RSS

Rozład jazdy PKP

Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Rozład jazdy PKP





Temat: Bronią Reymonta
Bronią Reymonta
usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.misc.kolej&tid=1086118
Bronią Reymonta

Wśród tomaszowian studiujących w Krakowie słychać głosy oburzenia. Powodem
są plany zlikwidowania bardzo popularnego pociągu relacji Łodź Kraków.

Do redakcji "Dziennika Łódzkiego" przyszło kilku studiujących w Krakowie
osób. - Jesteśmy przerażeni planami PKP dotyczącymi likwidacji "Reymonta" -
mówi Nina Grad. - To najlepsze połączenie z Krakowem, niewymagające
przesiadek. Poza tym gwarantujące szybką i w miarę tanią podróż.

Głosy niepokoju pojawiły się po tym, jak wśród studenckiej braci zaczęły
krążyć informacje, że w nowej propozycji PKP zabraknie "Reymonta". Rozkład
miałby wejść w życie 12 grudnia. Gdyby zabrakło w nim pociągu, wielu
tomaszowian musiałoby szukać innych sposobów dotarcia na uczelnię.

- Wtedy musiałabym jeździć do Piotrkowa i dopiero stamtąd do Krakowa -
opowiada studentka. - Wydłużyłby się czas podróży i koszty.

Na razie PKP nie podjęło ostatecznej decyzji w sprawie pociągu. - Nową
ofertę wprowadzimy 12 gru- dnia - mówi Anna Chyrlik, dyrektor działu public
relations Zakładu Przewozów Regionalnych w Warszawie. - Informację o tym,
jakie pociągi znajdą się w nowym rozkładzie, opublikujemy na siedem dni
przed tą datą. Na razie trwają rozmowy i ustalenia dotyczące rozkładu,
trudno więc jednoznacznie powiedzieć czy "Reymont" będzie utrzymany czy też
nie.

Trochę bardziej optymistyczne wieści miała Danka Natkaniec z działu
marketingu ZPR w Łodzi. - Obecnie trwa konstruowanie nowego rozkładu jazdy -
informuje. - Ostateczne ustalenia zapadną najwcześniej we wtorek, dlatego
nie sposób przewidzieć, czy pociąg się w nim znajdzie.

Natkaniec powiedziała też, że pracownicy przewozów regionalnych z Łodzi
walczą o to, by pociąg wszedł do nowego rozkładu. - Bardzo nam na tym
zależy - wyjaśnia. - Wiemy, że pociąg cieszy się dużą popularnością, dlatego
będziemy walczyć.

Nawet, jeśli "Reymont" pozostanie w rozkładzie jazdy, to może okazać się, że
będzie jeździł zmienioną trasą. - Być może ominie Tomaszów - mówi
Natkaniec. - Wtedy pojedzie przez Piotrków i zmieni się godzina odjazdu.

Studenci zapowiadają, że jeśli pociąg zniknie z rozkładu lub kursować będzie
inną trasą, podejmą działania w jego obronie. - Będziemy zbierać podpisy pod
petycją - zapowiada Nina Grad. - Jest nas wielu i myślę, że nasz głos
powinien być brany pod uwagę.




Temat: Osobowy 442
Gość portalu: mouset napisał(a):

> Smutne jest to że od 1 lipca za 2,20 normalny i 1,38 ulgowy można poruszać
się
> PKP po Krakowie ale mało kto o tym wie to raz a dwa co z tego jak pociągi
> kończą jazdę w Krakowie Głównym, na pewno byłoby tyle chętnych na godzinę że
> opłacałyby sie dwie linie WieliczkaR - Mydlniki i Skawina Zachodnia-
> Krzesławice lub nawet Lubocza spotykałyby się na np peronie 4 wymieniały
> ludźmi, nie wierzę że nie byłoby 100 osób na godzinę dojeżdżających do
centrum,
>
> ale wymaga to reklamy

Mouset, co tu dużo gadać. PKP to mastodont, który chyba tylko siłą rozpędu
toczy się jeszcze po szynach. Ile to godzin spędziłęm na snuciu planów
połączeń kolejowych, sprzęgniętych mądrze z autobusowymi czy tramwajowymi,
które mogłyby fantastycznie funkcjonowac i w Krakowie (wcale nie jest to
niemożliwe, co niektórzy usiłują udowodnić, dając przykład Trójmiasta, gdzie do
SKM-u jest wszędzie blisko, a w Kraku niby za daleko - pierdu, pierdu...). A
tu pieprzy się od lat o systemie tramwajów dwusystemowych, o wspólnych biletach
itp. i nic.
To jasne, że taka np. linia Mydlniki - Bieżanów, czy Lubocza-Borek Fał. mogłaby
mieć powodzenie. Warunek: cena biletu + mądry rozkład + czysty pociąg +
mozliwośc połączeń spod stacji dalej (na tym samym bilecie). To wymaga małej
rewolucji komunikacyjnej, budowy nowych pętli dla autobusów, pociągnięcia
tramów w stronę stacji (przykład Rakowickiej jest tu dobry- wystarczyłoby
pociągnąć tramy spod cmentarza tylko do torów i zrobić przystanek kolejowy na
obwodnicy kolejowej, po której też mogłoby co nieco pasażerskiego jeździć - no
tu jest problem mostku na Prądniku, ale nie jest to takie kosztowne jak np.
tunel pod torami). Ale - to może się opłacić. Trzeba tylko pozamykać to
cholerne PKP, wprowadzic prywatnych przewoźników i oni już zadbaja o swoje i
przy okazji o wygodę ludzi. Spoko.





Temat: Niemiecka kolej
Podsumowanie
1. Bilet nosi nazwe: Schönes-Wochenende-Ticket
(schönes = ladny, piekny;
Wochenende= weekend)

2. Cena biletu:
- kupiony w Internecie (platne KK) lub w automacie na terenie Niemiec - 28 EURO
- kupiony w pociagu lub w kasie DB (Deutsche Bahn-odpowiednik PKP w Niemczech) -
30,80 EURO (28+2,80 doplaty)

3. Waznosc - soboty LUB niedziele (oraz dni uznane na swieta w calych
Niemczech) od godz. 0.00 do 3.00 nastepnego dnia = 27 godz.
4. Ilosc pasazerow: do 5 osob lub rodzice z wlasnymi dziecmi do 14 lat

5. Pociagi, w ktorych obowiazuje:
- S-Bahn (kolejka miejska)
- RB = RegionalBahn
- IRE = InterRegionalExpress
- RE = RegionalExpress
Symbole te mozna znalezc na rozkladzie jazdy pociagow przy numerze pociagu.

Bilet ten obowiazuje w NIEKTORYCH miastach w komunikacji miejskiej: metro,
autobusy, tramwaje np. Monachium, Augsburg, Norymberia, Stuttgart, Hannover itd

6. Bilet NIE OBOWIAZUJE w:
- ICE =InterCityExpress
- IC =InterCity
- EC = EuroCity
- IR = InterRegio
- CNL = CityNightLine - pociag nocny
- NZ = NachtZug - pociag nocny
- EN = EuroNight - pociag nocny
- D = SchnellZug - pociag pospieszny

7. W Polsce mozna korzystac z tego biletu od stacji przygranicznych w pociagach
jadacych w kier. Niemiec. Beda to:
Grambow – (Grambow Grenze) – Szczecin Gl
Tantow – (Tantow Grenze) – Szczecin Gl
Küstrin-Kietz – (Kostrzyn Grenze) – Kostrzyn
Görlitz – (Zgorzelec Grenze) – Zgorzelec
(Grenze= granica)

8. Na podobnej zasadzie dziala to w CD (czeski odpowiednik PKP).
Wykaz stacji granicznych tutaj:
www.bahn.de/pv/view/mdb/content/pdf/liniennetz_tschech.pdf
9. Rowery mozna przewozic ze soba. Nalezy kupic jednak na nie bilet w cenie 3
EURO (za kazdy rower).

10. Rozklad jazdy znajdziesz tutaj:
reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en - wersja angielska
reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?datesel=custom - wersja niemiecka

UWAGA! W ostatnim punkcie (Connections/ Angaben zur Verbindung) nalezy otworzyc
zakladke More/ Erweitert i "sciagnac" haczyki i ICE, EC, IC i IR

Milej podrozy!



Temat: Z PKP pojedziemy po nowemu
Z PKP pojedziemy po nowemu
W grudniu wchodzi w nowy rozkład jazdy PKP. Kolej ma dobre wiadomości:
likwidacji linii nie ma, a jest też sporo nowych pociągów. - Ale rozkład ma
parę wad - przyznają specjaliści z PKP

W Lubuskiem nowy rozkład jazdy wchodzi 10 grudnia. Pojawią się przede
wszystkim połączenia szynobusowe. Nowy przyjedzie on do nas prosto z
bydgoskiej fabryki Pesa 30 listopada. Będzie kursował na trasie Żary - Iłowa -
Węgliniec i Żagań - Szprotawa - Niegosławice.

Nowością jest fakt, że na tory wjedzie także autobus szynowy z Wielkopolski. Z
tego połączenia ucieszą się pewnie kibice żużla, bo pojazd dotrze do Wschowy i
Leszna. - Wielkopolski szynobus ma również obsługiwać linie między Wolsztynem
a Zbąszynkiem i między Zbąszynkiem a Lesznem - mówi Leszek Ćwiliński,
naczelnik Działu Przewozów i Gospodarki Taborem w PKP Przewozy Regionalne
Ćwiliński. Dodaje, że na mapie połączeń będzie więcej pociągów na trasie
Zbąszynek - Gorzów. W starym rozkładzie jeździły trzy razy dziennie, a teraz -
pięć. Przybędzie pociągów z Zielonej Góry do Żar i Żagania. Dojadą także do
Tuplic.

Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem zyska również Rzepin. Według nowego
rozkładu kursów z Zielonej Góry do Wrocławia bez przesiadki będzie siedem. To
ukłon kolei w stronę studentów, którzy dojeżdżają do stolicy Dolnego Śląska

- Wstyd, że Zielona Góra nie ma połączenia ze Szczecinem, gdzie studiuje dużo
młodych - skarżyła się na forum "Gazety" internautka. PKP się ugięło. Do
Szczecina ruszy przez Kostrzyn pociąg "Regalica".

Powody do radości mają też mieszkańcy północnej części województwa. Od 10
grudnia w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg z Gorzowa Wielkopolskiego
do Warszawy. - W Krzyżu wagony z Gorzowa Wlkp. będą dołączane do pociągu
portowego, który jedzie do stolicy - wyjaśnia Grzegorz Dwojak, dyrektor PKP PR.

Rozkład powinien pojawić się już 28 listopada na stronach internetowych PKP.
Warto się z nim zapoznać, bo godziny niektórych dotychczasowych połączeń
zmieniły się. - Ale żadnego połączenia nie zlikwidowaliśmy - zapewnia Dwojak.

Okazuje się, że sporo podróżnych z niecierpliwością oczekuje na nowy rozkład.
- Kiedy surfowałem po internecie, okazało się, że polski rozkład jest już na
niemieckich stronach! A na naszych jeszcze nie - dziwi się Marek Abramowicz z
Nietkowic, który na co dzień jeździ koleją do pracy.

- Rozkład, jaki jest na niemieckich stronach, jest nieaktualny. To jedynie
pierwotny projekt rozkładu - wyjaśnia Dwojak.

Nowy rozkład nie jest jednak idealny. Są w nim wady, których nie można było
uniknąć. Na przykład szynobus, który jedzie z Niegosławic do Żagania, nie jest
skomunikowany z pociągiem InterCity z Berlina do Krakowa. - Rozkład jazdy jest
jak organizm, w którym płynie krew. Wiadomo, że czasem zdarzają się w nim
zatory - wyjaśnia Ćwiliński.

Przedstawicieli PKP martwi jeszcze kwestia opłat za użytkowanie torów.
Dotychczas płacili jedną stawkę podstawową. Teraz opłaty zostaną rozbite. -
Stawka podstawowa została teraz obniżona. Ale dochodzą opłaty cząstkowe za
wykonywane manewry czy na przykład za dojazd do bocznic. Jednak jeśli
zsumujemy wszystkie opłaty, to ogólna stawka się nie zmieni. Ewentualnie może
nieznacznie wzrosnąć lub zmaleć - wyjaśnia Leszek Witczak, naczelnik Wydziału
Marketingu w regionalnym oddziale PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Czy w
związku ze zmianami w opłatach za linie kolejowe zmienią się też ceny biletów?
Tego jeszcze w PKP Przewozy Regionalne nie wiedzą.

Pociąg jedzie - wybrane z nowego rozkładu jazdy

Zielona Góra - Szczecin - godz. 6.04

Zielona Góra - Leszno - godz. 10.18

Gorzów - Warszawa - godz. 14.50

Zielona Góra - Niegosławice - godz. 11.20
news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200611092




Temat: Strategia turystyczna dla Kalisz
Popieram mojego przedmowce(pisce) w calej rozciaglosci. Nie
wyobrazam sobie jak moze dojsc do recepcji turystow z Polski , a
glownie z zagranuicy w tym powiatowym brudzie , polamanych
chodnikach i niby asfaltochodnikach we wszystkich ciagach pieszycvh
poza Srodmiejska , Zamkowa i al.Wolnosci . Ta asfaltochodniki sa
ciete , rzniete wzdluz i wszerz, a pozniej zalepiane z roznym
skutkiem . Litosc bierze patrzac na ogolnopowiatowwa ,,troske'' o
zabytki wpisane do Rejestru i te nie wpisane tez . Przykladem niech
beda dwa pierwszoplanowe zabytki z kaliskiej Rogatki - najstarsze
kaliskie cmentarze - ewangelicki i prawoslawny . To wola o pomste do
nieba . A liste korzystajac z okazji jeszcze wydluze : brak
koncepcji i troski o szacowne , sredniowieczne- pekajace i
niszczejace mury miejskie , zapuszczony Park Miejski i Przyjazni ,
cudem uratowany Park doliny Krepicy , zabytkowe kamienice (
prezydentowka , Dom pod Aniolami , kilka kamienic przy
ul.Pulaskiego ,willa Parczewskiego , spaskudzona filia Ratusza ulica
Kosciuszki (odcinek Srodmiejska - Kopernika/Towarowa ) A w
powiecie : zniszczony Zabytek - Cukrownia Zbiersk z 1852 r.
degradacja Kaliskiej Kolei Dojazdowej wraz z infrastruktura w
Opatowku ,Zbiersku i Turku , ktore trzeba niezwolcznie wpisac do
rejestru . Plaga sa niszczejace lub zupelnie zniszczone dworki .
Napewno nie wystarcza do prawidlowego rozwoju
turystyki ,,zlichenizowane'' zabytki sakralne , gdy dookola bedzie
zabytkowa pustynia lub ruina i wszechpanujacy brud polaczony z
pseudo sgraffiti .Co dalej z Obszarem Chronionego Krajobrazu doliny
Swedrni ??? Dlaczego stosuje sie koncepcje tworzenia zbiornika malej
retencji wbrwew prawnym rozwiazaniom w tej kwestii ?
Na to wszystko naklada sie jeszcze utrudniona lub zupelnie nie
zbudowana dostepnosc komunikacyjana do miejsc zabytkowych . Czy
nawet 4 lodzie typu ,,sw.Wojciech'' rozwiaza dostep do sztandarowego
produktu jakim ma byc Zawodzie ? Na waskich i o niskim standardzie
ulicach Boleslawa Poboznego i Chrobrego jest juz ograniczenie
predkosci do 30 km/h! Niezbedny jest nowy dojaz od
ul.Czestochowskiej , najkrotszy z mozliwych . Sklanialbym sie
rowniez do budowy nowej atrakcji jaka moglaby byc zarowno dla
Zawodzia , jak i dzieciecego Parku im.Paderewskiego lekkiej kolejki
polowej ( feldbahny ) opartej na torze o przeswicie 600 mm i
poprowadzonej po prawej stronie poszerzonego Walu Piastowskiego . O
szczegolach jestem gotow rozmawiac z zainteresowanymi . To nie jest
takie trudne i nazbyt kosztowne . Ze wzgledu na malowniczosc ca 3-4
km trasy i mozliwosc wzbogacenia infrastruktury bylaby niesamowita
atrakcja i frajda nie tylko dla ,,maluskich''( przyklad Hel ).
Smutkiem napawa , pogarszajaca sie z roku na rok komunikacyjna
dostepnosc samoego miasta Kalisza , nie mowiac nic o dostepnosci
gmin i wsi z walorami turystycznymi , szcegolnie w okresie weekendow
i swiat . Szczatkowy rozklad jazdy PKP i PKS to kpina z
przepracowanego Narodu , ktoremu Panstwo winno stworzyc warunki do
zasluzonego odpoczynku i regeneracji sil . Nie bede rozpisywal sie o
stanie MOZK i braku innych rodzajow czy kategorii muzeow w samym
Kaliszu . Mozna to znalezc na naszym Forum kaliskim w portalu
gazeta.pl . Sluzymy Szacownej Radzie naszym ,,BANKIEM,, fotografii ,
ktory codziennie wzbogacamy . Chetnie udostepnie bezplatnie - lecz
we wlasciwych celach - wszystkie moimi fotografie sygnowane moim
nickiem ,,ok333'' , pod warunkiem skontaktowania sie ze mna w celu
naniesienia moich personaliow . Jednak najlepsza inwestycja w rozwoj
kaliskiej turystyki byloby powolanie Architekta Miejskiego ,
Plastyka Miejskiego i nowego Miejskiego Konserwatora Zabytkow , bo
aktualny niedosyc ,ze jest tlamszony szczuplutkim budzetem na te
cele , to albo jest nieudolny , albo dodatkowo tlamsdzony przez
Delaegature WWUK .Do likwidacji ogolniepanujacego brudu ,
zakrzaczenia i zachwaszczenia uwazem za niezbedne wykorzystanie
sporej ilosci bezrobotnych pobierajacych zasilki ,, za darmo'' .
Przestanmy wreszcie z demoralizacja tych ludzi . Niech i oni
wiedza , za na pieniazki poprostu nalezy zapracowac .Traca oni ,
traci na nich Miasto.



Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to
następująco...

ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy

5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.)
7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.)
13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
15:40 (Osob.) DRZEWICA
16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich)
17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)
20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)
22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)

ŁÓDŹ KALISKA odjazdy

1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09)
5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w
zależności od dofinansowania)
5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-
27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki)
5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.)
5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08)
6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie)
6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie)
7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie)
7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)
7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.)
9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie)
10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)
10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie)
11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie)
13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie)
14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.)
14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do
31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania)
15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie)
15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie)
16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie)
17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie)
17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie)
18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót)
20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
dofinansowania)
21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09)
22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09)
23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12,
2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w
piątki)

* - orientacyjna godzina odjazdu.




Temat: Olsztyn a reszta regionu
"Zmiany w rozkładzie PKP nie muszą być ostateczne. Jeśli kolej dostanie sporo
skarg na konkretne połączenie, może zmienić godziny kursowania pociągu. Warto,
by skorzystali z tego ludzie, którzy dojeżdżają pociągiem do pracy.

Przyjrzeliśmy się połączeniom, z których korzystają ludzie mieszkający poza
Olsztynem i przyjeżdżający tu do pracy. • Po zmianach pasażerowie dojeżdżający
do Olsztyna z Ostródy i Iławy pociągiem z Zakopanego wysiądą na Dworcu Głównym
kwadrans po godz. 6, zamiast przybyć przed godz. 6, jak było w starym
rozkładzie. • Jadący z Elbląga, Pasłęka i Morąga będą na olsztyńskim dworcu o
godz. 7.32, czyli 20 minut później, i nie zdążą do pracy na godz. 7.30, mają też
mniej czasu, by dojechać na 8.00. Korzystna wydaje się zmiana drugiego pociągu z
Elbląga, który przyjedzie o 40 minut wcześniej, dzięki czemu pasażerowie będą w
mieście przed godz. 9.

• Wielu ludziom kłopoty mogą sprawić godziny odjazdu pociągu Kormoran z
Olsztyna do Warszawy. W starym rozkładzie pociąg pospieszny odjeżdżał o godz.
6.24. Teraz zamiast Kormorana rano będzie pociąg Warmia, który odjeżdża już o
godz. 5.28.

- Nie wiem, dlaczego przesunięto godzinę odjazdu pociągu pospiesznego Warmia z
Olsztyna do Krakowa na godz. 5.28. Mieszkam w Kętrzynie, więc by zdążyć na to
połączenie, musiałbym przyjechać o godz. 23 poprzedniego dnia do Olsztyna. O tej
godzinie przyjeżdża do Olsztyna ostatni pociąg. Pytam więc, o co chodziło
osobie, która zmieniła godzinę odjazdu Warmii. Według mnie jedynym powodem
takiej decyzji była chęć uniemożliwienia podróży tym pociągiem pasażerom spoza
Olsztyna - denerwuje się nasz Czytelnik.

Godziny odjazdu tego pociągu PKP przedstawiło już w listopadzie. Rozmawialiśmy
wówczas z pasażerami - skarżyli się, że dojeżdżając do Olsztynka czy Działdowa
będą długo i bezczynnie czekać na rozpoczęcie pracy. Jadąc późniejszym pociągiem
o godz. 6.42, spóźnią się.

Stanisław Rychlewski, dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych, przyznał kilka tygodni temu, że ta zmiana będzie pasowała tylko
olsztyniakom.

• Inna zmiana dotyczy godzin przyjazdu pociągu z Wrocławia do Olsztyna przez
Iławę i Ostródę. Wcześniej pociąg zatrzymywał się w Ostródzie po godz. 15 i
wracali nim do domu olsztyniacy tam pracujący - teraz pociąg odjeżdża z Ostródy
godzinę wcześniej, a następny jest dopiero dwie później.

Wczoraj na to połączenie poskarżył się nam inny Czytelnik: - Tym pociągiem, do
zmiany rozkładu, wracałem do domu z pracy. Zresztą nie tylko ja. Poprzednio był
w Ostródzie o godz. 15.14 i było to dobre połączenie. Teraz jest o godz. 14.14 i
nie ma szans, by nim wracać. Kolejny pociąg do Olsztyna jest dopiero o godz.
16.17. Czy istnieje chociaż cień szansy na jakąś zmianę rozkładu? - pyta inny
Czytelnik, Marcin Szepit.

• Dla ludzi, którzy pracują w Olsztynie i kończą pracę o godz. 15 powrót do
domu też może być utrudniony - godzina odjazdu pociągu do Elbląga przez Morąg
zmieniła się, ale, niestety, nadal pociąg odjeżdża przed godz. 15. Podobnie jest
w przypadku trasy Olsztyn - Pisz przez Szczytno.

PKP tłumaczą, że zmieniły rozkład ze względu na zmiany w kursach pociągów
międzynarodowych w Europie. Kolejarze wzięli też pod uwagę stan torów
wyremontowanych i tych, których stan się pogorszył - uwzględnili prędkość jazdy
pociągu. Doszły również nowe połączenia, które wpłynęły na plany jazdy pociągów,
np. połączenie z Olsztyna do Kołobrzegu.

Rzecznik Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Wojciech Bukowski
na skargi pasażerów odpowiedział: - Nie jesteśmy przedsiębiorstwem taksówkowym,
by na każde żądanie pasażerów można było jechać, poza tym układając nowy rozkład
braliśmy przede wszystkim pod uwagę trasę do Olsztyna, bo tu jest najwięcej osób
dojeżdżających do szkoły i pracy.

Na pocieszenie mówi, że można składać skargi. Może zostaną uwzględnione.

Godziny przyjazdu pociągów do Olsztyna

Zakopane - Olsztyn, godz. 6.16 zamiast 5.48

Elbląg - Olsztyn, godz. 7.32 zamiast 7.10

Elbląg - Olsztyn, godz. 8.34 zamiast 9.06

Wrocław - Olsztyn, godz. 14.47 zamiast 15.48

Godziny odjazdu pociągów z Olsztyna

Olsztyn - Warszawa - Kraków, godz. 5.28 zamiast 9.20 (Warmia)

Olsztyn - Warszawa, godz. 8.50 zamiast 6.24 (Kormoran)

Olsztyn - Elbląg, godz. 14.42 zamiast 14.23

Olsztyn - Pisz, godz. 14.52 zamiast 14.37

Nie pasuje Ci połączenie, pisz skargę

Pisemne skargi na nowy rozkład jazdy pociągów można kierować do
Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, pl. Konstytucji 3 Maja 2,
10-589 Olsztyn. Rzecznik obiecuje, że każda zostanie przeanalizowana, a
ewentualne zmiany w rozkładzie zależą od liczby skarg i możliwości
skomunikowania danego pociągu z innymi."

gazeta.pl



Temat: niemieccy studenci chca połaczenia Drezno-Wrocław
niemieccy studenci chca połaczenia Drezno-Wrocław
Unio wróć im pociąg!

Środa, 2 lutego 2005r.

Niemieccy studenci walczą o powrót do rozkładu jazdy wrocławskiego połączenia

Prośba o powrót pociągu z Wrocławia do Drezna trafiła na biurko komisarza
Unii Europejskiej. I choć kolejarze nie przewidują w obowiązującym rozkładzie
jazdy powrotu pociągu, dzisiaj w tym mieście przedstawiciele polskich i
niemieckich kolei będą o nim rozmawiali.

Kolej ogłosiła nowy rozkład jazdy 12 grudnia. Wśród zlikwidowanych pociągów
były także dwa pociągi z Wrocławia do Drezna. Już po kilku dniach do członków
Związku Studentów Niemieckich w Polsce trafiły pierwsze skargi na jego brak.
Skarżyli się ich koledzy studiujący we Wrocławiu oraz profesorowie
niemieckich uczelni przyjeżdżający do naszego miasta na różne wykłady.
Tłumaczyli, że zmiana utrudnia im wyjazdy do Drezna i w ogóle do południowych
Niemiec. W nowym rozkładzie jazdy nie ma bowiem żadnego bezpośredniego
pociągu z Polski do Drezna. Jedyny jedzie z Warszawy do Berlina, a więc
dreźnieńscy studenci studiujący we Wrocławiu muszą dojechać 400 kilometrów -
po 200 do Warszawy i z Berlina. Studentów nie uspokoiło nawet to, że w
Zgorzelcu lub Gerlitz dwa razy dziennie mogą się przesiąść na niemieckie
pociągi. Postanowili walczyć o powrót bezpośrednich pociągów.
- Wysłaliśmy petycje do PKP, niemieckich kolei, ministra infrastruktury landu
Saksoni, polskiego ministerstwa infrastruktury oraz do komisarza Unii
Europejskiej do spraw infrastruktury - mówi Rafał Leks student V roku
germanistyki na wrocławskim uniwersytecie i członek Związku Studentów
Niemieckich i dodaje. - Pisma w sprawie powrotu tego pociągu do niemieckich
kolei wysłali także nasi znajomi studiujący w Dreźnie.
Studenci w piśmie do Brukseli napisali, że kilka miesięcy po wejściu Polski
do Unii Europejskiej zniknęło połączenie, którymi Polacy i Niemcy mogli
podróżować od 150 lat.
- Być może nie było ono opłacalne, jednak w unii międzynarodowe pociągi
powinny być utrzymywane choćby z powodu możliwości poznania innych krajów i
kultur ich narodów - tłumaczy Kai Kranich, student V roku historii. - Nie
mówiąc już o tym, że pociągi są najbardziej ekologiczne, a unii zależy na
rozwijaniu właśnie takiego transportu - dodaje.
Studenci niemieccy są rozżaleni na likwidację połączenia z Dreznem także
dlatego, że polskie koleje za pieniądze z unii remontują właśnie linię
kolejową do granicy z Niemcami.
Na razie studenci nie dostali żadnych odpowiedzi. Pracownicy dolnośląskiego
oddziału PKP Przewozy Regionalne nie widzą jednak szans na szybki powrót tych
pociągów.
- W obowiązującym do grudnia rozkładzie raczej ich nie będzie. Może w nowym.
Ale to wszystko będzie zależało od tego, czy samorządy Dolnego Śląska i
Saksonii zgodzą się na dofinansowanie ich - mówi Andrzej Piech z
dolnośląskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.
Urząd Marszałkowski na razie nie chce niczego obiecywać. Tym bardziej, że nie
jest do końca pewien, czy może wspierać swoim budżetem takie pociągi.
- Ustawa zakazuje nam dopłacania do pociągów międzynarodowych. Możemy tylko
współfinansować połączenia regionalne. I robimy tak z pociągiem do Zgorzelca -
mówi Izabella Zalewska, rzecznik marszałka województwa.
Mimo, że na razie nie ma większych szans na przywrócenie pociągów, pismo
studentów nie zostało w ogóle pominięte. Jak się bowiem nieoficjalnie
dowiedzieliśmy, dzisiaj w Dreźnie spotykają się przedstawiciele polskich i
niemieckich kolej i będą rozmawiali właśnie o bezpośrednim połączeniu z
Wrocławia do Drezna.
Fot. Janusz Wójtowicz - - Wszyscy nasi znajomi jeździli tym pociągiem. Teraz
z Wrocławia nie ma bezpośredniego połączenia z południem Niemiec - mówią Kai
Kranich i Rafał Leks, niemcy studiujący historię i germanistykę na
wrocławskim uniwersytecie.

Przemysław Ziółek - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




Temat: stacja pkp
Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia
PKP Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia”
Po kilkunastu latach do Grudziądza powróciło pośpieszne połączenie
kolejowe. W sezonie letnim kursował pociąg „Bory Tucholskie” w
relacji Warszawa – Grudziądz – Kołobrzeg. Po niewątpliwym sukcesie
tego sezonowego połączenia, 9 grudnia 2007 r. PKP Przewozy
Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia” – całoroczne bezpośrednie
połączenie z dwiema stolicami Polski: obecną – Warszawą i
historyczną – Krakowem. Dodatkowo pociąg w dniach 1 i 3 maja kursuje
do Zakopanego, co w długi majowy weekend umożliwi podróżnym dogodny
dojazd do najpopularniejszej miejscowości wypoczynkowej w Tatrach.
Jazda pociągiem to zarówno bezpieczeństwo, jak i wygoda podróży. PKP
Przewozy Regionalne oferuje także liczne zniżki i promocje, przejazd
można odbyć z ulgą szkolną lub studencką. Bilet turystyczny
umożliwia podróżowanie przez cały weekend za 60 zł. W grupie 10
osobowej można jechać za połowę ceny, opiekun grupy podróżuje za
darmo. Jadąc z ro dziną możesz zapłacić nawet do 30 % mniej. Pociąg
rozpoczyna bieg w Grudziądzu o godzinie 5.53, z Lidzbarka odjeżdża o
godzinie 7.25, dojeżdża do stolicy o 10.35, zaś do Krakowa dojeżdża
o godzinie 16.10. Do Grudziądza pociąg rusza z Karkowa o godzinie
12.12, z Warszawy o 17.10 i dojeżdża do Lidzbarka o godzinie 20.22,
do Grudziądza dojeżdża o godzinie 22.02. Wyjeżdżając rano z
Lidzbarka istnieje możliwość popołudniowego powrotu.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągu ujęty jest poniżej:

kierunek: Warszawa – Kraków

5:53 – GRUDZIĄDZ

6:32 – Jabłonowo Pomorskie

6:53 – Brodnica

7:25 – Lidzbark Miasto

7:48 – Działdowo

8:27 – Mława

8:48 – Ciechanów

9:13 – Nasielsk

9:41 – Nowy Dwór Mazowiecki

9:55 – Legionowo

10:25 – Warszawa Wschodnia

10:35 – WARSZAWA CENTRALNA

10:54 – Warszawa Zachodnia

11:03 – Warszawa Służewiec

11:18 – Piaseczno

11:52 – Warka

12:34 – Radom

13:05 – Szydłowiec

13:19 – Skarżysko Kamienna

13:32 – Suchedniów

14:02 – Kielce

14:37 – Jędrzejów

14:52 – Sędziszów

15:03 – Kozłów

15:19 – Miechów

16:10 – KRAKÓW GŁÓWNY

16:42 – Kraków Płaszów

kierunek: Grudziądz

11:56 – Kraków Płaszów

12:12 – KRAKÓW GŁÓWNY

12:58 – Miechów

13:16 – Kozłów

13:25 – Sędziszów

13:39 – Jędrzejów

14:12 – Kielce

14:43 – Suchedniów

14:53 – Skarżysko Kamienna

15:26 – Radom

16:09 – Warka

16:35 – Piaseczno

16:50 – Warszawa Służewiec

17:00 – Warszawa Zachodnia

17:10 – WARSZAWA CENTRALNA

17:19 – Warszawa Wschodnia

17:52 – Legionowo

18:07 – Nowy Dwór Mazowiecki

18:36 – Nasielsk

19:01 – Ciechanów

19:21 – Mława

20:00 – Działdowo

20:22 – Lidzbark Miasto

20:53 – Brodnica

21:31 – Jabłonowo Pomorskie

22:02 - GRUDZIĄDZ




Temat: 150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
INFORMACJA Z WWW.GKW.PRV.PL

Bytom, 12-14.IX.2003: Obchody 150-lecia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

ORGANIZATORZY: GMINY BYTOM, TARNOWSKIE GÓRY, MIASTECZKO ŚLĄSKIE oraz
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW KOLEI i STOWARZYSZENIE GÓRNOŚLĄSKICH KOLEI
WĄSKOTOROWYCH
POD PATRONATEM WOJEWODY ŚLĄSKIEGO, MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ORAZ
DYREKTORA NACZELNEGO PKP CARGO S.A.

I. WĄSKOTOROWE POCIĄGI JUBILEUSZOWE linii BYTOM-TARNOWSKIE GÓRY-MIASTECZKO
ŚL.
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 oraz soboty, niedziele i święta do 12
października 2003
- odjazdy z Bytomia Wąsk. o godz. 10:00, 14:00, Tarnowskie Góry 10:45,
14:45, przyjazdy do Miasteczka Śl. Wąsk.11:10, 15:10
- odjazdy z Miasteczka Śl. Wąsk. o godz. 12:00, 16:20, Tarnowskie Góry
12:25, 16:45, przyjazdy do Bytomia Wąsk. 13:20, 17:30
Bilety do nabycia w pociągach. Szczegółowy rozkład jazdy. Dojazd do stacji
Bytom Wąsk. pociągami z Katowic i Gliwic do stacji PKP Bytom;
wejście na peron wąskotorowy od strony ul. Zabrzańskiej; dojazd autobusami
komunikacji publicznej do dworca Bytom, tramwajami linii 5,9,18,30 do
przystanku Bytom Zamłynie.

II. POCIĄGI PAROWE KATOWICE-BYTOM-GLIWICE, GLIWICE-BYTOM-KATOWICE
sobota-niedziela, 13-14 września 2003,
Katowice-Bytom-Gliwice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 9:20, przyjazd Bytom 9:52, odjazd 10:37, przyjazd
do Gliwic 11:05
- odjazd z Gliwic o godz. 13:12, przyjazd Bytom 13:40, odjazd 14:25,
przyjazd do Katowic 14:51
niedziela, 14 września 2003, Katowice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 16:25, przyjazd Bytom 16:58, odjazd 17:40,
przyjazd do Katowic 18:06
Przejazd pociągami parowymi bezpłatny; pociągi te są skomunikowane na dworcu
w Bytomiu z pociągami wąskotorowymi. Pociągi parowe uruchomiono staraniem
PKP CARGO S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., PKP PRZEWOZY REGIONALNE Sp.
z o.o. i FUNDACJI WIEKU PARY.

III. IMPREZY TOWARZYSZĄCE
Bytomskie Centrum Kultury:
piątek, 12 września 2003 w godz. 9:00-17:00:
- I Ogólnopolskie Seminarium Kolei Wąskotorowych
Udział bezpłatny. Zgłoszenia proszę kierować na adres Referatu Transportu
Lokalnego Urzędu Miasta Bytom: kml@um.bytom.pl

Bytom, Rynek i Biuro Promocji Bytomia, Rynek 7:
piątek-sobota-niedziela, 12-14 września 2003:
- wystawa fotograficzna "Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat", wagon z
jubileuszowymi wydawnictwami
sobota, 13 września 2003 w godz. 14:00-21:30:
- festyn rodzinny "Pożegnanie lata": program dla dzieci, orkiestry i
zespoły, śląski dowcip w programie Hryniewicza i Czernego

Bytom - Rozbark, Warsztaty Naprawcze i Muzeum Górnośląskich Kolei
Wąskotorowych, ul. Brzezińska 27:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 9:30-15:00:
- wystawa modeli kolejowych
- ekspozycja muzealna pamiątek związanych z historią kolejnictwa
- zwiedzanie zabytkowych warsztatów naprawczych i ekspozycji taboru ,
sobota, 13 września 2003 w godz. 10:00-13:00:
- zlot pojazdów zabytkowych, prezentacja technik ratownictwa, pokazy
sprawnościowe, egzaminy na kartę rowerową
Dojazd autobusami 42, 91, 185 i tramwajami linii 6, 8, 41 do przystanku
Bytom ul. Siemianowicka.

Bytom - Karb, zabytkowa stacja i lokomotywownia Bytom Karb Wąsk., ul. Reja:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 10:00-18:00
- dni otwarte lokomotywowni Bytom Karb Wąsk., prezentacja historycznego i
współczesnego
taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, m.in. wąskotorowego wagonu salonki
z 1912 r.
niedziela, 14 września 2003, godz. 18:30
- klubowy pokaz filmów o kolejach wąskotorowych
Dojazd koleją wąskotorową z Bytomia Wąsk. odjazdy 10:00, 14:00, 17:40 lub
tramwajami 8, 41 do pętli przy Szkole Górniczej.




Temat: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat

INFORMACJA Z WWW.GKW.PRV.PL

Bytom, 12-14.IX.2003: Obchody 150-lecia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

ORGANIZATORZY: GMINY BYTOM, TARNOWSKIE GÓRY, MIASTECZKO ŚLĄSKIE oraz
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW KOLEI i STOWARZYSZENIE GÓRNOŚLĄSKICH KOLEI
WĄSKOTOROWYCH
POD PATRONATEM WOJEWODY ŚLĄSKIEGO, MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ORAZ
DYREKTORA NACZELNEGO PKP CARGO S.A.

I. WĄSKOTOROWE POCIĄGI JUBILEUSZOWE linii BYTOM-TARNOWSKIE GÓRY-MIASTECZKO
ŚL.
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 oraz soboty, niedziele i święta do 12
października 2003
- odjazdy z Bytomia Wąsk. o godz. 10:00, 14:00, Tarnowskie Góry 10:45,
14:45, przyjazdy do Miasteczka Śl. Wąsk.11:10, 15:10
- odjazdy z Miasteczka Śl. Wąsk. o godz. 12:00, 16:20, Tarnowskie Góry
12:25, 16:45, przyjazdy do Bytomia Wąsk. 13:20, 17:30
Bilety do nabycia w pociągach. Szczegółowy rozkład jazdy. Dojazd do stacji
Bytom Wąsk. pociągami z Katowic i Gliwic do stacji PKP Bytom;
wejście na peron wąskotorowy od strony ul. Zabrzańskiej; dojazd autobusami
komunikacji publicznej do dworca Bytom, tramwajami linii 5,9,18,30 do
przystanku Bytom Zamłynie.

II. POCIĄGI PAROWE KATOWICE-BYTOM-GLIWICE, GLIWICE-BYTOM-KATOWICE
sobota-niedziela, 13-14 września 2003,
Katowice-Bytom-Gliwice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 9:20, przyjazd Bytom 9:52, odjazd 10:37, przyjazd
do Gliwic 11:05
- odjazd z Gliwic o godz. 13:12, przyjazd Bytom 13:40, odjazd 14:25,
przyjazd do Katowic 14:51
niedziela, 14 września 2003, Katowice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 16:25, przyjazd Bytom 16:58, odjazd 17:40,
przyjazd do Katowic 18:06
Przejazd pociągami parowymi bezpłatny; pociągi te są skomunikowane na dworcu
w Bytomiu z pociągami wąskotorowymi. Pociągi parowe uruchomiono staraniem
PKP CARGO S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., PKP PRZEWOZY REGIONALNE Sp.
z o.o. i FUNDACJI WIEKU PARY.

III. IMPREZY TOWARZYSZĄCE
Bytomskie Centrum Kultury:
piątek, 12 września 2003 w godz. 9:00-17:00:
- I Ogólnopolskie Seminarium Kolei Wąskotorowych
Udział bezpłatny. Zgłoszenia proszę kierować na adres Referatu Transportu
Lokalnego Urzędu Miasta Bytom: kml@um.bytom.pl

Bytom, Rynek i Biuro Promocji Bytomia, Rynek 7:
piątek-sobota-niedziela, 12-14 września 2003:
- wystawa fotograficzna "Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat", wagon z
jubileuszowymi wydawnictwami
sobota, 13 września 2003 w godz. 14:00-21:30:
- festyn rodzinny "Pożegnanie lata": program dla dzieci, orkiestry i
zespoły, śląski dowcip w programie Hryniewicza i Czernego

Bytom - Rozbark, Warsztaty Naprawcze i Muzeum Górnośląskich Kolei
Wąskotorowych, ul. Brzezińska 27:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 9:30-15:00:
- wystawa modeli kolejowych
- ekspozycja muzealna pamiątek związanych z historią kolejnictwa
- zwiedzanie zabytkowych warsztatów naprawczych i ekspozycji taboru ,
sobota, 13 września 2003 w godz. 10:00-13:00:
- zlot pojazdów zabytkowych, prezentacja technik ratownictwa, pokazy
sprawnościowe, egzaminy na kartę rowerową
Dojazd autobusami 42, 91, 185 i tramwajami linii 6, 8, 41 do przystanku
Bytom ul. Siemianowicka.

Bytom - Karb, zabytkowa stacja i lokomotywownia Bytom Karb Wąsk., ul. Reja:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 10:00-18:00
- dni otwarte lokomotywowni Bytom Karb Wąsk., prezentacja historycznego i
współczesnego
taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, m.in. wąskotorowego wagonu salonki
z 1912 r.
niedziela, 14 września 2003, godz. 18:30
- klubowy pokaz filmów o kolejach wąskotorowych
Dojazd koleją wąskotorową z Bytomia Wąsk. odjazdy 10:00, 14:00, 17:40 lub
tramwajami 8, 41 do pętli przy Szkole Górniczej.




Temat: PKP i inne takie
Nius

Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych!
Wpisał: Biuro Prasowe
27.08.2008.
Marszałek Marek Łapiński i członek zarządu Zbigniew Szczygieł przy
szynobusie, zakupionym przez Samorząd Województwa
Dolnośląskiego.Wszystko wskazuje na to, że kolej wycofa się z planów
likwidacji połaczeń kolejowych z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby
i z Kłodzka do Kudowy Zdroju. Takie obietnice uzyskał marszałek
Marek Łapiński w trakcie swojej wizyty w Warszawie.

Według planów PKP pociągi do ważnych sudeckich kurortów i sanatoriów
miały przestać jeździć w grudniu tego roku. Informacja o tych
zamiarach spowodowała ostry sprzeciw Samorządu Województwa
Dolnośląskiego i przedstawicieli samorządów, których dotknęłyby
plany kolei. Marszałek Marek Łapiński wraz z członkiem zarządu
Zbigniewem Szczygłem i dyrektorem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei
Leszkiem Lochem spotkali się w tej sprawie w środę, 27 sierpnia z
Ministrem Infrastruktury Cezarym Grabarczykiem i członkiem zarządu
spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która odpowiada za
infrastrukturę kolejową.

Po rozmowach, w trakcie których przedstawiciele Dolnego Śląska
wyrazili zdecydowany protest przeciwko planom likwidacji połączeń,
marszałek jest dobrej myśli. - Uzyskaliśmy zapewnienie, że kolej
wycofa się z likwidacji tych połączeń. Mieszkańcy Dolnego Śląska i
turyści powinni odetchnąć z ulgą - cieszy się Łapiński. Jak dodaje,
dzięki natychmiastowej reakcji i rzetelnie przygotowanym argumentom
udało się uzyskać duży sukces. - Teraz oczekuję na pisemne
potwierdzenie tych obietnic, które z PLK powinno dojść do urzędu
marszałkowskiego lada dzień - dodaje marszałek.

Jak wynika z ustaleń, zarząd województwa zadeklarował, że zaangażuje
się w remont torowisk na tych trasach, m.in. poprzez pozyskanie na
ten cel środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa
Dolnośląskiego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Już
wcześniej zarząd województwa, jako instytucja zarządzająca RPO,
podjął decyzję o ogłoszeniu naboru projektów indywidualnych
dotyczących modernizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego za jeden z ważnych elementów
poprawy systemu komunikacji na Dolnym Śląsku uważa lepsze
wykorzystanie transportu kolejowego. Staraniem samorządu województwa
w najbliższym czasie zakończone zostaną kolejne etapy przywracania
połączeń na trasach Wrocław - Trzebnica i Wrocław - Świdnica. Dzięki
dofinansowaniu ze środków województwa, przeznaczonych na promocję
kolejowych przewozów regionalnych, uruchomiono także, zawieszone 63
lata temu, połączenie z Jeleniej Góry do Trutnova w Czechach. Pociąg
kursuje we wszystkie soboty i niedziele lipca oraz sierpnia.

Samorząd województwa jest także organizatorem kolejowych przewozów
regionalnych na terenie Dolnego Śląska. Finansuje wszystkie
uruchamiane połączenia o charakterze aglomeracyjnym. Ostatni
wprowadzony rozkład jazdy pociągów, przygotowany i finansowany z
budżetu województwa, umożliwił m.in zwiększenie częstotliwość
kursowania pociągów na większości linii kolejowych z Wrocławia i
wprowadzenie cyklicznego rozkładu jazdy w czasie szczytu w tzw.
takcie 60-minutowym. Dzięki temu zwiększyła się liczba przewozów
kolejowych na linii Wrocław - Jelcz Laskowice, co przyniosło również
odciążenie przewozów drogowych w ciągu komunikacyjnym remontowanych
ulic Krakowskiej oraz Strachocińskiej we Wrocławiu. Na to, aby
Dolnoślązacy mogli korzystać z wygodnego systemu komunikacji
kolejowej, w budżecie województwa zaplanowano wydatki w wysokości
prawie 300 mln zł w najblizszych 3 latach, z czego 120 mln jeszcze w
tym roku.

źrodło:
www.umwd.dolnyslask.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=494&Itemid=135




Temat: [Wawa] SKM czyli płać i czekaj w szczycie
[Wawa] SKM czyli płać i czekaj w szczycie
Od niedzieli w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej będziemy kasowali bilety.
Zaczną też obowiązywać nieudane rozkłady jazdy.
Przejazdy bez opłat - przedwyborczy "prezent" władz Warszawy ufundowany z
pieniędzy podatników - za sześć dni się skończą. Od 11 grudnia pociągami SKM,
kursującymi między stacją w Falenicy a Dworcem Zachodnim, będziemy już
jeździli na podstawie biletów miejskich.

Skasujemy je w żółtych elektronicznych kasownikach - identycznych z
autobusowymi i tramwajowymi. Takich urządzeń brakuje tylko w używanym składzie
wypożyczonym przez stołeczną SKM do końca roku z Trójmiasta. Od niedzieli
będzie on stał bezczynnie na bocznicy, bo nie opłaca się na trzy tygodnie
montować w nim kasowników.
Macocha z PKP?

11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Zbiegnie się to w czasie z
zasileniem SKM nowymi składy (w tej chwili jeżdżą cztery). Według prezesa
nowosądeckich zakładów Newag Zbigniewa Konieczka piąty pociąg dotrze do
Warszawy w najbliższy piątek, a szósty - ostatni z zamówionych za 55 mln zł -
przed Bożym Narodzeniem.

Teraz pociągi SKM kursują rzadko i poza godzinami szczytu. Warszawiacy mieli
nadzieję, że się to zmieni wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu. Niestety,
nowe godziny jazdy kolejki rozczarowują. Dla miejskich pociągów zabrakło
miejsca na przeciążonej linii średnicowej. W czasie popołudniowego szczytu
pociągi pojawią się np. na stacji Śródmieście co dwie godziny! - Złożyliśmy
wnioski rozkładowe po terminie (pięć miesięcy - red.). Dlatego w pozycji
uprzywilejowanej byli inni przewoźnicy - tłumaczy Jerzy Obrębski, prezes SKM.
- Kolejarze umieścili SKM w wolnych miejscach w rozkładzie.

Mówiąc inaczej: SKM dostała te godziny, których nie chciały inne spółki. Czy
kolejarze potraktowali stołeczną kolejkę po macoszemu?

- Pierwszeństwo przy ustalaniu rozkładów mają po prostu ci przewoźnicy, którzy
złożyli wnioski w terminie - twierdzi Ryszard Bandosz, rzecznik regionalnego
oddziału Polskich Linii Kolejowych.
Pociąg w zanadrzu

Według PLK stołeczna kolejka i tak wykorzystuje około jednej trzeciej
przyznanych jej w rozkładzie kursów, a płacić musi za wszystkie. Jak
usłyszeliśmy w SKM, nawet po dostarczeniu szóstego pociągu na trasie nie
zobaczymy ich więcej niż pięć. Dlaczego?

- Żaden przewoźnik nie wypuszcza na trasy wszystkich swoich składów
jednocześnie. Szósty pociąg będzie stanowił rezerwę w razie awarii -mówi
prezes Obrębski.

Przypomnijmy, że awarie w przypadku tych pociągów nie należą do rzadkości. Już
pierwszego dnia regularnego kursowania w jednym składzie popsuły się drzwi, a
w drugim hamulce.

Ponieważ SKM zarezerwowała w rozkładzie więcej miejsc, niż pozwalają jej na
razie możliwości przewozowe, szykuje się jeszcze jedno rozkładowe zamieszanie.

- Wydrukujemy rozkłady z wszystkimi przyznanymi przewoźnikom czasami odjazdów.
Zaznaczymy, które połączenia obsługują Koleje Mazowieckie, a które SKM. Dzięki
temu pasażerowie będą wiedzieli, jaki bilet obowiązuje na dane połączenie -
mówi Ryszard Bandosz z PLK.

Na tych rozkładach będą więc pociągi SKM, które tak naprawdę nie jeżdżą!
Przedstawiciele SKM sami muszą zadbać o to, by na wszystkich stacjach znalazły
się informacje z rzeczywistymi czasami odjazdów. Wiele wskazuje na to, że będą
dwa rozkłady - jeden z przyznanymi kolejce godzinami kursowania i drugi z
faktycznym czasem odjazdów.

Jak obiecał nam szef SKM, od dziś nowe godziny odjazdu pociągów można obejrzeć
na stronie www.skm.warszawa.pl. Zmiany na lepsze będą możliwe dopiero przy
okazji kolejnej korekty rozkładu w lutym.

Ważą się losy wspólnego biletu D

Dla pasażerów byłoby najwygodniej, gdyby w całym mieście obowiązywał jeden
bilet na autobusy, tramwaje, metro oraz pociągi SKM i Kolei Mazowieckich.
Pierwsza jaskółka już jest w związku z remontem Al. Jerozolimskich od połowy
września warszawiacy mogą jeździć na podstawie wspólnego biletu między Ursusem
a Warszawą Wschodnią. Stolica płaci z tego tytułu kolejarzom 110 tys. zł
miesięcznie. Umowa obowiązuje jednak tylko do końca roku. Co będzie dalej, nie
wiadomo. Kolejarze i samorządowcy wciąż nie porozumieli się w sprawie
wysokości dopłat od nowego roku.
/rzeczpospolita/




Temat: Odszedł największy twórca sukcesów polskiej piłki
Jak każdy Wielki pozostanie wśród nas
za Joemonster, wkleił Niegoscinny z szacunkiem i pamięcią od kibica za wspmonień
czar Panie Kazimierzu

"MOŻE TO JAKAŚ WOLA BOSKA, ŻE TAK ZWARIOWAŁEM NA PUNKCIE PIŁKI..."
- Podchodzi zakapior z mordem wymalowanym na twarzy, cały w tatuażach. I w te
słowa: - Panie trenerze, chciałbym uścisnąć szanowną rękę. Jak pana zespół
odnosił sukcesy na olimpiadach i mistrzostwach świata, ja 15-letni wyrok we
Wronkach kiwałem. Górski pyta:
- A jak pan się nazywasz?
- We Wronkach wołali na mnie Cycek.
- No to, panie Cycku, bardzo proszę. Niech pan już więcej nie kiwa, niech pan
lepiej na mecze chodzi.

Jerzy Piekarzewski, Polonia Warszawa:
- W Zambrowie na środku miasta wjechaliśmy samochodem w tłum ludzi wychodzących
z jakiejś uroczystości. Zobaczyli na tylnym siedzeniu Kazia i mówią:
- Albo do nas wyjdzie, albo przewrócimy samochód na dach.
Zaczęli kołysać. Kazio wyszedł, to go zaciągnęli do restauracji. Właściciel
knajpy powiedział, że wmuruje tablicę upamiętniającą jego wizytę".

"PIŁKA JEST OKRĄGŁA, A BRAMKI SĄ DWIE."

Kliknij i zobacz więcej!Michał Listkiewicz, Prezes PZPN:
- Stanęliśmy na obiad w Sierpcu i zbiegł się dziki tłum po autografy, ale trener
poprosił, żeby najpierw dali mu zjeść. Na straży stanęło na ochotnika paru lekko
zawianych, których strach byłoby spotkać w ciemnej ulicy.Nagle gdzieś znikli.
Wracają z wielkim bukietem kwiatów, z których sterczą korzenie z ziemią. I w te
słowa: "Panie Kaziu, nie stać nas na kupne kwiaty. Ale dla naszego ukochanego
trenera wyrwaliśmy sprzed samego prezydium Rady Narodowej. Najlepsze, jakie
były!". A pan Kazimierz na to: "Panowie, w tył zwrot i zakopać mi to z powrotem,
bo jeszcze będą kłopoty".

"IM DŁUŻEJ MY PRZY PIŁCE, TYM KRÓCEJ ONI."
- Wiele razy bywaliśmy na spotkaniach w więzieniach. Raz w Warszawie na Służewcu
podchodzi niemłody już więzień i mówi, że ma jeszcze 15 lat do odsiedzenia, ale
czy jak wyjdzie, pan Kazimierz nie pomógłby mu załapać się do jakiejś drużyny. A
Górski na to: "To jest mój telefon. Jak pan wyjdziesz, coś dla pana
wykombinujemy". Po roku przyszedł list od wychowawcy więziennego. Pisał, że ten
twardy kryminalista przestał grypsować, zadbał o siebie, stał się wzorem do
naśladowania. Bo co dzień powtarza, że jak wyjdzie z więzienia, pan Górski
pomoże mu znów grać w piłkę.

"MECZ MOŻNA WYGRAĆ, PRZEGRAĆ ALBO ZREMISOWAĆ."
- Pan Kazimierz nie tylko nigdy nie miał samochodu, ale nawet nie zrobił prawa
jazdy. Jak był prezesem PZPN, jeździł do pracy autobusem 125. Raz przyjeżdża
rozbawiony i opowiada, że stał sobie z tyłu, ale trzy panie w "wieku
trolejbusowym" rozpoznały go i na cały głos mówią: "O, zobaczcie, to ten znany
trener Górski. Pewnie się upił i mu prawo jazdy zabrali".

"W PIŁCE NIE WYGRYWAJĄ PIENIĄDZE, BO GDYBY TAK BYŁO, TO MISTRZEM ŚWIATA BYŁABY
ARABIA SAUDYJSKA."
Kliknij i zobacz więcej!- Pan Kazimierz miał w notesie rozkład jazdy i przez
całe lata kończył pracę słowami: "Przepraszam, muszę iść, bo za dwie minuty mam
autobus spod SPATIF-u". Trener jest niezwykle punktualny. Jak zdarzało mi się
spóźnić dwie czy trzy minuty, zawsze witał mnie słowami: "No, panie Misiu,
nawalanka". To jego ulubione słowo.

"TAK SIĘ GRA, JAK PRZECIWNIK POZWALA."
Janusz Zaorski, reżyser:
- W 1975 z Romanem Kłosowskim spotkaliśmy w pociągu pana Kazimierza. Też nie
miał miejsca, ale konduktor zaprosił nas do przedziału służbowego. I jak na
dobrego pracownika PKP przystało, na widok wielkiego trenera od razu wyciągnął
butelkę wódki. Tak się poznaliśmy. Mogłem mu wtedy opowiedzieć, jak rok
wcześniej kręciłem "Awans" według książki Redlińskiego w Kazimierzu nad Wisłą.
Akurat trwały "Dni Kazimierza Dolnego". Zrobiliśmy dowcip i na transparencie
przy wjeździe zamalowaliśmy "Dolny", dopisując "Górski". Ale było nam mało.
Udaliśmy się całą ekipą do władz miejskich z petycją, że chcemy zmienić nazwę
miasta z Kazimierz Dolny na Kazimierz Górski. Z pokerowymi twarzami, żadnych
głupich uśmiechów. Podlaliśmy wszystko urzędową nowomową, że to oddolna
inicjatywa mas w reakcji na sukcesy polskiej jedenastki, że społeczeństwo PRL
czeka. Urzędnik zbaraniał, ale sprawę potraktował ze śmiertelną powagą. Na
sztywnych nogach petycję przyjął, obiecał przekazać wyżej i dać odpowiedź.



Temat: Znowu o nas piszą...
te trasy to jest czysta utopia !!!
> 1) w naszym założeniu linia jadąca na Os Młodych
> pojedzie ulicami
> Sobieskiego-Piłsudskiego-
rozumiem ze ten kawalek ma jechac Sowinskiego??
pierwszy problem!!! skret z Sobieskiego w Pilsudskiego!!!
drugi problem!!! w dni targowe w/w skrzyzowanie to jest horror, nie wyobrazam
sobie tam puszczenia autobusow

>Krasińskiego-Sobieskiego-Krakowska-Jagiellońska-
> Krasińskiego-Batorego-
> Wyszynskiego-Al. Legionów-Suwalna, natomiast w godzinach pracy starostwa Al
> Legionów-Mireckiego
ty kiedykolwiek jezdziles jako kierowca samochodem wiekszym niz osobowy?? juz
nie wymagam jezdzenia autobusem, samochodem osobowym jest kiepsko sie tam zlamac
a ty chcesz tam autobusy wprowadzic?? do tego Mireckiego jest WASKĄ ulicą przy
ktorej znajduje sie szkola !!!

>-Łajski-Szarych Szeregów
> Z braku możliwości zawracania przy Urzędzie Powiatowym musi jechać naokoło
> a taki kręciołek Jegiellońska-Krasińskiego-Batorego-Parkowa
tymczasowy czyli ile lat ???

>jest tymczasowy bo już niedługo zacznie się modernizacja linii kolejowej i
> powstanie wiadukt na wysokości Ronda na Przystanku.
obwodnica Jablonny tez miala byc niedlugo, badz realista, wszystko co wiaze sie
z infrastruktura drogowa i kolejowa w naszym kraju jest wykonywane Z OPOZNIENIEM!!!

>Ta pęlta zostanie wówczas zlikwidowana a trasa
> przez nas zaproponowana elegancko wyprostowana
> natomiast druga linia pojedzie
> Sobieskiego-PIłsudskiego
co za upor maniaka!!!
wez czlowieku skonsultuj sie z kierowcami przegubowcow i spytaj sie jak oni
widza szanse na "zlamanie sie" na tym zakrecie
kwestia horroru w dni targowe juz byla wyzej przedstawiana
>-Jagiellońska-Słowackiego-Kościuszki-PKP legionowo
> powrót: Słowackiego-Jagiellońska-Mickiewicza-Sowińskiego-Piłsudskiego-
> Obie linie będą ze sobą skoordynowane już od Pętli, dzięki temu potoki
> pasażerskie się wyrównają
> Rozkład jazdy linii dowozowej do stacji będzie skoordynowany z pociągami w
> godzinach szczytu. Mieszkańcy Piasek nic na tym nie stracą. Pchanie autobusu
> przez wiadukt który niebawem ma być remontowany spowoduje utykanie linii w
> korkach na objeździe. DZięki skierowaniu linii zyskają też mieszkańcy osiedli
> Sobieskiego o Jagiellońska mając możliwość skorzystania z pociągu, a na razie
> taki luksus mają Piaski. Więcej pasażerów chcących korzystać z kolei to większa
> ilość pociągów (a przynajmniej argument o zwiększenie pociągów). Czy zgodzicie
> się ze mną?
nie, nie zgodze sie z Toba jak i wiekszosc moich przedmowcow

znam juz Twoje podejscie z forum do terenow innych niz blokowiska (sam na takim
mieszkam ale nie mam klapek na oczach zeby tylko sobie zrobic dobrze), chcialbym
tylko zauwazyc ze planujac te linie CAŁKIEM ODCINASZ caly bukowiec od transportu
zbiorowego, do tej pory daleka odleglosc od stacji PKP jakos zastepowaly
"czerwoniaki" a teraz bedzie wielkie nic czyli jedna linia PKS jezdzaca jak chce
bo maja takich samych myslicieli i dali czas 30min na trase ktora KL pokonywala
w blisko 50 min.
I nie wciskaj mi ciemnoty ze bukowiec to dzielnica bogaczy i wszyscy maja tam
samochody, tak sie sklada ze pochodze z bukowca i tam mam duza czesc znajomych o
rodzinie nie wspomne, i tak tylko chcialbym zaznaczyc ze jeszcze w dosc duzej
czesci mieszkaja tam ludzie w podeszlym wieku, ktorzy tez chca miec jakis
kontakt ze "swiatem"




Temat: Zawisza ma wkońcu konkurencję:))
Król jest jeden "Sobieski", niestety jak na razie jakość też jest jedna
"Zawisza". Z usług korzystam raczej sporadycznie do czterech razy w tygodniu bo
nie mam wyjścia. Jak na razie nie mam większych zastrzeżeń do "Zawiszy", raczej
nie prawdziwe jest stwierdzenie że ktoś tam siadł na laurach, tabor wymieniają
więc jak tam ktoś wcześniej stwierdził w "krótkiej lekcji na biznes" podnoszą
poziom (według mnie ta krótka lekcja z pomysłu na biznes trochę mija się z
intencją piszącego, więcej książek proponuje przeczytać), niestety jest to tylko
potwierdzeniem mentalności legniczan. Kowalski ma aptekę mam i ja. Nowak ma
ośrodek szkolenia kierowców mam i ja, a po trzech latach okazuje się że nikt do
niczego nie doszedł i nikt nic niema -dobre.
Obsługa z 10 daje 7,5 (dlatego że niektórzy kierowcy zaniżają poziom do 5). Co
do punktualności to można według Zawiszy ustawiać zegarek 10 na 10. Co do
przystanków fajnie było jak byli na Galaktycznej (pod nosem) teraz dobiegam na
Neptuna (Wrocławska), można by polemizować 10 czy 1? Co do postów które
zawierają określenia "nachapali się" "mają gdzieś" itp, wyglądają jak z pod
jednej ręki żenujące i potwierdza to co pisałem wcześniej o legniczanach
zaglądamy innym w garnek nie patrząc na siebie (a może tak jakiś prawdziwy
pomysł na biznes a nie tylko plagiat za plagiatem?)
Teraz co do Sylvi. Wracam w weekend do Legnicy jadę z Zawiszą i dostaje w
busie (czyt biore od rozdawającej osoby)rozkład jazdy firmy Sylvia, która to
przypadkiem ma parę przy sobie. Do dzisiejszego ranka byłem pełen podziwu dla
tej osoby, dokładnie do 6,28 na Galaktycznej (przystanek pod nosem) 10 na 10,
Cena 10 na 10( biorąc pod uwagę wykonanie usługi a nie jej brak) . Ale co z tego
że jest przystanek jest rozkład rozdawany w busach Zawiszy, jak nie ma busa
Sylvi na Galaktycznej o określonej godzinie?
Jak jeszcze w poniedziałek dopuszczałem myśl typu że może coś się stało i
leciałem jak wariat na Neptuna, tak dzisiaj postępując zgodnie ze swoją reguła
(którą opisze na końcu)dałem szanse Sylvi wychodząc z klatki zobaczyłem o 6,24
odjeżdżajacy autobus z Galaktycznej więc znowu sprint na Neptuna. Oczywiście
można to tłumaczyć błędem zegarka tylko dlaczego Zawisza był zgodnie z moim
zegarkiem na Neptuna? (6,39 wjechał, 6,40 wyjechał z przystanku?)Dzisiaj po
pracy we Wrocławiu udało mi się dociec dlaczego tak jest otóż auto Sylvi musi
być wcześniej na Ślaskiej (przed Zawiszą) i zebrać (określę nas klientów jako:)
śmietankę stojąc na tym przystanku od 10-12 minut i odjeżdżając 6,40 mimo ze na
rozkładzie ma 6,38 (zaraz ktoś mi zarzuci że to dwie minuty, ale czasami tych
dwóch minut brakuje żeby zdążyć na tramwaj we Wrocławiu)
teraz mimo wcześniejszego podziwu stwierdzam że to już chyba była desperacja
Sylvi, ktoś w tej firmie chyba źle zbadał rynek(typu: widzę piękne kwiaty,też
takie chce mieć, ale nie dopatrzył się że były sztuczne, a klienci chętnie by
kupili tylko że prawdziwe)
W postach już pojawiły się informacje na temat zmiany rozkładu jeszcze ten
dobrze do klientów nie dotarł a już go chcą zmienić, pomysł "rewelacyjny", ach
bardziej dopasowany do godzin pracy (szkoda że w żadnym z postów nie ma dopisku
-klientów) czyli można domniemywać że będzie dopasowany do godzin pracy Zawiszy.
Czas pokaże. Obym się nie mylił bo jak mi się spóźni autobus czy tramwaj MZK to
i tak będę musiał kwitnąć na przystanku dobrą godzinę zamiast pół bo dbając o
"dobro" klienta obie firmy pojechały jedna za drugą (nie ma to jak dobra i
zdrowa konkurencja i oczywiści wcześniej wspomniane "dobro").
Kończąc mam nadzieje że mój główny tego nie czyta bo miałbym, pierwszą stronę w
jutrzejszym wydaniu naszej gazety.
Nic nie polecam nic nie odradzam Pozostawiam do weryfikacji i wyboru usługi na
najwyższym poziomie (może i wkrótce PKP?)Pozdrawiam wszystkich Marek. Acha weźmy
się wszyscy do pracy a nie rzucamy sobie nawzajem kłody pod nogi w końcu
Euro2012 przed nami!
P.S
Jeszcze moja reguła dotycząca nowych rzeczy i usług na przykładzie restauracji:
-otwarto nową z pięknym wystrojem, wchodzę siadam dostaje menu
-zamawiam przynoszą pięknie wygląda jem
-pięknie wyglądało ale nie do końca dobrze smakowało, myslę sobie może kucharz
miał zły dzień albo mięso było nie świeże
-przyjde w środę spróbuje jeszcze raz
-jestem zamawia przynoszą jem
-sytuacja się powtarza drugi raz więcej do niej nie przychodze szukam innej, a
nie jak większość z nas robi wszystko żeby ją zamknięto (może innym smakuje)
Tak że spokojnie Sylvia nie będę pisał donosów pozdrawiam, ale więcej nie
skorzystam (sportu w tym tygodniu miałem aż nadto)osoba rozdająca rozkłady wisi
mi karnet do SPA w celu rozluźnienia moich spiętych mięśni :)
Acha co do przystanków Zawiszy po dzwonie w parę miejsc i sprawdzę czy się nie
starali.




Temat: EuroNight & & #35 8222;Jan Kiepura& & #35 8221; połączenie
www.intercity.com.pl/main
EN Kiepura
- przywitaj Brukselę z uśmiechem

EuroNight "Jan Kiepura"

12 czerwca uruchomione zostało nowe połączenie kolejowe łączące Warszawę i
Poznań z Zagłębiem Ruhry i Brukselą. Mimo, że pociąg ma niespotykany dotąd na
polskich torach standard, ceny biletów zaczynają się już od 29 euro za miejsce
siedzące i 39 euro za kuszetkę. Oferowane są również zniżki dla dzieci,
seniorów i grup oraz promocyjny transfer do polskich stacji odjazdu.

EuroNight „Jan Kiepura” wprowadzi nową jakość do połączeń nocnych PKP
Intercity. Pociąg zestawiony będzie z komfortowych wagonów klimatyzowanych,
pasażerowie będą mieli do wyboru miejsca następujących kategorii:

- sliperetka – wagon bezprzedziałowy z 45 bardzo wygodnymi, rozkładanymi do
pozycji półleżącej fotelami (normalny wagon 1 klasy ma 54 miejsca);
- kuszeta – wagony z miejscami do leżenia, przedziały 4- lub 6-osobowe;
- miejsca sypialne – przedziały 1-, 2- i 3-osobowe, w każdym wagonie dostępny
prysznic;
- miejsca sypialne lux – przedziały 1- i 2-osobowe z własną łazienką oraz
sprzętem audiowizualnym (m.in. telewizor z wyświetlaczem LCD i odtwarzacz DVD).

Oprócz wysokiego standardu oferujemy – do wyboru pasażera – wiele promocji:

- SparNight
Dla amatorów „taniego podróżowania" przygotowaliśmy dużą pulę miejsc dostępnych
po bezkonkurencyjnie niskiej cenie:

Kategoria miejsca Cena
Sliperetka 29 euro
Kuszetka, przedział 6-osobowy 39 euro
Kuszetka, przedział 4-osobowy 49 euro
Miejsce sypialne, przedział 3-osobowy 59 euro
Miejsce sypialne, przedział 2-osobowy 69 euro
Miejsce sypialne, przedział 1-osobowy 129 euro

Przy korzystaniu z oferty zmiana umowy przewozu jest niedozwolona.

- Promocja miejsc sypialnych lux
Do 1 września miejsca cena na podróż w przedziale lux jest równa podróży w
zwykłym wagonie sypialnym.

- Promocje dla grup, dzieci, młodzieży i seniorów
Polecamy m.in. oferty Junior (25 % zniżki dla osób poniżej 26 lat), Senior (15%
zniżki dla pasażerów powyżej 60 lat), Dziecko (50% zniżki dla podróżnych
poniżej 12 lat) oraz liczne promocje grupowe (np. 6 osób - zniżka 40%).
Obowiązywanie niektórych ulg w wagonach sypialnych jest ograniczone.

- Bezpłatny transfer do Warszawy lub Poznania
Pasażerom chcącym rozpocząć podróż w innych miastach, niż Warszawa czy Poznań
oferujemy bezpłatny bilet na transfer do stacji odjazdu EN Jan Kiepura.
Podróżni dojeżdżający do Warszawy czy Poznania pociągami bezpośrednimi PKP
Intercity z innych miast płacą jedynie za miejscówki. Oferta dostępna także dla
osób korzystających z ulg dla dzieci, młodzieży czy seniorów.

Osobom podejmującym decyzję o podróży w ostatniej chwili, albo chcącym mieć
możliwość zmiany rezerwacji oferujemy bardzo atrakcyjne ceny biletów
normalnych - niższe, niż w dawnym pociągu pospiesznym "Jan Kiepura".

Sprawdź przykładowe ceny - normalne i promocjach Dziecko, Junior, Senior.

Sprawdź rozkład jazdy:

Warszawa - Bruksela,
Bruksela - Warszawa.




Temat: Jak dojechać z Krakowa do Libiąża?
RESZTA

Rozkład jazdy (soboty) autobusu linii K

Chełmek przez Chrzanów, Trzebinię, Krzeszowice do Krakowa, Pawia 13-Parking
Chełmek Fabryka 8.17, 15.25, 17.50
Chełmek Osiedle i 8.19, 15.27, 17.52
Libiąż Kruczek 8.21, 15.29, 17.54
Libiąż Transformator 8.22, 15.30, 17.55
Libiąż Cmentarz 8.24, 15.32, 17.57
Libiąż Kościół 6.23, 8.25, 15.33, 17.58
Libiąż UM 6.24, 8.26, 15.34, 17.59
Libiąż 11 Listopada 6.25, 8.27, 15.35, 18.00
Libiąż Os. Flagówka 6.26, 8.28, 15.36, 18.01
Libiąż Pawilon 6.27, 8.29, 15.37, 18.02
Libiąż Kop. Janina 6.29, 8.31, 15.39, 18.04
Libiąż Jowisz 6.32, 8.34, 15.42, 18.07
Libiąż Kamienna 6.33, 8.35, 15.43, 18.08
Chrzanów Fadom 6.37, 8.39, 15.47, 18.12
Chrzanów Kroczymiech 6.38, 8.40, 15.48, 18.13
Chrzanów Os. Kopanina 6.39, 8.41, 15.49, 18.14
Chrzanów PZGS 6.40, 8.42, 15.50, 18.15
Chrzanów Sienna 6.42, 8.44, 15.52, 18.17
Chrzanów Podwale 6.44, 8.46, 15.54, 18.19
Chrzanów Dworzec PKS 6.45, 8.47, 15.55, 18.20
Trzebinia Bereska 6.47, 8.49, 15.57, 18.22
Trzebinia CPN 6.49, 8.51, 15.59, 18.24
Trzebinia PKP 6.51, 8.53, 16.01, 18.26
Trzebinia Krakowska 6.53, 8.55, 16.03, 18.28
Trzebinia Os. ZWM Szkoła 6.54, 8.56, 16.04, 18.29
Trzebinia Młoszowa 6.56, 8.58, 16.06, 18.31
Trzebinia Młoszowa Leśna 6.58, 9.00, 16.08, 18.33
Trzebinia Dulowa 7.00, 9.02, 16.10, 18.35
Trzebinia Dulowa Sklep 7.01, 9.03, 16.11, 18.36
Krzeszowice Miasto 7.08, 9.10, 16.18, 18.43
Zabierzów Os. Zdrowia 7.19, 9.21, 16.29, 18.54
Modlniczka 7.24, 9.26, 16.34, 18.59
Kraków Motel Krak. 7.29, 9.31, 16.39, 19.04
Kraków Armii Krajowej 7.30, 9.32, 16.40, 19.05
Kraków Armii Krajowej i 7.31, 9.33, 16.41, 19.06
Kraków Armii Krajowej II 7.32, 9.34, 16.42, 19.07
Kraków Miasteczko Stud. AGH 7.35, 9.37, 16.45, 19.10
Kraków Czarnowiejska 7.37, 9.39, 16.47, 19.12
Kraków Pl. Inwalidów 7.39, 9.41, 16.49, 19.14
Kraków Grottgera 7.40, 9.42, 16.50, 19.15
Kraków Nowy Kleparz 7.42, 9.44, 16.52, 19.17
Kraków Politechnika 7.44, 9.46, 16.54, 19.19
Kraków Kurniki 7.45, 9.47, 16.55, 19.20
Kraków Pawia 13-Parking 7.46, 9.48, 16.56, 19.21

Kraków Pawia 13-Parking przez Krzeszowice, Trzebinię, Chrzanów do Chełmka
Kraków Pawia 13-Parking 8.55, 10.15, 17.25, 20.00
Kraków Politechnika 8.57, 10.17, 17.27, 20.02
Kraków Nowy Kleparz 8.59, 10.19, 17.29, 20.04
Kraków Grottgera 9.00, 10.20, 17.30, 20.05
Kraków Pl. Inwalidów 9.01, 10.21, 17.31, 20.06
Kraków Czarnowiejska 9.03, 10.23, 17.33, 20.08
Kraków Miasteczko Stud. AGH 9.05, 10.25, 17.35, 20.10
Kraków Armii Krajowej II 9.08, 10.29, 17.38, 20.13
Kraków Armii Krajowej i 9.10, 10.32, 17.40, 20.15
Kraków Armii Krajowej 9.11, 10.34, 17.41, 20.16
Kraków Motel Krak 9.14, 10.37, 17.44, 20.19
Modlniczka 9.19, 10.42, 17.49, 20.24
Zabierzów Os. Zdrowia 9.24, 10.47, 17.54, 20.29
Krzeszowice Miasto 9.35, 10.58, 18.05, 20.40
Trzebinia Dulowa Sklep 9.42, 11.05, 18.12, 20.47
Trzebinia Dulowa 9.43, 11.06, 18.13, 20.48
Trzebinia Młoszowa Leśna 9.45, 11.08, 18.15, 20.50
Trzebinia Młoszowa 9.47, 11.10, 18.17, 20.52
Trzebinia Os. ZWM Szkoła 9.49, 11.12, 18.19, 20.54
Trzebinia Mały Rynek 9.51, 11.14, 18.21, 20.56
Trzebinia PKP 9.53, 11.16, 18.23, 20.58
Trzebinia CPN 9.54, 11.17, 18.24, 20.59
Trzebinia Bereska 9.56, 11.19, 18.26, 21.01
Chrzanów Dworzec PKS 9.58, 11.21, 18.28, 21.03
Chrzanów Dworzec ZK KM 9.59, 11.22, 18.29, 21.04
Chrzanów Śródmieście 10.00, 11.23, 18.30, 21.05
Chrzanów Oświęcimska 10.01, 11.24, 18.31, 21.06
Chrzanów PZGS 10.03, 11.26, 18.33, 21.08
Chrzanów Os. Kopanina 10.05, 11.28, 18.35, 21.10
Chrzanów Kroczymiech 10.07, 11.30, 18.37, 21.12
Chrzanów Fadom 10.08, 11.31, 18.38, 21.13
Libiąż Kamienna 10.12, 11.35, 18.42, 21.17
Libiąż Jowisz 10.13, 11.36, 18.43, 21.18
Libiąż Kop. Janina 10.16, 11.39, 18.46, 21.21
Libiąż Pawilon 10.18, 11.41, 18.48, 21.23
Libiąż Os. Flagówka 10.19, 11.42, 18.49, 21.24
Libiąż 11 Listopada 10.20, 11.43, 18.50, 21.25
Libiąż UM 10.21, 11.44, 18.51, 21.26
Libiąż Kościół 10.22, 11.45, 18.52, 21.27
Libiąż Cmentarz 10.23, 11.46, 18.53, 21.28
Libiąż Transformator 10.25, 11.48, 18.55, 21.30
Libiąż Kruczek 10.26, 11.49, 18.56, 21.31
Chełmek Osiedle i 10.27, 11.50, 18.57, 21.32
Chełmek Fabryka 10.29, 11.52, 18.59, 21.34




Temat: tramwaje wodne na start (w sobote:))
tramwaje wodne na start (w sobote:))
W najbliższą sobotę, 23 czerwca br. rozpoczyna się sezon tramwajów wodnych,
kursujacych z Gdyni do Helu i Jastarni. Będą kursować bez względu na pogodę,
codziennie - do 2 września 2007 r.
Tramwaje, to tak naprawdę dwa katamarany: m/s Rubin i m/s Agat, mogące
zabrać na pokład po 450 pasażerów i 50 rowerów. Oba statki będą w gdyńskich,
biało-niebieskich barwach.
Czas rejsu w jedną stronę wynosi: 60 minut do Helu i 75 minut do Jastarni.
Organizację tego projektu, podobnie jak w ubiegłym roku, powierzono Zarządowi
Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Obsługę linii 520 (Gdynia - Hel) oraz linii
530 (Gdynia - Jastarnia), po przeprowadzeniu postępowania przetargowego,
powierzono Żegludze Gdańskiej Sp. z o.o.

Rozkład jazdy tramwajów:
- nr 520, na trasie: Gdynia - Hel - Gdynia, rejsy z Gdyni o 9.30, 12.30,
16.00 i 19.00; rejsy z Helu o 11.00, 14.30, 17.30 i 20.30;
- nr 530, na trasie: Gdynia - Jastarnia - Gdynia, rejsy z Gdyni o 8.00, 11.30
i 17.00; rejsy z Jastarni o 9.45, 15.15 i 18.45.

Na liniach tramwaju wodnego obowiązywać będzie - tak jak w ubiegłym roku -
następująca taryfa opłat:
- bilet normalny - 10 zł;
- bilet ulgowy - 5 zł;
- bilet na rower - 2 zł.
Cena biletu dotyczy przejazdu w jedną stronę.

W Gdyni statki odpływać będą z Nabrzeża Pomorskiego przy al. Jana Pawła II
(dawna al. Zjednoczenia).
UWAGA!!! Do przystani uruchomiona zostanie bezpłatna linia autobusowa nr 050
z Dworca Głównego PKP w Gdyni, funkcjonująca w godzinach 8.00 - 21.30 co 30
minut, obsługiwana autobusem niskopodłogowym, dwupokładowym.

Sprzedaż biletów na rejsy tramwaju wodnego prowadzona będzie w kasach na
przystaniach w Gdyni, Helu i Jastarni oraz w Biurze Obsługi Klienta ZKM w
Gdyni przy ul. Kilińskiego 16.
Bilety będzie można nabywać z dowolnym wyprzedzeniem, przy czym 100 miejsc
dla pasażerów i 10 dla rowerów w każdym z rejsów zarezerwowanych jest do
sprzedaży w dniu rejsu.
Punkty sprzedaży biletów na tramwaj wodny uruchomione zostaną od piątku, 22
czerwca i do 2 września czynne będą w następujących godzinach:
- Gdynia, Nabrzeże Pomorskie (dawna al. Zjednoczenia): codziennie 6.30-19.00;
- Biuro Obsługi Klienta ZKM w Gdyni, ul. Kilińskiego 16: poniedziałek -
piątek 10.00-19.00, sobota 10.00 - 15.00,
- Hel, Bulwar Nadmorski: codziennie 9.30-20.30;
- Jastarnia, Port: codziennie 8.15-15.15 oraz 17.00-18.45.

Dodajmy, że gdyńskie tramwaje wodne są alternatywą dla kilkugodzinnej
podróży samochodem zatłoczonymi drogami. Nie bez znaczenia jest także
możliwość zabrania na statek roweru, gdyż wzdłuż całego Półwyspu czeka na
cyklistów nowowybudowana ścieżka rowerowa, bezpiecznie odseparowana od ruchu
samochodowego.
W ubiegłym roku, podczas pierwszego sezonu "tramwajowego" katamarany
przewiozły na trasie Gdynia - Hel i Gdynia - Jastarnia ponad 280 tys.
pasażerów.

Więcej szczegółów na stronie: www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=12

_______________________________




Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :)
aron2004 napisał:

> pep-per napisał:
>
>
> > Tylko, że informacje o zmianach w rozkładzie PKP o PKS pojawiają się w
> >mediach.
>
> O zmianach w rozkładzie busów też. Np. w Wyborczej jest regularnie rozkład
> jazdy busów. W Kurierze też.
>
>
> > Często korzystam z PKP. Zawsze, zanim wybiorę się na dany pociąg, upewnia
> m
> >się (strony internetowe PKP bądź informacja telefoniczna), czy i o której
>
> >pociąg odjeżdża.
>
> Ale pociągi lubią się spóźniać.

Busy też ;) Prywatne 74 w stronę zalewu rzaadko jest punktualne. (Od razu
mówię, że MPK też. Korki...

>
> > Ostatnio wybierałem się do Radomia. Musiałem jechać busem.
>
> A dlaczego? Czyżby PKP i PKS nie zapewniło ci komunikacji?

O tej porze nie było pociągu. Tylko w busie można zrobić wcześniej rezerwację.
PKS na razie nie zapewnia takiego luksusu.

> > Wszedłem
> > dzień wcześniej na strony internetowe, na których znajduje się rozkład,
> > sprawdziłem o której mam bus, po czym kilka razy próbowałem dodzwonić się
> pod
> > podany numer telefonu, żeby upewnić się, czy dany bus jedzie. Nikt nie ra
> czył
> > odebrać. Następnego dnia - z pół godzinnym zapasem - wyjechałem na dworze
> c.
> > Busa o danej godzinie nie było...
>
> To musiałeś mieć naprawdę pecha, bo przez Radom jeżdżą też busy do Łodzi,
> Krakowa itp. Może po prostu to był bus do Łodzi albo Krakowa a ty myślałeś że
> będzie pisać na nim "Radom".

Bus, którym miałem jechać jechał do Krakowa przez Radom Kielce.

> > Pojechałem PKS Łódź. Nie był rozklekotany, miał klimatyzację i nie pędził
> jak
> > szalony
>
> Czyli jechałeś do Radomia ok. 1200 albo ok. 1500
> O tej porze są busy Lublin - Radom - Kraków, dokładnie o 12.15 12.45 15.15 i
> 15.50. Nie wiem jakim cudem nie trafiłeś na tego busa.
>
>
> >(jechałem kiedyś busem na trasie Lublin - Warszawa. Pędził jak >szalon
> y.
>
> Może po prostu nie jesteś przyzwyczajony do normalnych prędkości. Ktoś kto do
> tej pory jeździł rozklekotanym autosanem może się bać prędkości ok. setki.

O ile wiem, na polskich drogach obowiązuje (poza terenem zabudowanym)
ograniczenie prękości do 90 km/h. Nie boję się prędkości, ale na polskich
drogach, biorąc pod uwagę ich stan, rozwijanie prędkości do powyżej 120 km/h
jest nieco ryzykowne.

> > Przez większą część drogi astanawiałem się, czy dotrę w jednym kawałku. W
> olę
> > jechać pociągiem, mimo tego, że zapłacę 7 zł więcej.)
>
> Twój wybór.

Dokładnie :)



Strona 3 z 4 • Wyszukano 201 wyników • 1, 2, 3, 4