ok. 2h się da.

> Czy juz p. kolejrz rozumie ze to nie za dobry pomysł czy przytoczyc jeszcze inn
> e
> argumenty??

A co szkodzi puścić pociągi 2 trasami?



Temat: Droga i kolej do Wawy
Ministrowi udało się nawciskać ludziom głupot.
Na linii Warszawa-Radom obowiązuje prędkość 80 km/h (z wyjątkiem jednego toru
między Czachówkiem a Warką, gdzie jest 100). Na torze numer 1 (tym do Radomia)
jest 9 ograniczeń strefowych do 50 - 60 km/h (każde ma +/- 0,5 km - a przez
wszystkie Czachówki sie jedzie 60), a na obu torach są 4 zwolnienia do 20 km/h
na przejazdach. Czas jazdy 75 minut oznacza przywrócenie 100 km/h na całej
trasie (tak było jeszcze cztery lata temu) i usunięcie niektórych ograniczeń
prędkości - to nie żadna modernizacja, tylko naprawa.
Gdyby linię odrobinę zmodernizować - a nie trzeba tu wiele - można osiągnąć 120
km/h i czas jazdy 60 minut. A do tego nie trzeba nowego taboru, o którym był
łaskaw opowiadać minister. Nowy tabor i prawdziwa modernizacja pozwoliłyby
jeździć 160 km/h - ale to już prawdziwe science-fiction, bo nikt nie będzie
marnował tak szybkich lokomotyw na, będącej w jeszcze gorszym stanie, linii do
Skarżyska i Kielc, a pociągów tylko do Radomia na pewno nie będzie.
Ja się na tym znam - linia Warszawa-Radom sypie się w zastraszającym tempie. Do
2004 roku na znacznej jej części prawdopodobnie zostanie wprowadzone
ograniczenie do 60 km/h. I wtedy przywrócenie stanu sprzed paru lat będzie się
wydawało sukcesem. 75 minut to powrót do czasu jazdy z rozkładu 1969/1970. Dla
porównania, w 1939 jechało się 74 minuty.



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP
oczywiscie ze powinno byc dwa razy wiecej kursow :) ale IMHo nie sam rozklad
jest problemem ale permanentne spoznienia pociagow z Radomia, a z Czachowka
jest tylko 7:25 i 9:30.
Ja dostrzegam jeden pozytyw, ze wypelnili dziure po 8:23. Kiedys nastepny byl
okolo 10:30 ! teraz jest dodatkowy o 9:30. Moze godzina szczytu to nie jest ale
mozna dojechac do Wawy na mniej wiecej 10 rano jak ktos tak pracuje.

Inna sprawa, ze nie bardzo rozumiem (Panie Januszu, moze cos mozna zrobic ???)
dlaczego Skrazysko, ktore przetacza sie przez nasz stacje z pierwsza predkoscia
kosmiczna 5 km/h nie zatrzumuje sie. Stracilby pewnie 1 minute (a kto wie czy
nie mniej) a w NI teraz rano kazdego dnia czekaja dziesiatki ludzi. i to na
kazdy pociag.

Pozdrawiam.



Temat: Podróż koleją będzie krótsza o połowę
Podróż koleją będzie krótsza o połowę
Szkoda, że mamy cały czas myślenie nie opłaca robić się od razu
dobrze, tylko półśrodki. 10 minut 120 mln!!! nie ładnie.
Mnie w tym projekcie brakuje najwazniejszej rzeczy 4'ech torów przy
dużych miastach takich jak Warka, Piaseczno, Czachówki. O co chodzi.
O jak zwykle o czas. Gdyby trasa W-wa zachodnia - Piaseczno, miała
oddzielne dwa tory, po których jezdziłyby pospieszne i interciti nie
blokowałyby torów dla ruchu lokalnego. Co nam to daje!!! 5 razy
więcej pociągów np. do Warszawy zachodniej od Warki, Góry Kalwarii,
może nawet i odnogi do grójca co daje nam bezkolizyjny i nie
wymuszony czekaniem na mijankach dla wolniejszych pociągów rozkład.
Tak jak to robią niemcy. tam buduje się obok lokalnych torów
(regional bahn) tory dalekobieżne szybkie!!!! Wolne lokalne
szynobusy i lokalne linie spokojnie zmieszczą się z czasami co 5-10
minut. Teraz jest tak że PIERWSZY JEDZIE INTERCITY i jak się spóźni
sorrry musi przejechać najpierw interciti bo nie ma gdzi minąć
pociągu osobowoego.
POWINNY BYĆ 2 dodatkowe tory dla dalekobierznych! i dwa lokalne, tym
bardziej że na całej długości KOLEJKI DO RADOMIA takie miejsce
jest!!!



Temat: Polityka PKP
Polityka PKP
Z wielkim zainteresowanie zabrałem się do studiowania nowego rozkładu jazdy
naszej "kochanej" PKP. Otóż stwierdziłem na przykład, że bardziej opłaca się
puścić skład pociągu do takich miast jak Bielsko Biała czy Wrocław z Kielc,
niż przedłużyć te pociągi do Radomia (Do Wawy nie ma sensu bowiem Wawa ma
takich połączeń pod dostatkiem) lub Lublina "przy okazji" zapewniając
kolejnym setkom tysięcy potencjalnych klientom bezpośrednie całoroczne
połączenia. CZyżby z Kielc aż tak dużo ludzi korzystało z tych połączeń, że
PKP arbitralnie zdecydowało iż nie opłaca się wydłużać wspomnianych wyżej
połączeń. Takich nieuzasadnionych ekonomicznie i racjonalnie połączeń można
byłoby przytaczać w nieskończoność. Ale po co, czy to coś zmieni...?



Temat: Jakie zmiany w PKP?
Jakie zmiany w PKP?
Większośc regionalnych redakcji GW podało już, przynajmniej w ogólnym
zarysie, zmiany rozkłady jazdy od 12 grudnia. Redkacja w RAdomiu albo spi,
albo ogarneła ja jakaś nieznana niemoc dziennikarska. Czy ktoś ma jakieś info
na temat pwrowadzonych przez PKP zmian w ruchu pociągów przez Radom? Dziękuję
za informacje.



Temat: Co z łącznicą w Gosiewie ???
łącznica zbawi Kielce, a także Radom
Ależ budowa łącznicy wcale nie przeszkadza Radomiowi, mało tego - podczas
postępującego remontu będzie coraz większy problem, a wyrzucenie tych kilku
pociągów na CMK tylko ułatwi dojazd Radomian do Warszawy, a dojeżdża ich tam
naprawdę sporo. Nie zapominajmy, że z Radomia do Warki jest 1 tor i długo
jeszcze będzie, a remonty potrwają co najmniej do 2020r. roku. W czasie remontu
Radom - Skarżysko - Kielce z Radomia do Kielc będzie można pojechać wtedy przez
Przysuchę, CMK i Włoszczowę.
Jeśli linia Radom - Warka - Warszawa będzie całkowicie dwutorowa i przystosowana
przynajmniej do 120km/h (docelowo 160), a po remoncie odcinek Kielce - Radom do
120km/h wtedy pociąg może będzie jechał 2 godziny ale prędko to nie nastąpi. A
przez Włoszczowę można od razu.

Popatrzcie na nowy rozkład jazdy, np. Nida pojedzie przez Dęblin i jazda
Warszawa - Kielce zajmnie 4 godziny !!!

Po co się tak męczyć ? Łódź to właśnie przerabia - tak zapuszczono linię Łódź -
Koluszki - Warszawa, ze pociągi jeździły prawie 3 godziny, a podczas remontów
nawet ponad 4 !!! A zamiast poprawić linię Łódź - Łowicz i na czas remontu dać
część pociągów do Warszawy tamtędy... A remont trwa i końca nie widać...



Temat: Szynobusem z Radomia do Drzewicy. A dalej?
Szynobusem z Radomia do Drzewicy. A dalej?
Pojawiła się szansa na przywrócenie kolejowego połączenia z Radomia do
Drzewicy. Na początek na trasie mógłby jeździć jeden szynobus

To efekt zabiegów reprezentantów Radomia zasiadających we władzach województwa
mazowieckiego. Akcję lobbingową przeprowadzi także stowarzyszenie Kocham
Radom, które na naszym forum internetowym na www.radom.gazeta.pl namawia do
podpisywania petycji, by kolej przywróciła połączenia Radomia z Tomaszowem
Mazowieckim. Jeżeli szynobus zacznie kursować, to jednak tylko do Drzewicy.

- Pod koniec lutego spotkaliśmy się z przedstawicielami Urzędu
Marszałkowskiego w Łodzi w sprawie współfinansowania połączenia do Tomaszowa.
Ale władze województwa łódzkiego odpowiedziały, że nie są zainteresowane
kursowaniem pociągów na tej trasie - wyjaśnia Piotr Szprendałowicz, członek
zarządu Mazowsza. Dlatego Koleje Mazowieckie przedstawiły zarządowi Mazowsza
koncepcję uruchomienia od 1 września połączenia na trasie Radom - Drzewica. Na
początek jeździć ma jeden szynobus. Po analizie zainteresowania tym
połączeniem na trasie pojawiłyby się drugi, a być może w konsekwencji pełny skład.

- 1 września koleje zmieniają rozkład jazdy. To szansa na zaplanowanie
połączeń na tej trasie tak, aby odpowiadały potrzebom podróżnych. Apelujemy do
władz samorządów położonych przy trasie Radom - Drzewica o sugestie - mówi
Szprendałowicz.
/GW/




Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy PKP
"Chałbiński", "do Kudowej" - rany Boskie, w GW nie trzeba mieć matury?

A co do meritum:
"[zniknie]połączenie z Kielc do Kołobrzegu"
Nieprawda. Pociąg z Krakowa do Kołobrzegu jak był, tak będzie. A pociąg z Kielc
do Kołobrzegu zamiast pojechać przez Radom, Koluszki, Bydgoszcz - pojedzie
przez Radom, Dęblin, Warszawę Wschodnią, Gdynię.

"Nowością są całoroczne kursy >>Wetliny<< do Zagórza i Krynicy"
Nieprawda. "Wetliną" nazwano nocny pośpieszny z Warszawy do Zagórza przez
Skarżysko, Sandomierz. W piątki (w sezonie - cały tydzień) będzie prowadził
wagony do Krynicy przez Kielce, Kraków, odłączane w Skarżysku

"[nowe] codzienne połączenia nocne na trasie Lublin - Jelenia Góra"
Nieprawda. Pociąg w tej relacji jeździ od 1946 roku. Od tego rozkładu będzie
kursował codziennie do Wrocławia, w sezonie do Jeleniej Góry.

"RegioPlus, na których pociągami pospiesznymi można jeździć znacznie taniej"
Nieprawda. Będą to pociągi osobowe przyśpieszone (nie stają na wszystkich
przystankach, ale częsciej, niż pośpieszne).

"Przykładowo przejazd popularnym >>Kielczaninem<< do Krakowa"
Skąd wiadomo, czy popularnym, skoro w obecnym rozkładzie go jeszcze nie ma?
Zastępuje likwidowanego "ChałUbińskiego" na odcinku Kielce-Kraków.



Temat: Droga i kolej do Wawy
Gość portalu: kolejarz napisał(a):

> Nie ma lokomotywowni, praktycznie nie ma gdzie odstawiać składów, a na pewno ni
> e
> ma gdzie ich myć. Za mało peronów, żeby można sobie pozwolić na postoje większe
> j
> liczby pociągów rozpoczynających i kończących bieg. Nic nie ma.
> A więc - na początku dnia pociągi muszą jechać z Kielc, a co najmniej ze
> Skarżyska, a wieczorem muszą tam wrócić. W środku dnia - za małe zapotrzebowani
> e.

Chyba nie jest to do końca argument tłumaczący brak miejscowych posiągów
pospiesznych - w Kielcach jest tyle samo perownów, a gdyby to była prawda to
pociągi pospieszne nie jeżdziłyby np. do Wisły, Szklarskiej itp. gdzie też brak
lolomotywowni i całego zaplecza o którym piszesz. Wiadomo też, że są składy
elektryczne, które potrzebują tyle samo miejsca co zwykłe "żółtki" osobowe, a
takie jednak z Radomia jeżdżą. A przy okazji chciałbym przypomnieć o pociągu
pospiesznym "Chałubiński" który jeżdził Z Radomia do Krakowa ze 2-3 lata temu
(może sprawdzisz w rozkładzie). Do niedawna też jeżdziły normalne wagony +
lokolotywa w pociągu do Łodzi Fabrycznej i przez wiele lat nie było problemów z
elektowozem ani z tym gdzie mają stać wagony. Osobnym tematem jest sprawa
zatrudnienia - gdyby Radom był stacją początkową dla pociągów pospiesznych (co
kilka lat temu wywalczono np. w Cżęstochowie)ileś tam osób miałoby zajęcie. No
ale widać, że nie od infrastruktury to zależy tylko od złej woli, tylko czyjej? -
PKP, władz miasta, samorządów, wojewody, polityków?




Temat: linia do koluszek i łodzi zlikwidowana ..... :-(((
Niedługo do Warszawy też bedą likwidowac pociągi
Nowy rozkład kolejowy układany był chyba tylko po to, aby uzasadnić, ze nie
opłaca sie utrzymywać połączeń kolejowych wogóle.
Z Radomia do Warszawy dla pracujących praktycznie nie ma teraz pociągu. Aby
pracować w Warszawie trzeba być w stolicy przed godz. 7:00 dla pracowników
przemysłu, 8:00 dla urzędników i firm usługowych, oraz dla niektórych
pracowników instytucji administracji rządowej przed godz. 9:00. Wszystkie
pociągi które spelniały te warunki były obłożone prawie w 100%.
Teraz nie ma pociagu, który spełniałby te warunki. Sienkiewicz jest o godz.
9:00 w Warszawie, a więc za późno nawet dla VIP-ów, Regio Plus (wcześniej
pospieszny, później osobowy z wagonami pośpiesznego) to teraz pociąg o składzie
nie nadajacym sie do 2 godzinnej podróży tzw. "bydlęcy", a wyjeżdżający o 5:07
z Radomia (równiez skład uniemożliwiajacy podróz ponad 100 km bo siedzenia
plastikowe i antyergonomiczne)nie daje mozliwości zdążyć do pracy na godz.
7:00. Juz wiele osób decyduje sie na podróż samochodem, albo wynajęcie
mieszkania w Warszawie z opcja zakupu i przeniesienia sie na stałe.
Traci na tym Radom, bo podatki nie zasilą kasy miejskiej, traci PKP. Ani
Marcinkowski, ani ekonomiści z kolei nie kiwną palcem. Juz parę pociagów stało
sie nierentownymi przez zmianę godzin przyjazdu do Warszawy i szybko podlegały
likwidacji. A może w tym idiotyźmie jest jakaś metoda.



Temat: Szynobusem do Drzewicy. A dalej?
Szynobusem do Drzewicy. A dalej?
Pojawiła się szansa na przywrócenie kolejowego połączenia z Radomia do
Drzewicy. Na początek na trasie mógłby jeździć jeden szynobus
To efekt zabiegów reprezentantów Radomia zasiadających we władzach województwa
mazowieckiego. Akcję lobbingową przeprowadzi także stowarzyszenie Kocham
Radom, które na naszym forum internetowym na www.radom.gazeta.pl namawia do
podpisywania petycji, by kolej przywróciła połączenia Radomia z Tomaszowem
Mazowieckim. Jeżeli szynobus zacznie kursować, to jednak tylko do Drzewicy.

- Pod koniec lutego spotkaliśmy się z przedstawicielami Urzędu
Marszałkowskiego w Łodzi w sprawie współfinansowania połączenia do Tomaszowa.
Ale władze województwa łódzkiego odpowiedziały, że nie są zainteresowane
kursowaniem pociągów na tej trasie - wyjaśnia Piotr Szprendałowicz, członek
zarządu Mazowsza. Dlatego Koleje Mazowieckie przedstawiły zarządowi Mazowsza
koncepcję uruchomienia od 1 września połączenia na trasie Radom - Drzewica. Na
początek jeździć ma jeden szynobus. Po analizie zainteresowania tym
połączeniem na trasie pojawiłyby się drugi, a być może w konsekwencji pełny skład.

- 1 września koleje zmieniają rozkład jazdy. To szansa na zaplanowanie
połączeń na tej trasie tak, aby odpowiadały potrzebom podróżnych. Apelujemy do
władz samorządów położonych przy trasie Radom - Drzewica o sugestie - mówi
Szprendałowicz.

miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3979079.html




Temat: Drugim torem do Warszawy?
Gość portalu: lolo napisał(a):

> Drugi tor z Radomia do Starej/Nowej Woli Gołebiowskiej (ok 5 km toru)

Do Starej Woli. Około 7 km.

> Poużywano około roku i zaprzestano demontując nawet trakcję elektryczną.

Zwróć uwagę na sposób jego wprowadzenia do węzła radomskiego. Nie biegnie on do
stacji "osobowej" Radom, lecz do towarowej Radom Wschodni. Jego przeznaczeniem
było wyprawianie pociągów towarowych w kierunku Warki. W okolicy wiaduktu ulicy
Struga miał się łączyć z nigdy niewybudowanym torem biegnącym ze stacji Radom
(do niedawna straszyły tam ruiny nastawni).
Jesteś pewien, że kiedykolwiek jeździły nim pociągi pasażerskie? W którym roku?
Ja bym obstawiał raczej nie 20, a 15 lat temu.
Postaram się jakoś dostać do służbowych rozkładów jazdy z tamtego okresu. Być
może okazało się, że czas jazdy tym torem jest istotnie dłuższy (konieczność
przejazdu przez Radom Wschodni i ciasne łuki) i uznano, że nie warto. Ale to
trzeba sprawdzić w rozkładzie.
Tor jest używany do dziś, jako bocznica elektrociepłowni i jeszcze jakiegoś
zakładu (Bacutil?). Zlikwidowano jego połączenie z mijanką Stara Wola i do
Warszawy się nim nie wyjedzie.




Temat: RADOM TRACI STAŁE POŁACZENIE EXPRESOWE
Tym razem ja muszę Cię zmartwić. Otóż droga koleżanko, to aby linia kolejowa
nr8 Warszawa - Kraków była w dobrym stanie technicznym, a po niej kursowały
pociągi łączace ośrodki z całej Polski, leży w interesie obu miast (Radom,
Kielce). Brak dialogu w tej sprawie do tej pory dał właśnie widoczne efekty.
Ani same Kielce, ani sam Radom nie poradzą sobie w walce o dobre połączenia.
Przykładem jest np. lobby Opola, małe miasteczko, a posiada własne połączenie
ekspresowe ze stolicą, a w sezonie nawet z Gdynią.
Radom nie jest wiochą. Większe miasta zostały szybciej odcięte od szybkich
połączeń (Częstochowa, a od tygodnia Lublin) w nowym rozkładzie jazdy również
Białystok straci swój ekspres.
Co do EX NIDY, był drogi jak każdy pociąg kwalifikowany, do stolicy jechał tyle
samo co pospieszny w cyklu dziennym, ale jest (do 12 grudnia) najszybszym
połączeniem kolejowym Radomia i regionu z Polską północną.
P.S. Szkoda, że tak myślisz i wypowiadasz się o Radomiu.



Temat: Zmienia się rozkład jazdy pociągów InterCity
Zmienia się rozkład jazdy pociągów InterCity
Wielka szkoda, że władze kolei nie posłuchały apeli w sprawie
nielikwidowania kolejnych połączeń przechodących przez Radom. W
efekcie od września i tak kiepskie skomunikowanie Radomia stanie się
jeszcze gorsze. Właściwie oprócz kierunku Radom-Warszawa, na którym
dzięki połączeniom Kolei Mazowieckich można mówić o w miarę
akceptowalnej ofercie, w pozostałych kierunkach sytuacja wygląda
wprost tragicznie. Skomunikowania z dwoma kolejnymi największymi
miastami praktycznie nie ma: z Łodzią można powiedzieć w ogóle, z
Lublinem - w którym studiuje i załatwia sprawy tysiące radomian -
już prawie w ogóle. Połączenia z Poznaniem, Szczecinem i zachodnią
Polską od czasu likwidacji "Wieniawskiego", czyli od dwóch lat, już
nie ma, teraz podobny los zdaje się spotykać Wrocław (również wielu
studentów z Radomia) i Górny Śląsk. Jedno połączenie w tygodniu z
Przemyślem trudno też nazwać sukcesem, gdy jeszcze kilka lat temu
jeździło w tamtym kierunku 3 pary pociągów na dobę. Właściwie
należałoby zapytać, dokąd to wszystko zmierza??




Temat: rozklad PKP '2007 - do boju!
rozklad PKP '2007 - do boju!
PR PKP ma juz nowy rozklad jazdy pociagow na nowy rok. jest dostepny na
stronie:
www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200

zgłosmy swoje propozycje!
piszmy majle z informacja ze zalezy nam na polaczeniach z reszta kraju. sa to
m.in:
- minimun 3 pary pospiesznych na dobe relacji lublin-pionki-radom-lodz-poznan
(wroclaw)
- minimum 2 pary pociagow relacji warszawa-radom-skarszysko-przemysl

nie mozna tez zapominac o koniecznosci utrzymania a nawet zwiekszenia liczby
polaczen wa-ra-kr.

majle nalezy pisac na adres:
propozycjerj@pr.pkp.pl

Radom do boju!!!




Temat: Przetarg na pociąg
Mimo wszysto, należy pamiętać, że owe "papierowe oszczędności" mogą siegnąć
ładnych kilku mln złotych. A wtedy kwotę tę można przeznaczyć na coś innego -
zwiększenie częstotliwości, czy właśnie remont torów.

Stanu linii szynobusy nie poprawią, ale są w stanie jeździć szybciej po
bardziej zdezelowanych torach. Czyli dzięki szynobusom można niezbędne remonty,
na które nie ma pieniędzy przesunąć o kilka lat dalej. A to daje szansę na
złapanie oddechu.

No i w końcu należy się zastanowić, czy aby na pewno potrzeba dużych pociągów.
Pamiętajmy, że mniejsze pociągi umożliwiają częstsze kursowanie - a to musi
przełożyć się na większą liczbę pasażerów. Lekkie, tanie jednostki to także
szansa na więcej połączeń bezpośrednich. Możnaby przywrócić pociągi zjeżdżające
z węglówki do Łodzi, czy Tomaszów - Łódź i Skarżysko, Radom - Łódź. A pociągi
bezpośrednie w tych relacja, to podcięcie jednej z podstawowych zalet PKSów
(przy dobrym rozkładzie na tych trasach pociąg nie będzie wolniejszy od
autobusu)



Temat: Nowy Rozkład PKP 2009/10
Nowy Rozkład PKP 2009/10
Nowy Rozkład PKP przyniesie powrót pociągu Bystrzyca Lublin-Wrocław-
Lublin , nowy pociag pospieszny Wisłok Warszawa Wschodnia -
Krynica/Przymyśl/ Zagórz(lato) nocne połaczenie TLK Białystok -
Zakopane zlikwidowany zostaje pociąg D Jadwiga Terespol-Kraków
Płaszów oraz pociąg przyspieszony Radomiak będzie odjeżdzał z
Radomia jako stacja początkująca



Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów
Faktycznie, ktoś kto układał ten rozkład nie ma chyba o tym
zielonego pojęcia. KMy nie są na rynku od wczoraj! Nie wiedzą w
jakich godzinach są największe potoki podróżnych?!
A już tak z innej beczki... Radom, drugie co do wielkości miasto w
województwie mazowieckim, a jego mieszkańcy są skazani na dojazdy do
i z pracy tylko i wyłącznie pociągami osobowymi. Niby odległość
pomiędzy stacjami Radom - Warszawa Wschodnia, to "tylko" 108 km, ale
pokonuje się ją w czasie znacznie przekraczającym 2h. 2,5h na
plastikowych zydelkach w EZTach lub na niezbyt wygodnych siedzeniach
w "piętrusach". Ludzie spędzają 5 godzin dziennie w podróży, a 5
godzin to całkiem sporo, więc może warto byłoby zorganizować pociągi
TLK w dogodnych godzinach. InterCity całkiem nieźle by zarobiło na
mieszkańcach Radomia... no chyba, że ta Spółka nie ma zamiaru tych
pieniędzy zarabiać, zwłaszcza mając w perspektywie wejście na giełdę.



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP - marginalizacja Radomia
> Kolego Kielce i Lublin nas mało obchodza zajmijmy się Radomiem.

Kolego! Otoz nas wiele obchodza, gdyz z punktu widzenia politycznego, jak i
kolejowego (wlasne agendy decydenckie) sa osrodkami o wyzszej randze od Radomia
i leza stosunkowo niedaleko. Tym samym chce takim osobom jak ty uzmyslowic, ze
my, jako osrodek powiatowy, bez wiekszego wplywu na ksztalt rozkladu, mamy
sytuacje o wiele lepsza od nich, a osrodki o podobnej do Radomia randze na
mazowszu - jak o wiele bogatszy i bardziej wplywowy od nas Plock albo szara
Ostroleka praktycznie z pociagami sie pozegnaly, a Kielce, Lublin, Siedlce
pozegnaly sie z o wiele wiekszym procentem polaczen niz my.

W Lublinie
> mieszka 337 tys. osób i mają 120 tys. studentów poradzą sobie.

W tej chwili sobie swietnie radza, co widac na zalaczonym obrazku.

> A co do Kielc to nawet jak tam peron zliwkidują to mnie to nie zdziwi , ja do
> celowo bym żadnego pociągu do kielc nie wysłał bo po co?

Bo masz cos z glowa:)

> Oni mają PISTACJĘ we
> Włoszczowej stacja na ich poziomie....

I jak na razie swoimi wynikami przerosla najsmielsze oczekiwania.




Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :)
Gość portalu: aron napisał(a):

> Gość portalu: tomekjot napisał(a):
>
> > co ty bredzisz jak już były zmiany na PKP to tylko niewieklkie zmiany
> > korekscyjne
>
> tyle że te zmiany korekcyjne są totalnie wkurzające. Np. jednego roku pociąg
> jedzie o 8.00, drugiego o 7.50 , trzeciego o 8.40 itp. Niby o tej samej porze
> ale łatwo się spóźnić.

Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w mediach.
Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewniam się
(strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której pociąg
odjeżdża. Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem. Wszedłem
dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład,
sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się pod
podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie raczył
odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworzec.
Busa o danej godzinie nie było... Jak mnie poinformowali kierowcy z busów
odjeżdżających do innych miejscowości, zmienił się rozkład...
PS.
Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził jak
szalony (jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak szalony.
Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. Wolę
jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.)




Temat: Nie nasza KOLEJ
Nie nasza KOLEJ
Odwiedziłem właśnie stronę internetową PKP InterCity. Otóż spółka ta w związku
ze zmianą rozkładu jazdy 11 grudnia wprowadza kilka nowych połączeń. Z
kilkudziesięciu pociągów: Ex, TLK, IC, EC tylko jeden dojeżdża do Kielc, a
mianowice Ex."Nida"(Kielce/Lublin- Gdynia) i to tylko w okresie wakacji. Moim
zdaniem powinno wprowadzic sie kilka pociagow na trasie np. Krakow/Zakopane
przez Kielce, Radom do Warszawy czy dalej do Gdyni, tak samo jak uwazam, ze
nie glupim pomyslem byloby wprowadzenie polaczenia ekspresowego na trasie do
Katowic(jezdze czesto ta trasa i wiem ze te pociagi zawsze sa zawalone)trasa
moglaby przebiegac np. w taki sposob: Lublin- Radom- Kielce- Zawiercie-
Katowice- opole- Wrocław. Uwazam ze gdyby wprowadzic na tych trasach chocizaby
pociagi TLK ( niewiele droższe, ale o krótszym czasie przejazdu niż
pospieszne) wyszloby to z korzyscia i dla spolki PKP InterCity i dla pasażerów
w Kielcach i Radomiu. Nasze miasto znowu zostało pominięte



Temat: RADOM TRACI STAŁE POŁACZENIE EXPRESOWE
RADOM TRACI STAŁE POŁACZENIE EXPRESOWE
Na stronie internetowej PKP InterCity podane zostały zmiany w rozkładzie
jazdy dla pociagów obsługiwanych przez tą spółkę. Radom, a tym samym Kielce
tracą stałe połączenie ekspresowe (EX NIDA do Gdyni Gł.) pociąg ten będzie
kursował jedynie w sezonie letnim. PKP IC wprowadza także nowe rodzaje
połączeń- InterRegion (IRN), niestety Radom nie został objęty tymi
połączeniami. Z ROKU NA ROK RADOM ULEGA STOPNIOWEJ DEGRADACJI NA KOLEJOWEJ
MAPIE POLSKI... STRACH POMYŚLEĆ CO WYMYŚLI SPÓŁKA PKP PRZEWOZY REGIONALNE!



Temat: Powstanie przystanek ,,Włoszczowa Północ" na CMK
masz chyba na mysli łącznice, a nie skręt :)
a poza tym po wybudowaniu owej łącznicy
czas jazdu z Kielc do Warszawy przez CMK,
czyli przy Vmax=160 km/h i po remoncie
odcinka Kielce - Włoszczowa, który polegał
by tylko na likwidacji ograniczeń predkości
przy przejazdach i remoncie odcinka Kielce - Czarnów
wynosił by max 2 h.
Szlakowa na odcinku Kielce - Włoszczowa to 90 i 100 km/h,
i wiecej bez prostowania raczej się nie wyciśnie.

Na podobnym poziomie kształtuje się czas przejazdu
pociągu przez zmodernizowany odcinek Kielce - Radom - Warszawa.
Nie wiem skąd macie informacje o 90 min, bo ten czas
jest raczej wzięty z kosmosu, bo linia ma być zmodernizowana
do 140 km/h (odcinek Radom - Warszawa) a pociąg zapewne
będzie się "chciał" zatrzymać w Skarzysku i Radomiu.

Reasumując :
po remoncie lini Kielce - Radom - Warszawa czas
przejazdu będzie wynosił 2 h (info. wg. wstępnych
kontraktów na remont podpisanych w 11.2005)
zaś po budowie łącznicy też jest 2 h.

na koniec wypada przypomnieć, że najlepszy
czas przejazdu z histori to przejazd Ex Nida
w rozkładzie 97/98 wynoszący 2:25
i na pobicie tego rekordu będziemy musieli
jeszcze dłuuuuuugo poczekać.



Temat: rozklad PKP '2007 - do boju!
Rozkład beznadziejny, strasznie mało pociągów zwłaszcza na trasie Wawa-Kraków,
niepokojący jest również rozkład Lublin-Kraków, 15 ostatni pociąg z Lublina, a
co z tym z 17 i bodajże 22. Przecież takie skomunikowanie jest fatalne dla
mieszkających poniżej Radomia, a udających się w stronę Lublina i z Lublina;
oraz dla mieszkających na trasie Radom-Lublin, a próbujących się udać do
Krazkowa i z Krakowa, dlatego tez potrzebny jest wspólny front (jak mi łatwo to
słowo przeszło przez gardło, chyba się strzeje :))




Temat: Zagadka z rozkładem jazdy pociągów
Zagadka z rozkładem jazdy pociągów
"Podobno władze KM zrezygnowały z zapowiadanych zmian w rozkładzie,
które odpowiadały wielu pasażerom, chodzi. m. in. o utworzenie
regionalnych ekspresów. Takie pociągi miały jeździć także na trasie
Radom - Warszawa."
bardzo radosna informacja dla dojeżdżających codziennie do pracy do
Warszawy :(




Temat: nowy rozkład jazdy PKP
Rozkład PKP Dęblin - nowy!
nie da się ukryć. BUsy do Kraśnika tak ok. 17-18 odjeżdżają pełne ze stojącymi
ludźmi a pociągu o tej porze nie uświadczysz :)

dodam jeszcze w ramach promocji nowy rozkład z Dęblina

ROZKŁAD PKP ze stacji DĘBLIN 20056

Biała Podlaska 15.56
Bydgoszcz 9.12p 17.10pb
Chełm 4.02d 13.52 17.03 18.45
Gdynia 8.26exh
Hel 23.49ph
Kielce 6.45ph
Kijów 8.12p 23.22p
Kołobrzeg 22.29ph
Kostrzyn 11.02p
Kutno 7.13p
Lublin 5.03 6.09 6.35ph 7.00ph 7.47 9.47d 10.47pa 12.07 12.36p 14.46p 15.49t
15.56d 16.33exh 17.36pd 19.28 20.36p
Łowicz 4.03m
Łuków 12.39
Przemyśl 9.12p 16.50p
Radom 3.30dm 5.11m 6.27m 8.40m 9.45m 12.40m 14.17m 15.25dm 17.16m 19.22m 21.07m
Rzeszów 4.53ph
Szczecin 8.37t 23.50p+
Świnoujście 21.07ph
Terespol 4.25 6.25 19.04
Warszawa 3.23m 3.52p 5.20m 6.13pd 6.36m 7.59m 10.11m 12.11m 13.13pa 14.11m
15.11p 15.37m 16.11m 17.21m 18.11m 19.02p+ 19.12m 20.01p 20.11m
Zamość 9.12pe

m - pociąg kolei mazowieckich



Temat: Uwaga - remont st. Warszawa Wschodnia
Uwaga - remont st. Warszawa Wschodnia
Od 12-go listopada do końca aktualnego rozkładu (8-grudnia) PLK będa
prowadziły remont układu torowego stacji Warszawa wschodnia od
strony Warszawy Stadion. Związane jest to z remontem linii do
Radomia i budową linii na lotnisko, gdyż trzeba umożliwić przejazd
pociągów SKM z lotniska (i nie tylko z resztą) na wszystkie perony
stacji Warszawa Wschodnia.
Zmiany są zamieszczone w rozkładach jazdy PDF na stronie KM:
www.mazowieckie.com.pl

W skrócie:
Pociągi ze wschodu będa jechać normalnie przez wszystkie przystanki
do Zachodniej, pociągi z zachodu pojadą przez dw. Centralny.
Przesunięcie godzin odjazdów z dw. Centralnego w stosunku do
?ródmie?cia - od 0 do 10 minut, więc niewielkie.
Pomiędzy Stadionem a Zachodnią pociąg wahadłowy.
Ale ze zmianami się zapoznać warto tak na wszelki wypadek.




Temat: Radom-Rzeszów
Radom ---> Rzeszów
Polecam:

1) POCIĄG rozklad.PKP.pl

2) AUTOBUS pks.WARSZAWA.pl
Godziny Odjazdów z RADOMIA {DWORZEC AUTOBUSOWY} do RZESZOWA {DWORZEC
AUTOBUSOWY}: 08:25, 10:45, 14:50, 17:20, 18:10, 21:30
Godziny Odjazdów z RZESZOWA {DWORZEC AUTOBUSOWY} do RADOMIA {DWORZEC
AUTOBUSOWY}: 00:35, 01:30, 05:15, 08:20, 13:30, 14:50

3) MIKROBUS BUSY.info.pl * MINIBUS.prv.pl



Temat: Dlaczego wydłużyła się podróż pociągiem do Wars...
> PeKaPe to nie wirtualna rzeczywistość i pociąg jeżdżący/wracający do
Skarżyska
> nie rozdwoił się.Poświęć się dla sprawy i spróbuj odjechać pośpiechem(sic!)o
> 16.10.

zgadzam sie, kolega popwinien sie poswiecic i poczekac na pospieszny do
skarzyska o 16.10. NIE MA GO!!!jest osobowy, a pociag zwany pospiesznym o 19.10
staje, przynajmniej wg internetowego rozkladu, w kazdej wawie i w piasecznie.
efekt jest taki, ze jedzie ponad 2h...pkp ma durny sposob ustalania cen.
zaplacimy jak za pospieszny, bo przeciez liczy sie odleglosc, a nie szybkosc
przejazdu...
a co ciekawsze - z radomia pospiech odjezdza o 10.35, a nastepny jest dopiero o
15.00. ja rozumiem, ze pkp chce oszczedzac swiezo wyremontowany odcinek, ale to
przesada!!!
i jak tu mozna pracowac lub studiowac w wawie, a mieszkac w radomiu???
i jak mozna mieszkac w takim popieprz. kraju, gdzie 100 km pociag pospieszny
pokonuje w ponad 2 h. , a na dodatek sie spoznia..
a co do redakcji 'gazety'???gdzie jest ta solina o 12.42?????????sie wziela io
zmyla...jak mozna nie sprawdzic zrodel!!!!????




Temat: Na krańcach Mazowsza pociągi na razie zostają
Na krańcach Mazowsza pociągi na razie zostają
Miejscowości takie jak Sierpc czy Płońsk powinny posiadać bezpośrednie
połączenie z Warszawą umożliwiające przyjechanie np. do pracy do Warszawy.
Skład powinien dojeżdżać do Warszawy itp. na +- 7:40 +- 8:40. Póki nie
powstaną takie połączenia a rozkład jazdy będzie tak beznadziejny jak jest na
tych trasach to będzie mało pasażerów.

Kolejna kwestia to pociągi powinny jeździć do obszarów ciążenia (Działdowo,
Łódź) a nie tak jest teraz kończyć trasę tak jak jest teraz na granicy
województwa (Iłowo, Drzewica). W jakim my kraju żyjemy skoro 2 województwa nie
mogą się dogadać i każde uruchamia pociągi tylk odo granicy swojego
województwa? Po co komuś jechać do Drzewicy z Radomia, raczej wolałby pojechać
tą trasą do Łodzi.



Temat: nowy rozkad jazdy PKP
Codziennie z Radomia do Lublina jezdzi:
-6 pociagow pospiesznych
-7 pociagow osobowych (z przesiadka w Deblinie), ale jednak czas
jazdy pozostawia wiele do zyczenia
-prawie 20 busow
-ok. 10 autobusow PKS

Co za tym idzie istnieje potencjal, aby spokojnie uruchomic cykl 3
godzinny pociagow od godziny 6 rano (6,9,12,15,18,21,00)gdyz to
wymaga tylko zmian w rozkladach i jednego pociagu wiecej. A osobowki
zawsze mozna lepiej synchronizowac.




Temat: Pociąg, który porywa prawie na krańce Mazowsza
Rozkład wywieszony. Na tablicach (ostatnio trzeba było wywiesić dodatkową kartkę aż), w internecie... dostępny. Zapowiedzi są powtarzane w kółko. Pociąg w końcu poprawnie oznakowany (to jedyna rzecz, jakiej brakowało). I co? I dalej wsiadają.
Głupota. Jakoś takich problemów nie mają mieszkańcy linii do Radomia, gdzie również kursują pociągi przyspieszone, Łukowa czy do Sochaczewa, gdzie swego czasu przyspiesozne odjeżdżały również ze Śródmieścia.
Mam wrażenie, że z napływem świeżych pasażerów dziwnie spadł iloraz inteligencji. Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem lezy i kwiczy.
Źle mówię? Pójdźcie na Śródmieście, gdzie można zwariowac od ilości zapowiedzi, poczekajcie na ten pociąg i popatrzcie na reakcje ludzi.




Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów.
Gość portalu: Bartosz napisał(a):

> Całoroczne pociągi pośpieszne i ekspres do Warszawy. W nawiasach podane są
> różnice w czasie jazdy względem obecnie obowiązującego rozkładu.
> Radom 4.20 -> Warszawa Centralna 6.15 (+4 minuty)
> 5.54 -> 7.45 (+5)
> 6.53 -> 8.45 (+12)
> 8.01 -> 9.37 (+3) Ex "Nida"
> 10.35 -> 12.15 (-3)
> 15.14 -> 16.58 (+7)
> 16.59 -> 18.45 (+4)
> 19.12 -> 21.04 (+0)
> 20.24 -> 22.04
> 21.31 -> 23.21
>
> Hm. Co więc dał ten remont?

Bartosz napisz gdzie znalazłeś już nowy rozkład jazdy. Na dworcu jeszcze go nie
ma, a chętnie bym się z nim zapoznał



Temat: Warszawa tyłem do WKD
Właśnie nie będzie częstych i wygodnych połączeń.Już teraz pasażerowie ledwo
mieszczą się do zapchanych poza miarę pociagów,co będzie gdy dojdą dodatkowi
pasażerowie nie chcę nawet myśleć
Obecny rozkład jest tak skonstruowany że jedynie w samym centrum są częste
połączenia. Z niektórych obleganych kierunków np Grodzisk Sochaczew Warka Radom
w święta czy weekendy przerwy pomiędzy pociągami dochodzą do 60 minut lub 30
minut w dni powszednie . Nie myślisz chyba że mieszkaniec Ursusa czy Włoch
będzie czekał godzinę na pociąg do centrum,ryzykując do tego że nie zmiesci się
do pociągu bo przyjedzie tylko jedna jednostka




Temat: 204 - ja pier....
Jak wracam od babci, która mieszka w Legionowie, muszę:

- dojść do stacji (circa 15 minut)
- poczekać na pociąg (załóżmy, że wychodzę według rozkładu, bo przerwy między kursami wynoszą około godziny)
- przejechać do Gdańskiej (circa 40 minut)
- przejechać metrem do Centrum (z Gdańskiej nie mam połączenia do domu, circa 15 minut)
- poczekać w centrum na autobus, który zawiezie mnie do domu (10 minut)
- przejechać autobusem (20 minut)

W sumie całość trzydziestokilometrowej podróży twa około około 90 minut (średnia prędkość przejazdu 20 km/h, czyli niewiele więcej niż rowerem). Podróż w obydwie strony zajmuje 3 godziny. Dłużej, niż podróż pociągiem do Łodzi i z powrotem.

Nie doliczam nawet połowy czasu pomiędzy kursami pociągów (które kursują co godzinę), bo czas przejazdy zwiększyłby się do 2 godzin (niemal tyle samo, ile zajmuje przejazd pociągiem osobowym do odległego o 100 km Radomia), czyli podróż w obydwie strony zajęłaby połowę dnia roboczego.

Hehe.



Temat: Pasażerowie "Radomiaka" mają dość
Nikt nie bierze tego pod uwagę, bo tak naprawdę to nikogo to nie
obchodzi, by Radom miał możliwie najlepszą komunikację z Warszawą.
Nawet teraz pociąg mogłby jechać ok. 1:40 bo na wielu odcinkach
jedzie ponad 80 km/h i odpowiednie ustawienie rozkładu by na to
pozwoliło. Ale to trzeba chcieć to zrobić, pomyśleć, zastanowić się
gdzie się pociągi mają mijać i jaki ustawić priorytet. Nie wierzę,
że nie moożna tak tego zorganizować by jeden pociąg jechał w takim
czasie rano i jeden po południu. Trzeba chcieć to zrobić.
Dlaczego na nowym odcinku pomiędzy Zachodnią a Okęciem jedzie tak
wolno często na tym odcinku jedzie ponad 20 minut.
To samo jak z szumnymi zapowiedzimi budowy parkingu koło dworca dla
dojeżdzajacych do pracy pociągiem, pisze się o tym od ponad 2 lat i
co i nic.



Temat: Nie nasza KOLEJ
Często jeździłem do Wrocławia. Był taki pociąg z Kielc ok9.30 przez Cz-wę, a z
Wrocławia do Kielc ok13.30 . Przy ostatniej zmianie rozkładu został zlikwidowany
ponieważ jeździlo nim zbyt mało ludzi, a sam pamiętam jak nie raz jechało się
tym pociągiem na stojąco. Osobiście uważam, że może rzeczywiście Ex czy IC nie
są nam tak bardzo potrzebne, ale ilość pociągów goszcząca na naszym dworcu jest
chyba już ograniczona do minimum.
Zawsze narzekałem też na połączenie kolejowe z Łodzią i z Poznaniem. Ludzie do
Łodzi mamy niecałe 150 km, a pociąg kursuje tylko raz dziennie i to zdaje się
przez Cz-wę, kiedyś przez Radom, to zresztą jest bez różnicy. Tak czy tak jechał
chyba z 5 godzin do tej Łodzi i dalej do Poznania następne 5. Przecież
zmniejszając czas przejazdu PKP napewno zyskałaby więcej pasażerów.



Temat: Urząd miasta a rozkład Kolei Mazowieckich_prośba
Cytat z pewnego forum
telemann napisał:

> Od stycznia drastycznie pogorszył się rozkład jazdy pociągów jeżeli chodzi o
> poranny szczyt. Czy legionowscy urzędnicy mogliby twardziej negocjować z
> Kolejami Mazowieckimi? Chciałbym tylko zauważyć, iż pociągi notorycznie się
> spóźniają, a pasażerowie nie mogą się nawet ukryć przed mrozem, deszczem itp.,
> albowiem odkąd pamiętam w Legionowie nie ma nawet hali dworcowej (tylko jakiś
> obskurny barak, omyłkowo nazywany poczekalnią).
> Proszę o podanie informacji kiedy będzie można normalnie dojeżdżać koleją do
> Warszawy, albowiem jakość obecnego połączenia kolejowego sytuuje Legionowo
> daleko w tyle, za innymi miastami satelickimi województwa.
> Pozdrawiam

Czym różnią się Koleje Mazowieckie od terrorysty, z terrorystą można negocjować
To nie jest mój cytat ale pokazuje jak widziane sa negocjacje między KM a
władzami miast
Na fatalny rozkład jazdy, potworny tłok i opóźnienia narzekają mieszkańcy
Mińska Maz, Otwocka Sochaczewa,Radomia
Po prostu spółka KM jest nieprzygotowana do świadczenia usług przewozowych na
Mazowszu, brakuje taboru i chęci



Temat: Kolejne cięcia na PKP
Kolejne cięcia na PKP
miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,6940251,Duze_zmiany_w_kolejowym_rozkladzie_jazdy.html
najciekawszy fragment:
"Ale co ciekawe, jest szansa, że wkrótce połączenia dalekobieżne uruchomi inny
przewoźnik - właśnie Przewozy Regionalne, których udziałowcami są po
restrukturyzacji samorządy wojewódzkie. W połowie sierpnia zarząd województwa
świętokrzyskiego podjął uchwałę, żeby rozszerzyć umowę z PR na 2009 rok o dwa
dodatkowe połączenia Interregio: do Wrocławia i Warszawy. - Połączenia mogłyby
ruszyć od 1 października, z myślą o studentach - mówi Mariusz Brzeziński ze
świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego. Tłumaczy, że taką decyzję podjęto po
rozmowach z władzami PR. - Te połączenia mogłyby zastąpić zawieszone pociągi
pomiędzy Skarżyskiem, a Tomaszowem Mazowieckim. Połączenia do Warszawy były
wtedy realizowane Centralną Magistralą Kolejową - mówi Brzeziński. Podkreśla,
że nie wiadomo, czy takie połączenia wejdą na stałe do rozkładu. - To zależy
od zainteresowania ze strony pasażerów - tłumaczy."
Po pierwsze-jak pociąg z Kielc do Warszawy albo Wrocławia ma zastąpić
połączenie Skarżysko-Tomaszów?????
Po drugie-oczywiście Kielce sobie załatwią połączenie,a ze Skarżyska do
Warszawy to osobowy z przesiadką w Radomiu.Ale czego innego można się było
spodziewać?




Temat: PKP raz jeszcze
Gość portalu: bodzio napisał(a):

> Gdybyście zapragnęli jechać pociągiem do Częstochowy:
> 1. wsiadając o 13.40 (osobowy do Kielc) nie wysiadajcie w Kielcach na ten
> mróz jak ja, tylko spokojnie siedźcie, bo ten sam skład po 15 minutach ruszy
> w kierunku Jasnej Góry (dlaczego rozkład o tym liczy, tego nie wiem)

Ja tak jechałem Powiem Ci dlaczego tak jest. PKP myśli, że polskie
społeczeństwo składa się z bogaczy, którzy jeżdżą IC i tępych frajerów z
pozostałych pociągów. I jak taki tępy frajejr z Radomia będzie chciał jechać
do Częstochowy tymże pociągiem to kupi sobie dwa bilety: Radom



Temat: Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazdy poci...
no nie taka kosmetyka, bo planowanie krajowego rozkladu jazdy w
powiaznaiu z połączeniami międzynarodowymi to nie jest taki
lekki temat. Przesunięcie o np. 10 minut jednego pociągu z
Warszawy może spowodować przesunięcie o 20 innego np. w Jeleniej
Górze. Śmiesznie? Śmieszne, ale taka jest technika konstrukcji
wykresów rozkładu jazdy biorąc pod uwagę skomunikowania. Jak byś
się czuł, gdybyś w Radomiu miał przesiadkę z pośpiesznego z
Warszawy na osobowy do Wolanowa? I załóżmy osobowy odjeżdża 5
minut przed przyjazdem pośpiecha, bo tak chce lokalna
społeczność??? Trochę to trąca paranoją prawda? A w końcu PKP
musi zarobić na podróżnych, a wierz mi, takich przesiadkowiczow
jest na tyle sporo, że warto czasami opóźnić pociąg o kilka
minut bo raz: wzrasta prestiż kolei jako przewoźnika, dwa - są
pieniądze, trzy - kolej to nie bezduszna machina.



Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy PKP
>>>Najprawdopodobniej na tym skończy się modernizacja trasy, której fatalny
stan sprawia, że podróż z Radomia do stolicy trwa półtorej godziny.

Wystarczy uruchomić internetowy rozkład jazdy PKP, żeby się przekonać, że
jedynie express Nida osiąga czas przejazdu zbliżony do 1 h 32 min. I tak często
tylko na papierze. Średni czas przejazdu pociągu pospiesznego z Radomia do
Warszawy to prawie 2h. Niestety. Dlatego bardziej opłaca się narażać życie, na
zatłoczonej E77. Jest po prosu szybciej.
Dziękuję za likwidację pociągu o 19:10. PKP mam już z głowy!
Mam nadzieję, że ta chora instytucja zostanie jak najszybciej sprzedana i
wszystkie bufony z PKP olewające pasażerów ustawią się w KOLEJKĘ do Urzędu
Pracy. Oby to była jedyna kolejka z jaką będą mieli do czynienia!



Temat: Rozkład jazdy PKP do poprawki
Czasem mam wrażenie, że w PKP oprócz maszynistów i konduktorów pracują
stuknięci. I oni właśnie układają rozkłady jazdy z roku na rok zwijając
połączenia kolejowe. Nad morzem jest ściezka rowerowa "szlakiem zwiniętych
torów", tzn. po trasie dawnej lini kolejowej, którą komuchy po wojnie
rozebrali. PKP to "koleje zwijających połączeń" albo warszawska kolej
państwowa. Likwiduje sie połączenia ale nie te do i z Warsiawy. Dziś z Łodzi
nie można dojechać pociągiem do: Lublina, Rzeszowa, Kielc, Radomia, Opola,
Koszalina, Słupska, Zielonej Góry, a z pociągów międzynarodowych przez Łódź
przejeżdza tylko pociąg do i z Pragi.



Temat: PKP:Radom odcięty od Poznania, Łodzi i Szczecina
PKP:Radom odcięty od Poznania, Łodzi i Szczecina
14 grudnia wchodzi nowy rozkład PKP, w którym, jeśli wierzyć danym zawartym
na tronach www.bahn.de (bo u nas przecież takich danych się nie publikuje
wcześniej), wycofany został pociąg kursujący przez Radom do Szczecina.
Usunięte zostało też ostatnie połączenie do Łodzi. Tym samym Radom nie ma już
bezpośredniego połączenia z Poznaniem, Łodzią i Szczecinem - widać albo ktoś
to przeoczył albo nawet się nie starał o utrzymanie takiego połączenia. Jak
ktoś chciałby napisać do PKP Przewozy Regionalne w Warszawie to podaje maila:
fax (0 prefix 22) 513 88 14
e-mail: pz.warszawa@pkp.com.pl

lub e-mail do Centrali PR PKP: p@pkp.com.pl




Temat: rozkład jadzy PKP na 2007r
rozkład jadzy PKP na 2007r
PR PKP ma juz nowy rozklad jazdy pociagow na nowy rok. jest dostepny na
stronie:
www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200

zgłosmy swoje propozycje!
piszmy majle z informacja ze zalezy nam na polaczeniach z reszta kraju. sa to
m.in: minimum 2 pary pociagow relacji warszawa-radom-skarszysko-przemysl

nie mozna tez zapominac o koniecznosci utrzymania a nawet zwiekszenia liczby
polaczen wa-ra-sk-kie-kr.

majle mozna pisac na adres:
propozycjerj@pr.pkp.pl




Temat: Podczas remontu torów utrudniania dla podróżnych
Podczas remontu torów utrudniania dla podróżnych
Brawo brawo brawo
wreszcie ktoś wymyślił coś rozsądnego w PKP
remot i objazd tylko od 8 do godziny 14
duzy plus
ale tylko jeden
a w porównaniu do tych wszystkich minusów to bardzo niewiele
Chciałbym jeszcze nawiązać do tego całego remontu no wiem że da
on WIELKIE EFEKTY sześć i pół minuty krócej do Warszawy do
wielki sukces, tylko nikt nie zauważył że pociągi pospieszne
jeżdźą z dokładnością do godzimy i nikogo to nie dziwi na pociąg
pospieszny do Warszawy z Radomia wyjeżdża o 4,58 (wg rozkładu bo
jak korzystam z niego od dwóch lat to jeszcze nigdy nie udało mu
się wyjechać o tej godzinie), mało tego nagminnie w Warszawie
jest o 7,15-7,20 aa powinien być o 6,48, i co tu pomoże 6,5
minuty???? A jeszcze jedno za bilety na owy pociąg słono płacimy
za miesięczny do Centralnej ok 370 zł i co otrzymujemu w zamian
figę z makiem

Zawiedziony usługami PKP, stały czytelnik Gazety



Temat: "DGP": - PKP Intercity z ogromną stratą za 2009...
Z tą likwidacją pospiesznych to w ogóle zrobili totalny bałagan (żeby nie
powiedzieć dosadniej). Wprowadzili "tanie linie", których cenę zaraz podnieśli,
kasjerki nie mają pojęcia o rozkładzie (żona chciała w grudniu kupić bilet na
TLK, kasjerka upierała się, że takiego pociągu o tej godzinie nie ma),
wprowadzili miejscówki, ale chyba nikt nie wie w których pociągach są one
obowiązkowe, a w których nie (żona bilet w końcu kupiła, ale bez miejscówki, a w
tym pociągu, jak się okazało, były one obowiązkowe), na dodatek polikwidowali
mnóstwo połączeń w porach największej frekwencji (np. Warszawa - Radom - nie ma
żadnego pospiesznego od 15. do 18.)



Temat: nowy rozkad jazdy PKP
NIDA wcale nie jest całoroczna.
www.intercity.pl/pdf/Zarys2008komunikacja_krajowa_2007-10-18.pdf

To by było za piękne. Nie ma oddzielnego pociągu do Moskwy a jedynie
pociąg JADWIGA ma prowadzić wagon sypialny Kraków-Moskwa.
To i tak dużo. Dzięki temu Radom odzyskuje międzynarodową
komunikację kolejową.

Szkoda tej NIDY:((( Znowu czekają Nas przesiadki w Warszawie na
dzienne pociągi do Trójmiasta oczywiście poza sezonem.

Rozkłady są dostępne już na:www.pkp.pl/



Temat: Pusta kolej miejska - ile płacimy za wożenie po...
> W poprzednim rozkładzie wystarczyły kursy co 15 min. Przypuszczam jednak, że KM
>
> postanowiło zrobić na złość SKM i zająć im miejsce w rozkładzie. Koszty ponoszą
>
> pasażerowie z innych kierunków, ale takie są reguły kolejowej wojenki...
Pociągi jeżdżą i tak nie za często, powinny w szczycie przez godzinę - dwie
jeździć regularnie do Grodziska co 10 minut, do Sochaczewa co 20 i Radomia
(Czachówka) również. Podobnie w relacjach Otwock i Mińsk. Ale nawet na takie
operacje nie tylko nie ma taboru, ale również miejsca. Gdyby jednak tak było
(rozkład wręcz idealny) to na żadną SKMkę jadącątylko do Falenicy miejsca by nie
było nie tylko w szczycie, ale i przez większość dnia.




Temat: NIEMIECKIE SIĘ PSUJĄ!?!?
prymityw podpisujacy sie :
mateusz radom napisał(a):
napisal:
<wypociny intelektualne 3-ego stopnia>
tja..a skad masz chello w radomiu...?ale intelektualnie jestes ok, jak na
radom..wszak tam 90% samochodow to teutonskie scierwa z rozkladem jazdy pociagu
berlin monachium w srodku...prostowane i sztukowane 5 razy.
Zakladaj wiec dres i pedz n adisco.




Temat: Mniej pociągów z Warszawy do Kielc
Mniej pociągów z Warszawy do Kielc
Spokojnie, przeciez "juz" w 2015 roku bedzie sie jezdzic do radomia
wyremontowana trasą. Czy Ktos w to wierzy? przesuwali ten termin a postepu ne
widac. Moze wyremontowac tor miedzy radomiem a skarzyskiem zeby do Kielc
jezdzic 3 godziny? albo miedzy warszawa sluzewiec a warka? ale najlepiej snuc
plany o potedze i pierdziec w stolek.
Mialem nadzieje ze skoro odcinek miedzy kozlowem a krakowem jest po remoncie
to kolej do krakowa wreszcie przyspieszy, ale gdzie tam. Przeciez do Krakowa
moznaby dojezdzac z kielc do pracy,to trwa krocej niz z radoma do wawy. Ale
rozklad jazdy ustawiony jest pod nie wiem kogo.
Myslcie kolejarskie menedzery !



Temat: likwidacja przystanku kolejowego Nowa Iwiczna?
likwidacja przystanku kolejowego Nowa Iwiczna?
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 8 Kraków-Kielce-Radom-Warszawa
do prędkości 160 km/h. Pomijam tu fakt, że zlikwidowane będą
przejazdy kolejowe na ul. Orężnej w Piasecznie, ul. Słonecznej w
Starej Iwicznej i ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej, a ruch z tych
ulic skierowany będzie na nowy wiadukt.
Chodzi mi o co innego. Pociąg jadący 160 km/h nie może mieć przed
sobą zawalidrogi lokalnej, zatrzymującej się na każdym przystanku.
W tej chwili w Nowej Iwicznej w godz. 6.00-8.00 rano zatrzymują się
4 pociągi w stronę Warszawy. Proste pytanie - ile pociągów będzie
się zatrzymywało po modernizacji?
Kolejne pytania - czy obecny peron w NI jest bezpieczny dla tak
dużych prędkości, czy będzie przebudowany, czy zlikwidowany?
Mam prośbę do radnych aby zapytali o to inwestora, czyli Polskie
Linie Kolejowe. Niewykluczone, że PLK wiedzą po co robią tę
modernizację i mają projekt docelowego rozkładu jazdy.
W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy Lesznowola wciąż widnieją planowane przystanki Stara Iwiczna i
Mysiadło. Czy jest na nie szansa?



Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów
Jakiś czas temu o godzinie ok 7 rano jakiś Pan chodził po pociągu na trasie
Radom- Warszawa i zbierał podpisy na petycji, która miała na celu przywrócenie
poprzedniego rozkładu jazdy tj. sprzed 13 grudnia 2009 r.. Kilka dni po tym
widziałam na stacji Warszawa Służewiec ogłoszenie, że petycja została złożona i
czekamy na decyzję. Czy ktoś coś może wie w tej sprawie?



Temat: Dosyć Spużnień Pociągów IC i KM
darek_radom napisał:

> DOSYĆ BŁĘDÓW ORTOGRAFICZNYCH!!!
>
> Jak Kolega sobie wyobraża napisanie petycji, która niezwłocznie trafi do kosza,
> przy wtórze gromkiego śmiechu urzędników - adresatów...?

> spużnień - spóźnień
> opużnił - opóźnił
> złużmy - złóżmy
> petycje - petycję
> Koleji Mazowieckim - Kolei Mazowieckich
> itd. (nawet posiadaczom modnego od kilku lat "dys-" Firefox automatycznie
> podkreśla błędy)
>
> PS.Nic nie zmienia faktu, że ostatnimi czasy sensacją w Radomiu staje się
> pociąg, który porusza się zgodnie z rozkładem jazdy...
> Popieram Pana Darka:Nasze szkolnictwo produkuje coraz więcej analfabetów i to
jest smutne.



Temat: prosba
prosba
Heeeej,

W najblizasza niedziele nadciagam do Luksemburga (w poniedzialek mam
wyczekane interview w OPOCE). Dzieki Waszym radom na forum udalo mi sie
zalatwic juz (prawie) wszystkie formalnosci zwiazane z przyjazdem, tzn.
- kupic bilet Wawa-Hahn (niestety, biletu na busik easybycoach nie nabylam,
poniewaz nie jestem szczesliwa posiadaczka karty kredytowej, ale mam
nadzieje, ze nie bedzie problemu z miejscem i kupnem biletu u kierowcy);
- zarezerwowac pokoj w (podobno) obskurnym Bella Napoli;
- sprawdzic rozklad 18-tki i wydrukowac go :-))) (medicala mam w Jean Monnet
Building, a interview przy rue Mercier);
- sprawdzic polaczenia kolejowe Lux-Brukselka.

I juz mi sie wydawalo, ze nie bede musiala Wam zawracac glowy zadnymi
dziwnymi pytaniami, a jednak...
Po interview w Lux jade na 5 kolejnych (nieformalych) rozmow do Brukseli.
Zatrzymuje sie niedaleko Schumana. Czy ktos z Was moglby mi powiedziec, czy
pociagi na trasie Lux-Brxl (IC, bez przesiadek) zatrzymuja sie przy Schumanie
wlasnie?? Taka informacja jest podana na stronie internetowej z rozkladem
jazdy, ale jakos nie chce mi sie wierzyc w ten nadmiar szczescia (ze tak
sobie po prostu wsiade do pociagu i wysiade tuz przy miejscu, gdzie mam
nocowac). Z gory dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam ze skandalicznie mroznej Wawy,
Kaska



Temat: Konkurs na Podzamcze rozstrzygnięty
Komunikacja do/z Lublina ...
Przyznaje, że do niedawna, jako kierowca "osobowy" nie byłem
zwolennikiem busów.
Ale ostatnio miałem fantazję pojechać do Radomia "komunikacją
publiczną": "tam" [ze względu na rozkład PKP ..] pojechałem busem -
przyjechał spokojnie 20 minut przed czasem, mimo nie najlepszych
warunków drogowych. "Z powrotem" wracałem tradycyjnie PKP: pociag
pospieszny Poznań - Lublin odjechał z Radomia z ponad 20 minutowym
opóźnieniem (do Radomia przyjechał o czasie) - nikt z obsługi nawet
nie próbował tego wytłumaczyć ... Potem z dworca do "centrum"
Lublina też ponad pół godziny komunikacją miejską. Przed dworcem,
przystanek trolejbusowy nie ma nawet wiaty ... Super...
Następnym razem albo własny samochód, albo bus ...



Temat: Działo się. Z miejscówkami ściskali się na kory...
oto propozycje rozkladow jazdy pociagow InterRegio z Lublina
przygotowane przez PITZ

Lublin 6.00 16.00 - Deblin 6.50 16.50 - Lukow 8.00 18.00 - Siedlce
8.30 18.30 - Czeremcha 10.00 20.00 - Bialystok 11.30 21.30

Bialystok 6.00 16.00 - Czeremcha 7.30 17.30 - Siedlce 9.00 19.00 -
Lukow 9.30 19.30 - Deblin 10.40 20.40 - Lublin 11.30 21.30

Lublin 5.50 16.50 - Radom 7.20 18.20 - Tomaszow 9.50 19.50 - Lodz
10.50 20.50

Lodz 6.00 16.00 - Tomaszow 7.00 17.00 - Radom 9.30 19.30 - Lublin
11.00 21.00

Lublin 6.00 16.00 - Krasnik 6.50 16.50 - St.W.Rozwadow 7.40 17.40 -
Tarnobrzeg 8.15 18.15 - Rzeszow 9.30 19.30

Rzeszow 6.00 16.00 - Tarnobrzeg 7.15 17.15 - St.W.Rozwadow 8.00
18.00 - Krasnik 8.50 18.50 - Lublin 9.40 19.40

na pewno te pociagi przydadza sie pasazerom i kazdy mieszkaniec woj.
lubelskiego z przyjemnoscia z nich skorzysta

buahahhahahahahahahahhahahahahaa




Temat: Ukradli trakcję - trasa Warszawa-Radom zablokowana
Ukradli trakcję - trasa Warszawa-Radom zablokowana
ale przecież Mińśk nie lezy po trasie na Radom a ludzie jechali do
pracy od 6 rano do 9 trzy godziny! Trzeci Świat Bangladesz
kolej nie Mazowiecka ale na chybił trafił, 17 grudnia powrót do
Mińska z Powiśla 3 godziny 15 minut!!! od 21 do 24.15
zlikwidowaćc rozkłady jazdy KM jeżdzą jak popadnie stają gdzie
popadnie spóźnienia zimno bród w pociągach, nadkomplet podróżnych
Boże Ratuj, Pani Wojewodo wprowadź stan klęski żywiołowej na kolei
mazowieckiej!!!



Temat: O co chodzi z liniami PKP na POdkarpaciu?
Mowilo sie tez wtedy ze Solina bedzie jezdzic przez Debice - Radom. Bylo wtedy
duzo zamieszania nawet rozwazano mozliwosc dzielenie skladu w Przeworsku i
puszczanie czesci Zagorzanskiej przez Rzeszow. Czasowo byl nawet taki nowy
pociag relacji W-wa Wsh - Radom - St Wola - Lancut - Rzeszow - Zagorz. W nowym
rozkladzie jazdy ten twor jezdzi pod Symbolem 1309 jako Express relacji W-wa
Rzeszow via Krakow.
1309 i powrotny 1308 to Stare numery "Soliny" obecnie Solina ma przypisany numer
13109 i powrotny 13108. W Warszawie goruje obecnie Lobing Krakowski ktory dazy
do likwidacji "Soliny" Kompletnie. A jak Wiecie Nazwa Solina Wziela sie z tego
Ze pociag ten byl mianowany jako propaganda sukcesu po wybudowaniu tamy
Solinskiej dlatego tez docelowym punktem Soliny byl Zagorz via Przemysl.



Temat: Dlaczego wydłużyła się podróż pociągiem do Wars...
Gość portalu: martica napisał(a):

> zgadzam sie, kolega popwinien sie poswiecic i poczekac na pospieszny do
> skarzyska o 16.10. NIE MA GO!!!

Wiem. Niepotrzebnie zaufałem niezawodnemu dotąd informatorowi, nie sprawdzając
przedtem, jak jest w rzeczywistości. Przepraszam.

> jest osobowy, a pociag zwany pospiesznym o 19.10
> staje, przynajmniej wg internetowego rozkladu, w kazdej wawie i w piasecznie.

Nie w każdej.

> efekt jest taki, ze jedzie ponad 2h...

Bez przesady. Znaczy - ze Wschodniej - 2:01. Od innych pospiesznych jedzie
dłużej o 4 minuty.

> z radomia pospiech odjezdza o 10.35, a nastepny jest dopiero o
> 15.00. ja rozumiem, ze pkp chce oszczedzac swiezo wyremontowany odcinek, ale
> to przesada!!!

W zamian zagęszczono pociągi wieczorem. To sensowny ruch, bo pracujący i
studiujący w Warszawie nie jeżdzą do niej o 13.00

> a co do redakcji 'gazety'???gdzie jest ta solina o 12.42?????????

Nikt tego nie obiecywał. Napisali o "Kindze" o 12.42 do Krakowa i jest.



Temat: Chryja z PKP Przewozy Regionalne
Chryja z PKP Przewozy Regionalne
To co wyprawia się z mieszkańcami północnej części województwa woła o pomstę
do Nieba. Skarżysko, Starachowice, Ostrowiec Św. i Sandomierz leżą wzdłóż
zelektryfikowanej linii kolejowej. Od przeszło miesiaca odwołano wszystkie
pociągi pasażerskie kursujące na tym odcinku. Region ten zamieszkują setki
tysięcy ludzi, Ostrowiec Sw. to drugie co do wielkości miasto naszego
województwa i mając całą potrzebną infrastrukturę nie ma połączenia
kolejowego z resztą kraju. Kto podejmuje takie beznadziejne decyzje o
zaprzestaniu ruchu pasażerskiego na tym odcinku. Argumenty, ze pociągi jeżdżą
puste, dobre są dla przedszkolaków. Jak mają nie być puste, jak rozkłady
jazdy kolejarze układają dla ufoludków, a ceny biletów też są z kosmosu.
Władze Wojewódzkie, mając realny wpływ na ksztaltowanie polityki
transportowej regionu (dotacje), oczywiście pozwalają robić kolejom co im się
zechce. Jak można odwołać pociągi z dnia na dzień i nie ponosić za to żadnej
odpowiedzialności? Ostrowiec ma jeszcze PKS, ale co mają powiedzieć
mieszkańcy wiosek położonych między Ożarowem, a Dwikozami, czy Sandomierzem?
W dni Świateczne ludzie ze Skarżyska chcący dostać się do Ostrowca najpierw
jadą do Radomia, albo do Kielc, i przesiadają się na autobus do Ostrowca.
Ktoś personalnie powinien ponieść za to konsekwencje.



Temat: Część pociągów w nowym rozkładzie jazdy nie mie...
Ja zawsze mówiłem: koleje TAK, pkp NIE! Kiedy, przepraszam bardzo, zawiązana
zostnie społka Koleje Wielkopolskie (słyszałem podobno, że będzie też jeździć po
województwie lubuskim, ale nie wiem). Bo jak na razie słychać ze strony PKP PR:
"dajcie nam wiecej pieniędzy, dajcie nam więcej pieniędzy, bo inaczej skasujemy
połączenia". Ja płacę podatki i wymagam jakiejś porządnej obsługi za moje własne
pieniądze.
W województwie mazowieckim swietnie sie to udało, w miejsce pkp jeździ kolej
wojewódzka i jest ok. są przemyślane rozkłady jazdy, odnawiane są zawieszane
wcześniej połaczenia i całe linie kolejowe zlikwidowane kilka-kilkanaście lat temu.
Czy ktos z was wie, ze prawdopodobnie w 2006 roku, po zakupie kilku autobusów
szynowych uruchomią połączenia: Sierpc - Płock, Warszawa - Zegrze (na obu
liniach ostatnie pociagi osobowe jeździły 10 lat temu), Radom - Drzewica czy
Nasielsk - Sierpc (nieczynne od roku)? I nie domagają się wiecznie dodatkowych
środków finansowych.
Może PKP w wielkopolsce powinno zająć sie restrukturyzacją firmy, zmianami
organizacyjnymi, spłaszczeniem struktury? Może dzięki temu zaoszczędzicie grube
miliony? Powyrzucajcie tylko z zarządów sld-owców i zobaczycie jak się uda. W
przeciwnym razie przyjdzie prywatny przewoźnik (słyszałem tez że koleje z
Niemiec były zainteresowane), zrobi z samorządem Koleje Wielkopolskie i nie
będziecie mieli NIC!



Temat: BB kontra Kielce
wikin napisał:

> ale tak sobie zaglądam w rozkład PKP
> - Kielce-Wawa przeciętnie w 3h (najszybiej 2:52)

Jeśli chodzi o PKP tak też teraz jest. Kiedyś było szybciej. głowny powód to
stara, nieremontowana i do tego jednotorowa linia na odcinku Radom-Warka. Poza
tym, od kilku lat pociągi zatrzumują się po drodze w różnych tzw. dziurach, jak
Suchedniów czy Szydłowie, to zwiększa czas. Kiedyś pospieszne stawały tylko w
Skarżysku, Radomiu, Warce i na Zachodnim, ekspresy zaś jedynie w Skarżysku i
Radomiu.

> jak się okazuje to bliżej, znacznie bliżej, wcale nie znaczy wiele
> szybciej

Nie znaczy, ale będzie znaczyło. Wcześniej czy później linia z Kielc zostanie
zmodernizowana - są rozmaite plany. Nie ma po prostu innego wyjścia.

> Ostrawa, Praga, Bratysława, Budapeszt, Wiedeń

W praktyce nic z tego nie wynika i jeszcze bardzo, bardzo długo nie będzie
wynikało (o ile w ogóle kiedykolwiek).
Dla Polaków ważna jest nie jakaś tam Ostrawa, lecz Warszawa.



Temat: Garść kolejowych informacji
dokladnie z KM na PR. Jako ciekaowstke podam:
bylem kiedys w Kostrzynie nad Odra. Kupujac bilet do Radomia powiedzialem-
prosze pospieszny do Radomia z przesiadka w Warszawie. Pani na to: " a gdzie
jest Radom?", ja odpowiedzialem, ze 100 km od Wawy. Ona na to: "tam nie jezdza
pociagi", ja na to: jezdza, bo tam mieszkam i wiem, a ona po przestudiowaniu
rozkladu stwierdzila, ze "faktycznie, ale tylko przez Deblin" moze mi sprzedac,
bo inaczej sie nie da.
BZK




Temat: Polityka PKP
Gość portalu: ziemowit napisał(a):

> A czy zauwazyles studiujac nowy rozklad jazdy ze do Jaroslawia jest pociag
> bezposredni, natomiast z Jaroslawia juz trzeba niezle kombinowac zeby wrocic
> do Radomia. jedyna droga powrotu jest jazda z przesiadkami.

???
Pociąg 31102 "San": Jarosław 5.38 - Radom 10.33


Strona 1 z 3 • Wyszukano 147 wyników • 1, 2, 3