RSS

rozkład pociągów Zawiercie Częstochowa

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: rozkład pociągów Zawiercie Częstochowa





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Ja akurat mieszkam w Zawierciu i dość często korzystam z pociągów głównie w kierunku Katowic i sam nie rozumiem jak to możliwe, że zaczyna się grzebać w rozkładzie najważniejszej linii regionalnej w województwie. Nie wiem dlaczego odwołuje się kursowanie kilku pociągów w soboty i niedziele - co będzie z osobami dojeżdżającymi na studia zaoczne czy nawet do pracy bo nie każdy przecież pracuje od poniedziałku do piątku??? Poza tym nie wiem co to za bzdury "że to niespotykana od lat" likwidacja połączeń skoro względny spokój był tylko raptem dwa lata... Do dzisiaj mam rozkład jazdy z częstochowy do Gliwic z 2006 roku i już wtedy próbowano majstrować i odwoływać połączenia na tej trasie rzekomo pod pretekstem niskich dotacji... Poza tym w pociągach między Katowicami a Zawierciem czy Częstochową zawsze jest frekwencja a już w szczególności rano i w godzinach między 14 a 18 poza tym do 13 grudnia można było spotkać na pociągu przyspieszonym 15:20 (odj. z Zawiercia) skład 3xEN57...
Nie wiem czy warto dodawać że na przykład z Zawiercia w dostaniu się do Dąbrowy Górniczej, Sosnowca czy Katowic w zasadzie nie ma żadnej alternatywy niż pociąg ponieważ autobusów nie ma a autem w pojedynkę tez za bardzo się nie opłaca...
Na liście do odwołania pojawił się też pociąg z Zawiercia odjazd 5:47 do Częstochowy i powrót z Częstochowy 14:30 do Zawiercia - jeśli go odwołają to będzie to swego rodzaju chyba rekord dlatego, że to połączenie w rozkładzie pobędzie 17 dni z czego 6 dni odpada bo pociąg kursuje w D.



Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku
"Oczekujemy przede wszystkim przywrócenia dotychczasowych kursów na najbardziej obłożonych liniach - np. z Częstochowy i Zawiercia do Gliwic - w godzinach szczytu. Z rozkładu wypadł m.in. pociąg nr 119, wyjeżdżający z Zawiercia o 7.45 i przyjeżdżający do Gliwic o 9.15., a także np. wszystkie kursy z Bielska-Białej do Cieszyna" - powiedział PAP Kuś.

Nie wiem czy z tego cięcia są jakieś zyski. Od wprowadzenia nowego rozkładu pociągiem R-119 nie jechałem. Za to przed 10 stycznia wcześniejszy pociąg R-17 był złożony z jednego EZT, a w poniedziałek (wczoraj) z dwóch. Pominę sprawę dzisiejszego pociągu R-15 (dojeżdżający do Gliwic na 7:57). Mam nadzieję, że z "powodów technicznych" wyjątkowo był dziś złożony z 1 EZT (i zapełniony w >200%).

A co propozycji zmiany rozkładu proponowałbym co najmniej skomunikowanie porannych pociągów R-3311 (osobowy do Gliwic, odjazd z Katowic 7:44) i R44123 (RegioPlus z Częstochowy, przyjazd do Katowic 7:45). Takie rozwiązanie z pewnością zwiększy obłożenie w ww. pociągach, a zmiany w rozkładzie wynikające z przesunięcia pociągów o 2 minuty z pewnością nie zburzą rozkładu jazdy tak jak 30 min opóźnienie EC z Wiednia do Warszawy.





Temat: Zapełnienie EZT Zawiercie-Gliwice, Katowice-Tarnowskie Góry


50 osób - przeciętne zapełnienie sześciowagonowego składu 2xEN57 na linii
Zawiercie-Gliwice na przystanku Będzin-Ksawera w kierunku Katowic, ok.
7:45
w dzień roboczy.

50 osób - przeciętne zapełnienie sześciowagonowego składu 2xEN57 na linii
Gliwice-Zawiercie na przystanku Katowice-Załęże w kierunku Katowic, ok.
8:10
w dzień roboczy.

To jest mniej więcej 10% pojemności składów, a przecież to sa godziny
szczytu komunikacyjnego.


Nie wiem czy pamiętasz jak były protesty że pociąg z Częstochowy przyjazd
Katowice 6:30 ma za mało wagonów i faktycznie nie było wtedy miejsc
siedzących. Obecnie są dwa Katowice przyjazd 6:20 i 15 min później i są
zapełnione w 75%, tak na oko. Podobnie ten przed 15 z Gliwic do Zawiercia.
Kiedy zacznie się rok akademicki bedzie jeszcze lepiej. Choć trzeba przyznać
że konkrencyjna 840 jest full. Może faktycznie godziny które Ty podajesz
według jakiejś definicji są w szczycie komunikacyjnym, ale zakładano wtedy
dojazdy uczniów do szkół, a u nas to raczej nie ma miejsca. W poprzednim, a
może jeszcze poprzednim rozkładzie pociąg Katowice- Gliwice ok 7  miał
3xEN57  i wcale nie była to przesada. Tak więc na mój gust nie jest stak
źle. Po prostu linia ta nie służy jako środek komunikacji publicznej a
bardziej jako linia dla posiadaczy biletów okresowych doworząc ich do pracy-
uczelni o stałych porach 6-7 i 15-16.

Leszek





Temat: Powrót Giewonta na starą tras



| Mógłby jechać z Krakowa do Kielc (tam być skomunikowany z czymś z
| Lublina),  a potem dopiero do Częstochowy.
| Bo obecnie w rozkładzie z Kielc do Częstochowy między 6:35, a 11:12
| nie ma nic. Ciekawe czy coś się zmieni po 10 grudnia (oby na lepsze).
To ciekawa myśł - ale przecie niedasię. Kielce są pozbawione już
jakichkolwiek połączeń np. do Zagórza... Zaścianek kolejowy


Szanowni Grupowicze!
Mieszkam w Krakowie a Moja żona pochodzi z Koniecpola.
Odkąd pamięta moja żona to miasto zawsze miało połączenie przez Kozłów z
Krakowem (ok 100km).
Było to kilka par pociągów osobowych z przesiadką w Kozłowie lub ok. 2
pociągów pośpiesznych.
Nagle parę lat temu zlikwidowano w grudniu w środku roku akademickiego
wszystkie połączenia w stronę Kozłowa. Potem na rok przywrócono Giewonta na
starą trasę, a w tej chwili znowu jeździ przez Zawiercie.
Wyobraźcie sobie studentów i uczniów którzy w środku roku szkolnego jadą
zamiast 100 km ponad 200 przez Kielce lub Częstochowę oczywiście z
przesiadkami czas jazdy zamiast 80 minut to ok 3,5 godziny minimum. Więc
ludzie proszę oddajcie nam chociaż ten jeden pociąg. Na trasie Częstochowa
Zawiercie Macie ich dużo.



Temat: [kat] Szczegóły zmian w rozkładzie PKP od 12 grudnia
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2415788.html

Nowe pociągi:

* Bielsko-Biała - Gdynia - Bielsko-Biała przez Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę
(pociąg sezonowy)

Pociągi odwołane:

* "Wigry" relacji Gliwice - Suwałki - Gliwice

* Kielce - Wrocław - Kielce (przez Katowice)

KAJMAN: Co to za pociąg?! Widmo? Czy jakiegos nie znam...

* "Gwarek" relacji Katowice - Poznań - Katowice

Zmiany tras:

* pociąg relacji Katowice - Łeba - Katowice będzie kursował przez Zawiercie,
Częstochowę i Radomsko, zamiast jak do tej pory przez Tarnowskie Góry

* pociąg relacji Katowice - Słupsk - Katowice będzie kursował jak wyżej

* "Podhalanin" relacji Poznań - Zakopane ominie Katowice i pojedzie przez
Łowicz

* "Przemyślanin" relacji Przemyśl - Szczecin/Świnoujście zamiast przez
Koniecpol i Częstochowę pojedzie przez Katowice, Gliwice i Strzelce Opolskie

Zmiany relacji:

* "Hutnik" będzie kursował na trasie Racibórz - Warszawa - Racibórz, a nie
jak do tej pory z Gliwic

"Narew" z Bielska-Białej do Terespola będzie jeździł z Bielska-Białej do
Białegostoku

"Morcinek" zamiast na trasie Gliwice - Przemyśl - Gliwice kursował będzie na
trasie Katowice - Przemyśl - Katowice

"Pogoria" do Ełku zamiast z Raciborza kursować będzie z Bielska-Białej





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
Intercity30, mówisz o jakimś zlocie, wymianie uwag. Myślimy nawet nad czymś więcej, nad jakimś Stowarzyszeniem, Komitetem, odsyłam Cię do odpowiedniego wątku: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5761&start=0
Nie zgodzę się z Wami, że nie ma sensu pisać. Jest sens, chodzi przecież o to, żeby narobić dużo szumu wokół tego, co 14 grudnia beton PKP i UM chce zafundować niczego nieświadomym pasażerom.
Linie Gliwice-Ligota i Gliwice-Rybnik powinny być reaktywowane. Winni zawieszenia ruchu pasażerskiego na tych trasach rozliczeni ze swojej działalności. O potoki podróżnych bym się nie martwił, zapewniliby je studenci. Ligota to przecież miejsce, gdzie swoją siedzibę ma ŚAM, Gliwice to Politechnika, więc jestem na 100% pewien, że pociągi nie jeździłyby puste. No ale beton PKP nie lubi pociągów, które cieszą się dobrą frekwencją i zainteresowaniem podróżnych.
Coraz poważniej zaczynam się zastanawiać, kiedy beton PKP i UM zacznie uwalać pociągi relacji Gliwice-Zawiercie/ Częstochowa. Skoro bez najmniejszych senstymentów postanowiono zlikwidować 5 par na linii Katowice-Kozłów (pociągi cieszące się bardzo dobrą frekwencją, bez których ruch na tej trasie zamiera po prostu, a pasażerowie są pozostawieni sami sobie i zdani na łaskę busiarzy), to pewnie za jakiś czas zacznie się psucie rozkładu z Gliwic do Częstochowy.



Temat: Wkrótce start Szybkiej Kolei Regionalnej
Dwa lata temu fachowcom z PKP jakoś chciało się myśleć o łatwym do zapamiętania rozkładzie. Na przykłądzie rozkładu jazdy z Gliwic Do Częstochowy i Zawiercia:
rok 2007: 12:50 13:20 13:40 13:50 14:20 14:50 15:20 15:40 15:50 16:15 (mozliwe, że w jakimś pociągu pomyliłem się ale na pewno nie więcej niż o 5 minut)
rok 2008: 12:55 13:20 13:45 13:55 14:20 14:52 15:20 15:45 15:55
a nowy rozkład jazdy... - przykro mi, ale nie pamiętam, bo nie ma żadnego racjonalnego taktu, i na dodatek nie mam jak się go nauczyć, bo na gliwickim dworcu do dnia dzisiejszego nie wywiesili nowego rozkładu jazdy

Nie wiem jak to możliwe, że dwa lata temu możliwe było stworzenie namiastki taktu między 10-16, a teraz jest to niewykonalne.



Temat: Przyspieszony Zakopane-Olsztyn lata '80


Zakopane                16:30


Zakopane 16.00


Łódź Chojny     01:55   ??:?? (nie mogę znaleźć w SRJP)


W cegle nie ma tego odjazdu. Pociąg jechał przez Olechów, a nie jak w tabeli 601
przez Widzew.


Olsztyn Gł.     09:31


2/3 czerwca - 16/17 września jechał do Ełku:
Olsztyn Gł 9.31/55
Czerwonka 10.24
Korsze 10.59/11.04
Kętrzyn 11.32/43
Sterławki Wielkie 12.02
Sterławki Małe 12.13
Niegocin 12.21
Giżycko 12.26/32
Siedliska 12.43
Wydminy 13.01
Stare Juchy 13.17
Woszczele 13.28
Ełk 13.40.

W jednym z późniejszych rozkładów pociąg kursował z grupami wagonów:
Zakopane - Olsztyn
Płaszów - Olsztyn
Płaszów - Ełk,
czyli żaden z wagonów, które wyjechały z Zakopanego, nie dojeżdżał do Ełku.
Jeszcze później do Ełku była tylko kuszetka.
W rozkładzie 1979/80 na odcinku Zakopane - Płaszów kursował okresowo, wtedy
Zakopane 12.30, od Krakowa do Piotrkowa postoje: Trzebinia, Szczakowa, Maczki,
Dąbrowa G Płd, DG Huta Katowice, DG Ząbkowice, Łazy, Zawiercie, Myszków, Poraj,
Raków, Częstochowa, Kłomnice, Radomsko, Gomunice i Gorzkowice, Łódź Kaliska
23.12/23.42, do Kutna postoje na wszystkich stacjach, Jabłonowo Pom - Iława Gł
też, Olsztyn Gł 6.55.
W rozkładzie 1978/79 Zakopane (13.11) - Olsztyn, a 9/10.VI - 2/3.IX Zakopane -
Giżycko.

Jędruś.





Temat: "Przemyslanin"
Według HAFASA "Przemyślanin" 83510/83511/83210/83211 jeździ przez
Zawiercie i Jaworzno-Szczakową. Fajnie, bo już dawno nie miałem
okazji jechać przez Częstochowę Mirów. Kilka pytań:
Którą trasą w rozkładzie 2002 jeździł "Przemyślanin"?
Gdzie zmieniają loka - tylko w Krakowie Głównym jest 10 minut,
w sezonie letnim jeszcze w Szczecinie Głównym 9 minut.
Trochę krótko, ale nie uwierzę, że jeden mechanik może prowadzić
pociąg ze Świnoujścia do Przemyśla.
Czy jest jeszcze jakiś pociąg między Koniecpolem a Szczekocinami?
Czy są jakieś pociągi przez Częstochowę Mirów?

Pozdrowienia
Oskar





Temat: Przewozy Regionalne: Cięcia na Śląsku w RJ 2008/09
W wekend przeglądałem rozkłady jazdy na Śląsku i troche zaskoczony jestem, bo rzeczywiście są cięcia i to na ważnych liniach, np.Częstochowa - Katowice.
Niektóre relacje Częstochowa - Katowice - Gliwice, znikają lub ulegają skróceniu, pojawiają się np. relacje Częstochowa - Zawiercie (g.14.30), dotychczas do Katowic. Z rozkładu wynika, że będzie mniej składów osobowych, także na liniach Bytom - Gliwice i Katowice - Tarnowskie Góry/Lubliniec. Niektóre linie na obrzeżach województwa niemal zamierają. Pociągi na takich stacjach jak Kłobuck, Chorzew Siemkowice, to już rzadkość i pozostaje podróż PKSem.



Temat: TerraKON 2004
Bojo, Elf i Fallen zgłaszaja swoją obecność

A oto kilka informacji zebranych z wątku o TerraKON'ie:


Gdzie Mirów? w pobliżu Myszkowa, Kotowic i Zawiercia. Jura krakowsko-częstochowska. Poniżej Częstochowy na mapie.
Mirów znajduje się na 19°28' E - 50°37' N.

Dojazd do Mirowa:
Po pierwsze trzeba dostać się do Myszkowa lub do Zawiercia - pociągi. Z Myszkowa/Zawiercia autobusem PKS możesz dojechać do samego Mirowa.

Piękne miejsce. W samym Mirowie są ruiny zamku. A w Bobolicach jakies 30 minut spacerku dalej są drugie ruiny niestety od jakiś 2 lat są w prywatnych rekach. Dużo skałek i piękny las.
Mirów nieduża "wieś". Dwie knajpy, dwa sklepy, pole namiotowe, kran z woda na polu i możliwości kąpieli po prywatnych domach jak i znalezienia tam miejsca do spania.
 
Atu proszę link do mapki na której w pełnej okazałości widać Mirów i Bobolice (koło Myszkowa)
http://www.pilot.pl/index.php3?z_city_id=44625&lang=pl

I jeszcze kilka informacji:
MIRÓW
ludność: 140
Położenie: 19°28' E - 50°37' N
Woj: ŚLĄSKIE (dawniej: częstochowskie)
Powiat: MYSZKOWSKI
Gmina: NIEGOWA

dla informacji:
- rozkład jazdy PKP - tutaj
- informacja PKS w Zawierciu - tel. (032) 672-23-76
- informacja PKS w Myszkowie - tel. (034) 313-18-15
KUNIEC




Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Jeśli 1 stycznia 2009r. w woj. śląskim dojdzie do zaplanowanych likwidacji pociągów i ograniczenia kursowania dość dużej liczby do "D" proponuję złożyć wniosek do prokuratury. Jak możliwe, że po 2,5 tygodnia od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy wycina się najbardziej frekwencyjne i oblegane połączenia? Pociągi na trasie Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kursują zawsze w zestawieniu 2EN57, w dodatku frekwencja zawsze oscyluje w granicach 100%. To działanie na szkodę podróżnych, na szkodę woj. śląskiego, wreszcie to działanie na szkodę samego PKP PR. Trzeba zbadać, na co tak naprawdę idą nasze pieniądze, skąd biorą się tak astronomiczne kwoty dotacji, jakich żąda PKP PR. Niestety finał 5-letniej umowy ramowej jest taki jak przewidywałem. Totalny monopol PKP PR i zupełna samowola. Ciągłe szantażowanie UM i wyciąganie coraz większych naszych publicznych pieniędzy przy likwidacji połaczeń w takim wymiarze, iż oznacza to praktyczne unicestwienie komunikacji kolejowej na Śląsku.



Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Cegielski miał jechać inną trasą w 2009r. a tu wcale go nie ma na rozkładzie DB. Chyba koniec tego pociągu? W wakacje słyszałem o propozycji: Poznań - Kutno - Łódż Kaliska - Częstochowa - Zawiercie - Kraków - Rzeszów. Niestety coś widać nie pasowało i woleli całkiem go zlikwidować, a szkoda, bo ten pociąg napewno miałby powodzenie wśród pasażerów. Chyba w PR są niechętni zbyt dużej ilości połączeń Poznania z Łodzią?



Temat: Bilet strefowy w aglomeracji śląskiej, od kiedy?
3 pary osobówek w dni robocze, faktycznie: poza kolejarzami mało kto tym jeździ (a kolejarzom po co strefowe, logiczne przecież). Ale jest jeszcze przyśpieszony "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa i pośpiechy (zobacz dokładnie w rozkładzie). A linia warta zaliczenia, polecam, to przede wszystkim kawałek pięknej historii.
Na przykładzie tej linii widać, że PKP PR nie ma kompletnie żadnego pomysłu na promocję, reklamę i przyciągnięcie ludzi do pociągów.
Co do biletów strefowych: po 10 stycznia to trochę śmieszne się one stają. Kiedyś z Sosnowca do Katowic mogłem w weekend zajechać na bilecie strefowym i wrócić. Po wprowadzeniu taktu 2-godzinnego na linii Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kupowanie strefowego nie ma sensu. Widać, że w PKP PR myślą o wszystkim, tylko nie o kliencie. Po co było wprowadzać strefowe, jak dokonano w grudniu i styczniu rzezi pociągów?



Temat: Jakich połączeń brakuje w Łodzi najbardziej?
Powinny być dwa połączenia EX z Łodzi Fabrycznej, jedno do Gdyni Gł., przez Warszawę, drugie do
Rzeszowa przez Koluszki, Częstochowę, Zawiercie, Katowice, Kraków, Tarnów.

IC Neptun mogłby sie ponownie pojawic na trasie z Łodzi Fabrycznej do Gdyni Gł Os ale dobrze by bylo zeby godzina jego odjazdu nie pokrywała sie z godzina odjazdu pociagu pospiesznego kursujacego na tej samej trasie ale z Łodzi Kaliskiej.

W rozkładzie gdy kursował Neptun szczególnie w relacji Gdynia - Łódź Fabr odjazd z Gdyni pokrywał sie z odjazdem pos do Łodzi Kaliskiej. Nie można było sie dziwić ze w tamtym czasie podróżni do Łodzi wybierali tanszy wariant pospieszny a IC Neptun od Warszawy do Łodzi Fabry jeździł praktycznie pusty i w efekcie jego kursowanie zawieszono.



Temat: Kolej w woj. śląskim

W sobotę z Zawiercia do stolicy prawie 40 milionowego kraju można (bezpośrednio)wyjechać najpóźniej o godz. 18:15. To odległość (jeśli przez CMK) zaledwie 250 km. Czas około 2 godz. Jednak nie jest tak wspaniale. Późniejsze wyjazdy, to niezbędny dojazd do Katowic. Następnie przesiadka na pociąg, którym przejazd do Warszawy trwa prawie 4 godz. Ogółem aby dojechać z Zawiercia trzeba przeznaczyć na tą podróż 6godz. i 17 minut. Absurd! Nie wierzę wto aby nie było chętnych do wyjazdów późnym wieczorem z ponad 50tys. Zawiercia.

Co za pierdoły piszesz?

1) W SOBOTY ostatni bezpośredni pociąg do Wawy (Ex "Wisła" - do wczoraj, bo teraz do końca rozkładu jazdy faktycznie takowego nie będzie w soboty i niedziele) jedzie nie o 18:15 tylko o 18:40.
2) Późniejsze pociągi faktycznie nie zatrzymują się/nie jadą przez Zawiercie, ale dojazd wcale nie musi być na nie do Katowic, tylko do Sosnowica (na EC "Polonia") albo do Częstochowy (na IC "Odra") i na pewno nie zajmie to ponad 6 godzin!
3) W Zawierciu nie wsiada aż taki potok pasażerski, by kombinować tak, jakbyś chciał. W samym "Korfantym" czy "Wiśle" (te ostatnie z Zawiercia do Wawy) jedzie czasem po kilkanaście osób z Katowic i Sosnowca a w Zawierciu albo nikt nie wisada albo tyle osób, że na palcach jednej ręki można by policzyć! (Dziś będe jechał to aż sprawdzę ). Także wg mnie Twoje obawy i "żądania" są nieuzasadnione :]



Temat: rowerowanie po Jurze
Chyba jednak nie przesadzam. Kurs Katowice - Częstochowa. To co wyskakuje mi na stronie rozkładu jazdy to są tylko trzy pociągi i nie widze kursów co godzinę jak piszesz.

http://rozklad.pkp.pl/bin...afasScrollDir=2

Połączenie jest bezpośrednie jedno pomiędzy Tychami a Zawierciem tylko jest to Inter City a koszt biletu to około 50zł. Troszkę sobie liczą Oczywiście w jedną stronę. A zapłacić 100zł za pociąg to dla mnie za dużo. Jak widać to wcale nie jest tak kolorowo z tymi pociągami. Jest się później uzależnionym żeby dojechać na czas do danej miejscowości bo inaczej może być krucho z powrotem.

Jeżeli mam to porównać z połączeniami do Bielska czy Żywca a z połączeniami do Częstochowy to nie ma porównania.

Tak czy owak wybiorę się do Jury i pociągi mnie nie od straszą



Temat: Połączenie Gliwice - Zabrze
Autobusy 32 i 932 z przystanków Gliwice dworzec pkp/Gliwice plac piastów do przystanku zabrze politechnika śląska - ale uprzedzam, że to też nie jest super opcja, bo np. spod dworca pkp 32 odjeżdża o 10:15, a jest pod Polibudą o 10:49...
Z Gliwic do Zabrza pociągiem jedzie się 8 minut, z dworca pkp na politechnikę idzie się ok.20 minut - ale masz rację, że minusem są ew. przesiadki, bo pociągi z Gliwic do Zabrza nie jeżdżą co 15 minut, a autobusy jeżdżą zdecydowanie częściej.

Zawsze jest opcja kupienia sobie miesięcznego na kzk gop i jeżdżenie na trasie Gliwice plac piastów-Zabrze Goethego np. 870, 840 i potem przesiadanie się w coś, co jedzie pod polibudę (tu wykaz wszystkich autobusów, które się tam zatrzymują - wszystkie też stają na Goethego w Zabrzu http://rozklady.kzkgop.pl..._przystanku=559 )- ale tu też ryzykujesz, że przyjedziesz się przesiąść na Goethego, a akurat będzie dziura i nic w tamtą stronę nie będzie jechać...

Aha, i jeszcze jedno: codziennie dojeżdżam na studia w drugą stronę, czyli Zabrze-Katowice, ale to ta sama trasa, bo pociągi albo jeżdżą z Gliwic do Katowic, albo z Gliwic do Częstochowy (ew. Zawiercia). Czyli znam tę trasę od podszewki I ile się naczekałam na pociąg albo nawściekałam, że jest godzina między jednym pociągiem a drugim i muszę czekać, to moje. Ale z kolei w autobusach są tłumy ludzi - 870 i 840 słyną z tego . Zawsze coś za coś



Temat: Złe wieści dla podróżujących koleją

Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczan !

Po pierwsze, pragnę poinformować wszystkich, że podjąłem walkę z PKP PR o przywrócenie bezpośredniego połączenia Jeleniej Góry z Lublinem (takowe istniało, bądź co bądź - sezonowe, aż do czasu wejścia w życie nowego rozkładu 2007/2008).

Po drugie, mam kilka propozycji zmian tras, które mam nadzieję, warte są przedyskutowania:

1) Pociąg pospieszny "Karkonosze" rel. Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - dodanie 3 wagonów i wydłużenie do Lublina. (W zamian likwidacja pociągu 63200 Wrocław - Katowice - Lublin).
2) Pociąg pospieszny "Śnieżka" rel. Jelenia Góra - Przemyśl - modyfikacja trasy: od Wałbrzycha Głównego przez: Nową Rudę, Kłodzko (tam przyłączanie wagonów z Kudowy Zdrój), Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Racławice Śląskie, Gliwice, Katowice, Rzeszów. W Katowicach przyłączany jest łącznik z Wrocławia do Przemyśla.
3) Poranny pociąg pospieszny "Bolko" z Wrocławia Głównego do Lublina - zamiast przez Częstochowę Stradom pojechać ma przez Kędzierzyn Koźle , Gliwice, Katowice i Zawiercie
Dodatkowo w Katowicach w sezonie będzie dołączana grupa z Zakopanego.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam serdecznie

A czy przypadkiem Bolko przez Katowice nie będzie jechać dłużej? Jakieś połączenie Jeleniej Góry z Częstochową w dzień też by się chyba przydało?



Temat: Polska
Śląsk: pociągi będą mknąć 350 km/h

W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
Zlikwidowano już kolizyjne przejazdy przez tory i trwa wymiana podtorza, pozwalającego na rozwijanie bardzo dużych prędkości.

Podczas konferencji poświęconej szybkim kolejom, która odbywa się w Hucisku na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Włodzimierz Popczyk - wiceprezes spółki PBK należącej do Polskich Kolei Państwowych powiedział, że szybkie pociągi wejdą do rozkładu jazdy najwcześniej za 8 lat. W tej chwili, jak mówi największym problemem jest tabor oraz infrastruktura.

Jednocześnie prezes Popczyk zaprzeczył spekulacjom medialnym jakoby inwestor zrezygnował z budowy szybkiej kolei łączącej Katowice z portem lotniczym w Pyrzowicach. Jego zdaniem spowolnienie inwestycji związane jest z prawem, które pozwala na dużą liczbą odwołań i zmusza zamawiającego do przeprowadzenie licznych procedur.

Szybkie pociągi mają połączyć Warszawę z Katowicami, Krakowem, Wrocławiem, Szczecinem, Poznaniem, Gdańskiem i Białymstokiem. Przejazd pociągami będzie porównywalny z czasem odprawy i przelotu samolotami.

Czyzby polouki sie zaczinały budzic z zimowygo - wieloletniygo snu i zaczinajom muśleć jak ludzie? Ale 8 lout to kupa czasu - zdonzom pokras piyniondze (tak jak dycki) na budowa i zas psinco



Temat: 350 km/h na CMK ?

rzenie_lokalne.html

Śląsk: pociągi będą mknąć 350 km/h
W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie
na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło
Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
Zlikwidowano już kolizyjne przejazdy przez tory i trwa wymiana podtorza,
pozwalającego na rozwijanie bardzo dużych prędkości.

Podczas konferencji poświęconej szybkim kolejom, która odbywa się w Hucisku
na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Włodzimierz Popczyk - wiceprezes spółki
PBK należącej do Polskich Kolei Państwowych powiedział, że szybkie pociągi
wejdą do rozkładu jazdy najwcześniej za 8 lat. W tej chwili, jak mówi
największym problemem jest tabor oraz infrastruktura.

Jednocześnie prezes Popczyk zaprzeczył spekulacjom medialnym jakoby inwestor
zrezygnował z budowy szybkiej kolei łączącej Katowice z portem lotniczym w
Pyrzowicach. Jego zdaniem spowolnienie inwestycji związane jest z prawem,
które pozwala na dużą liczbą odwołań i zmusza zamawiającego do
przeprowadzenie licznych procedur.

Szybkie pociągi mają połączyć Warszawę z Katowicami, Krakowem, Wrocławiem,
Szczecinem, Poznaniem, Gdańskiem i Białymstokiem. Przejazd pociągami będzie
porównywalny z czasem odprawy i przelotu samolotami.





Temat: Nasz Golonog i koleje


W rozkladzie z 1939r. Wystepuje pociag lukstorpedowy
Warszawa-Radom-Kielce-Kraków/Katowice, dzielony w Kielcach, kursujacy przez
Golonóg.


    Czy ten  pociag zatrzymywal  sie w Golonogu, czy tylko przelatywal jak
torpeda?
    A czy on jedzil przez Strzemieszyce, czy przez Wloszczowa / Zawiercie?


Oczywiscie kursowal tez ekspres motorowy  Warszawa - Katowice przez
Czestochowe i Koluszki.

|     Ktoredy pociagi Radom - Dabrowa pokonywaly odcinek Strzemieszyce -
| Dabrowa? Przez Golonog czy przez Staszyc? A moze konczyly bieg ww
| Golonogu (chyba nie).

Cegla z 1939r. nie wykazuje linii przez Staszyc.


    Tam chyba jezdzily towarowe. Jesli lukstorpeda jezdzilaby przez
Strzemieszyce, to musialaby walic ze Strzemieszyc do Golonoga przez Tworzen.

    A czy  przez Staszic jezdzily kiedykolwiek pociagi osobowe? podejrzewam, ze
jezdzily sklady sluzbowe,  ale czy regularne planowe pociagi tez?

    Pozdrawiam i dziekuje

    Artur Maj
    http://arturamaj.republika.pl





Temat: Transport kolejowy

Śląsk: pociągi będą mknąć 350 km/h

W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
Zlikwidowano już kolizyjne przejazdy przez tory i trwa wymiana podtorza, pozwalającego na rozwijanie bardzo dużych prędkości.

Podczas konferencji poświęconej szybkim kolejom, która odbywa się w Hucisku na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Włodzimierz Popczyk - wiceprezes spółki PBK należącej do Polskich Kolei Państwowych powiedział, że szybkie pociągi wejdą do rozkładu jazdy najwcześniej za 8 lat. W tej chwili, jak mówi największym problemem jest tabor oraz infrastruktura.

Jednocześnie prezes Popczyk zaprzeczył spekulacjom medialnym jakoby inwestor zrezygnował z budowy szybkiej kolei łączącej Katowice z portem lotniczym w Pyrzowicach. Jego zdaniem spowolnienie inwestycji związane jest z prawem, które pozwala na dużą liczbą odwołań i zmusza zamawiającego do przeprowadzenie licznych procedur.

Szybkie pociągi mają połączyć Warszawę z Katowicami, Krakowem, Wrocławiem, Szczecinem, Poznaniem, Gdańskiem i Białymstokiem. Przejazd pociągami będzie porównywalny z czasem odprawy i przelotu samolotami.

onet.pl




Temat: Złe wieści dla podróżujących koleją
Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczan !

Po pierwsze, pragnę poinformować wszystkich, że podjąłem walkę z PKP PR o przywrócenie bezpośredniego połączenia Jeleniej Góry z Lublinem (takowe istniało, bądź co bądź - sezonowe, aż do czasu wejścia w życie nowego rozkładu 2007/2008).

Po drugie, mam kilka propozycji zmian tras, które mam nadzieję, warte są przedyskutowania:

1) Pociąg pospieszny "Karkonosze" rel. Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - dodanie 3 wagonów i wydłużenie do Lublina. (W zamian likwidacja pociągu 63200 Wrocław - Katowice - Lublin).
2) Pociąg pospieszny "Śnieżka" rel. Jelenia Góra - Przemyśl - modyfikacja trasy: od Wałbrzycha Głównego przez: Nową Rudę, Kłodzko (tam przyłączanie wagonów z Kudowy Zdrój), Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Racławice Śląskie, Gliwice, Katowice, Rzeszów. W Katowicach przyłączany jest łącznik z Wrocławia do Przemyśla.
3) Poranny pociąg pospieszny "Bolko" z Wrocławia Głównego do Lublina - zamiast przez Częstochowę Stradom pojechać ma przez Kędzierzyn Koźle , Gliwice, Katowice i Zawiercie
Dodatkowo w Katowicach w sezonie będzie dołączana grupa z Zakopanego.

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam serdecznie

??Forumowiczan?? Iwan



Temat: Mamy w końcu upragniony nowy rozkład jazdy PKP 2007/2008!
Wielka szkoda, że w nowym rozkładzie poc. przyspieszony "Częstochowianin" będzie przyjeżdżać z Bielska do Częstochowy o 9.41. O 9.36 z Częstochowy są Sukiennice do Gdynii i żeby na nie zdążyć muszę płacić za bilet na Ondraszka z Bielska do Zawiercia...:/

A propos innego pociągu - wie ktoś czy na tym osobowym "Soła" będą kursować wagony czy mam się spodziewać kibli tak jak teraz? Martwi zwiększający się czas przejazdu między Bielskiem a Katowicami. Wierzę, że jak skończą remontować ten odcinek z Czechowic do Bielska to pociągi pojadą jakieś 10 minut szybciej.

Pozdrawiam
Anathem



Temat: Opóźnienia pociągów spółki PKP Intercity

EX Beskidy 3,45 na Zachodni z dwoma postojami dodatkowymi po rozkaz. Krócej się nie daNie ma powodu do tego aby się unosić. Jechałem tym pociągiem (zresztą nie sam) i piszę co widziałem. Przede wszystkim w stronę Warszawy jest dużo gorszy stan torów (między Częstochową a Gorzkowicami), stąd 3h45m Ex Beskidy, w kierunku przeciwnym jest dużo lepiej. Zapisałem sobie takie czasy (dla Koluszek, Piotrkowa i Radomska są to czasy przejazdowe - pociąg się tam nie zatrzymał):
Warszawa Centralna odj. 19.46
Koluszki 20.43
Piotrków Trybunalski 21.03
Radomsko 21.30
Częstochowa 21.57-22.00
Zawiercie 22.27-22.29
Sosnowiec Główny 22.52-22.56
Katowice przyjazd 23.11
Tak po prostu było i tyle, niezależnie od tego czy uważasz to za możliwe czy nie.
A tak poza tym, czas 3h45m to miał pospieszny Hutnik jeszcze w zeszłym albo dwa rozkłady temu.



Temat: Koleje dużych prędkości w Polsce?
W przyszłym roku po polskich torach przejadą superszybkie pociągi. Na razie na próbnym odcinku między Górą Włodowską koło Zawiercia i Psarami koło Koniecpola mają osiągnąć prędkość nawet do 350 km na godzinę.
Zlikwidowano już kolizyjne przejazdy przez tory i trwa wymiana podtorza, pozwalającego na rozwijanie bardzo dużych prędkości.

Podczas konferencji poświęconej szybkim kolejom, która odbywa się w Hucisku na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Włodzimierz Popczyk - wiceprezes spółki PBK należącej do Polskich Kolei Państwowych powiedział, że szybkie pociągi wejdą do rozkładu jazdy najwcześniej za 8 lat. W tej chwili, jak mówi największym problemem jest tabor oraz infrastruktura.

Jednocześnie prezes Popczyk zaprzeczył spekulacjom medialnym jakoby inwestor zrezygnował z budowy szybkiej kolei łączącej Katowice z portem lotniczym w Pyrzowicach. Jego zdaniem spowolnienie inwestycji związane jest z prawem, które pozwala na dużą liczbą odwołań i zmusza zamawiającego do przeprowadzenie licznych procedur.

Szybkie pociągi mają połączyć Warszawę z Katowicami, Krakowem, Wrocławiem, Szczecinem, Poznaniem, Gdańskiem i Białymstokiem. Przejazd pociągami będzie porównywalny z czasem odprawy i przelotu samolotami.

onet.pl



Temat: KZK GOP i PKM Gliwice - opinie, pomysły, nowe linie


Znam przykład z Łodzi. Tramwaj (wąskotorowy, bo w Łodzi takie jeżdżą) jeździ do odległej o ok 15 km miejscowości Ozorków wzdłuż trasy 1 E75. Wygląda to jak wąskotorówka wzdłuż trasy wylotowej z Tarrnowskich Gór w kierunku Częstochowy.

Taka sieć kolejowo-tramwajowa, o której piszesz Arku sprawdziłaby sie najbardziej tutaj- na terenie GOPu biorąc pod uwagę sieć nieużywanych torów kolei przemysłowych. Jedną z takich nieużywanych magistral jest tor z Miasteczka Śląskiego do Siewierza.


Tramwaje lodzkie do konca lat czterdziestych nie byly tramwajami - ich rozklady jazdy byly zamieszczane w sieciowym rozkladzie jazdy pociagow, podobnie jak rozklady innych kolei waskotorowych w Polsce. . To byly zelektryfikowne koleje waskotorowej polaczone z systemem tramwajow miasta Lodzi - w sumie cos zblizonego idea do tramwajow w Gliwicach i kolei Gliwice Trynek - Raciborz.
Pod koniec lat czterdziestych podlodzkie kolejki waskotorowe zamieniono na tramwaje dekretem i podporzadkowano tamtejszemu zarzadowi komunikacji miejskiej.

Jesli chodzi o linie Tarnowskie Gory - Zawiercie, to od lat istnieje ona juz tylko na papierze. ZTCW od strony Zawiercia jest uzywna do Pyrzowic. Od strony Tarnowskich Gor pozostal po niej tylko nasyp i szyny w przejazdach.
A tak przy okazji - warto sie czasem zastanowic, czy jej ewentualna "reanimacja" mialaby sens - ja uwazam, ze nie, bo kto mialby z tej kolei korzystac??



Temat: I po co nam to cale 160 km/h...


Jechalem dzis z Krakowa do Warszawy. Pociag dostal lokomotywe zdatna
do jazdy 120 km/h. W Warszawie byl spozniony. PIEC minut.


Ale zauważ że 160 nie jest na całej trasie, a tylko Psary - Strzałki to
jest 113 km
i tak był układany rozkład, a teraz 160 doszło na odciku Strzałki -
Grodzisk
i gdyby rozkład to uwaględniał to spóźniłbyś się nie 5, a 15 min.
A gdybyś jechał w przeciwnym kierunku tak by się stało, a do Zawiercia
byłoby jesze więcej bo to już 224,1 km z Grodziska (-ograniczenia).
Najlepiej widać to na przykładzie nocnego Chopina który w poprzednim
rozkładzie jechał 120 p. Częstochowę a teraz 140 po CMK i zyskuje
56 min, fakt że to krótsza trasa, ale relatywnie to i tak wychodzi 30
min.
Ale wróćmy do Ex na 120, to co Ci się udało przejechac to był najlepszy
czas z tą prędkością, a w rozkładzie doliczony byłaby do tego rezerwa !
czyli relatywny zysk dzięki 160 to jakieś 25 min dla Ex z Krakowa,
bo z Katowic to jeszcze więcej.

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: Bukowa
Ostatnio nie chcę ryzykować dalszej wyprawy samochodowej moim citroenem bo nie jest w najlepszym stanie. Jest jak na razie wielu chętnych do samochodów a mało samochodów. Dlatego zakładam wyprawę kolejową. A wtedy tak:

Jest pociąg pospieszny do Krakowa odjeżdżający z Warszawy Wschodniej o 6:45, z Centralnej o 7:00, z Zachodniej o 7:05. Trzeba wysiąść w Kielcach o 10:25.
A wtedy albo wsiąść w osobowy do Częstochowy odjeżdżający z Kielc o 10:58, który jest w Bukowej o 11:36 (następna stacja za Małogoszczą, tylko parę minut różnicy), albo zjeść sobie wczesny obiad w Kielcach i załapać się na autobus organizatorów półmaratonu świętokrzyskiego, który ma czekać pod dworcem kolejowym w Kielcach w godzinach 12:30-12:45.

Nieco gorzej jest z powrotem. Z Bukowej o 18:40 odjeżdża pospieszny do Zawiercia (z koniecznością rezerwacji), który jest w Zawierciu o 19:37, tam trzeba się przesiąść na ekspres z Pragi do Warszawy (też z koniecznością rezerwacji), odjeżdżający z Zawiercia o 20:17, który dojeżdża do Warszawy Zachodniej o 22:14, Centralnej o 22:20, Wschodniej o 22:34.

Można też skorzystać z oferty organizatorów i wrócić ich autobusem do Kielc (nie wiem o której), ale jeśli chcemy wracać PKP to wylądujemy w Warszawie po drugiej w nocy. Może jest jakieś dogodniejsze połączenie PKS-owe Kielce-Warszawa, ale nie mam dostępu do autobusowych rozkładów jazdy.

(Edited by Janek at 5:57 pm on May 22, 2002)




Temat: Tu stacja Łódź, tu stacja Łódź
A co byście powiedzieli na Regio+ w relacji Gliwice-Łódź Fabryczna? Pociąg zatrzymywałby się na wymienionych niżej stacjach:

- Zabrze
- Ruda Chebzie
- Chorzów Batory
- Katowice
- Sosnowiec Główny
- Będzin Miasto
- Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
- Łazy
- Zawiercie
- Myszków
- Częstochowa Osobowa
- Radomsko
- Piotrków Trybunalski
- Koluszki
- Łódź Widzew

Myślę, że można by taki pociąg puścić w godzinach porannych z Gliwic, a z Łodzi Fabrycznej w godzinach szczytu, ok. 15/16. Z tego co zauważyłem w rozkładzie jazdy, to Łódź ma połączeń kolejowych z Katowicami i resztą GOP-u jak na lekarstwo. Taki pociąg, w taryfie osobowej mógłby być strzałem w dziesiątkę. Co Wy na to?



Temat: [Cz] PKP zabrało nam najlepszy pociąg do Krakowa


PKP inwestuje milion złotych w peron we Włoszczowie - twierdząc, że opłaca
się
to robić dla kilkunastu pasażerów dziennie. Ale puszczenie pociągu do
Krakowa
przez Częstochowę, gdzie jak w banku ma się stu pasażerów, a dodatkowych w
Myszkowie, Radomsku, Zawierciu i Piotrkowie - wykracza poza zmysł handlowy
narodowego przewoźnika. Chyba że w grę wchodzą jakieś pozaekonomiczne
przyczyny, co w przypadku Polskich Kolei Państwowych nie byłoby wcale
dziwne.


Oczywiście, że wchodzą. "Reymont" wieki jeździł przez Tomaszów
i było dobrze. Po czym ktoś stwierdził, że po CMK to nie mogą pętać
się byle pośpiechy, więc przez kilka lat robiono wszystko, żeby go
uwalić z CMK-i (polecam sprawdzenie rozkładów jazdy z poprzednich
lat i poczytać sobie jakie to argumenty były "za" trasą przez Piotrków).
Po czym pojawił się pan G. - fundator najsłynniejszego przystanku
kolejowego świata, no i trzeba jakoś uzasadnić sens tego przystanku,
więc Z TEGO WŁAŚNIE POWODU Reymont wraca na CMK.
I tyle.

Pozdrawiam
Piotr





Temat: "Przemyslanin"


Według HAFASA "Przemyślanin" 83510/83511/83210/83211 jeździ przez
Zawiercie i Jaworzno-Szczakową.


Ano, była już o tym mowa.


Fajnie, bo już dawno nie miałem
okazji jechać przez Częstochowę Mirów. Kilka pytań:
Którą trasą w rozkładzie 2002 jeździł "Przemyślanin"?


Przez Koniecpol.


Gdzie zmieniają loka - tylko w Krakowie Głównym jest 10 minut,
w sezonie letnim jeszcze w Szczecinie Głównym 9 minut.


Tylko w sezonie w Szczecinie.


Trochę krótko, ale nie uwierzę, że jeden mechanik może prowadzić
pociąg ze Świnoujścia do Przemyśla.


Bo maszynista się zmienia, ale lokomotywa nie.


Czy jest jeszcze jakiś pociąg między Koniecpolem a Szczekocinami?


'Giewont'.





Temat: Odleglosci w PKP







| | Witam!

| Kupuje co tydzień bilet Bydgoszcz - Gliwce - Bydgoszcz
| i zauważyłem, że odległość nie jest taka sama za każdym
| razem. Raz jest 399km innym razem 416km. Czy to jest jakiś
| bug w systemie? Trasa oczywiście ta sama.

| Jakie masz stacje pośrednie na tym bilecie?
Inowrocław, ZW-K, Czestochowa itd. Inna trasą jeżdżą
tylko pociągi sezonowe.


A to "itd." to Zawiercie i Katowice? Może jeżeli "itd." jest puste Kurs90
przyjmuje tam Herby, Tarn. Góry i Bytom (w starym rozkładzie z Bytomia do
Gliwic przez Zabrze Pn.).





Temat: Odleglosci w PKP


| Kupuje co tydzień bilet Bydgoszcz - Gliwce - Bydgoszcz
| i zauważyłem, że odległość nie jest taka sama za każdym
| razem. Raz jest 399km innym razem 416km. Czy to jest jakiś
| bug w systemie? Trasa oczywiście ta sama.

| Jakie masz stacje pośrednie na tym bilecie?
| Inowrocław, ZW-K, Czestochowa itd. Inna trasą jeżdżą
| tylko pociągi sezonowe.

A to "itd." to Zawiercie i Katowice? Może jeżeli "itd." jest puste Kurs90
przyjmuje tam Herby, Tarn. Góry i Bytom (w starym rozkładzie z Bytomia do
Gliwic przez Zabrze Pn.).


Co do kilometrow w tych rejonach, nie moge sie oprzec wrazeniu, ze po
wykonaniu poprawki do str. 369 tab. 315 (a na str. 367 nawet i przed)
z Mokrej Cz. do Wreczycy jest 17 km a odwrotnie - 15. Ja wiem, ze
nauka radziecka zna takie przypadki i od srody do piatku sa dwa dni, a
odwrotnie - piec, ale...





Temat: TerraKON 2004
rozkład PKP -> tutaj

ja standardowo na miejscu będę około 16, pociąg mam bezpośredni z Bydgoszczy do Zawiercia przez Toruń i Częstochowe, więc jakby co dajcie znać będziemy się szukać po wagonach

pozdrawiam




Temat: Powrót Giewonta na starą tras


| Witam Grupowiczów.
| Czy ktoś z Was słyszał coś o powrocie (od nowego rozkładu) Giewonta na
| starą
| trasę, tzn z Częstochowy przez Koniecpol Miechów do Krakowa?
| będę wdzięczny za każdą informację.
| --

Zgadza się !!!!


 a czy wobec tego będzie w miejsce Giewonta kursować jakiś inny pociąg do
Krakowa i Zakopanego przez Zawiercie i Trzebinię?.





Temat: MOSH FESTIVAL II- 20.10. Lublin- Graffiti
Sonia, z noclegiem nie ma problemu. Wsio załatwione. Powrotny pociąg mamy cos koło 15.00, nie pamiętam dokładnie. Jeszcze kilka osób z nami pojedzie, i kilka osób wsiądze po drodze. Jak by ktoś był chętny to podaję rozkład jazdy

My wsiadamy w Sosnowcu

Katowice 06:53
Sosnowiec Główny 07:05
Dąbrowa Górnicza 07:16
Zawiercie 08:05
Częstochowa Osobowa 08:42
Włoszczowa 09:59
Bukowa 10:11
Kielce 10:52
Suchedniów 11:20
Skarżysko Kamienna 11:32
Radom 12:32
Pionki Zach. 12:49
Puławy Miasto 13:23
Nałęczów 13:42
Lublin 14:02




Temat: Silesia/Chopin


Po frekwencji to moze byc prawda. Ciekawe tylko czy Czestochowa czy CMK


Niestety przez CMK. Dziwie sie dlazcego, bo to nocne pociagi (wlasciwie
nalezy uzyc liczby pojedynczej) i nie widze powodu by sie tak bardzo
spieszyc.
Widzialem juz nawet ktoras tam wersje rozkladu tego laczonego "cuda":

Warszawa Centralna 21:06
Zawiercie  23:20/23:21
Sosnowiec 23:45/23:46
Katowice  24:00/0:06
Zebrzydowice 1:02/1:05

Czesc

A M





Temat: [pr] Gliwice chcĹĄ wycofać się z KZK GOP


| Miałem szczęście (???) studiowac i pracowac w Gliwicach i Zabrzu na
| przełomie lat 80 tych i 90-tych, kiedy  żółtki - pociagi KRR jeździły
| co 5-20 minut od świtu do północy

Trochę się rozpędziłeś z tym KRR :-)
Ja sobie nie przypominam żeby tą kolejkę uruchomili.


Uruchomili, uruchomili... Jak juz sie pod koniec lat 80-tych okazalo, ze
inwestycja moze sie troche przeciagnac, to uruchomiono KRR w tzw. fazie "0"
(a nawet "mniej niz 0", bo faza "0" to bylo rozbrojenie i ponowne uzbrojenie
pasa ziemi na calej dlugosci linii). Polegalo to na tym, ze uporzadkowano
rozklad jazdy i puszczano sklady EN57 w takcie, tak jak pisal Jakub, 5-20
minut na istniejacej infrastrukturze, trasa przyszlej KRR (Pyskowice -
Zabkowice). Nawet pamietam ze na stacji Zabrze wisialy rozklady jazdy z
napisem "Kolejowy Ruch Regionalny" ;-) Taki sobie ersatz ;-)))

Swoja droga, to prawdopodobnie dzieki temu w dniu dzisiejszym wszystkie
pociagi osobowe z Gliwic i Zabrza jadace dalej niz do Katowic jada w
kierunku Zawiercie/Czestochowa (nie ma ani jednego w kierunku Krakow,
Oswiecim, Olkusz, czy Tychy...).

WILQ





Temat: Luty 2009
Część zlikwidowanych pociągów wraca na tory

Już od 1 marca na tory ma wrócić osiemnaście spośród przeszło pięćdziesięciu zlikwidowanych na początku roku pociągów. We wtorek zarząd województwa zatwierdził przedstawioną przez śląski zakład PKP Przewozy Regionalne korektę rozkładu jazdy.



Powody do zadowolenia mają głównie podróżni, korzystający z połączeń między aglomeracją górnośląską a Częstochową. Do rozkładu wraca osiem wahadłowych połączeń Częstochowa-Gliwice, po dwa na linii Gliwice-Zawiercie i tyle samo na trasie Bielsko-Biała-Częstochowa. Reaktywowana zostanie para połączeń na linii Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice. Natomiast z dawnej pary połączeń Katowice-Wisła i Wisła-Katowice ostanie się tylko wahadłowy kurs Wisła-Pszczyna, Pszczyna-Wisła.

Sukces ma jednak swoją cenę: w zamian za przywrócone pociągi jeden wypadł z rozkładu, a trzynaście połączeń obsługiwać będą krótsze składy.

Wtorkowa decyzja to zwieńczenie trwającej od początku roku batalii, jaką prowadzili zdesperowani pasażerowie. Skala protestów była adekwatna do skali cięć w rozkładzie - protestującym podróżnym sekundowali kolejarze i samorządowcy. Mogą sobie pogratulować, choć o pełnym sukcesie mówić nie sposób.

- Zaakceptowaliśmy takie rozwiązanie w dni roboczych. Będziemy jednak zabiegać w Przewozach Regionalnych, by w weekendy pociągi te kursowały na całej długości trasy. Chodzi tu przede wszystkim o umożliwienie dojazdu w Beskidy turystom z centrum regionu - mówi Piotr Spyra z zarządu województwa. Jak dodaje listę przywróconych pociągów uzupełnia połączenie Wodzisław-Katowice.

I na tym dobre wieści dla pasażerów się kończą. Samorząd województwa nie dołożył ani złotówki do około stu milionów złotych przeznaczonych w tym roku na finansowanie przewozów regionalnych.
By przywrócić 18 połączeń, kolejarze poszukali więc oszczędności na innych kursach. Na kilkunastu połączeniach pasażerowie muszą przygotować się na tłok - obsługiwać będą je skrócone składy.

- Propozycja Przewozów Regionalnych dotyczyła 15 połączeń, przy czym na ograniczenie dwóch na pewno się nie zgodzimy. Chodzi o oblegane przez podróżnych kursy na trasie Gliwice-Częstochowa - tłumaczy Piotr Spyra. Tłoczniej będzie też na trasach Katowice-Zwardoń i Kraków-Częstochowa.
Toczą się jeszcze rozmowy z przedstawicielami województw małopolskiego i świętokrzyskiego w sprawie przywrócenia trzech par pociągów relacji Katowice-Kozłów-Sędziszów.

- Nie ma jednak żadnej gwarancji, że zdążymy z tym na 1 marca - zastrzega Spyra.

źródło: Polska - Dziennik Zachodni



Temat: Reymont na chwilę wraca do Częstochowy
Od soboty pospieszny "Reymont" z Łodzi do Krakowa znów będzie przejeżdżać przez Częstochowę! Ale nie dlatego, że PKP łaskawiej spojrzały na nasze miasto, lecz z powodu robót na dotychczasowej trasie.

Pociągu ok. godz. 8 - bo w takiej porze pojawiał się przed zmianą rozkładu "Reymont" - bardzo częstochowianom brakuje. Chcąc dojechać koleją do Krakowa, trzeba wstać na godz. 5 na "Orlika" albo poczekać aż do 15.30 na "Giewont". Cierpią na tym zwłaszcza studenci. Protesty pisane przez prezydenta miasta, kolejową "Solidarność" węzła częstochowskiego czy artykuły w "Gazecie" nie odnosiły skutku. Aż tu nieoczekiwanie PKP Przewozy Regionalne opublikowały komunikat, iż od 1 marca "Reymont" znów zawita do Częstochowy. Odjazd do Krakowa: 8.34, przyjazd ze stolicy Małopolski: 19.53.

- Pociąg skierowany zostanie na swoją poprzednią trasę [przez Częstochowę] z powodu remontu linii kolejowej Miechów - Kraków - studzi radość Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozów Regionalnych.

Pocieszać się można tylko tym, że remont potrwa długo, bo aż do 30 września. Co potem?

- "Reymont" docelowo ma jeździć przez Tomaszów Mazowiecki, zapewniając o godzinę krótszą podróż między Łodzią a Krakowem, a więc ośrodkami metropolitalnymi - wyjaśnia Kurpiewski.

Dla ścisłości: przez Częstochowę pociąg jedzie z Łodzi do Krakowa o 65 minut dłużej niż przez Tomaszów. W przeciwnym kierunku - o 51 minut.

Tyle że szybsza droga wiedzie przez pustkowia: jedynym liczącym się miastem jest niespełna 70-tysięczny Tomaszów, podczas gdy na trasie przez ćwierćmilionową Częstochowę leżą jeszcze Piotrków Trybunalski (80 tys.), Radomsko (50 tys.), Myszków (30 tys.) i Zawiercie (50 tys.). Czy PKP analizowały opłacalność obu szlaków?

Dokładnych danych o liczbie pasażerów, mimo naszej prośby, nie dostaliśmy. - "Reymont" jeździł przez Tomaszów niewiele ponad dwa miesiące, a to zbyt krótki czas, by zrobić obiektywną analizę. Na to przyjdzie dopiero czas - wyjaśnia rzecznik.

Jednak na takie badania przed kolejną grudniową zmianą rozkładu jazdy zabraknie czasu, bo przecież na trasę przez Tomaszów "Reymont" wróci dopiero 1 października.

Inną drogą (od 3 marca do 30 września) będzie jeździć także "Giewont" z Częstochowy do Zakopanego: nie przez Koniecpol, lecz przez Zawiercie i Trzebinię.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: A może by tak... Ex=>P


| Opolanin i Panorama out, pozostale pokrywaja lub przewyzszaja koszty
| uruchomienia.

Jakoś mi trudno uwierzyć w taki przypadek, że jedyne dwa wycofane, jak
piszesz z powodów ekonomicznych, kwalifiki jeździły akurat prawie tą samą
trasą. Jeden z nich miałem kilka razy okazję oglądać w Warszawie. Na pewno
nie był pusty. Więc powodów likwidacji raczej szukałbym w stanie technicznym
linii Opole-Czestochowa niż w czystej ekonomii.


Pewnie widziales Opolanina.
W zamian zostanie przedluzony Gornik z Gliwic do Opola. Wiekszosc podroznych
jezdzi tym pociagiem w relacji Opole - Warszawa. Koszt przedluzenia Gornika
bedzie znacznie nizszy niz uruchamianie nowego pociagu.


Uwierzyłbym gdyby wycięto któryś z przewożących powietrze pociagów z
godzinnym taktem. Byłby to dowód na rezygnację z dogmatu godzinnego cyklu
(bez jego oceny) i uznania priorytetu ekonomii.


Chyba nie czytasz rozkladow jazdy. Od czerwca zeszlego roku na linii 1h Katowice
- Warszawa wylecialy dwa pociagi robiac dziury w takcie. Bylo:
(Katowice - Warszawa)
5:50
6:50
7:50
8:50
9:50
10:50
12:50
13:50
15:02
15:50
16:50
18:50
19:50

A teraz jest:
6:00
7:00
8:00
9:00
11:00
13:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:40

Wylecialy dwa pociagi. Do tego w ciagu obowiazywania tego rozkladu jazdy
wylecial Kaszub na odcinku Warszawa - Krakow - Warszawa, to juz jedno polaczenie
mniej. Poza sezonem wylecial Skarbek na odcinku Warszawa - Gdynia - Warszawa.
Wylatuja polaczenia nierentowne i to w czasie obowiazywania rozkladu jazdy!
Od nowego rozkladu jazdy rowniez Jagiello traci "korone".


BTW. Ciekawe byłoby porównanie funkcji Kutna i Zawiercia. Czy w Zawierciu
też ogranicza się liczbę postojów?


Tak. W Zaiwierciu beda stawac tylko pociagi kategorii Ex.

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: [ Sz ] Koniec z darmową jazdą


Dobrze, ze masz ten pociag. Gdyby nie to to chyba tak szybko bys na
uczelnie nie dojechal.


Przez 3 lata (zanim pojawil sie bilet ATP) jezdzilem do Katowic autobusem -
to wychodzi 60 minut autobusem + 7 minut tramwajem w Katowicach (mam to
szczescie, ze mieszkam w poblizu przystanku 840). W praktyce (wlacznie z
dojsciem na przystanek autobusowy - jest nieco dalej niz tramwajowy, pos
tojem w korku przed Rondem w Katowicach i przesiadka) wychodzilo ok. 1,5
godziny w znacznie mniej komfortowych warunkach. W dodatku 840 wcale nie
jezdzi duzo czesciej niz pociag.

A tak, gwoli scislosci, to czasem (szczegolnie jak jade na 8:00) zdarza mi
sie nie wysiadac z pociagu w Katowicach, tylko w Zawodziu i stamtad jechac
jeden przystanek tramwajem na uczelnie - czas przejazdu w zasadzie wychodzi
tak samo, ale unikam tloku w tramwaju (a jezdzi strasznie napakowany), e
wentualnie w razie gdyby tramwaje nie jezdzily, to dam rade zdazyc na pi
echote.


Czyli jezeli chce sie dostac z Gliwic czy Zabrza do Katowic albo
Sosnowca to najlepiej skorzystac z PKP?


Tak - mniejszy tlok i znacznie lepszy czas przejazdu.


Czesto takie pociagi kursuja?


Pociagi kursuja mniej-wiecej (bo taktu w tym nie ma) co 15-30 minut w sz
czycie i co 40-60 poza szczytem. Ponizej masz odjazdy z Zabrza w kierunku
Katowic (tylko pociagi osobowe, bo pospiesznym na ATP nie pojedziesz):

4 58
5 51
6 06R 21 46
7 02 23R 45
8 03 37R
9 05 36
10 04R 54
11 51
12 34R
13 00 44
14 11 35R
15 05 32R 58
16 35
17 08
18 05
19 05
20 03
21 06 46
22 23

R - tylko w dni robocze

Mniej wiecej co drugi-trzeci pociag konczy bieg w Katowicach, pozostale do
Zawiercia lub Czestochowy. W zasadzie obecny rozklad jest w miare sensowny
(poza zbyt wczesnie konczacym sie szczytem popoludniowym - powinien byc
jeszcze pociag ok. 16:15). Poprzednie rozklady byly znaaaacznie gorsze.

WILQ





Temat: [Łódź]O sto pociągów mniej
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/407580.html

Setka regionalnych połączeń zniknie w województwie łódzkim 12 grudnia, wraz z
wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów.

W nowym rozkładzie zabraknie większości szczególnie deficytowych pociągów
kursujących wczesnym rankiem (przed godz. 4) i późnym wieczorem (po godz. 22).

W znacznie ograniczonej liczbie (z 14 do 6), a do tego w żółwim tempie,
jeździć będą pociągi na trasie Łódź – Łowicz. W tym przypadku redukcję
połączeń tłumaczy się, poza względami ekonomicznymi, stanem technicznym torów.
Od Zgierza do Łowicza wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Zostają tylko trzy kursy z Łowicza do Łodzi: dwa poranne i popołudniowy oraz
trzy w odwrotnym kierunku: poranny, po godz. 14 i po 16.

– Ograniczenia wynikają z kwoty przyznanej nam przez Urząd Marszałkowski –
mówi Elżbieta Zielińska z PKP Przewozy Regionalne. – Starczała ona dotąd na
dofinansowanie jednej trzeciej przejazdów, reszta pogłębiała deficyt. Teraz
zostanie tylko tyle pociągów, na ile starczy dotacji.

Pociągi do Warszawy odjeżdżać będą od 12 grudnia 26 minut po każdej pełnej
godzinie, pierwszy o godz. 5.26, ostatni: 20.26 (z pominięciem kursu po godz.
19).

Nadal kursował będzie pociąg Reymont do Krakowa. Jednak zamiast przez Tomaszów
Mazowiecki będzie jeździł przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Zawiercie.
Podróż będzie trwała godzinę dłużej.

---

Potwierdzają się doniesienia dotyczące Łowicza i idiotycznego pomysłu z
REYMONTEM. Przykre, bo wciąż miałem (mam jeszcze?) nadzieję, że pociąg
pojedzie przez Tomaszów Mazowiecki, Idzikowice, Kozłów... Ech.

Pozdrawiam

Bartek





Temat: Kolej w woj. śląskim
czy zauważyliście że od kilku rozkładów całkowicie udało się zlikwidować bezpośrednie połączenia OSOBOWE Katowice-K.Koźle i Katowice-Opole? spójrzcie na przykłady:
Katowice-Bielsko-Żywiec-Zwardoń (113km)
Katowice-Mikołów-Rybnik-Racibórz(88km)
Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork(119km)
Katowice-Wolbrom-Kozłów-Sędziszów(109km)

do czego dążę? do tego że z Katowic do Gliwic jest 28km wydłużając pociąg do Opola przez Strzelce Opolskie pociąg pokonywałby łącznie 98km, a do Kędzierzyna Koźla 65!!! Poprzez uruchomienie 3 par pociągów Katowice-K.Koźle i 3 par Katowice-Opole przez Strzelce Opolskie, PKP poprawiłoby znacznie połączenia Górnego Śląska(aglomeracji Katowickiej) z Opolszczyzną...

tak samo pociągi relacji Bytom-Gliwice powydłużać w obie strony. Od strony Gliwic do Kędzierzyna Koźla, Opola i Nysy, zaś od strony Bytomia do Tarnowskich Gór, Lublińca czy nawet Częstochowy. dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie jednego pociągu pospiesznego relacji Wrocław-Kraków przez Gliwice, Bytom, Katowice...Zabrze ma dużo pociągów, Bytom całorocznych do Wrocławia zero.

Co do wspomnianej przez was trasie Katowice Ligota-Gliwice, jestem całkowicie za! załóżmy że jeździło by 7 par pociągów 3 wydłużyli by do Tychów Miasto, 2 do Bielska Białej, 1 do Wisły, 1 do Oświęcimia przez Czechowice.

Tychy-Tychy Miasto, brakuje mi tam połączeń bezpośrednich z województwem, np. do Zawiercia, Częstochowy, Kozłowa i nie tylko.

i szczerze brakuje połączeń Polski z Cieszynem...bo tak np. wydużenie Stoczniowca lub Dokera, ewentualnie jakiegoś EX z Warszawy na pewno nie skończyłoby się klapą w miasteczku studenckim...

co o Tym sądzicie?



Temat: O nowym rj


Antywiedeńska Łódź

W nowym rozkładzie Częstochowa miała też zyskać dodatkowy pociąg do Łodzi i
Krakowa. Przewozy Regionalne chciały bowiem przerzucić na "wiedenkę"
pospiesznego "Reymonta", łączącego dotąd dwie polskie metropolie przez
Centralną Magistralę Kolejową. Ale "antywiedeńska" kampania rozpętana w
łódzkiej prasie okazała się niestety skuteczna i "Reymonta" nie zobaczymy.


Tomaszowa to nie ma, ech, matoły :-(.


W tej sytuacji jedyną zmianą na trasie krakowskiej będzie inna trasa pociągu
"Giewont". Zamiast przez Koniecpol, pojedzie przez Zawiercie. Czas jazdy
pozostanie taki sam.


I od Koniecpola do Szczekocin nie ma już praktycznie nic.


A teraz całkiem zła wiadomość: oddalamy się od Wielkopolski. Pociągi
kursujące dotąd z Katowic do Poznania przez Lubliniec - tu częstochowianie
łapali przesiadkę - pojadą od grudnia inną trasą. Dłuższą, bo przez Wrocław,
ale szybszą, gdyż przystosowaną do prędkości 160 km/h.


Co za bzdura. Do potęgi piątej. Ale nie wiem czy nie jest przypadkiem
tak, że całorocznie będzie przyspieszony osobowy Poznań - Katowice w
trasie Gwarka.


Z tego samego powodu nie zobaczymy już na Stradomiu słynnego "włóczęgi",
czyli pociągu Przemyśl - Kraków - Poznań - Szczecin - świnoujście, bijącego
krajowy rekord długości trasy. "Przemyślanin" ma kursować przez Katowice i
Wrocław.


A to już padaka totalna. Przecież jest rzeźnia Wrocław - Przemyśl,
którą teraz uwalą. Mógłby chociaż pojawić się nocny Katowice -
Szczecin p. Częstochowę.


Zmiany nie ominą tym razem dwóch, jeżdżących od zawsze sezonowych pociągów.
"Wigry" z Gliwic i "Pogoria" z Raciborza połączone zostaną w jeden skład,


No wspaniała bonanzowa Pogoria pada, ech, kolejna kultowa rzeźnia :-(.
Czym ja będę jeździł :-(((.

Ale będą mieli codzienną rzeźnię do Jeleniej przez Stradom.

Pozdrawiam
Alek 'Alekloco' Kurstak
Polska dla rowerów i pociągów!

Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
olek malpa rower kropka com.





Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
Propozycja osobówek (bardziej pasuje do korekty rozkładu 2008/2009):
1. Kołobrzeg - Łódź Kaliska. Połączenie relacji Kołobrzeg 14.15 - Poznań 19.33 oraz Poznań 20.00 - Ostrów Wlkp. 21.48 - Kalisz 22.21, wydłużenie do Łodzi Kaliskiej.
2. Jarocin 6.41 - Krotoszyn 7.25 - Wrocław 9.42- Kędzierzyn Koźle 11.49 (Połączone relacje Jarocin - Wrocław oraz Wrocław - Kędzierzyn Koźle).
3. Kędzierzyn Koźle 10.50 - Wrocław - 13.11 -Grabowno Wielkie 14.21 (Ostrów Wlkp.15.26) - Krotoszyn - 15.40 - Jarocin - 16.43 - Poznań 17.58, połączenie relacji.
3. Poznań - Kluczbork - Katowice. Połączenie relacji z tymi do Katowic w Kluczborku (odjazdy z Poznania obecnie o 6.30, 10.50, 15.21)
4. Poznań 19.00 - Kępno 21.28 - Częstochowa (około 23.50) . Wydłużenie relacji.
5. Ostrów Wlkp. 15.35 - Jarocin - 16.45 - Września - 17.58 - Gniezno 18.25 (Połączenie relacji Ostrów Wlkp. - Jarocin oraz Jarocin - Gniezno).
6. Poznań Główny 17.50 - Jarocin 18.55 - Krotoszyn 19.39 - Wrocław 21.48 - 21.56 - Jelcz Laskowice 22.45 (Wydłużenie relacji na odcinku Krotoszyn - Wrocław, połączenie z obecna relacją Wrocław - Jelcz Laskowice).

Propozycja pociągów osobowych 2009/2010 (wymienione relacje także w przeciwnym kierunku, łączenie wielu relacji w jedną):
1. Przyspieszony: Szklarska Poręba - Wrocław - Krotoszyn - Jarocin - Września - Gniezno - Inowrocław - Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia. Skład B+B+B.
2. Kołobrzeg - Poznań - Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska. EN57.
3. Poznań - Jarocin - Krotoszyn - Wrocław - Jelenia Góra. EN57.
4. Poznań - Piła - Chojnice - Gdynia. Bdhpumn+Bdhpumn+B.
5. Kostrzyn nad Odrą - Gorzów Wlkp. - Piła - Chojnice - Gdynia. SA132.
6. Zielona Góra - Głogów - Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska. Bdhpumn+Bdpumn+B.
7. Legnica - Wrocław - Kluczbork - Lubliniec - Częstochowa. EN57.
8. Poznań - Ostrów Wlkp. - Lubliniec (dzielenie jednostek do Katowic oraz Częstochowy). EN57 Katowice +EN57 Częstochowa.
9. Przyspieszony: Poznań - Ostrów Wlkp - Kluczbork - Lubliniec - Częstochowa - Zawiercie - Jaworzno - Kraków. ED72.
10. Jarocin - Gostyń - Leszno - Zbąszynek - Międzyrzecz - Gorzów Wlkp. SA108.



Temat: Nowy rozklad


fakt o 14:30 dojeżdża do Poznania, ale nie do Głównego,
lecz do stacji Paznan Staroleka :-)

co daje czas przejazdu 6:56


Pozostaje mi tylko przeprosić kolegę.


też jestem tego zdania ...

dlatego czasami jadąc z Warszawy do Kielc wsiadam do 'Górnika'
(potem Sztygarem) niż do zarzyganego San'a, który telepie
sie do Kielc  całe 3:07 ... to po prostu koszmar ...

(a zdaje sie od nowego rozkładu będzie jechał 3:15)


też preferuje Górnika + Sztygara tylko, że bardzo często przyjeżdża się do Z
awiercia wcześniej, a Sztygar lubi się spóźniać. Ostatnio szybciej od niego
przyjechał Skarbek. Jeżeli jest się odważnym to można spróbować skrócić podr
óż o godzinę, ale jeżeli się nie uda to z Zawiercia ciężko jest się dostać d
o Kielc o tej porze. Powiem więcej Górnikiem można nie tylko jechać z Warsza
wy ja jechałem nim w przeciwną stronę. Najpierw osobowym do Częstochowy, a d
alej pośpiechem do Zawiercia (z Częstochowy można wsiąść do Chopina, ale to
ta sama sytuacja co z sanem). Jest tylko jeden mankament pociąg do Częstocho
wy zaczyna bieg we Włoszczowie więc nie pojedziesz nim z Kielc.


powiem Ci nawet, że w ogóle się nie czeka (no może te kilka
minut - też wielokrotnie miałem okazję się o tym przekonac)
dla pasjonata jest to nawet dobre (czyli dla mnie :-)
- można sie rozejrzeć cyknąć jakąś fotkę ...
ale dla pasażera dla którego liczy sie każda minuta
(czas to pieniądz)  to jest zmarnowana godzina ...


Jakie minuty skoro i tak nigdzie szybciej nie pojedziesz, a co robienia fote
k to popieram.





Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
I kolejna z Wyborczej:

Od 1 marca nowy rozkład PKP Intercity

mapi, PAP 2009-02-20, ostatnia aktualizacja 2009-02-20 15:24:08.0

Od 1 marca br. zacznie obowiązywać nowy jazdy pociągów PKP Intercity. Pojawi się w nim 6 nowych połączeń - poinformował w piątek rzecznik PKP Intercity Paweł Ney.

Nowe połączenia będą możliwe dzięki skoordynowaniu rozkładów jazdy pociągów dalekobieżnych. Na przykład skomunikowanie pociągu pospiesznego i TLK w Kutnie zapewni dodatkowe poranne połączenie pomiędzy Częstochową, Łodzią a Poznaniem. Pociąg "Chopin" z Warszawy Wschodniej do Wiednia/Budapesztu/Pragi - będzie zatrzymywał się w Zawierciu.

Krótsza o 19 minut będzie podróż pociągiem IC "Chrobry" ze Szczecina do Warszawy. Ponadto zmieniona zostanie jego trasa, pociąg będzie kursował przez Poznań Główny. Obecnie pociąg ten pokonuje trasę 525 km w czasie 5 godzin 18 minut.

Od 1 kwietnia pociąg "Odra" w relacji Warszawa - Wrocław będzie kursował przez Katowice.

TLK (błąd GW- było IC) "Czartoryski" z Gdyni do Lublina będzie miał dodatkowo postój w Legionowie. W tej miejscowości będzie także zatrzymywał się pociąg "Pobrzeże" kursujący na trasie Kraków-Kołobrzeg.

"Wielkopolanin" relacji Poznań - Przemyśl - Poznań dodatkowo będzie miał postój na stacji Przemyśl Zasanie, a pociąg "Barbakan" - jeżdżący z Krakowa do Szczecina Gł. i do Świnoujścia - będzie się zatrzymywał na stacji Chorzów Miasto.

Pociąg TLK "Augustyn Kordecki" relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia - Gliwice będzie miał zmienione terminy kursowania, a ponadto zostanie objęty całkowitą rezerwacją miejsc.

Jak poinformował rzecznik, podniesiony został standard podróżny na trasie Warszawa - Łódź. Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony 1 i 2 klasy. Obecnie w wagonach drugiej klasy jest możliwość podróży w przedziałach 6- cio miejscowych.

W porannych pociągach na trasie Łódź - Warszawa ("Łodzianin" oraz pospiesznym wyruszającym z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.51) PKP Intercity bezpłatne udostępnia podróżnym prasę.

mapi, PAP



Temat: Chamstwo

|  Rozklad
| ukladany jest tak ze pociagi odjezdzaja na kilka minut przed przyjazdem
| pociagow z innych kierunkow. Zeby tego bylo malo gdy ma przesiadke jest
| niewiele czasu trzeba biegac przez kilka peronow. Dotyczy to glownie
| kierunkow Zywiec-Katowice, Krakow-Katowice oraz Katowice-Gliwice.
w niektorych kierunkach natomiast skomunikowania istnieja.
Na przykłąd z kierunku Wisła-Katowice na Katowice-Zawiercie. Wielokrotnie
jadąc z Gliwic w Katowicach musze czekac na pociag z Wisły(no czasem tez ja
korzystam z tego skomunikowania:)


Ale to chyba jeden z nielicznych przykladow skomunikowan w Katowicach.
Podam pare przykladow rozkladowych "skomunikowan"w Katowicach.
Pociag do Gliwic odjezdzajacy o 15.25.
Przyjazdy innych pociagow do Katowic:
Krakow Glowny(osob)-15.25
Krakow Glowny(posp, jak jeszcze jezdzil)-15.30
Zywiec-15.28
Sedziszow-15.29.
dalej, pociag do Gliwic z godziny 17.30
Krakow Glowny (posp)-17.30, ale zazwyczaj dziala, bo pociag z Krakowa
przyjezdza ciut wczesniej
Wisla-17.39
Warszawa(ex)-17.35.
Nastepny osobowy do Gliwic jedzie o 18.30, pospieszny o 18.13.
Nie wiem dlaczego ten osobowy nie moze pojechac 10-15 minut pozniej, chocby
kosztem pozniejszego wyjazdu z Czestochowy, wtedy przyjazd do Katowic na
17.30, a Zwardon moglby jechac po expresie, do Zywca przyjechalby niewiele
pozniej, bo i tak ma strasznie dlugi czas przejazdu na tej trasie.
Podobnie kwiatki sa przy polaczeniach z Gliwic, np. dojazd z Gliwic w weekend
na pociagi do Wisly i Zywca o 9.22 i 9.27 z Katowic.
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze skomunikowanie w Katowicach jest bardziej
dzielem przypadku niz celowym dzialaniem dyzurnych.
Czasami maja tez miejsce takie "skomunikowania", ktore polegaja na oczekiwnaiu
na spozniony pociag w Katowicach, a gdy ow pociag wjezdza w peron, wtedy
pociag czekajacy odjezdza. Przyklad: Pociag 14.31 do Krakowa czekal na 4
peronie 10 minut na opozniony pociag z Raciborza(14.26 przyjazd), gdy ten
wjezdzal (oczywiscie na peron 3, a drugi tor przy peronie 4 byl wolny), pociag
do Krakowa odjechal. Po co w takim razie na kazdym peronie w Katowicach jest
dyzurny ruchu?




Temat: Dodatkowy pociag do i z Bielska

NA WNIOSEK PZ BIELSKO B. , IRJ4 W DNIACH
19,20,21 STYCZNIA I 3,4 LUTY 2001R. ZARZADZA
KURSOWANIE NASTEPUJACYCH POC.:
- POC. 14111 :OLENKA: REL. WARSZAWA-
CZESTOCHOWA W WYDLUZONEJ REL. DO BIELSKA B.
WG ROZKLADU JAZDY:,CZESTOCHOWA 9,12/9:20,CZESTOCHOWA
TOWAROWA 24,CZESTOCHOWA TOW CTB 25,PORAJ 34,
MYSZKOW 42,ZAWIERCIE 50/51,LAZY LA 55,LAZY 57,
LAZY LC 59,DABROWA GORN.ZABKOW 10:04,DABROWA
GORNICZA 08,BEDZIN 12,SOSNOWIEC GLOWNY 16/17,SOSNOWIEC
FABRYNOW138,KATOWICEZLIGOTAE43,MAKOLOWIEC349,
TYCHY 51/52,KOBIOR 58,PSZCZYNA 11:04/05,MOST WISLA 10,
CZECHOWICE DZIEDZICE 13/14,CZECHOWICE DZ.PLD. 19,
BIELSKO BIALA KOMOROWICE 25,BIELSKO B. PRZYJ. 11:34,
SZYBKOSC MAX:CZESTOCHOWA 120,KM 299,2-90,KM 314,7-70,
KM 7,4-120,KM 42,35-100,KM 48,5-50,KM 55,1-70 KM/H
- POC. 41110 :OLENKA: REL. CZESTOCHOWA-
WARSZAWA W WYDLUZONEJ REL. Z  BIELSKA B. WG
ROZKLADU JAZDY:BIELSKO BIALA GLOWNA ODJ.15:03,
BIELSKO BIALA KOMOROWICE 13,CZECHOWICE DZ.PLD. 19,
CZECHOWICE DZIEDZICE 24.5/25.5,MOST WISLA 29,
PSZCZYNA 35/36,KOBIOR 45,TYCHY 52/53,MAKOLOWIEC 56,
KATOWICE LIGOTA 16:05,BRYNOW 11,KATOWICE 17/25,
KATOWICE ZAWODZIE 29.5,SOSNOWIEC GL. R52 36.5,
SOSNOWIEC GLOWNY 38/39,BEDZIN 43.5,DABROWA
GORNICZA 47.5,DABROWA GORN.ZABKOW 52.5,LAZY LC 57.5,
LAZY 59.5,LAZY LA 17:01.5,ZAWIERCIE 04/05,MYSZKOW 16,
PORAJ 25,CZESTOCHOWA TOW CTB 33.5,CZESTOCHOWA
TOWAROWA 34.5,CZESTOCHOWA 17:37/50
SZYBKOSC MAX:BIELSKO BIALA GLOWNA 70,KM 55,1-50,
KM 48,5-100,KM 42,35-120,KM 7,4-70,KM 314,7-90,
KM 299,2-120 KM/H
SKLAD I LOKOMOTYWA OD POC. 14111, DR. TRAKCYJNA CM KATOWICE
.
W ZWIAZKU Z POWYZSZYM ODWOLUJE SIE W DNIU 19 STYCZNIA
KURSOWANIE POC. NR 44108 REL. KATOWICE-CZESTOCHOWA.






Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
Obiecane archiwum z rozkładu na lata 2000/2001

7230 Wieluń Dąbrowa-Kielce
Kursuje od Pn do So

Wieluń Dąbrowa 3:22
Tarnowskie Góry 5:05
Katowice 6:05
Kielce 10:18

4230 Tarnowskie Góry-Kielce
Kursuje w Nd

Tarnowskie Góry 5:05
Kielce 10:18

Wtedy się jakoś dało. Aż dziw bierze, że te kultowe pociągi upadły tak nisko...

EOT.

Swego czasu pociągi kursujące do i z Katowic miały właśnie takie ciekawe relacje. Pamiętam jeszcze: Charsznica-Lubliniec, Sędziszów-Karsznice, Lubliniec-Olkusz, Sędziszów-Tychy Miasto..................

A co do tematu to trudno znaleźć kulturalne słowa, którymi można by to określić... Rozkład jazdy do Tunelu... Bez komentarza... Przecież tam powinien być pociąg co godzinę wspomagany dwoma-trzema regioplusami do Kielc (a może i do Skarżyska, Radomia). A dlaczego rozkład jest jaki jest? Dlatego, że rozwój umysłowy osób odpowiedzialnych za rozkład zatrzymał się w l.80-tych. Tak, wg nich bardzo mało osób w Polsce ma samochody, nie ma możliwości otwarcia własnej działalności gospodarczej (busy) i wszyscy będą jeździć pociągami, o której by one godzinie nie były. A dlaczego nie puścić jednego pociągu rano i drugiego popołudniu. Oczywiście kpię sobie z tego, bo ile jeździ busów z Olkusza do Katosów to każdy wie.

Przyszłość kolei jest raczej w połączeniach, które nasi przyjaciele z południa nazywają Spiesznymi Vlakami.
Po co taki pociąg z Gliwic do Cz-wy ma co godzinę stawać w Załężu, Nowym Będzinie, Sikorce czy Myszkowie Światowidzie. Na tej linii co godzinę powinien być pociąg przyspieszony (wg mnie: Gliwice, Zabrze, Chebzie, Ch.Batory, Katowice, Zawodzie, Szopienice, Sosnowiec, Będzin M-to, Dąbrowa, Gołonóg, Ząbkowice, Łazy, Zawiercie, Myszków, Żarki, Poraj, Cz.Raków i Cz-wa), a w szczycie co godzinę, a poza szczytem co dwie uzupełniany wlekącą się osobówką. Inne relacje które powinny powstać to Gliwice-Łódź Fabr., Częstochowa-Bielsko, Katowice-Zilina, Katowice-Ostrava Svinov, Gliwice-Kraków, Katowice-Zakopane, Katowice-Krynica, Katowice-Radom, Katowice-Ostrów Wlkp., Katowice-Wrocław, Katowice-Kłodzko, Katowice-Legnica.

Ale coraz bardziej wątpię, czy takich chwil doczekamy...
Narazie polska kolej to jedno wielkie gówno niestety i choć przykro mi to mówić to jest to prawda.



Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku
Jakoś Pana Spyry nie mogę zrozumieć. Próbuję, ale nie mogę. Co mi da linia Katowice-Gliwice, jeśli korzystam z usług kolei praktycznie tylko po to, aby dostać się z Sosnowca do Gliwic? A co to da osobom dojeżdżającym z Zawiercia do Katowic? A co to da osobom z Częstochowy pracującym w Katowicach?

[ Dodano: 23-12-2008, 20:38 ]
http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,6097061,Prezydent_do_marszalka__chcemy_flirty.html

Cytat: W związku z planowanym od 1 stycznia ograniczeniem liczby połączeń kolejowych Tadeusz Wrona napisał list do marszałka województwa Bogusława Śmigielskiego. Wspomniał również o flirtach.

Od Nowego Roku z trasy Częstochowa - Katowice zniknie osiem pociągów (po cztery w każdą stronę), w tym przyspieszone do i z Bielska-Białej. Kolejnych osiem nie będzie kursować w weekendy. Dwa pociągi mają też zniknąć z trasy do Lublińca. "Apeluję do Pana Marszałka o ponowne rozważenie zmian w rozkładzie jazdy. Podstawowym obowiązkiem samorządu wojewódzkiego jest utrzymanie spójności województwa, a w tym podstawowe znaczenie ma spójność komunikacyjna. Ograniczenie połączeń kolejowych obsługujących subregion częstochowski nie jest kompensowane modernizacjami dróg. W efekcie prowadzi to do wydłużenia czasu przejazdu między miastami subregionu a centrum województwa" - napisał prezydent Częstochowy.

Wrona domaga się też, aby do Częstochowy docierały nowe, szwajcarskie pociągi typu Flirt. Urząd marszałkowski zamawiał je z myślą o trasie Częstochowa - Bielsko-Biała, ale 14 grudnia zostały one skierowane na reaktywowaną linię Katowice - Tychy.

Prezydent w liście do marszałka wspomina tez o linii do Lublińca oraz do Włoszczowy, której wprawdzie nie objęły cięcia, ale i tak jest tam mało pociągów.

No to jednak komuś jeszcze zależy na pociągach.



Temat: Rozklad jazdy w Warszawie
Czesc !!!

  Wiele padlo juz slow krytyki jezel ichodzi o "stado" pociagow
  wieczornych na trasie W-wa - Katowice - Zebrzydowice oraz o
  braki pospiesznych do Krakowa. Czy nie moznaby zrobic tak aby:

  1) Jeden z tych pociagow np. Silesia jechal by tak jak teraz przez
CMK.
  2) Batory moglby jechac tak jak obecnie jedzie Chopin przez
Czestochowe
  3) Chopin (poniewaz ma on wagony z Krakowa) moglby jechac przez CMK i
     Krakow. Warto by tez pomyslec o wagonach przez Radom - Kielce ale
     chyba trasa przez CMK bylaby bardziej rentowna.

  Mysle, ze takie rozwiazanie znacznie by zwiekszylo liczbe paszazerow
  w wymienionych pociagach. Ponadto moznaby uzyskac pozniejsze
polaczenie
  z Krakowem przez CMK (okolo 21 z minutami lub jeszcze lepiej)

  Gdyby te pociagi byly dodatkowo skomunikowane z Bieszczadami i z
  Cracovia do Budapesztu to wlasciwie strata Karpat pzrestalaby byc
takim
  bolem.

  Warto tez pomyslec o drodze powrotnej. W poprzednim rozkladzie bylo
tak
  ze zadna ze "strzal poludnia" (pos. Przemysl - Wroclaw czy osob.
  Zagorz - Krakow) nie wyrabiala sie ani w Katowicach ani w Zawierciu na
  ostatni pociag z Zebrzydowic do stolycy. Gdyby to skomunikowac to
  powstalby sensowny powrot od strony Przemysla, Muszyny/Wegier, do
  Warszawy. Nie mowiac juz o skomunikowaniu z pociagami kursujacymi w
  obrebie Zagorza do/z Chyrowa i do/z Lupkowa (docelowo z Preszowa)
  Jaki jest sens miedzynarodowego pociagu Chyrow - Zagorz jezeli potem
  kibluje sie w Strozach ?????

  Wystarczy odrobine pomyslec i kolej dzialala by jak jeden
  wielki organizm a trzy pociagi miedzynarodowe bylyby naprawde
  sensownie wykorzystane w obrebie PKP.

  Acha jeszcze jedno. Czy ktos z Was slyszal o koncepcji pociagu
  Przemysl - Budapeszt przez Chyrow, Zagorz , Lupkow ... Koszyce ?????

  pozdrawiam    PABLO





Temat: Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych


Pociąg Gosiewskiego na bocznym torze

Pociąg "Augustyn Kordecki" uruchomiony przez PKP Intercity specjalnie dla stacji Włoszczowa Północ, zostanie wycofany z nowego rozkładu jazdy PKP – informuje RMF FM. W nowym planie - mającym obowiązywać od grudnia - ma go zastąpić inny.
PKP nie chce się przyznać, jakie są wyniki "Kordeckiego". RMF FM nieoficjalnie dowiedziało się, że chodzi o słabe wyniki finansowe połączenia i jego niezadowalającą popularność wśród podróżnych.

- Ewentualna zmiana, czy modyfikacja rozkładu jazdy i kursowania tego konkretnego pociągu jest podyktowana ofertą przewoźników konkurencyjnych – potwierdza informacje RMF FM Adrianna Chibowska z Intercity. PKP na swoich stronach chwali się, że "od 16 października mieszkańcy zachodniej części województwa świętokrzyskiego mają dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity".

Pociąg ten zatrzymywał się na zmodernizowanej stacji Włoszczowa Północ, która powstała w wyniku zabiegów wicepremiera Przemysława Gosiewskiego (PiS) - sprawę badała nawet prokuratura. Owa zachodnia część ziemi świętokrzyskiej, to właśnie Włoszczowa.

PKP rozpoczęła inwestycję we Włoszczowie w marcu 2006 roku. Koszty wyniosły:

1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł

2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu "Modernizacja linii nr 4 – E65 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie" - 1 838,5 tys. zł

3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu - 298,2 tys. zł.

Stacja Włoszczowa Północ położona jest na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) - to linia kolejowa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia wybudowana w latach 1971-1977. Jej długość wynosi 222.028 km. Pociągi mogą się po niej poruszać z prędkością 160 km/h.


http://wiadomosci.onet.pl/1589827,11,item.html


Strona 1 z 3 • Wyszukano 82 wyników • 1, 2, 3